Σάββατο 7 Μαΐου 2016

Δ.Τ. Περιφερειάρχης Πελοποννήσου «Διεθνές γεγονός η συνεργασία Περιφέρειας Πελοποννήσου με τη British Airways»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Η πτήση 644 Λονδίνο – Καλαμάτα της British Airways είναι πραγματικότητα»
«Η σημερινή ιστορική σύνδεση του Λονδίνου με την Καλαμάτα είναι ένα μεγάλο γεγονός, η συνεργασία ωστόσο της British Airways με την Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι ένα διεθνές γεγονός» τόνισε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης στο χαιρετισμό του στο αεροδρόμιο Καλαμάτας στην τελετή εγκαινίων της έναρξης των πτήσεων Λονδίνο – Καλαμάτα με την British Airways, την Πέμπτη 5 Μαΐου 2016.
«Υποδεχόμαστε με χαρά και αίσθημα ευθύνης την εξέλιξη να καταστήσουμε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας το φορέα των μεγάλων αλλαγών στην Πελοπόννησο και μάλιστα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για τη χώρα τόσο εξαιτίας της οικονομικής κρίσης όσο και της καθυστέρησης των μεταρρυθμίσεων που είναι αναγκαίες για τη χώρα» δήλωσε ακολούθως ο Περιφερειάρχης

Ποια κρίση;

Καλημέρα pitsiriko μου. Καιρό έχουμε να τα πούμε. Νομίζω ότι φταίει η ψυχολογία μου. Τελειώνουν τα κουράγια μου δουλεύοντας νυχθημερόν· δεν πειράζει, αρκεί που έχω δουλειά ακόμα. Δεν θα μείνω, όμως, σε αυτό αλλά σε αυτό που αντίκρυσα το Πάσχα.

Οι θείοι μου έχουν ένα μικρό εξοχικό στον Πόρο.
Ξέρεις κληρονομιά, από αυτά που λες «ευτυχώς που οι παππούδες φτιάξανε και 3 πράγματα να έχουμε να πορευόμαστε».
Το σπίτι είναι δεν είναι 40 τετραγωνικά, οπότε πού να χωρέσουμε όλοι. Το παίζουμε μπαλαντέρ, πότε ο ένας πότε ο άλλος με τους γονείς, θείους κτλ. Ευτυχώς που είμαστε και λίγα ανίψια να λες.
Anyway, ο Πόρος, ενώ ήταν σε τεράστια ακμή τη δεκαετία του ’80 και του ’90 μετά παρήκμασε εντελώς.
Σου μιλάω να πηγαίνουμε 15αυγουστο και να βρίσκουμε καράβι για πλάκα.
Έφτασε στο σημείο πριν από 2 χρόνια να κοπεί τελείως και το συμβατικό καράβι -ναι το φτηνό εννοώ- και να πηγαίνουν μόνο

Θωμάς Αναστασιάδης Πτυχιούχος Εκπαιδευτής Σκύλων:Με αφορμή το τραγικό συμβάν

Με αφορμή το τραγικό συμβάν του θανάτου του πεντάχρονου αγοριού στην Κοζάνη από την επίθεση σκύλων Ροτβάιλερ, κρίνω σκόπιμο να καταθέσω την δική μου γνώση και εμπειρία και να απαντήσω στην ερώτηση εάν τελικά υπάρχουν ‘’κακά’’ σκυλιά, ‘’κακές’’ ράτσες ή υπάρχουν μόνο κακοί άνθρωποι.
Όλες αυτές τις ημέρες διάβασα άρθρα και άκουσα γνώμες και απόψεις ειδικών και μη, οι οποίες κατά πλειοψηφία αθωώνουν σε κάθε περίπτωση τον σκύλο και θεωρούν ότι αποκλειστικά υπεύθυνος για τον χαρακτήρα ενός σκύλου είναι ο άνθρωπος.
Σαν επαγγελματίας εκπαιδευτής σκύλων, έχουν περάσει από τα χέρια μου περισσότερα από 300 σκυλιά διαφόρων φυλών και ηλικίας. Από 15 χρονών έχω μεγαλώσει 8 δικά μου σκυλιά και έχω ζήσει 7 γέννες δικών μου σκυλιών με περίπου 40 κουτάβια να έχουν μεγαλώσει στο σπίτι μου τις πρώτες 60 ημέρες της ζωής τους.

Υπάρχουν κακά σκυλιά;

ΠΡΟΣΟΧΗ: Απάτη

Απάτη στο όνομα της

"Ελληνικής Ένωσης για την Αντιμετώπιση

της Σκλήρυνσης Κατά Πλάκας"

Πάτρα: Επιτήδειοι πωλούν λαχνούς για την ενίσχυση του Σωματείου

Πληροφορηθήκαμε ότι άτομο χρησιμοποιεί το όνομα της "Ελληνικής Ένωσης για την Αντιμετώπισητης Σκλήρυνσης Κατά Πλάκας" για να κερδίσει χρήματα πουλώντας κουπόνια
δήθεν προς οικονομική ενίσχυση του Σωματείο
υ.

Ενημερώνουμε το κοινό ότι το Σωματείο της ΕΕΑΣΚΠ, ουδέποτε έχει κάνει κάποια δράση οικονομικής ενίσχυσης με οικονομική εξόρμηση από μέλη/εθελοντές και σε κάθε τέτοια περίπτωση να μη δίνει χρήματα και να καταγγέλλει στο Διοικητικό Συμβούλιο και στις αρχές όποιον ή όποια τους προσεγγίσει.

Η ΕΕΑΣΚΠ δημοσιοποιεί όλες τις δράσεις της στον τύπο και στα μέσα μαζικής επικοινωνίας πριν τις υλοποιήσει.

tempo24
 
Έλλη Βασιλάκη

Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

Πρόσκληση σε διάλεξη με θέμα: «Τουρισμός, παγκοσμιοποίηση και κοινωνική αλλαγή. Οι νησιωτικοί κόσμοι του ΝΑ Αιγαίου τον 21ο αιώνα»



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard και
ο Δήμος Ερμιονίδας
σας προσκαλούν στη διάλεξη με θέμα:

«Τουρισμός, παγκοσμιοποίηση και κοινωνική αλλαγή.
Οι νησιωτικοί κόσμοι του Νότιου Ανατολικού Αιγαίου
τον 21ο αιώνα».

Ομιλήτρια η κα. Δέσποινα Νάζου, Κοινωνική Ανθρωπολόγος, Διδάσκουσα/Ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Συνομιλητής ο κ. Ανδρέας Νικολοβγένης, Αρχιτέκτων, M.Arch.

Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Εκδηλώσεων
του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου
την Τετάρτη 11 Μαΐου 2016
και ώρα 19:30.

Σύντομη περίληψη της διάλεξης

Ο χορός του θανάτου, του Α. Στρίντμπεργκ από τον Θεατρικό Όμιλο Ερμιονίδας


Ο χορός του θανάτου, του Α. Στρίντμπεργκ από τον Θεατρικό Όμιλο Ερμιονίδας
culturenow 
Η δεύτερη παραγωγή του Θεατρικού Ομίλου Ερμιονίδας για το 2016 είναι το έργο του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, Ο χορός του θανάτου, το οποίο παρουσιάζεται στον Πολυχώρο Πολιτισμού ARTίκι “Μαράικε Ηλιού Ντε Κόνινγκ” στο Κρανίδι Ερμιονίδας.

«Ο Χορός του Θανάτου» γράφτηκε από τον Αύγουστο Στρίντμπεργκ το 1900. Αποτελεί τον προάγγελο για το «θέατρο του παραλόγου» που κυριάρχησε στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα. Είναι μία «σατανική κωμωδία» όπως έλεγε ο Μπέκετ που διαπραγματεύεται με χιούμορ, σαρκασμό αλλά και με τραγικότητα την αιώνια πάλη των δύο φύλων μέσα από το θεσμό του γάμου.

Το ζευγάρι του έργου, ο Λοχαγός και η Άλις, που δεν ζουν σε κανονικό σπίτι αλλά σ’ ένα φρούριο (άλλοτε φυλακή) απομονωμένοι στη φυλακή του γάμου τους και στη φυλακή του εαυτού τους, ταλαντεύονται ανάμεσα στην αγάπη και στο μίσος ακατάπαυστα. Ο άνδρας και η γυναίκα, εχθροί και σύμμαχοι

Ενδιαφέρουσα συνέντευξη του προέδρου της Δ.Κ.Ερμιόνης κου Δάγκλη

ΧΘΕΣΙΝΟΙ ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΙ



Στην αρχή ήρθε ένα. ΄Εμπηξε το ράμφος του στο ψημένο ψωμάκι που είχε απομείνει απ' την ποικιλία, δίπλα στο μισοτελειωμένο μου ουζάκι. Σήκωσα το κεφάλι απ' το βιβλίο. Το μεζεδάκι δεν το ικανοποίησε. Μεταφέρθηκε παραπλεύρως, στο μεγαλύτερο πιατάκι μ' ένα μισαφαγωμένο κομμάτι τυρί φέτα και ψίχουλα δίπλα, σα μπορντούρα. Το τι χαρά έκανε! Το ράμφος έδινε κι έπαιρνε γύρω-γύρω στο πιατάκι. Κανένας θόρυβος, αλλά ήταν σα νάπεσε σύνθημα και, ξαφνικά, κι άλλο ένα, κι ακόμα ένα, το τραπεζάκι μου του μικρού ουζερί γέμισε αγριοπερίστερα. ΄Ετσι μάλιστα καθώς δεν έκανα καμιά απότομη κίνηση να τα τρομάξω - τίποτα σβήσιμο της γόπας μου στο τασάκι, κλείσιμο του ογκώδους βιβλίου μου πάνω στο τραπέζι -, το χάρηκα κάμποσα λεπτά το πανηγύρι τους, το πασχαλιάτικο τσιμπολόι τους. Και με τα ψημένα ψωμάκια που τάριξαν εν τω μεταξύ κάτω απ' το πιατάκι, στο έδαφος, πάλευαν και πεντέξι άλλα - σωστό βασίλειο περιστεριών! Μ' έχουν εκνευρίσει κάμποσες φορές, λερώνοντας τη βεράντα, κι άλλες έχω βάλει μια σκούπα -σκιάχτρο για να μη ζυγώνουν, άλλες έχω εκλογικεύσει τις...κουτσουλιές τους με τη λέξη ''γούρι''. Αλλά εχθές σηκώθηκα με μεγάλη προσοχή - παρότι με το αριστερό μου πόδι μουδιασμένο- για να φύγω χωρίς να χαλάσω το πανηγύρι τους. Περιπλανώμενα είναι, σα κάτι ανθρώπους που δεν βρήκαν το δρόμο τους, απόκληρους της ζωής.

ΤΑΚΗΣ ΣΠΕΤΣΙΩΤΗΣ

Φουγάρο: ​Διαβάζουμε Παραμύθια και Μύθους στη ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΜΥΘΟΥΣ στη ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 
ΜΑΪΟΣ 2016

ΣΑΒΒΑΤΟ 7/5 12.00΄ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
"Ζητώ μαμά ή Ζήτω η μαμά!"
Μας διαβάζει η εθελόντρια Κατερίνα Δελοπούλου

ΚΥΡΙΑΚΗ 8/5 12.00΄ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
Μας διαβάζει η εθελόντρια Κατερίνα Δήμα
το παραμύθι που έγραψε η ίδια  ¨Ζητείται μανούλα"

ΣΑΒΒΑΤΟ 14/5, 12.00΄
"Η αχιναλεπού"
Μας διαβάζει η εθελόντρια Φούλη Λουκά

ΚΥΡΙΑΚΗ 15/5, 12.00΄
"ΕΛΜΕΡ"
Μας διαβάζει η εθελόντρια Χριστίνα Μπούνου

ΣΑΒΒΑΤΟ 21/5, 12.00΄
"Η τοσοδούλα"
Μας διαβάζει η εθελόντρια Μίρκα Καχριμάνη

ΚΥΡΙΑΚΗ 22/5, 12.00΄
Μας διαβάζουν οι νέες αφηγήτριες από το σεμινάριο αφήγησης
με τις Παραμυθούδες του Ναυπλίου

ΣΑΒΒΑΤΟ 28/5,  12.00΄ 
"Ο πειρατής με τα αλλιώτικα μάτια"
Μας διαβάζει η εθελόντρια Αθανασία Κωστοπούλου

ΚΥΡΙΑΚΗ 29/5, 12.00΄
" Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους"
Μας διαβάζει η εθελόντρια Μάρι Νομικού

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Πληροφορίες:  2752047315  · 6941 601388 ·   maria@fougaro-library.gr

Προϊόν συμβιβασμών και εξυπηρετήσεων το σχέδιο νόμου για τους φορείς διαχείρισης

Κατατέθηκε η παρέμβαση της ΠΡΩΣΥΝΑΤ στη δημόσια διαβούλευση για τους φορείς διαχείρισης. 
Στη διαβούλευση, που έληγε την Παρασκευή 6/5, δόθηκε παράταση μέχρι 18/5/2016.

Προϊόν συμβιβασμών και πολιτικών - τοπικών εξυπηρετήσεων, που διασφαλίζει την «ευελιξία» των εργολάβων της διαχείρισης των αποβλήτων, αποτελεί το σχέδιο νόμου για τους φορείς διαχείρισης, που βρίσκεται σε διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης. Το σχέδιο νόμου υποτίθεται ότι υπηρετεί το σκοπό της υλοποίησης του ΕΣΔΑ και, ιδιαίτερα, της αποκέντρωσης των δραστηριοτήτων διαχείρισης αποβλήτων, σε βάρος του υφιστάμενου συγκεντρωτικού μοντέλου. Στην πράξη, καθορίζεται από πληθώρα συμβιβασμών, που είναι πρόδηλο ότι έχουν συντελεστεί,

Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. 48ΩΡΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
48ΩΡΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΣΑΒΒΑΤΟ 6 και 7 ΜΑΙΟΥ 2016

Για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται πως όλοι οι Νόμοι που τσακίζουν την Ελληνική κοινωνία και διαλύουν την οικονομία της χώρας, στην εποχή των μνημονίων, ψηφίζονται καθ' υπαγόρευση των Δανειστών-Εταίρων, οι οποίοι μάλιστα, όχι μόνο στέλνουν τις ντιρεκτίβες αλλά επιβάλουν και πότε αυτές θα νομοθετηθούν.
Η συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ., ως πειθήνιο όργανο σπεύδει να ψηφίσει το Αντι-ασφαλιστικό Νομοσχέδιο που έχει εισηγηθεί μέσα στο Σαββατοκύριακο 7 και 8 Μαΐου 2016, δηλώνοντας έμπρακτα την υπακοή της εν όψει της συνεδρίασης του EUROGROUP την Δευτέρα 9 Μαΐου 2016. Ένα αντι-ασφαλιστικό νομοσχέδιο που μόνο στόχο έχει την περιστολή της συνταξιοδοτικής δαπάνης 1,8 δις και τη λήψη μέτρων συνολικά 9 δις ευρώ!!!

Μουσικός Σύλλογος Ερμιόνης: Εθελοντική Αιμοδοσία στην Ερμιόνη

Μουσικός Σύλλογος Ερμιόνης
Υπεύθυνοι Αιμοδοσίας     Διαμαντής Πασχάλης  τηλ.6978103519
                                           Ολια  Βύνιου                τηλ. 6974227564
Αγαπητοί φίλοι  και φίλες
Σας ενημερώνουμε ότι η προσεχής Εθελοντική Αιμοδοσία θα γίνει όπως πάντα στο Ιατρείο Ερμιόνης  από το      Νοσοκομείο  Αργους  στο οποίο  ο  Σύλλογός μας  διατηρεί  Τράπεζα   Αίματος                                                                                                                                                                                                                                                       
στίς  17  Μαιου  2016  ημερα Τρίτη          
5-9   Απόγευμα
και    18 Μαιου  2016  ημερα Τετάρτη      
9-2  Πρωί
Παρακαλούμε θερμά ολους τους αιμοδότες μας αλλά και κάθε υγιή ανθρωπο 20-60 ετών που θέλει  να βοηθήσει  ασθενείς, να προσέλθουν στην αιμοδοσία .   Η Αιμοληψία είναι ακίνδυνη και ανώδυνη.                                           
Η Αιμοδοσία  είναι πράξη αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς. 

Ύψωσε τη γροθιά της στους ναζί


tvxs 
Μια γυναίκα στάθηκε μόνη απέναντι σε μια πορεία ναζί στο Borlänge, στην κεντρική Σουηδία, υψώνοντας τη γροθιά της.
Με μια κίνηση υψηλού συμβολισμού και θάρρους, η Τες Ασπλούντ, ακτιβίστρια από την Στοκχόλμη, διαμαρτυρήθηκε για την πορεία και στάθηκε μόνη της απέναντι σε μερικές δεκάδες ναζί, μπλοκάροντάς τους.
«Δε νομίζω ότι το σκέφτηκα, απλά το έκανα. Σκέφτηκα μόνο: δεν θα έπρεπε να είστε εδώ. Τότε ένας από αυτούς με κοίταξε και το ίδιο έκανα κι εγώ. Δεν είπε τίποτα όπως κι εγώ. Τότε ήρθε η αστυνομία και με πήρε», δήλωσε, στον τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό P4 Dalarna. Αναφερόμενη στη κίνησή της να υψώσει τη γροθιά της είπε πως δανείστηκε τη χειρονομία από τον Νέλσον Μαντέλα.

τα πάντα εν σοφία ...

Η τέλεια γεωμετρία της φύσης! 

Δε χρειάζεται να είσαι λάτρης των μαθηματ(/γ)ικών για να τα βρεις ενδιαφέροντα, ούτε να ψάχνεις καθημερινά Φράκταλ για να αποδεικνύεις την υπέροχη συμμετρία της μάνας φύσης. Δείχνουν πολύ τέλεια για να είναι αληθινά, αλλά όντως υπάρχουν στη φύση και στα φυτά από πάντα και είναι παραδείγματα μαθηματικών και φυσικής!!!

 είδος αλόης: Aloe Polyphylla 

Amazon Lily Pad

Amazon Lily Pad

Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

Μαγικό ταξίδι στην αρχαία πόλη των Αλιέων


Σε ένα μαγικό ταξίδι στην βυθισμένη αρχαία πόλη των Αλιέων, την «Πόλη της Πορφύρας» μας ξεναγεί το βίντεο του χρήστη του youtube, haanity. Το ταξίδι αυτό στον μακρινό 5ο αιώνα π.Χ. είναι σε μια πόλη… κοντά στο σημερινό Πόρτο Χέλι. Μέσω του drone, μπορούμε μέσα από το βίντεο, να κάνουμε μια πτήση πάνω από τα τείχη, τις οδούς και τα οικήματα της άλλοτε ένδοξης αρχαίας πόλης.
Οι πρώτοι κάτοικοι των Αλιέων ήταν γηγενείς Δρύοπες. Το 468 π.Χ. μετά την καταστροφή των Μυκηνών και της Τίρυνθας από τους Αργείους, εγκαθίστανται στην πόλη Δωριείς Τυρίνθιοι οι οποίοι κατέφυγαν στην Ερμιονίδα στους συγγενείς φυλετικά Δρύοπες, μετά από χρησμό του ιερού του Απόλλωνα. Οι δύο πληθυσμοί έμελλαν να συμβιώσουν για ενάμισι περίπου αιώνα.
Το όνομα της πόλης οφειλόταν στην κύρια δραστηριότητα των κατοίκων, που ήταν η αλιεία και η συλλογή κοχυλιών πορφύρας, η οποία ήταν περιζήτητη την εποχή εκείνη,  καθώς ήταν η ωραιό­τερη και ακριβότερη βαφή της αρχαιότητας, γνωστή και σαν βασιλική βαφής. Η πόλη παρήγαγε επίσης λάδι και κρασί, ενώ το φυσικό της λιμάνι ήταν ένα από τα τρία λιμάνια της Ερμιονίδας (μαζί με αυτά της Ερμιόνης και του Μάσητα).
Το 303 π.Χ. ο Δημήτριος ο Πολιορκητής την καταστρέφει ολοσχερώς, βοηθούμενος από τους παλαιούς κατοίκους Δρύοπες. Τώρα, η ένδοξη πόλη «ξαναζωντανεύει» μπροστά μας…
politisonline 

Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Μάρως Δούκα "Τίποτα δεν χαρίζεται" στις 8 Μαΐου

Η Βιβλιοθήκη Ανθός υποδέχεται την  Μάρω Δούκα, μία από τις σημαντικότερες ελληνίδες πεζογράφους,  την Κυριακή 8 Μαΐου στις 6 μμ στο Café  του Φουγάρου στο Ναύπλιο για την παρουσίαση του νέου βιβλίου της με τίτλο "Τίποτα δεν χαρίζεται" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη. Για το βιβλίο θα μιλήσει η συγγραφέας και ο Γιάννης Στάμος.


Τίποτα δεν χαρίζεται: Ανάμεσα στην ημερολογιακή καταγραφή, την εξομολόγηση, τη δοκιμή, την κατάθεση, το χρονογράφημα, το σχεδίασμα, την επιφυλλίδα, το μελέτημα. 
Κείμενα αγάπης: Από τον Μανόλη Αναγνωστάκη έως τον Γεώργιο Μ. Βιζυηνό. Για τον Γιάννη Ρίτσο, τον Αλέξανδρο Κοτζιά, τον Στρατή Τσίρκα, τον Βασίλη Βασιλικό, τον Τάσο Λειβαδίτη. Μιλώντας στα παιδιά: Γιατί διαβάζουμε λογοτεχνία; Για τον Γιάννη Τσαρούχη, τον Διονύσιο Σολωμό, τον Κώστα Ταχτσή, τον Στρατή Τσίρκα πάλι, τη Διδώ Σωτηρίου, τον Παύλο Ζάννα, τον Μ. Καραγάτση, τον Γιάννη Κοντό, τον Αντρέα Φραγκιά, τον Μάνο Χατζιδάκι, τον Γιώργο Ιωάννου. 

«Τα χέρια είναι η προέκταση της ψυχής»

χέρια, της Μαρίας Γιαννακάκη
 
Αργύρης Χιόνης, «Χέρια»
  
“Οι άνθρωποι το πιο συχνά
δεν ξέρουν τι να κάνουνε τα χέρια τους
Τα δίνουν – τάχα χαιρετώντας – σ’ άλλους
Τ’ αφήνουνε να κρέμονται σαν αποφύσεις άνευρες
Ή – το χειρότερο – τα ρίχνουνε στις τσέπες τους
και τα ξεχνούνε
Στο μεταξύ ένα σωρό κορμιά μένουν αχάιδευτα
Ένα σωρό ποιήματα άγραφα”

(από τη συλλογή Λεκτικά τοπία, 1983) 

Χέρια στην ποδιά, Βαν Γκογκ 

Μιχάλης Γκανάς, «Τα χέρια»
 
“Κοιτάζει τα χέρια της. Πώς έγιναν έτσι; Πού βρέθηκαν τόσες φλέβες, τόσες ελιές και σημάδια, τόσες ρυτίδες στα χέρια της;
Εβδομήντα χρόνια τα κουβαλάει μαζί της και ποτέ δεν γύρισε να τα κοιτάξει. Ούτε τότε που ήταν χλωρά, ούτε που μέστωσαν, ούτε που μαράθηκαν, ώσπου ξεράθηκαν.

ΣΕ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΤΟΥ " GRexit " !

Το παρακάτω άρθρο είχε δημοσιευτεί πριν από καιρό σε βρετανικό περιοδικό τέχνης (;) Do you know English? Then you know Greek as well.
  
The words in RED color are exclusively ENGLISH, the rest are Greek......

"The genesis 
of classical drama was not symptomatic. An euphoria of charismatic and talented protagonists showed fantastic scenes of historic episodes. The prologue, the theme and the epilogue, comprised the trilogy of drama while synthesis, analysis and synopsis characterized the phraseology of the text. The syntax and phraseology used by scholars, academicians and philosophers in their rhetoric, had many grammatical idioms and idiosyncrasies. The protagonists periodically used pseudonyms. Anonymity was a syndrome that characterized the theatrical atmosphere. The panoramic fantasy, the mystique, the melody, the aesthetics, the use of the cosmetic epithets are characteristics of drama. Even through the theatres were physically gigantic, there was no need for microphones because the architecture and the acoustics would echo isometrically and crystal - clear.
Many epistemologists of physics, aerodynamics, acoustics, electronics, electromagnetics, cannot analyze - explain the ideal and isometric acoustics of Hellenic theaters even todayThere were many categories of drama: classical drama, melodrama, satiric, epic, comedy, etc.
The syndrome of xenophobia or dyslexia 
was overcome by the pathos of the actors who practiced methodically and emphatically. Acrobatics were also euphoric. There was a plethora of anecdotal themes, with which the acrobats would electrify the ecstatic audience with scenes from mythical and historical episodes. Some theatrics episodes were characterized as scandalous and blasphemous.
Pornography, bigamy, homophilia, nymphomania, polyandry, polygamy and heterosexuality 
were dramatized in a pedagogical way so the mysticism about them would not cause phobia or anathema or taken as anomaly but through logic, dialogue and analysis, skepticism and the pathetic or cryptic mystery behind them would be dispelled. It is historically and chronologically proven that theater emphasized pedagogy, idealism and harmony. Paradoxically it also energized patriotism a phenomenon that symbolized ethnically character and phenomenal heroism." 
 
Γιώργος Μπόλμπος
 

Τρίτη 3 Μαΐου 2016

πασχαλινή ιστορία

βγαλμένη από τη ζωή
(της Νίκης Βίκου)

Λοιπόν, εγώ κι εσύ θα σώσουμε την υπόληψή μας (τουλάχιστον)

Μεγαλοβδομάδα.
Το πρωί στο κρεοπωλείο, μια κυρία πολύ ταλαιπωρημένη, πήρε τέσσερα σουβλάκια και δύο μπουτάκια κοτόπουλο. Μου έκανε εντύπωση, που ο χασάπης -παρά το ότι υπήρχαν πολλοί πελάτες στην αναμονή- της έπιασε κουβέντα για την κόρη της, αν βρήκε δουλειά -δεν βρήκε ακόμη- και για τι τάξη πηγαίνουν τα δυό εγγόνια της.
Ο υπάλληλος του κάπου έλειπε και η γυναίκα του -η ταμίας- βρήκε την ώρα να πάει στην τουαλέτα.
Σε κανένα δεκάλεπτο, όλοι ήταν ξανά στη θέση τους και μόλις πήγε η κυρία να πληρώσει, η ταμίας πετάχτηκε σαν τρελή κι άρχισε να χειροκροτεί.

"Κυρία Βάσω είστε η εκατοστή πασχαλινή πελάτισσα μας κι όπως κάθε χρόνο το κατάστημα στον τυχερό, προσφέρει δωρεάν ένα πλήρες γεύμα πέντε ατόμων."
Της έβαλε στα χέρια τρεις σακούλες με όλα του Θεού τα καλά και δυο πασχαλινές λαμπάδες.

Osho: Ότι σε κάνει να ντρέπεσαι, το κρύβεις μέσα σου, στο ασυνείδητο.

Συνέχεια καταπιέζεις το θυμό, το μίσος, τη ζήλια, τη κτητικότητα και σιγά σιγά βρίσκεις πως έχεις γίνει όλα όσα έχεις καταπιέσει.

Ότι σε κάνει να ντρέπεσαι, το κρύβεις μέσα σου, στο ασυνείδητο.
Αυτό κινείται βαθύτερα μέσα στο είναι σου, κυκλοφορεί μέσα στο αίμα σου και σε κουμαντάρει από τα παρασκήνια…..

Αν θελεις να καταπιεζεις, καταπιεσε κατι ομορφο. Ποτε μην καταπιεζεις κατι για το οποιο ντρεπεσαι, επειδη οτιδηποτε καταπιεζεις, πηγαινει βαθυτερα και οτιδηποτε εκφραζεις, θα εξατμιζεται στον ουρανο.Ετσι, οτι σε κανει να ντρεπεσαι, εκφρασε το, ωστε να τελειωνεις μαζι του.
Οτι ειναι ομορφο, κρατα το σαν θησαυρο μεσα σου, ωστε να συνεχιζει να επηρεαζει τη ζωη σου.
Εμεις ομως κανουμε ακριβως το αντιθετο. Οτι ειναι ομορφο, το εκφραζουμε. Για την ακριβεια, το εκφραζουμε υπερβολικα. Εκφραζουμε περισσοτερο απο οσο βρισκεται εκει. Λες συνεχεια << αγαπω, αγαπω, αγαπω>> και μπορει να μην το εννοεις και τοσο πολυ.