Σάββατο, 29 Μαΐου 2010

Η Ελένη Αρβελέρ διαλύει τους μύθους για την Άλωση


29 ΜΑΪΟΥ, 557 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
 Η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ θυμάται παλαιότερα τους- ξένους φοιτητές της στη Σορβόννη να της στέλνουν... συλλυπητήριο τηλεγράφημα κάθε 29η Μαΐου, την ίδια ώρα που τα περισσότερα Ελληνόπουλα αν τα ρωτούσες τι έγινε τη μέρα εκείνη δεν ήξεραν ακριβώς. Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση αντιστράφηκε. Στην Ελλάδα έγινε, λίγο έως πολύ, μόδα να θυμόμαστε κάθε χρόνο τέτοια μέρα την Αλωση της Πόλης- μερικοί από κεκτημένη ταχύτητα ή άγνοια μιλούν για «εορτασμό», αντί για επέτειο, και να μην αρκούμαστε στον εορτασμό της έναρξης της Επανάστασης, κάθε 25 του Μαρτίου.
 Μεγάλη η σημασία της Πόλης, θα πει κανείς, για τους Ελληνες. Σωστό. Οπότε και η συμβολική σημασία της Αλωσης είναι εξίσου μεγάλη. Εστω και αν η πολιορκία της από τους Οθωμανούς ήταν απλώς μία από τις πολλές, έστω και αν το κλίμα της εποχής ήταν τέτοιο, η κατάσταση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ήταν τέτοια, που έκπληξη θα ήταν το να μην αλωθεί η Πόλη.
«Βρισκόμαστε στα μέσα του 15ου αιώνα, γύρω στο 1450. Η Πόλη είναι μια μικρή πόλη πια- έχει δεν έχει 70.000 κατοίκους, όταν άλλοτε είχε περάσει το μισό εκατομμύριο» αφηγείται στα «ΝΕΑ» η Ελένη Γλύκατζη- Αρβελέρ, επιχειρώντας να βάλει για λογαριασμό μας τα πράγματα στη θέση τους, να καταγράψει αλήθειες και μύθους της Αλωσης έτσι όπως μόνο μία βυζαντινολόγος με τη δική της διαδρομή μπορεί να κάνει. «Η Πόλη έχει αποδεκατιστεί από την πανώλη και τις αλλεπάλληλες πολιορκίες των Τούρκων. Αλλά και από τις διαμάχες των Δυτικών, αφού οι προστριβές Γενοβέζων και Βενετσιάνων γίνονταν στο λιμάνι της μέσα. Υπήρχε και μια τάση ανεξαρτητοποίησης των λίγων χωρών που παρέμεναν ελεύθερες- όχι μόνο του Μυστρά που παρεμπιπτόντως έπεσε το 1460, επίσης στις 29 Μαΐου! Η κατάσταση ήταν μιας ανασφάλειας γενικής».
Ο διχασμός. Και σαν να μην έφθαναν αυτά, «υπήρχε μια μεγάλη ενωτική και ανθενωτική διαμάχη, υπέρ και εναντίον της Ενωσης των Εκκλησιών. Οι αντίθετοι στην Ενωση συμμαχούσαν και με τους Τούρκουςήταν οι λεγόμενες παρά φύσιν συμμαχίες. Οι υπέρμαχοι της Ενωσης διακήρυσσαν: “Οταν οι δύο Ρώμες ήταν ενωμένες διαφεντεύαμε τον κόσμο. Οταν διχάστηκαν, χάσαμε τα πρωτεία”. Με αυτή την έννοια η πραγματική πτώση της Πόλης χρονολογείται από το 1204 και μετά. Η ανθενωτική διαμάχη πήρε μάλιστα τεράστιες διαστάσεις μετά το 1438 και

Παρασκευή, 28 Μαΐου 2010

Για να εισερχόμεθα σιγά σιγά στον Καλλικράτη:

Απο τον Βασίλη Γκάτσο

Σκέψεις:

1). Θα εμφανιστούν ξαφνικά δύο συνδυασμοί (ο ένας υπάρχει ήδη) από τον σημερινό Δήμο Κρανιδίου, ο ένας με βάση το ΠΑΣΟΚ και ο άλλος με βάση τη ΝΔ, που θα ζητήσουν να ενταχθούν άτομα του Δήμου Ερμιόνης στους συνδυασμούς τους;

Δηλαδή η κοινωνία του Δήμου Κρανιδίου είναι τόσο ισχυρή, τόσο παραγωγική, τόσο δυναμική, τόσο ικανή, ώστε να παρουσιάζει δύο τέτοιους ισχυρούς συνδυασμούς ως το μέλλον της Ερμιονίδας; Δηλαδή το παρελθόν αυτών των δύο συνδυασμών μπορεί να στηρίξει το μέλλον της Ερμιονίδας;

1). Οι ως άνω συνδυασμοί θα ζητήσουν την συνεργασία των συνδυασμών που ήδη υπάρχουν στο δήμο της Ερμιόνης ή που μπορούν και να δημιουργηθούν στην ίδια πολιτική βάση; Δηλαδή, να φτιάξει το ΠΑΣΟΚ τον συνδυασμό του, το ίδιο να κάνει η ΝΔ σε επίπεδο σημερινού δήμου και να επέλθει συνένωση με το γνωστό δούναι και λαβείν. Δηλαδή το παρελθόν τέτοιων κινήσεων μπορεί να εγγυηθεί το μέλλον;

3). Το να φτιάξει ο δήμος Ερμιόνης δύο τέτοιους συνδυασμούς και να ενεργήσει όπως στην

Η... μάχη στην άμμο αρχίζει!


To καλοκαιράκι έφτασε, οι παραλίες γεμίζουν και το beach soccer κάνει πάλι δυναμικά την εμφάνιση του με την έναρξη του 10ου Πανελληνίου πρωταθλήματος.

Την επόμενη Πέμπτη στις 3 Ιουνίου η αρχή γίνεται από τις από τις εγκαταστάσεις του «Καράβι CLUB» στο Σχινιά Μαραθώνα και το ταξίδι θα συνεχιστεί σε όλη την Ελλάδα.

Μπάλα παντού!
Το πρόγραμμα για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα του 2010 έχει ως εξής:
1η προκριματική φάση: 3-6 Ιουνίου Σχινιά Μαραθώνα (Καράβι CLUB)
2η προκριματική φάση: 17-20 Ιουνίου: Μύκονος (Παραλία Καλό Λιβάδι)
3η προκριματική φάση: 24-27 Ιουνίου: Σκιάθος (Παραλία Κουκουναριές)
4η προκριματική φάση: 1-4 Ιουλίου: Ερμιόνη (Κεντρική Πλατεία)
5η προκριματική φάση: 22-25 Ιουλίου: Κέρκυρα
6η προκριματική φάση: 29/7/10 -1/8/10: Εύβοια (Παραλία Πετριές)
Τελική φάση: 3-8 Αυγούστου: Επανομή (Παραλία Beach Bar Αλάτι).

gazzetta

Απόφαση των περιβαλλοντικών κινήσεων Πελοπονήσσου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ    planetermionida

Απόφαση των Αυτοδιοικητικών και Οικολογικών Κινήσεων, καθώς και άλλων Συλλόγων, Φορέων και Ομάδων, που συμμετείχαν στις διεργασίες και στη Συνάντηση της Τρίπολης, στις 28 Απριλίου 2010, σχετικά με την Τροποποίηση / Αναθεώρηση του ΠΕΣΔΑ ( Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ) Περιφέρειας Πελοποννήσου
1. Εισαγωγή
Το <<Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων>> ( ΠΕΣΔΑ ) είχε εγκριθεί από τη Δ/νση Περιβάλλοντος Χωροταξίας της Περιφέρειας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Κοινή Υπουργική Απόφαση ( ΚΥΑ ) 50910/2727/03 ( ΦΕΚ 1909/Β/22.12.2003 ) [ Μέτρα και Όροι για τη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων. Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης ], με απόφαση της Γενικής Γραμματέα της Περιφέρειας κ. Αγγέλας Αβούρη στις 10 Φεβρουαρίου 2005. Η διάρκεια ισχύος του ήταν πενταετής, επομένως ο ΠΕΣΔΑ έπαψε να ισχύει από τις 10 Φεβρουαρίου 2010. Είναι αξιοσημείωτο ότι από τα έργα και τις δράσεις που προέβλεπε ο ΠΕΣΔΑ 2005 δεν υλοποιήθηκε τίποτε ( εκτός από την παύση λειτουργίας και την αποκατάσταση μερικών δευτερευούσης σημασίας χωματερών ) ! Και προκύπτει ένα μεγάλο ερώτημα : ΓΙΑΤΙ ; Έλειψαν οι αναγκαίοι πόροι, αδράνησε η Περιφέρεια, αδιαφόρησαν οι ΟΤΑ, δεν αποτελούσε άραγε ο ΠΕΣΔΑ το πλαίσιο συμφωνίας αν όχι ομοφωνίας μεταξύ Περιφέρειας και ΟΤΑ, για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων για την 5-ετία

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΠΛΟΓΚΕΡ ΜΕ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΟΝΟΜΑΤΑ

Απο τον Βασίλη Γκάτσο
Δημοσίευσες επιστολή τριών δημοσίων υπαλλήλων, επιστολή που απευθύνεται στην κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, υπουργό παιδείας (μάλιστα ενώ η επιστολή απευθύνεται προς αυτήν με το Αξιότιμε κ. Υπουργέ, τίθεται συγχρόνως και υπόψη της!), η οποία προφανώς είναι η προϊσταμένη αρχή τους και έχει αντικείμενο άλλη επιστολή του Δημάρχου Ερμιόνης στην οποία αναφέρονται οι εν λόγω τρεις δημόσιοι υπάλληλοι, προφανώς λόγω του ότι ο Δήμαρχος έχει διοικητική ή άλλη σχέση με την δημόσια υπηρεσία όπου εργάζονται οι εν λόγω.

Ουδέν ενδιαφέρον έχω για την εσωτερική διοικητική τους διένεξη, ούτε με αφορά, όπως και τους εν λόγω δεν τους αφορά καμιά εσωτερική υπόθεση εργαζομένων ιδιωτικής επιχείρησης με την εργοδοσία τους, ή διένεξη αγρότη με έμπορα των προϊόντων του. Ούτε φυσικά αν τήρησαν την εσωτερική ιεραρχία και δεοντολογία, ούτε φυσικά αν την τήρησε ο Δήμαρχος Ερμιόνης. Ως προς αυτό, ας ενεργήσει η ιεραρχία.

Αποψύχθηκα πατόκορφα, σύμφωνα με το λεξικό αρχαίας γλώσσης. Και δεν πιστεύω ότι είμαι ο μόνος.

Έμένα το μέλημά μου είναι πότε το δημόσιο (και η τοπική αυτοδιοίκηση) θα μειώσει τους δημοσίους υπαλλήλους σε αναλογία τέτοια που ισχύει σε κάθε ευνομούμενη δυτική χώρα, δηλαδή τουλάχιστον στο ½ του σημερινού αριθμού και πότε θα τους κάνει εξίσου παραγωγικούς με τους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα, και λειτουργούς αφοσιωμένους στο έργο τους, αφού πρώτα περάσει από πόθεν έσχες αυτούς που υπηρέτησαν σε κρίσιμες θέσεις. Και αυτό για έναν απόλυτα ιδιοτελή λόγο. Για να μου κρατάνε πολύ λιγότερους φόρους από αυτούς που μου κρατάνε για να ταΐζεται όλη αυτή η στρατιά και να μπορώ να διαθέτω αυτό που θα μου περισσέψει σε πραγματικά παραγωγικές επενδύσεις ή σε δημιουργική κατανάλωση. Και δεν πιστεύω να είμαι ο μόνος που σκέπτεται έτσι και έχω κάθε δικαίωμα να σκέπτομαι έτσι. Τα σοσιαλιστικά οράματα αρχίζουν μετά την παγίωση αυτής της νέας κατάστασης, γιατί μέχρι σήμερα οδήγησαν με μαθηματική ακρίβεια στη πτώχευση και δεν εννοώ μόνον ή κύριως την οικονομική.

Επειδή όμως τόσο ο Δήμαρχος όσο και οι τρεις δημόσιοι υπάλληλοι χρησιμοποίησαν γραπτά μου και

Πέμπτη, 27 Μαΐου 2010

Το Σάββατο η Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμιόνης παρουσιάζει..Αργύρης Παλούκας.


  Να είμαστε εκεί..

Δεν πάνε τόσο άσχημα τα πράγματα, υπάρχει φαγητό για όλους.

Άννα Μποκιγιάν

Δίνει την εντύπωση πλάνητα των πόλεων, είναι όμως μια σημαντική Αρμένισσα ζωγράφος, που με έδρα το Κάιρο διασχίζει τον κόσμο. Τα έργα της πάνω στην ποίηση του Καβάφη (ορμητικά, έντονα- ωστόσο «αλεξανδρινά») εκτίθενται τώρα στο Μουσείο Μπενάκη και αρέσουν πολύ. Ανακαλύψτε ένα πνεύμα ελεύθερο, κοφτερό στις κρίσεις - τόσο για την μπλόφα της σύγχρονης τέχνης όσο και για την απαξίωση της Αθήνας, την οποία επισκέπτεται συχνά.
Θέλετε να μου πείτε μερικά πράγματα για το background σας;

Δεν έχω κάνει πολλά στη ζωή μου, δεν έχω κάνει σχεδόν τίποτα.
Τίποτα σχετικά με τι;
Στη ζωή γενικά.
Ξέρω ότι έχετε ταξιδέψει πολύ.
Ναι, αλλά δεν έχω πάει στη Λατινική Αμερική ακόμα, ούτε στην Ιαπωνία ή στην Αυστραλία. Όμως έχω έρθει περίπου διακόσιες φορές στην Ελλάδα, μπορεί και χίλιες. Από το 1962 έρχομαι συνεχώς. Θα ήθελα να δω όλα όσα υπάρχουν στον κόσμο, τα πάντα, αλλά δεν είναι δυνατό. Δεν έχεις τα λεφτά, τον χρόνο, και οι δυνατότητες του ανθρώπινου μυαλού είναι τελικά πιο περιορισμένες απ' ό,τι νομίζεις. Πάντα ρίχνεις το φταίξιμο στα λεφτά, αλλά δεν είναι τα λεφτά το απόλυτο εμπόδιο. Ούτε είναι οι απόλυτοι ρυθμιστές των πάντων.
Σου παρέχουν όμως μια ασφάλεια. Όταν ξεκινήσατε να ταξιδεύετε δεν είχατε λεφτά;
Απολύτως τίποτα. Όταν ήμουν 20 χρόνων ήρθα για πρώτη φορά στην Αθήνα και μετά πήγα στην

Τετάρτη, 26 Μαΐου 2010

Η Λένα Πλάτωνος μελοποιεί Κωνσταντίνο Καβάφη, 9-10 Ιουλίου, Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου.

 Βρισκόμαστε στο σπίτι της Λένας Πλάτωνος στον Χολαργό, έτοιμοι να ακούσουμε για πρώτη φορά τον Καβάφη της στην οριστική του μορφή. Νιώθω τυχερός που έζησα τα τραγούδια αυτά από τη γέννησή τους, απόψε όμως δεν είμαστε μόνοι μας, η συνθέτρια κι εγώ. Είναι μαζί μας και οι φίλοι τραγουδοποιοί, ο Παντελής Δημητριάδης με τον Αλέξανδρο Μακρή των Κόρε.Ύδρο., ο Αλέξανδρος Μίαρης των Electric Litany, ο Νίκος Χαλβατζής και ο Lolek. Είμαι σίγουρος πως οι συγκεκριμένοι πέντε νέοι δημιουργοί πρόκειται να πάρουν το σημαντικότερο μάθημα μουσικής και μάλιστα όχι σε μιαν αποστειρωμένη αίθουσα ωδείου -απ' αυτές που αντιπαθούσε ο Μάνος Χατζιδάκις- ούτε καν μέσα σ' ένα φτηνό προβάδικο στούντιο, αλλά στο δωμάτιο της Λένας με τους ροζ τοίχους, με το τσάι και τα ρωσικά εδέσματα της Βικτώριας.
 Τη ρωτάω ποια είναι η ενδεχόμενη βασική διαφορά του Κώστα Καρυωτάκη από τον Κωνσταντίνο Καβάφη, 13 τραγούδια τότε, 13 και τώρα.
 Μου απαντάει πως ο Καρυωτάκης σαν να παίζει με τη θλίψη του, γλυκαίνεται απ' αυτή, ενώ ο Καβάφης δεν αφήνει κανένα περιθώριο.
Η ακρόαση ξεκινάει και κοιταζόμαστε όλοι κατάματα. Ο ήχος ξεχύνεται από τα ηχεία του pc. Η Πλάτωνος ανακάθεται στην κλίνη της κι ακούει κι αυτή μαζί μας με τα μάτια κλειστά, ήρεμη κι ατάραχη ως σοφός γκουρού.
Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον: Η επαναληπτικότητα των strings που έρχονται από μακριά θα έβρισκε

Γεννητούρια ..

                                                     
Το νέο πουλαράκι λίγων ημερών γεννήθηκε εκεί κοντά στο φουγάρο.Προσπαθεί σιγά σιγά να στηριχτεί στα πόδια του.Ανήκει στην Ελληνική φυλή Πηνείας και στον Γιώργο Κυρίτση. Δικό του είναι, το φροντίζει και το καμαρώνει..
Η φυλή της Πηνείας είχε κληρονομικό το σπάνιο χάρισμα του πλαγιοτροχασμού, μας είπε. Πρόκειται για ένα επιπλέον βηματισμό (εκτός βάδι, τροχάδι, καλπασμό) που έδινε την δυνατότητα στον αναβάτη να μεταφερθεί γρήγορα χωρίς να υποβληθεί στην ταλαιπωρία του ανεβοκατεβάσματος όπως στον καλπασμό.
Ανήκουν στις σπάνιες φυλές αλόγων βήματος  του κόσμου και είναι οι παλιότερες..

Η φυλή της Πηνείας είχε αναπτυχθεί στις ημιορεινές περιοχές της Πηνείας, δηλαδή στις περιοχές Πύργου, Ανδραβίδας και Γαστούνης του Νομού Ηλείας και κατάγεται από τα αρχαία ελληνικά άλογα.
Ίδια ράτσα είναι και το μεγαλύτερο που είναι τώρα ενός έτους .
Και η γκρίζα, η μαμά .
Δεν είναι μόνο ο Γιώργος που ξέρουμε ότι αγαπάει τα άλογα και έχει δικά του, χωρίς να υπολογίζει τον κόπο και το χρόνο που χρειάζεται η φροντίδα τους, αλλά και άλλοι Ερμιονίτες όπως ο Ανάργυρος ο Αγγελής, ο Στράτος ο Ζωγράφος, ο Δημήτρης ο Κοροντίνης ..

Κάπου 30 ιππείς από την Ερμιονίδα απαρτίζουν τον σύλλογο «Αγάπη για το άλογο» που εδρεύει στο Κρανίδι.
Συμμετέχουν σε διάφορες εκδηλώσεις όπως στη "Γιορτή της τουλίπας" αλλά και στη γιορτή των Αγίων Αναργύρων τον Ιούλιο.



Μπράβο τους, έχουμε ανάγκη από τέτοιες πρωτοβουλίες  και είναι όμορφο που ξαναβλέπουμε στον κάμπο μας άλογα όπως παλιά..

Φωτογραφίες-επιμέλεια Ρίνα Λουμουσιώτη

Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

Το τελευταίο πλεκτό.



Εμμονές..

Εμμανουήλ Ροΐδης

Εμμανουήλ Ροΐδης ένας από τους σπουδαιότερους λογοτέχνες της Ελλάδας του 19ου αι.,  . Καυστικός και οξυδερκής, ήταν εκείνος που είχε διατυπώσει το περίφημο «Έκαστος τόπος έχει την πληγήν του: Η Αγγλία την ομίχλην, η Αίγυπτος τας οφθαλμίας, η Βλαχία τας ακρίδας και η Ελλάς τους Έλληνας» και το «Εις νόμος απαιτείται εις αυτήν τη χώραν, ο οποίος να επιτάσσει την εφαρμογήν όλων των υπολοίπων νόμων».
Ο Εμμανουήλ Ροΐδης γεννήθηκε στις 28 Ιουλίου του 1836 στην Ερμούπολη της Σύρου, γόνος εύπορης αριστοκρατικής οικογένειας με καταγωγή από την Χίο. Το 1841 ο πατέρας του, Δημήτριος Ροΐδης, διορίστηκε διευθυντής μεγάλου εμπορικού οίκου και, στη συνέχεια, ανέλαβε τη θέση του γενικού πρόξενου της Ελλάδας στη Γένοβα, όπου η φιλελεύθερη γενοβέζικη επανάσταση του 1848-49 σημαδεύει τον νεαρό Ροΐδη αποφασιστικά στους ιδεολογικούς του προσανατολισμούς.
Το 1849 η οικογένεια επέστρεψε στην Σύρο, όπου ο Εμμανουήλ εγγράφηκε και φοίτησε στο ελληνοαμερικανικό λύκειο του Χ. Ευαγγελίδη. Τότε ξεκίνησε και η ενασχόλησή του με τη συγγραφή – ενώ την ίδια εποχή γνωρίστηκε με τον μετέπειτα λόγιο, ποιητή και πεζογράφο Δημήτριο Βικέλα, με τον οποίο ως μαθητές εξέδωσαν το χειρόγραφο περιοδικό Μέλισσα.
Το 1855 ξεκινά σπουδές Φιλολογίας και Φιλοσοφίας στο Βερολίνο, τις οποίες όμως διέκοψε μετά από 2 χρόνια. Ασχολήθηκε με το εμπόριο και ταξίδεψε στην

Δευτέρα, 24 Μαΐου 2010

ΟΙ ΔΙΟΞΙΝΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ

Του Βασίλη Γκάτσου
Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφαλείας Τροφίμων έχει δώσει αποτελέσματα δεκαετούς μελέτης από την ανάλυση δειγμάτων από 21 χώρες της μαζί και από την Ελλάδα.

Έχει δώσει δε μέσες τιμές διοξινών και PCBs.

Να μερικά στοιχεία με απλό τρόπο για να καταλαβαινόμαστε:

Ένας άνθρωπος 60 κιλών έχει ανεκτό όριο πρόσληψης διοξινών και PCBs, 840 μονάδες.

Μία μερίδα 250 γραμμαρίων άγριου σολομού που μας έρχεται από τις βόρειες ευρωπαϊκές χώρες έχει 1997 μονάδες (!!!) διοξινών και PCBs

Μία μερίδα 250 γραμμαρίων ελληνικό ψάρι πελαγίσιο έχει μόνον 112 μονάδες διοξινών και PCBs

Δηλαδή πρέπει να φας 4.5 κιλά ελληνικά ψάρια θαλάσσης για να βάλεις ίδιες μονάδες διοξίνης στον οργανισμό σου με μια μερίδα άγριο σολομό.

Είδατε κανέναν από τους διοξινομάχους της Ερμιόνης να γυρίζουν τις ταβέρνες και να μας λένε μη τρώτε ωμό σολομό (θέλουμε και σούσι τρομάρα μας), μη το δίνετε στα παιδιά σας, αλλά τρώτε ψάρια της ελληνικής θάλασσας; Όχι γιατί δε πουλάει το θέμα, δεν γίνεται δηλαδή θέαμα με πρωταγωνιστές την αφεντομουτσουνάρα τους, αλλά θα φάνε και κάνα πρόγκο. Άλλωστε έχουν πλήρη επιστημονική άγνοια για το θέμα.

Όσο έχει ο άγριος σολομός έχει και η ρέγκα και η σαρδελορέγκα, ενώ η άγρια πέστροφα 885 μονάδες. Όλα αυτά προϊόντα Βορείου Ευρώπης. Και προσοχή, είναι ο μέσος όρος, δηλαδή μπορεί να υπάρξουν τοπικώς πολύ μεγαλύτερες τιμές.

Αντίθετα ο σολομός ιχθυοτροφείου έχει 387 μονάδες και τη πέστροφα 300, κατά μέσο όρο στην Ευρώπη. Στη χώρα μας το ψάρι ιχθυοτροφείου έχει 415 και αυτό οφείλεται όχι στη φύση μας ή στη θάλασσά μας, αλλά στις ξένες, εισαγόμενες τροφές που τρώει. Γιατί ελληνικές δεν υπάρχουνε.

Σαρώνει στο Ιnternet 12χρονος με το «Ρaparazzi»

      
ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ

O Γκρέισον Μάικλ Τσανς γεννήθηκε και ζει στην πόλη Εντμοντ της Οκλαχόμα και είναι μαθητής της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Εκ πρώτης μοιάζει με ένα συνηθισμένο μέσο αμερικανάκι: παίζει ράγκμπι με τη σχολική ομάδα, κολλητοί του είναι ο Κόλιν και ο Κόλτον, ενώ κατά καιρούς συμμετέχει σε θεατρικά έργα που ανεβάζει η τάξη του.
Δεν έκανε ποτέ μαθήματα φωνητικής, αλλά παρακολούθησε με ζήλο τα τελευταία τρία χρόνια μαθήματα πιάνου. Στις αρχές του Απριλίου, σε μια από τις γιορτές του σχολείου του, αποφάσισε να τραγουδήσει την επιτυχία της αγαπημένης του καλλιτέχνιδoς Lady Gaga «Ρaparazzi», χωρίς να φαντάζεται το κύμα ενθουσιασμού που θα προκαλούσε στο Διαδίκτυο με την ερμηνεία του λίγες ημέρες αργότερα. Μέχρι χθες το μεσημέρι το βίντεο «Greyson Chance Singing Ρaparazzi» έπαιξε περισσότερες από 17 εκατομμύρια φορές στο youtube. Εκτοτε, περίπου κάθε 30 δευτερόλεπτα άλλο
ένα σχόλιο προστίθεται ακριβώς κάτω από το βίντεο, ενώ δεν λείπουν οι συγκρίσεις με τον άλλο σταρ που ξεπήδησε κι αυτός από το Διαδίκτυο, τον 16χρονο Τζάστιν Μπίμπερ.

tovima.

Επικίνδυνα νερά.


Ευχαριστούμε τη φίλη που το έστειλε.