Σάββατο, 17 Μαρτίου 2012

Μάνος Χατζιδάκις - Fellini



Πες μου μια λέξη , Ελα πάρε μου τη λύπη, πιάνο Μίλτος Λογιάδης, ακορντεόν Χρήστος Ζερμπίνος  από τη συλλογή "Ο Λαχειοπώλης Του Ουρανού" που περιλαμβάνει 17 τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι μεταγραμμένα για πιάνο και ακορντεόν.

Η ζωή έχει μονάδα τη μέρα


Της Ροδούλας
Δεν έχω ιδιαίτερη πατρίδα και ως εκ τούτου αγάπησα τη Θάσο στα ……..τόσα χρόνια που ερχόμουν για διακοπές, από όπου κατάγεται ο σύντροφός μου και την αγάπησα σφόδρα.
Τ΄όνειρό μου ήταν από ανέκαθεν να φύγω από την Αθήνα μετά το τέλος του επαγγελματικού μου βίου και να ζήσω σε «κάποια εξοχή» .   Και να που έφθασε αυτή η ευλογημένη ώρα και βρίσκομαι στη Θάσο!  Ζω και ανασαίνω μερικούς μήνες τώρα και δεν θέλω να κάνω βήμα από το νησί  παρόλες τις αιτίες που προέκυψαν να το εγκαταλείψω.  Το ερωτεύθηκα όπως ο νιός την κόρη, όπως ο ουρανός τ΄αστέρια. 
Δεν θέλω να πω τετριμμένα λόγια ότι ξυπνώ με το λάλημα του κόκκορα και το κελάηδημα των ποικίλων πουλιών..  (Αξίζει να

"Γεύση και Μνήμη" στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Ολοκληρώνεται στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας το Συμπόσιο «Γεύση και Μνήμη» που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στο πλαίσιο της δράσης «Καθημερινός Πολιτισμός». Το σημερινό πρόγραμμα (12.00 - 20:15) περιλαμβάνει:
«Γεύση από τα Λαογραφικά Μουσεία της Μεσσηνίας». Ομιλία του Αριστείδη Δουλαβέρα, επίκουρου καθηγητή Λαογραφίας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
«Βυζαντινών Γεύσεις». Παρουσιάζει η Θεώνη Κολλυροπούλου, λέκτορας Βυζαντινής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
«Μετάληψη: Ανάμνηση και Κοινωνία». Κεντρική ομιλία από τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομο.
Διάλειμμα με αλμυρά εδέσματα.
«Γεύσεις της καρδιάς μας». Ατομικό, βιωματικό παιχνίδι γεύσης για παιδιά. Εκπαιδευτικοί: Σ. Πλακονούρη, Λ. Καραβά, Ε. Στραβάκου, Α. Χριστοπούλου. Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Ελλάδας για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.
«Ανασκάπτοντας τη Γεύση». Προβολή βίντεο που καταγράφει τη διαδικασία προετοιμασίας των

Παγκόσμια ημέρα ποίησης 21 Μαρτίου 2012

Επειδή μοιάζει ο χειμώνας να θέλει να εγκατασταθεί μόνιμα στις ζωές μας, αποτρέποντας τον ερχομό της άνοιξης.

Επειδή η απειλή μιας Έρημης Χώρας, γίνεται όλο και πιο πραγματική ως προοπτική μέλλοντος για τον τόπο μας.


Επειδή έχουμε κάθε λόγο να αμφιβάλλουμε αν η ποίηση μπορεί να γιορτάζει τη μέρα της, ακίνδυνα και αθώα, όταν γύρω μας καταρρέουν το δίκαιο, η πνευματική μας υπόσταση, η χώρα μας η ίδια. Θελήσαμε να συναντήσουμε εμείς την ποίηση και την άνοιξη, στους δρόμους της Αθήνας, να αναζητήσουμε στην αμηχανία, στον θυμό και στην απόγνωση που έχουν πια τα βλέμματα των συμπολιτών μας, την ελπίδα της Αντίστασης..


ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΨΗΦΙΣΕΤΕ  ΕΔΩ
Ευχαριστούμε τη φίλη που το πρότεινε

Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2012

μία συγκλονιστική συνέντευξη του ΠΕΠΕΛΑΣΗ


Αδαμάντιος Πεπελάσης: «Ο Γιώργος Παπανδρέου είπε ψέματα πολλά»
Προτείνει Έλλη Βασιλάκη
Συνέντευξη στον Κώστα Καραβίδα (Περιοδικό ΜΟΝΟ)
Την ήμερα που η Αθήνα υποδεχόταν το χιόνι, συναντήσαμε τον Αδαμάντιο Πεπελάση στο καταφύγιό του στη Φιλοθέη. Διαπρεπής οικονομολόγος, χρόνια καθηγητής σε αμερικανικά πανεπιστήμια και με μακρά θητεία στη διοίκηση τραπεζών, είχε το προνόμιο να διατελέσει συνεργάτης και φίλος όλων σχεδόν των Πρωθυπουργών της Μεταπολίτευσης. Τους έζησε όλους από κοντά, τους συμβούλευσε και συγκρούστηκε μαζί τους. Ο ίδιος αρνήθηκε τη θέση του βουλευτή επικρατείας που του πρότεινε τόσο ο Κ. Καραμανλής όσο και ο στενός φίλος του, Α. Παπανδρέου.  

Η μαρτυρία του 90χρονου σήμερα διανοούμενου οικονομολόγου έχει διπλή σημασία. Αφενός, ξεκαθαρίζει το νέο οικονομικό και πολιτικό τοπίο που διαμορφώνεται. Αφετέρου, στο δεύτερο μέρος της κουβέντας μας, καταθέτει ενώπιον της ιστορίας, τις κρίσεις του για τις πολιτικές προσωπικότητες που σφράγισαν τη μεταπολιτευτική κακοδαιμονία μας. Ο λόγος του έχει ιδιαίτερη

Αρχίζουμε

Την Κυριακή ... κοντή γιορτή.

Μέχρι σήμερα συσσωρεύτηκε τέτοιος όγκος οπτικού υλικού, τόσες φωτογραφίες και ρεπορτάζ από τη ζωή του τόπου μας που δεν έμεινε ούτε ένα χορτάρι .... αχαρτογράφητο.
Δεν πιστεύω να λείψει η λεπτομερής περιγραφή της προσέλευσης στην κάλπη των τοπικών ιστορικών στελεχών του Πράσινου Ήλιου που έγινε εν μια νυκτί Πρασίνη Οριζοντία Γραμμή, ούτε να μη δουν τη δημοσιότητα οι δηλώσεις τους.

Έρρωσθε,

Βασίλης Γκάτσος

Άλλο και τούτο!

Βάπτισαν την κότα χόρτα, να τη φάμε ως νηστίσιμο.

Βόθρος = Σκάμμα στο χώμα σκεπαστό με σανίδια και χώματα που υποδέχεται τα λύματα σπιτιού. Στη γλώσσα του Περιβάλλοντος αυτό λέγεται υπόγεια διάθεση λυμάτων στο έδαφος. Και σημαίνει μόλυνση του εδάφους και των υπογείων νερών.

Ανοικτός βόθρος = Σκάμμα στο χώμα με ελεύθερη επιφάνεια. Στη γλώσσα του Περιβάλλοντος αυτό λέγεται επιφανειακή διάθεση λυμάτων στο έδαφος. Και σημαίνει μόλυνση του εδάφους, των υπογείων νερών, της ατμόσφαιρας και συνακόλουθος κίνδυνος για την υγεία ανθρώπων, πανίδας και χλωρίδας.

Τα σπίτια του Κρανιδίου ρίχνουν τα λύματα σε έναν αγωγό ο οποίος τα μεταφέρει και τα ρίχνει (εν όλω ή εν μέρει άσχετο) σε ένα σκάμμα, σε ένα λάκκο στο Κάμπο του Κρανιδίου. Δηλαδή σε έναν ανοικτό βόθρο.

Έ, τώρα οι παρατρεχάμενοι περιβαλλολογούντες και προσβλέποντες δεν μπορούν να το πουν ανοικτό βόθρο και δυσαρεστήσουν τη Δημοτική αρχή. Υιοθέτησαν ένα καθώς πρέπει όρο: Χωματοδεξαμενή!
Και τώρα που ο Δήμος θα αδειάσει τον ανοικτό βόθρο (για να αδειάσει φυσικά πρέπει να πρώτα να σταματήσει η τροφοδοσία του με λύματα) αυτό που θα μείνει είναι ένα στρώμα εδάφους άγνωστης έκτασης και βάθους, χρόνια μολυσμένο από τα λύματα που φυσικά θέλει μελέτη εξυγίανσης και αποκατάστασης. Για να μη το πούνε μολυσμένο έδαφος οι παρατρεχάμενοι περιβαλλολογούντες και προσβλέποντες επινόησαν και έναν δεύτερο όρο: Λυματολάσπη!
Τρομάρα μας και τρομάρα τους.

Έρρωσθε,

Βασίλης Γκάτσος

Ψηφιακά Μουσεία

Τα αυτονόητα του κυρίου Λάμπρου.

Όταν βγάζεις για διαβούλευση ένα πρόγραμμα είναι αυτονόητο να εξηγήσεις στον κόσμο την μικρή του ιστορία: ποιος το σκέφτηκε, ποιος το κατέθεσε, ποια ήταν η πορεία του, πότε εγκρίθηκε και ποιος είναι ο στόχος του. Δεν βγαίνεις μετά με δελτίο τύπου να τα πεις.
Τα αυτονόητα:
1.    Το πρόγραμμα των Ψηφιακών Μουσείων δημιουργήθηκε επί Δημάρχου κυρίου Σφυρή στον Δήμο Κρανιδίου, τότε που στην αντιπολίτευση είχε απομείνει μόνος ο κύριος Λάμπρου, αφού ο κύριος Καμιζής μετά την εκλογική του ήττα είχε παραιτηθεί. Το πρόγραμμα αυτό  το υπέβαλλε προς έγκριση ο κύριος Σφυρής στο Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας τον φθινόπωρο του 2011 με απόφαση του ΔΣ Δήμου Κρανιδίου. Αφού ήταν πρόγραμμα του Δήμου Κρανιδίου και αφορούσε Ψηφιακά Μουσεία σε Πορτοχέλι και Κρανίδι γιατί συνεδρίασε το ΔΣ του Δήμου Ερμιόνης με αυτό το θέμα και αποφάσισε; Τι νόημα είχε; Ας πει κάτι ο τέως Δήμαρχος Δήμου Ερμιόνης για το θέμα. Καθόλου αυτονόητη η ενέργεια του ΔΣ Δήμου Ερμιόνης.
2.    Το πρόγραμμα εγκρίθηκε από το υπουργείο στις 13/12/2011. Και έγκριση προγράμματος σημαίνει ότι εγκρίνονται αυτά που γράφεις. Και γράφεις ότι τα Ψηφιακά Μουσεία θα γίνουν στο Πορτοχέλι και στο Κρανίδι. Και γράφεις ότι με τα λεφτά που θα πάρεις θα αγοράσεις τον κατάλληλο εξοπλισμό που λεπτομερέστατα περιγράφεις για να αναπτύξεις 12 σημεία ιστορικού, θρησκευτικού κ.λ.π. περιεχομένου, που όμως στην επικεφαλίδα τους δεν αναγράφεται ότι είναι ενδεικτικά, δηλαδή ότι μπορείς να προσθαφαιρέσεις ή να τα αλλάξεις όλα. Είναι ένα σαφέστατο πρόγραμμα και αυτοί που δίνουν τα λεφτά θα το ελέγξουν τουλάχιστον ως προς το εξοπλισμό και τη θέση των Μουσείων.
3.    Καθόλου αυτονόητο ότι εσείς αλλάξατε τη θέση Πορτοχέλι με αυτήν της Ερμιόνης.
4.    Καθόλου αυτονόητο το ότι αυτά τα Μουσεία, που θα αποδειχθούν πολυδάπανα για τον Δήμο Ερμιονίδας θα βοηθήσουν την Ερμιονίδα να βρίσκεται στο χάρτη της τουριστικής βιομηχανίας. Απόδειξη ότι ούτε οι ξενοδόχοι έδειξαν ενδιαφέρον, ούτε άλλες επαγγελματικές τάξεις σχετικές με τον τουρισμό. Και καθόλου αυτονόητο το γιατί ο δήμος να αναλάβει ένα τέτοιο έργο πολυδάπανο στη συντήρησή του και τη λειτουργία του και να μη το αναλάβουν οι τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής που θα έχουν, υποτίθεται, και κέρδος από τη λειτουργία του. Οι αγρότες και οι ψαράδες θα το πληρώνουν; Όσο το ότι τα παιδιά και οι τουρίστες θα μπαίνουν σε μια αίθουσα του Κρανιδίου για να δουν τους ναούς του Κρανιδίου, δεν πάνε καλύτερα να τους επισκεφτούν;
5.    Πολλά τα αυτονόητα η καθόλου αυτονόητα με τη φύλαξη των Μουσείων, το προσωπικό λειτουργίας του, τι συντήρηση μηχανημάτων, κ.λ.π.
6.    Το αυτονόητο είναι ότι θα υπάρχει και όλη η ιστορία της Ερμιόνης κ.λ.π. Σας ευχαριστούμε, γιατί το χωρίο έχει και πολλούς ψήφους.

Απλά, σας ήλθε η έγκριση αυτού του προγράμματος που δημιούργησε και υπέβαλε η διοίκηση του κυρίου Σφυρή στο Δήμο Κρανιδίου και είδατε ότι αν ως Δήμος Ερμιονίδας το προχωρήσετε θα γίνει ο χαμός. Θα πρέπει να γίνει Ψηφιακό Μουσείο και στην Ερμιόνη υποβάλλοντας νέα πρόταση. Και πετάξατε ένα κείμενο καλώντας σε διαβούλευση όπου αυθαίρετα διαγράφετε το Πορτοχέλι και βάζετε στη θέση του την Ερμιόνη. Δηλαδή αν πάρετε ένα πρόγραμμα για μεταφορά των λυμάτων Πορτοχελίου στο Κρανίδι, μετά την έγκρισή του θα διαγράψετε το Πορτοχέλι και θα φέρετε τα λύματα των Διδύμων στο Κρανίδι;

Κατά την παράδοση, το τσουβάλι με τα ψέματα ξέρουμε που έπεσε. Έπεσε και δεύτερο με τα αυτονόητα στο Δημαρχείο;

Έρρωσθε,

Βασίλης Γκάτσος    

Εφιάλτης στο δρόμο με τους κλέφτες

Εφιάλτης στο δρόμο με τους κλέφτες

Κλέφτες και παραμυθάδες
γίνανε μαχαραγιάδες
κι οι φτωχοί τόσες χιλιάδες
ανεβαίνουν Γολγοθάδες.

Όλο φόρους μας φορτώνουν
και οι πλάτες μας κυρτώνουν
κι όλους μας αφυδατώνουν
την καρδιά μας την ματώνουν.

Σαν τις βδέλλες ρουφούν το αίμα
και αυτό δεν είναι ψέμα.
Πότε θα’ρθει η μέρα εκείνη
που θα λείψουν οι αρλεκίνοι;

Μόνο εμάς συνέχεια γδέρνουν
κι όλο νέα μέτρα φέρνουν,
το σύστημα λεν’ θα εξυγιάνουν
κι όλους μας θα μας ξεκάνουν.

Μπούκαραν αυτοί κι οι  άλλοι
Γερμανοί μαζί και Γάλλοι,
να μας  κλέψουν  την πραμάτεια
και να μείνουμε κεσάτια.

Μπήκαν όλοι οι φαιδροί
σαν τους κλέφτες στο μαντρί
κι ο λαός μας ο βουκόλος
κι αυτού τα ’θελε ο κώλος.

                       Ο ξέμπαρκος
 

Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

Η κ.Χρύσα Μαλτέζου μιλάει στο Κρανίδι

ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ..

ΜΙΚΡΕΣ  ΑΝΑΣΕΣ......ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 

Χαλαρώστε για πέντε λεπτά και απολαύστε!
Ξαφνική συγκέντρωση μουσικών στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Κοπεγχάγης! Στις 2 Μαΐου 2011 η Φιλαρμονική της Κοπεγχάγης εξέπληξε τους διερχομένους από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλεως. Παρουσίασε ένα απροσδόκητο σύντομο μουσικό συμβάν, ερμηνεύοντας το Μπολερό του Ραβέλ με τους μουσικούς να συναθροίζονται προοδευτικά καθώς το ορχηστρικό κομμάτι παιζόταν. Το βίντεο - που δεν δείχνει μόνο τη σταδιακή συγκέντρωση της ορχήστρας αλλά και τις εκφράσεις ικανοποιήσεως των παρόντων - είναι εξαιρετικό και πραγματικά απολαυστικό.


<http://www.youtube.com/embed/mrEk06XXaAw>   

 Ροδούλα                  

Στη διάλεξη της κας Μαλτέζου στο Κρανίδι


 Είχαμε την τύχη να βρεθούμε χθες στο Λύκειο Κρανιδίου και να παρακολουθήσουμε  την εκπληκτική διάλεξη με  θέμα  «Η Πελοπόννησος κάτω από τη σημαία του Αγίου Μάρκου: Ο Τόπος και οι άνθρωποι»  με  ομιλήτρια μια σπουδαία ιστορικό, ερευνήτρια του Κέντρου Βυζαντινών Ερευνών, ομότιμη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθύντρια  του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών της Βενετίας, κα  Χρύσα Μαλτέζου   .
 Μας μίλησε για  την εποχή της Βενετοκρατίας στην Πελοπόννησο και μας έδωσε την ευκαιρία ναν γνωρίσουμε   τόσο σημαντικά ιστορικά στοιχεία αυτής της περιόδου για την περιοχή μας.
 Πολλοί από την Ερμιονίδα τίμησαν την κα Μαλτέζου με την παρουσία τους και ενθάρρυναν τους διοργανωτές για  παρόμοιες εκδηλώσεις υψηλής ποιότητας.

 Ακούραστος εθελοντής της πληροφόρησης και τον ευχαριστούμε ο «ιχνηλάτης» (εδώ), ήταν εκεί και όπως πληροφορεί στην ιστοσελίδα του θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν όσοι δεν είχαν την ευκαιρία να παραβρεθούν την διάλεξη σε video που θα αναρτήσει και  θα το   δανειστούμε κι εμείς για εσάς και το αρχείο μας...

Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης

Ψηφιακά Μουσεία Ερμιονίδας.

Του Βασίλη Γκάτσου
Ο Δήμος, συμπολίτευση και αντιπολίτευση, δεν θα πει τίποτα για το θέμα;

Φυσικά και δεν είναι τα κείμενα Μέρος Α ,Β, Γ της Διακήρυξης Διαγωνισμού για τα Ψηφιακά Μουσεία Ερμιονίδας πνευματική δημιουργία των αρμοδίων του Δήμου μας ή των Αιρετών. Copy paste είναι, κοινώς ξεπατικωσούρα. Απλά διαγράφεις και προσθέτεις τις δικές σου περιγραφές. Γι’ αυτό και τα Ανώγεια Ρεθύμνου ως τόπος κατάθεσης και πάλι καλά. Γιατί συνήθως εκ παραδρομής μπορεί να περιγράφονταν ως σημεία ενδιαφέροντος της Ερμιονίδας.... η λίμνη των Ιωαννίνων και το σαράι του Αλή Πασά.

Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι μάλλον είναι λεφτά για πέταμα, όπως είναι και πάρα πολλά έργα που εντάσσονται στο ΕΣΠΑ. Κάνουμε δρομάκια, σκαλάκια, εξωραΐσεις, διαπλατύνσεις, αξιοποιήσεις, ψηφιακές απεικονίσεις, εκπαιδευτικά σεμινάρια, αποκαταστάσεις χωματερών, ΧΥΤΥ, άντε και κανένα μεγάλο δρόμο για να πηγαίνουμε πιο γρήγορα στα εξοχικά μας. Δηλαδή μας δίνει η Ευρώπη χρήματα που τα κάνουμε ‘εργάκια’ ώστε να περάσει το χρήμα στην αγορά συνήθως μέσω ημετέρων, αλλά αν δούμε την απόδοση των έργων αυτών μετά την κατασκευή τους, θα απογοητευτούμε.

Χρειαζόμαστε ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ, ΒΙΟΤΕΧΝΙΕΣ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ, ΕΤΑΙΡΙΕΣ, ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ, ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑΤΑ, ΒΙΟΤΕΧΝΙΕΣ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ

Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Εγγραφείτε ως ακροατές

Το Ναύπλιο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών από την ημέρα ίδρυσης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (2003) μέχρι σήμερα.
Τα τελευταία εννιά χρόνια η πόλη του Ναυπλίου προσελκύει παιδιά από όλη την Ελλάδα που έρχονται για να χτίσουν τις γνώσεις τους και να μυηθούν στο μελλοντικό τους επάγγελμα, ζώντας ταυτόχρονα σ’ ένα τόπο μοναδικά θεατρικό, έναν τόπο που έχει τη μαγεία της σκηνής του θεάτρου.
Η πόλη γίνεται «σκηνικό ζωής» για τους φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, εμπνέοντάς τους να δημιουργούν και να βιώνουν μέσα από τις μελέτες τους. Φοιτητές άλλοτε με την καθοδήγηση των καθηγητών τους και άλλοτε με τη δική τους αυτοτελή καλλιτεχνική δημιουργικότητα ανεβάζουν θεατρικά έργα, παίζουν και δημιουργούν σε χώρους της πόλης και του Πανεπιστημίου.
Το Τμήμα μας, θεωρώντας ότι το Πανεπιστήμιο οφείλει να

Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

Ψηφιακό Μουσείο Δήμου Ερμιονίδας

Του Βασίλη Γκάτσου
Ανάδειξη και διάχυση πολιτιστικού περιεχομένου μέσω δημιουργίας Ψηφιακού Μουσείου στο νέο Δήμο Ερμιονίδας
Το έργο «Ανάδειξη και διάχυση πολιτιστικού περιεχομένου μέσω δημιουργίας Ψηφιακού Μουσείου στο νέο Δήμο Ερμιονίδας» σκοπό έχει να αναδείξει τον ιστορικό, αρχαιολογικό και πολιτισμικό πλούτο του δήμου Ερμιονίδας και να ενισχύσει την αξιοποίησή του, με έμφαση στην τουριστική προώθηση του δήμου και την ενοποίηση της ιστορίας και του πολιτισμού του, μέσα από μια πρωτοποριακή δράση με την χρήση νέας ψηφιακής τεχνολογίας. Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη δύο Ψηφιακών Μουσείων σε χώρους που θα διατεθούν για το σκοπό αυτό από τον Δήμο Το ένα Ψηφιακό Μουσείο θα στεγαστεί στο Κρανίδι και το άλλο στην Ερμιόνη. Επιπλέον, το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Διαδικτυακού Τόπου και εφαρμογής κινητών τηλεφώνων για την προβολή σχετικού περιεχομένου που θα αναπτυχθεί στο πλαίσιο της πρότασης. Κύριος στόχος του έργου είναι η πολιτιστική ανάδειξη του Δήμου και η ενδυνάμωση του πολιτιστικού προϊόντος μέσω της προσφοράς καινοτόμων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας.
Το παραπάνω είναι από το site του Δήμου Ερμιονίδας. Αυτό που επισημαίνω είναι ότι, κατά την ανακοίνωση, ένα Ψηφιακό Μουσείο θα στεγαστεί στο Κρανίδι και ένα στην Ερμιόνη. Και ο Δήμος με αυτήν την ανακοίνωση καλεί σε διαβούλευση για το θέμα = πιάσ’ τ’ αυγό και κούρευτο.

Τα ψηφιακά μουσεία καλά και χρήσιμα είναι. Το προτεινόμενο είναι αρκετά προωθημένο. Όχι μόνον για τον επισκέπτη του Ψηφιακού Μουσείου, αλλά και για τον επισκέπτη της Ερμιονίδας που θα μπορεί να παίρνει πολιτισμική πληροφόρηση και από το κινητό του. Πολύ προωθημένα πράγματα για το Ελλαδιστάν και

Σήμερα η διάλεξη της κας Μαλτέζου στο Κρανίδι

Αγαπητοί φίλοι,

Θα θέλαμε να σας προσκαλέσουμε στη διάλεξη την οποία διοργανώνει στο Κρανίδι το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard σε συνεργασία με το Δήμο Ερμιονίδας, την Τετάρτη 14 Μαρτίου και ώρα 19.00. Η κυρία Χρύσα Μαλτέζου, Διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας, θα δώσει διάλεξη στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου.
Θέμα της ομιλίας, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο του “Events Series 2012” του Κέντρου μας, θα είναι: «Η Πελοπόννησος κάτω από τη σημαία του Αγίου Μάρκου: ο τόπος και οι άνθρωποι».
Με εκτίμηση,
Ιωάννης Πετρόπουλος Διευθυντής Κέντρου ΕλληνικώνΣπουδών (Ελλάδος)Πανεπιστημίου Harvard



Skagen, Δανία: μοναδική εμπειρία

 Προτείνει η Έλλη Βασιλάκη

Όταν η Βαλτική «συναντά» τη Βόρεια Θάλασσα

Ένα μοναδικό φυσικό φαινόμενο συμβαίνει κοντά στην πόλη Skagen της Δανίας, όπου η Βαλτική ενώνεται με τη Βόρεια Θάλασσα, δημιουργώντας μια ορατή θαλάσσια γραμμή, λόγω της αντίθετης παλίρροιας των νερών.

Στην ουσία οι δύο θάλασσες δεν μπορούν να «συγχωνευτούν» λόγω της διαφορετικής τους πυκνότητας, με αποτέλεσμα το σημείο «συνάντησής» τους να φαίνεται ξεκάθαρα από μακριά, καλύπτοντας μια μεγάλη έκταση κατά μήκος της οποίας δύο

30% κάτω το νερό για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες

Τη μείωση των τελών ύδρευσης κατά 30%, για τους δημότες του που ανήκουν σ’ αυτές τις κατηγορίες πληθυσμού αποφάσισε ο δήμος Μονεμβάσιας.
Ειδικότερα οι κατηγορίες που τυγχάνουν μείωση των τελών, είναι: Πολύτεκνοι & ΑΜΕΑ 30% έκπτωση για κατανάλωση έως 200 κυβικά το εξάμηνο. Τρίτεκνοι 30% έκπτωση για κατανάλωση έως 150 κυβικά το εξάμηνο.
Όσοι εντάσσονται στις παραπάνω κατηγορίες, μπορούν να προσέρχονται στα κατά τόπους Δημοτικά Καταστήματα, για την προσκόμιση των απαιτούμενων δικαιολογητικών.
O Δήμος Μονεμβασίας έλαβε την παραπάνω απόφαση στα πλαίσια της Κοινωνικής Πολιτικής που ασκεί και θέλοντας να στηρίξει τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες πολιτών.
www.moriasnow.gr 

Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ν. Ο.ΕΡΜΙΟΝΗΣ

Ο Ναυταθλητικός Όμιλος Ερμιόνης συγχαίρει τον ΤΣΙΡΤΣΙΚΟ ΝΙΚΟΛΑΟ παλιό
αθλητή του και τώρα του ομίλου ΣΕΑΝΑΤΚ για την επιτυχία του αργυρού
μεταλλίου στο  *22ο Athens Eurolymp Week* στην ιστιοπλοΐα με σκάφη τύπου
Finn.
Την απονομή έκανε η Αντιπρόεδρος μας *Κική Βεντουρή - Σέρφα*

 Το  ΔΣ

Αποκαλυπτήρια ανδριάντα του Αλέξανδρου Παναγούλη

Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του ανδριάντα του Αλέξανδρου Παναγούλη, ο οποίος βασανίσθηκε, στο ΕΑΤ-ΕΣΑ από τη χούντα, μετά τη βομβιστική ενέργεια κατά του δικτάτορα Γ. Παπαδόπουλου, το 1968, έγιναν στην πλατεία Παλαιών Δικαστηρίων (Πανεπιστημίου και Σανταρόζα).
Ο ανδριάντας, ορειχάλκινο άγαλμα ύψους δυο μέτρων, που στηρίζεται σε μαρμάρινη κολώνα, είχε πέσει και ο ίδιος θύμα των εκτρόπων, στις 12 Φεβρουαρίου, αφού ήδη βρισκόταν με «καλύπτρα» -ενόψει των αποκαλυπτηρίων- στην πλατεία Παλαιών

Ελιά


Καλωσορίζουμε στη συντροφιά μας την   Ροδούλα.
Οι σκέψεις της θα φιλοξενούνται στην ιστοσελίδα μας.
Σήμερα θα αναρτήσουμε   ένα παλαιότερο άρθρο της.
Ελιά ο ευλογημένος καρπός των Ελλήνων από την αρχαιότητα
Αυτή η εποχή του έτους είναι η εποχή συγκομιδής του καρπού της ελιάς, κατά την οποία ο πληθυσμός της ελληνικής υπαίθρου εργάζεται σκληρά στους ελαιώνες, όπως και οι πρόγονοί του από την αρχαιότητα ως σήμερα, θερμαίνοντας τις ψυχρές ημέρες με τις φωνές τους, τους ήχους των ραβδιών και των πριονιών και την ασταμάτητη μουσική του πολύτιμου καρπού που πέφτει στα πανιά. Βρέθηκα σ΄αυτόν τον ευλογημένο χώρο τον κατάσπαρτο από ελιές Νοέμβρη μήνα που γίνεται και το μάζεμα.   Κάνοντας περιπάτους στην εξοχή (εδώ είναι παντού εξοχή) έβλεπα παντού παρέες  νάχουν στρώσει χαλιά κάτω από τα δένδρα και με κάποιο μηχάνημα να χτυπούν τον καρπό για να πέσει , να τον μαζέψουν στη συνέχεια για το πολύτιμο λάδι της και τον βρώσιμο καρπό της. ΄Ολοι δούλευαν με κέφι και γώ ενδόμυχα τους ζήλευα, ώσπου δέχθηκα μια πρόσκληση από κάποιο φίλο να πάω και γω στο λιομάζωμα μαζί τους. ΄Ηταν μια από τις ωραιότερες εμπειρίες μου για πρώτη φορά βεβαίως στη ζωή μου έτυχα σε τέτοια παράσταση. Οι λεπτομέρειες δεν χρησιμεύουν αλλά μ΄έκανε ν΄αναλογιστώ τη σπουδαιότητα της ελιάς και ν΄ανατρέξω λίγο στην ιστορία της η οποία χάνεται στα βάθη της Νεολιθικής ακόμη εποχής και αποδεικνύουν την κυρίαρχη σημασία που είχαν για τους Ελληνες το ελαιόλαδο, η βρώσιμη ελιά, το ξύλο, ακόμη και τα φύλλα του δένδρου.
Η εξέταση των αρχαιολογικών στοιχείων που αφορούν τη χρήση και τη σημασία της ελιάς στην αρχαιότητα επιβεβαιώνει ότι αυτή αποτελούσε ένα από τα χρησιμότερα και πιο αγαπητά δέντρα των Ελλήνων, λόγω της ιερότητός
της, της οικονομικής σημασίας της και των ποικίλων χρήσεων των προϊόντων της στην καθημερινή και στη θρησκευτική ζωή.
Παλαιότερα είχε υποστηριχθεί εσφαλμένα ότι η καλλιέργειά της μεταφέρθηκε στην Ελλάδα από την Παλαιστίνη. Νεότερα στοιχεία που προέκυψαν από ανάλυση γύρης μαρτυρούν την παρουσία της στον ελλαδικό χώρο από τη νεολιθική εποχή.  Αλλά και οι πινακίδες της
Γραμμικής Β' από τα αρχεία των ανακτόρων

Ένα παλαιότερο άρθρο μου

Του Βασίλη Γκάτσου
Είναι καιρός να λάβουμε σοβαρά μέτρα για τις θάλασσές μας. Η Ύδρα και οι Σπέτσες έχουν να παίξουν σημαντικότατο ρόλο, γιατί ανήκουν διοικητικά στον Πειραιά. Μπορούν να πετύχουν πράγματα και να τα επιβάλλουν, παρασύροντας και την Ερμιονίδα σε μια σοβαρή πολιτική για τις θάλασσές μας.
 
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ.
ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ;

Η Ευρωπαϊκή ένωση έχει θέσει σε εφαρμογή οδηγίες, που επηρεάζουν την κατάσταση της παραγωγικής μας θάλασσας. Άλλες από αυτές είναι δεσμευτικές και άλλες συμβουλευτικές προς τα κράτη μέλη, τα οποία κρατούν για λογαριασμό τους, για διάφορες αιτίες, μεγάλη αυτονομία δράσης.
Ας δούμε με απλά λόγια τη σημερινή κατάσταση:

1.     Οι οδηγίες για τη διαχείριση μπαζών, αστικών αποβλήτων, μη επικινδύνων και επικινδύνων στερεών και υγρών αποβλήτων, η συγκέντρωση και επεξεργασία αστικών και βιομηχανικών λυμάτων σε σταθμούς βιολογικής επεξεργασίας, η διαλογή στην πηγή των αποβλήτων, ώστε να αξιοποιηθούν, η αυστηρή διαχείριση των λυμάτων και αποβλήτων των πλοίων και των αλιευτικών σκαφών, σαφέστατα οδηγούν στην βελτίωση της παραγωγικής μας θάλασσας και μάλιστα της παράκτιας. Μόνο να θυμηθούμε ότι πριν λίγες δεκαετίες οι περισσότερες χωματερές ήταν τελείως απλές. Το φορτηγό του δήμου έκανε ανατροπή και πέταγε τα σκουπίδια σε ένα γκρεμό και αυτά κυλούσαν στη θάλασσα. Τρανταχτό παράδειγμα η Ρουκουτίμα του Πόρου. Το λιμάνι της Ερμιόνης και τα Μαντράκια, δεύτερο παράδειγμα μόλυνσης της θάλασσας από το σύνολο των λυμάτων της Ερμιόνης. Το κύμα έπαιρνε τα σκουπίδια από τις χωματερές, τα πρόσθετε σε αυτά που πετάγανε τα πλοία και τα μικρά σκάφη και περίπου πριν 20 χρόνια βλέπαμε έκπληκτοι στα Μαντράκια Ερμιόνης, όπου λόγω ρευμάτων μαζεύονται πολλά επιπλέοντα αντικείμενα, βλέπαμε τεράστιες κηλίδες με κάθε είδους σκουπίδια να εγκλωβίζονται μέρες εκεί. Μιλάμε για κηλίδες άνω των 40 στρεμμάτων και με τέτοια πυκνότητα απορριμμάτων (ξύλα, δοχεία, πλαστικά, σχοινιά και ό,τι άλλο) που δεν μπορούσε να τα διασχίσει βάρκα. Από μακριά έμοιαζε με νησί, με πλατουράδα. Τόσο πυκνά ήταν και ευτυχώς αυτό το φαινόμενο έχει πλέον σταματήσει.

Περί βλακείας

Στο μπλογκ «Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης» αναδημοσιεύτηκε ένα εξαιρετικό κείμενο περί βλακείας. (εδώ) 
Χρησιμότατη η ανάγνωσή του από όλους μας και κυρίως από τα άτομα που ασκούν εξουσία (κάθε είδους).
Παρατήρησα ότι μιλάει συνεχώς για βλάκες, με την έννοια: Ο βλάκας. Και στη γλώσσα μας πολύ δύσκολα χρησιμοποιούμε το: Η βλάκας. Μας φαίνεται αταίριαστο ηχητικά και προτιμούμε να λέμε η βλαξ. Το ότι δεν συνηθίζουνε να λέμε η βλάκας είναι γιατί η βλακεία είναι πράγματι ανδρικό χαρακτηριστικό και όχι γυναικείο. Η βλακεία στον ανδρικό φύλλο είναι ο κανόνας, ενώ στο γυναικείο η εξαίρεση.
Στα μέρη μας χρησιμοποιούμε για τον βλάκα και τα παρακάτω:
Βλακέντιος.
Βλάκας με πατέντο.
Βλάκας μέχρι τα μπούνια.
Βλάκας με κεφαλαία.
Βλάκας με περικεφαλαία.
Βλάκας αθεράπευτος.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

        
 

Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012

Προς ενημέρωση όσων προσποιούνται ότι δεν γνωρίζουν ποιοι αποτελούν την Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης.


 Ξαναδηλώνουμε ότι είμαστε   μια ομάδα γυναικών,  που  σε εθελοντική βάση,   προσφέρει και  ασχολείται  καθημερινά με τα προβλήματα του τόπου και  έχει μάθει να μη σιωπά.

  Επίσης για όλες τις αναρτήσεις, κείμενα που υπογράφονται ως "Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης" ευθύνονται οι συντάκτριες:

Κική Βεντουρή-Σέρφα
Αγγελική Μαντζαβίνου
Γαρυφαλλιά Δέδε
Ρίνα Λουμουσιώτη
Αθηνά Μπουκουβάλα


Γιατι δεν ερχεσαι ποτε οταν σε θελω

Μουσική πρόταση απο την Χριστίνα

Η συνέντευξη που είχε παραχωρήσει, η αείμνηστη Δόμνα Σαμίου, το καλοκαίρι του 2009, στους Γιάννη Σπετσιώτη και Παναγιώτη Καμπύλη.


Αναδημοσίευση από το περιοδικό "Παράθυρο στην Εκπαίδευση" της συνέντευξης που είχε παραχωρήσει, η αείμνηστη Δόμνα Σαμίου, το καλοκαίρι του 2009, στους Γιάννη Σπετσιώτη και Παναγιώτη Καμπύλη.
 Στις 19/11/2008 μας δέχτηκε στο σπίτι της στη Νέα Σμύρνη η μεγάλη δασκάλα της παραδοσιακής μας μουσικής κ. Δόμνα Σαμίου και με μεγάλη προθυμία μας παραχώρησε τη συνέντευξη που ακολουθεί. Την ευχαριστούμε θερμά που για δύο περίπου ώρες μας μίλησε ακούραστα για τη ζωή της, την πρώτη επαφή που είχε με τη βυζαντινή μουσική και το παραδοσιακό μας τραγούδι, για το δάσκαλό της Σίμωνα Καρά, για τους κυριότερους σταθμούς της πολύχρονης προσφοράς της στον λαϊκό μας πολιτισμό και για την παιδαγωγική διάσταση της παραδοσιακής μας μουσικής. Ο λόγος ανήκει σε εκείνη.

Η συνέντευξη

-Κυρία Σαμίου, θα θέλατε να μας πείτε αρχικά λίγο λόγια για τη ζωή σας;
-Γεννήθηκα στις 12 Οκτωβρίου 1928,σε μια παράγκα στην Καισαριανή από γονείς Μικρασιάτες. Οι γονείς από τον πατέρα μου κατάγονταν από τη Σάμο ενώ της μητέρας μου από την Άνδρο. Έφυγαν και ήρθαν στη Σμύρνη για να ζήσουν καλύτερες μέρες. Τότε οι Έλληνες μετανάστευαν για να βρουν την τύχη τους στη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη, όπως αργότερα πήγαιναν στην Αμερική, τον Καναδά, τη Γερμανία και αλλού. Πότε ήρθατε σε επαφή με τη Βυζαντινή μουσική και γνωρίσατε το Σίμωνα Καρά. Είχα την τύχη να συναντήσω το μεγάλο δάσκαλο όταν ήμουν 10 χρόνων. Του είπαν «Είναι ένα κοριτσάκι που θέλει να μάθει βυζαντινή μουσική». Εγώ έψελνα και τραγουδούσα γιατί μου άρεσε αυτό το είδος της μουσικής χωρίς να το γνωρίζω και χωρίς να είμαι θρησκόληπτη. Στον Σίμωνα Καρά με σύστησε ο Βουρλούμης, πατέρας του σημερινού προέδρου του Ο.Τ.Ε. που ήταν φίλος του και ήξερε ότι ο Σίμωνας Καράς ήθελε καλλίφωνα παιδιά για να τους μάθει βυζαντινή μουσική. Η διεύθυνση της σχολής του ήταν Λέκκα 26, στο κέντρο της Αθήνας. Εκεί υπήρχαν δυο γραφεία. Στο ένα γίνονταν τα μαθήματα και στο άλλο ήταν η χορωδία. Όταν με είδε ο Σίμωνας Καράς με ρώτησε «Πώς σε λένε;» Είπα «Ντόμνα», «Ντόμνα;» λέει ο Καράς, «από ντ δεν αρχίζει λέξη ελληνική. Σε λένε Δόμνα!» Έτσι το καθιέρωσα και επέμενα όλοι να με φωνάζουν Δόμνα.
Μετά μου λέει ο Καράς «Πες μας ένα τραγούδι.» Εγώ δεν μπορούσα να πω τίποτε. Αν ήξερα τα πράγματα θα του έλεγα το τροπάριο του Αγίου Νικολάου που το γνώριζα (το ψάλλει). Στο τέλος του είπα «Να σας πω ένα ταγκό!» Ο Καράς απόρησε και μου είπε «Πες το επιτέλους!» Μόλις το άρχισα, δε θυμάμαι ποιο τραγούδι, μου είπε ο δάσκαλος «Καλά, να έρθεις αύριο για μουσική». Πήγα την άλλη μέρα και άρχισα να μαθαίνω τις βυζαντινές νότες. Ο Σίμωνας Καράς ήταν μεγάλος πολέμιος της Ευρωπαϊκής μουσικής και άσπονδος εχθρός της. Στον Σίμωνα Καρά έμεινα γύρω στα 13 χρόνια!
-Ο δάσκαλος σας, στο δημοτικό σχολείο που πηγαίνατε, είχε διαγνώσει το ταλέντο σας στη μουσική;
-Όχι. Μόνο από τον πατέρα μου που έψελνε στο σπίτι και τραγουδούσε ερασιτεχνικά, ήταν Μικρασιάτης, είχα κάποια ακούσματα. Στο σχολείο, από ότι θυμάμαι, δεν κάναμε δημοτικά τραγούδια. Ο Σίμωνας Καράς είναι ο μεγάλος δάσκαλος. Αείμνηστος! Εγώ έμεινα κοντά του, όπως σας είπα, πολλά χρόνια, τον ακολουθούσα, συνεργάστηκα και συνέχισα το έργο του.
Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας με το Σίμωνα Καρά.

-Πώς γίνονταν οι καταγραφές; Πώς ήταν η συνεργασία σας στην Ε.Ρ.Τ.;
- Τότε η Ε.Ρ.Τ. στεγαζόταν στη οδό Ρηγίλης 4. Πηγαίναμε στο Ζάππειο και εκεί φτιάχναμε τις εκπομπές. Η Ραδιοφωνία, εκείνη την εποχή είχε τρία τμήματα: κλασική μουσική, ελαφρά τραγούδια, παραδοσιακή μουσική. Προϊστάμενος του τμήματος παραδοσιακής μουσικής ήταν ο «δάσκαλος». Υπήρχε άριστη συνεργασία στο ραδιόφωνο. Αργότερα άρχισαν οι καταγραφές. Θυμάμαι το Σίμωνα Καρά να κάνει τις καταγραφές με το χέρι, γράφοντας αμέσως ότι άκουγε σε βυζαντινή σημειογραφία γιατί δεν υπήρχαν μαγνητόφωνα.
Αργότερα βγήκανε τα μαγνητόφωνα και τον θυμάμαι, σαν τώρα, κουβαλώντας ένα βαρύ

Όσο κράταγε το γλέντι

Όλοι στην καλή χαρά.

Διαβάζουμε, με καμιά φυσικά έκπληξη αφού πλέον καταλαβαίνουμε τι γίνεται, τις ανακοινώσεις όχι του δήμου αλλά της παράταξης που κυβερνά.
Όσο η οικοδομή ήταν στα ύψη, όσο η αγοραπωλησία γης ήταν στα ύψη, όσο η δημοσιοϋπαλληλική τάξη ήταν κυρίαρχη, όσο οι δήμοι εύρισκαν εύκολα πόρους, όσο τα καταστήματα πλημμύριζαν κόσμο, όσο οι κάθε λογής μάντρες ήταν γεμάτες με ταχύπλοα και αυτοκίνητα, όσο ένα μπαλωματάκι στο μαντρότοιχο, Κυριακή πρωί, κόστιζε όσο η  ο μαντρότοιχος, όσο η το κόψιμο αποδείξεων και η απόδοση ΦΠΑ ήταν αμάρτημα, όσο η κατάληψη δημόσιων χώρων ήταν δικαίωμα, βάλτε και άλλα 100 όσο, όλα πήγαιναν ρολόι στο Ερμιονιδιστάν. Και οι δήμοι, όπως και ο σημερινός, μέσα στην καλή χαρά των εκδηλώσεων και των παραστάσεων.
Τώρα που αρχίζουν τα δύσκολα, τα μακροχρονίως δύσκολα, τώρα που πρέπει να στραφούμε προς την πραγματική παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών, τώρα που πρέπει να συμμορφωθούμε (επί τέλους!) με πλήθος ευρωπαϊκών οδηγιών, τι γίνεται;
Γιατί ούτε οι ανακοινώσεις, ούτε οι κοκορομαχίες, ούτε οι μπλοκότρυπες, ούτε οι πολιτικάντηδες, ούτε οι παρατρεχάμενοι παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες. Παράγουν το απολύτως ΤΙΠΟΤΑ.

Έρρωσθε

Βασίλης Γκάτσος
 

Η διαφθαρείσα κόρη

Η διαφθαρείσα κόρη

Ω! Ωραιοτάτη δεσποινίς , και ζηλεμένη κόρη,
 πώς άφησες να διαφθαρείς , από μυστακοφόρο αγόρι;
Ασέλγησε χωρίς αιδώ, στο νεαρό κορμί σου
έφτασαν ως τον  ουρανό,  οι κλαυθμοί κι οι οδυρμοί σου.
Ήσουν μια νέα λυγερή, ήσουν γεμάτη χάρη,
δες τώρα πώς κατάντησες, από έναν εξηντάρη.
Δεν ήξερες, δε ρώταγες, με ποιόν κάνεις παρέα
συ που πάντα χειροκρόταγες, του λαού τον εκδορέα;
Δεν άκουγες τον αναιδή, είχες κλειστά τα ώτα,
εκείνον τον φιλέλληνα , από τη Μινεσότα;
Δεν ήξερες πως ήτανε, ένας απ’ τους τερμίτες
αυτούς που αγαπούν τρελά, μόνο οι τραπεζίτες;

Εξ αιτίας εκείνου τ’αγοριού, που διέφθειρε εσέ το  νιάτο,
όλοι μαζί εσύ κι εμείς, πήγαμε στον πάτο.
Μόνοι  πορευόμαστε, συνεχώς παραμιλάμε
και ας μη γελιόμαστε, σε λίγο το διαλάμε.

                                                 Ο ξέμπαρκος







Είναι απο την Ερμιόνη και σαν  "ξέμπαρκος" θέλει να εκφράζεται και να υπογράφει.. 


Κυριακή, 11 Μαρτίου 2012

Η Μυρσίνη Σαμαρά καταθέτει την εμπειρία της


Πως γεννήθηκε ένα βιβλίο  και πως βήμα βήμα  βοήθησε  και ενθάρρυνε τη συγγραφέα,  να φτάσει ως την έκδοσή του.
 
Η εμπειρία από ένα  βιβλίο

Είναι μια σπάνια στιγμή, σαν τις ευτυχίες που μας βρίσκουν στη ζωή και μοναδική η συγκυρία της συνάντησής μου με την Αναστασία Κασαπίδου – Dick,  Ελληνίδα του Πόντου, που υπερασπίζεται με «σιδερένια γροθιά», όπως γράφει στο βιβλίο της «Με τα μάτια φτερά», το δίκιο για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων, από τότε που η γιαγιά της με τις ιστορίες που της διηγόταν της ενστάλαξε το χρέος  της μνήμης και της δικαίωσης. Ζει στο Μόναχο κι εκεί συναντηθήκαμε.
 Υποστήριξα, με την επιμέλεια των κειμένων, το γράψιμο αυτού βιβλίου και έζησα κοντά της τις δύσκολες στιγμές, τότε που η μνήμη ξυπνά, η συνείδηση γρηγορεί και η ιστορία επανεγγράφεται με τη γραφή ως μαρτυρία.

Το video είναι από την παρουσίαση του βιβλίου που έγινε στο Μόναχο της Γερμανία στις 29 Ιανουαρίου και στην οποία συμμετείχα.
Στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο The ELLMON Νο2.pdf, γράφτηκε για το βιβλίο:
Κατάθεση ψυχής, σενάριο ζωντανό, αποτυπωμένο στο χαρτί, ξεριζωμός, αδικία, νόστος, αγάπη, δικαιοσύνη και ανθρωπιά, είναι νοήματα που μας υπενθυμίζει μέσα από τις σελίδες της η συγγραφέας, κάτι που πολλές φορές ξεχνιέται στο σήμερα.
Από το οπισθόφυλλο παραθέτω αυτά τα λίγα:
«Ο Πόντος για μένα είναι Ιδέα που δεν μπορεί να χαθεί, δεν θα την αφήσω να χαθεί, διότι αν χαθεί θα χάσω και τη γιαγιά μου».

Πολλές φορές έχω σκεφτεί πως καταθέσεις ψυχής κρύβονται και μέσα στα «συρτάρια» της ζωής της πατρίδας μου της Ερμιόνης. Είμαι βέβαιη.
Θα ευχόμουν να είμαστε κοντά της όλον τον καιρό και όχι μόνο τα καλοκαίρια με τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, για να ακούσουμε «τη μνήμη που ξυπνά, τη συνείδηση που γρηγορεί και την ιστορία  που μπορεί να επανεγγραφεί με τη γραφή ως μαρτυρία».

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Μυρσίνη Σαμαρά

Πόσο πολύ συμφωνούμε μαζί σου Μυρσίνη, πως η Ερμιόνη έχει περισσότερο ανάγκη την  επικοινωνία, την ανταλλαγή απόψεων και τις  εκδηλώσεις πολιτισμού τους ατέλειωτους χειμώνες, όχι μόνο τον Αύγουστο.

 Η παρουσίαση του βιβλίου στο Μόναχο

 

... καινούριες μονάδες για τη μέτρηση του κόσμου...

Μέθοδος του... "άρα

(απόσπασμα) 
Μπαίνοντας ο εικοστός αιώνας στο τελευταίο του τέταρτο, αισθάνομαι άστεγος και περιττός. Όλα είναι κατειλημμένα – ως και τ’ άστρα.
Οι άνθρωποι έχουν απαλλαγεί από κάθε παιδεία, όπως στην εποχή του Τσέγκις Χαν, και δεν ερωτεύονται ούτε κατ’ ιδέαν. Πρωθυπουργοί συναλλάσσονται με προσωπιδοφόρους, ποικίλες ομάδες καταλαμβάνουν αεροπλάνα και συλλαμβάνουν ομήρους, ενώ οι κολεγιόπαιδες λύνουν εκπληκτικές εξισώσεις με μιαν ευκολία που είναι ν’ απορείς: συν, πλην, διά, επί -άρα.
Το μυστικό στη ζωή αυτή, φαίνεται, δεν είναι αν είσαι δούλος ή όχι· καθόλου.
Είναι να οδηγείσαι με συνέπεια σε κάποιο “άρα” και να ‘χεις έτοιμη

Απάντηση απο τον κο Καμιζή για την ανακύκλωση

Εύλογα είναι τα ερωτήματα και η ανάγκη πληροφόρησης γύρω από την πορεία της ανακύκλωσης, ιδιαίτερα όταν προέρχονται από το ενδιαφέρον ανθρώπων που έχουν βάλει ´´ τα χέρια τους στη φωτιά ´´, όπως του Μάκη του Κατσαϊτη , του παπα Θέμη και αρκετών άλλων που την υπόθεση της ανακύκλωσης την προσέγγισαν όχι μόνο θεωρητικά αλλά και πρακτικά με το παράδειγμά τους και την έκαναν προσωπικό τους βίωμα.
Είναι επίσης γεγονός ότι η πολιτική και ηθική υποχρέωση της Δημοτικής Αρχής και των οργάνων της να ενημερώνουν αυτούς τους ανθρώπους, ξεπερνά την θεσμοθετημένη υποχρέωση της Δημοτικής Αρχής να ενημερώνει τους Δημότες και να λογοδοτεί για τα πεπραγμένα της μια φορά το χρόνο, μέχρι το τέλος Ιουνίου του επομένου έτους, πράγμα που έτσι κι αλλιώς έχει προγραμματιστεί να γίνει εφόλης της ύλης - και για την ανακύκλωση- μέσα στον μήνα Μάιο του 2012. Γι ´ αυτό τον λόγο λοιπόν, αναγνωρίζοντας την σχετική καθυστέρηση που έχει υπάρξει για ενημέρωση όσων έχουν πραγματικό ενδιαφέρον και έχουν προσφέρει και συνεχίζουν να προσφέρουν εθελοντικά τη βοήθεια και τη συνδρομή τους σε αυτή την μεγάλη υπόθεση της διαχείρισης των απορριμμάτων και της ανακύκλωσης, τους καλώ όλους σε μια ενημερωτική συνάντηση στο Δημαρχείο στο Κρανίδι την Κυριακή 18 Μαρτίου, στις 11 π.μ. ( μέλη εθελοντικών ομάδων Καθαριότητας, Ανακύκλωσης, Φροντίδας Οικισμών , υιοθέτησης

Κίνημα των 10: Σημείωμα για την κρίση


του Σωτήρη Χατζάκη
Τούτη την κρίσιμη ώρα, καθώς μαχόμαστε σε συνθήκες εξωτερικότητας αναζητώντας ο ένας στον άλλον τον σύμμαχο - εχθρό που θα αιτιολογήσει τη συλλογική παθογένεια, ίσως να ήρθε η ώρα της αναγκαίας στροφής προς την εσωτερικότητα, προς την ενδοχώρα των ανθρώπων. Εκεί η Ελλάδα στέκει άδεια σαν εκκλησιά τη νύχτα, απλώνεται έρημη με σκοτεινιασμένα οπωροφόρα και με λάδι πικρό στα καντήλια των υπάρξεων. Σ’αυτά τα κεράκια που τρόμαξαν απ’ τους ανέμους της ιστορίας, σ’αυτές τις σβηστές ψυχές ταιριάζουν τα παρακάτω λόγια, δώρα αγάπης και στοργής που παραδίδουν σε όλους μας οι αγγελιαφόροι της συμφοράς και του συλλογικού δράματος:
- Να είμαστε διαθέσιμοι. Αυτό δεν διδάσκεται, είναι έμφυτο, μοιάζει με αναιτιολόγητο σπασμό στο σώμα σου όταν πονά ο άλλος. Η διαθεσιμότητα είναι ένα παράθυρο ανοιχτό στη βουή του δρόμου, εκεί που δοκιμάζονται οι ζωές των ανθρώπων.
- Να εφημερεύουμε, να είμαστε ανοιχτοί. Αυτό απαιτεί γερό νευρικό σύστημα. Εκπαιδεύσου
- Να παρηγορούμε. Η παρηγορία είναι βάλσαμο στην πληγή του άλλου. Όμως, για να το κάνουμε αυτό πρέπει…
- να αναγνωρίσουμε το τραύμα. Αυτό το κοινό μαύρο στόμιο που

Δόμνα Σαμίου - Τζιβαέρι


Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 84 ετών η Δόμνα Σαμίου. Η σπουδαία ερμηνεύτρια και ερευνήτρια της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής συνέβαλε τα μέγιστα στη διάσωση καλλιτεχνικών θησαυρών της χώρας μας και είδε το έργο της να αναγνωρίζεται και εκτός ελληνικών συνόρων. Τιμήθηκε με πολλές διακρίσεις με αποκορύφωμα την απονομή μεταλλίου από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλο το 2005.
Σε ηλικία 13 ετών η Δόμνα Σαμίου έχει την πρώτη διδακτική επαφή με τη βυζαντινή και τη δημοτική μουσική αλλά και με τη λογική της επιτόπιας έρευνας, μαθητεύοντας κοντά στον Σίμωνα Καρά, στο «Σύλλογο προς Διάδοσιν της Εθνικής Μουσικής», ενώ παράλληλα φοιτά στο νυχτερινό Γυμνάσιο.
Ως μέλος της χορωδίας του Σίμωνα Καρά αρχίζει η σχέση της και με το Εθνικό Ίδρυμα