Σάββατο, 1 Ιουνίου 2013

Αλληλεγγύη στην Τουρκία

Σήμερα στις 6.00 στην Πλατεία Συντάγματος, στη συγκέντρωση εναντίον της Τρόικας και της πολιτικής της που εξαθλιώνει τους λαούς για να πλουτίσουν οι τράπεζες, θα εκφράσουμε έμπρακτα και μαζικά την αλληλεγγύη μας στους Τούρκους συναγωνιστές και την αντίστασή μας στην παγκόσμια καταστολή που θεωρεί τους ανθρώπους και τη φύση αναλώσιμα στο βωμό του χρήματος. (το παρακάτω είναι η μετάφραση μηνύματος από την Τουρκία που κυκλοφορεί στο facebook)

Αγαπητοί ξένοι φίλοι μας
Η κατάσταση γίνεται όλο και πιο σοβαρή. Η Κωνσταντινούπολη χρειάζεται τη βοήθειά σας, τώρα.
Κάτι γενναίο και σημαντικό συμβαίνει στην Τουρκία. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι πρόκειται για μια καθυστερημένη έκφανση του κινήματος Οccupy.

Οι πολίτες, κουρασμένοι από τον εκφοβισμό της κυβέρνησης, με τη διεφθαρμένη διαχείριση των δημόσιων χώρων και την απερίσκεπτη κατάχρηση της γης, ενώνονται για να προστατεύσουν ένα δημόσιο πάρκο στην καρδιά της Κωνσταντινούπολης το οποίο βρίσκεται υπό την απειλή της ισοπέδωσης για να κατασκευαστεί στη θέση του το 94ο εμπορικό κέντρο. Ο κόσμος παραμένει, παρά τις βίαιες επιθέσεις από την αστυνομία (να επισημάνω ότι η σημερινή επίθεση έγινε στις 5 π.μ. το πρωί! Η αστυνομία έριξε δακρυγόνα και έκαψε σκηνές και ένα άτομο τραυματίστηκε). Είναι η 3η ημέρα σήμερα και περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι έχουν συγκεντρωθεί στο πάρκο!

Εν τω μεταξύ, οι δημόσιοι χώροι πωλούνται σε ξενοδοχεία και τα πολύτιμα οικοσυστήματα σπαταλούνται για περισσότερες βιομηχανίες, εργοστάσια παραγωγής ενέργειας και μια 3η γέφυρα στο Βόσπορο!

Το θέμα λοιπόν είναι πολύ πιο σοβαρό από το να σώσουμε τα δέντρα. Εδώ έχουμε τη νοοτροπία του «Μπορώ να κάνω οτιδήποτε θέλω», μια φασιστική νοοτροπία που όχι μόνο καταστέλλει, αλλά και διατάζει επιθέσεις στον κόσμο.

Και το χειρότερο είναι ότι τα ΜΜΕ λογοκρίνονται έτσι ώστε να μην διαδίδονται τα νέα..

Το # direngeziparki τώρα είναι αυτή τη στιγμή το 2ο trending topic στο Twitter, παγκοσμίως.

Παρακαλούμε βοηθήστε μας να μοιραστούμε αυτό το μήνυμα και να σταματήσουμε τις αδίστακτες, απάνθρωπες πράξεις του Ερντογάν.

Τι μπορείτε να κάνετε:

- Προωθήστε αυτό το μήνυμα σε όλους τους γνωστούς σας
- Στείλτε μηνύματα υποστήριξης μέσω του Twitter με το hashtag
# direngeziparki
- Προσθέστε @BBC @ Reuters @CNN και άλλα μεγάλα κανάλια μέσα σε αυτά τα μηνύματα.
- Δημοσίευστε αυτό το μήνυμα στο Facebook
- Ενημερώστε τοπικά και εθνικά ΜΜΕ.

Παρακαλώ βοηθήστε να διαδώσουμε την είδηση σε παγκόσμιο επίπεδο.
Χρειαζόμαστε την υποστήριξη σας τώρα!

https://www.facebook.com/events/513863092002790/ 

Μια Ύδρα πανέμορφη, από πηλό καμωμένη

Την Δευτέρα 3 Ιουνίου στις 20:00 το βράδυ μια ξεχωριστή έκθεση  του γνωστού Ελβετού καλλιτέχνη Urs Fischer θα εγκαινιαστεί στο χώρο των παλαιών σφαγείων της Ύδρας στα πλαίσια του ειδικού προγράμματος εκθέσεων που πραγματοποιεί το ίδρυμα ΔΕΣΤΕ.
Όλα τα παιδιά της Ύδρα, κάτοικοι του νησιού αλλά και επισκέπτες έχουν κληθεί προκειμένου να δημιουργήσουν , πλάθοντας αντικείμενα από πηλό.  Μια πρωτότυπη ιδέα , όπου άνθρωποι όλων των ηλικιών , εθνικοτήτων και νοοτροπιών σμίγουν δημιουργώντας βέβαια ατομικά αλλά συνυπάρχοντας μεταξύ τους.  Το αποτέλεσμα είναι μια Ύδρα από πηλό.  Οι γωνιές της, η ιστορία της σε δεκάδες ποιήματα μικρά ή μεγαλύτερα.  Μια αληθινά εντελώς διαφορετική προσέγγιση.  Ο πηλός δεν ψήνεται, απλά στεγνώσει, και με το πέρας της έκθεσης θα δωριστεί στα σχολεία της Ύδρας.
 Όλα τα δημιουργήματα ως ένα έργο - ίχνος θα εκτίθενται στον περιβάλλοντα χώρο και στο εσωτερικό του κτιρίου των παλαιών σφαγείων.  Ένα υπέροχο αποτέλεσμα ατομικής έμπνευσης μεν, αλλά και ταυτόχρονα μια συλλογική ματιά και αποτύπωση της Ύδρας και της ιστορίας της.  Ματιές  από στοιχεία που την αντιπροσωπεύουν , αποτυπωμένες με μεράκι και κέφι πάνω στον πηλό.  Ένα διασκεδαστικό παιχνίδι για όλες τις ηλικίες που παντρεύει μοναδικά τις διαφορετικές εμπνεύσεις και ικανότητες του καθενός από τους συμμετέχοντες .

Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013

Το ΕΣΠΑ σώζει τα διατηρητέα-Μπορούν να αποκατασταθούν τουλάχιστον 5.000 κτίρια!


Με μία εκδήλωση στο κτίριο της πρώτης Βουλής της Ελλάδας, στο Βουλευτικό του Ναυπλίου, εγκαινίασε την περασμένη εβδομάδα τη δημόσια παρουσία του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πολιτών και Φορέων Ιδιοκτητών Διατηρητέων Κτιρίων και Μνημείων που επαναδραστηριοποιήθηκε ύστερα από μία δεκαετία αδράνειας. Εκεί επιβεβαιώθηκαν οι βασικές επιδιώξεις του συλλόγου που καλείται να παράγει έργο κάτω από πολύ διαφορετικές συνθήκες σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα λειτουργίας του. Ο σύλλογος είχε ιδρυθεί το 1984 και ανάμεσα στους σκοπούς του ήταν και ο… αποχαρακτηρισμός διατηρητέων κτιρίων από τη στιγμή που δεν απέφεραν εισόδημα στους ιδιοκτήτες τους (!)
Στο Ναύπλιο αποσαφηνίστηκαν οι νέες προτεραιότητες του συλλόγου. Είχε προηγηθεί τον Δεκέμβριο του 2012 και με την ενεργό συμπαράσταση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών

Υπερχλωρίωση

Για ποιο λόγο;

Χλωρίωση ναι, βάσει προδιαγραφών. Υπερχλωρίωση γίνεται εκτάκτως σε μέρος δικτύου που έμεινε κενό λόγω διαρροής για λόγους ασφαλείας, ενώ το υπερχλωριωμένο νερό απορρίπτεται εκτός δικτύου. Υπερχλωρίωση όλου του δικτύου και των δεξαμενών για ποιο λόγο, αφού γίνεται συστηματική συνεχής χλωρίωση με δοσομετρικές αντλίες; Υπάρχουν υπόνοιες ότι η συστηματική χλωρίωση δεν εξασφαλίζει την υγεία μας;
Είσαστε βέβαιοι ότι το υπερχλωριωμένο νερό μπορεί να βλάψει την υγεία μας μόνον όταν το πίνουμε; Δηλαδή μπορούν να πλένονται με αυτό ακόμη και τα βρέφη;
Από την άλλη πιστεύει η ΔΕΥΑΕΡ ότι υπάρχει Ερμιονίτης που πίνει νερό από την βρύση; Η ΔΕΥΑΕΡ πίνει από την βρύση;
Μήπως ο Δήμος που ξοδεύει τόσα και τόσα για δικηγόρους πρέπει να βάλει έναν να εξετάσει βάσει ποίου νόμου ο δημότης πρέπει να πληρώνει το νερό που καταναλώνει, όταν αυτό αποδεδειγμένα με αναλύσεις του Δήμου δεν είναι πόσιμο; Να εξετάσει νομικά βάσει ποίου νόμου η ΔΕΥΑΕΡ διοχετεύει προς κατανάλωση μη πόσιμο νερό;
Γιατί όσο αποδεχόμεθα αυτή την κατάσταση, μάλλον νερό που να ΠΙΝΕΤΑΙ δεν θα δούμε στις βρύσες μας. Τριάντα χρόνια είχαμε την μπόχα των λυμάτων στα λιμάνια μας, τριάντα χρόνια έχουμε χωρίς πόσιμο νερό.... αλλά δύο βασιλιάδες!

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

Καθαρισμός δικτύου ύδρευσης στην Ερμιόνη


Η ΥΔΡΑ

ΩΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ

Ήταν ένας βράχος χωρίς παραγωγή, καταφύγιο τα δύσκολα χρόνια. Περί το 1770, λόγω των προνομίων που απέκτησε εντασσόμενη στη δικαιοδοσία του Καπουδάν πασά, λόγω φυσικά και την ευφυίας και δράσης των κατοίκων της, έγινε αυτό που έγινε, και η ιστορία της είναι γνωστή. Μετά το 1828 αρχίζει η παρακμή. Πρώτα φεύγουν οι κάτοικοι αναζητώντας καλύτερη τύχη κυρίως στη Σύρο και στη συνέχεια στον Πειραιά, όπου στα πρώτα βήματα της δημιουργίας της πόλης υπάρχει γύρω από τον Άγιο Νικόλαο ξεχωριστός Δήμος των Υδραίων. Μένει στην Ύδρα ο θαυμάσιος οικισμός της, που με τη σειρά του σχεδόν εγκαταλείπεται και στα μέσα του 20ου αιώνα κατεδαφίζονται τα σπίτια του και πουλιόνται σαν οικοδομικά υλικά.
Αυτά τα δύσκολα χρόνια, η 'Ύδρα ήταν ένας έρημος τόπος, έχανε και την τελευταία του πλουτοπαραγωγική πηγή, το σφουγγάρι, και τα μόνα που της είχαν απομείνει ήταν η Σχολή Εμποροπλοιάρχων και το Παράρτημα της Σχολής Καλών Τεχνών. Δηλαδή η μοίρα της ήταν να χαθούν τα περισσότερα σπίτια, να μείνουν μόνο συστάδες αρχοντικών και τα νεότερα χρόνια να κτιστούν νέες οικοδομές - σπιρτόκουτα στα οικόπεδα των γκρεμισμένων σπιτιών της. Έτσι να γίνει έναν νέος οικισμός με λίγα αρχοντικά σπίτια που διασώθηκαν.
Μια φούχτα Υδραίων και ξένων που αγάπησαν με πάθος αυτόν τον τόπο, με τις ενέργειες τους στην κυριολεξία τον έσωσαν. Ο ιατρός και δήμαρχος Αντώνιος Λιγνός, ο Μητροπολίτης Προκόπιος, ο ζωγράφος Περικλής Βυζάντιος του Παραρτήματος ο οποίος παρακαλούσε Αθηναίους και αλλοδαπούς να αγοράζουν παλιά σπίτια και να τα συντηρούν, είναι μορφές που τιμάει η Ύδρα αναγνωρίζοντας τη σωτήρια προσφορά τους.
Μετά την Κατοχή τα πράγματα άλλαξαν, αλλά την τελική διάσωση πρόσφερε ο Μάνος που συμπεριέλαβε την Ύδρα στους διατηρητέους ιστορικούς οικισμούς.
Ο οικισμός και το τοπίο του νησιού, που τελικά πέρασαν σχεδόν χωρίς αβαρίες τα 'πέτρινα χρόνια', τα χαιρόμαστε σήμερα όλοι.
'Έτσι η Ύδρα σήμερα είναι ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ. Για τους Έλληνες αυτονόητος Προορισμός, και για τους ξένους επιλέξιμος προορισμός μέσα στους ωραιότερους της χώρας μας.
Η Ύδρα κατάφερε να διατηρήσει τον οικισμό και το τοπίο της και να γίνει πόλος έλξης καλλιτεχνών και για ένα διάστημα διάσημων προσωπικοτήτων οι οποίοι την κατέστησαν ακόμη πιο ελκυστικό προορισμό.
Στην αντίθετη κατεύθυνση κινήθηκε η Ερμιόνη. Ενώ μέχρι τη δεκαετία του 1950 είχε έναν θαυμάσιο οικισμό με ένα μοναδικό στη Ελλάδα θαυμαστό τόπο, τα Μαντράκια και μια σειρά παμπάλαιων ανεμόμυλων, αντέδρασε και δεν περιελήφθη στους ιστορικούς οικισμούς με διατηρητέα όλα τα κτίσματά της. Με αποτέλεσμα να γεμίσει νέα κτίσματα και να τις μείνουν λίγες συστάδες παλαιών, να γεμίσει τσιμέντο και το κυριότερο, να χάσει τον μαγικό χώρο των Μαντρακιών. Έτσι έχασε και την ευκαιρία να γίνει ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ επί των ημερών μας. Δεν ισχυρίζομαι ότι αν διατηρείτο ως είχε θα ήταν ισοδύναμος ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ με την Ύδρα, αλλά οπωσδήποτε θα ήταν ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ.
Και δεν θα έγραφα αυτά, αν δεν πίστευα ότι η Ερμιόνη, ακόμη και ως έχει σήμερα, μπορεί να γίνει ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ, αρκεί να το θελήσει και να εργαστεί προς αυτήν την κατεύθυνση.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

Άνθρωπιά



Ένα βίντεο που αποτυπώνει καθημερινές κακουχίες  στο ρωσικό χειμώνα.
Οι πράξεις ανθρωπιάς  βιντεοσκοπήθηκαν με κάμερες στερεωμένες σε παρμπρίζ αυτοκινήτων,  ο ArkadiYM93 έκανε το μοντάζ και έβαλε μουσική.
5.488.887 άνθρωποι μέχρι τώρα  συγκινήθηκαν βλέποντάς το.

Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

Ο αναβαλόμενος

ΑΝΑΒΑΛΟΣ

Απ' ότι διαβάζουμε και ακούμε, μάλλον πάει για νέες περιπέτειες πριν καν ξεκινήσει.
Είναι όμως καλό θέμα για επερωτήσεις και εμφανίσεις βουλευτών στην περιοχή μας, λες και οι επερωτήσεις θα κάνουν το έργο.
Όσο για τα φράγματα Τζερζελιας και Ρορού, ούτε επερωτήσεις δεν έχουμε.
Όσο για την αφαλάτωση, μας τάπε η ΔΕΥΑΕΡ.
Άρα ΝΕΡΟ δεν έρχεται από πουθενά μέχρι τις επόμενες δημοτικές μάλλον Μάιο 2014. Ούτε πόσιμο ούτε ποτιστικό.
Απ' ό,τι διάβασα στους Ιχνηλάτες, ξαναθυμήθηκε η Ερμιονίδα τα μικρά μποστανάκια και τα κοτέτσια. Κάτι είναι και αυτό, γιατί στην Πρωτεύουσα ούτε αυτό υπάρχει.
Και να μην ξεχνάμε ότι στην Ερμιονίδα έχουν τα θερινά τους εξοχικά - μικρά παλατάκια ένας πρώην και ένας νυν Βασιλεύς, και η πλειοψηφία των πλουσίων της χώρας.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ τουριστικός

Ο τόπος που εκ των προτέρων έχεις αποφασίσει να πας. Τα ενδιάμεσα είναι σταθμοί και στάσεις.

Αν ένα σχολείο έχει αποφασίσει να πάει στο Σπήλαιο Φράχθι, μετά στο μουσείο Κοιλάδας με γεύμα στην Κοιλάδα, αυτός είναι ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ. Όλα τα άλλα είναι στάσεις για ξεκούραση και πέρασμα από τόπους. Αν το 90% των μαθητικών εκδρομών στην Ερμιονίδα έχει αυτόν τον Προορισμό, τότε η Ερμιονίδα δεν είναι ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ αλλά το σπήλαιο Φράχθι και η Κοιλάδα. Αν όμως υπάρχει μεγάλη κατανομή δηλαδή μαθητικές εκδρομές έχουν ως ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ 5 μέρη της Ερμιονίδας, η έχουν ένα ή δύο διάφορα κάθε φορά, π.χ. επίσκεψη στη Μονή Αγίων Αναργύρων και γεύμα στην Ερμιόνη, επίσκεψη στη Μονή Αυγού, μετά μονή Αγίων Αναργύρων με γεύμα στο Ηλιόκαστρο, επίσκεψη Ύδρας και σπηλαίου Φράχθι κ.λ.π. τότε ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ της μαθητικής εκδρομής είναι η Ερμιονίδα ως άθροισμα πολλών ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ.
Άρα, κατά τη γνώμη μου πάντα, το ζητούμενο είναι πώς κάθε μέρος της Ερμιονίδας μπορεί να γίνει ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ, και πώς με επιτυχία μπορεί να αναπτυχθούν πολλοί ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ στην Ερμιονίδα και τα νησιά της, ώστε ολόκληρη να θεωρείται ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ.
Αυτά για τον τουρισμό, γιατί ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ μπορεί να γίνουμε, για επενδύσεις, και για ό,τιδήποτε άλλο καλό ή κακό. Και αυτό που σήμερα είναι ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ αύριο μπορεί να μην είναι διότι τα πάντα ρει.
Γι αυτό και η Ερμιονίδα πρέπει να έχει τις σταθερές της, δηλαδή την αγροτική παραγωγή (γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία), την παραγωγή ενέργειας, τις βιοτεχνίες της. Γεγονότα έξω από την θέληση της Ερμιονίδας μπορεί να την καταστήσουν για ένα διάστημα μη ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ, όμως τις σταθερές της δεν είναι καθόλου εύκολο να τις χάσει.
Και σήμερα ο τόπος μας βιώνει μια τέτοια κατάσταση, και αντιλαμβάνεται ότι ήταν έγκλημα η εγκατάλειψη των σταθερών της.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ


Σχετική αναφορά του κ, Ιωάννου Σπετσιώτη  ( εδώ )

Πηγή: Ο Αλιβάνιστος


Ο Ελευθέριος Μερτύρης, γενάρχης της οικογένειας Μερτύρη, του οποίου ο πατέρας Σταμάτιος Μερτύρης, καταγόταν από το Δυρράχιο της Αλβανίας, παντρεύτηκε τη Ζωή, ψυχοκόρη του εφοπλιστή Λεούση από την Ύδρα και ιδιοκτήτη του κτήματος Λεούση στην Ερμιόνη και του πλοίου Υδράκι, το οποίο ήταν δρομολογημένο στον Αργοσαρωνικό και είχε ναυπηγηθεί  το 1899 στο λιμένα της Τεργέστης. Εφοδιασμένο με ατμομηχανή που χρησιμοποιούσε για την λειτουργία της, λέβητα (Καζάνι) για την παραγωγή ατμού και ως καύσιμη υλη το κάρβουνο, το οποίο ήταν  ακριβό και για το λόγο αυτό χρησιμοποιούσαν κουκουνάρια, τα οποία μάζευε και αποθήκευε ο παππούς ο Λευτέρης στην αποθήκη, κάτω στο Λιμάνι της Ερμιόνης, εκεί που τώρα είναι  τα σπίτια των Μερτυραίων.          
                              

Εκτιμώντας την εντιμότητα και εργατικότητα του κύρ Λευτέρη ο Λεούσης, τον υποστήριξε, και  προϊόντος του χρόνου αγόρασε κτήματα, έκτισε τυροκομείο, ελαιοτριβείο, παντοπωλείο, καλλιεργούσε αμπέλια και ελαιόδεντρα, διατηρούσε και κτηνοτροφική μονάδα με περισσότερα από χίλια αιγοπρόβατα.
Επειδή στην Ερμιόνη δεν ασχολούντο με την κτηνοτροφία, είχε φέρει κτηνοτρόφους από την Τσακωνιά, οι οποίοι και τον συμβούλευσαν  να κτίσει τον Άγιο Γεώργιο, ο οποίος θεωρείτο προστάτης των αιγοπροβάτων.


Ο κύρ Λευτέρης είχε και μια συνήθεια, όταν τελείωναν οι σοδειές, έπαιρνε το ταγάρι στον ώμο, έμπαινε στο καράβι και πήγαινε στον Πειραιά για να ψωνίσει στο κατάστημα του κουμπάρου του Μοίρα, δώρα για τα παιδιά και τις νύφες, που ο κάθε ένας του παράγγελνε. Σε ένα από τα ταξίδια, όταν πλέον είχε κτίσει τον Άγιο Γιώργη,

Ερώτηση Ανδριανού για την επέκταση του δικτύου του Αναβάλου σε Επίδαυρο και Ερμιονίδα

 Στο πλαίσιο της διαρκούς παρακολούθησης της πορείας υλοποίησης του έργου του Αναβάλου, ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, κατέθεσε στη Βουλή νέα Ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Α. Τσαυτάρη με θέμα την πορεία έγκρισης των μελετών για την επέκταση του δικτύου σε Επίδαυρο και Ερμιονίδα.

Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
«Στο πλαίσιο της διαρκούς παρακολούθησης της πορείας υλοποίησης του μεγάλου αρδευτικού έργου πνοής για την Αργολίδα του Αναβάλου, επανέρχομαι με νέα Ερώτησή μου προκειμένου να πληροφορηθώ για την πορεία έγκρισης των μελετών για την επέκταση του δικτύου σε Επίδαυρο και Ερμιονίδα, μελέτες που εδώ και δύο μήνες βρίσκονται στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου.

Κατόπιν αυτών,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:

1. Σε ποια φάση βρίσκεται η έγκριση των μελετών για την επέκταση του δικτύου σε Επίδαυρο και Ερμιονίδα, μελέτες που εδώ και δύο μήνες βρίσκονται στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου».

argolikeseidiseis 

Επιστολή του Νάνου Βαλαωρίτη στον πρωθυπουργό για τη Χρυσή Αυγή

Ο κορυφαίος Ελληνας ποιητής απευθύνει προσωπικά στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά μια επιστολή που τον καλεί να σπεύσει, έστω και τώρα να αντιμετωπίσει τον ρατσισμό και τη ξενοφονία που κυριαρχούν στους δρόμους της χώρας και την άνοδο της Χρυσής Αυγής. «Παίρνει θάρρος» όπως λέει για αυτή την επιστολή από τη σχέση του Σαμαρά με τον Οδυσσέα Ελύτη, στενό φίλο του Νάνου Βαλαωρίτη.
Η ανάρτηση της επιστολής έγινε και στη σελίδα του στο facebook, και έχει ως εξής:
«Προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος κ. Αντώνη Σαμαρά
Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,
Γνωρίζω από καιρό ότι είσασταν στενός φίλος και συγγενής του επίσης στενού μου φίλου και συναδέλφου Οδυσσέα Ελύτη. Γι αυτόν το λόγο παίρνω το θάρρος να σας απευθύνω αυτή την επιστολή και το κάνω με πόνο στην καρδιά για την κατάσταση στη χώρα μας που σήμερα εσείς την κυβερνάτε.
Εκτός απ'το ότι έχουμε υποστεί την πιο άδικη ηθική και εξελευστική πολιτιστική επίθεση στην ιστορία μας εδώ και δυο χρόνια από τα Γερμανικα ΜΜΕ, και με τέτοιο συστηματικό τρόπο που εξαπλώθηκε πειστικά και στον υπόλοιπο κόσμο, ώστε να φτάσει η απαξίωση ακόμα και σε απλούς ελλήνες πολιτες εξω απ΄την Ελλαδα, αλλα έχουμε παραστεί μάρτυρες της δημιουργίας ενός βαρβαρικού μορφώματος που αυτο-αποκαλείται Χρυσή Αυγή, και χάρις στις αντίξοες περιστάσεις μας, κατάφερε να μπει στη Βουλή των Ελλήνων με όλα τα συμβολα και τις συμπεριφορές νεοναζιστών. Το πόσο δεν είναι "ελληνικό" αυτό το φαινόμενο είναι φανερό και από την ιδεολόγια του και από τα συμβολα και τις τελετές που τόσο χοντρικά και αδέξια μιμείται.
Πολλοί από τους συναδελφους μου διανοούμενους και συγραφείς δεν μοιάζουν να το παίρνουν στα σοβαρά. Δεν βαρυέσαι έχουμε δει κι άλλα κι αυτό θα περάσει, λένε ελαφρά τη καρδία.
Ομως όταν αυτή η κίνηση αρχίζει να βιαιοπραγεί, να δέρνει μεχρι θανάτου τα θύματα της κυκλοφορώντας τις μέρες στα ΜΜΣ και τις νύχτες σε ομαδες που στοχεύουν κυριως τους ξένους μετανάστες ατιμωρητί χωρίς ποτέ να επεμβαίνει η αστυνομία παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις είναι λόγος μεγάλης ανησυχίας για την εικόνα της οχλοκρατίας που παρουσιάζει η Ελλάδα στο εξωτερικό, πράμμα που προστιθεται και δικαιολογεί εν μέρει όλες τις

Έκθεση Φωτογραφίας 90 φωτογράφων

Photo: Θοδωρής Ντόλιας 
Το METApolis σας προσκαλεί στα εγκαίνια μιας έκθεσης που θα «ζήσει» 13 ημέρες, μιας έκθεσης που, πριν γεννηθεί φωτογραφικά, εξελισσόταν για ένα χρόνο, μέσα μας… ένα «Living Thing». Η Έκθεση Φωτογραφίας 90 φωτογράφων-μελών της Ομάδας του METApolis, «ξυπνά», την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013 στις 20:00, την πόλη που μουδιασμένη κοιτά το κενό. Ο χώρος του ΜETApolis, ένας χώρος πειραματισμού και εξέλιξης της τέχνης στο κέντρο της πόλης, Αιόλου 48-50, από τις 7/06/2013 έως στις 19/06/2013, φιλοξενεί, την ανεξάρτητη φωτογραφική δράση των τεσσάρων κύκλων της Φωτογραφικής Ομάδας, σε 2 επίπεδα (αρχάριο και προχωρημένο).
Η έκθεση περιλαμβάνει έργα σε διαφορετικά Επίπεδα (Ημιόροφος, Όροφος ΙV) αποκαλύπτοντας την διαλεκτική διάθεση ανάμεσα στον δημόσιο και τον ιδιωτικό χώρο, με πρωταγωνιστή πάντα τον άνθρωπο. Εικόνες αυτού που βλέπουμε γύρω μας και αυτού που είμαστε, ο φανερός και ο κρυφός εαυτός μας, κομμάτια μιας πραγματικότητας που χωρίς να το συνειδητοποιούμε ζούμε.
Ημιόροφος: «Δημόσιος Χώρος», εικόνες που συναρμολογούν την πόλη που ζούμε, την πόλη που ζει σε κώμα και την πόλη που ξυπνά (εισαγωγικός κύκλος φωτογραφίας 44 μελών).
Όροφος ΙV: «Ιδιωτικός Χώρος», εικόνες σε 3 Δωμάτια (προχωρημένοι κύκλοι φωτογραφίας): 3 διαφορετικές πτυχές της ιδιωτικότητας, προμελετημένοι αυτοσχεδιασμοί, πτυχές του εαυτού μας που ποτέ δεν αποκαλύφθηκαν και ένα παρελθόν που ξορκίζει η μνήμη.
-Δωμάτιο Ι: προσωπικοί πειραματισμοί 19 φωτογράφων, μια συνομιλία μεταξύ του εγώ και του εσύ

Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013

Αιμοδοσία απο τον Μουσικό Σύλλογο στην Ερμιόνη

ΜΟΥΣΙΚΟΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΣ   ΕΡΜΙΟΝΗΣ




Υπεύθυνοι    Αιμοδοσίας      

Διαμαντής  Πασχάλης     τηλ.    6978103519                                                                                                                             Ολια  Βύνιου         τηλ.    2754031538 
Αγαπητοί  φίλοι  και φίλες
Σας   ανακοινώνουμε   ότι   στις   πιο  κάτω   ημερομηνίες   και   ωρες   θα πραγματοποιηθεί   στο  Ιατρείο  Ερμιόνης αιμοληψία  από   την  Δ/νση   Αιμοδοσίας   του   Νοσοκομείου   Αργους  , στο οποίο   διατηρούμε  όπως  γνωρίζετε  τράπεζα   Αίματος  . Σας  καλούμε  για  αιμοδοσία  με  την  πεποίθηση  ότι  θα  ανταποκριθείτε  ευχαρίστως,  επειδή  όλοι  γνωρίζουμε  τι   σημαίνει   επάρκεια  αίματος  όταν  υπάρχει  ανάγκη.                                                                
Τρίτη    4  Ιουνίου  2013 απόγευμα    5.00- 9.00                              Τετάρτη     5  Ιουνίου  2013 πρωί       9.00- 1.30
Επ' ευκαιρία  ευχαριστούμε  θερμά  τούς  αιμοδότες  μας , που  χάρη  στην  προσφορά  τους   καλύφθηκαν σοβαρές  ανάγκες  αίματος  πολλών  συμπολιτών μας. 
                                                                                                    
Η  ΠΡΟΣΦΟΡΑ  ΑΙΜΑΤΟΣ  ΕΙΝΑΙ  ΑΠΟΔΕΙΞΗ  ΑΝΘΡΩΠΙΑΣ  ΕΝΗΜΕΡΩΣΤΕ  ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ  ΤΟ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΑΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ  ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ                                              
                                                Το   ΔΣ                                                                                                                                     

Αγωγοί λυμάτων και νερού

Στο villadidimo ο κύριος Πάνος Αποστόλου γραφεί σχετικά με τον αγωγό υψηλής πίεσης, λόγω μεγάλης υψομετρικής διαφοράς, και τα προβλήματά του ιδιαίτερα με τις διαρροές και τον εγκλωβισμό αέρα (σημειώνω ότι ο εγκλωβισμένος αέρας είναι και εξαιρετικά επικίνδυνος και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό ατύχημα). Τα αποτελέσματα αυτών των προβλημάτων τα έχει δει και δεν τα λέει απλά θεωρητικά.
Ένα λοιπόν σύστημα δεξαμενών και αγωγών νερού υψηλής πίεσης στην πράξη παρουσιάζει τόσα πολλά προβλήματα, που σημαίνει ότι ούτε οι δεξαμενές κατασκευάστηκαν με σωστή μελέτη και προδιαγραφές κατασκευής και λειτουργίας, ούτε ο αγωγός.
Πέραν αυτών η συνεχής διαρροή νερού και μάλιστα πόσιμου σε ελαιώνα ξεραίνει τις γύρω ελιές.
Όταν λοιπόν απλωθούν αγωγοί μεταφοράς λυμάτων από Πορτοχέλι προς Κάμπο Κρανιδίου που θα ανεβοκατεβαίνουν λόφους, ποια μελέτη και ποια τεχνολογία εγγυάται ότι δεν θα συμβούν τα ίδια που συμβαίνουν με το νερό από Πελεή προς Δίδυμα;
Η απλή αναφορά ότι θα χρησιμοποιηθούν τα τάδε υλικά κ.λ.π. με τις τάδε μεθόδους δεν αποκλείουν ούτε το ανθρώπινο λάθος, ούτε την αστοχία υλικού, ούτε την κακοτεχνία. Και εδώ έχουμε να κάνουμε με ανεπεξέργαστα λύματα.
Με την ίδια ευκολία έχουν ακουστεί και σχέδια..... φαραωνικότερα του Φαραώ για την μεταφορά με αγωγούς των λυμάτων Θερμησίας και Ηλιοκάστρου στην Ερμιόνη και Διδύμων, Φούρνων στο Λουτρό.
Η μέχρι τώρα εμπειρία έχει δείξει ότι η μεταφορά νερού σε μεγάλες αποστάσεις με κλειστούς αγωγούς συνοδευόταν από χρόνια προβλήματα διαρροών, κακοτεχνιών κ.λ.π.
Ας μας προβληματίζουν λοιπόν τα όσα πολύ ωραία και απλά εκθέτει ο κύριος Αποστόλου.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς



Στίχοι: Πυθαγόρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας
Πρώτη εκτέλεση: Χαρούλα Αλεξίου




Επιστροφή στο χωράφι: Μόδα ή … ουσία;

Γράφει ο Δρ. Ιωάννης Ν. Χαραλαμπόπουλος, Γεωπόνος-Βιοκλιματολόγος.
Είδαμε έρευνες που οι περισσότεροι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να γίνουν αγρότες. Βλέπουμε sites που αναφέρονται στην αγροτική παραγωγή και ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια.
Επειδή μας αρέσει η υπερβολή και από το όνειρο για το παιδί μας –μόνο γιατρός, δικηγόρος, μηχανικός, πήγαμε στο άλλο άκρο που λέει αγρότης, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:
1. Η Ελλάδα είναι και θα παραμείνει μια χώρα με μικρό κλήρο (γωμορφολογικοί λόγοι, ιστορικοί λόγοι, παράδοση)
2. Τα εργατικά κόστη είναι και θα παραμείνουν υψηλά.
3. Οι γόνιμες και αρδευόμενες εκτάσεις είναι μικρές και λίγες.
4. Τα χρήματα για έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού έγιναν κατανάλωση.
5. Η εμπειρία από το χωράφι δεν μεταφέρθηκε στην επόμενη γενιά (αφού το παιδί αν έπαιρνε τα γράμματα έπρεπε να γίνει επιστήμον), αλλά διεσπάρη σε εποχικούς εργάτες.
6. Η εξουσία είδε τον αγρότη σαν ψηφοφόρο και αυτός βολεύτηκε στο νέο του κοστούμι.
7. Τσιμπήσαμε το δόλωμα των επιδοτήσεων και αν μάθεις να σε δωρεάν γεύματα, αλίμονο σου αν έρθει η ώρα να κάνεις τον

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
 
 
Ο Δήμος Ναυπλιέων και ο Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ. έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν στην έκθεση φωτογραφίας του Χρήστου Παλαμήδη με τίτλο «Προσμονή» που θα πραγματοποιηθεί στο Βουλευτικό από 1  έως 11 Ιουνίου 2013.
Ώρες λειτουργίας καθημερινά: 11:00 έως  14:00 και 17:00  έως  23:00.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν το Σάββατο 1 Ιουνίου 2013 και ώρα 20:00.
Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα!
 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΟΥ Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ
 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π.  ΧΕΛΙΩΤΗΣ

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2013


Ελληνικές παραστάσεις
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260
Λία Χαράκη. ΧορόςΛία Χαράκη. Χορός
* Ο Στάθης Λιβαθινός σκηνοθετεί την Iλιάδα (παρουσιάζεται πρώτη φορά ολόκληρη) στη βραβευμένη μετάφραση του Δ.Ν. Μαρωνίτη, αναδεικνύοντας μέσα από το περίφημο αρχαίο έπος τη σχέση του σημερινού ανθρώπου με την εμφύλια σύγκρουση. (4-8.06).
* O Bαγγέλης Θεοδωρόπουλος επαναπροσεγγίζει, με νέα και ξεχωριστή διανομή, τον Κοινό Λόγο, το σπαρακτικό οδοιπορικό της Έλλης Παπαδημητρίου, που διατρέχει τα κρίσιμα χρόνια από το '22 ως τον Εμφύλιο. (19 και 20.06).
* Η Μαρία Μαγγανάρη με την ομάδα Κανιγκούντα προτείνει μια σκηνική εκδοχή του Αλεξάντερπλατς του Άλφρεντ Ντέμπλιν, με τον Μεσοπόλεμο της οικονομικής κρίσης και της ανόδου του φασισμού ως καθρέφτισμα της δική μας εποχής. (22 και 23.06).
* Ο Δήμος Αβδελιώδης σκηνοθετεί τη Γυναίκα της Ζάκυθος του εθνικού μας ποιητή, ζωντανεύοντας με την Όλια Λαζαρίδου τους πολύτιμους στίχους και τις ιδέες του. (27 και 28.06).
* Ο Γιάννης Κακλέας επιχειρεί μια εικοσιτετράωρη παράσταση - κατάδυση στο μπεκετικό σύμπαν με το Μερσιέ και Καμιέ του μεγάλου Ιρλανδού. (29.06).
* Οι ηθοποιοί Νίκος Χατζόπουλος και Ακύλας Καραζήσης, που πρόσφατα διακρίθηκαν ως σκηνοθετικό δίδυμο, συνυπογράφουν τη σκηνοθεσία του έργου του Σίλλερ, Έρωτας και ραδιουργία, αντιμετωπίζοντας με κριτικό βλέμμα τη γερμανική αστική τραγωδία της ανθρώπινης

Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

"Το όνειρο του σκιάχτρου" απο το 2ο Νηπιαγωγείο Ερμιόνης


ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ: ΦΩΤΙΑ – ΔΕΜΑΤΟΠΟΙΗΤΗΣ

Τρίπολη, 27/05/2013
 Κε Πρόεδρε του ΠΕ.ΣΥ. Πελοποννήσου,
Ζητώ, ως ο Κανονισμός ορίζει, όπως στο επόμενο Περιφ.Συμβούλιο, φέρετε το παρακάτω -Έκτακτο  Δελτίο Τύπου της 24.05.13- ως επερώτηση μας, στην Ημερήσια Διάταξη.
Η κατάσταση στα Δίδυμα Αργολίδας είναι επιεικώς απαράδεκτη από κάθε πλευρά, όπως και, πέρα των άλλων στοιχείων, το κατωτέρω video αποδεικνύει:
 
 
Λάμπρος Μπούκλης
Γραμματέας ΠΕ.ΣΥ. Πελοποννήσου
κιν  6944764651 
  • Κοινοποείται στα Μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου
  • Κοινοποιείται και στα ΜΜΕ Πελοποννήσου

Η Bahareh Bisheh και η ανιψιά της

Προτείνει ο Γιάννης Λακούτσης
Ιντερνετικές γκάφες: Πόσες φορές έχετε δει να κοινοποιούν φωτογραφίες μικρών παιδιών που υποτίθεται έχουν κάποια αρρώστια και αν το κοινοποιήσετε το facebook θα δώσει χρήματα για το παιδί; Άπειρες φορές. Θυμώνω όταν βλέπω τέτοιες κοινοποιήσεις. Σημαίνει ότι οι άνθρωποι που το κοινοποιούν πραγματικά νομίζουν ότι θα βοηθήσουν. Βασικά κανονικά δεν πρέπει να θυμώνουμε τόσο με αυτούς που το κοινοποιούν όσο με αυτούς που στην ουσία εκμεταλλεύονται την αφέλεια κάποιων άλλων για να δημιουργήσουν viral φαινόμενα στο facebook εκμεταλλευόμενοι την ανθρώπινη ευαισθησία.
Ένα τέτοιο viral φαινόμενο αυτών των ημερών ήταν αυτή η φωτογραφία:
girl mother
Το ορφανό (;) κοριτσάκι.

Συγκινητική φωτογραφία, έτσι δεν είναι; Γι’ αυτήν λοιπόν τη φωτογραφία κάποιοι είπαν ότι τραβήχτηκε σε κάποιο ορφανοτροφείο και ότι το κοριτσάκι ζωγράφισε τη μητέρα του. Επειδή λοιπόν όταν μπαίνουμε σε κάποιο ιερό χώρο βγάζουμε τα παπούτσια μας, το ίδιο έκανε και το κοριτσάκι. Πόσο ψέμα!
Καταρχάς η φωτογραφία κάνει μπαμ ότι είναι καλλιτεχνική και επεξεργασμένη. Όμως πρέπει να σας πω ότι στην αρχή κι εγώ την πάτησα. Διαβάζοντας μόνο τον τίτλο ενός άρθρου ότι πρόκειται για ορφανό κοριτσάκι η καρδιά μου σφίχτηκε. Γι΄αυτό το λόγο πρέπει κάποιες φορές να σκεφτόμαστε διπλά και τριπλά πριν κοινοποιήσουμε κάτι γιατί τελικά μπορεί να αποδειχθεί ψέμα.
Τελικά η φωτογραφία αυτή όπως και μια σειρά άλλων φωτογραφιών με την ίδια θεματολογία είναι της Ιρανής βραβευμένης φωτογράφου και καλλιτέχνιδος Bahareh Bisheh, ο οποίος συνδυάζει τη φωτογραφία με την επεξεργασία της εικόνας και δημιουργεί αριστουργήματα. Όλες του οι φωτογραφίες έχουν κάτι να πουν, κάτι να μεταδώσουν για τη ζωή, τον θάνατο, την παιδική ηλικία, τα όνειρα και την καταπίεση των Ιρανών γυναικών. 
Στην ίδια σειρά με τις φωτογραφίες με την κιμωλία υπάρχουν κι άλλες πολύ συγκινητικές φωτογραφίες:

Από Ιχνηλάτες

Αν είναι δυνατόν!

Στην είσοδο τη Ερμιόνης, εκεί που ο πρώην Δήμος της Ερμιόνης έκανε έργα ανάδειξης της Πύλης του αρχαίου τείχους της Ερμιόνης της Κλασσικής Εποχής, εκεί που η αρχαιολογική σκαπάνη εντόπισε ακόμη και τα αυλάκια του αμαξιτού αρχαίου δρόμου που ακολουθούσαν οι άμαξες και τα κάρα, εκεί που υπάρχει η σκέψη να τοποθετηθεί η ρωμαϊκή σαρκοφάγος στην πλήρη μορφή της, αυτόν τον χώρο που ηλεκτροφωτίζεται ως σημαντικότατο μνημείο της Ερμιόνης, αυτόν ακριβώς τον χώρο βρήκε ως καταλληλότερο ο Δήμος για να βάλει τρεις κάδους απορριμμάτων;

Και να υπενθυμίσω ότι για πολύ μεγάλο διάστημα στον πρώην Δήμο Ερμιόνης, ουσιαστικά δεν υπήρχαν κάδοι αλλά πολύ συχνή αποκομιδή σκουπιδιών και ο οικισμός δεν είχε πρόβλημα σκουπιδιών.
Και είμαστε πραγματικά ένας Δήμος που οι κάτοικοί του ακολουθούν σε πολύ μεγάλο ποσοστό τους κανόνες ανακύκλωσης, αλλά ο Δήμος δεν ανταποκρίνεται αλλά ούτε και έχει διάθεση για πραγματική ενημέρωση επί του θέματος.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

Συναυλία Ιερισσός 25-05-2013, Α΄μέρος


Το πρώτο μέρος από την μοναδική συναυλία εναντίον των καταστροφικών μεταλλείων χρυσού, χθες βράδυ στην Ιερισσό.
Το μόνο που θα θέλαμε να τονίσουμε είναι η συγκινητική αλληλεγγύη κι ανιδιοτελή προσφορά, όλων όσων συμμετείχαν , από τους καλλιτέχνες μέχρι τις γυναίκες της καθαριότητας και τις ομάδες περιφρούρησης, φύλαξης, μπαρ-σέρβις, μπουφέ, ψησίματος, πάρκινγκ, οικονομικής ενίσχυσης, πασπαρτού ....
Είμαστε περήφανοι για τον δίκαιο αγώνα που δίνουμε , είμαστε αποφασισμένοι, ενωμένοι , ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ



Ιερισσός :"Το παθος για την λευτερια ειναι δυνατοτερο απο ολα τα κελια"

Χιλιάδες πολίτες από τη Χαλκιδική, τη Θεσσαλονίκη, από όλη τη Μακεδονία και τη Θράκη, αλλά και από την υπόλοιπη Ελλάδα παρακολούθησαν το βράδυ του Σαββάτου στην Ιερισσό τη συναυλία που διοργάνωσαν οι επιτροπές κατά της επένδυσης χρυσού στις Σκουριές.

Τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, που άνοιξε την αυλαία της συναυλίας, υποδέχτηκε ένα ενθουσιασμένο πλήθος χιλιάδων κατοίκων της περιοχής και επισκεπτών, που τραγούδησε και διασκέδασε. Ενώ παράλληλα φώναξε πολλά συνθήματα κατά της εγκατάστασης εργοστασίου χρυσού στη Χαλκιδική, εναντίον της αστυνομοκρατίας και των μέτρων καταστολής στην περιοχή και απαιτώντας την άμεση απελευθέρωση όσων συνελήφθησαν κατά τις αντιδράσεις και τα επεισόδια που κλιμακώθηκαν από το περασμένο φθινόπωρο.

Στην συναυλία «για μία εξόρυξη που δε θα γίνει ποτέ», όπως λέγεται χαρακτηριστικά, τραγούδησαν ακόμη οι: Δημήτρης Ζερβουδάκης, Παύλος Παυλίδης, Γιάννης Αγγελάκας, Ματούλα Zαμάνη και B-Movies.


Οι επισκέπτες, που έφτασαν στην Ιερισσό με ΙΧ, αλλά και αρκετά ναυλωμένα λεωφορεία, από νωρίς το απόγευμα κατέκλυσαν την κεντρική πλατεία του χωριού, όπου είχε στηθεί η εξέδρα της συναυλίας.

Πολλοί μάλιστα από αυτούς, έκλεισαν ενοικιαζόμενα δωμάτια ή ξενοδοχεία σχεδιάζοντας να συνδυάσουν την παρακολούθηση της συναυλίας με ένα Σαββατοκύριακο ή ολιγοήμερες διακοπές στη θάλασσα. Άλλωστε, οι κάτοικοι της Ιερισσού που διαθέτουν ενοικιαζόμενα καθιέρωσαν ενιαία μειωμένη τιμή, δέκα ευρώ το άτομο, για αυτούς που επέλεξαν να παραμείνουν, καθώς αρκούσε μόνο ο επισκέπτης κλείνοντας το δωμάτιο να αναφέρει ότι βρίσκεται εκεί για τη συναυλία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρωί της Κυριακής, της επόμενης ημέρας της συναυλίας, θα πραγματοποιηθεί ανάβαση στον Κάκκαβο, μία βόλτα ενημέρωσης στις Σκουριές. Η συγκέντρωση θα γίνει στις 11.00 στην πλατεία της Ιερισσού.

ΠΗΓΗ:egnatiapost.gr


Πηγη φωτογραφιών:facebook

Ελπιδοφόρες πρωτοβουλίες: Αγρότες και Γεωπόνοι από Ερμιονίδα, Λεβίδι και Μαλανδρένι θα παράγουν Αρωματικά φυτά, Βότανα και Αιθέρια έλαια

Από αριστερά προς τα δεξιά, Γιώργος Τσεγκής, Αντ. Φραγκούλης, Βασίλης Δημαράκης και Δαμιανός Νάκος.
Ο φωτογραφικός φακός άφησε εκτός, την εκ των πρωτεργατών της προσπάθειας κα Λίτσα Λαμπίρη
 Tις δυνάμεις τους αποφάσισαν να ενώσουν τριάντα περίπου καλλιεργητές και επιστήμονες  από την Ερμιονίδα και  να συμμετέχουν με αυτό τον τρόπο,  σε ένα ρηξικέλευθο θεσμικό αγροτικό  σχηματισμό που ήδη αγκαλιάζει την  Αργολίδα και τη Αρκαδία.  Δεν θα έχει όμως την γνωστή μορφή του συνεταιρισμού,  καθώς θα χρηματοδοτείται από τα μέλη του… Στόχο τους αποτελεί, η μελλοντική εξαγωγή αρωματικών φυτών και  των παραγώγων τους  «αιθέρια έλαια»  και η καθιέρωση τους, στις διεθνείς αγορές.
 Ενδιαφέρουσες είναι οι δηλώσεις στην «Ενημέρωση Πελοποννήσου», του γεωπόνου από την Ερμιόνη κ. Βασίλη Δημαράκη για το όλο εγχείρημα: «Ξεκίνησαν κάποιες ενημερωτικές ομιλίες του ΕΘΙΑΓΕ και της Ένωσης Αγροτών Ελλάδος και Αργολίδας, πριν από ένα χρόνο περίπου. Μετά από πολλή έρευνα και προσπάθεια,  καταλήξαμε στην σύμπραξη πολλών ανθρώπων,  με κοινό σκοπό και στόχο, και έτσι  δημιουργήσαμε μια μη Αστική –μη Κερδοσκοπική εταιρεία, ώστε να έχει υπό την σκέπη της το όλο εγχείρημα. Συνεργαζόμαστε στενά,  με το Eθνικό  Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας, ώστε να μας υποστηρίξει τεχνικά και με το φυτικό υλικό, αλλά και με τις κατάλληλες επιστημονικές γνώσεις. Θα παρακολουθεί τις προσπάθειες μας για τα επόμενα δύο χρόνια.
Θα καλλιεργήσουμε πειραματικά,  έξι -επτά είδη αρωματικών φυτών  και βοτάνων. Σκοπός μας είναι  η γνώση της καλλιέργειας στην πράξη.  Να αξιολογήσουμε το οικονομικό κόστος και να «χαρτογραφήσουμε» όλη την διαδρομή  από το χωράφι (προδιαγραφές, πιστοποιήσεις) μέχρι τον καταναλωτή. Να μάθουμε δηλαδή, να εξάγουμε.  Τελικός μας στόχος είναι, ένα προϊόν  υψηλής ποιότητας και αξίας, ώστε και με την κατάλληλη συσκευασία, να μπορέσει να πλασαριστεί στο μέλλον, στην παγκόσμια αγορά.  Έχουμε  ενδείξεις, πως η καλλιέργεια και η  εμπορία αιθέριων ελαίων και αρωματικών φυτών, μπορεί να αποφέρουν διπλάσια κέρδη σε σχέση με την κερδοφορία που παρουσιάζει η εμπορία και η εξαγωγή της ελιάς!
Στην Ερμιονίδα έχουμε μια έκταση πέντε στρεμμάτων, για το σκοπό αυτό, ενώ υπάρχουν άλλες δύο, στο Λεβίδι και στο Μαλανδρένι, τις οποίες θα αξιοποιήσουν τα υπόλοιπα μέλη αυτής της ένωσης,  που περιλαμβάνει  επαγγελματίες και από την Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας..»

http://enimerosipeloponnisou.blogspot.gr/