Σάββατο, 26 Μαΐου 2012

"Αγαπητέ Ακη"


Με μια επιστολή που βρέθηκε στο προσωπικό αρχείο του Ακη Τσοχατζόπουλου ο δημοσιογράφος «Νίκος» ζητάει 270.000 ευρώ για την επικοινωνιακή υποστήριξη του Ακη και τον εξωραϊσμό του προφίλ του στην κοινή γνώμη με τη διενέργεια σφυγμομετρήσεων και κατευθυνόμενο θέμα τις «σκευωρίες κατά πολιτικών από συγκεκριμένα συμφέροντα».

Ολόκληρη η επιστολή:

«Αγαπητέ Άκη,
Σε συνέχεια της χθεσινής μας συζήτησης, σε ό, τι αφορά τον τομέα της επικοινωνιακής σου υποστήριξης, η πρώτη πρόταση-προσχέδιο σου έχει ήδη κατατεθεί. Όπως σου είπα και χθες, στη συζήτηση που είχαμε, στην πρόταση αυτή δεν συμπεριλαμβάνεται η δική μου αμοιβή και του συνεργάτη μου.
Το χρονικό πλαίσιο προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος μας, δηλαδή η αποκατάστασή σου, θεωρούμε ότι είναι 18 μήνες, βάσει ιδιωτικού συμφωνητικού, το οποίο θα υπογράψουμε με φυσικό ή

Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012

Μάριο Μόντι

Του Βασίλη Γκάτσου
«Μέχρι πριν λίγο καιρό, η Ελλάδα περνούσε μια θριαμβευτική φάση, έμοιαζε να είναι έτοιμη να ξεπεράσει την Ιταλία. Πίσω από όλα αυτά, όμως, υπήρχε ένα πολιτικό σύστημα που πουλούσε αυταπάτες στους πολίτες, μια κοινωνία των πολιτών που βασιζόταν στην φοροδιαφυγή, έλλειψη ανταγωνισμού, νεποτισμός, έλλειψη αξιοκρατίας, διαφθορά, αλλοίωση των στοιχείων της δημόσιας οικονομίας»
Πρόσφατη δήλωση του πρωθυπουργού της Ιταλίας σε συνέντευξη.
Αυτό που οι ξένοι βλέπουν καθαρότατα εμείς το βιώσαμε, το βιώνουμε, αλλά το αρνούμαστε πεισματικά.
Μία όμως η οδός. Η αυστηρή λειτουργία των θεσμών, γενικό πόθεν έσχες, επαναφορά της καλλιεργήσιμης γης στην κανονική χρήση της, και πραγματική παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών που σημαίνει πρωτίστως εργοστάσια και βιοτεχνίες στα αστικά κέντρα και καλλιέργειες και μεταποίηση στα αγροτικά.
Χώρα που εισάγει το 50% της τροφής των κατοίκων της και εξάγει το 5%, είναι καταδικασμένη. Χώρα που εισάγει το 70% του κρέατος που καταναλώνει, είναι καταδικασμένη. Χώρα που τα αστικά της κέντρα είναι γεμάτα κουφάρια παλαιών κραταιών εργοστασίων της, είναι χαμένη από χέρι. Χώρα που ο επί πτυχίω

Όσο αργούμε, τα χάνουμε

Τοπωνύμια και μικροτοπωνύμια

Διαβάζοντας άρθρα, ανακοινώσεις, αναμνήσεις, περιγραφές, αφηγήσεις, έγγραφα, συμβόλαια κ.λ.π. μέσα από το κείμενο ξεπηδούν τοπωνύμια και μικροτοπωνύμια που σε κάνουν να ξεχάσεις το κείμενο και να προσηλωθείς σε αυτά. Αρχαία, ρωμαϊκά, βυζαντινά, νεοελληνικά, ενετικά, φράγκικα, ρώσικα, αρβανίτικα, τούρκικα, βλάχικα, σλάβικα, και δεν ξέρω τι άλλα. Παραλλαγμένα με τα χρόνια, μετατοπισμένα από εποχή σε εποχή και από τόπο σε τόπο, χαμένα στις μέρες μας, ένας βράχος, ένα σημάδι, μια κορυφή, ένας λόγγος, ένας κολπίσκος.......
Είναι πάρα πολύ σημαντικά και όσο περνάει ο καιρός χάνονται.
Είναι ανάγκη πάσα τα λαογραφικά και ιστορικά μουσεία μας, οι δημοτικές βιβλιοθήκες μας, σε στενή συνεργασία με τα σχολεία να καταστρώσουν ένα πρόγραμμα συστηματικής καταγραφής. Χρειάζεται επιμονή και υπομονή και σχεδιασμός τουλάχιστον πενταετίας. Δεν είναι μόνο αυτά που έχουν καταγραφεί σε κείμενα παλιά και νέα. Τα περισσότερα είναι στον προφορικό λόγο των παππούδων και των γιαγιάδων μας, και εδώ τα παιδιά του σχολείου μπορούν να κάνουν θαύματα.
Πολλά μάλιστα μικροτοπωνύμια δημιουργούνται για λίγο, από μια γενιά και μετά ξεχνιούνται, γιατί η επόμενη τα λέει αλλιώς. Ή τυχαίνει να τα φτιάξει μια γενιά και να μείνουν έτσι αιώνες.

Έρρωσθε,
Βασίλειος Γκάτσος

        
 

«ΜΕΙΝΕ ΔΥΝΑΤΟΣ»

Ο άνθρωπος που πάλεψε δυο φορές με τον  καρκίνο και βγήκε νικητής, Παναγιώτης Μιχαήλ, μιλάει στην Πέννυ Ζερβάκη, στο FOCUS WEB TV, για την εμπειρία του με τον καρκίνο  αλλά και για την μη κυβερνητική οργάνωση «ΜΕΙΝΕ ΔΥΝΑΤΟΣ» που ίδρυσε με σκοπό να βοηθήσει και άλλους ανθρώπους που εμπλέκονται με αυτόν. Μας προτείνει τρόπους  πρόληψης του καρκίνου και μας αποκαλύπτει ότι σκοπός του είναι  να δημιουργήσει το πρώτο Κέντρο Καρκινοπαθών στην Ελλάδα.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ - ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΝΔΡΕΑ ΜΑΝΩΛΙΚΑΚΗ

Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου έχει την τιμή να φιλοξενήσει τον Πρόεδρο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Actors Studio Drama School (Μaster of Fine Arts) του Pace Unιversity της Νέα Υόρκης, διά βίου μέλος του Actors Studio, καθηγητή σκηνοθεσίας και υποκριτικής Ανδρέα Μανωλικάκη, σε μια διπλή εκδήλωση, μία για τους ειδικούς του θεάτρου και μία ανοιχτή στο ευρύ κοινό, που θα λάβει χώρα στο Ναύπλιο την Τρίτη 29 Μαΐου 2012
Ο Ανδρέας Μανωλικάκης στη συγκεκριμένη εκδήλωση θα συζητήσει με τους νέους επαγγελματίες και ερευνητές του θεάτρου και με όλους τους ενδιαφερόμενους για την τριαντάχρονη εμπειρία του ως καθηγητή, διά βίου μέλους και συνοδοιπόρου σπουδαίων δασκάλων, ηθοποιών και σκηνοθετών στο περίφημο Actors Studio.
 Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει: α) Σεμινάριο-Διάλεξη για φοιτητές,

Πέμπτη, 24 Μαΐου 2012

Δύο σκέψεις

Και μια τρίτη

Βγάζουμε τρακόσους βουλευτές κατανεμημένους σε κόμματα. Το κάθε κόμμα ανάλογα με τη δύναμη του παίρνει γραφεία και αίθουσες συνεδριάσεων μέσα στο σπίτι του, το κτίριο της Βουλής, ώστε άνετα να επιτελέσει το έργο του.

Σκέψη πρώτη: Η μείζων και ελάσσων αντιπολίτευση του Δήμου μας να έχει τα γραφεία της, όχι κατ’ ανάγκη στο δημαρχείο Κρανιδίου, αλλά στης Ερμιόνης που έχει πολύ χώρο. Σε αυτά να οργανώνει τη λειτουργία της, να συσκέπτεται, να δέχεται πολίτες κ.λ.π.

Οι βουλευτές παίρνουν την βουλευτική αποζημίωση για να ζήσουν και να λειτουργήσουν.

Σκέψη δεύτερη: Στον Δήμο τουλάχιστον η θέση του αρχηγού της μείζονος αντιπολίτευσης δεν θα έπρεπε να ήταν με μισθό; Είναι η δεύτερη σημαντική πολιτική θέση μετά τον Δήμαρχο. Είναι λογικό να αμείβονται Αντιδήμαρχοι και πρόεδροι δημοτικών επιχειρήσεων και όχι ο αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης; Πώς θα ελέγχει αποτελεσματικά της εξουσία;

Η δημοτική κοινότητα είναι σαφώς διαχωρισμένη από την μαθητική κοινότητα. Μαθητές, δάσκαλοι και καθηγητές έχουν τους δικούς τους χώρους, τη δική τους αυτονομία.

Σκέψη τρίτη: Η αίθουσα εκδηλώσεων του Λυκείου Κρανιδίου μπορεί να είναι άνετη και κατάλληλη για συνεδριάσεις του ΔΣ Δήμου Ερμιόνης ή για πολιτικοκομματικές συγκεντρώσεις (τελευταία παραχωρήθηκε και σε κόμματα), είναι όμως χώρος ενταγμένος απόλυτα σε αυτό που λέμε μαθητική και διδασκαλική κοινότητα. Πρέπει να επανέλθει πλήρως εκεί που ανήκει. Ο Δήμος Ερμιονίδας έχει τεράστιες κενές και ωραιότατες αίθουσες στο δημαρχείο το παλιό του Δήμου Ερμιόνης. Η δύο αίθουσες που παλιά, όταν ήταν σχολείο, τις λέγαμε πρώτη και δεύτερη τάξη, είναι ενοποιημένες με τεράστια πολύφυλλη πόρτα. Μια χαρά κάνει για αίθουσα συνεδριάσεων.
Μπορεί ο νόμος να ορίζει το δημαρχείο να βρίσκεται στο Κρανίδι, αυτό δεν σημαίνει ότι υποχρεώνει τον δήμο να έχει εκεί όλες τις λειτουργίες του.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

              

Alter Bridge - Wayward One


Μουσική πρόταση απο το Χριστινάκι, ευχαριστούμε..

Επαγγελματίες καθάρισαν την παραλία

  Με πρωτοβουλία του συλλόγου επαγγελματιών Τολού και την βοήθεια του δημοτικού σχολείου, έγινε εκστρατεία για τον  καθαρισμό της ακτής και του παράλιου χώρου στο Τολό.
 Εν όψει της καλοκαιρινής σεζόν οι επαγγελματίες του Τολού ανταποκρίθηκαν σήμερα στην πρωτοβουλία του συλλόγου τους και καθάρισαν την παραλία του Τολού, μαζεύοντας τα σκουπίδια και όχι μόνο.(πηγή)
 
Στην Ερμιόνη οι επαγγελματίες μας έχουν αποφασίσει πως ένας σύλλογος δεν θα βοηθούσε πουθενά.
Τι σημασία έχει αν εμείς διαφωνούμε και πιστεύουμε πως είναι απαραίτητος, ειδικά  σήμερα που απαιτούνται συνεργασίες, προτάσεις, διεκδικήσεις..
Πρ.Ε.Π.Ε.

Τετάρτη, 23 Μαΐου 2012

Αιολικά Πάρκα

Τροιζηνία – Ερμιονίδα.

Ήδη οι ανεμογεννήτριες των αιολικών πάρκων της Τροιζηνίας είναι ορατές από την επαρχία μας. Στην Ερμιονίδα έχουμε ένα αιολικό πάρκο στο Δυτικό Δίδυμο όρος, το οποίο δουλεύει παραγωγικά εδώ και ορισμένα χρόνια.
Πουθενά δεν έχω εντοπίσει κάτι για τα πραγματικά έσοδα του Δήμου Κρανιδίου και του σημερινού Δήμου Ερμιονίδας από αυτή τη δραστηριότητα. Γνωρίζουμε όλοι ότι ένα ποσοστό της τάξης του 6 %– 10% από την πούληση του ρεύματος, και όχι  από τα κέρδη της εταιρείας, του αιολικού πάρκου πηγαίνει στον δήμο που το φιλοξενεί. Σίγουρα υπάρχουν και παραστατικά που αποδεικνύουν το χρηματικό ποσό που εισπράττει ο δήμος μας, κάθε χρονιά.
Επίσης δεν κατάφερα να εντοπίσω τα στοιχεία που αφορούν τα πραγματικά έσοδα από τα αιολικά πάρκα του Δήμου Τροιζηνίας.

Όποιος γνωρίζει κάτι ας το γράψει, αν και είναι υποχρέωση του δήμου μας, τόσο της συμπολίτευσης όσο και της αντιπολίτευσης να δώσουν αυτά τα στοιχεία στη δημοσιότητα. Τόσο για το αιολικό πάρκο στα Δίδυμα, όσο και για αυτά που αναπτύσσονται στον Δήμο Τροιζηνίας, στοιχεία που μπορεί εύκολα να πάρει με ένα τηλεφώνημα ο δήμαρχός μας από τον δήμαρχο Τροιζηνίας. Όμως πραγματικά στοιχεία με τεκμήρια.
Είναι περίεργο: ο Δήμος Τροιζηνίας να επιτρέπει να αναπτύσσονται τόσα πολλά αιολικά πάρκα στην περιοχή του (μπορεί να αναπτύξει μέχρι 2000 MW), ενώ ο Δήμος μας να μη δείχνει κανένα ενδιαφέρον.
Η απάντηση ότι τα αιολικά πάρκα θα επηρεάσουν τον τουρισμό μας είναι αίωλη. Χρειάζεται μια πιο φρέσκια απάντηση.
Άραγε η Τροιζηνία έχει βαλθεί να διώξει τον τουρισμό της; Ας σημειωθεί ότι η ευρύτερη περιοχή Τροιζηνίας, μαζί δηλαδή με Πόρο και Μέθανα, στην τελευταία απογραφεί φαίνεται να χάνει 1700 άτομα από τον μόνιμο πληθυσμό της. Δηλαδή και εκεί η σταθερή απασχόληση δεν πάει καλά όπως και στην Ερμιονίδα. Τι ελπίζει και σε τι αποβλέπει η Τροιζηνία με τα αιολικά της πάρκα;

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος.

Μεσ' στα χαλάσματα

Μεσ’ στα χαλάσματα

Μεσ’ στα χαλάσματα
σκιές και φαντάσματα,
νεκροί, περπατάνε,
σέρνουν τα βήματα,
χιλιάδες τα θύματα
μια ελπίδα ζητάνε.

Ψάχνουν περάσματα
ζαλισμένα θηράματα,
βογκούν στην παγίδα.
Αναζητούν την έξοδο,
δεν βρίσκουν διέξοδο
χάνουν πια την ελπίδα.

Στου κόσμου τα πέρατα
λογιών λογιών τέρατα
στις φωλιές τους λουφάζουν.
Ελπίδα! Φωνάζω
του κάκου, σπαράζω,
ψυχές που σφαδάζουν.

Ελπίδα αδώρητη
πόνοι αφόρητοι,
στην ψυχή και στο σώμα.
Κορμιά υφασμένα
από αίμα, ξεχασμένα,
αδειασμένα στο χώμα.

Στη φρίκη του σήμερα,
θηρία ανήμερα
το δάκρυ ποτάμι.
Ο ήλιος στη δύση
πια δεν θα ροδίσει,
γεμάτη η θαλάμη.

Στη γύμνια του κόσμου,
του διεθνούς υποκόσμου
τα τσακάλια, ποντάρουν.
Θα έρθει η μέρα
που θα σηκώσουν παντιέρα
κι οι λαοί θα ρεφάρουν.
                  Ο ξέμπαρκος

Η γενιά του ’30 στην αναζήτηση της Ελληνικότητας

Η Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου παράρτημα Ναυπλίου εγκαινιάζει την έκθεση «Η γενιά του ’30 στην αναζήτηση της Ελληνικότητας»Η έκθεση αντιπροσωπεύεται από πίνακες των: Κων/νου Παρθένη, Γ. Γουναρόπουλου, Γ. Μπουζιάνη, Θ.Τριανταφυλλίδη, Ν. Νικολάου, Γ. Τσαρούχη, Θεόφιλου, Σ. Βασιλείου Ν. Χατηκυριάκου–Γκίκα, Α. Αστεριάδη, Γ. Μόραλη, Α. Κοντόπουλου, Γ. Στέρη, Ν. Εγγονόπουλου και γλυπτά του Μ. Τόμπρου και της Μπ. Ραφτοπούλου.
Η “Γενιά του Τριάντα” έχει καθιερωθεί ως όρος και χρονικό

Αργυρό βραβείο σε 5 μεσσηνιακά λάδια σε διεθνή διαγωνισμό βιολογικού ελαιολάδου

Πέντε ελαιόλαδα της Μεσσηνίας διακρίθηκαν και επελέγησαν ως αργυροί νικητές στο διεθνή διαγωνισμό βιολογικού ελαιολάδου Biol International 2012 στην Πούλια της Ιταλίας. Τα ελαιόλαδα αυτά είναι: 1) Παντελόπουλος Α.Ε. Panprod S.A "Καλλιστώ", Καλαμάτα. 2) Πετράκος Παναγιώτης και Σία Ο.Ε. "Corone Olive Oil", Κορώνη. 3) Agrovim S.A. "Iiada Pdo", Καλαμάτα. 4) "Epikouros Demeter Olive Oil", Καλαμάτα. 5) "Epikouros Organic Olive Oil", Καλαμάτα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων, στο διαγωνισμό που έγινε για 17η συνεχή χρονιά, έλαβαν μέρος πάνω από 300 διαφορετικές ετικέτες ελαιολάδου από διάφορες χώρες, ενώ ειδικά από την

Τρίτη, 22 Μαΐου 2012

«Της Αναλήψεως»


Από τη θρησκευτική και λαϊκή παράδοση του τόπου μας

«Της Αναλήψεως»

Του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη

Σαράντα ημέρες μετά την Ανάσταση η εκκλησία μας εορτάζει την «Ανάληψη του Κυρίου».
Η Ανάληψη, όπως είναι γνωστό, ως κινητή εορτή πέφτει πάντα ημέρα Πέμπτη και, τις περισσότερες φορές, μέσα στο Μάη. Γι’ αυτό και έχει επικρατήσει να λέει ο λαός «την Πέμπτη της Ανάληψης».
Θυμάμαι τον παπα-Μιχάλη, που με ευλάβεια και κατά γράμμα τηρούσε την τοπική εκκλησιαστική παράδοση, το απόγευμα της παραμονής, λίγο πριν ξεκινήσει ο εσπερινός, να θυμιατίζει τρεις φορές γύρω από την Αγία Τράπεζα, όπου βρισκόταν το σώμα του Ιησού. Ήταν εκεί τοποθετημένο από το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής, μετά την περιφορά του Επιταφίου. Στη συνέχεια, με σεβασμό, το σήκωνε και το τοποθετούσε στη γυάλινη προθήκη που μοσχομύριζε, ενώ σιγοψιθύριζε «και του χρόνου!».
Το ίδιο έκανε και για τον Εσταυρωμένο που βρισκόταν στη δεξιά κόγχη του Ιερού, από τη μέρα της Αποκαθήλωσης, το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής, τυλιγμένος σε λευκό, μεταξωτό σεντόνι. Ξεδίπλωνε ευλαβικά το Άγιο Σώμα, το ασπαζόταν και το τοποθετούσε στο μαύρο, ξύλινο Σταυρό μπροστά από την Αγία Τράπεζα.
Τα μεσάνυχτα της παραμονής της Αναλήψεως, καθώς το θέλει η παράδοση του τόπου μας, μας έλεγαν οι γονείς μας να κοιτάξουμε ψηλά, να δούμε το Χριστό στο λευκό σύννεφο, ν΄ ανεβαίνει, ολοφώτεινος, στον ουρανό.
Αν, μάλιστα, είμαστε «πολύ καλά παιδιά», συμπλήρωναν, θα μπορούσαμε να ακούσουμε και τις ψαλμωδίες των αγγέλων που «συνόδευαν» το Χριστό στο «ταξίδι» Του, σύμφωνα με τον ύμνο της εκκλησίας μας:
«Ανέβη ο θεός εν αλλαλαγμώ, Κύριος εν φωνή σάλπιγγος!»
Μια φορά, εκεί γύρω στα έξι, έμεινα ξάγρυπνος, να δω τον ουρανό ν’ ανοίγει και το Χριστό με τους αγγέλους συντροφιά να «ταξιδεύουν» σ’ άσπρο σύννεφο! Μάταια περίμενα! Η μητέρα μου, νιώθοντας την απογοήτευσή μου, θέλησε να κρατήσει την ελπίδα ζωντανή.
-Δε βλέπεις; μου είπε! Απόψε δεν έχει ξαστεριά! Ο ουρανός είναι ολότελα συννεφιασμένος! Αν είσαι καλό παιδί, θα τους δεις του χρόνου!

ΣΗΜ. Τα ίδια μας έλεγαν οι γονείς μας και για τη γιορτή της Μεταμορφώσεως  του Σωτήρος. Άλλωστε χαρακτηριστικό της λαϊκής λατρείας είναι, ότι ο λαός θέλει να ζει, κάθε φορά, τα θεία συμβάντα σαν πραγματικά γεγονότα.

Κομποστοποίηση

Δεν είναι μια αθώα τεχνική
Του Βασίλη Γκάτσου
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε για την οικιακή κομποστοποίηση όπου θα διαπιστώσετε ότι πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν πάρα πολλούς παράγοντες για να βγάλετε κομπόστ που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Η αριστεροειδής αφασία η οποία κατά κανόνα χρησιμοποιεί το περιβάλλον και τα προβλήματά του ως μέσον για την προώθηση της δικής της ιδεολογίας ή προσωπικής προβολής έχει θεοποιήσει την κομποστοποίηση με τον απλό συλλογισμό ότι αυτό που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι σας, μπορεί να γίνει σε επίπεδο Δήμου και Περιφερείας. Βέβαια από πίσω εξυπακούεται ότι εμείς που σας το λέμε ως σωστό δεν μπορεί να μην είμαστε σωστοί σε όλα και κυρίως στις πολιτικές μας απόψεις. Δοξάστε μας και συνταχθείτε μαζί μας.

Στο σπίτι και στον κήπο ξέρουμε τι κάνουμε, ξέρουμε αν ραντίσαμε, ξεχωρίζουμε ακριβώς πια αποφάγια και υπολείμματα τροφών θα κάνουμε κομπόστ. Και πάλι τα πράγματα δεν είναι εύκολα.
Ο Δήμος όμως και η Περιφέρεια παραλαμβάνουν στην πράξη σακούλες που δεν έχουν χαρτί, πλαστικό, μεταλλικά κουτάκια, όμως το υπόλοιπο περιέχει δεκάδες μικροαντικείμενα που επιπόλαια ή ηθελημένα πετιόνται στη σακούλα.
Υπενθυμίζω μερικά: αλουμινόχαρτο, μικροβίδες, καρφιά,
μικροελάσματα κ.λ.π. μικροκαλώδια, κουμπιά, σωληνάρια, σπασμένα παιχνιδάκια, μπιμπελό, εξαρτήματα, μικροσυσκευές, μικροπλαστικά και χαρτικά, υγρά διάφορα, σαρίδια, χρώματα, υφάσματα, κουτιά από σπίρτα, αναπτήρες, ξυραφάκια, κλειδιά, μπρελόκ, φελλούς, λαμπτήρες, μπαταρίες.
Όλα αυτά θα πάνε για κομποστοποίηση και δεκάδες ουσίες και βαρέα μέταλλα θα μεταφερθούν στο κομπόστ. Οι νόμοι όμως για να χρησιμοποιηθεί ένα τέτοιο προϊόν ως βελτιωτικό εδάφους είναι

Η τελετή

 «Η ΤΕΛΕΤΗ» ΑΠΟ ΤΟ Θ.Ο.Ε.


                Παρακολουθήσαμε στην Ερμιόνη το έργο «Η Τελετή» του νεοέλληνα θεατρικού δημιουργού Παύλου Μάτεσι από το Θεατρικό Όμιλο Ερμιονίδας.
                Το έργο αποτελεί αλληγορική σάτιρα και εκτυλίσσεται χρονολογικά την εποχή της δικτατορίας του ‘67. Οι ήρωες του, άβουλοι και μοιραίοι στο μικρόκοσμό τους, επιδεικνύουν τον καθωσπρεπισμό τους και την κοινωνική τους θέση, αυτής της μικροαστικής κοινωνίας, όπου κυριαρχεί η εικόνα, η μεγαλομανία, το ψεύτικο, το κοινωνικά αποδεκτό.
                 Κρυμμένοι μέσα σ’ έναν επίπλαστο ευδαιμονισμό γίνονται είδωλα, καρικατούρες μιας εποχής τόσο παρωχημένης αλλά και τόσο σύγχρονης. Αιχμαλωτισμένοι στις αδυναμίες τους προτιμούν να υιοθετούν το «φαίνεσθαι» της Ευριπίδειας τραγωδίας αντί του «είναι» και γίνονται εκφραστές της κοινωνίας τους, που καλλωπίζεται για να μοιάζει ωραία ενώ μέσα της είναι σαθρή και ψεύτικη.
                Αξιολύπητες φιγούρες, που αρνούνται να απελευθερώσουν τον εαυτό τους, να αποτινάξουν τα «δήθεν» και τα «πρέπει», να ξεγυμνωθούν στον καθρέπτη της αλήθειας και να δείξουν το πρόσωπό τους αντί του προσωπείου που φορούν. Ίδια η μορφή της εποχής τους αλλά και της σημερινής, που αυτάρεσκα μεταμορφώνεται σε «μαντάμ Σουσού», για να γίνει μοντέρνα, αποδεκτή και ταυτόχρονα γελοία.
                Το έργο στο σύνολο του με ανατρεπτικό χιούμορ θυμίζει θεματικά τον «Επικήδειο» του Ι. Κονδυλάκη, αφού προκαλεί το γέλιο την τραγική στιγμή του θανάτου. Και οι λέξεις ακόμα του έργου είναι φτιαγμένες για να υπηρετούν αυτήν την υπαινικτική διάσταση του έργου, αφού ο νεκροθάφτης βαφτίζεται «μαιτρ», η κηδεία «κοσμική τελετή» και οι συμμετέχοντες «καλεσμένοι».
                Οι ερασιτέχνες ηθοποιοί έδωσαν πραγματικά τον καλύτερο εαυτό τους, για να υποδυθούν τους ήρωες και να μεταδώσουν τα μηνύματα του έργου, που υπήρξαν πολλαπλά και υπαινικτικά.
                Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές του έργου και ιδιαίτερα στον κ. Δ. Σίδερη, ο οποίος σκηνοθέτησε την παράσταση και ο οποίος αποτελεί την ψυχή της θεατρικής ομάδας, η οποία ομολογουμένως αποτελεί πυλώνα εθελοντικής πολιτιστικής προσφοράς στον τόπο μας.
    
Τίνα Αντωνοπούλου - Δημαράκη

Η δύναμη των λέξεων...

Η Δυναμη των λεξεων 
Μαιρη Φασιλη
Πηγή: Δια χειρός Χρυσούλας
Οι λέξεις είναι το πιό δυνατό όπλο στο κόσμο......
Μπορεί να είναι αμυντικό....μπορεί να είναι επιθετικό.
Οι λέξεις μπορεί ν`αλλάξουν την διάθεσή μας
προς το καλύτερο, ή προς το χειρότερο....
Οι λέξεις μπορούν να μας....θεραπεύσουν,
να μας ηρεμήσουν, ή...να μας αγριέψουν.
Οι λέξεις μπορούν να μας δείξουν αγάπη
ή....να μας πληγώσουν.
Οι λέξεις είναι εργαλεία!
Και μ`αυτά τα εργαλεία μπορούμε ν`αλλάξουμε τον κόσμο!!!
Βλέποντας το βίντεο,δεν συμφωνείτε;...
Η δύναμη τελικά των λέξεων είναι τόσο μεγάλη που δεν
το χωράει ο νούς μας!....

Δευτέρα, 21 Μαΐου 2012

Αλ Τζαζιρα: Ελεγχόμενα τα ΜΜΕ στην Ελλάδα της κρίσης


Εκτενές ρεπορτάζ για την κρίση στα ελληνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης φιλοξενεί αυτή την εβδομάδα η εκπομπή Listening Post του Al Jazeera. Το ρεπορτάζ που υπογράφει η δημοσιογράφος Μαρσέλα Πιζάρο είναι πραγματική βόμβα και σοκάρει με την εικόνα των ελληνικών μίντια που προβάλλει προς τα έξω.
Ο παρουσιαστής αναρωτιέται ευθύς εξαρχής αν τα ΜΜΕ της χώρας που έδωσε στον κόσμο τη δημοκρατία αντανακλούν τις
ανησυχίες του λαού ή των μεγαλοεπιχειρηματιών.Το ρεπορτάζ 'φωτογραφίζει' κυρίως τα δελτία Mega & SKAI,που οφθαλμοφανέστατα έχουν ταχθεί υπέρ του Μνημονίου,θεωρώντας κάθε εναλλακτική πρόταση 'ένα βήμα στο γκρεμό'....
tvnea.blogspot

Κοινή κάθοδος στις εκλογές Δράσης και Δημιουργίας Ξανά

Κοινή κάθοδο στις εκλογές της 17ης Ιουνίου αποφάσισαν ο πρόεδρος της Δράσης Στέφανος Μάνος και ο πρόεδρος της Δημιουργίας Ξανά Θάνος Τζήμερος, όπως ανακοίνωσαν αργά το βράδυ της Κυριακής από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν σε κοινή συνέντευξη Τύπου που θα παραχωρήσουν το μεσημέρι της Τρίτης.
Την ανακοίνωση της κοινής καθόδου στις εκλογές Δράσης και Δημιουργίας Ξανά ανακοίνωσε μέσω twitter o Στέφανος Μάνος λίγα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής.


Λίγα λεπτά αργότερα, στο λογαριασμό της Δημιουργίας Ξανά στο

Οι κουκλοπαντρειές


- άλλο ένα αθηναϊκό διήγημα του μεγάλου Σκιαθίτη  (1903)
Από την κριτική έκδοση του Ν.Δ.Τριανταφυλλόπουλου με κάποιον επιπλέον εκσυγχρονισμό της ορθογραφίας (υποτακτική, μονοτονικό).

Έλλη Βασιλάκη


Οι κουκλοπαντρειές


   Μέσα εις το βάθος, εκατοικούσε η κυρά-Ζαφείραινα με την κόρην της, την Ευγενικούλαν. Δεν ήτον σπιτονοικοκυρά, ούτε καν σωστή υπενοικιάστρια, μόνον εντολήν είχε να επιστατεί όλην την μάνδραν, να εισπράττει τα ενοίκια από τας πέντε ή έξ χαμογείους τρώγλας, τας αραδιασμένας κατά μήκος της αυλής, και είχε το προνόμιον να κατοικεί αυτή εις την σχετικώς καλυτέραν κάμαραν, και να πληρώσει ευθηνότερον κάπως ενοίκιον.
   Τα άλλα χαμόγεια κατείχον τελευταία εργατικοί άνδρες, χωρίς οικογενείας, κατά το μάλλον και ήττον φιλήσυχοι. Μόνον εις το δεύτερον δωμάτιον από της εισόδου της αυλής εκατοικούσε μία ζωντοχήρα χωρισμένη από τον άνδρα της, η Πολυτίμη, όπως εκαλείτο.
   Αι σχέσεις μεταξύ της νοικάρισσας ταύτης και της Ζαφείραινας, της εκπληρούσης χρέη σπιτονοικοκυράς, δεν ήσαν πολύ ομαλαί, αν και η πρώτη είχε προσφέρει διαφόρους και πολυτίμους εκδουλεύσεις. Την είχε βοηθήσει

Κυριακή, 20 Μαΐου 2012

Eκδήλωση στο OPUS Inner Pleasure(Γλυφαδα) 23.05.2012 , για την παρουσίαση του φιλανθρωπικού σκοπού «Με το ποδήλατο για την Ελπίδα»

Σας προσκαλούμε στην εκδήλωση η οποία θα πραγματοποιηθεί στον χώρο του OPUS Inner Pleasure στις 23 Μαΐου 2012 και Ώρα 20.30μ.μ στην Γλυφάδα για την παρουσίαση του φιλανθρωπικού σκοπού «Με το ποδήλατο για την Ελπίδα» . Πρόκειται για το Γύρο 3 Ηπείρων από τον Αναστασίο(Tom) Koκορη με ποδήλατο , ο όποιος ξεκίνησε την 1η Απριλίου από την Αυστραλία με τελικό προορισμό την Ελλάδα στις αρχές Ιουλίου . Στόχος του ταξιδίου είναι η συγκέντρωση χρημάτων για τον Σύλλογο Φίλων Παιδιών με Καρκίνο ¨ΕΛΠΙΔΑ¨. Η παρουσίαση θα γίνει από τον Γιώργο Αμυρα (Μένουμε Ελλάδα) , ακομα οι φίλοι μας από τους Οmniah (Γιωργος Διγενης- Δημητρης Βουκελατος και Λεων Δαγδελενης) θα τραγουδήσουν unplugged .

Μπίρες από τον τόπο σου και οι 17 είναι Ελληνικές

Μπες στο παιχνίδι να δοκιμάσεις όλες τις μπίρες που παράγονται εν Ελλάδι. Ίσως βρεις ανάμεσά τους την αγαπημένη σου. Χρήστος Χατζηιωάννου 

Μπίρες από τον τόπο σου. Και οι 17 είναι Ελληνικές 
 Δεν είμαι από εκείνους που θα τσακωθούν στην Βαρβάκειο για να πάρουν οπωσδήποτε ελληνικό κατσίκι το Πάσχα. Ούτε μετέχω σε καμία οργάνωση που μάχεται υπέρ των ελληνικών προϊόντων. Αλλά στην περίπτωση της μπίρας έχουν γίνει τόσο καλές προσπάθειες στην ελληνική αγορά που αξίζει να ρίξεις μια ματιά στις παρακάτω μπίρες.
Τις πιο πολλές δεν θα τις έχεις ακούσει καν. Και δεν μιλάω για τις πρώτες 4-5 που αναφέρω και προέρχονται από τις μεγάλες ζυθοποιίες της χώρας. Υπάρχουν μπίρες που παράγονται σε πολύ μικρές ζυθοποιίες και πολύ δύσκολα μπορούν να φτάσουν στο ψυγείο ή το ποτήρι σου.
Αν όμως είσαι λάτρης της μπίρας και έχεις κάνει μια καλή βόλτα

Κοινωνικά φροντιστήρια στο Ναύπλιο

Νέοι εκπαιδευτικοί, πήραν την πρωτοβουλία και με την βοήθεια του Δήμου Ναυπλιέων, προχωρούν στις ενέργειες που απαιτούνται για... την δημιουργία και λειτουργία Κοινωνικού Φροντιστηρίου, ώστε να παρέχουν αφιλοκερδώς μαθήματα σε άπορους και οικονομικά αδύναμους μαθητές.

Η πρόταση που αφορά στην δημιουργία ενός «Κοινωνικού Φροντιστηρίου» το οποίο θα αποβλέπει στην στήριξη και την ενδυνάμωση των οικονομικά αδυνάτων μαθητών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, βρίσκει σύμφωνη και αλληλέγγυα την σχολική επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ναυπλιέων που με σχετική απόφαση της αναλαμβάνει να