Σάββατο, 16 Ιουλίου 2016

Ένα βολικό πραξικόπημα όταν το είχε ανάγκη

Τις εξελίξεις στην Τουρκία με την απόπειρα πραξικοπήματος και την κατάσταση που διαμορφώνεται για τον Ερντογάν σχολιάζει ο Κώστας Βαξεβάνης στη σελίδα του στο facebook.
Ακολουθεί ολόκληρο το σχόλιο του Κώστα Βαξεβάνη από τη σελίδα του:
Ένα βολικό πραξικόπημα όταν το είχε ανάγκη
Μετά από ένα αποτυχημένο πραξικόπημα και μια δραματική εξαφάνιση του Ερντογάν, ο οποίος επικοινώνησε με τους Τούρκους μέσω το facetime καλώντας το CNN Turk,ο χαλίφης επανέρχεται ισχυρός και αδιαμφισβήτητος. Πάνω από 60 είναι οι νεκροί ανάμεσα σε αυτούς που υποστήριξαν το πραξικόπημα.
Υπάρχει πιθανότητα να είναι ένα στημένο πραξικόπημα ή έστω μια απόπειρα που ευνοήθηκε να εκδηλωθεί, ώστε να επικρατήσει ο Ερντογάν και να φανεί πόσο ισχυρός παραμένει στην Τουρκία και πόσο αναγκαίος;
Η ιστορία έχει πολλά τέτοια παραδείγματα. Η ελληνική Χούντα για παράδειγμα, άφησε να προετοιμαστεί το σχέδιο για βασιλικό πραξικόπημα και έκανε το δικό της όταν ήταν κατάλληλη η στιγμή.
Σημασία έχει πως αυτή τη στιγμή, ο Ερντογάν μέσα από αυτό ακριβώς το πραξικόπημα, διαμόρφωσε την εικόνα του ισχυρού ηγέτη που είναι αποφασισμένος να χτυπήσει κάθε εξωτερικό και εσωτερικό εχθρό. Επιπλέον όσοι απεργάζονταν την ανατροπή Ερντογάν έστω με δημοκρατικά μέσα, μέσα από τις χθεσινές σκηνές, ξαναγύρισαν στην παλιά Τουρκία και το σκοτεινό κράτος, γνωρίζοντας καλά πως δεν το εκπροσωπούν μόνο οι επίδοξοι πραξικοπηματίες, αλλά κυρίως αυτός που τους συνέτριψε.
Το βολικό για τον Ερντογάν πραξικόπημα, είναι αυτό που κάλυψε την εικόνα διαφθοράς του, μεταφέροντας την συζήτηση στον "εθνικό και ισχυρό ήρωα". Το αν είναι και στημένο, θα χρειαστεί να περάσουν χρόνια για να το μάθουμε.

η τέχνη ομορφαίνει τη ζωή

Kleine Ballerina, Brunnen, Springbrunnen, Skulptur, Plastik aus Bronze von Malgorzata Chodakowska
hitandrun 
Προτείνει η Έλλη Βασιλάκη

Τα γλυπτά – συντριβάνια της έμπειρης Πολωνέζας γλύπτριας Malgorzata Chodakowska, είναι πραγματικά καταπληκτικά. Μακριά από αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε πλατείες και πάρκα με τα μαρμάρινα απρόσωπα και τα επιβλητικά μεγέθη, η δουλειά της Chodakowska βγάζει πραγματικά συγκίνηση.

" δεν κάνω τον θυμωμένο.."

 
Ερωτηθείς για την χορήγηση διπλωμάτων οδήγησης στους 17ρηδες που προωθεί η κυβέρνηση, σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Άμυνας Πάνου Καμένου, ο κ. Ιαβέρης μίλησε ανοιχτά για "παραλογισμό και υποκρισία, με στόχο το πολιτικό κέρδος και εγκληματική αδιαφορία της πολιτείας, απέναντι στη γενοκτονία που συντελείται στους ελληνικούς δρόμους, με θύματα στην πλειονότητά τους, νέους".
Όπως είπε, το πιο αποτελεσματικό "φονικό όπλο είναι το παπί", το δίτροχο. "Ξαφνικά σκεφτήκαμε το 18 να γίνει 17. Εδώ τα 16χρονα οδηγούν παπάκια με τις ευλογίες των γονιών και με την άδεια της αστυνομίας. Είναι παιδιά που αντιγράφουν την οδική παιδεία των γονιών τους. Είμαι αρπαγμένος, δεν κάνω τον θυμωμένο. Μακάρι να αλλάξουμε μυαλά".
Περισσότερα:news247

Έλλη Βασιλάκη

8η δράση στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμιόνης


Παρασκευή, 15 Ιουλίου 2016

Δημόσια παράκληση

Επανερχόμαστε στο θέμα του ονομαστού κατά την αρχαιότητα ιερού της Δήμητρας (Χθονίας) και στις ανασκαφές στον ναό των Ταξιαρχών.

Αγαπητέ Δήμαρχε της Ερμιονίδας, κ. Σφυρή, αγαπητέ της Δημοτικής Κοινότητας Ερμιόνης Πρόεδρε κ. Δάγκλη, σπεύσατε να ενημερωθείτε από την Προϊσταμένη της Αρχαιολογικής μας Υπηρεσίας κα Παπαδημητρίου για τα σημαντικά ευρήματα των ανασκαφών στον ναό των Ταξιαρχών και να τα επισκεφτείτε.

Θα αντιληφθείτε ότι είναι ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ να επεκταθούν οι ανασκαφές δυτικά του ναού, στην πλατεία με τις δύο μαρμάρινες κολώνες, που όλα δείχνουν να είναι αρχιτεκτονικά μέλη του ναού της Δήμητρας και μάλιστα στην ίδια θέση που βρίσκονταν από την αρχαιότητα.

Φανταστείτε έναν εξαιρετικό βυζαντινό ναό που το μισό δάπεδό του είναι το ιερό της Δήμητρας, καλυμμένο με γυάλινο δάπεδο και δυτικά του η συνέχεια του ιερού της.
Ο Βυζαντινός πολιτισμός, πρωτίστως με την εκκλησιαστική χριστιανική του αρχιτεκτονική,  με αντιπροσωπευτικό δείγμα της τον ιερό ναό των Ταξιαρχών, να στηρίζεται στα θεμέλια ενός αρχαίου ναού και πάνω σ'  αυτά να στέκει η σύγχρονη Ελλάδα.

Αυτό κι αν δεν είναι από τα αναπάντεχα ενός τόπου, που ο καθένας που τον έχει, τον αγκαλιάζει και τον προβάλλει!! Τρεις πολιτισμοί, τρεις κόσμοι: Αρχαίος, Βυζαντινός, Νεοελληνικός σ'  έναν μοναδικό χώρο.

Είναι πολύ σημαντικό για την ιστορία της Ερμιόνης, τον πολιτισμό της, τον τουρισμό της και την οικονομία της, η περαιτέρω αξιοποίηση ενός τέτοιου χώρου με την επέκταση των εργασιών της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, η με σεβασμό προβολή του και ηθική επιταγή να γίνουν οι πάντες κοινωνοί της ιερότητας και της αισθητικής ενός χώρου, που ενώ φέρει το βάρος της ιστορίας τόσων αιώνων, δεν στέκει βουβός, αλλά αποτελεί ζώσα ιερή πραγματικότητα.

Η Αρχαιολογική Υπηρεσία μέχρι σήμερα έπραξε το καθήκον της, αλλά δεν έχει πόρους.

Μην υποσχεθείτε απλώς χρήματα.

Κλείστε αμέσως ένα είδος σύμβασης: Ο Δήμος και η Δημοτική Κοινότητα Ερμιόνης αποφασίζουν και αναλαμβάνουν το κόστος των ανασκαφών στην πλατεία με τις κολώνες, δυτικά του ναού των Ταξιαρχών. Συνεχίστε ως εκ τούτου αμέσως τις ανασκαφές στον χώρο αυτό.

Το κόστος είναι μικρό, γιατί η ανασκαφή είναι σχεδόν επιφανειακή.

Μόνο αυτό το έργο να προσφέρετε στην Ερμιονίδα, για το υπόλοιπο της θητείας σας θα είναι αρκετό. Θα σας θυμάται γι΄ αυτό.


Βασίλης Γκάτσος - Σαρωνίς Γκάτσου Βατικιώτη

Η τελευταία αγριοπιπεριά στη Πλατεία Μπιστιού

Κάποτε ήσαν πέντε. Ποιοί τις φύτεψαν, πού τις βρήκαν, άγνωστο. Μάλλον ήσαν σύγχρονες των πεύκων.
Βγάζανε πολλά κατακόκκινα τσαμπιά άγριου πιπεριού και ήσαν πανέμορφες. Τα κόβαμε μικροί για στόλισμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου (βένιο τότε).

Φύγανε αθόρυβα, μία μία. Η τελευταία ψυχορραγεί. Χρόνια έχει να βγάλει καρπούς. Ο κορμός σαπίζει και γέρνει. Βρήκα ένα διχαλωτό κλαρί και την στερέωσα πέρσι. Το έρριξε ο αέρας. Κάποιος άλλος την ξαναστήριξε φέτος.
Μάλλον μάταιος κόπος.

Αντίο.

Βασίλης Γκάτσος

ΧΑΛΑΣΜΕΝΟΣ



Από ένα φίνο παλιό ραφείο στην οδό Τριών Ιεραρχών τυχαία σε παρακολουθούσα στην τηλεόραση, γέρο- κλόουν με τις μούτες σου, τους φιόγκους σου, τους γελοίους μορφασμούς σου, τα γελάκια σου, τις αταίριαστες με την ηλικία σου χαρούλες του εξηνταπεντάρη γελωτοποιού. Αδιάφορα έριχνε, που και που, καμιά ματιά ο σιωπηλός ράφτης ( φιγούρα του παλιού καιρού, όπως το μαγαζί του κι εκείνος ), σκύβοντας αμίλητος στη δουλειά του, στην διακριτική μελαγχολία του, την όλως αντίθετη από την, πνιγμένη στις κραυγαλεότητες μιας εκτός τόπου και χρόνου ελαφρότητας, δική σου θλίψη. Και σκεπτόμενος από που και με τι όνειρα είχες ξεκινήσει, και τι - μια ζωή, ξυνός-, κορόιδευες κι εσύ πάντα, και βλέποντας ( στο πρόγραμμα εκείνο της πιο εξευτελιστικής τηλεόρασης ), τι καθ' οδόν είχες προδώσει, στ' όνομα του επαγγέλματος, της κοινωνικότητας, του χειροκροτήματος, του χρήματος και των παιχνιδιών της δύναμης, ένιωθα - με σπαραγμό το λέω, δεν σε σαρκάζω-, ότι, λες, κι όλες μαζί οι κλωστές κι οι βελόνες κι οι δαχτυλίθρες κι οι κουβαρίστρες και τα καρούλια του μικρού εργαστηρίου, φώναζαν όλα μαζί μ' όση δύναμη είχαν, βλέποντάς σε, σαν καραγκιόζη : ''Ρατέ, ρατέ, ρατέ.''

ΤΑΚΗΣ ΣΠΕΤΣΙΩΤΗΣ

Godai Events - Summer 2016

Godai Events - Summer 2016
Miss 
Saxo Vaya @ Godai

Ζήστε μαζί μας μια μαγική και άκρως ατμοσφαιρική βραδιά αυτό το Σάββατο 16 Ιουλίου στο Godai.

Η γνωστή σαξοφωνίστρια και στιχουργός Miss Saxo Vaya, μετά από σειρά εμφανίσεων στο εξωτερικό και σε μεγάλα ελληνικά clubs και μουσικές σκηνές, έρχεται στο Godai για μια μοναδική, καλοκαιρινή εμφάνιση! Με τους lounge, soulful ήχους του σαξοφώνου της θα σας προσφέρει μια ακουστική εμπειρία, που θα σας ταξιδέψει.

Σας περιμένουμε όλους αυτό το Σάββατο 16 Ιουλίου στις 21.00, να απολαύσετε το ποτό σας υπό τον έναστρο ουρανό του Godai με τη μουσική της ταλαντούχας και γοητευτικής Miss Saxo Vaya!

Μπείτε στο Facebook Event εδώ.



Η διασκέδαση στο Godai συνεχίζεται και την Κυριακή, με τα καθιερωμένα, πλέον, Dj sets.

Αυτή την Κυριακή στα decks θα βρίσκεται ο Dj Yannis, για να δώσει τον ρυθμό που ταιριάζει σε ένα καλοκαιρινό απόγευμα Κυριακής.

Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016

Ο νεαρός Χανιώτης που πήρε το πρώτο διεθνές βραβείο αρχιτεκτονικής

Ένας Χανιώτης φοιτητής αρχιτεκτονικής στο Πολυτεχνείο Κρήτης απέσπασε το πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό, ανάμεσα σε συμμετέχοντες απο 52 χώρες. 
Ο Δημήτρης Σεργεντάκης διακρίθηκε με χρυσό βραβείο στην κατηγορία Home Interior Products και έπαινο στην κατηγορία Interior Furniture των International Design Awards για τον σχεδιασμό μίας καρέκλας, της «Origami Chaise Longue» εμπνευσμένης απο την Ασιατική τέχνη της χαρτοκοπτικής.
Ο Δημήτρης Σεργεντάκης, ο οποίος γεννήθηκε και ζει στα Χανιά, βρίσκεται στο 5ο έτος της Αρχιτεκτονικής σχολής του

Μπέρτολτ Μπρεχτ, «Στον παραπαίοντα»

Λες:
Άσχημα τα πράγματα για την υπόθεσή μας.
Το σκότος εξαπλώνεται. Οι δυνάμεις συρρικνώνονται.
Τώρα, μετά από τόσο πολλά χρόνια που κοπιάσαμε,
είμαστε σε δυσκολότερη θέση απ’ ό,τι στην αρχή.
Μα ο εχθρός στέκει ισχυρότερος από ποτέ.
Οι εξουσίες του σαν να ’ναι διογκωμένες. Έχει πάρει αήττητη θωριά.
Μα έχουμε κάνει λάθη κι εμείς, δε χωρεί αμφιβολία.
Ο αριθμός μας φυλλοροεί.
Τα συνθήματά μας τελούν υπό σύγχυση. Μερικά απ’ τα λόγια μας,
τόσο που διαστρεβλώθηκαν απ’ τον εχθρό, γίνανε αγνώριστα.
Απ’ όσα είπαμε, τώρα, τι είναι λάθος απ’ αυτά:
ορισμένα ή όλα;
Σε ποιον υπολογίζουμε ακόμα; Τι είμαστε, περισσεύματα απόβλητα
απ’ το ρεύμα που βρίσκεται εν ζωή; Θ’ αποτραβηχτούμε
χωρίς πια να καταλαβαίνουμε κανέναν κι ούτε να μας καταλαβαίνει κανείς;
Είναι θέμα τύχης για εμάς;
Αυτά ρωτάς. Δεν περιμένω
καμιά άλλη απάντηση, μόνο τη δική σου!

[Bertolt Brecht, 1933]


Πολιτική,στη "σκιά" της Ποίησης !
Γιώργος Μπόλμπος

Τρίτη, 12 Ιουλίου 2016

Ερμιόνη: Πώς χάσαμε τ΄ αστέρια και τον γαλαξία μας

Μια φορά κι έναν καιρό, τα όχι και πολύ παλιά χρόνια, όλο το καλοκαίρι ξαπλώναμε στις ταράτσες των σπιτιών και στο απόλυτο σκοτάδι, επί ώρες, τα μάτια μας βυθισμένα στο άπειρο. Ένα τεράστιο και εντυπωσιακό ποτάμι άστρων, ο γαλαξίας μας, ο Ιορδάνης Ποταμός, όπως μας εξηγούσαν οι γιαγιάδες μας, ο Κάιν κρεμασμένος στο φεγγάρι. ο Άρης να ταξιδεύει ολόφωτος, η Πούλια η μικρή και η Πούλια η μεγάλη. Ο Πολικός αστέρας που ποτέ δεν είδαμε. Και πίσω από το θαύμα του σύμπαντος, κρυμμένος αλλά πανταχού παρών ο Θεός.
Ατέλειωτες ιστορίες από γονείς, παππούδες γιαγιάδες, θείες, όλοι ξάπλα σε μια κουρελού. Η μαγική ώρα των παιδιών.
Και κάθε τόσο ένας κομήτης που μπορούσε να καταπιεί τη γη, μπορούσε να φάει όποιο παιδί γυρνούσε στους δρόμους μεσάνοιχτα.
Μετά ήλθαν οι πρώτοι δορυφόροι και ψάχναμε επίμονα να τους εντοπίσουμε και να παρακολουθούμε την πορεία τους.

Και ξαφνικά εμφανίστηκε η ΔΕΗ. Κοινοτικός φωτισμός!!! Ένας στύλος και ένα έντονο φως στα δέκα μέτρα ύψος, διέλυσαν το σκοτάδι. Έσβησαν τ΄ άστρα, ο Ιορδάνης χάθηκε. Το σύμπαν ολόκληρο από πρώτο πλάνο έγινε βάθος με λίγα άστρα που μόλις καταφέρνουν να διακρίνονται. Έρδε Πολιτισμός. Καθόμαστε τώρα στις ταράτσες μας και βλέπουμε υποχρεωτικά ένα γλόμπο. Κάπως σαν γερμανική ανάκριση επί Κατοχής. Καταδικασμένοι πια να ζούμε στο δικό τους φως.

Καιρός είναι αγαπητοί της ΔΕΗ και της Δημοτικής μας Κοινότητας να σταματήσει ... η ανάκριση. Να μας δώσετε πίσω το άπειρο. Αντιλαμβάνεστε ότι πρόκειται για φωτιστικό φασισμό.

Βάλτε στις γωνιές των σπιτιών, χαμηλά, στα 3 μέτρα, φαναράκια με μικρό γλόμπο θερμού φωτός για την ασφάλεια μας και ίσα να μη σκοντάφτουμε. Με σωστό φωτισμό και τα σπίτια θα αναδειχθούν, και τα σοκάκια, και ο έναστρος ουρανός θα επανέλθει. Αρχιτεκτονική είναι κι αυτό.

Οι δε επί του τουριστικού προϊόντος θα έχουν πλέον αντιληφθεί ότι τόπος δεν είναι μόνον η θάλασσα κι ο ήλιος και μάλιστα όπως έχουν γίνει κι αυτά επί πληρωμή, ο μουζάκας, το σουβλάκι, και τα  κουβούκλια στην παραλία. Και τουριστικό προϊόν δεν είναι η έλλειψη πεζοδρομίων για βόλτα, η έλλειψη ελεύθερων χώρων για παιχνίδι και ποδηλατάδα, η έλλειψη του θερινού σινεμά, η ηχορύπανση και η φωτορύπανση.

Βασίλης Γκάτσος

Μουσικός Σύλλογος Ερμιόνης: Τραγουδάμε για την Ελλάδα


Η παραίτηση του Αντιδημάρχου Γιάννη Δημαράκη δεν έγινε για προσωπικούς λόγους



Ο Δήμαρχος Ερμιονίδας κ. Δημ. Σφυρής στην με αρ. πρωτ. 6143/8-7-2016 Απόφασή του για ορισμό Αντιδημάρχου αναφέρει ότι η από 30-5-2016 αίτηση παραίτησης του Αντιδημάρχου κ. Ιωάννη Δημαράκη έγινε για προσωπικούς λόγους.

Υπενθυμίζω ότι στην με αρ. πρωτ. 4538/30-5-2016 αίτηση παραίτησής μου από το αξίωμα του Αντιδημάρχου Ερμιονίδας αναφέρω επί λέξει τα εξής:

« Κύριε Δήμαρχε
Επειδή
1.      δεν χαράσσεται από κοινού η ακολουθούμενη πολιτική του Δήμου,       
2.      δεν υπάρχει συντονισμός των δράσεων του Δήμου,
3.      υπάρχει έλλειψη συνεργασίας με τον Πρόεδρο της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ. και επίδειξη προκλητικής συμπεριφοράς εκ μέρους του με αποτέλεσμα να μην επιλύονται σοβαρά και χρονίζοντα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η εν λόγω εταιρεία και
4.      παρ’ όλες τις κατά καιρούς παρεμβάσεις μου και προσπάθειες δεν υπήρξε ανταπόκριση εκ μέρους σας,
σας παρακαλώ για τους παραπάνω λόγους να με απαλλάξετε από τα καθήκοντα του Αντιδημάρχου.»

Με βάση τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό στον καθένα ότι οι λόγοι της παραίτησής μου δεν ήταν καθόλου προσωπικοί αλλά καθαρά πολιτικοί. Επομένως η αξιολογική αναφορά του Δημάρχου ότι οι λόγοι της παραίτησής μου ήταν προσωπικοί, είναι αναληθής και αβάσιμη.

Γιάννης Δημαράκης
Δημοτικός Σύμβουλος
Δήμου Ερμιονίδας



 Φωτό από Εικονοσκόπιο

Άστοχες δενδροφυτεύσεις

Οι παππούδες μας που πευκοφύτευσαν το Μπίστι απέφυγαν να φυτέψουν δένδρα πάνω στα αρχαία τείχη. Φύτεψαν όμως 5 πεύκα στο μέσο του ναού του Ποσειδώνα. Ως τότε και επί 2500 χρόνια η συναρμογή των ογκολίθων της ευθυντηρίας διατηρείτο άψογη. Εντυπωσίασε και τους αρχαιολόγους που καθάρισαν τον ναό.
Όμως τα πεύκα μεγάλωσαν και οι χοντρές τους ρίζες ανασήκωσαν πολλούς ογκόλιθους και τους έβγαλαν από τη θέση τους. Μέσα σε 50 χρόνια ζημιά που δεν έγινε τα προηγούμενα 2500 χρόνια.

Μετά την ανασκαφή του αρχαίου νεκροταφείου στους δυτικούς πρόποδες του λόφου των Μύλων ακολούθησε πευκοφύτευση. Άραγε γιατί σ' αυτήν τη θέση; Οι ρίζες των πεύκων έχουν εισχωρήσει στους λαξευμένους μεγαλοπρεπείς τάφους και τους καταστρέφουν. Χώρια που δεν είναι δυνατή η αποκατάσταση του αρχαίου νεκροταφείου χωρίς να κοπούν τα πεύκα.

Και ενώ η γενιά μας είδε τα αποτελέσματα αυτών των άστοχων δενδροφυτεύσεων συνέχισε το έργο.
Σήμερα πλήθος πεύκων έχουν φυτευτεί επί των αρχαίων τειχών του Μπιστιού και σε λίγες δεκαετίες θα γίνουν ορατά τα καταστροφικά αποτελέσματα.
Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη να προστατεύσει τα τείχη;

Βασίλης Γκάτσος