Σάββατο, 2 Ιουνίου 2012

ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΚΡΑΝΙΔΙ ΜΕ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΛΑΛΕΖΑ

ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΑΠΟΨΕ!!!!

Ο ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ, ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΕΡΜΗΝΕΥΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΛΑΛΕΖΑ, ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΙΟΥΝΙΟΥ & ώρα 9.00μ.μ. ΣΤΟ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ. ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΒΡΑΔΙΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΟΥ, ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ.

Τιμή εισόδου: € 5,00
Μπύρες, αναψυκτικά, κρασί: € 2,00
Σουβλάκι : € 1,50

15ο Πανηγύρι Αγροτουρισμού Επιδαύρου

Ο Δήμος Επιδαύρου καλεί παραγωγούς, βιοκαλλιεργητές, καλλιτέχνες, οικοτεχνίες, εμπόρους παραδοσιακών προϊόντων, μουσεία, συλλόγους και επιχειρήσεις από την περιφέρεια Πελοποννήσου και όλη την Ελλάδα που δραστηριοποιούνται στους τομείς του αγροτουρισμού και του εναλλακτικού τουρισμού να δηλώσουν συμμετοχή στο 15ο πανηγύρι αγροτουρισμού που διοργανώνεται και φέτος στο λιμανάκι της Αρχαίας Επιδαύρου.
Πρωτοπόρος στις γιορτές αγροτουρισμού ανά τη χώρα, η έκθεση θα φιλοξενήσει προϊόντα και υπηρεσίες της Επιδαύρειας γης και όλης της Ελλάδας, που σκοπό έχουν να προάγουν το πνεύμα του αγροτουρισμού, ενισχύοντας του ντόπιους παραγωγούς και φέρνοντας τον επισκέπτη κοντά με τις γεύσεις, την παράδοση και τον πολιτισμό του τόπου. Κρασί, μέλι, γλυκά, νωπά προϊόντα και είδη λαϊκής τέχνης θα εκτεθούν και θα πωλούνται στην προκυμαία του λιμανιού, ενώ η έκθεση θα πλαισιωθεί από μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις, διαγωνισμούς, παράλληλες εκθέσεις και θεματικές βραδιές αφιερωμένες σε προϊόντα του τόπου.
Εκτός από τα ντόπια προϊόντα προτεραιότητα θα δοθεί σε παραγωγούς και βιοκαλλιεργητές ενώ για πρώτη φορά καλούνται να συμμετάσχουν φυτώρια και εκδόσεις σχετικές με τον τουρισμό, τη γεύση, την παράδοση και τον πολιτισμό. Τα τελικά προϊόντα θα επιλεγούν με κριτήριο την ποιότητα, την πρωτοτυπία και τη συνάφειά τους με το πνεύμα και το σκοπό του αγροτουρισμού.
Η έκθεση που θα διαρκέσει από 6 Ιουλίου έως 12 Αυγούστου 2012, για 6 τριήμερα (Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή) θα λειτουργεί από τις 18.00 έως τις 24.00 τα μεσάνυχτα πλαισιώνοντας τις καθιερωμένες εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Επιδαύρου και του Μουσικού Ιουλίου στο Αρχαίο και το Μικρό Θέατρο Επιδαύρου.
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συμπληρώσουν την αίτηση συμμετοχής που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του δήμου (www.epidavros.gr) έως τις 20-06-2012. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Δήμο Επιδαύρου στα τηλέφωνα: 27533-60202 και 60200 / email: agroepidavros@gmail.com


Στη Σπάρτη υπάρχουν άνθρωποι που κοιμούνται στα... δέντρα;

Αν νομίζεται ότι φωλιές στα δέντρα φτιάχνουν μόνο τα πουλιά, τότε είστε γελασμένοι.
Καταρχάς θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι οι άνθρωποι κατατάσσονται και αυτοί στο ζωικό βασίλειο και το μόνο που τους χωρίζει από τα υπόλοιπα ζώα, είναι η αυξημένη νοημοσύνη.
Όμως παρά τα χρόνια εξέλιξης της ανθρωπότητας, το ένστικτο της επιβίωσης κρατά καλά και είναι απολυτός φυσιολογικό αυτό.
Έτσι ένας άνθρωπος έχει δύο επιλογές όταν βρίσκεται σε δύσκολη θέση, είτε να αυτοκτονήσει, είτε να επινοήσει τρόπους να συνεχίσει τη ζωή του.Αυτό λοιπόν έκαναν και κάποιοι ίσως αλλοδαποί οι οποίοι ήρθαν στη Σπάρτη και μη έχοντας να μείνουν κάπου, το ένστικτο της επιβίωσης τους ανάγκασε να φτιάξουν μια... "φωλιά"  επάνω σε ένα δέντρο.
Η "φωλιά" βρίσκετε στην οδό Πλαταιών και Χαμαρέτου στη Σπάρτη, πιθανών έχει δημιουργηθεί από Πακιστανούς και κανένας μέχρι σήμερα δεν έχει πάρει χαμπάρι αυτό το "σπίτι" και κυρίως η... εφορία για να το φορολογήσει.
Για να κατασκευάσει κάποιος ένα τέτοιο σπίτι θα χρειαστεί,

Παρασκευή, 1 Ιουνίου 2012

Να που θα πάνε τα προϊόντα μας.

Είχα πριν λίγο καιρό γράψει για το λάδι μας, τα ρόδια, το αυγοτάραχο από τη λίμνη Θερμησίας κ.λ.π., όμως σε ποιότητες, συσκευασίες κ.λ.π. που να είναι είδη πολυτελείας.
Φυσικά έρχεται το ερώτημα: Φτιάχνονται με τεράστιο κόπο αλλά πού και πώς θα τα πουλήσουμε;
Μα το νέο υπερπολυτελέστατο ξενοδοχειακό συγκρότημα, το Γκολφ, το προσεχώς πολυτελέστατο Ύδρα Μπίητς, τα άλλα ξενοδοχεία που ανακαινίζονται, οι βίλες των πλουσίων, θα παραγγέλνουν σουβλάκια, πίτσα, λάδι με τον τενεκέ, μαρμελάδες με το πεντόκιλο και τσιπούρες ιχθυοτροφείου; Θα αναζητούν οι πελάτες του δώρα και θα αγοράζουν τα τουριστικά είδη κατασκευασμένα στην Κίνα;
Να η ευκαιρία για την παραγωγή της περιοχής μας. Τα ξενοδοχεία αυτά μπορούν κάλλιστα να παίξουν τον ρόλο του Costa Navarino της Μεσσηνίας.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

μαθήματα δημοσιογραφίας... ; (!)

άσκηση γιά σκέψη/πέψη
 ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ

ΜΑΜΑ ΜΟΥ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ...

τελικα ειναι δυσκολο να εισαι μαμα. Μαιρη Φασιλη 
  • Μη με παραχαϊδεύεις. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνεις πάντα ό,τι σου ζητώ. Σε δοκιμάζω μονάχα για να δω.
  • Μη διστάζεις να είσαι σταθερή μαζί μου. Το προτιμώ. Με κάνεις να νιώθω περισσότερη σιγουριά.
  • Μη με κάνεις να νιώθω μικρότερος απ' ό,τι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά τον σπουδαίο.
  • Μη μου κάνεις παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο αν μπορείς. Θα προσέξω περισσότερο αυτά που θα μου πεις, αν μου μιλήσεις ήρεμα μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.
  • Μη μου δημιουργείς το αίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει ν' αναγνωρίζω.
  • Μην αναστατώνεσαι τόσο όταν σου λέω «δεν σε χωνεύω». Δεν απευθύνομαι σε σένα, αλλά στη δύναμη που έχεις να μου εναντιώνεσαι.
  • Μη με προστατεύεις πάντα από τις συνέπειες. Χρειάζεται

ΘΕΑΤΡΟ ΤΡΙΑΝΟΝ "ΑΝΤΙΓΟΝΗ" ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
«Αντιγόνη»
ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ
Η Αντιγόνη είναι – όπως και ο Επιτάφιος – μια κορυφή της δημοκρατικής πολιτικής σκέψης και στάσης, που αποκλείει και καταδικάζει το μόνος φρονείν, που αναγνωρίζει την έμφυτη ύβρη των ανθρώπων και απαντά σ’ αυτήν με τη φρόνηση και που αντιμετωπίζει το έσχατο πρόβλημα του αυτόνομου ανθρώπου – και του ατόμου και της πολιτικής κοινότητας – το πρόβλημα του αυτοπεριορισμού.
                                                       Κ. Καστοριάδης
 
Η νεανική ομάδα του θεατρικού τμήματος του Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ. παρουσιάζει την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή στο θέατρο  ΤΡΙΑΝΟΝ στις:1,2& 3 Ιουνίου 2012
Ώρα έναρξης παραστάσεων: 21:00 μμ.
Διάρκεια παράστασης: 1.20’
Είσοδος ελεύθερη

Πέμπτη, 31 Μαΐου 2012

Αίτηση προς τον κο Καμιζή για κατοχύρωση ελεύθερων χώρων στην παραλιακή ζώνη Ερμιόνης


ΑΙΤΗΣΗ                                                                                     ΠΡΟΣ
Της  
 «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ  ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ »                    Τον  κο Δημήτριο Καμιζή
                                           Πρόεδρο του Λιμενικού
               Ταμείου Ερμιονίδας                   
Ερμιόνη  31-5-2012                                                                                      
     
                                      Κοινοποίηση:
                   Κο  Πρόεδρο και  μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου                                                                                            της Δημ. Κοιν. Ερμιόνης


Θέμα : Κατοχύρωση ελεύθερων χώρων στην παραλιακή ζώνη Ερμιόνης

Κύριε πρόεδρε,
Χρόνια τώρα ντόπιοι  και παραθεριστές κατεβαίνουν στο λιμάνι και στα Μαντράκια Ερμιόνης, που είναι τόπος συνάντησης  για  να περπατήσουν δίπλα στη θάλασσα και τα  παιδιά  για να παίξουν.

Πολλοί θέλουν μόνο αυτό, απλά μια βόλτα δηλαδή και μια στάση σε κάποιο παγκάκι, ειδικά σε αυτή την τόσο δύσκολη οικονομικά  εποχή.

Όμως η δυνατότητα αυτή έχει περιορισθεί αφού τα πολλά καταστήματα έχουν κατακλίσει την παραλιακή ζώνη καταλαμβάνοντας χώρο με τραπεζοκαθίσματα και έξω από τις κατασκευές τους και τα αυτοκίνητα την έχουν μετατρέψει σε ένα απέραντο parking.

Στο ίδιο θέμα έχουμε αναφερθεί με αίτηση μας από το 2009, προς την τότε δημοτική αρχή που επίσης  απαιτούσαμε χώρο για τους πολίτες.

Σήμερα σας ζητάμε να κατοχυρωθούν ελεύθεροι ενιαίοι χώροι  και στο Λιμάνι και στα Μαντράκια, οι οποίοι να διαμορφωθούν κατάλληλα γιατί πιστεύουμε ότι οφείλουμε να διαφυλάξουμε την ελεύθερη πρόσβαση μας στον τόπο μας αλλά και τη  γραφικότητα του τοπίου μας.

Ζητάμε επίσης να μην παραχωρείτε μεγαλύτερο χώρο στα καταστήματα απ αυτόν που τους αναλογεί.

Θα θέλαμε επίσης να  μας ενημερώσετε τι προβλέπεται και  ποιοι είναι  οι κανονισμοί παραχώρησης   στα  καταστήματα στην παραλιακή ζώνη και αν αυτοί τηρούνται.

Πιστεύουμε ότι το θέμα είναι αρκετά σοβαρό και θα πρέπει  να συζητηθεί  σε συμβούλιο σας και στο τοπικό Δημοτικό Συμβούλιο Ερμιόνης.

Σας  ευχαριστούμε.

Για την  ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ

ΚΙΚΗ    ΣΕΡΦΑ ΒΕΝΤΟΥΡΗ
ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ ΔΕΔΕ
ΡΙΝΑ ΛΟΥΜΟΥΣΙΩΤΗ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΝΤΖΑΒΙΝΟΥ
ΑΘΗΝΑ ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ

Τουριστική Ερμιονίδα

Μια μεγάλη αλλαγή έχει ήδη αρχίσει.
Στους λόφους του Αγίου Παντελεήμονα Κρανιδίου είναι έτοιμο να λειτουργήσει το πολυτελέστατο ξενοδοχειακό συγκρότημα (δεν ξέρω αν πρέπει να το λέω έτσι) με το όνομα AMANZOE. Το ό,τι η ημέρα διαμονής είναι γύρω στα 1000 € τα λέει όλα.
Είναι μια μεγάλη επένδυση για τον τόπο μας και μια μεγάλη αναβάθμιση του τόπου μας.
Χωρίς να το έχουμε καταλάβει το ξενοδοχείο αυτό, το Γκόλφ που φτιάχνεται, και η πλήρης ανακαίνιση του Ύδρα Μπίητς ώστε να γίνει συγκρότημα πολυτελέστατο, δείχνουν ότι φεύγουμε από τα παλιά συγκροτήματα της σειράς, τα ξενοδοχεία της Χούντας όπως τα λέγαμε, και αναβαθμιζόμεθα.
Είχα γράψει κάποτε ότι τα ξενοδοχεία είναι επενδύσεις. Κλείνουνε, τα αγοράζει κάποιος, τα γκρεμίζει και κτίζει καινούργια. Οι οικισμοί μας, όταν χαλάνε, μετά είναι σχεδόν αδύνατο να επανέλθουνε στην παραδοσιακή τους μορφή, λόγω τεμαχισμού της ιδιοκτησίας.
Διάβασα το site αυτού του συγκροτήματος και διαπίστωσα ότι η όλη επένδυση στηρίζεται στο κλίμα, το τοπίο, την ιστορία, την παραγωγή όχι μόνον της Ερμιονίδας αλλά και όλης της Πελοποννήσου. Φυσικά Ύδρα και Σπέτσες σε πρώτο πλάνο. Βέβαια και πολλά στοιχεία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, όπως για τα τυριά που φτιάχνουμε, τα κρασιά κ.λ.π. όμως αυτό δείχνει ότι ο καλός τουρισμός σε αυτά στηρίζεται και οφείλει να τα αναπτύξει ο τόπος.
Και αυτοί οι άνθρωποι για να επενδύσουν τόσα χρήματα και μάλιστα όχι στην παραλιακή ζώνη της Ερμιονίδας, κάτι ξέρουν, κάτι βλέπουν στην περιοχή μας, κάτι που έχει η Ερμιονίδα, η Αργολίδα, η Πελοπόννησος, κάτι που σπανίζει αλλού. Και βέβαια για το ρίσκο που παίρνουν, για την προσπάθεια που καταβάλουν δεν θα ζητήσουν τη γνώμη και την ανάλυση του κάθε παρατρεχάμενου πολιτικάντη, ούτε της κάθε μπλοκότρυπας.

Όμως, αν αυτή η επένδυση γινότανε σε έναν Δήμο της Ελβετίας, ο Δήμαρχος και όλο το Δημοτικό Συμβούλιο θα καλούσαν τους επενδυτές στον Δήμο να τους ευχαριστήσουν που επέλεξαν τον τόπο τους, που μπαίνουν στην τοπική τους οικονομία με ένα τέτοιο ξενοδοχειακό διαμάντι, να τους υποσχεθούν κάθε βοήθεια, και να τους δώσουν τιμητική πλακέτα του Δήμου. Φυσικά στην Ελβετία ο Δήμος αν δει ότι δεν τηρούνται οι νόμοι από το συγκρότημα κατά τη λειτουργία του, δεν έχει κανένα πρόβλημα να ενεργήσει ταχέως και αποτελεσματικώς για το κλείσιμό του, γιατί άλλο η οικονομία και άλλο οι νόμοι.
Ο Δήμος μας καλωσόρισε και τίμησε τους επενδυτές;

Οι μεμψιμοιρίες για το ότι δεν θα προσλάβει ντόπιους, θα φέρνουν τρόφιμα από αλλού, κ.λ.π. περιττεύουν. Ο πελάτης και τη σκόνη του να αφήσει στην περιοχή μας κέρδος δικό μας είναι. Το θέμα είναι να αντιληφθούμε ότι η Ερμιονίδα με τις βίλες των πολύ πλουσίων και τα υπερπολυτελείας ξενοδοχειακά συγκροτήματα αλλάζει δραματικά και πρέπει δραματικά να αλλάξει και η νοοτροπία όλων μας, αν δεν θέλουμε να συνεχίσουμε να «είμαστε στην μπάντα».

Σημείωση: Η αρχή της προστασίας της καλλιεργήσιμης γης, δηλαδή να πάψει να πουλιέται ως αγροτεμάχιο, δεν έρχεται σε αντίθεση με τις επενδύσεις κάθε είδους. Είναι θέμα χωροταξίας, ποιος πού επιτρέπεται να κάνει τι. Και στην Ερμιονίδα, όπως πολύ σωστά επισημαίνεται, έχει αρχίσει ο κορεσμός. Και, προσοχή!!,  δεν υπάρχει μεγαλύτερος εχθρός για τον τουρισμό από τον ίδιο τον εαυτό του.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος
 

Ο μεγάλος γυρνάει από φαντάρος τον άλλο μήνα

Τον άλλο μήνα γυρνάει ο μεγάλος από φαντάρος. Του χρόνου τέτοιον καιρό πάει κι ο μικρός. Τι θα κάνουν αυτά τα παιδιά; Τι κάναμε γι’ αυτά τα παιδιά εμείς οι γονείς τους; Ο Γιάννης δουλεύει τώρα ένα μεροκάματο τη βδομάδα, και αν… Εγώ μέρα παρά μέρα, και σε κάθε σπίτι κάθε δεκαπέντε πια. Πούναι τα χρόνια που πήγαινα σε δυο σπίτια τη μέρα, κι εκείνος ντρεπόταν να απαντάει ότι δεν προλαβαίνει! Η μέση μου σακατεμένη, τα χέρια μου τα βλέπεις. Τον Γιάννη αρχίσανε να τον λογαριάζουνε για μεγάλο, φύρα· και μόλις τώρα γίνεται 40. Δε θα σου πω ψέματα, πτυχία δεν είχαμε στην Αλβανία, μήτε γιατροί, μήτε δάσκαλοι είμαστε. Μεροκάματο παλεύαμε κι εκεί, υποσχέσεις για θέσεις παίρναμε ψεύτικες, χωράφια, λίγα στρέμματα οι γονείς μου, πέτρα και ξεραΐλα, καμία σχέση με τον ευλογημένο τόπο εδώ. Φύγαμε όπως πολλοί τότε, μια ζωή ξένους μας λογαριάζανε εκεί, ακούγαμε ότι εδώ μας περιμένουν σαν αδέρφια, και πες μου εσύ, όταν βλέπεις πλιάτσικο, αναρχία, σε λένε φταίχτη κάθε φορά, δε θα σηκωθείς να φύγεις; Αχ, πόσα περάσαμε και πόσο δουλέψαμε κι οι δυο! Χαλάλι, λέγαμε, για τα παιδιά μας νάχουνε μια καλύτερη ζωή από μας. Ελληνικό σχολείο

Τετάρτη, 30 Μαΐου 2012

ANAKOIΝΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΕΡΜΙΟΝΗΣ

                          
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η  Δημοτική Κοινότητα Ερμιόνης και το Δημοτικό Σχολείο Ερμιόνης συμμετέχοντας στην εκστρατεία της οργάνωσης
ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS  «Καθαρίστε τη Μεσόγειο 2012», προγραμματίζουμε την καθαριότητα των παραλιών
του οικισμού της Ερμιόνης
 την Τετάρτη 6 Ιουνίου.
Προσκεκλημένοι στη δράση μας κι όλοι εσείς που αγαπάτε και φροντίζετε τον όμορφο τόπο μας.

ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ !

 O ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                               Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
               ΤΗΣ ΔΗΜ. ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ                                              ΤΟΥ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΡΜΙΟΝΗΣ
                 ΚΡΗΤΣΩΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ                                                              ΝΤΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ

Το πρόστιμο

Το εκ Περιφερείας ερχόμενο.
Πριν καιρό λοιπόν είχε επιθεωρηθεί «ο βιολογικός του Κάμπου» και οι επιθεωρητές το πρώτο που διαπίστωσαν ήταν ότι η ΑΕΠΟ του «βιολογικού» δεν είχε πλέον ισχύ και δεν είχαν γίνει ενέργειες για την ανανέωσή της. Βαρύτατη παράλειψη.
Επιπλέον οι επιθεωρητές διαπίστωσαν όλα όσα γίνονταν με τις χωματοδεξαμενές, τις λάσπες, τα βοθρολύματα, και για όλα αυτά συνέταξαν έκθεση την οποία έδωσαν στον Δήμο, ώστε εντός ολίγων, συνήθως, ημερών να υποβάλλει γραπτώς τις ενστάσεις του και τη δική του άποψη στην αρμοδία υπηρεσία. Δεν το έκανε ο Δήμος (η ΔΕΥΑΕΡ δηλαδή) και έτσι η έκθεση μεταβιβάστηκε στον Περιφερειάρχη ο οποίος είναι υποχρεωμένος να υποβάλλει το κατά το νόμο πρόστιμο και να παραπέμψει την υπόθεση και στη δικαιοσύνη. Αυτό και έπραξε.
Διάβασα ότι το πρόστιμο ήταν τσουχτερό, 20 000 €.
Τίποτα δεν ήτανε, και ας ευχαριστήσουμε τον Περιφερειάρχη ο οποίος έχει δικαίωμα κατά τον νόμο 4014/2011 να βάζει πρόστιμο μέχρι 200 000 €. Και μάλιστα αν κρίνει ότι η παράβαση είναι πολύ μεγάλη να μεταβιβάσει στην ανωτέρα αρχή του που βάζει πρόστιμο μέχρι 500 000 ή κατευθείαν στο ΥΠΕΚΑ όπου ο υπουργός βάζει πρόστιμο μέχρι 2 000 000 €.

Το να έχει εκπνεύσει η ισχύς την ΜΠΕ/ΑΕΠΟ και να μην έχεις κάνει καμιά ενέργεια είναι βαρύτατη παράληψη. Το να μην έχεις, ή να έχει λήξη η άδεια διάθεσης λυμάτων, ή επεξεργασμένων λυμάτων, ή ιλύος, ομοίως βαρύτατη παράληψη. Όταν δε οι επιθεωρητές διαπιστώνουν ότι επί του εδάφους αποθηκεύονται συστηματικά λύματα, παίρνουν δείγματα εδάφους, υγρών κ.λ.π. και άντε ξεμπέρδευε μετά.
Δηλαδή η περίπτωση του Κάμπου είναι για το ανώτατο πρόστιμο.

Και ενώ έχουμε πλέρια βιντεοσκόπηση, ΔΙΑΥΓΙΑ, ιστολόγια του Δήμου και των εταιρειών του, πλέρια αναμετάδοση κάθε παράστασης του Δήμου και κάθε ευχετηρίου και ιερής αγανάκτησης, φυσικά δεν υπάρχει πληροφόρηση πραγματική. Διότι ένας Δήμος που πραγματικά πληροφορεί έχει στο site του όλες τις ΜΠΕ και ΑΕΠΟ των δραστηριοτήτων του, αναρτά τις αναλύσεις, αναρτά τους έλεγχους από επιθεωρητές, τις εκθέσεις των επιθεωρητών, τα πρόστιμα κ.λ.π. Αυτά είναι πληροφόρηση και όχι το που παραβρέθηκε και ποιους ευχαριστεί ο δήμαρχος και το επιτελείο του.

Φανταστείτε αν η κατάσταση του Κάμπου δεν ήταν του Δήμου αλλά ενός μεγάλου ξενοδοχείου, ή γκολφ, ή μιας βιοτεχνίας ή βιομηχανίας τι θα γινότανε. Η αριστεροειδής αφασία και οι παρατρεχάμενοι θα οργίαζαν κατά του καπιταλισμού, κατά των ανόμων συμφερόντων και του κέρδους που παίζουν εγκληματικά με την υγεία του λαού. Θα γέμιζαν και πάλι οι μπλοκότρυπες από ιερή αγανάκτηση. Τώρα ....σιωπή. Δεν είναι και του Λεμπέση ο χωματόλακος! Λακαλεμπέση, όπως λέμε Λακατούρκα!

Ορθώς έπραξε ο Περιφερειάρχης και τον ευχαριστούμε για το χαμηλό πρόστιμο, σαν να μας λέει: τελευταία ευκαιρία για να συμμορφωθείτε.
Οφείλει όμως να στείλει (ή τους έχει ήδη στήλη και δεν το ξέρουμε) τους επιθεωρητές του και στον βιολογικού του Λουτρού, όπου κατά την τοπική οικολογία βγάζει νερό και το διαθέτει επιφανειακώς στο ρέμα Χουσεΐνι. Και στη συνέχεια να πάνε στον βιολογικό Ερμιόνης. Στη συνέχεια μια ολόκληρη μέρα να αφιερώσουν στον έλεγχο του δεματοποιητή Σταυρού.

Και ο Δήμος να καταλάβει ότι ενεργεί μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι στην Μεταπολίτευση. Να αναρτήσει όλες τις ΜΠΕ, ΑΕΠΟ, άδειες διάθεσης επεξεργασμένων λυμάτων και ιλύος, άδειες διάθεσης ‘ζουμιών’ δεματοποιητή, εκθέσεις επιθεωρητών κ.λ.π. Ο Δήμος μπροστά στον νόμο δεν διαφέρει σε τίποτα από οιαδήποτε εταιρεία. Αυτό είναι δημοκρατία και διαφάνεια.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος


       

Ναύπλιο: Πρόταση για την δημιουργία Τοπικού Σύμφωνου Ποιότητας

Στην συνάντηση φορέων για τον τουρισμό στην πόλη του Ναυπλίου (εμπορικός σύλλογος εστιάτορες τουριστικά καταλύματα) ο Κώστας Μιχόπολους (συμμέτοχος στην ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ)  κατέθεσε μια πρόταση για δημιουργία ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Η πρόταση συνδέει τη τοπική παραγωγή  με τον τουρισμό την κατανάλωση και την προβολή των τοπικών προϊόντων.  
 Kώστας Μιχόπουλος
Το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας  είναι μια Συλλογική  Προσπάθεια που διαχειρίζεται το καλό όνομα και το περιβάλλον μιας περιοχής. Σ’ αυτή μπορούν να συμμετέχουν και να εμπλακούν παραγωγοί τοπικών προϊόντων, ταβέρνες, ξενώνες, ενοικιαζόμενα δωμάτια, εργαστήρια τοπικών προϊόντων, γραφεία εναλλακτικού τουρισμού, ελεύθεροι επαγγελματίες παροχής υπηρεσιών που διοργανώνουν εκδηλώσεις, Δήμοι, Επιμελητήριο, Αγροτικοί και Βιοτεχνικοί Συνεταιρισμοί, συλλογικότητες της Κοινωνίας των Πολιτών, φορείς διαχείρισης Μνημείων Πολιτισμού, θρησκευτικού τουρισμού, αρχαιολογικών χώρων, λαογραφικών Μουσείων και πολιτιστικής κληρονομιάς.
Το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας διαχειρίζεται, με προδιαγραφές

Βαρύ πρόστιμο στο Δήμο Ερμιονίδας για τη λειτουργία του βιολογικού του Κρανιδίου

Τρίτη, 29 Μαΐου 2012

Άι Νικόλας

Εκπληκτική η φωτογραφία του Αγίου Νικολάου από το αρχείο του κυρίου Μέλλου. Δεν είχα δει αυτό το εξωκλήσι πριν την επισκευή του. Αν έχει και άλλες ας μας τις αναρτήσει. Δεν πάνε χαμένες, οι περισσότεροι τις αντιγράφουμε στα αρχεία μας.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι η σκεπή του που είναι πέτρινη καμαρωτή όπως των δεξαμενών νερού στα κάστρα.

Με αφορμή αυτό το εκκλησάκι θέλω να επισημάνω ότι, ενώ ασχολούμαστε πολύ με την αρχαία ιστορία του τόπου μας, δεν δείχνουμε το ίδιο ενδιαφέρον για τη χριστιανική περίοδο. Πολλά εξωκλήσια που σήμερα έχουν ανακαινιστεί και με μια πρώτη ματιά φαίνονται νεότατα, στην πραγματικότητα είναι πολύ παλιά και αρκετά αρχικά τους στοιχεία έχουν διατηρηθεί. Αρκετά είναι ερειπωμένα και αν δεν συντηρηθούν και αποκατασταθούν στην αρχική τους μορφή, θα χαθούν. Υπάρχουν όμως και πολλά άγνωστα, γιατί σώζονται μόνον τα θεμέλια τους και δεν τους δίνουμε σημασία. Τα ξέρουν μόνον οι γύρω αγρότες ή ποιμένες, περιέργως μερικές φορές με το όνομά τους(!), γιατί μπορεί να έμεινε μόνο το θεμέλιο, όμως το όνομα πέρασε στην περιοχή ως τοπωνύμιο.
Ένα άγνωστο εκκλησάκι βρίσκεται στη λιμνοθάλασσα των Ποτοκίων (πρώτη αναφορά γίνεται στο βιβλίο μου). Εκεί που σήμερα είναι το μαντράκι που δένουν τις βάρκες (βλέπε φωτογραφία). Σώζεται το θεμέλιο του ιερού και μέρη θεμελίων που διαγράφουν περίπου το μέγεθός του. Είναι πολύ μικρό εκκλησάκι. Στον περίβολό του μάλλον έχουν γίνει και ταφές, όπως μαρτυρούν ορισμένα ίχνη.
Στο σημείο αυτό της λιμνοθάλασσας Ποτοκίων υπάρχουν και άλλα ίχνη που μαρτυρούν ότι υπήρχε εκεί μικρός οικισμός, πιθανόν από τα προχριστιανικά χρόνια που συνέχισε τη ζωή του. Υπάρχει μάλιστα μια ελιά καμένη που πρέπει να στέκει εκεί αιώνες, ίσως ίδιας ηλικίας με το εκκλησάκι. Οι παππούδες μας κατέβαζαν από τα περιβόλια τους με τα ζα τα εσπεριδοειδή και ακολουθούσαν το μονοπατάκι στο Μαυρονήσι, περνούσαν από τα ερείπια του εξωκλησιού και συνέχιζαν μέχρι τη μύτη, 100 μέτρα πιο πέρα, όπου έπιαναν τα ιστιοφόρα για να παραλάβουν το φορτίο. Και το μονοπάτι αυτό είναι παμπάλαιο.

Μάλλον πρέπει να ξανακτιστεί το εκκλησάκι διατηρώντας τα ελάχιστα ίχνη του αλλά και σε μορφή σαν τον παλιό Άι Νικόλα του Μετοχίου.

Η παράδοση του τόπου μας λέει ότι, μετά την καταστροφή των Ψαρών το 1824, οι Ψαριανοί που επέζησαν, ήλθαν στην Ερμιόνη και ζήτησαν το Μαυρονήσι και την γύρω από τη λιμνοθάλασσα των Ποτοκίων περιοχή για να φτιάξουν τα Νέα Ψαρά. Οι Ερμιονίτες δεν δέχθηκαν, γιατί θεώρησαν ότι τα φτωχά εδάφη τους δεν θα μπορούσαν να θρέψουν επιπλέον πληθυσμό. Έτσι έφυγαν οι Ψαριανοί και ίδρυσαν τα Νέα Ψαρά στην Εύβοια στη θέση της αρχαίας Ερέτριας. Τον 19ο αιώνα όλοι γνώριζαν την περιοχή ως Νέα Ψαρά και πολύ αργότερα πήρε εκ νέου την αρχαία ονομασία της.
Οι περιστάσεις τα φέρανε έτσι, ώστε να συμβεί το ανάποδο. Κατά τον 19ο αιώνα έως αρχές 20ου, Ερμιονήτες, Κρανιδιώτες και άλλοι ψαράδες της Ερμιονίδας που ψάρευαν συστηματικά σε αυτά τα μέρη έμειναν μόνιμα εκεί και κυρίως στα Στούρα (Νέα Στύρα). Από την Ερμιόνη το σόι Αραπάκη και Γκάτσου έχουν πάρα πολλούς (και πλέον άγνωστους) συγγενείς σε αυτά τα μέρη.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος


Πηγή φωτογραφίας Αι Νικόλα eikonoskopionews

             
 

Η «κουκουβάγια» πέταξε

Μια πολύ λιτή, συγκινητική και εξόχως πολιτική ανακοίνωση εξέδωσε ο σύλλογος εργαζομένων στον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων για τη διάλυση του Οργανισμού στο πλαίσιο της περικοπής εταιρειών του Δημοσίου. Τα σχόλια ανήκουν στους αναγνώστες:
«Σε λίγες ώρες ο Ο.Ε.Δ.Β. (Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων) θα αποτελεί παρελθόν, καταργείται οριστικά. Μετά από 75 χρόνια η κουκουβάγια της σοφίας και της αρετής ‘‘πετάει μακριά’’, γιατί κάποιοι αποφάσισαν ότι δεν έχει θέση στη σύγχρονη μνημονιακή εκπαίδευση. Η μόρφωση θα γίνεται πλέον ηλεκτρονικά. Το… Μέλλον είναι μόνο το… ‘‘ ηλεκτρονικό βιβλίο’’ και οι ‘‘διαδραστικοί πίνακες’’. Οι εργαζόμενοι στον Ο.Ε.Δ.Β. που όλα αυτά τα χρόνια εξέδωσαν και διένειμαν τρία δισεκατομμύρια βιβλία σε εκατομμύρια μαθητές, αποχωρούν περήφανοι για τη συμβολή τους στη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, για τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος (μέσο κόστος κάθε βιβλίου 0,70 ευρώ), για την απουσία διαφθοράς και διαπλοκής τους, για το ότι κατόρθωσαν να περισώσουν από τον ιδιωτικό φορέα, την ιστορία των σχολικών βιβλίων, δεκαπέντε χιλιάδες πρωτότυπα έργα ζωγραφικής που κοσμούσαν κάποτε τα σχολικά βιβλία (Τσαρούχης, Γκίκας, Γραμματικόπουλος, Τάσος κ.λπ.), τριάντα χιλιάδες (30.000) βιβλία, πολλά σπάνιων εκδόσεων, που αποτελούν πλέον περιουσία του υπουργείου Παιδείας.
Οι εργαζόμενοι αποχωρούν με πίκρα και ανησυχία για το μέλλον της έκδοσης και διανομής των σχολικών βιβλίων. Ζήσανε τη φετινή χρονιά, τη χειρότερη από ιδρύσεως του Ο.Ε.Δ.Β., που τα βιβλία στάλθηκαν με τεράστια καθυστέρηση, που τα λάθη και οι παραλείψεις των ιθυνόντων στοίχησαν εκατομμύρια στους Έλληνες πολίτες, προάγγελος των όσων πρόκειται να επακολουθήσουν τη φετινή χρονιά, που εκτιμούμε ότι θα είναι πολύ χειρότερη από κάθε πλευρά. Οι εργαζόμενοι αποχαιρετούν ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα για την πολύχρονη συνεργασία και υπόσχονται να συνεχίσουν τον αγώνα για μία ΔΗΜΟΣΙΑ & ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ στην υπηρεσία του λαού. Η κουκουβάγια της σοφίας και της αρετής ελπίζει να μην ξεχασθεί και ονειρεύεται τη μέρα που σε μία Ελλάδα ελεύθερη και απαλλαγμένη από δανειστές - επιτηρητές - τροϊκανούς, θα ξανακληθεί να προσφέρει τις υπηρεσίες της για την εκπαίδευση των μαθητών».

Πέτρος Λούκας Χαλκιάς


Άφιέρωμα απο Το  Αλάτι Της Γης στον μεγάλο μας μουσικό

Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012

H ντροπή της Ευρώπης


Αυθεντικό το ποίημα-χαστούκι για την Ευρώπη

Του Γιάννη Λακούτση
 Σε δημοσκόπηση που έγινε στην Γερμανία, το 40% τω Γερμανών πολιτών υποστηρίζει την παραμονή της Ελλάδας στο ενιαίο ευρωπαϊκό νόμισμα.
Μεταξύ αυτών υπάρχουν και κάποιοι διακεκριμένοι Γερμανοί, όπως ο βραβευμένος με Νομπέλ λογοτεχνίας για το 1999, Γκίντερ Γκρας .Αυτή τη φορά ο Γκίντερ Γκρας βρέθηκε στην επικαιρότητα με το ποίημα « η ντροπή της Ευρώπης», με το οποίο απευθύνεται στην Ευρώπη και την κατηγορεί για τη διαχείριση της ελληνικής οικονομίας. Αρχικά κυκλοφόρησε η φήμη ότι επρόκειτο για φάρσα που σκάρωσε το σατιρικό περιοδικό «Titanic», η οποία διαψεύστηκε από τον ίδιο τον Γκίντερ Γκρας
με μία ανάγνωση του ποιήματός του στη γερμανική κρατική ραδιοφωνία αποδεικνύοντας έτσι ότι πρόκειται για αυθεντικό.

Η Ντροπή της Ευρώπης
Στο χάος κοντά γιατί δεν συμμορφώθηκε στις αγορές κι εσύ μακριά από τη Χώρα που σου χάρισε το λίκνο.
Όσα εσύ με την ψυχή ζήτησες και νόμισες πως βρήκες, τώρα θα καταλυθούν, και θα εκτιμηθούν σαν σκουριασμένα παλιοσίδερα.
Σαν οφειλέτης διαπομπευμένος και γυμνός, υποφέρει η χώρα εκείνη  κι εσύ αντί για το ευχαριστώ που τις οφείλεις, προσφέρεις λόγια κενά.
Καταδικασμένη σε φτώχεια η χώρα αυτή, που ο πλούτος της κοσμεί Μουσεία: η λεία που εσύ φυλάττεις.
Κείνοι που χίμηξαν με την δύναμη των όπλων στην χώρα την ευλογημένη με νησιά, στον στρατιωτικό τους σάκο κουβαλούσαν τον Χέλντερλιν.
Καμία ανοχή πλέον δεν δείχνεις στη χώρα που οι συνταγματάρχες υπήρξαν σύμμαχοι αποδεκτοί.
Χώρα χωρίς δικαιώματα, μα με εξουσία που επιμένει πως έχοντας αυτή το δίκιο ολοένα σφίγγει κι άλλο το ζωνάρι.
Σε πείσμα σου η Αντιγόνη μαυροφορεί και σ’ όλη τη χώρα πένθος ντύνεται ο λαός, που εσένα φιλοξένησε.
Μα οι ακόλουθοι του Κροίσου έχουν στοιβάξει έξω απ’ τη χώρα, στα θησαυροφυλάκια σου, ό,τι σαν μάλαμα αστράφτει.
Πιες, επιτέλους, πιες! Κραυγάζουν οι εγκάθετοι των επιτρόπων, μα ο Σωκράτης, με οργή σου  επιστρέφει γεμάτο πίσω το ποτήρι.
Θα καταραστούν εν χορό, ό,τι είναι δικό σου οι θεοί, που τον Όλυμπο τους η δική σου θέληση ζητάει να ξεπουλήσει.
Στερημένη από πνεύμα, εσύ θα φθαρείς χωρίς τη χώρα, που το πνεύμα της, εσένα Ευρώπη, έχει πλάσει.

Ο δρόμος του Παυσανία

Στα ορεινά του κτήματος Μετόχι (ιδιοκτησίας της Μονής της Ύδρας) υπήρχε ένα χάλασμα που οι πατεράδες και παππούδες μας ανέφεραν ως  Άι Νικόλα. Βοσκοί και κυνηγοί το χρησιμοποιούσαν ως καταφύγιο σε κακές καιρικές συνθήκες, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις σταβλίζονταν και ζώα. Όταν πήγαινα με τα πόδια στο Γυμνάσιο του Πόρου, το μονοπάτι περνούσε κοντά στο ερειπωμένο εκκλησάκι και συχνά κάνοντας μικρή παράκαμψη, άναβα εκεί ένα λαδοφάναρο που λειτουργούσε ως καντήλι….”

Είναι ένα σημαντικό απόσπασμα από αναμνήσεις του κυρίου Νίκου Μέλλου στο Εικονοσκόπιο News. Πριν τη δεκαετία του 1960 υπήρχε συχνή μετάβαση από την περιοχή Θερμησίας με τα πόδια ή με ζώο προς Δαμαλά και προς Γαλάτα μέσα από μονοπάτια των Αδερών. Τα μονοπάτια αυτά τα χρησιμοποιούσαν και όσοι ναυτόπαιδες και ναύτες Ερμιονίδας υπηρετούσαν ή σπούδαζαν στον Ναύσταθμο του Πόρου. Όπως περνούσαν από τον Άι Νικόλα θα περνούσαν και από άλλες επώνυμες περιοχές και ρέματα, από επώνυμους βραχισμούς και στάνες.
Ένα από αυτά τα μονοπάτια πήρε και ο Παυσανίας από την πόλη των Τροιζηνίων (Δαμαλάς) και ανεβαίνοντας τις Αδέρες (Φορβάντιο όρος) συνάντησε τον ναό του Απόλλωνος Πλατανιστίου, προφανώς σε κάποια ρεματιά με πλατάνια από την πλευρά του Δαμαλά. Αυτός ο ναός δεν έχει μέχρι σήμερα εντοπιστεί. Φυσικά σαν ‘εξωκλήσι’ θα ήταν ένας απλός περίβολος φτιαγμένος συνήθως από δύο παράλληλες σειρές πλακών μπηγμένων κάθετα στο έδαφος, που περιέβαλε έναν ναΐσκο ξύλινης κατασκευής με θεμέλιο ξερολιθιά. Κάτι ανάλογο με τον ναό του Δία στον Προφήτη Ηλία Ερμιόνης και της Ήρας στον Πρώνα (λόφος Μύλων Ερμιόνης).

Επί των ημερών μας ανθεί ο ιστορικός τουρισμός και έρχονται ομάδες τουριστών για να περπατήσουν αυτές τις αρχαίες πορείες. Μία ομάδα μάλιστα ζήτησε πληροφορίες για την πορεία του Παυσανία πάνω στις Αδέρες, γιατί ήθελαν να περπατήσουν από Δαμάλα σε Ερμιόνη και μετά να συνεχίσουν την πορεία του Παυσανία.

Παράκληση προς τον κύριο Μέλλο, που φαίνεται να είναι από τους λίγους γνώστες αυτών των παλαιών μονοπατιών να μας γράψει κάθε λεπτομέρεια με ό,τι θυμάται, ότι είδε, ό,τι άκουσε για αυτά τα μονοπάτια και αν έχει την ευγενή καλοσύνη και βέβαια χρόνο να παρακινήσει και άλλους συντοπίτες του να δώσουν πληροφορίες και αναμνήσεις.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό να προσδιοριστούν αυτά τα παμπάλαια μονοπάτια, να καταγραφούν και να επισημανθούν ως «Πορεία του Παυσανία».

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

 

Ερμιόνη: ένα «νησί» στη στεριά της Πελοποννήσου


Μας προτείνει σαν προορισμό το clickatlife
Η γραφική ψαράδικη κωμόπολη της Ερμιόνης, μόλις 2 ώρες οδικώς ή ακτοπλοϊκώς από την Αθήνα και τον Πειραιά, έχει εξελιχθεί σε σημαντικό τουριστικό προορισμό, προσφέροντας σύγχρονες ανέσεις και ταυτόχρονα διατηρώντας αναλλοίωτο τον παραδοσιακό χαρακτήρα και τις φυσικές ομορφιές της.


Η Ερμιόνη είναι μια πανέμορφη παραλιακή κωμόπολη, χτισμένη αμφιθεατρικά, στις δύο πλευρές μια στενής λωρίδας γης, στο ανατολικό «δάχτυλο» της Πελοποννήσου ( http://bit.ly/JChwir ). Συνδυάζει αρμονικά τη γαλήνη της νησιώτικης ατμόσφαιρας με την οργάνωση και τις υποδομές μιας πόλης και αποτελεί ιδανικό προορισμό για κοντινές αποδράσεις από την πόλη.
Η θάλασσα που «αγκαλιάζει» την Ερμιόνη από δύο πλευρές, σχηματίζει στα βόρεια το λιμάνι, που είναι το κατ’ εξοχήν εμπορικό κέντρο της πόλης και στα νότια, τα Μανδράκια, την πιο

Πάτρα

Κατάληψη συμβόλων

Η Πειραϊκή Πατραϊκή ήταν το καμάρι της Πάτρας και  όλης της χώρας. Έφτασε στην ακμή της να έχει πλήθος εργοστασίων με γύρω στους 20000 εργαζόμενους και τα προϊόντα της να είναι «εφάμιλλα των ξένων», όπως τότε συνήθιζαν να λένε.
Το εργοστάσιο του Λαδόπουλου το δεύτερο καμάρι της Πάτρας. Εκεί έβγαιναν όλα χαρτιά που χρησιμοποιούσαμε τότε. Όποια μαθητική εκδρομή περνούσε από την Πάτρα δεν θεωρείτο ολοκληρωμένη χωρίς επίσκεψη στο εργοστάσιο του Λαδόπουλου και στην Achaia Clauss, με τα διάσημα κρασιά της και τα τεράστια βαρέλια της.
Το εργοστάσιο ελαστικών Pirelli, τότε που η Ελλάδα χρησιμοποιούσε τα δικά της ελαστικά. Έκλεισε και μεταφέρθηκε σε άλλη χώρα από την σκληρή επιμονή των συνδικαλιστών της και τις πολύμηνες απεργίες κατά του ξένου κεφαλαίου.

Όπως διαβάζουμε στον καθημερινό τύπο, και τα τρία αυτά κραταιά εργοστάσια, παρατημένα κουφάρια κτιρίων σήμερα, έχουν καταληφθεί από μετανάστες που καραδοκούν να βρουν τρόπο να φύγουν για την Ευρώπη.
Ούτε για εξαθλιωμένους μετανάστες δεν κάνει πλέον η χώρα μας.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

Η γέννηση ενός βιβλίου


Ένα βίντεο της Telegraph που δείχνει τη γέννηση ενός βιβλίου.

Κυριακή, 27 Μαΐου 2012

Ο ματωμένος γάμος της Ευρωζώνης

Του Γιάννη Βαρουφάκη
Καλά εμείς. Έστω ότι είμαστε φοροφυγάδες, διεφθαρμένοι, τεμπέληδες, ελλειμματικοί από την κούνια, Ελληνάρες που απαιτούμε να ζούμε από τον ιδρώτα των λαών που παράγουν. Οι Ισπανοί όμως; Εκείνοι τι φταίνε;

- Η Ισπανία δεν είχε πλεονασματικό προϋπολογισμό λίγο πριν ξεσπάσει η κρίση;
- Η Ισπανία δεν είχε χρέος κατά πολύ χαμηλότερο της Γερμανίας λίγο πριν ξεσπάσει η κρίση;
- Η Ισπανία δεν ήταν εκείνη που πέτυχε να κάνει τους μόνους πλεονασματικούς Ολυμπιακούς Αγώνες της Ιστορίας, αφήνοντας πίσω τους μια Μπαρτσελόνα χάρμα ιδέσθαι;
- Η Ισπανία δεν ήταν εκείνη που, με παράδειγμα τη Ζάρα, απέδειξε ότι η Ευρώπη μπορεί να παράγει προϊόντα υφαντουργίας χωρίς να χρειάζεται να μεταφέρει τις θέσεις εργασίας στην Άπω Ανατολή;
- Η Ισπανία δεν προσέφερε στη Volkswagen τα πιο επικερδή εργοστάσιά της στην Ευρώπη (εκείνα της Seat); Κι όμως, η χώρα

Πάμε Ύδρα..Ταξίδι των βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους του φεστιβάλ Δράμας στην Ύδρα

Το κινηματογραφικό ταξίδι των βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους του φεστιβάλ Δράμας στην Ύδρα

Η κινηματογραφική λέσχη Υδρας ανοίγει την καλοκαιρινή περίοδο συμμετέχοντας στο …κινηματογραφικό ταξίδι των βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους του φεστιβάλ Δράμας.

Οι προβολές θα γίνουν στον κινηματογράφο
«Γαρδένια» σε 2 νύκτες, στις  2 και 3 Ιουνίου, με έναρξη 21.30.  ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ 1ης ημέρας
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΑΝΕΣΤΗ               του  Δημήτρη Κανελλόπουλου
ΤΟ ΠΑΤΑΡΙ  
                          του  Μίνωα  Νικολακάκη
ΗΓΕΤΗΣ  
                                του  Γαβριήλ Τζάφκα
ΚΟΦ’ΤΟ
                                   του  Βασίλη  Καλαμάκη
ΚΙΝΗΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
               του  Ανδρέα Σιαδήμα
Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΜΟΥ , Ο ΛΕΝΙΝ ΚΑΙ Ο ΦΡΕΝΤΥ
    της   Ρηνιώς  Δραγασάκη
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ  2ης ημέρας

Με Καβάφη

Του Ιωάννη Λακούτση
Με Καβάφη
Στις πανελλαδικές εξετάσεις, οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης   διαγωνίσθηκαν, την Παρασκευή, στην Νεοελληνική Λογοτεχνία. Το ποίημα που επελέγη ήταν του Κωνσταντίνου Καβάφη και είχε τίτλο « Μελαγχολία του Ιάσωνος
Κλεάνδρου: ποιητού εν Κομμαγηνή 595 μ.χ».Το ποίημα αυτό είχε ως θέμα το γήρασμα του σώματος  και της μορφής και ζητήθηκε στους διαγωνιζόμενους να το συγκρίνουν ως προς το περιεχόμενο με το ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη   «Αυτοβιογραφία»

Μελαγχολία του Ιάσονος Κλεάνδρου
Ποιητού εν Κομμαγηνή 595 μ.χ

Το γήρασμα του σώματος και της μορφής μου
είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι.
Δεν έχω εγκαρτέρησι καμιά.
Εις σε προστρέχω Τέχνη της Ποιήσεως,
που κάπως ξέρεις από φάρμακα
νάρκης του άλγους δοκιμές, εν Φαντασία και Λόγω.
Είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι.-
Τα φάρμακα σου φέρε Τέχνη της Ποιήσεως,
που κάμνουνε- για λίγο- να μη νοιώθεται η πληγή.
                   Κωνσταντίνος Καβάφης

Αυτοβιογραφία
Άνθρωποι που δε γνώρισα ποτέ μού  δώσαν το αίμα μου και
τ’ ονομά μου
στην ηλικία μου χιονίζει, χιονίζει αδιάκοπα