Σάββατο, 21 Φεβρουαρίου 2015

Η "οπισθοχώρηση" της Γερμανίας - η αλήθεια για την εμμονή και το λάθος που σκοτώνει -

Η «οπισθοχώρηση» της Γερμανίας
- η αλήθεια για την εμμονή εις το λάθος που σκοτώνει- 

Γεώργιος Εμ. Δημητράκης
 Παρά την γνώμη μερικών Ιθυνόντων της χώρας μας και ΜΜΕ, συμπεριλαμβανομένων και διεθνών, ότι η σθεναρή θέση της Ελληνικής Κυβέρνησης οδήγησε εις την πρώτη νίκη της χώρας μας και εις την πρώτη «οπισθοχώρηση» της Γερμανίας, ο λαός μας πρέπει όμως να προετοιμάζεται εις το επόμενο εξάμηνο για μία σφοδρότατη αντεπίθεση του Βερολίνου.
Έχει ήδη επισημανθεί πολλές φορές, η Ιστορία είναι ο προστάτης και καθοδηγητής της ανθρωπότητας. Διότι ο γνώστης αυτής δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις άμυνας και αντίδρασης εναντίον απευκταίων συμπεριφορών και βίαιων επιθέσεων των αντιπάλων του. Όπως συμβαίνει εις την καθημερινότητα και εις τις μεταξύ των ανθρώπων συμπεριφορές, έτσι και  εις την παγκόσμια πολιτική η μεγάλη ισχύς μίας χώρας καταλήγει αναπόφευκτα εις την αλαζονεία. Η αλαζονεία, ως εκ τούτου, είναι γνώρισμα της συμπεριφοράς λαών, ηγετών και κρατών η οποία πηγάζει από την υπερτίμηση του εαυτού των. Βεβαίως η αλαζονεία ουσιαστικά απομονώνει αυτούς από τους άλλους, διότι θεωρεί αυτούς κατώτερους, τους χρησιμοποιεί πολλές φορές ως αντικείμενα και τους ταπεινώνει. Το δε πιο προσφιλές μέσο που χρησιμοποιούν είναι η ειρωνεία. Ο αλαζόνας ευρίσκεται ψηλά εις την συνείδησή του, αλλά χαμηλά εις την συνείδηση των άλλων. Ο δε εγωισμός του είναι

αδιακρισίας το... πλήρωμα !

Ο ψύλλος 


Στο νομό Γκαρντ –πολύ σωστά, εκεί που βρίσκεται η Νιμ και η Γέφυρα του Γκαρντ: στη Νότια Γαλλία— εκεί, σ’ ένα ταχυδρομικό γραφείο, ήταν υπάλληλος μια αρκετά ηλικιωμένη δεσποινίδα, που είχε μια κακή συνήθεια: άνοιγε λιγουλάκι τα γράμματα και τα διάβαζε.
Αυτό το ’ξερε όλος ο κόσμος.
Αλλά στη Γαλλία τα πράγματα έτσι έχουν: ο θυρωρός, το τηλέφωνο και το ταχυδρομείο είναι ιεροί θεσμοί, που μπορούμε βεβαίως να τους αγγίζουμε, αλλά δεν μπορούμε να τους θίγουμε, και κανείς δεν διανοείται να το κάνει.
Η δεσποινίς λοιπόν διάβαζε τα γράμματα, και με την αδιακρισία της αυτή στενοχωρούσε αφάνταστα πολύ κόσμο.
Στο νομό κατοικούσε, σ’ έναν όμορφο πύργο, ένας έξυπνος κόμης. Οι κόμητες στη Γαλλία τυχαίνει μερικές φορές να είναι έξυπνοι. Κι αυτός ο κόμης μια μέρα έκανε το εξής: κάλεσε στον πύργο του έναν δικαστικό επιμελητή και μπροστά του έγραψε ένα γράμμα σ’ ένα φίλο του: 

"Αγαπητέ φίλε! 
Επειδή γνωρίζω ότι η ταχυδρομική υπάλληλος Εμιλί Ντυπόν ανοίγει και διαβάζει όλα τα γράμματα, γιατί την τρώει η περιέργεια, και για να της κόψω τη συνήθεια αυτή, σου εσωκλείω έναν ζωντανό ψύλλο. 
Με πολλούς εγκάρδιους χαιρετισμούς,
κόμης Κοκς."

Και το γράμμα αυτό το έκλεισε παρουσία του δικαστικού επιμελητή.
Αλλά δεν έβαλε μέσα ψύλλο.
Όταν το γράμμα έφτασε στον παραλήπτη, μέσα υπήρχε ένας ψύλλος.

Κουρτ Τουχόλσκι

Έλλη Βασιλάκη

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος μέσα από την αφήγηση των συμμαθητών του



Τρία χρόνια συμπληρώθηκαν από το θάνατο του κορυφαίου έλληνα κινηματογραφικού δημιουργού Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Η επέτειος αυτή στάθηκε η αφορμή για το Σύλλογο Αποφοίτων του B΄ Γυμνασίου Αρρένων Αθηνών για να διοργανώσει μια εκδήλωση μνήμης αφιερωμένη στον παλιό απόφοιτο του ιστορικού σχολείου της οδού Αχαρνών, στη διάρκεια της οποίας φίλοι και συμμαθητές του μεγάλου σκηνοθέτη, επώνυμοι και διακεκριμένοι ο καθένας στον τομέα του, μίλησαν για τη σχέση τους μαζί του και αναπόλησαν την εποχή που διαμόρφωσε καθοριστικά την προσωπικότητα του.

Η εκδήλωση, την οποία τίμησαν με την παρουσία τους μέλη της οικογένειας του τιμώμενου, έγινε στο εμβληματικό κινηματογράφο τέχνης «Αλκυονίς» της Πλατείας Βικτωρίας, στην ίδια αίθουσα που φιλοξένησε το 1970 την πρώτη προβολή της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του «Αναπαράσταση».

Στην εκδήλωση που επιμελήθηκε ο συνεργάτης του Θόδωρου Αγγελόπουλου, σκηνοθέτης Αλέξανδρος Λαμπρίδης – απόφοιτος κι αυτός του ίδιου σχολείου – προβλήθηκαν αποσπάσματα από ταινίες του κορυφαίου δημιουργού που φωτίζουν τη σχέση του με τον αθηναϊκό χώρο και ανακαλούν εφηβικές του μνήμες.

Όπως γράφουν οι διοργανωτές στο κείμενο της πρόσκλησης:

«Πολλές οι τιμές που έχουν αποδοθεί και θα συνεχίσουν να αποδίδονται στον Θόδωρο Αγγελόπουλο για το έργο του και την προσωπικότητά του. Θα είχε να προσθέσει κάτι μια εκδήλωση ακόμα; Ίσως όχι, αλλά εμείς, οι «συμμαθητές» του, αισθανόμαστε την ανάγκη να μιλήσουμε για εκείνον, να ανασύρουμε αναμνήσεις από την κοινή μας ζωή και την εποχή που η γνώση μπόλιαζε το ταλέντο του. Αυτό θα κάνουν, ανάμεσα σε άλλους, και οι Χρήστος Γιανναράς, Άγγελος Μαρόπουλος, Λευτέρης Παπαδόπουλος, Βασίλης Σεϊτανίδης, Αλέκος Φασιανός, ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Επειδή είμαστε περήφανοι που, χάρη στο ιστορικό Δεύτερο Γυμνάσιο, μπορούμε σήμερα να λέμε ότι πραγματικά κάτι μοιραστήκαμε κι εμείς μαζί του. Και πάνω απ’ όλα, επειδή ο Θόδωρος Αγγελόπουλος παραμένει «πρωταγωνιστής» στη ταινία της "συμμαθητικής" μας ζωής».

Δείτε στο βίντεο που συνοδεύει το θέμα αποσπάσματα από την εκδήλωση, ενώ μπορείτε να την παρακολουθήσετε ολόκληρη στο www.blod.gr
του Ιδρύματος Μποδοσάκη, στη διεύθυνση:
http://www.blod.gr/lectures/Pages/viewlecture.aspx?LectureID=1878


Newsroom ΔΟΛ
 
Έλλη Βασιλάκη

ΝΕΔΥΠΕΡ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στο πλαίσιο ενάσκησης των αρμοδιοτήτων μας και του θεσμικού ρόλου της αντιπολίτευσης που ο νόμος επιφυλάσσει, ανακοινώνουμε σήμερα 4 επιστολές τις οποίες αποστείλαμε στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, τον Πρόεδρο της Οικονομικής Επιτροπής,  τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΕΡ και τον Προϊστάμενο της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Ερμιονίδας, αντίστοιχα.

Μέσω των επιστολών ζητούνται συγκεκριμένα στοιχεία προς ενημέρωσή μας, γνωρίζοντας ταυτόχρονα  ότι η αποτελεσματική λειτουργία του κάθε Δήμου προϋποθέτει τη  δυνατότητα σωστής λειτουργίας τόσο της συμπολίτευσης  όσο και της αντιπολίτευσης  στους διακριτούς για την  κάθε μία ρόλους

Κάθε δημοτικός σύμβουλος μπορεί να ζητά (σύμφωνα και με το άρθρο 69 του Ν. 3852-Καλλικράτης) πληροφορίες και συγκεκριμένα στοιχεία,που είναι χρήσιμα για την άσκηση των καθηκόντων του,   που  πρέπει να του παρέχονται εντός μηνός

Ακολουθούν οι επιστολές:

Στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου:

http://www.nediper.gr/?action=viewArticle&articleId=259

Στον Πρόεδρο της Οικονομικής Επιτροπής:

http://www.nediper.gr/?action=viewArticle&articleId=257

Στον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΕΡ:

http://www.nediper.gr/?action=viewArticle&articleId=256

Στον Προϊστάμενο της Οικονομικής Υπηρεσίας:

http://www.nediper.gr/?action=viewArticle&articleId=258

Τάσος Τόκας

Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Ερμιονίδας

Επικεφαλής της ΝΕΔΥΠΕΡ

Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου 2015

Δημήτρης Μπάτσης



Δημήτρης Μπάτσης

Του Γιάννη Λακούτση

Ξημέρωμα της 31ης Μαρτίου 1952, παρά την διεθνή εκστρατεία με επικεφαλής τον Πάμπλο Πικάσο, οι Νίκος Μπελογιάννης, Δημ. Μπάτσης, Ηλίας Αργυριάδης, Νίκος Καλούμενος, οδηγούνται στο εκτελεστικό απόσπασμα, με την κατηγορία της «διενέργειας κατασκοπίας κατά των συμφερόντων του κράτους». Ποιος ήταν όμως
ο Δημ. Μπάτσης, που στο βιβλίο του, « Ευτυχώς ηττηθήκαμε σύντροφοι», ο Τάκης Λαζαρίδης, γράφει γι αυτόν: « τον εκτέλεσαν παρότι γνώριζαν καλά, ότι δεν είχε καμία σχέση με ασύρματους και κατασκόπους…».
Ο Δημήτρης Μπάτσης, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1916.
Γόνος πλούσιας μεγαλοαστικής οικογένειας, γιος του Ψαριανού, Μπάτση, σπούδασε Νομικά και Οικονομικά και ήταν μέλος της Επιστημονικής Εταιρείας Μελέτης Νεοελληνικών Προβλημάτων, «Επιστήμη-Ανοικοδόμηση» ( ΕΠ-ΑΝ), που ιδρύθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου του 1945. Υπήρξε αρχικά, υπεύθυνος σύνταξης και αργότερα διευθυντής, του περιοδικού «Ανταίος», το οποίο κυκλοφόρησε από τις 20 Μαΐου 1945 έως τον Ιούνιο του 1951.
Η ανάγκη για παραγωγική ανασυγκρότηση της Ελλάδας, είχε απασχολήσει κάποιους πρωτοπόρους του πνεύματος, πολλές δεκαετίες πριν. Στα δύσκολα μεταπολεμικά χρόνια. Τότε μέσα στον εμφύλιο πόλεμο, ο νομικός και οικονομολόγος, Δημ. Μπάτσης, πολιτικά στρατευμένος κατά τη διάρκεια της Κατοχής ενάντια στον Γερμανό κατακτητή, εκδίδει στην Αθήνα, το 1947, ένα βιβλίο (637 σελίδων),
με τίτλο «Η βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα»(Εδώ)
Το βιβλίο προλογίζει ο τότε Καθηγητής και Πρύτανης του Ε.Μ.Π (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο), Νίκος Κιτσίκης, ένας σπουδαίος επιστήμονας που ονειρευόταν με τις μελέτες του μια Ελλάδα χωρίς εξαρτήσεις, μια Ελλάδα με οικονομική άνθηση.
Ο Μπάτσης μέσα στο βιβλίο του, γράφει για τον ανεκτίμητο και σπάνιο ορυκτό και όχι μόνο πλούτο της χώρας. Βάζει τα θεωρητικά θεμέλια, με πλήρη στοιχεία, χρονοδιαγράμματα και αναλυτικούς, ανά μέταλλο, ορυκτό και παραγωγική μονάδα, πίνακες, για την ανάπτυξη της μεταλλουργικής και χημικής βιομηχανίας στην χώρα.
Ήδη από τότε ο Μπάτσης μιλά  για τα αποθέματα της πατρίδας μας σε υδρογονάνθρακες, σε σπάνια «στρατηγικά ορυκτά», σε μεταλλεύματα. Κάνει λόγο για την δυνατότητα της χώρας σε παραγωγή ενέργειας, αποδεσμεύοντας την από την εξάρτηση από ξένες χώρες. Πέρα όμως από την εμπεριστατωμένη μελέτη πάνω στις δυνατότητες ανάπτυξης της ελληνικής βαριάς βιομηχανίας και ενεργειακής αυτονομίας της χώρας, ο συγγραφέας  με αρκετές αναφορές του, αποκαλύπτει  την συμφωνία της μεταξικής δικτατορίας με ξένων συμφερόντων εταιρείες, με σκοπό την εκμετάλλευση του Αχελώου και όχι μόνον αυτού. Πρόκειται για την περίφημη σύμβαση  Cooper (Κούπερ), η οποία συνομολογήθηκε για διάρκεια 70 χρόνων, ως το 2010 και κυρώθηκε με τον αναγκαστικό νόμο 2220/1940 (Εδώ). Υποστήριζε επίσης ότι δεν μπορεί να υπάρξει φιλολαϊκή ανάπτυξη αν δεν καταργηθεί  η πολιτική κυριαρχία της σημερινής οικονομικής ολιγαρχίας, που από το ένα μέρος κρατάει την οικονομία στο μαρασμό και στην καθυστέρηση  και από το άλλο την έχει υποδουλώσει στο ξένο κεφάλαιο και στα πολιτικά και οικονομικά του συμφέροντα. Η υποδούλωση αυτή εξυπηρετεί φυσικά τους ταξικούς σκοπούς των κυρίαρχων εκμεταλλευτριών τάξεων.
Βασικό αίτημα για να αναπλαστεί η χώρα μας, είναι να πάψει η πολιτική εκμετάλλευση και κυριαρχία των τάξεων αυτών και να καταργηθεί η προνομιακή εκμετάλλευση της οικονομίας μας από το ξένο κεφάλαιο.
«Η ξένη οικονομική ενίσχυση δε θα γίνει δεκτή με κανενός είδους παραχώρηση  προνομίου στην εθνική ανεξαρτησία η στην ουδέτερη γραμμή της εξωτερικής πολιτικής μας. Ούτε θα επιτρέψουμε προνόμια οικονομικά η παραχώρηση φυσικών πόρων της χώρας για κερδοσκοπική εκμετάλλευση. Την οποιαδήποτε ενίσχυση θα τη
διαχειριστούμε εμείς κυρίαρχα και για την εκτέλεση των σκοπών του εθνικού μας οικονομικού σχεδίου. Όσο για τους όρους, αυτοί, φυσικά, θα είναι τέτοιοι ώστε και το κεφάλαιο που θα ζητήσει να επενδυθεί να βρίσκει συμφέρουσα την τοποθέτησή του και η οικονομία μας να μην επιβαρύνεται σε σημείο που να μην ισοσταθμίζεται η επιβάρυνση από την ωφέλεια που θα προκύψει με τη χρησιμοποίηση του κεφαλαίου αυτού. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως οι πραγματικές εγγυήσεις που θα δώσει ένα ανεξάρτητο λαϊκό κράτος για τη τοποθέτηση κεφαλαίων, θα είναι πολύ πιο σοβαρές και πιο σεβαστές από το ίδιο, παρά οι εγγυήσεις που θα δώσει μια κυβέρνηση της ολιγαρχίας, από την οποία, φυσικά, ζητούνται προνόμια και εξασφαλίσεις βαρύτατεςμ και για τον πρόσθετο λόγο της ανυποληψίας σε ένα τέτοιο ανίκανο και διεφθαρμένο καθεστώς – όσο απαραίτητη κι αν είναι η προσωρινή  του διατήρηση για ορισμένες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις…» σελ. 501.
Ο Μπάτσης πλήρωσε, ως γνωστόν, με την ζωή του τις επιστημονικές αναλύσεις.
Με το βιβλίο του αυτό ο συγγραφέας ήθελε να υποδείξει μορφές  αυτόνομης οικονομικής ανάπτυξης, κάτι ασύλληπτο ως ιδέα για το ντόπιο κατεστημένο, που χρωστούσε την ύπαρξη του, στην αποικιακή δομή της ελληνικής κοινωνίας.

Δημιουργήθηκε "Oμάδα πολιτών Αργολίδας για την προστασία των αδέσποτων"

Oμάδα πολιτών Αργολίδας για την προστασία των αδέσποτων δημιουργήθηκε, σε πρώτη φάση με σελίδα στο facebook και σύμφωνα με τους διαχειριστές της: "Η ομάδα έχει ως στόχο την οργάνωση μιας μεγάλης εκδήλωσης όπου όλα τα κέρδη της θα προσφερθούν σε αγορά τροφίμων και περίθαλψης αδέσποτων." 

Επίσης, όπως αναφέρουν στην σελίδα στο facebook οι δημιουργοί της "επιθυμεί την δημιουργία ψηφίσματος που θα κατατεθεί στους Δήμους της Αργολίδας και θα ζητούν άμεσα μέτρα για την προστασία των ζώων, δημιουργία καταφυγίου για αξιοπρεπή επιβίωση κτλ."

Αν θελετε να γινεται μέλος της ομάδας η σελίδα στο facebook είναι:  Oμάδα πολιτών Αργολίδας για την προστασία των αδέσποτων


argolikeseidhseis

Ερμής Ο Τρισμέγιστος



Ερμής Ο Τρισμέγιστος


Ο Ερμής Τρισμέγιστος από αρκετούς έχει θεωρηθεί ως μυθολογικό πρόσωπο. Οι αρχαίοι Έλληνες πάντως ισχυρίζονταν ότι είχε βασιλεύσει στην Αίγυπτο στην απώτερη αρχαιότητα και κατά την ελληνιστική περίοδο θεώρησαν ότι ήταν ο συγγραφέας μίας σειράς σημαντικών κειμένων ( τα οποία αντιμετωπίστηκαν ως ιερά, γιατί πίστευαν ότι κατέγραφαν τα μυστικά του σύμπαντος), που είχαν να κάνουν με την αστρολογία, τον
αποκρυφισμό και την μαγεία. Ήταν μία σειρά από 17 έργα, τα οποία ήταν εντόνως ηθικοπλαστικά, γραμμένα στην ελληνική και λατινική γλώσσα. Πάνω σε αυτά τα κείμενα στηρίχτηκε το θρησκευτικοφιλοσοφικό συγκριτικό κίνημα του ερμητισμού, το οποίο ήταν ο συνδυασμός των φιλοσοφιών πολλαπλών σχολών, όπως του Πυθαγόρα, του Αριστοτέλη, του νεοπλατωνισμού, των στωικών, αλλά ακόμα και του Μανιχαϊσμού και του Ζωροάστρη.
Όταν επήλθαν στην εξουσία οι Πτολεμαίοι ενδιαφέρθηκαν πολύ για την αιγυπτιακή θρησκεία και ζήτησαν να μεταφραστούν στα ελληνικά όλα τα ιερά αιγυπτιακά κείμενα ώστε να είναι ευκόλως κατανοητά από το ελληνικό κοινό. Βέβαια ο ερμητισμός στην ουσία χωριζόταν σε

Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2015

Συμμετοχή του Δημάρχου Ερμιονίδας κ. Δημήτρη Σφυρή σε Διεθνές Συνέδριο Διαχείρισης Απορριμμάτων

Δελτίο τύπου
Ο δήμαρχος Ερμιονίδας κ. Δημήτρης Σφυρής συμμετείχε στο Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Βιώσιμη, Οικολογική, Οικονομική Διαχείριση Απορριμμάτων στην Αττική», το οποίο διοργάνωσαν η Περιφέρεια Αττικής και ο Ε.Δ.Σ.Ν.Α. και πραγματοποιήθηκε από τις 12 έως τις 14 Φεβρουαρίου 2015 στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων στον Χολαργό.
Κατά τις εργασίες του συνεδρίου εξετάστηκαν το θεσμικό πλαίσιο, η υφιστάμενη κατάσταση και οι μέθοδοι διαχείρισης των απορριμμάτων.
Συζητήθηκε η διεθνής εμπειρία της διαχείρισης των απορριμμάτων και ο Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός.
Επίσης εξετάσθηκαν τα τοπικά σχέδια διαχείρισης των απορριμμάτων, όπου αναλύθηκε ο ρόλος των Δήμων, το θεσμικό πλαίσιο και η χρηματοδότησή τους.
Ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψε από την συζήτηση

Παραιτήθηκε ο Βουδούρης από το Περιφερειακό Συμβούλιο

Την παραίτησή τους από περιφερειακοί σύμβουλοι Πελοποννήσου υπέβαλλαν ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Συμβούλιο Οδυσσέας Βουδούρης και τρεις ακόμη σύμβουλοι της παράταξής «Πελοπόννησος Πρώτα», ο οποίοι έχουν εκλεγεί βουλευτές σε Μεσσηνία και Κορινθία.
Πρόκειται για τη Γιώτα Κοζομπόλη από τη Μεσσηνία και τους Φάνη Κουρεμπέ και Γεώργιο Ψυχογιό από την Κορινθία.
Στην ανακοίνωση παραίτησης των περιφερειακών συμβούλων επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι «σήμερα όσο ποτέ άλλοτε, η νέα κατάσταση και οι αισιόδοξες προοπτικές που δημιουργούνται για τον τόπο μας απαιτούν τη βέλτιστη αξιοποίηση των ενεργών πολιτών της κοινωνίας.
Όλοι εμείς που δώσαμε τη μάχη για μια νέα αρχή στην ιδιαίτερη πατρίδα μας, την Πελοπόννησο, θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για το καλό της χώρας μας».
Οι τέσσερις σύμβουλοι, επίσης, ευχαριστούν «τους πολίτες της Πελοποννήσου που μας τίμησαν με την εμπιστοσύνη τους, διαβεβαιώνοντάς τους ότι οι νέοι σύμβουλοι της παράταξής μας στο Περιφερειακό Συμβούλιο, με απαράμιλλη πίστη και αποφασιστικότητα θα συνεχίσουν τον αγώνα μας».
 Μετά την ανάληψη των καθηκόντων των νέων περιφερειακών συμβούλων η παράταξη αναμένεται να συνεδριάσει για να ορίσει τον επικεφαλής της.

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΕΠΟΧΗΣ

Απόκριες μιας άλλης εποχής........στις γειτονιές των Αθήνας, στα τέλη του 19ου αιώνα.

του Γεωργίου Ν. Φασιλή
 
http://mikros-romios.gr/wp-content/uploads/2014/02/4.jpg
    "Το γέλιο είναι το μόνον διακριτικόν του ανθρώπου από του ζώου.
Το εστί μεθερμηνευόμενον: ότι δεν είμεθα ζώα!  Ας δείξωμεν λοιπόν οι Αθηναίοι ότι ξεύρομεν να γελώμεν. Η ευθυμία είναι δύναμις την οποίαν όλοι παραγνωρίζομεν. Η σκυθρωπότης είναι προσωπείον βλακείας", έγραφε ο δημοσιογράφος Βλάσης Γαβριηλίδης το 1889  και όλη η Αθήνα, απο τα σπίτια της μεγαλοαστικής κοινωνίας μέχρι τις γειτονιές της Πλάκας, του Ψυρρή, της Ακρόπολης, στη πλατεία Βάθης κ.ά  διασκέδαζε ξέφρενα απολαμβάνοντας τις Απόκριες.
    Τις τρεις αποκριάτικες εβδομάδες οι ευκατάστατοι Αθηναίοι άνοιγαν τα σαλόνια τους συνήθως Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο για να δεχθούν τις παρέες τους και να διασκεδάσουν με τη συνοδεία του κλειδοκύμβαλου (πιάνο) και μπουφέ με ακριβά φαγητά. Οι χοροί διαδέχονται ο ένας τον άλλο. Aπό το σπίτι του Αμερικανού πρέσβη, μέχρι το Μέγαρο Συγγρού (σήμερα το Υπουργείο Εξωτερικών) στη Βασιλίσσης Σοφίας, το οποίο τιμούσε και η βασιλική οικογένεια. "Κάλλισται αι τουαλέτται των δεσποινών και δεσποινίδων θα εκλάμψωσιν, αν κρίνωμεν εκ των προμηθειών, και θα επισφραγισθή η απόκρεω, διά της γλυκυτάτης μέθης του χορού και των θελκτικών περιποιήσεων", ανέφερε το  κοσμικό ρεπορτάζ της εποχής.

   Από την άλλη, ο λαός διασκέδαζε απολαμβάνοντας τα καθιερωμένα  αποκριάτικα θεάματα, στους κεντρικούς δρόμους,τη γκαμήλα, το γιατανάνι, τους φασουλήδες και τα ρόπαλα. Η γκαμήλα μια απομίμηση του αγαθού ζώου  γυρνούσε στους δρόμους χοροπηδώντας  κωμικά  και  ο  καμηλιέρης,  έψαλλε  μονότονα:
" άϊ! κυρά νταρντάνα
  Πορτοκάλι ψάρεψε
      άϊ! κυρά νταρντάνα!!
         Για σαρλί μαρλί μαρλέ
          Για να πιούμε ναργιλέ"
.

ΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΩΙΚΟΥ ΕΠΙΚΤΗΤΟΥ



ΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΩΙΚΟΥ ΕΠΙΚΤΗΤΟΥ

Από μένα εξαρτάται να μην υπάρχει στην ψυχή μου καμία πονηρία, επιζήμια επιθυμία και ταραχή, αλλά να βλέπω τα πράγματα όπως πραγματικά είναι και να τα αντιμετωπίζω σύμφωνα με την πραγματική αξία τους και τη σχέση που έχουν για μένα. Να ξέρεις ότι αυτή η δυνατότητά σου προέρχεται από τη φύση σου. Δεν είναι τα πράγματα που με κάνουν να πονώ αλλά η άποψη που έχω για τα πράγματα.
  
 Τα πάντα στη φύση είναι ενιαία και το ένα υπηρετεί το άλλο. Έτσι και τα λογικά όντα έγιναν το ένα για το άλλο. Το να ανέχεσαι επομένως τις κακίες των άλλων αποτελεί μέρος της δικαιοσύνης. Όλοι οι άνθρωποι αποτελούν μία οικογένεια αφού προέρχονται από τον ίδιο πατέρα, τον ένα θεό.

    Ο απαίδευτος άνθρωπος όταν πέσει σε δυστυχία κατηγορεί τους άλλους. Ο μορφωμένος όμως δεν κατηγορεί ούτε τους άλλους ούτε τον εαυτό του.

    Να μη ζητάς να γίνονται τα πράγματα που δεν είναι στην  εξουσία σου και δεν εξαρτώνται από σένα όπως τα θέλεις εσύ, αλλά να τα δέχεσαι όπως έρχονται και τότε θα είσαι ευτυχισμένος.

    Χαρακτήρας και συμπεριφορά του φιλοσόφου: Κάθε ωφέλεια ή βλάβη ξέρει ότι προέρχεται από τον εαυτό του και μόνο.

   Να θυμάσαι πάντα ότι είσαι ένας ηθοποιός σε ένα δράμα (δρώμενο) όπως το θέλει ο συγγραφέας του έργου. Αν το θέλει σύντομο, θα είναι σύντομο. Αν το θέλει μακροσκελές, θα είναι. Αν θέλει να παίξεις ρόλο φτωχού, πρόσεξε να τον παίξεις όσο μπορείς καλύτερα. Το ίδιο αν πρόκειται για ρόλο χωλού ή για ρόλο άρχοντα ή για ρόλο απλού ανθρώπου. Από σένα εξαρτάται αν τον παίξεις καλά ή όχι. Η εκλογή όμως του ρόλου ανήκει σε άλλον.

    Ο θάνατος δεν είναι κάτι κακό αφού είναι μια φυσική κατάσταση. Επομένως δεν πρέπει να τον φοβόμαστε. Άλλωστε αν ήταν κάτι κακό, δεν θα τον δεχόταν και ο Σωκράτης τελικά έτσι όπως τον δέχτηκε, ψύχραιμα και χωρίς φόβο.

Δημήτρης Τουτουντζής

Πηγή: Διαδύκτιο

Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2015

Άμα σας φαίνεται σκληρό

Είναι που ήταν και είναι σκληρή η ζωή στον ιδιωτικό τομέα και στο ελεύθερο επάγγελμα. Ιδιαίτερα σήμερα.
Του Βασίλη Γκάτσου
Αριστερά χωρίς σύνεση και φρόνηση που να οδηγεί στη κοινωνική δικαιοσύνη δεν έχει καμιά χρησιμότητα. Ο εργαζόμενος κατά τον Μαρξ αλλά και τον Χριστιανισμό αμείβεται και απολαμβάνει σύμφωνα με την εργασία του. Άρα η εργασία του καθένα αξιολογείται και αμείβεται δίκαια μεν, διαφορετικά δε. Και μετά τους φόρους που είναι δικαίως ανάλογοι του εισοδήματος το υπόλοιπο το διαθέτει ο εργαζόμενος όπως θέλει, και δεν επιτρέπεται μέρος του να το παίρνει κάποιος άλλος για δική του χρήση.

Άρα αν ένας εργαζόμενος δούλεψε 35 χρόνια και πλήρωνε πάντα την ανωτάτη κλάση θα πάρει ας πούμε σύνταξη 3000 ευρώ. Άλλος που 35 χρόνια πλήρωνε πάντα την κατωτάτη θα πάρει 1000 ευρώ. Και αυτός που πλήρωσε 15 χρόνια την κατωτάτη θα πάρει 200 ευρώ.
Δεν μπορεί να έρχεται η κάθε κυβέρνηση και με νόμους άδικους στον μεν πρώτο να δίνει 1700 ευρώ, στον μεν δεύτερο 1500 και στον τρίτο 1000 ευρώ. Αν νομίζει ότι πρέπει να ενισχύει αυτούς που δεν δούλεψαν και δεν πλήρωσαν, ας πάρει τα λεφτά φορολογώντας όλη την κοινωνία και όχι να τα παίρνει με αυτόν τον τρόπο.
Αυτή η αδικία γίνεται χρόνια τώρα, τόσα ώστε έχει δημιουργήσει ....... δίκαιο.

Μετά ερχόμαστε στους φόρους. Οι φόροι πληρώνονται από άτομα και επιχειρήσεις, έστω κατά δίκαιο τρόπο και πηγαίνουν στο δημόσιο ταμείο για να μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες και προϊόντα το δημόσιο στους πολίτες. Άρα το Δημόσιο είναι μια τεράστια επιχείρηση που τρέφεται από τους φόρους. Είναι όμως επιχείρηση. Αυτό σημαίνει ότι σε περίοδο γενικευμένης κρίσης που στον ιδιωτικό τομέα η αυτοσυντήρηση των επιχειρήσεων και των μεγάλων και των

Συμμετοχή του Δημάρχου Ερμιονίδας κ. Δημήτρη Σφυρή στην συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης της Κ.Ε.Δ.Ε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο δήμαρχος Ερμιονίδας κ. Δημήτρης Σφυρής συμμετείχε στην 1η συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης της Κ.Ε.Δ.Ε., η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015 και ώρα 12:00 στα γραφεία της Κ.Ε.Δ.Ε. στην Αθήνα, με θέμα συζήτησης την κατάρτιση του σχεδίου δράσης της  Επιτροπής για την δημοτική περίοδο 2015 – 2019.
Να σημειωθεί πως στην 20μελή Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης της Κ.Ε.Δ.Ε., στην οποία προεδρεύει ο δήμαρχος Μήλου κ. Γεράσιμος Δαμουλάκης, συμμετέχει ο δήμαρχος Ερμιονίδας κ. Δημήτρης Σφυρής, μετά τις διαδικασίες για την ανάδειξη και τον ορισμό των νέων μελών που έγιναν στις 14 Ιανουαρίου 2015. Μάλιστα στην 20μελή Επιτροπή η περιφέρεια Πελοποννήσου εκπροσωπείται με δύο Δημάρχους, τον Δήμαρχο Ερμιονίδας και τον Δήμαρχο Λουτρακίου.
Κοινή διαπίστωση της συζήτησης ήταν η καθοριστική συμβολή της Α΄ βαθμίδας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, η ανάληψη από τους Δήμους του σημαντικού έργου  της τουριστικής προβολής του κάθε τόπου καθώς και ότι η παρουσία της Επιτροπής θα συνδράμει, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο,  στην προώθηση και ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις καταρτίστηκαν οι κεντρικοί άξονες του σχεδίου δράσης της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης για την δημοτική περίοδο 2015 – 2019, το οποίο στην συνέχεια θα έρθει προς ψήφιση στην ολομέλεια της Κ.Ε.Δ.Ε.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ

Ψηφίστηκε ο Κανονισμός χρήσης κοινοχρήστων χώρων δίνοντας τέλος στην αυθαιρεσία που επικρατεί στο Ναύπλιο

 Τάξη σε πλατείες, πάρκα και πεζοδρόμια,φιλοδοξεί να βάλει ο Δήμος Ναυπλιέων με την Κανονιστική Απόφαση παραχώρησης της χρήσης των κοινόχρηστων χώρων του Δήμου την οποία έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίαση της Δευτέρας 16 Φεβρουαρίου 2015.
Με την συγκεκριμένη απόφαση επιχειρείται να μπει ένα σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο στις σχέσεις του Δήμου με τους ιδιοκτήτες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος αλλά και με όσους καταλαμβάνουν κοινόχρηστους χώρους.

Στόχος των εννέα άρθρων του κανονισμού, τα οποία βασίστηκαν στην κείμενη νομοθεσία, είναι να ρυθμιστούν οι χρήσεις των κοινόχρηστων χώρων έτσι ώστε να επιτευχθεί η όσο το δυνατόν καλύτερη διευκόλυνση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων, να διευκολυνθεί η κίνηση των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες και να προληφθεί ο κίνδυνος που δημιουργείται με την ανεξέλεγκτη εναπόθεση αντικειμένων σε οδούς, πεζοδρόμια κ.λπ.
Ο Κανονισμός χρήσης κοινοχρήστων που εισηγήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, κ. Γιώργος Καχριμάνης ψηφίστηκε ομόφωνα από το σώμα και έχει ως στόχο την αισθητική προστασία και βελτίωση των κοινόχρηστων χώρων, την ποιότητα ζωής των πολιτών, την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας, και την Τουριστική ανάπτυξη του Δήμου.
argolikeseidhseis

Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ



Κάντε τον κόπο να διαβάσατε το παρακάτω απόσπασμα του Θουκυδίδη και δείτε πόσο αναλυτικοί και σκεπτόμενοι ήταν οι άνθρωποι.

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ
Βιβλίο 3. Κεφάλαιο 82
Για όσα έγιναν, γίνονται και θα γίνουν…

1. Σ’ αυτές τις ακρότητες έφτασε ο εμφύλιος πόλεμος και προκάλεσε μεγάλη εντύπωση, γιατί ήταν ο πρώτος που έγινε. Αργότερα μπορεί να πει κανείς ότι ολόκληρος ο Ελληνισμός συνταράχτηκε, γιατί παντού σημειώθηκαν εμφύλιοι σπαραγμοί. Οι δημοκρατικοί καλούσαν τους Αθηναίους να τους βοηθήσουν και οι ολιγαρχικοί τους Λακεδαιμόνιους. όσο διαρκούσε η ειρήνη δεν είχαν ούτε πρόφαση, αλλά ούτε και την διάθεση να τους καλέσουν για βοήθεια. Με τον πόλεμο, όμως καθεμιά από τις αντίπαλες πολιτικές παρατάξεις μπορούσε εύκολα να βρει ευκαιρία να προκαλέσει εξωτερική επέμβαση για να καταστρέψει τους αντιπάλους της και να ενισχυθεί η ίδια για ν’ ανατρέψει το πολίτευμα.

2. Οι εμφύλιες συγκρούσεις έφεραν μεγάλες κι αμέτρητες συμφορές στις πολιτείες, συμφορές που γίνονται και θα γίνονται πάντα όσο δεν αλλάζει η φύση του ανθρώπου, συμφορές που μπορεί να είναι βαρύτερες ή ελαφρότερες κι έχουν διαφορετική μορφή ανάλογα με τις περιστάσεις. Σε καιρό ειρήνης και όταν ευημερεί ο κόσμος και οι πολιτείες, οι άνθρωποι είναι ήρεμοι γιατί δεν τους πιέζουν ανάγκες φοβερές. Αλλά όταν έρθει ο πόλεμος που φέρνει στους ανθρώπους την καθημερινή στέρηση, γίνεται δάσκαλος της βίας κι ερεθίζει τα πνεύματα του πλήθους σύμφωνα με τις καταστάσεις που δημιουργεί.

3. Ο εμφύλιος πόλεμος, λοιπόν, μεταδόθηκε από πολιτεία σε πολιτεία. Κι όσες πολιτείες έμειναν τελευταίες, έχοντας μάθει τι είχε γίνει αλλού, προσπαθούσαν να υπερβάλουν σ’
επινοητικότητα, σε ύπουλα μέσα και σε ανήκουστες εκδικήσεις.

4. Για να δικαιολογήσουν τις πράξεις τους άλλαζαν ακόμα και την