Σάββατο, 12 Ιουνίου 2010

Στη Θάλασσα ..να μας γαληνέψει



Στα Μαντράκια

Στην Ερμιόνη του χθες..

Γιορτή του σχολείου με κιθάρα (κ.Μπουκουβάλας) και ακορντεόν(κ.Βλαχοδημήτρης)..


Γυμναστικές επιδείξεις.

Ζήστε... τη Μάχη του Μαραθώνα

Carl Rottman, Ο Μαραθώνας, 1848, ελαιογραφία, Μόναχο
2.500 χρόνια μετά, μια έκθεση με υλικό από πολλά μουσεία και φορείς δείχνει τη σημασία της νίκης μέχρι και τη νεότερη εποχή Ενα μεγάλο γεγονός της αρχαιότητας, που έχει χαρακτηριστεί ορόσημο της επικράτησης της Δύσης απέναντι στην Ανατολή, έρχεται να ζωντανέψει 2.500 χρόνια μετά, μέσα από τα σύμβολα που δημιούργησε, την τέχνη που ενέπνευσε, τον αθλητισμό που σημάδεψε, τους θρύλους που γέννησε. Η Μάχη του Μαραθώνα, μία από τις κρισιμότερες μάχες του αρχαίου κόσμου, η νικηφόρα έκβαση της οποίας προσδιόρισε τον ελληνικό πολιτισμό, αλλά και ολόκληρη την Ιστορία της Ευρώπης, θα γιορταστεί φέτος. Ενώ αναμένεται η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΤ για το είδος των εκδηλώσεων που αυτό θα οργανώσει, το Ιδρυμα της Βουλής συμμετέχει στον επετειακό εορτασμό με ένα δικό του αφιέρωμα: την έκθεση «Η Μάχη του Μαραθώνα: Ιστορία και Θρύλος», τα εγκαίνια της οποίας θα γίνουν στις 16 του

Παρασκευή, 11 Ιουνίου 2010

Ψήφισμα για την Γάζα απο το Δ.Σ. του Δήμου Ερμιόνης, μετά απο πρόταση του Ανδρέα Κρητικού


Το Δ.Σ του Δήμου Ερμιόνης κατά τη συνεδρίασή του την Τετάρτη 09-06-2010 αποφάσισε ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα :
ΨΗΦΙΣΜΑ
Απερίφραστα καταδικάζουμε την ωμή και θανατηφόρο εκδήλωση βίας δια των όπλων των Ισραηλινών κομάντο απέναντι στους άοπλους ειρηνιστές – ακτιβιστές της αποστολή «Ένα πλοίο για την Παλαιστίνη».Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειές των άνανδρα εκτελεσθέντων αμάχων.
Εκφράζουμε την ομοψυχία και συμπαράστασή μας στους τραυματίες, σε κάθε τραυματισμένη και πονεμένη απ’ τη βία ψυχή και σε κάθε συμμετέχοντα της αποστολής.
Οι λαοί δε φυλακίζονται, οι συνειδήσεις δε τρομοκρατούνται. Η αγανάκτηση και η οργή της υφηλίου ας μετατραπεί σε ποτάμι συναδέλφωσης και αλληλεγγύης.
Το παρόν ψήφισμα να σταλεί στην ΚΕΔΚΕ, στο Υπουργείο Εξωτερικών, στον Ο.Η.Ε., στις Πρεσβείες του Ισραήλ και της Παλαιστίνης στην Αθήνα και να δημοσιευθεί στον Tύπο.

Η ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ

Απο τον Βασίλη Γκάτσο
Η ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ

Η τουριστική βιομηχανία... απλά δεν έχει μηχανές. Όμως είναι επιχειρηματικός κλάδος και δεν είναι λάθος να τον λέμε τουριστική βιομηχανία.

Έ, στην κανονική βιομηχανία η κρίση έχει αρχίσει από τότε που άρχισε να περιορίζεται η δασμολογική προστασία της χώρας, δηλαδή πριν περίπου 35 χρόνια. Την κρίση την πλήρωσαν όλοι και κυρίως οι εργαζόμενοι.

Απλά εδώ και κάποια χρόνια η κρίση πιάνει και την τουριστική βιομηχανία. Δυστυχώς για την Ερμιονίδα η τουριστική βιομηχανία και ο τουρισμός είναι μια πολύ πολύ δύσκολη υπόθεση, δυσκολότερη από την βιομηχανία που έχει ....μηχανές. Οι αρμόδιοι του τουρισμού της Ερμιονίδας μπορούν να μας πουν περισσότερα.

Αλλά ως προς τους εργαζόμενους:

Η Ρουμανία εν σχέση με την Ελλάδα, ως προς την οικονομία της και τα εισοδήματα, είναι όπως η Ελλάδα με την Ελβετία, Γερμανία, Σουηδία. Γιατί οι Ρουμάνοι έρχονται πακέτο να δουλέψουνε εδώ και οι δικοί μας του κλάδου δεν πάνε να δουλέψουνε πακέτο σε αυτά τα κράτη; Άλλωστε είμαστε πρώτη στην Ευρώπη στην ομιλία ξένων γλωσσών.

Γιατί πακέτο φεύγουνε οι νέοι επιστήμονες της πρωτεύουσας να δουλέψουνε σε αυτές τις χώρες; Είναι πιο προλετάριοι από τους εργαζόμενους του τουρισμού;

Τι διαφορά έχει η εργασία στη γη από την εργασία στον τουρισμό; Γιατί ένας που έχει δουλειά μόνο δύο μήνες το καλοκαίρι ως απλός εργαζόμενος στην τουριστική βιομηχανία, δεν αναλαμβάνει έναν ελαιώνα να τον καλλιεργήσει, ή ένα ολόκληρο περιβόλι, να μεγαλώσει και κανένα κοπάδι πρόβατα ή κανένα μοσχάρι, ώστε να προσθέσει άλλους 5-6 μήνες απασχόλησης και μάλιστα μέσα στη φύση; Γιατί αυτήν την απασχόληση την αφήνουμε στους Πακιστανούς;

Μπορεί βέβαια να έχει κρίση ο τουρισμός στην Ερμιονίδα, αλλά οι τιμές καλά κρατούν.

Ας είναι καλά ο κρίσιμος για της επαρχία μας βιομηχανικός κλάδος (και αυτός χωρίς ....μηχανές) με τους περίπου 300 καλά αμειβόμενους εργαζόμενούς του και τους τουλάχιστον άλλους 70 συνταξιούχους του με καλές συντάξεις που ακόμη ανθεί.

Έρρωσθε,

Βασίλειος Γκάτσος

Ερμιόνη. Η κρίση του τουρισμού στην πόρτα μας

  Η παγκόσμια κρίση αλλά και της Ελλάδας ειδικότερα έπληξαν σοβαρά τον ελληνικό τουρισµό. Η φετινή σεζόν θα είναι πολύ δύσκολη.
 Στην περιοχή της Ερμιόνης που ξέρουμε καλύτερα, πολλοί είναι αυτοί που περιμένουν τους επισκέπτες  για να μπορέσουν να επιβιώσουν.
  Πάνω στον τουρισµό και στα επαγγέλματα που συνεπάγονται, πολλοί επιχειρηματίες και εργαζόμενοι έχουν στηρίξει τις ελπίδες τους.
Δυστυχώς, βλέπουμε ότι τα πράγµατα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Εδώ και χρόνια η τουριστική περίοδος έχει περιοριστεί δυστυχώς µόνο στους τρεις µήνες !.. Οι παλιές καλές εποχές που όλοι ξέραµε πάνε ..
Οικογένειες που ζουν σχεδόν αποκλειστικά από τον τουρισµό στην περιοχή μας, βρίσκονται σε απόγνωση.
 Καθηµερινά έρχονται πληροφορίες για ακυρώσεις στις κρατήσεις στα ξενοδοχεία και δεν µπορεί κανένας να πει µε βεβαιότητα πώς θα διαµορφωθεί τελικά το φετινό καλοκαίρι. Ανησυχούν οι εποχικοί εργαζόμενοι αν θα καταφέρουν να μαζέψουν τα ένσημα που χρειάζοναι για το ταμείο ανεργίας, αν τελικά διασωθεί από την λαίλαπα που έχει έρθει στα εργασιακά και στα ασφαλιστικά.
 Το µέλλον διαγράφεται αβέβαιο.
 Και μέσα σ αυτό το κακό θα πρέπει να δεχθούν ότι σε μεγάλη μονάδα της περιοχής, που απασχολεί περίπου 160 εργαζόμενους, καλύπτεται το 70% του προσωπικού με Ρουμάνους , οι οποίοι έρχονται με εταιρεία παροχής υπηρεσιών που εδρεύει στην Ιταλία  Εκεί πληρώνονται και πληρώνουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και απασχολούνται εδώ με καθ όλα νόμιμη διαδικασία.
Οι εργαζόμενοι ‘Έλληνες της περιοχής απλά περιμένουν ποια θέση θα περισσέψει και γι αυτούς .
Απροστάτευτοι.

ΕΝ.ΠΟ.ΕΡΜΙΟΝΗΣ

«Πωλείται Ζωή» Μεγάλος νικητής στο Τορίνο

  Μια πολύ σημαντική διάκριση απέσπασε ο «Εξάντας» του Γιώργου Αυγερόπουλου στο 13o φεστιβάλ Κινηματογράφου για το Περιβάλλον CinemAmbiente, που διεξήχθη στο Τορίνο της Ιταλίας από την 1η έως τις 6 Ιουνίου και το οποίο παρακολούθησαν περίπου 20.000 θεατές.
  Το «Πωλείται Ζωή» βραβεύτηκε με το πρώτο βραβείο του φεστιβάλ, ως το «Καλύτερο Διεθνές Ντοκιμαντέρ» (Best International Documentary) στην ομώνυμη κατηγορία, ανάμεσα σε 12 φιναλίστ από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αγγλία τη Γερμανία τη Δανία, την Αυστρία και την Αίγυπτο.
Γυρισμένο στην Χιλή, το «Πωλείται Ζωή» εξετάζει την μεγαλύτερη αγορά νερού του κόσμου που έχει στηθεί στην χώρα. Εκεί όπου οι υδάτινοι πόροι δεν ανήκουν στο κράτος αλλά σε ιδιώτες και μία

Πέμπτη, 10 Ιουνίου 2010

ΟΙ ΒΟΛΟΙ

ΟΙ ΒΟΛΟΙ
Είχαμε αφήσει τους ψαράδες μας, κάπου στις Κυκλάδες, να φλομώνουν τις πλάκες.
Τα ψάρια πετάχτηκαν ζαλισμένα και γέμισαν τα δίχτυα του κάπταν Αργύρη.

Στη δεύτερη φωτογραφία βλέπουμε την ψαριά (πισκάδα) απλωμένη στην παραλία.



Το σήκωμα

Έρρωσθε,

Βασίλειος Γκάτσος

«O Απόλεμος Ευριπίδης» στο Κρανίδι

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Τα παιδιά του θεατρικού εργαστηρίου σας προσκαλούν να απολαύσουμε την παράσταση
         «Ο Απόλεμος Ευριπίδης»
(αποσπάσματα από τις τραγωδίες :
Ιφιγένεια εν Αυλίδι, Ιφιγένεια εν Ταύροις, Τρωάδες, Ελένη, Ανδρομάχη)
 με τη δική τους μοναδική ερμηνεία στο θέατρο  «Ξάλαφτο»
(περιοχή Ξαλαφτόθι –Κρανίδι, κτήμα ιατρού Σ.Διαμαντίδη) που θα πραγματοποιηθεί
το Σάββατο 12 Ιουνίου 2010 στις 8. 30μμ.

Οι μικροί υποκριτές και η εμψυχώτρια τους Μαρία Σκλαβούνου.
(e-mail: m-anton1@otenet.gr )
(πληροφορίες:6974103550,2754022785,2754029053)

Κύριε Δαμαλίτη..

Δεν είναι εχθρός μας όποιος λέει καλημέρα με τον Δήμαρχο και φυσικά κάθε τι όμορφο το προβάλουμε χωρίς να ζητάμε την πολιτική ταυτότητα του ιδιοκτήτη..

Η Κυρία Σούλα Γιαγκιόζη δεν χρειάζεται εμάς να την υπερασπιστούμε. Το κάνει από μόνη της, με την προσφορά και το έργο της, που κι εσείς καμαρώνεται συμμετέχοντας στις εκδηλώσεις της Δημοτικής μας Βιβλιοθήκης όπου προεδρεύει.

Στο "EIKONOΣKOΠIO" όπως και σε εσάς, δεν στείλαμε και το «τι μας θύμησες κύριε Δαμαλίτη..»

Εσείς το προσθέσατε στην δική σας ανάρτηση ..

Τυχαίο; Δεν νομίζουμε..

Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2010

Προς τον κύριο Δαμαλίτη

Μάλλον ο κύριος Δαμαλίτης και οι συνεργάτες του απογοητεύτηκαν από την ετεροχρονισμένη, γι αυτούς, καταγγελία μας..
Προφανώς τους αρέσει να εξηγούν τις σιωπές μας, με συμμετοχή.
Τους αρέσει να είναι οι μοναδικοί στον χώρο και απελπιστικά ειδικοί.
Καθένας με τους ρυθμούς του, κύριε Δαμαλίτη και με τις επιλογές του.
Δεν γεννηθήκαμε να κυνηγάμε αιτίες αντίστασης ούτε και να τις δημιουργούμε για να υπάρχουμε.
Είσαστε αναμφισβήτητα μοναδικοί και ειδικοί σ αυτό και στον χώρο.
Αφήστε μας στους χρόνους μας και στον τρόπο μας.
Ίδιοι να είμαστε δεν γίνεται .


Τα σέβη μας…

ΠΡ.ΕΝ.ΠΟ.ΕΡΜΙΟΝΗΣ

Τι μας θύμησες κύριε Δαμαλίτη.ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΜΙΟΝΗΣ


ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΜΙΟΝΗΣ
Γιατί η μνήμη σώζει.
Από τις πιο μελανές μέρες του τόπου μας, όπου οι πρακτικές οπαδών σε παρέπεμπαν σε άλλες εποχές.
Το χρονικό της ντροπής.
  Μετά από την παρότρυνση της κας Σούλας Γιαγκιόζη και της κας Ευγενίας Πάλλη να συμμετέχουν κάποια μέλη της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ στον Περιβαλλοντικό Σύλλογο, για να μην καταργηθεί εφόσον δεν υπήρχε ενδιαφέρον από κανένα μέχρι τότε να συμμετέχει, εκδηλώσαμε ενδιαφέρον για να βοηθήσουμε τον σύλλογο κάποιες από εμάς.
  Ήταν πολύ λίγα τα μέλη του τότε συλλόγου, άρα με τα 12 συνολικά άτομα που καταφέραμε να συγκεντρωθούμε τη δεύτερη Κυριακή μπορούσε να προχωρήσει η εκλογική διαδικασία Η γνώμη της «πρωτοβουλίας» ήταν να δώσουμε άλλη μια ευκαιρία ώστε να υπάρξουν περισσότερες συμμετοχές και να παραχθεί έργο..
  Την Τρίτη Κυριακή σοκαριστήκαμε και ντραπήκαμε , από τον μηχανισμό που ενεργοποιήθηκε από τους ανθρώπους του δημάρχου, στο άκουσμα της συμμετοχής μας και της πιθανής εκλογής μας στον σύλλογο.

Κοσμοπλημμύρα..

 Είδαμε 70 νέες εγγραφές μελλών με ημερομηνία την προηγούμενη των εκλογών έτσι ώστε να έχουν το δικαίωμα να ψηφίσουν και να ψηφιστούν.
 Είδαμε στη θέση της Ευγενίας και της Σούλας, που είχαν ορισθεί σαν εφορευτική επιτροπή, δυο δημοτικούς συμβούλους, τον κο Βασίλη Αιβαλιώτη και τον κο Παναγιώτη Μέξη και είδαμε με πόση αγωνία μετρούσαν τα κουκιά. Ολόκληρες οικογένειες φίλων παρέλασαν από το δεφτέρι της «προστασίας του περιβάλλοντος» ενώ στο ψηφοδέλτιο συμμετείχαν οι πιο «περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι».
Τα αποτελέσματα των εκλογών γνωστά , όπως και η δράση του συλλόγου.
Το περιβάλλον λοιπόν στο βωμό της ψηφοθηρίας.
Ποιές αλήθεια φοβήθηκαν;
Τις γυναίκες της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ που τότε ήταν στους δρόμους διεκδικώντας, με όλους τους τρόπους λύση για την ντροπή του τόπου, την μολυσμένη θάλασσα μας, με πραγματικό ενδιαφέρον.
Τότε που όλοι αυτοί οι κύριοι μας διαβεβαίωναν ειρωνικά ότι ο βιολογικός δεν πρόκειται να λειτουργήσει. .
Αλήθεια, όλοι αυτοί που υπέγραψαν στο «δεφτέρι του περιβάλλοντος» και εκείνοι που εκλέχτηκαν, που είναι τώρα και ποιο είναι το έργο τους;

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ

«Ποδοσφαιρικά Πορτραίτα»

Η ζωγράφος Μίνα Παπαθεοδώρου- Βαλυράκη εκθέτει στη FRASCIONE ARTE στην Φλωρεντία τα "Ποδοσφαιρικά Πορτραίτα" με την ευκαιρία του Μουντιάλ  11 ΙΟΥΝΙΟΥ-11 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010
Με την ευκαιρία της έναρξης του 19ου παγκοσμίου κυπέλλου Mundial 2010 εγκαινιάζεται στις 11 Ιουνίου 2010, η έκθεση με τίτλο : «Ποδοσφαιρικά Πορτραίτα», στην οποία η Μίνα Παπαθεοδώρου – Βαλυράκη παρουσιάζει σειρά από αθλητικά της έργα με θέμα το ποδόσφαιρο, μαζί με τη σειρά των έργων footballers του μεγάλου Ιταλού ζωγράφου Renato Guttuso (1911-1985), Olivia Magris, Dino Boschi, Lorenzo Perrone και Frank O’.
Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στην Φλωρεντία της Ιταλίας στην FRASCIONE ARTE Gallery των γνωστών dealers και συλλεκτών έργων τέχνης του XV και XVII αιώνα, Federico και Sasha Gandolfi-Vannini. Τα αθλητικά έργα της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη παρουσιάζονται εύγλωττα στο παρακάτω απόσπασμα του βιβλίου της «Διάλογος με την Τέχνη» του εκδοτικού οίκου Λιβάνη του 2002: « Η πολύχρονη μελέτη του ανθρώπινου σώματος και η παρότρυνση ενός συλλέκτη να ασχοληθεί με τις φιγούρες σε κίνηση γέννησαν τα αθλητικά έργα της Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη. Έργα που όπως μπορεί να διαβάσει κανείς στην ιστοσελίδα του Μουσείου της Αμερικανικής Αθλητικής Ακαδημίας, που την έχρισε Καλλιτέχνη των Σπορ 2002,( http://asama.org/awards-of-sport/medallion-series/sport-artist-of-the-year/mina-papatheodorou-valyraki/) «υπέρμετρα μέχρι εσχάτων πάλλονται με τη ζωή. Το πάθος εκβάλλει από αυτά, καθώς τα ίδια εκρήγνυνται μέσα από τα χρώματα και τα σχήματα».
Όλα ανεξαιρέτως τα αθλήματα και οι μεγάλες εθνικές των Ελλήνων αθλητών γίνονται πηγές έμπνευσης για τη Μίνα, που νιώθει το θέμα, το συλλαμβάνει, το πλάθει και τελικά καινοτομεί με το εικαστικό της λεξιλόγιο, ανοίγοντας νέους εκφραστικούς δρόμους. Πολύ δύσκολα μεταφέρεται η κίνηση, ο παλμός, η προσπάθεια σε μια εξ’ αντικειμένου δισδιάστατη έκταση χωρίς βάθος. Οι αθλητές της όμως παίρνουν σάρκα και οστά, γίνονται μια καθεαυτή παρουσία στο χώρο.

«Μπορεί οι Έλληνες να έχουν οικονομικά προβλήματα αυτή την εποχή, αλλά η διατροφή τους είναι μοναδική στον κόσμο», γράφει η «Herald Sun».

Αυστραλιανές εφημερίδες αναφέρονται στην ευεργετική δράση της ελληνικής διατροφής, ειδικότερα των διαιτητικών συνηθειών της Κρήτης, στους πάσχοντες από διαβήτη τύπου Β.
Μετά από ερευνητική διαδικασία στο Πανεπιστήμιο Καμπέρας, σύμφωνα με την οποία ομάδα πασχόντων ακολούθησε για τρεις μήνες δίαιτα βασισμένη στις ελληνικές διατροφικές συνήθειες, η καθηγήτρια, Κάθριν Ιτσιοπούλου, διαπίστωσε εκτός από ευεργετική απώλεια βάρους και θετικό αίσθημα ενέργειας στους συμμετέχοντες, την μείωση δύο εκ των συμπτωμάτων στον διαβήτη τύπου Β: δηλαδή μείωση στα επίπεδα γλυκόζης και ενίσχυση των αντιοξειδωτικών στοιχείων.
Η δράση της διατροφής παρεμποδίζει επίσης τις καρδιοπάθειες και ορισμένους τύπους καρκίνου, επιτείνει τη μακροζωία και μειώνει τα ποσοστά κατάθλιψης κατά 30%.
Τέλος, υπάρχουν υπόνοιες ότι συμβάλλει στη μείωση των πιθανοτήτων για γέννηση παιδιών με άσθμα και αλλεργίες σε εγκύους.
Η διατροφή στηρίζεται σε κατανάλωση λαχανικών, άφθονου ελαιολάδου, λιπαρών ιχθύων δις εβδομαδιαίως, κόκκινου κρασιού με μέτρο, ελάχιστου κρέατος, γαλακτοκομικών, ξηρών καρπών, μπαχαρικών (με περιορισμένη τη χρήση αλατιού).
Μάλιστα, οι εφημερίδες που δημοσιεύουν τα βασικά σημεία της σχετικής έρευνας κάνουν και χιούμορ.
«Μπορεί οι Έλληνες να έχουν οικονομικά προβλήματα αυτή την εποχή, αλλά η διατροφή τους είναι μοναδική στον κόσμο», γράφει η «Herald Sun».
Πηγή: Νέος Κόσμος

Τρίτη, 8 Ιουνίου 2010

ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.

Του Βασίλη Γκάτσου

Η κάθοδος των δύο συνδυασμών του Δήμου Κρανιδίου ως συνδυασμών νίκης για τον Καλλικράτη, έτσι ως έχουν, δεν προσφέρουν τίποτα διάφορο από τους αντίστοιχους του Δήμου Ερμιόνης. Στην ευρύτερη κρανιδιώτικη κοινωνία αναγνωρίζεται, χρόνια τώρα, η ικανότητα προς επιχειρηματική δράση, η εργατικότητα, αλλά και μία ατέλειωτη κτηματική περιουσία (καλλιεργήσιμη γη) που εκποιούμενη τροφοδοτεί την επιχειρηματική τους δράση.

Διοικητικά, ως εκ του αποτελέσματος, δεν νομίζω ότι έχουμε τέτοιες διαφορές, ώστε να δικαιολογείται η κάθοδος των ως άνω δύο συνδυασμών ως εναλλακτική λύση (ή ο ένας ή ο άλλος).

Να θυμηθούμε τις αποτυχίες του Δήμου Κρανιδίου στο πόσιμο νερό: Καθαρισμός πηγαδιών, δίκτυο δεξαμενών και αγωγών, μεταφορά νερού με πλοία. Άνευ αποτελέσματος και με αρκετά έξοδα.

Αποχετευτικό Κρανιδίου: Ακόμη φτιάχνεται.

Βιολογικός Κρανιδίου: Μια απαράδεκτη γούβα γεμάτη με .......

Σφαγείο σύγχρονο: Ναι, αλλά δεν σφάζει, ενώ κάπου συνέβη και μια σοβαρή «ατασθαλία».

Συνεταιρισμοί αγροτών: Μείνανε τα κτήρια και τα μηχανήματα. Ούτε και στον Δήμο Ερμιόνης έγινε

Tώρα τι λες

   « Καλά φάγαμε, καλά ήπιαμε.  Καλά τη φέραμε τη ζωή μας ως εδώ.
Μικροζημίες και μικροκέρδη συμψηφίζοντας.



Το θέμα είναι τώρα τι λες »


(Μαν. Αναγνωστάκης, Στόχος 1970).


Aπο την Αγία Ερμιόνη

Σαν αεράκι..

 Σε όσους το άφησαν να τους πάει όπου ήθελε..

Στίχοι: Ναπολέων Λαπαθιώτης. Μουσική: Μανώλης Πάππος.

                       

ΜΑΝΤΡΑΚΙΑ. ΤΟΠΙΟ ΣΤΕΡΗ.

Του Βασίλη Γκάτσου

Γεράσιμος Στέρης. ΜΑΝΤΡΑΚΙΑ.

Ή κάνω λάθος;

Αυτό που βλέπουμε είναι τα Μαντράκια στο ψαροχώρι Ερμιόνη. Δεν υπάρχουν πια, μη παρασυρθείτε και πάρετε ΙΧ και κότερα να τα αναζητήσετε. Δεν υπάρχει άλλωστε σήμερα αντάξιό τους βλέμμα.

Εδώ μια πέτρα να μετατοπίσεις, κατέρρευσε όλος ο κόσμος.

Τι πρόβλημα αρχιτεκτονικής σήμερα να κτίσεις ένα σπίτι και να το προσθέσεις σ’ αυτή την εικόνα. Για τους τότε μαστόρους, κανένα.

Ό,τι φτιάχτηκε από την εποχή αυτής της φωτογραφίας και μετά, ήταν σκέτη ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.

Αλώθηκαν τα Μαντράκια από βαρβάρους.

Ερμιονήτες και λοιποί, βάλτε την σε μεγέθυνση στο σπίτι, σαν την Άγια Σοφιά, να σας θυμίζει το «εάλω», όχι όμως από υπέρτερο βάρβαρο εχθρό, αλλά από αυτόν τον «εντός των τειχών».

Συμπατριώτες ερμιονήτες είμαστε καταδικασμένοι να καθόμαστε πάνω στο μνήμα των μαντρακιών και να ατενίζουμε προς τη μεριά αυτού του τοπίου, πλέον ως αιώνια τιμωρία.

Ή μήπως το μεσημέρι τα πόδια μας δε ζεματάνε διασχίζοντας την «τσιμεντόπλακα μαντρακίων» λειτουργούσα ως καζάνι της κολάσεως;

Όσοι ακόμη έχουν περισσό το θράσος να μιλάνε για …. πολιτισμό στην Ερμιόνη, ας το έχουνε.

Το μόνο λυτρωτικό επιτίμιο η συγκέντρωση με θρησκευτική ευλάβεια του «ό,τι απόμεινε» από αυτόν τον πολιτισμό που δείχνει η φωτογραφία και …..μούγκα.

Γιατί όσο περισσότερο ηχούν τα πολιτιστικά κύμβαλα τόσο πιο κύμβαλα γίνονται.

Έρρωσθε,

Βασίλειος Γκάτσος

Η άγνωστη αλληλογραφία του Άκη Πάνου με τον Μάνο Χατζιδάκι

Μιά σατιρική και αιχμηρή έμμετρη επιστολή του Άκη έφερε την αποδοχή και τη μετέπειτα φιλία.
Το 1975, ο Άκης Πάνου έστειλε την παρακάτω σύντομη επιστολή στους διευθυντές των τότε κρατικών ραδιοφωνικών σταθμών:
«Κύριε διευθυντά,παρακαλώ γνωρίσατέ μου τους λόγους εξωστρακισμού της εργασίας μου όσο και εμού, από τα αφ’ ημάς μέσα ενημέρωσης».
Ο Μάνος Χατζιδάκις, τότε διευθυντής του Τρίτου Προγράμματος, του απάντησε με την παρακάτω επιστολή:
«Δεν γνωρίζω την περίπτωσή σας και σας διαβεβαιώ ότι εις όλας τας αλλαγάς που επιχειρούμεν προς το καλύτερον των προγραμμάτων του ΕΙΡΤ, δεν έπεσαν εις την αντίληψήν μου, ούτε η εργασία σας, ούτε ο εξωστρακισμός της εργασίας σας, κατά συνέπειαν. Ως εκ τούτου, δεν αντιλαμβάνομαι το πνεύμα της διαμαρτυρίας σας».Υπογραφή : Μάνος Χατζιδάκις
Η ανταπάντηση του Άκη στο Μάνο ήταν έμμετρη.
Ομολογώ πως τά’χασα και ντράπηκα λιγάκι
παίρνοντας την απάντηση του Μάνου Χατζιδάκι
εκ της οποίας φαίνεται σαφώς πως δεν υπάρχω
ή ότι ψύλλους στ’ άχυρα επί ματαίω ψάχνω.
Δεν είναι αλήθεια και μικρό, μια φυσιογνωμία
της μουσικής της διεθνούς όπως o κατωτέρω
να σου δηλώνει καθαρά και εν πάση συντομία
«σας θεωρώ ανύπαρκτο, ποιος είστε, δεν σας ξέρω…»
Βεβαίως είναι φυσικό, ο ΜάνοςΧατζιδάκις

Δευτέρα, 7 Ιουνίου 2010

Καλοκαίρι σημαίνει θέατρο Επιδαύρου, μικρό και μεγάλο

Το φετινό πρόγραμμα παρουσιάζει ενδιαφέρουσες παραστάσεις.


“Αχαρνής” (Αριστοφάνης) 23-24/7
Σύνολο: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης
Πρωταγωνιστούν: Σταμάτης Κραουνάκης, Κώστας Βουτσάς, Γρηγόρης Βαλτινός




“Οιδίποδας Τύραννος” (Σοφοκλής) 9-10/7
Σκηνοθεσία: Σπύρος Ευαγγελάτος
Πρωταγωνιστούν: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ο νεότερος

Οιδίποδας στα θεατρικά χρονικά μας,
 Καρυοφυλλιά Καραμπέτη





Το Πνεύμα του Τόνου

Του Κώστα Γεωργουσόπουλου
Είναι μεγάλο προνόμιο για όσους ζούμε και αναπνέουμε σ΄ αυτόν τον τραγικό τόπο, τον γεμάτο τραύματα, θαύματα, του θεού σπουδάγματα και τον απύθμενο σαν το πιθάρι των Δαναΐδων, είναι, λέω, προνόμιο να συνυπάρχουμε με τους εν ενεργεία ποιητές μας. Αυτή είναι η προίκα μας και ας πάνε να λένε ό,τι δεν καταλαβαίνουν οι διάφοροι τρακαδόροι της Ιστορίας. Τώρα που η Ευρώπη έχει ορφανέψει από ποιητές, εδώ τουλάχιστον είκοσι συμπολίτες μας συνωμοτούν εναντίον της πραγματικότητας θητεύοντας σε μιαν άλλη πραγματικότητα απρόσιτη στους τρακαδόρους της Ιστορίας.
Είναι προνόμιο να ζούμε και να απολαμβάνουμε κάθε φορά τα νέα ποιήματα της Κικής Δημουλά.
Κάθε φορά μάς αιφνιδιάζει με την ανατροπική τής ίδιας της ποιητικής της, το υπαρξιακό ψύχος της γλώσσας της και την κάμινο των λυτρωτικών παθών που την κατακαίουν.
Η Δημουλά, στη νέα της συλλογή «Εύρετρα» (Ικαρος), ισορροπεί πλέον πάνω στην άβυσσο όπου κάτω της χαίνει το ερωτηματικό κενό ή η κενότης των ερωτημάτων.
Πάντα η Δημουλά καλλιεργούσε μια φιλόσοφο ποίηση, τώρα όμως η ποίησή της έγινε πλατωνική «Μελέτη θανάτου».
Θυμίζω πως αυτός είναι ο ορισμός της Φιλοσοφίας.

tanea.