αφαλάτωση
Σάββατο 9 Αυγούστου 2014
Υπεγράφη η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη μεταφορά νερού από τον Ανάβαλο στην Ερμιονίδα
Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Γιάννης Ανδριανός ενημέρωσε με δελτίο Τύπου τα ΜΜΕ, ότι είχε επικοινωνία με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γεώργιο Καρασμάνη για το θέμα της εξέλιξης της υλοποίησης του έργου του Αναβάλου.
Ο Γ. Καρασμάνης τον ενημέρωσε ότι υπεγράφη η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο: «Μελέτη Έργων Μεταφοράς και Διανομής Νερού Άρδευσης από Δίκτυα Αναβάλου στο Δήμο Ερμιονίδας Νομού Αργολίδας».
Ο Γ. Ανδριανός δήλωσε σχετικά με το θέμα:
«Ένα ακόμη απαραίτητο βήμα στην πορεία της
υλοποίησης του Αναβάλου έγινε με την έγκριση της μελέτης για τη
μεταφορά του νερού από τα δίκτυα του Αναβάλου στην Ερμιονίδα. Θα
συνεχίσω να παρακολουθώ στενά κάθε βήμα του έργου ώστε αυτό να
ολοκληρωθεί όπως ακριβώς σχεδιάστηκε, για να καλύπτει τις ανάγκες της
Αργολίδας».
argolidalife
Ο παλιός καλός καιρός του τρύγου στην Ερμιόνη
Ελένη Δάκη Καλαμαρά
Φιλόλογος
ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ
ΤΟΥ ΤΡΥΓΟΥ
Βρίσκομαι στην Τήνο, στο νησί της Παναγίας και
δεύτερη πατρίδα μου.
Στις 6 Αυγούστου, γιορτή της Μεταμόρφωσης του
Σωτήρος, εδώ στην εκκλησία του Αι Γιώργη, μετά τη λειτουργία διαβάζεται ειδική
ευχή από τον ιερέα, μπροστά σε ένα πανέρι γεμάτο με σταφύλια, για να ευλογηθεί
η νέα σοδειά.
Βγαίνοντας από την εκκλησία, από το πανέρι, που
ήταν μέσα τα διαβασμένα σταφύλια, όπως όλο το εκκλησίασμα, πήρα κι εγώ ένα τσαμπί.
Δεν ξέρω
γιατί, μήπως ήταν μαγικό; αυτό με έκανε αμέσως να μικρύνω, να γίνω 10 χρονών
και να βρεθώ στην πατρίδα μου την Ερμιόνη, όπως ήταν παλιά στις αρχές του
Σεπτέμβρη, στην εποχή του τρύγου.
Θυμάμαι
ότι ο τρύγος τότε ήταν για όλους πανηγύρι. Οι περισσότεροι άνθρωποι ήταν
γεωργοί και είχαν δικά τους αμπέλια, που τα δούλευαν, τα πρόσεχαν και περίμεναν
με αγωνία να γίνει καλή η σοδειά, να γίνουν τα σταφύλια, για να αρχίσει η
γιορτή.
Τότε και οι άντρες αλλά και οι γυναίκες δούλευαν
πολλές ώρες στα αμπέλια. Οι άντρες φορούσαν μεγάλα ψάθινα καπέλα, ενώ οι
γυναίκες φορούσαν στο κεφάλι τους μεγάλα μαντίλια αλλά και καπέλα.
Οι εργάτες
και οι εργάτριες μάζευαν με προσοχή τα σταφύλια και τα έβαζαν σιγά σιγά μέσα σε μεγάλα κοφίνια. Το
απόγευμα, αφού πια είχαν κουραστεί, οι άντρες φόρτωναν τα κοφίνια στα ζώα, για
να τα μεταφέρουν μέσα στην Ερμιόνη, στα πατητήρια, που τότε ήταν πολλά, για να τα
πατήσουν οι άντρες με γυμνά πόδια, για να πάρουν το μούστο, να γεμίσουν τα
βαρέλια, για να γίνει το κρασί.
Θυμάμαι με
πόση χαρά πηγαίναμε και εμείς τα μικρά παιδιά παρέες παρέες για να πάρουμε το
μερτικό μας, σα να μας το χρώσταγαν. Σκαρφαλώναμε και καθόμαστε πάνω στις
λυγαριές δίπλα στο δρόμο, γελάγαμε και τραγουδάγαμε και περιμέναμε να περάσουν
οι άντρες με τα ζώα φορτωμένα, για να μας δώσουν τσαμπιά από τα κοφίνια. Όλα τα
παιδιά κρατάγαμε μικρά καλάθια ή μικρά ταψιά και μόλις τα γεμίζαμε, φεύγαμε με
χαρά για τα σπίτια μας, για να τα στύψουν οι μαμάδες μας, να βγάλουν μούστο,
για να κάνουν μυρωδάτες μουσταλευριές ή μουστοκούλουρα.
Οι άντρες τις πιο πολλές φορές έδιναν σε όλα τα
παιδιά. Αν όμως καμιά φορά δεν μας έδιναν, όλα μαζί φωνάζαμε γελώντας «φωτιά
στο αμπέλι, ξύδι στο βαρέλι».
Μετά
τρέχαμε και πηγαίναμε στα πατητήρια, γιατί μας άρεσε να βλέπουμε το πάτημα των
σταφυλιών, που στα μάτια μας φαινόταν σαν χορός.
Οι
ταβερνιάρηδες έξω από τις ταβέρνες τους είχαν πλύνει και είχαν ετοιμάσει τα
βαρέλια τους, για να δεχτούν το μούστο, να γίνει κρασί, για να συντροφεύει τον
κόσμο πάντα σε χαρές ή σε λύπες. Στα σπίτια οι πιο πολλοί νοικοκύρηδες είχαν το
δικό τους βαρελάκι κι έφτιαχνε ο καθένας με μεράκι το δικό του κρασί.
Και τα
βράδια για μας τα παιδιά το ρετσίνι γινόταν παιγνίδι. Πάνω στο τσιμέντο τα
παιδιά το άναβαν κι αυτό κυλούσε σχηματίζοντας μικρά μαύρα ρυάκια. Πόσο μας
άρεσε!
Τώρα τα
αμπέλια στέγνωσαν, χερσώσανε, τα πατητήρια έκλεισαν, έγιναν δωμάτια, έκλεισαν
και τα ταβερνάκια στις γειτονιές, που μάζευαν τα βράδια τους άντρες κι ένας
κόσμος χάθηκε κι έμεινε μόνο στη μνήμη μας, ο παλιός καλός καιρός του τρύγου
στην Ερμιόνη.
Ἡ σονάτα τοῦ σεληνόφωτος
Ἀνοιξιάτικο βράδι. Μεγάλο δωμάτιο παλιοῦ σπιτιοῦ. Μιὰ ἡλικιωμένη γυναίκα ντυμένη
στὰ μαῦρα μιλάει σ᾿ ἕναν νέο. Δὲν ἔχουν ἀνάψει φῶς. Ἀπ᾿ τὰ δυὸ παράθυρα μπαίνει
ἕνα ἀμείλικτο φεγγαρόφωτο. Ξέχασα νὰ πῶ ὅτι ἡ γυναίκα μὲ τὰ μαῦρα ἔχει ἐκδώσει δυό-τρεῖς
ἐνδιαφέρουσες ποιητικὲς συλλογὲς θρησκευτικῆς πνοῆς. Λοιπόν, ἡ Γυναίκα μὲ τὰ μαῦρα
μιλάει στὸν νέο.
Ἄφησέ με ναρθῶ μαζί σου. Τί φεγγάρι ἀπόψε! Εἶναι καλὸ τὸ φεγγάρι, - δὲ θὰ φαίνεται
ποὺ ἄσπρισαν τὰ μαλλιά μου. Τὸ φεγγάρι θὰ κάνει πάλι χρυσὰ τὰ μαλλιά μου. Δὲ θὰ
καταλάβεις. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.
Ὅταν ἔχει φεγγάρι, μεγαλώνουν οἱ σκιὲς μὲς στὸ σπίτι, ἀόρατα χέρια τραβοῦν τὶς κουρτίνες, ἕνα δάχτυλο ἀχνὸ γράφει στὴ σκόνη τοῦ πιάνου λησμονημένα λόγια - δὲ θέλω νὰ τ᾿ ἀκούσω. Σώπα.
Ὅταν ἔχει φεγγάρι, μεγαλώνουν οἱ σκιὲς μὲς στὸ σπίτι, ἀόρατα χέρια τραβοῦν τὶς κουρτίνες, ἕνα δάχτυλο ἀχνὸ γράφει στὴ σκόνη τοῦ πιάνου λησμονημένα λόγια - δὲ θέλω νὰ τ᾿ ἀκούσω. Σώπα.
Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου λίγο πιὸ κάτου, ὡς τὴ μάντρα τοῦ τουβλάδικου, ὡς ἐκεῖ
ποὺ στρίβει ὁ δρόμος καὶ φαίνεται ἡ πολιτεία τσιμεντένια κι ἀέρινη, ἀσβεστωμένη
μὲ φεγγαρόφωτο τόσο ἀδιάφορη κι ἄϋλη, τόσο θετικὴ σὰν μεταφυσικὴ ποὺ μπορεῖς ἐπιτέλους
νὰ πιστέψεις πὼς ὑπάρχεις καὶ δὲν ὑπάρχεις πὼς ποτὲ δὲν ὑπῆρξες, δὲν ὑπῆρξε ὁ χρόνος
κ᾿ ἡ φθορά του. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.
Θὰ καθίσουμε λίγο στὸ πεζούλι, πάνω στὸ ὕψωμα, κι ὅπως θὰ μᾶς φυσάει ὁ ἀνοιξιάτικος
ἀέρας μπορεῖ νὰ φαντάζουμε κιόλας πὼς θὰ πετάξουμε, γιατί, πολλὲς φορές, καὶ τώρα
ἀκόμη, ἀκούω τὸ θόρυβο τοῦ φουστανιοῦ μου, σὰν τὸ θόρυβο δυὸ δυνατῶν φτερῶν ποὺ
ἀνοιγοκλείνουν, κι ὅταν κλείνεσαι μέσα σ᾿ αὐτὸν τὸν ἦχο τοῦ πετάγματος νιώθεις κρουστὸ
τὸ λαιμό σου, τὰ πλευρά σου, τὴ σάρκα σου, κι ἔτσι σφιγμένος μὲς στοὺς μυῶνες τοῦ
γαλάζιου ἀγέρα, μέσα στὰ ρωμαλέα νεῦρα τοῦ ὕψους, δὲν ἔχει σημασία ἂν φεύγεις ἢ
ἂν γυρίζεις οὔτε ἔχει σημασία ποὺ ἄσπρισαν τὰ μαλλιά μου, δὲν εἶναι τοῦτο ἡ λύπη
μου - ἡ λύπη μου εἶναι ποὺ δὲν ἀσπρίζει κ᾿ ἡ καρδιά μου. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.
Τὸ ξέρω πὼς καθένας μοναχὸς πορεύεται στὸν ἔρωτα, μοναχὸς στὴ δόξα καὶ στὸ θάνατο.
Τὸ ξέρω. Τὸ δοκίμασα. Δὲν ὠφελεῖ. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.
Φορές-φορές, τὴν ὥρα ποὺ βραδιάζει, ἔχω τὴν αἴσθηση πὼς ἔξω ἀπ᾿ τὰ παράθυρα περνάει
ὁ ἀρκουδιάρης μὲ τὴν γριὰ βαριά του ἀρκούδα μὲ τὸ μαλλί της ὅλο ἀγκάθια καὶ τριβόλια
σηκώνοντας σκόνη στὸ
Ανοιχτά μουσεία και αρχαιότητες στην πανσέληνο της 10ης Αυγούστου
Η Πανσέληνος της 10ης Αυγούστου είναι αυτό που λέμε Super Moon, δηλαδή η μεγαλύτερη Πανσέληνος του έτους, αφού τότε η Σελήνη βρίσκεται σε περίγειο, δηλαδή στο πλησιέστερο στη Γη σημείο της περιφορικής τροχιάς της.
Το υπουργείο Πολιτισμού διεύρυνε τον κατάλογο με τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία που θα μείνουν ανοιχτά τη νύχτα της πανσελήνου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, οι 15 χώροι που προστίθενται στον αρχικό κατάλογο είναι οι εξής:
• Αρχαιολογικός Χώρος Αβδήρων, ο οποίος θα παραμείνει ανοιχτός για το κοινό από τις 19:30 έως τις 23:00.
• Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού (Θεσσαλονίκη): Μουσική εκδήλωση με το πενταμελές μουσικό συγκρότημα «Από πριν και από μετά» με επικεφαλής τον συνθέτη και μουσικό Γιώργο Σηφάκη, στο αίθριο του Μουσείου, στις 21:00.
• Μουσείο Βασιλικών Τάφων Αιγών: «Μουσικές από την Οικουμένη του Μεγάλου Αλεξάνδρου» με τους Baris Bal και Görkem Ökten Saoulis (Selâniknâğme). Έναρξη στις 21:30. Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται με τη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Πολιτισμού και Ανάπτυξης Βέροιας.
• Αρχαιολογικός Χώρος Πέλλας: «Τραγούδια από την Ελλάδα και όχι μόνο» με τους Α. Παπαϊωάννου (ούτι- σάζι), Δ. Ντάκα (φωνή- κρουστά) και Α. Μαχαιρίδη (ακορντεόν). Ώρα έναρξης 21:30. Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται με τον Δήμο Πέλλας και τη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Πολιτισμού και Ανάπτυξης Πέλλας.
• Αρχαιολογικός Χώρος Λόγγου Έδεσσας: «Ρομαντικά έργα του Μάνου Χατζιδάκι και μελωδίες από τον κινηματογράφο» από τους
Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014
Μετά την ολοκλήρωση του έργου που αφορά την πυροπροστασία του δάσους μας, το Μπίστι συνεχίζει να είναι στο έλεος ενός σπίρτου
Με αίτηση μας ζητάμε απαντήσεις από τους υπεύθυνους.
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ
ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ
ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΡΜΙΟΝΗΣ
Ερμιόνη
07-08-2014
Προς
κο Δημ. Καμιζή
Δήμαρχο Ερμιονίδας
Κοινοποίηση
κο Ιωάννη
Κρητσωτάκη
Πρόεδρο του Δημοτικού Διαμερίσματος Ερμιόνης
Υπεύθυνο Πολιτικής Προστασίας
Στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου
Κύριοι,
Μετά από την ολοκλήρωση του έργου που αφορά
την πυροπροστασία του δάσους
ΜΠΙΣΤΙ Ερμιόνης, ενταγμένο στο πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ, με αριθμό μελέτης Τ.Υ.Δ.Κ. 101/2009 , προϋπολογισμού 280.000,00 ευρώ, το Μπίστι συνεχίζει να είναι στο έλεος ενός σπίρτου.
Το έργο έγινε για να λειτουργήσει
άμεσα η πυρασφάλεια και να σωθεί το
δάσος σε περίπτωση πυρκαγιάς.ΜΠΙΣΤΙ Ερμιόνης, ενταγμένο στο πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ, με αριθμό μελέτης Τ.Υ.Δ.Κ. 101/2009 , προϋπολογισμού 280.000,00 ευρώ, το Μπίστι συνεχίζει να είναι στο έλεος ενός σπίρτου.
Οι κόκκινες πυροσβεστικές φωλιές όμως , που βρίσκονται περιμετρικά στο δάσος, χρησιμοποιούνται μόνο ως κάδοι απορριμμάτων.
Λείπουν από το εσωτερικό τους οι ειδικές πυροσβεστικές μάνικες και οι πυροσβεστικοί κρουνοί δεν έχουν νερό.
Ζητάμε να μας ενημερώσετε ποιο είναι
το σχέδιο δράσης σε περίπτωση πυρκαγιάς, ποιοι
είναι οι υπεύθυνοι για αυτήν την κατάντια και σε ποιους θα αποδοθούν οι ανάλογες ευθύνες
και κυρώσεις.
Επίσης ζητάμε αντίγραφο της μελέτης του έργου.
Ευχαριστούμε.
Επίσης ζητάμε αντίγραφο της μελέτης του έργου.
Ευχαριστούμε.
Πρωτοβουλία
Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης
Σχετικές φωτογραφίες:
Το 60% των χημικών της Συρίας καταστράφηκε ανοιχτά της Κρήτης, λένε οι ΗΠΑ
Περίπου το 60% των χημικών ουσιών της Συρίας έχει εξουδετερωθεί, όπως ανακοίνωσαν οι ΗΠΑ στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.
Η καταστροφή των χημικών όπλων πραγματοποιείται σε διεθνή ύδατα, ανοιχτά των ακτών της Κρήτης και έχει προκαλέσει την ανησυχία των Ελλήνων επιστημόνων και των τοπικών αρχών, που θεωρούν ότι ένα ατύχημα θα μπορούσε να μετατρέψει την περιοχή σε «νεκρή ζώνη».
Ο Βρετανός πρεσβευτής στον ΟΗΕ, Μαρλ Λάιαλ Γκραντ, είπε στον πρόεδρο του Συμβουλίου Ασφαλείας πως οι ΗΠΑ δημοσίευσαν την έκθεση, μετά από ενημέρωση που είχαν, μέσω τηλεδιάσκεψης από τον Σίγκριντ Καγκ, επικεφαλής της διεθνούς προσπάθειας για την καταστροφή των χημικών της Συρίας.
Περισσότερα: en.enikos.gr
Γιάννης Λακούτσης
Η καταστροφή των χημικών όπλων πραγματοποιείται σε διεθνή ύδατα, ανοιχτά των ακτών της Κρήτης και έχει προκαλέσει την ανησυχία των Ελλήνων επιστημόνων και των τοπικών αρχών, που θεωρούν ότι ένα ατύχημα θα μπορούσε να μετατρέψει την περιοχή σε «νεκρή ζώνη».
Ο Βρετανός πρεσβευτής στον ΟΗΕ, Μαρλ Λάιαλ Γκραντ, είπε στον πρόεδρο του Συμβουλίου Ασφαλείας πως οι ΗΠΑ δημοσίευσαν την έκθεση, μετά από ενημέρωση που είχαν, μέσω τηλεδιάσκεψης από τον Σίγκριντ Καγκ, επικεφαλής της διεθνούς προσπάθειας για την καταστροφή των χημικών της Συρίας.
Περισσότερα: en.enikos.gr
Γιάννης Λακούτσης
Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014
Μαθητική έκθεση:
Ο Αύγουστος ήτανε αυτοκράτορας.
Έπειτα όμως πέθανε και έγινε μήνας.
Και ο Αδριανός ήταν αυτοκράτορας αλλά δεν έγινε μήνας, ενώ ο Ιούλιος έγινε.
Και ο Αδριανός ήταν αυτοκράτορας αλλά δεν έγινε μήνας, ενώ ο Ιούλιος έγινε.
Ο
Αύγουστος
Η δασκάλα μας η κυρία Μαρκέλλα, μας ζήτησε να γράψουμε για τον Αύγουστο.
Ο Αύγουστος… εεε… (Ο Καίσαρας, ντε!).
Και ο Μέγας Αλέξανδρος που ήταν ο πιο σπουδαίος από όλους, γιατί δεν έγινε μήνας; (Συνομωσία μου μυρίζει – οι Σκοπιανοί φταίνε!).
Ο μπαμπάς μου λέει:
«Αύγουστε καλέ μου μήνα να ‘σουν τρεις φορές το χρόνο».
Αυτό το λέει επειδή η εταιρία που εργάζεται κλείνει πάντα τον Αύγουστο – κι έτσι θα έκανε 90 μέρες διακοπές.
Η θεία Ελπινίκη μισεί τον Αύγουστο επειδή είναι συνέχεια άρρωστη και τον Αύγουστο φεύγουν όλοι οι γιατροί.
«Άντε να πάθεις πονόδοντο τον Αύγουστο και να ψάχνεις για οδοντογιατρό» μουρμουρίζει.
Το περίεργο είναι πως όλες οι αρρώστιες της συμβαίνουν τον Αύγουστο.
Όλοι οι φίλοι μου πάνε διακοπές τον Αύγουστο αλλά εγώ πάω με την μαμά τον Ιούνιο γιατί όπως λέει ο μπαμπάς είναι φθηνότερα. Εκείνος προτιμάει να μένει στην Αθήνα ιδιαίτερα τον Αύγουστο που είναι «άδεια και ανθρώπινη» όπως λέει. Έχει πάντα κοντά του την LiFO για να βρίσκει εκδηλώσεις, στέκια, ιδέες. Η Μαμά μου δεν χωνεύει την LiFO γιατί βάζει ιδέες στον μπαμπά. Εγώ την διαβάζω και γελάω με τον Πιτσιρίκο. Εμείς οι πιτσιρίκοι είμαστε κόμμα.
(Πρέπει να γράψω ακόμα 100 λέξεις).
Λοιπόν ο Αύγουστος είναι ο πιο ζεστός μήνας του χρόνου, τρώει κολιούς και σταφύλι και έχει παχιές μύγες. Έτσι λένε οι παροιμίες που βρήκα στο Google.
Εκεί είδα κάτι που είπε κάποιος Έκο: «Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις». (Εκθέσεις όμως υπάρχουν).
Η εξαδέλφη μου, που είναι μόνιμα ερωτευμένη, λέει πως ο Αύγουστος έχει την ωραιότερη Πανσέληνο. Εγώ την κοίταξα πέρσι και δεν είδα καμία διαφορά. Κεφαλοτύρι ήτανε κεφαλοτύρι έμεινε.
Από όλες τις παροιμίες που βρήκα για τον Αύγουστο μία δεν μου άρεσε καθόλου.
Λέει: από «Αύγουστο χειμώνα…». Μα είναι ανάγκη να μου θυμίζει το σχολείο καλοκαιριάτικα;
…
του Νίκου Δήμου
Η δασκάλα μας η κυρία Μαρκέλλα, μας ζήτησε να γράψουμε για τον Αύγουστο.
Ο Αύγουστος… εεε… (Ο Καίσαρας, ντε!).
Και ο Μέγας Αλέξανδρος που ήταν ο πιο σπουδαίος από όλους, γιατί δεν έγινε μήνας; (Συνομωσία μου μυρίζει – οι Σκοπιανοί φταίνε!).
Ο μπαμπάς μου λέει:
«Αύγουστε καλέ μου μήνα να ‘σουν τρεις φορές το χρόνο».
Αυτό το λέει επειδή η εταιρία που εργάζεται κλείνει πάντα τον Αύγουστο – κι έτσι θα έκανε 90 μέρες διακοπές.
Η θεία Ελπινίκη μισεί τον Αύγουστο επειδή είναι συνέχεια άρρωστη και τον Αύγουστο φεύγουν όλοι οι γιατροί.
«Άντε να πάθεις πονόδοντο τον Αύγουστο και να ψάχνεις για οδοντογιατρό» μουρμουρίζει.
Το περίεργο είναι πως όλες οι αρρώστιες της συμβαίνουν τον Αύγουστο.
Όλοι οι φίλοι μου πάνε διακοπές τον Αύγουστο αλλά εγώ πάω με την μαμά τον Ιούνιο γιατί όπως λέει ο μπαμπάς είναι φθηνότερα. Εκείνος προτιμάει να μένει στην Αθήνα ιδιαίτερα τον Αύγουστο που είναι «άδεια και ανθρώπινη» όπως λέει. Έχει πάντα κοντά του την LiFO για να βρίσκει εκδηλώσεις, στέκια, ιδέες. Η Μαμά μου δεν χωνεύει την LiFO γιατί βάζει ιδέες στον μπαμπά. Εγώ την διαβάζω και γελάω με τον Πιτσιρίκο. Εμείς οι πιτσιρίκοι είμαστε κόμμα.
(Πρέπει να γράψω ακόμα 100 λέξεις).
Λοιπόν ο Αύγουστος είναι ο πιο ζεστός μήνας του χρόνου, τρώει κολιούς και σταφύλι και έχει παχιές μύγες. Έτσι λένε οι παροιμίες που βρήκα στο Google.
Εκεί είδα κάτι που είπε κάποιος Έκο: «Τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις». (Εκθέσεις όμως υπάρχουν).
Η εξαδέλφη μου, που είναι μόνιμα ερωτευμένη, λέει πως ο Αύγουστος έχει την ωραιότερη Πανσέληνο. Εγώ την κοίταξα πέρσι και δεν είδα καμία διαφορά. Κεφαλοτύρι ήτανε κεφαλοτύρι έμεινε.
Από όλες τις παροιμίες που βρήκα για τον Αύγουστο μία δεν μου άρεσε καθόλου.
Λέει: από «Αύγουστο χειμώνα…». Μα είναι ανάγκη να μου θυμίζει το σχολείο καλοκαιριάτικα;
…
του Νίκου Δήμου
Πρόταση της Έλλης Βασιλάκη
Αυτή είναι η συγκλονιστική φωτογραφία που κέρδισε τον διαγωνισμό του National Geographic Traveler
18.000 ήταν η συμμετοχές στον ετήσιο διαγωνισμό του National Geographic Traveler αλλά μόνο μία φωτογραφία πήρε το πρώτο βραβείο...
Την τράβηξε ο Μάρκο Κόροσεκ και τελικά κέρδισε ένα οχταήμερο ταξίδι στην Αλάσκα.
Ο Μάρκο ανέφερε ότι τη φωτογραφία την τράβηξε τον περασμένο Μάιο, κατά τη διάρκεια ενός «κυνηγιού καταιγίδας» στο Τζούλισμπεργκ του Κολοράντο. Ο σκοτεινός ουρανός σχεδόν μετατράπηκε σε κυκλώνα, αλλά αυτό δεν συνέβη και στη συνέχεια σημειώθηκε χαλάζι και βροχόπτωση στην περιοχή.
Ο Νταν Γουέστερκρεν, ένας από του κριτές του National Geographic, είπε ότι η φωτογραφία συνεπήρε τους κριτές: «Αυτό που καθιστά τη συγκεκριμένη φωτογραφία ιδιαίτερα δυνατή είναι ότι, με εξαίρεση τα σύννεφα που συμπυκνώνονται, το υπόλοιπο τοπίο είναι σχετικά απλό».
Ο κριτής του National Geographic είπε επίσης ότι «Το τρελό σχήμα, σε στυλ UFO, των σύννεφων δίνει την αίσθηση ότι θα ρουφήξουν τη γη σαν ηλεκτρική σκούπα. Η ανεκπλήρωτη ένταση στην εικόνα με κάνει να θέλω να την κοιτάω συνέχεια».
ΠΗΓΗ
Γιάννης Λακούτσης
Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΚΛΕΙΝΕΙ Η "ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ" ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Πρόταση Γιώργος Φασιλής
Η ελληνόφωνη εφημερίδα «Απογευματινή» της Κωνσταντινούπολης «κατεβάζει ρολά» έπειτα από 88 χρόνια λειτουργίας.
Η εφημερίδα που κυκλοφορούσε από το 1925 και κρατούσε «ζωντανή» την ελληνική γλώσσα αλλά πληροφορούσε καθημερινά τους Έλληνες της Τουρκίας δεν κατάφερε να ξεπεράσει την οικονομική κρίση και κλείνει αφήνοντας δίχως δουλειά τους 35 εργαζόμενους της.
Ο Μιχάλης Βασιλειάδης, ιδιοκτήτης της εφημερίδας εξέδωσε σχετική ανακοίνωση γνωστοποιώντας το κλείσιμο της εφημερίδας που οφείλεται σε οικονομικά προβλήματα που δεν κατέστη δυνατό να ξεπεραστούν.
Μέχρι σήμερα η ελληνική κυβέρνηση αλλά και η ελληνική κοινότητα της
Τουρκίας συνέβαλαν ώστε να στηριχτεί οικονομικά και να αποτραπεί το
κλείσιμο της ελληνόφωνης εφημερίδας.
Όμως τόσο η οικονομική κρίση, όσο και ο μικρός αριθμός Ελλήνων
κατοίκων που συνεχώς μειώνεται οδήγησαν την «Απογευματινή» σε κλείσιμο.
Όπως αναφέρει το greekreporter ο Μιχάλης Βασιλειάδης δήλωσε «Πέρσι
γράφτηκαν 350 συνδρομητές για να μην κλείσει η εφημερίδα. Τώρα εγώ πώς
να τους πω ανανεώστε την συνδρομή σας;» και πρόσθεσε «Το κλείσιμο της
εφημερίδας εδώ προκαλεί απελπισία. Αυτό αποτελεί απόδειξη πως πλέον ήλθε
το τέλος της ελληνικής κοινότητας στην Κωνσταντινούπολη. Θα τεθεί και
θέμα κλεισίματος των σχολείων. Και έτσι χάνονται τα ίχνη μας».
"ΧΑΪΝΤΙ, ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΩΝ ΒΟΥΝΩΝ"
Προτείνει η Έλλη Βασιλάκη
Μετά το πολύ πετυχημένο πέρασμα τον χειμώνα στο θέατρο
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 131, η παιδική σκηνή
της Θεατρικής Εταιρίας Μέθεξις ανεβάζει το φετινό καλοκαίρι
το κλασσικό και διεθνώς αναγνωρισμένο μυθιστόρημα της Γιαχάνας Σπίρι «XAΪΝΤΙ».
Η
Χάιντι
θα κάνει μια χαρούμενη στάση στο Ναύπλιο
την Παρασκευή 8
Αυγούστου
και ώρα 21:00,
στο θερινό θέατρο του ΟΣΕ.
Η παράσταση πραγματοποιείται υπό
την αιγίδα της Πρεσβείας της Ελβετίας στην Ελλάδα ενώ παρουσιάζεται για δεύτερη
φορά στο Ναύπλιο μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε τον χειμώνα στο Θέατρο Τριανόν .
Το έργο, που έχει
αγαπηθεί ιδιαίτερα από μικρά και… μεγάλα παιδιά, προσεγγίζει σύγχρονα
παιδαγωγικά ζητήματα.
Το
έργο μας αναδεικνύει σύγχρονα παιδαγωγικά ζητήματα.
Tην αλληλεγγύη και την άρση των προκαταλήψεων και των
αποκλεισμών μέσα από την κατανόηση της διαφορετικότητας του άλλου. Το
συναισθηματικό δέσιμο που ορθώνει τείχος προστασίας γύρω από τις αθώες παιδικές
ψυχές, οι μυστικοί κώδικες που
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)