Σάββατο, 28 Αυγούστου 2010

ΠΟΡΤΟ ΧΕΛΙ Μεθοδεύουν να ξεπουλήσουν φιλέτο 342 στρεμμάτων

Σάββατο 28 Αυγούστου 2010
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΡΤΟ ΧΕΛΙ Μεθοδεύουν να ξεπουλήσουν φιλέτο 342 στρεμμάτων

Παρέμβαση του ΚΚΕ στη Βουλή

Κατά την πρόσφατη επίσκεψη κλιμακίου του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον ευρωβουλευτή του Κόμματος Γιώργο Τούσσα, και την περιοδεία που έγινε στην περιοχή από κοινού με τον επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Κώστα Σατραβέλα, υποψήφιο δήμαρχο Ερμιονίδας, διαπιστώθηκε ευρείας κλίμακας καταπάτηση δημόσιων εκτάσεων, δασών, ακτών και θαλάσσιων περιοχών, που πρέπει να αντιμετωπιστεί με την κινητοποίηση των εργαζομένων, των κατοίκων της περιοχής.

Το ΚΚΕ από το 1975, με παρεμβάσεις του στη Βουλή, αλλά και στους φορείς της τοπικής διοίκησης - Δήμο Κρανιδίου, Νομαρχία Αργολίδας, Περιφέρεια Πελοποννήσου - έχει αποτρέψει το ξεπούλημα σε επιχειρηματικούς κατασκευαστικούς ομίλους της δημόσιας έκτασης - «φιλέτο» στην περιοχή «Αεροδρόμιο» του ΔΔ Πορτοχελίου του Δήμου Κρανιδίου. Το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, στα πλαίσια της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής τους, έχουν ως προτεραιότητα το ξεπούλημα δημόσιας ακίνητης περιουσίας, δασικών εκτάσεων, ακτών, θαλάσσιων περιοχών, με οδυνηρές συνέπειες από την αλλαγή χρήσης γης για τους μικρομεσαίους αγρότες, τους εργαζόμενους και το περιβάλλον. Η

Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2010

22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2010 Σ Τ Ι Γ Μ Ε Σ (ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΜΙΑΣ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑΣ)

Της Τζένης Ντεστάκου

Δεν θα γράψω για τη «μαγεία» που πλημμύρισε το ναό των Ταξιαρχών στην εκδήλωση της 22ας Αυγούστου. Φοβάμαι, μήπως, μέσα σε λέξεις, διαλυθεί…Γιατί, οι λέξεις, συχνά, περιορίζουν τη σκέψη, κλειδώνουν το νου, ελαχιστοποιούν το συναίσθημα…

Άλλωστε, ρίγησα στις γλυκόφθογγες φωνές «των παιδιών της χορωδίας», ταξίδεψα στο χθες με τη φορτισμένη ομιλία του κ. Σπετσιώτη, δάκρυσα στο άκουσμα του ηχητικού αρχείου, διάβασα το αναλυτικό ρεπορτάζ του κ. Δαμαλίτη, «ένιωσα» το κείμενο του κ. Νοταρά.
Αντί για λέξεις, λοιπόν, στέλνω εικόνες, που μιλούν, αισθάνονται και παγώνουν το χρόνο.
Εικόνες του σήμερα βγαλμένες «…από τα πέρατα μιας νοσταλγίας»

Και σε άλλα!
Τζένη Ντεστάκου

Τεριρέμ..

Η προσήλωση

Το αρχείο των ασπρόμαυρων φωτογραφιών της Ερμιόνης

  Μας κερνάνε αμυγδαλωτά σε δίσκο με κεντημένα δαντελωτά πετσετάκια..Η παλιά Ερμιονίτικη φιλοξενία..
  Μας ανοίγουν το άλμπουμ της ζωής τους, μας εμπιστεύονται την ιστορία της οικογενείας τους που ξετυλίγεται μέσα από τις ασπρόμαυρες τους φωτογραφίας και δεν θέλουν να ξεχάσουμε κανένα.
  Έχουμε ανακαλύψει σ αυτή την προσπάθεια μας για την δημιουργία ενός αρχείου της ιστορίας μας , φωτογραφίες θησαυρό.
  Δεν περιγράφεται το πώς νιώθουμε σε κάθε τέτοια συνάντηση μας .
  Θα μας πάρει χρόνο η δημιουργία του αρχείου, αλλά υπάρχει ανεξάντλητη θέληση ,αγάπη και σεβασμός γι αυτό που κάνουμε.

  Να μας καλέσετε κι εσείς κι αν δεν έχετε αμυγδαλωτά δεν πειράζει..

Τηλέφωνα: 2754031103-31366,6972425920,6937080639,6947402235

Μια απο τις νέες φωτογραφίες του αρχείου.

Ούγγρος ιερέας

Ούγγρος ιερέας αξιοποιεί το εφηβικό του χόμπι για να προσελκύσει τους νέους.

ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ Κατά τη λαϊκή ρήση «όταν ο Μωάμεθ δεν πάει στο βουνό, πάει το βουνό στον Μωάμεθ», ένας καθολικός ιερέας στην Ουγγαρία φαίνεται να σκέφτηκε: «Αφού δεν πάει ο κόσμος στην εκκλησία, ας πάει η εκκλησία στον κόσμο». Πήρε λοιπόν ένα σκέιτμπορντ, βγήκε στον δρόμο και άρχισε τις... φιγούρες τσουλώντας με το «σανιδάκι» του ως τα στέκια της νεολαίας για να κάνει το κήρυγμά του. Ελπίζει ότι έτσι θα φέρει τα αγόρια και τα κορίτσια στον δρόμο του Θεού.
  Το βίντεο (με τίτλο «Funny Ρriest Skateboarding») που «ανέβασε» στο ΥouΤube o 45χρονος αιδεσιμότατος Ζολτάν Λεντβάι, όπου κάνει σκέιτμπορντ φορώντας τα άμφιά του, έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία αγγίζοντας τις 170.000 προβολές. «Πολλές φορές έχω σκεφτεί ότι αυτός είναι ο τρόπος για να φέρω πολύ κόσμο λίγο πιο κοντά στον Χριστό» δηλώνει ο καθολικός αυτός ιερέας, ο οποίος έμαθε να κάνει σκέιτμπορντ στο σχολείο σε ηλικία 14 ετών. Συνειδητοποίησε τη χρησιμότητα του εφηβικού του χόμπι αφότου όμως έγινε ιερέας, θεωρώντας ότι οι φιγούρες που ήξερε να κάνει θα αποδεικνύονταν εξίσου χρήσιμες με το καθιερωμένο κήρυγμα.
  Πηγή έμπνευσής του αποτέλεσε ο άγιος Μπόσκο, ιταλός ιερέας και δάσκαλος του 19ου αιώνα, ο

Πέμπτη, 26 Αυγούστου 2010

Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

« Σας εύχομαι, τώρα που τέλειωσαν οι πόλεμοι να ευτυχήσετε με ειρήνη. Όλοι οι θνητοί από δω και πέρα να ζήσουν σαν ένας λαός μονιασμένος,για την κοινή προκοπή. Θεωρήστε την οικουμένη πατρίδα σας, με κοινούς τους νόμους, όπου θα κυβερνούν οι άριστοι ανεξάρτητα φυλής. Δεν ξεχωρίζω τους ανθρώπους,όπως κάνουν στενοκέφαλοι σε Έλληνες και βαρβάρους.
Δεν μ' ενδιαφέρει η καταγωγή των πολιτών, ούτε η ράτσα που γεννήθηκαν.Τους καταμερίζω με ένα μόνο κριτήριο –την αρετή. Για μένα κάθε καλός ξένος είναι Έλληνας και κάθε κακός Έλληνας είναι χειρότερος από βάρβαρο. Αν ποτέ σας παρουσιαστούν διαφορές, δεν θα καταφύγετε ποτέ στα όπλα, παρά θα τις λύνετε ειρηνικά. Στην ανάγκη θα σταθώ εγώ διαιτητής σας. Το Θεό δεν πρέπει να τον νομίζετε σαν αυταρχικό κυβερνήτη, αλλά σαν κοινό Πατέρα όλων, ώστε η διαγωγή σας να μοιάζει με την ζωή που κάνουν τα αδέλφια στην οικογένεια. Από μέρους μου σας θεωρώ όλους ίσους, λευκούς η μελαψούς και θα ήθελα να μην είστε απλοί μόνον υπήκοοι της Κοινοπολιτείας μου, αλλά όλοι μέτοχοι, όλοι συνεταίροι. Όσο περνάει από το χέρι μου, θα προσπαθήσω να συντελεστούν αυτά που υπόσχομαι. Τον όρκο που δώσαμε με την σπονδή απόψε κρατήστε τον σαν συμβόλαιο αγάπης».

Όρκος Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Είναι ο όρκος που έδωσε ο Μέγας Αλέξανδρος στο συμπόσιο των εθνών της κοινοπολιτείας του το 324 π.χ. στην πόλη Ωπη.

Με όρους μάρκετινγκ

Του ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ   enet
Τα κόμματα αναζητούν υποψήφιους για τις τοπικές εκλογές του Νοεμβρίου.
  Ψάχνουν ανθρώπους ελκυστικούς για να στηρίξουν σε θέσεις υποψήφιων δημάρχων, νομαρχών και περιφερειαρχών. Τα κομματικά επιτελεία, και ειδικότερα οι στενοί συνεργάτες των αρχηγών, έχουν βάλει κάτω λίστες με ονόματα που μπορούν να κάνουν τη θετική έκπληξη και να κερδίσουν όσο το δυνατόν περισσότερες ψήφους. Τα επιτελεία αναζήτησης υποψηφίων συμπεριφέρονται με όρους μάρκετινγκ. Οπως με ένα καταναλωτικό προϊόν. Ποιο θα είναι και πώς θα πουλήσει περισσότερο. Μερικές φορές δεν βλέπω τη διαφορά του πλασαρίσματος ενός απορρυπαντικού από ενός υποψηφίου. Οταν ένα κόμμα αποφασίζει για υποψήφιο, τότε αυτός ανακοινώνεται μ' έναν τρόπο ανάλογο με διαφήμιση προϊόντος. Προωθούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του υποψηφίου που σπάνια έχουν σχέση με τη δουλειά που διεκδικεί. Δεν τους ενδιαφέρει αν έχει τα προσόντα για να είναι ένας καλός δήμαρχος, τους ενδιαφέρει αν έχει τα προσόντα να συλλέξει πολλές ψήφους. Ετσι, προβάλλουν εκείνα τα χαρακτηριστικά του υποψηφίου που μπορούν να κάνουν «γκελ» στην κοινωνία. Προφανώς και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχουν γενικεύσεις. Ωστόσο, η επιλογή με όρους

Γάμος ρεφενέ και με έξοδα του Ελληνικού Δημοσίου ...

papatzides
  Να ποια θα μας φέρει τουρισμό στην Ελλάδα ! Αυτή η θείτσα δίπλα στην αδελφή του κοκού που της δώσανε προίκα τα λεφτά για την παιδεία !
  Γνωστοί γυρολόγοι των πρώην βασιλικών τους περγαμηνών οι Γκλύξμπουργκ μαζί με τα φαντασμένα Ελληνικά μίντια επιχείρησαν να στήσουν το παραμύθι του γάμου της χρονιάς επιμένοντας για βασιλικούς γάμους και πρίγκιπες !    Προσβάλλοντας με την ανοχή του κράτους και των πολιτικών για μιά ακόμα φορά το πολίτευμα ...Που έπρεπε να τους πετάξουν εκτός Ελλάδος μετά και τις γνωστές προσφυγές τους κατά του Ελληνικού δημοσίου ζητώντας και τα ρέστα για την αρπαγή περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Λαού...
  Αλλά φαίνεται έχουν πριγκιπικές άκρες στην Κυβέρνηση...Ολο το σκηνικό που είδατε σήμερα χωρις εστεμμένους ( την έκαναν όλοι ακόμα και οι πρώην φίλοι τους όπως ο Κάρολος της Αγγλίας , για τους celebrity δεν λέμε τίποτα ...είναι άγνωστοι στο χώρο τους ( βέβαια τα μούφα ελληνικά μίντια έγραφαν για Ελτον Τζόν που θα τραγουδούσε -καλά ρε ξέρετε πόσα παίρνει ο Ελτον για να τραγουδήσει- για Αμπράμοβιτς , για Μπράντ Πιτ και Τζολί που δεν ξέρουν καν ποιοι είναι οι Γλυξμπουργκ )

Φ. Νίτσε: «Θα πίστευα μοναχά σε ένα θεό που ξέρει να χορεύει»

tvxs
  Στις 25 Αυγούστου 1900, ο Γερμανός φιλόσοφος και φιλόλογος Φρήντριχ Νίτσε έπνευσε τα λοίσθια στην πόλη της Βαϊμάρης.    Η σκέψη του επηρέασε σημαντικά μετέπειτα φιλοσόφους, λογοτέχνες και καλλιτέχνες και έθεσε νέες βάσεις στις υπαρξιακές ανησυχίες για τον άνθρωπο, τη φύση του και τα συστήματα του.

  Γεννήθηκε το 1844 στο Ρένκεν της Πρωσικής Σαξονίας, από θρησκόληπτους γονείς. Ξεκίνησε σπουδές κλασικής φιλολογίας και θεολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βόννης τις οποίες όμως εγκατέλειψε, καθώς δεν έδωσαν απάντηση στην θρησκευτικές του αμφιβολίες. Στη συνέχεια, σπούδασε φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας, υπό τον καθηγητή Φρήντριχ Βίλχελμ Ριτσλ.

Δημοσίευσε τα πρώτα του φιλοσοφικά άρθρα εμπνευσμένος από την επαφή του με τη φιλοσοφία του Σόπενχαουερ. Παράλληλα, έχοντας ήδη μυηθεί στον κόσμο της κλασικής μουσικής, γνώρισε το μεγάλο μουσικό δραματουργό Ρίχαρντ Βάγκνερ. Η φιλία τους θα διαρκέσει χρόνια μέχρι τη στιγμή που οι προοδευτικές ιδέες του Νίτσε θα έρχονταν σε σύγκρουση με τη θρησκοληψία, το σωβινισμό

Πληρώνουμε τα σπασμένα των πολιτικών

Του Aλεξη Παπαχελα


Πολλοί Ελληνες πολίτες έχουν την αίσθηση ότι πληρώνουν τα σπασμένα άλλων και αυτό τους πνίγει, ειδικά όταν σκέπτονται πόσα θα πληρώσουν σε φόρους φέτος και του χρόνου. Η μεσαία τάξη, που έμαθε πράγματι να ζει καλά και ίσως και καλύτερα από όσο άντεχε, νιώθει τώρα το έδαφος να υποχωρεί κάτω από τα πόδια της. Δικαίως, γιατί δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως τα βοιοτικά της στάνταρντς θα υποχωρήσουν ραγδαία τα επόμενα χρόνια.

Αν σκεφθούμε όμως καθαρά τι πληρώνουμε, περισσότερο απ’ όλα, αυτή την περίοδο νομίζω ότι θα πρέπει να επικεντρωθούμε στο πώς διαχειρίστηκαν το δημόσιο χρήμα οι πολιτικοί και τα κόμματα, αλλά και τα κριτήρια με τα οποία εμείς ψηφίζαμε τους πολιτικούς μας. Επί δεκαετίες ανεχθήκαμε ένα πολιτικό σύστημα το οποίο έβαζε το χέρι στον δημόσιο κορβανά χωρίς να σκέπτεται αν και πού θα βρει τα χρήματα που θα του λείψουν αύριο. Διόριζε χωρίς σταματημό στον ΟΣΕ, ακόμη και στο Μετρό που ήταν μια υγιής επιχείρηση, δημιουργούσε μια άχρηστη Αγροφυλακή, έδινε πρόωρες συντάξεις σε μεγάλες προνομιακές ομάδες, μοίραζε επιδόματα κάθε τύπου χωρίς λογική.

Τετάρτη, 25 Αυγούστου 2010

Σήμερα η μουσική φοράει τα καλά της.. Παντελής Θαλασσινός στο Κρανίδι

                     

Το μυστικό της ηχητικής των αρχαίων θεάτρων

 Η ηχητική των αρχαίων θεάτρων που θαυμάζουμε σήμερα εξασφαλιζόταν με τα αντηχούντα αγγεία που βρίσκονταν κάτω από τα σκαλιά του κοίλου και τα σκηνικά άλλαζαν σχεδόν αυτόματα, όπως αποδεικνύει η πρόσφατη ανασκαφική έρευνα στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου.
  Η τεχνολογία του Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου, και ιδιαιτέρως το Θέατρο του Δίου, έχει απασχολήσει τον αρχιτέκτονα, καθηγητή του ΑΠΘ Γιώργο Καραδέδο, ο οποίος θα παρουσιάσει τα συμπεράσματα της έρευνάς του απόψε στις 7.00 στο πλαίσιο των διαλέξεων των Φίλων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (Τοσίτσα 1).
  Ο ίδιος μας είπε ότι «τα αντηχούντα αγγεία τοποθετούνταν σύμφωνα με έναν μαθηματικό υπολογισμό σε κόγχες κάτω από τα σκαλιά του κοίλου, διηρημένα σε αγγεία τέταρτης, πέμπτης, όγδοης και διπλής όγδοης, σύμφωνα με τις αντηχήσεις τους στις διάφορες νότες. Οταν η φωνή των ηθοποιών, περιβάλλοντας τα αγγεία, που είναι στον ίδιο τόνο με αυτήν, προκαλεί την αντήχησή τους, γίνεται πιο δυνατή, πιο καθαρή και πιο μεγαλεπήβολη».
  Ολα ξεκίνησαν όπως φαίνεται από την εισαγωγή των μαθηματικών και της θεωρίας των αριθμών από τους Πυθαγόρειους στην αρχιτεκτονική. Τότε χρησιμοποίησαν γεωμετρικές χαράξεις στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των κτιρίων και ειδικότερα των θεάτρων. «Ειδικά ο σχεδιασμός των θεάτρων επηρεάστηκε σημαντικά από την ακουστική, η οποία διαμορφώνεται σε επιστήμη από τον

ΦΑΓΑΝΕ - ΦΑΓΑΝΕ

Πρόταση για ανάρτηση της κας Θεοδώρας Βογανάτση
  Στην προσπάθειά τους οι δημοσιοκάφροι να προστατεύσουν τα αφεντικά τους πολιτικούς, έχουν εδώ και χρόνια δημιουργήσει ένα προπαγανδιστικό μύθο: Αυτόν του Μαυρογιαλούρου.
  Στον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο εμφανίζονται πολύ συχνά πολιτευτές, βουλευτές ή…υπουργοί.
  Τυχαία μου έρχονται στο μυαλό οι ταινίες «Ζητείται ψεύτης» (βουλευτής Φερέκης/Ζερβός), «Στουρνάρα 288» (βουλευτής Καλοχαιρέτας/Αυδής) και «Ο κύριος πτέραρχος» (βουλευτής Καράτζοβας/Παπαγιαννόπουλος).
  Σε όλες τις ταινίες οι πολιτευτές/βουλευτές είναι ψεύτες, κλέφτες, απατεώνες και γενικώς σιχαμένα υποκείμενα. Σε όλες; Όχι! Σε μία μόνο από αυτές ο πολιτικός/υπουργός είναι αφελής και φιλότιμος, μη γνωρίζοντας τις καταχρήσεις και απάτες που γίνονται κάτω από τη μύτη του. Όταν μάλιστα τις μαθαίνει, στέλνει τους υπεύθυνους στον εισαγγελέα και ο ίδιος από φιλότιμο παραιτείται. Η ταινία αυτή είναι το «Υπάρχει και φιλότιμο» (υπουργός Μαυρογιαλούρος/Κωνσταντάρας).

ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΝ;

Του Νίκου Δήμου
Το κείμενο αυτό δημοασιεύθηκε πριν 20+ χρόνια. Το ανακάλυψε παλιός blogger, o steppenwolf, στο ndimou.gr και μου το θύμησε. Έσβησα μόνο 3 ονόματα, μία φράση, αλλαξα την ΕΟΚ σε ΕΕ και τον ΟOΣΑ σε ΔΝΤ.

                Πλους
"ΠΡΟΣΟΧΗ! ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι επιβάτες παρακαλούνται να κατευθυνθούν ήρεμα προς τους ναυαγοσωστικούς σταθμούς και να φορέσουν τα σωσίβιά τους. Ψυχραιμία. Ουδείς λόγος πανικού. ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν πρόκειται για άσκηση! Επαναλαμβάνω..."

"Άκουσες το μεγάφωνο;"

"Λες να φτηνύνει ένα δυοχιλιάρι; Μία Mercedes 200E πόσο θα πάει;"

"Καπετάνιε, είμαστε το πλήρωμα της δεξιάς αντλίας. Το αμπάρι έχει ένα μέτρο νερά! Η σύμβασή μας δεν προβλέπει τέτοιες συνθήκες εργασίας. Θέλουμε ειδικό επίδομα για να μπούμε μέσα!"

"Ρε συ - τρέχα! Έχουν κάνει κατάληψη στο μπαρ και πίνουνε τζάμπα. Πάμε να γίνουμε φέσι;"

"Πιάνει που λες ένα ξερό βολέ ο μεγάλος και..."

"Της άλλαξαν την πίστη της Πίστεως. Γάτες οι συνδικαλιστές! Σε ένα μήνα θα την έχουν κάνει

Τρίτη, 24 Αυγούστου 2010

Δεν χρειάζεται Μαυρογιαλούρους ο Καλλικράτης

 Υποτίθεται αναμένουμε αναγέννηση του θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης με την εφαρμογή του Καλλικράτη.
 Σε μια ιδιαίτερα δύσκολη για τη χώρα περίοδο επιχειρείται μια πολλή σημαντική πολιτική αλλαγή που αφορά την καθημερινή ζωή του συνόλου των Ελλήνων πολιτών.
   Καμιά αλλαγή όμως δεν μπορεί να γίνει αν δεν βασιστεί σε πρόσωπα.
 Εδώ είναι και το κύριο ερώτημα: Τι δουλειά όμως έχουν στη νέα διάταξη αποκέντρωσης, οι αποτυχημένοι του πολιτικού προσωπικού (βουλευτές που δεν κατάφεραν να εκλεγούν, πρώην  πρώην .. υπουργοί κλπ);
  Είναι δυνατόν οι περιφέρειες και οι νέοι μεγάλοι Δήμοι να αποτελούν σκαλοπάτι επιθυμιών και έσχατων φιλοδοξιών των υπό απόσυρση κομματικών παραγόντων;
  Ή μήπως οι βλέψεις και υποψηφιότητες υφίστανται για να τους προσδώσουν επιπλέον έσοδα εκτός από τις πολυποίκιλες συντάξεις και αποζημιώσεις τους;
  Μου θυμίζουν παλιές ελληνικές ταινίες με τους απόστρατους, τους ναυαρχούκους και δεν συμμαζεύεται….

21 Αυγούστου 1990: πατρίδα τα χρόνια, είκοσι

  Το βράδι της 20ης Αυγούστου 1990 βγήκαμε για φαγητό στη Θεσσαλονίκη. Ο Μπάμπης με την Εύα, η Τάνια κι εγώ.
  Επιστρέφοντας στο σπίτι της Τάνιας, σταματήσαμε κάπου ψηλά (Βούλγαρη;) και είδα τα φώτα της πόλης για μια ακόμη φορά.
  Το πρωί σηκωθήκαμε νωρίς για να πάμε στο αεροδρόμιο.
  Ο λαιμός ένας κόμπος.

  Μια βαλίτσα. Ολυμπιακή ως Frankfurt κι απο ‘κει με Delta ως το Cincinnati, όπου έφτασα νωρίς το απόγευμα στις 21 Αυγούστου 1990.
Αμερική, Αμερική
καλά μου λέγαν μερικοί
πως είσαι χώρα, χώρα μαγική

Είκοσι χρόνια, με τις χαρές και τις λύπες τους, το ανθρώπινο βάρος τους μετρημένο με σφραγίδες θεωρήσεων σε τρία διαβατήρια. Admitted until… Admitted until…

Είκοσι χρόνια από το σπίτι της Δράμας και το διαμέρισμα των Ιωαννίνων, στο σπίτι στο Chicago και στο σπίτι στο Miami. Είκοσι χρόνια λάθη, επιτυχίες, παθήματα, μαθήματα.

Είκοσι χρόνια μακριά από τους ανθρώπους που μεγαλώσαμε μαζί. Είκοσι χρόνια συνάμα δίπλα τους, κουμπάροι, φίλοι, αφήνουμε πάντοτε το τελευταίο τσίπουρο να το αποτελειώσουμε στο επόμενο ταξίδι.

Αφιέρωμα στην Εντίθ Πιάφ 15.09.2010 Θέατρο Λυκαβηττού

Μιά Ζωή σε Ροζ και Μαύρο

Πώς γεννήθηκαν τα τραγούδια «La vie en rose», «L’hymne à l’amour», «Milord» ή «Non, je ne regrette rien»? Πώς μεγάλωσε στην φτωχογειτονιά του Παρισιού- και στα μπαρ της Πιγκάλ? Πώς η Εντίθ Γκασιόν (Edith Gassion) έγινε το «Μικρό Σπουργίτι» και στην συνέχεια η «Εντίθ»? Πώς συνάντησε τον Μαρσέλ Σερντάν και έζησε μαζί του έναν μυθικό έρωτα? Τί της οφείλουν ο Ιβ Μοντάν, ο Σαρλ Αζναβούρ, ο Ζορζ Μουστακί και πολλοί άλλοι? Πώς κατανάλωσε την ζωή της δίνοντας παραστάσεις μέχρις εξαντλήσεως, σε πείσμα των γιατρών που της συνιστούσαν επίμονα να ξεκουραστεί?
Η πρωτότυπη μορφή της θεατροποιημένης αυτής μουσικής βιογραφίας, πλημμυρισμένης από τα αθάνατα τραγούδια της Πιάφ, αναπλάθει την ζωή της μ’ έναν τρόπο διασκεδαστικό και συγκινητικό συνάμα. Ο Ζακ Πεσίς -δημοσιογράφος, συγγραφέας και ιστορικός της μουσικής- μας ξαναθυμίζει με έναν ανάλαφρο τρόπο την καριέρα της Πιάφ, κάνοντας σταθμό στις ημερομηνίες-κλειδιά της ζωής της. Η συναρπαστική Ναταλί Λερμίτ με την υπέροχη φωνή της διανθίζει την διήγηση με τα αθάνατα τραγούδια της μεγάλης καλλιτέχνιδας, συνοδευόμενη από τον Ορελιάν Νοέλ στο ακορντεόν . Η

Βουτιές με σκανταλόπετρα

athensvoice
«Εμείς βουτούσαμε από αρχαιοτάτων χρόνων με αυτό τον τρόπο, μέχρι που ήρθε αυτός ο καλός Γάλλος σκηνοθέτης με το “Απέραντο Γαλάζιο” και έκανε την ελεύθερη κατάδυση με σκανταλόπετρα γνωστή σε όλο τον κόσμο» λέει ο Κωνσταντίνος Ευστρατίου, εκπαιδευτής καταδύσεων και ερωτευμένος με το βυθό. «Η σκανταλόπετρα είναι ιδέα. Από τις 24 έως τις 28 Αυγούστου 2010, ταξιδέψτε στη Μήλο μαζί με τη σκανταλόπετρα! Ακολουθήστε την και αγωνιστείτε και εσείς!» λένε στο φόρουμ τους οι λάτρεις-αθλητές αυτής της ελεύθερης κατάδυσης. Τι είναι η σκανταλόπετρα; Μια πέτρα από μάρμαρο ή γρανίτη με στρογγυλεμένες γωνίες και υδροδυναμικό σχήμα, βάρους 8-14 κιλά. Τη χρησιμοποιούσαν οι σφουγγαράδες

Δευτέρα, 23 Αυγούστου 2010

Γιάννης Σπετσιώτης ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ


U N I T E D  C O L O R S
Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος
Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος
Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος
Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος
Όταν αρρωσταίνω είμαι μαύρος
Κι όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος
……………………………………………………………….
Κι εσύ, λευκέ, άνθρωπε
Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ
Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός
Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος
Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε
Όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος
Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος
Κι όταν πεθάνεις, γίνεσαι γκρι
Και αποκαλείς εμένα έγχρωμο;

Πάλι θα γράψω για τη φίλη μου τη Ρίνα, που έφερε στο νου μου τα «Ενωμένα χρώματα».

Το θέμα που επέλεξε να παρουσιάσει στη φετινή έκθεση φωτογραφίας, που εδώ και χρόνια κάθε

Σύρος το νησί της ανακύκλωσης

 Μέχρι πρότινος, όταν ακούγαμε «Σύρος», στο μυαλό μας έρχονταν ο Μάρκος Βαμβακάρης, τα λουκούμια, τα νεοκλασικά της σπίτια… H πρωτεύουσα των Κυκλάδων, όμως, έχει αποκτήσει πρόσφατα ένα επιπλέον ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: έχει αναδειχτεί πρωταθλήτρια στην ανακύκλωση.
 Aλλα μέρη διαφημίζουν τον ήλιο και τη θάλασσα, οι κάτοικοι της Σύρου όμως διαφημίζουν τα σκουπίδια τους, που έμαθαν να τα διαχειρίζονται και πλέον ανακυκλώνουν έκαστος περίπου 145 κιλά απορριμμάτων το χρόνο! Κινητήριος δύναμη πίσω από το εντυπωσιακό αυτό νούμερο είναι ο Ενιαίος Φορέας Διαχείρισης Απορριμμάτων Στερεών Αποβλήτων Σύρου (ΕΦΔΣΑ), ο οποίος στο σύντομο διάστημα από την -επίσημη- έναρξη της δράσης του, τον Ιούλιο του 2009, φιγουράρει στις πρώτες θέσεις του ελληνικού «τοπ 10» της ανακύκλωσης. Συγκεκριμένα, οι τρεις δήμοι που τον απαρτίζουν (Ερμούπολη, Ανω Σύρος και Ποσειδωνία) ανακυκλώνουν περίπου το 30% των σκουπιδιών τους, ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό, αν συνυπολογίσει κανείς ότι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αγγίζει το 39%. Ενδεικτικά, στο πρώτο πεντάμηνο του 2010, οι άοκνοι Συριανοί

Η κρίση πολιτισμού του Κορνήλιου Καστοριάδη

«Παράθυρο στο χάος» είναι για τον Καστοριάδη η τέχνη, η σπουδαία καλλιτεχνική δημιουργία.
 Το σημαντικό έργο τέχνης αποκαλύπτει το χάος, με την έννοια ότι κλονίζει τα κατεστημένα νοήματα και διαρρηγνύει τις προφανείς αλήθειες πάνω στις οποίες στηρίζεται η φαινομενική ομαλότητα της καθημερινής μας ζωής.
 Στις κορυφαίες στιγμές της η τέχνη ξεσκεπάζει το χάος δίνοντάς του μια μορφή.
Του Θανάση Γιαλκετση από την Ελευθεροτυπία

Αυτή η «μορφοποίηση» του χάους είναι ταυτόχρονα και δημιουργία ενός κόσμου μέσα στο χάος. Εμείς οι άνθρωποι, λέει ο Καστοριάδης, ζούμε στο χείλος μιας διπλής αβύσσου. Από τη μια μεριά είναι η άβυσσος που υπάρχει εντός μας, η άβυσσος που είμαστε εμείς οι ίδιοι, και από την άλλη είναι το χάος που ενεδρεύει πίσω από τα εύθραυστα φαινόμενα, πίσω από τον οργανωμένο κόσμο εντός του οποίου ζούμε. Η ανθρωπότητα προσπάθησε να αντιμετωπίσει το χάος με τους κοινωνικούς θεσμούς και κυρίως με τη θρησκεία, που θέλει να κρύψει την άβυσσο, να παρηγορήσει ή να διδάξει τους ανθρώπους. Σύμφωνα με τον Καστοριάδη, ο μεγάλος δημιουργός, ο ποιητής, ο καλλιτέχνης, ο φιλόσοφος, αποκαλύπτει το χάος ακριβώς επειδή αμφισβητεί την κατεστημένη θέσμιση της κοινωνίας. Η σημαντική τέχνη αποκαλύπτει στους ανθρώπους ότι ζουν πάνω στην άβυσσο. Διασαλεύει έτσι

90 αρχαιολογικοί χώροι ελεύθεροι και δωρεάν , 24/8 στην αυγουστιάτικη Πανσελήνο

Ενενήντα αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία σε όλη τη χώρα συμμετέχουν στις φετινές εκδηλώσεις της αυγουστιάτικης Πανσελήνου, που διοργανώνει τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Πολιτισμού. Οι εκδηλώσεις για την τελευταία πανσέληνο του καλοκαιριού θα πραγματοποιηθούν στις 24 Αυγούστου 2010, ημέρα Τρίτη, από τις 19:00μ.μ έως 01:00π.μ.
Η Είσοδος είναι Ελεύθερη!!
Το Υπουργείο Πολιτισμού εξασφάλισε το απαιτούμενο κονδύλι για τους εκτάκτως εργαζόμενους αρχαιοφύλακες και θα πληρωθούν όλοι οι φύλακες, ακόμη και εκείνοι της περιφέρειας, που είχαν απαντήσει καταφατικά για εθελοντική εργασία.
Ο θεσμός των ανοιχτών αρχαιολογικών χώρων κάτω από το ολόγιομο φεγγάρι, με ή χωρίς μουσική εκδήλωση, ξεκίνησε το 1996 και με ελάχιστα διαλείμματα συνεχίζεται με επιτυχία.
36 από τους 90 χώρους θα φιλοξενήσουν μουσικές εκδηλώσεις κυρίως. Συμμετέχουν καλλιτέχνες όπως: Νίκος Ξυδάκης, Νένα Βενετσάνου, Ηλίας Λιούγκος κ.α.
ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ:
ΑΤΤΙΚΗ: