Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

Ξεκινάει σήμερα η Γιορτή Ροδιού στην Ερμιόνη

Την αφίσα φιλοτέχνησε η κα Ανθούλα Λαζαρίδου Δουρούκου
Ο Δήμος Ερμιονίδας διοργανώνει για 3η συνεχή χρονιά την “Γιορτή Ροδιού” που θα πραγματοποιηθεί στην Ερμιόνη. Η “Γιορτή Ροδιού” προβάλει το φημισμένο σε όλους μας, ΡΟΔΙ ΕΡΜΙΟΝΗΣ.
Η αρχή της γιορτής θα γίνει στις 25/10/2013 ημέρα Παρασκευή και ώρα 19:00 μμ στο Πνευματικό Κέντρο Ερμιόνης Παλαιό Σχολείο Συγγρού με το “Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα Ερμιονίτικα Ρόδια από το Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Ερμιόνης (Ι.Λ.Μ.Ε.)”.
Επίσης, την ίδια μέρα θα γίνει η παρουσίαση της Μελέτης με τίτλο “Φάκελος Αιτήματος Καταχώρησης με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (Π.Ο.Π.) για το ΡΟΔΙ ΕΡΜΙΟΝΗΣ από τον γεωπόνο Κο Ηλία Ρούμπο.”
Η Γιορτή συνεχίζεται το Σάββατο 26/10/2013 στις 16:00 μμ με ποδηλατάδα από το λιμάνι της Ερμιόνης, περνώντας από τον κάμπο  με τα κατακόκκινα ρόδια και φτάνοντας στο φαράγγι του καταφυκιού.
Το βραδάκι στις 20:00 μμ., τα παιδιά θα ξεκινήσουν από το λιμάνι της Ερμιόνης, ντυμένα αγρότες πάνω στην στολισμένη άμαξα και θα προσφέρουν ρόδια στους επισκέπτες.
Στα μανδράκια Ερμιόνης θα βρίσκονται ντόπιοι καλλιτέχνες να χαρίσουν μια μαγική και αξέχαστη βραδιά.
Την Κυριακή 27/10/2013 στις 11:00 πμ. στο λιμάνι της Ερμιόνης θα πραγματοποιηθεί το εορταστικό κομμάτι με τους παραγωγούς να προσφέρουν ρόδια και τον κατακόκκινο χυμό που είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά.
Θα δοκιμάσουμε τις παραδοσιακές νοστιμιές με βάση το ρόδι που θα παρουσιάσει ο γνωστός Σεφ κ. Θοδωρής Αγγελασόπουλος και θα προσφέρουν οι επαγγελματίες της Ερμιόνης. Εκεί θα βρίσκεται η χορευτική ομάδα του Δήμου Ερμιονίδας και η μουσική μπάντα του ΚΕΘΕΑ στροφή. Φιλική συμμετοχή – παρουσίαση της γιορτής θα κάνει ο Γιώργος Αμυράς. - See more at: http://www.sfedona.gr/content/%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B7-%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CE%B7#sthash.iAwLVCab.dpuf
Ο Δήμος Ερμιονίδας διοργανώνει για 3η συνεχή χρονιά την “Γιορτή Ροδιού” που θα πραγματοποιηθεί στην Ερμιόνη. Η “Γιορτή Ροδιού” προβάλει το φημισμένο σε όλους μας, ΡΟΔΙ ΕΡΜΙΟΝΗΣ.
Η αρχή της γιορτής θα γίνει στις 25/10/2013 ημέρα Παρασκευή και ώρα 19:00 μμ στο Πνευματικό Κέντρο Ερμιόνης Παλαιό Σχολείο Συγγρού με το “Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα Ερμιονίτικα Ρόδια από το Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Ερμιόνης (Ι.Λ.Μ.Ε.)”.
Επίσης, την ίδια μέρα θα γίνει η παρουσίαση της Μελέτης με τίτλο “Φάκελος Αιτήματος Καταχώρησης με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (Π.Ο.Π.) για το ΡΟΔΙ ΕΡΜΙΟΝΗΣ από τον γεωπόνο Κο Ηλία Ρούμπο.”
Η Γιορτή συνεχίζεται το Σάββατο 26/10/2013 στις 16:00 μμ με ποδηλατάδα από το λιμάνι της Ερμιόνης, περνώντας από τον κάμπο  με τα κατακόκκινα ρόδια και φτάνοντας στο φαράγγι του καταφυκιού.
Το βραδάκι στις 20:00 μμ., τα παιδιά θα ξεκινήσουν από το λιμάνι της Ερμιόνης, ντυμένα αγρότες πάνω στην στολισμένη άμαξα και θα προσφέρουν ρόδια στους επισκέπτες.
Στα μανδράκια Ερμιόνης θα βρίσκονται ντόπιοι καλλιτέχνες να χαρίσουν μια μαγική και αξέχαστη βραδιά.
Την Κυριακή 27/10/2013 στις 11:00 πμ. στο λιμάνι της Ερμιόνης θα πραγματοποιηθεί το εορταστικό κομμάτι με τους παραγωγούς να προσφέρουν ρόδια και τον κατακόκκινο χυμό που είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά.
Θα δοκιμάσουμε τις παραδοσιακές νοστιμιές με βάση το ρόδι που θα παρουσιάσει ο γνωστός Σεφ κ. Θοδωρής Αγγελασόπουλος και θα προσφέρουν οι επαγγελματίες της Ερμιόνης. Εκεί θα βρίσκεται η χορευτική ομάδα του Δήμου Ερμιονίδας και η μουσική μπάντα του ΚΕΘΕΑ στροφή. Φιλική συμμετοχή – παρουσίαση της γιορτής θα κάνει ο Γιώργος Αμυράς. - See more at: http://www.sfedona.gr/content/%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B7-%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CE%B7#sthash.iAwLVCab.dpuf




Φέτος ο Γιώργος Αμυράς θα είναι ο παρουσιαστής.


  Η Αγγελική Μαντζαβίνου και αυτή τη χρονιά, θα δημιουργήσει με τα παιδιά κεραμικά ρόδια.

Καταστηματάρχες και παραγωγοί θα είναι εκεί με τα προϊόντα τους που θα έχουν για βάση το ρόδι.


Θα παρουσιασθεί έκθεση φωτογραφίας απο τη φετινή συγκομιδή του ροδιού με τίτλο "Άνθρωποι της γης και του ροδιού" .
Την επιμέλεια της έχει η Ρίνα Λουμουσιώτη.

Γιορτή είναι η συμμετοχή.
Να είμαστε όλοι εκεί.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ

Στο πλαίσιο της προσπάθειας ενημέρωσης των δημοτών της επαρχίας μας, .η συντονιστική ομάδα της δημοτικής μας παράταξης δημιούργησε site στο οποίο θα αναρτώνται οι δράσεις της, καθώς και σημαντικά άρθρα που αφορούν το Δήμο Ερμιονίδας
Το site της παράταξης είναι στη διεύθυνση : www:nediper.gr
Το email είναι:info@nediper.gr
Επίσης υπάρχει στο facebook η ομάδα ΝΕ.ΔΥ.Π.Ερμιονίδας
                             
            Πέμπτη 24-10-2013
                             
             Για τη ΝΕ.ΔΥ.Π.ΕΡ.
                             
                  Τάσος Τόκας

Η μικρή ροδιά



Το ένα και μοναδικό…ρόδι.

Ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους

Η μικρή ροδιά


   Ήτανε κάποτε μια μικρή ροδιά. Ζούσε στην αυλή ενος σπιτιού όπου έμενε μια οικογένεια με τρία παιδιά. Ήταν ένα νεαρό, όμορφο και καλοφτιαγμένο δέντρο, που όταν ύθι μεγάλωνε, θα ήταν σίγουρα πολύ δυνατό και θα έδινε πολλούς καρπούς. 

   Όλη η οικογένεια αγαπούσε πολύ τη ροδιά. Τη φροντίζανε. Ο πατέρας σκάλιζε το χώμα γύρω της για να είναι μαλακό. Η μητέρα την πότιζε κάθε βράδυ με το που έπεφτε ο ήλιος. Αλλά πιο πολύ από όλους τη ροδιά την αγαπούσαν τα παιδιά. Όλη μέρα τρέχαν στην αυλή και παίζανε, σκαρφάλωναν στα κλαδιά της, ένα ένα, γιατί τα κλαδιά της ήτανε λεπτά και δεν θα τα κρατούσε όλα μαζί. Και όχι όταν παίζανε κρυφτό, γιατί τα φύλλα της ήταν αραιά, και δεν θα τα έκρυβε καλά. Στη ροδιά μπορούσε να σκαρφαλώνει ακόμη και το μικρότερο παιδάκι, γιατί ακόμη ο κορμός της ήταν χαμηλός και έφτανε εύκολα τα κλαδιά της. Και κατά το μεσημέρι, αποκαμωμένα από το παιχνίδι, κάθονταν κοντά της, της τραγουδούσανε, και της λέγανε ιστορίες... Και η ροδιά ήξερε όλα τα νέα του σχολείου, και της γειτονιάς. Και έμαθε και πολλά παραμύθια. Αλλά το πιο αγαπημένο της ήταν όταν τα παιδιά της τραγουδούσαν... Κι όταν τα έβλεπε ιδρωμένα και κουρασμένα να κάθονται γύρω της, φούντωνε όσο μπορούσε τα κλαδιά της, να τους κάνει ίσκιο πυκνό να τα δροσίσει. Α, τα αγαπούσε πολύ τα παιδιά η ροδιά...

   Έφτασε καλοκαίρι, και η ροδιά άνθισε! Τα κλαδιά της γεμίσανε με μικρά ροζ ανθάκια. Ήταν τόσο όμορφη... Η μητέρα κάθε πρωί τη χάζευε, και τα παιδιά τώρα ανέβαιναν με πολύ προσοχή στα κλαδιά της, μην της χαλάσουν τα λουλούδια. Όλη μέρα είχε επισκέψεις από μέλισσες και πεταλούδες που ξεδιψούσαν με το

"ΓΑΜΟΙ ΚΗΔΕΙΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΦΟΡΕΣΩ" ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΡΙΑΝΟΝ



«Γάμοι, Κηδείες και δεν έχω τίποτα να φορέσω»
                                       της
   Άννας Χατζησοφιά
 
«Από μικρές εκπαιδευόμαστε να έχουμε στενή σύνδεση με τα ρούχα
Οι μαμάδες μας ντύνουν, μας φοράνε κορδελάκια στα μαλλιά, και μας προστάζουν να γυρίσουμε γύρω-γύρω για να μας καμαρώσουν.
Μετά έρχονται οι κούκλες που μαθαίνουμε να τις ντύνουμε.
Έτσι λατρεύουμε να μισούμε την εξάρτηση μας από την Μόδα»
Απόσπασμα από την παράσταση
 
 Για τρεις παραστάσεις στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΡΙΑΝΟΝ
 
Παρασκευή 1η Νοεμβρίου, βραδινή 21:00
Σάββατο 2 Νοεμβρίου, απογευματινή 18:30 και βραδινή 21:00
 
Το Γάμοι, Κηδείες και δεν έχω τίποτα να φορέσω, μετά από μια

Παρουσίαση του βιβλίου Το Ταξίδι Μύησης του Μικρού Λόχαν

Πολύς κόσμος και μεγάλο ενδιαφέρον στην πρώτη παρουσίαση του βιβλίου του Γιάννη Δέδε, Το Ταξίδι Μύησης του Μικρού Λόχαν (Αρχέτυπο), στις 19 Οκτωβρίου 2013, στο Κρανίδι της Αργολίδας.
 Ο Γιάννης Δέδες είναι δάσκαλος πολεμικών τεχνών εδώ και πολλά χρόνια, και διατηρεί σχολή στο Κρανίδι. 
Την παρουσίαση του βιβλίου ακολούθησε επίδειξη κινήσεων και ασκήσεων από μαθητές της σχολής. Στις φωτογραφίες διακρίνεται ο συγγραφέας, ο διεθυντής των εκδόσεων Αρχέτυπο και του ΑΒΑΤΟΝ, Στέφανος Ελμάζης, καθώς και μαθητές που κάνουν μια άσκηση.
Μια επόμενη παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει στις 16 Νοεμβρίου στο Ναύπλιο

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Από Ιχνηλάτες

Fast Track για την Ερμιονίδα;

Χαίρομαι που γίνεται πλέον αντιληπτό από όλο και περισσότερους συμπατριώτες ότι τουριστική ανάπτυξη χωρίς μέτρο δεν οδηγεί πουθενά. Οδηγεί στην πρόοδο όλων των συμπατριωτών, όταν συνοδεύεται από ουσιαστική ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και της μεταποίησης και μάλιστα όταν αυτή η ανάπτυξη 'παντρεύεται' με τον τουριστικό τομέα. Δοκιμασμένη συνταγή με επιτυχία. Βλέπε Κρήτη, βλέπε τώρα και Μεσσηνία.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

Δουλειά χωρίς ελπίδα


Δουλειά χωρίς ελπίδα


               SAMUEL COLERIDGE

               Μετάφραση: Λάμπρος Πορφύρας

Όλα δουλεύουν στην πλάση. Για δες: τα μελίσσια βουίζουν,
απ' τις φωλιές τους οι σάλιαγκοι βγήκαν· στρουθιά φτερουγίζουν.
Kαι να που κι ο γέρος χειμώνας κι αυτός στο γαλάζιο του απείρου
έχει στα μάτια του, κάτι σαν φως ανοιξιάτικου ονείρου.
Mόνος εγώ μέσα σ' όλα με δίχως δουλειά τριγυρνάω,
κι ούτ' αγαπώ, κι ούτε μέλι τρυγώ, κι ούτε πια τραγουδάω.

Kι όμως γνωρίζω κάτι άγνωστους όχτους που αμάραντ' ανθίζουν,
ξέρω κρυμμένες πηγές που το νέκταρ σε ρυάκια σκορπίζουν.
Για άλλους αμάραντ', αλίμονο γι' άλλους αν θέλετ' ανθίστε·
όχι! για με μην ανθίστε. Mακριά μου ρυάκια κυλήστε·
μ' έν' αστεφάνωτο μέτωπο φεύγω, με χείλη φρυγμένα,
κι αν με ρωτάς ποιος με πνίγει καημός, άκου τούτο από μένα:
δίχως ελπίδα η δουλειά νέκταρ μέσα σε κόσκινο χύνει,
και δίχως κάποιο σκοπό η ελπίδα δε ζει μήτ' εκείνη.



                                                Βαλκανικός Ταχυδρόμος 21/3/1919

Γιάννης Λακούτσης

Τάσος Τόκας: Σταυρός Διδύμων, απαιτείται άμεση λύση

Σταυρός Διδύμων:  απαιτείται άμεση λύση. Το  τεραστίων διαστάσεων πρόβλημα  της  υπερχωματερής που δημιουργήθηκε στο Σταυρό Διδύμων με την  ανεξέλεγκτη ποσότητα των χύδην και των δεματοποιημένων σύμμεικτων απορριμμάτων  γύρω από το χώρο  του δεματοποιητή δημιουργεί  μια εκρηκτική κατάσταση με ανεξέλεγκτες συνέπειες  τόσο για την υγεία  των κατοίκων της περιοχής, όσο και για  τη μόλυνση του περιβάλλοντος.

  Η τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.) του Γενικού Γραμματέα  Περιφέρειας Πελοποννήσου  με αριθμ.  2823/7-8-2009  του υφιστάμενου έργου «Δεματοποίηση/προσωρινή αποθήκευση μετά τη συλλογή και μεταφορά  σύμμεικτων απορριμμάτων  (Α.Σ.Α.)  στο Δ.Κρανιδίου Ν.Αργολίδας για το έργο «Διαχείριση (κομποστοποίηση και διαλογή) αστικών στερεών αποβλήτων Δήμου Ερμιονίδας Ν.Αργολίδας με  απόφαση του Γενικού Δ/ντή Χωροταξικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελ/νήσου με Αρ.Πρωτ:20239/1258/23-9-2013  και έγκριση τουΥΠΕΚΑ με Αριθμό Καταχώρησης 27331/4-10-2013 προκαλεί ερωτηματικά που χρειάζονται απάντηση:
1.   Πώς θα γίνει η κτιριακή και μηχανολογική επέκταση στο     Σταυρό Διδύμων, με προσθήκη ΚΔΑΥ (Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών) και χώρου κομποστοποίησης οργανικών αποβλήτων  από τη διαλογή των Αστικών στέρεων Απορριμμάτων( ΑΣΑ )καθώς και των Συνοδών Έργων  στον ήδη υπερ-κορεσμένο   χώρο;
2.   Ποιος θα εγγυηθεί  ότι η επέκταση σε διπλανό τμήμα δασικής παραχωρημένης έκτασης  για τη μεταφορά των σύμμεικτων απορριμμάτων  για σταδιακή επεξεργασία, δεν θα δημιουργήσει  έναν μεγαλύτερο Χώρο Ανεξέλεγκτης  Διάθεσης Απορριμμάτων  (ΧΑΔΑ) με τραγικές συνέπειες για την περιοχή (δημόσια υγεία, μόλυνση περιβάλλοντος, καταστροφή του δάσους);
3.   Γιατί η συγκεκριμένη μελέτη δεν προτείνει και εναλλακτικό χώρο για τη δημιουργία  της εγκατάστασης όταν μάλιστα η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΚΑ  κ.Νάντια Γιαννακοπούλου  μιλώντας σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων  του  τηλεοπτικού καναλιού  BEST της Καλαμάτας, για την υπόθεση διαχείρισης των απορριμμάτων,  ξεκαθάρισε ότι η χωροθέτηση δεν είναι ευθύνη του ΥΠΕΚΑ, αλλά είναι θέμα που το χειρίζεται η Περιφέρεια!;   Ταυτόχρονα  δήλωσε ότι πάσχουν οι μελέτες που δεν έχουν εναλλακτικές  προτάσεις και επισήμανε ότι η Ε.Ε. είναι ξεκάθαρη  και μιλά για κοινωνική αποδοχή τέτοιων επιλογών.

"Tιμή στους ήρωες του '40" από τον Μουσικό Σύλλογο Ερμιόνης

 Ο Μουσικός Σύλλογος Ερμιόνης, τιμώντας την Εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, διοργανώνει εκδήλωση λόγου και μουσικής. Στην εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου την Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013 και ώρα 19.30΄, θα παρουσιαστεί ολοκληρωμένη σύνθεση με θεματικό αντικείμενο την Εθνική μας επέτειο και τίτλο "Tιμή στους ήρωες του '40".

Η σύνθεση περιλαμβάνει τα αντιπροσωπευτικότερα, επί του θέματος, έργα ποιητών και συνθετών, τα οποία θα αποδωθούν μέσω δραματοποιημένης απαγγελίας και μουσικής ερμηνείας.

Μέλη του Μουσικού Συλλόγου και η Γιούλα Καράμπελα, απαγγέλουν ποίηση Οδυσσέα Ελύτη και Νικηφόρου Βρεττάκου.

Συνθέσεις του Γιάννη Μαρκόπουλου, Μίκη Θεοδωράκη, Γιώργου Κατσαρού και Μάνου Λοΐζου, ερμηνεύουν 8μελής ορχήστρα, το Χορωδιακό Εργαστήρι του Μουσικού Συλλόγου, η Ιωάννα Σκανδάλη και ο Βασίλης Δαπόντες.

Την Καλλιτεχνική Διεύθυνση έχει ο Μαέστρος Τάκης Μανιάτης.
Η εκδήλωση δεν περιλαμβάνει αντίτιμο εισόδου.

Ο Μουσικός Σύλλογος Ερμιόνης σας προσκαλεί να συμμετάσχετε στην εκδήλωση αυτή για να τιμήσουμε όλοι μαζί τους ήρωες του 1940, τους Έλληνες πατριώτες και τις Ελληνίδες ηρωίδες και να δηλώσουμε για μια ακόμη φορά την πίστη μας στα υψηλά ιδανικά του Έθνους μας.

Ο άνθρωπος που διάλεξε τη φυλακή


Ο James Verone ξύπνησε στις 9 Ιουνίου με μία περίεργη αίσθηση αναμονής. Έκανε το καθιερωμένο του πρωινό ντους, σιδέρωσε το πουκάμισό του και πήρε ένα ταξί για να τον μεταφέρει στον προορισμό του. Στη συνέχεια λήστεψε μια τράπεζα.
Ο 59χρονος Verone, εργαζόταν για 17 χρόνια στην Coca cola σαν διανομέας. Όταν απολύθηκε πριν από τρία χρόνια, έχασε τον κόσμο κάτω από τα πόδια του. Ξεκίνησε την αναζήτηση εργασίας κυρίως για δουλειές μερικής απασχόλησης, ενώ ζούσε από κάποια λιγοστά χρήματα που είχε μαζέψει. Κατέληξε σε ένα μαγαζί με ψιλικά σαν υπάλληλος, μολονότι δεν ήταν η πρώτη του επιλογή. Έπειτα από λίγο καιρό, άρχισαν να διαφαίνονται κάποια προβλήματα στην υγεία του, που τον δυσκόλευαν στην δουλειά του. Οι αρθρώσεις του ήταν πρησμένες, ενώ παρατήρησε έναν όγκο να προεξέχει από το στήθος του.
Με τις οικονομίες του να έχουν ήδη τελειώσει, έκανε αίτηση για πρόωρη κοινωνική ασφάλιση, ωστόσο, του εγκρίθηκαν μόνο, δωρεάν κουπόνια σίτισης. Όντας περήφανος, δεν ήθελε να γίνεται βάρος στα αδέρφια του παρότι ο σωματικός πόνος ήταν αβάσταχτος και έχρηζε ιατρικής παρακολούθησης.
Πριν από μερικούς μήνες, ο Verone, άρχισε να ζυγίζει τις επιλογές του. Απευθύνθηκε σε καταφύγια αστέγων, ενώ παράλληλα

Ο δωδεκάλογος του Ρομά

Του Τάκη Θεοδωρόπουλου

kathimerini

Ρομά και μόνον Ρομά. Διότι αν σου ξεφύγει και πεις τσιγγάνος ή γύφτος θα σου ρίξουν το πιπέρι του πολιτικώς ορθού στο στόμα σου και θα καεί η γλώσσα σου. Ως εκ τούτου ο «Δωδεκάλογος του Γύφτου» του Παλαμά θα πρέπει πάραυτα να μετονομασθεί σε «Δωδεκάλογο του Ρομά», η «Γυφτοπούλα» του Παπαδιαμάντη σε «Μικρή Ρομά» και πάει λέγοντας, αν θέλουμε να προνοήσουμε ώστε τα παιδιά μας να μάθουν τη γλώσσα της πολιτικής ορθότητας. Η επιβολή της ενιαίας σκέψης ξεκινάει από το λεξιλόγιο. Το περιέγραψε μια χαρά ο Οργουελ στο «1984». Εμείς απλώς το ζούμε.
Αν πεις ότι ομάδες Ρομά λεηλατούν τον χαλκό, από τους σιδηροδρόμους ώς την προτομή του συνταγματάρχη Ψαρρού, μπορείς να έχεις ήσυχη τη συνείδησή σου. Αν όμως τολμήσεις να ψελλίσεις τη λέξη τσιγγάνος ή γύφτος αλίμονό σου. Αν πεις ότι οι Ρομά προτιμούν να μη στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο απλώς αναγνωρίζεις τα διαφορετικά ήθη και έθιμα μιας φυλής, η οποία κι αυτή διεκδικεί το δικαίωμα στη διαφορετικότητα. Αν όμως τολμήσεις και αναρωτηθείς γιατί η οικογένεια των αθιγγάνων από τα Φάρσαλα, αν και άνθρωποι αγράμματοι, μπόρεσαν να γραφτούν σε δεν ξέρω πόσα ληξιαρχεία και να εισπράττουν επιδόματα για δεν ξέρω πόσα παιδιά τότε είσαι κοινός ρατσιστής. Δεν ξέρω πώς τους αποκαλούν οι συνένοχοί τους, αξιοπρεπείς συμπατριώτες μας που κρατούν τη σφραγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας και υπογράφουν τα πιστοποιητικά.
Και η Κάρμεν; Μα η Κάρμεν είναι όπερα οπότε δεν παίζει, όπως δεν παίζει ο Μεριμέ που έγραψε τη νουβέλα. Ούτε ο Κοστουρίτσα με τους ευτυχισμένους του τσιγγάνους, εδώ μιλάμε για ζωή. Και η ζωή είναι σκληρή για την περιπλανώμενη φυλή. Οι μαθητές των λυκείων στη Γαλλία ξεσηκώθηκαν όταν πριν από μερικές ημέρες απελάθηκε η μικρή Λεονάρντα μαζί με την οικογένειά της. Δικαίως ξεσηκώθηκαν. Το πιθανότερο είναι ότι δεν θα μπορέσει να συνεχίσει να πηγαίνει σχολείο στο Κόσοβο αφού η μόνη γλώσσα που γνωρίζει είναι τα γαλλικά. Ηθελε να ενταχθεί στην κοινωνία όπου σκόπευε να ζήσει τη ζωή της και δεν την άφησαν. Ο πατέρας της, όμως, είχε υπογράψει ψεύτικα πιστοποιητικά.
Τι γίνεται με τις χιλιάδες μικρές Λεονάρντα που οι γονείς τους δεν τις αφήνουν να πάνε σχολείο γιατί δεν θέλουν να ενταχθούν στην κοινωνία όπου θα ζήσουν τη ζωή τους; Το «ανένταχτο» ήθος των αθιγγάνων είναι ένα πρώτης τάξεως υλικό για τον προοδευτικό λυρισμό. Οπως και η ζωή στον καταυλισμό όπου, ό,τι θεωρεί η υπόλοιπη κοινωνία ως παραβατικό αντιμετωπίζεται ως κανονικό. Η πολιτική ορθότητα είναι βαθιά ανόητη όχι μόνον επειδή δεν αντιμετωπίζει το πραγματικό πρόβλημα, αλλά γιατί το επικαλύπτει με την ψευδαίσθηση που προκαλούν οι πάσης φύσεως ευφημισμοί. Πιστεύουν, αλήθεια, ότι αν μετονομάσουν τους αθιγγάνους σε Ρομά θα τους βοηθήσουν να ενταχθούν; Και μήπως το σκάνδαλο με τη μικρή Μαρία δεν είναι μόνον η παράνομη υιοθεσία, αλλά το μέλλον που περίμενε το παιδί στη ζωή στον καταυλισμό; Δικαίωμα του πατέρα και της μητέρας να ζουν όπως θέλουν, θα μου πείτε. Ομως δεν είναι δικαίωμά τους να μη στείλουν το παιδί τους σχολείο. Οφείλουν να του μάθουν ελληνικά, όπως οφείλουν να του μάθουν και Ιστορία, έτσι για τα στοιχειώδη. Η υποχρεωτική εκπαίδευση είναι κατάκτηση του Διαφωτισμού. Η αποδοχή της διαφοράς μόνον και μόνον επειδή είναι διαφορά φλερτάρει επικίνδυνα με τον σκοταδισμό.
Το πρόβλημα είναι ότι οι κοινότητες, ασχέτως φυλετικών χαρακτηριστικών, που κινούνται σαν άτυπα κύτταρα στην κοινωνία διαβρώνουν τους ιστούς της. Είτε λέγονται Ρομά είτε τσιγγάνοι είτε γύφτοι. Θα μου πείτε πού τη βρήκε την κανονικότητα στη συμπεριφορά η ελληνική κοινωνία για να έχει τη δυνατότητα να υποδεχθεί πολίτες που θέλουν να εγκαταλείψουν την κοινοτική τους ζωή;

Το άρθρο πρότεινε ο Γιάννης Λακούτσης

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Η πόλη των πηγαδιών


 Φωτ: Το αρχαίο πηγάδι στο κτήμα Κόντου στην Ερμιόνη
Εκείνη την πόλη δεν την κατοικούσαν άνθρωποι, όπως όλες τις άλλες πόλεις του πλανήτη.
Σ’ εκείνη την πόλη κατοικούσαν πηγάδια.
Πηγάδια ζωντανά … αλλά πηγάδια.
Τα πηγάδια διέφεραν μεταξύ τους όχι μόνο ως προς τον τόπο όπου είχαν ανοιχτεί, αλλά και ως προς το στόμιο (το άνοιγμα που τα συνέδεε με τον εξωτερικό κόσμο).
Υπήρχαν πηγάδια ευκατάστατα και πολυτελή, με στόμιο από μάρμαρο και όμορφα μέταλλα, πηγάδια ταπεινά από τούβλα και ξύλο κι άλλα πιο φτωχά, απλές γυμνές τρύπες που ανοίγονταν στη γη.
Η επικοινωνία μεταξύ των κατοίκων της πόλης γινόταν από στόμιο σε στόμιο και οι ειδήσεις έφταναν γρήγορα απ’ άκρη σ’ άκρη.
Μια μέρα, έφτασε στην πόλη μια «μόδα» που μάλλον είχε γεννηθεί σε κάποιο ανθρώπινο χωριό.
Η νέα ιδέα ήταν, ότι κάθε ζωντανό όν που εκτιμούσε τον εαυτό του θα έπρεπε να φροντίζει πολύ περισσότερο το εσωτερικό παρά το εξωτερικό.
Το σημαντικό δεν ήταν η επιφάνεια, αλλά το περιεχόμενο.
Έτσι έγινε, και τα πηγάδια άρχισαν να γεμίζουν με αντικείμενα.
Μερικά γέμισαν με κοσμήματα, χρυσά νομίσματα και πολύτιμες πέτρες.
Άλλα, πιο πρακτικά, γέμισαν με ηλεκτρικές συσκευές και μηχανές.
Μερικά άλλα επέλεξαν την τέχνη και γέμισαν με πίνακες ζωγραφικής, πιάνα με ουρά και εξεζητημένα μεταμοντέρνα γλυπτά.
Τέλος, τα διανοούμενα γέμισαν με βιβλία, ιδεολογικά μανιφέστα και εξειδικευμένα περιοδικά.

Πέρασε ο καιρός.
Τα περισσότερα πηγάδια γέμισαν σε τέτοιο σημείο, ώστε τίποτ’ άλλο δεν χωρούσε.
Τα πηγάδια δεν ήταν όλα ίδια, οπότε κάποια συμβιβάστηκαν, ενώ άλλα σκέφτηκαν πως έπρεπε να κάνουν κάτι για να συνεχίσουν να συσσωρεύουν πράγματα στο εσωτερικό τους …
Ένα απ’ αυτά έκανε την αρχή.
Αντί να συμπιέζει το περιεχόμενο, σκέφτηκε να αυξήσει τη χωρητικότητά του διευρύνοντας το χώρο του.
Δεν πέρασε πολύς καιρός, κι άρχισαν και τα υπόλοιπα να μιμούνται την καινούργια ιδέα.

ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ Αργολίδας

Ένα σπάνιο ντοκουμέντο από την ΕΤ-3 

 


Έλλη Βασιλάκη

λαογραφία

Η ελαιοσυγκομιδή και τα λιοτρίβια στα 1850 - 1930


H ελαιοκαλλιέργεια στη Μερόπη δεν ήταν σημαντικός κλάδος της γεωργικής απασχόλησης των κατοίκων, τόσο από άποψη ποσοτήτων, όσο και από άποψη εργασιών.
«Η ευλογημένη» ελιά δεν έχει πολλές εργασίες καλλιέργειας. Ένα όργωμα το χρόνο τη φτάνει και λίγο καθάρισμα και λίπασμα. Πολλές φορές ούτε αυτό το όργωμα δεν της έδιναν οι καλλιεργητές της.

Γι’ αυτό η μόνη ή η πιο μεγάλη φασαρία της ελιάς ήταν η συγκομιδή, που λόγω του καιρού (από Νοέμβριο μέχρι Γενάρη) γίνεται πιο δύσκολη.

Οι πρώτες ελιές φυτεύτηκαν στο τόπο μας μετά το 1830. Οι ελαιώνες της Μερόπης βρίσκονταν και βρίσκονται πάνω από το χωριό εκατέρωθεν της εθνικής οδού Τσακώνας - Καλαμάτας. Υπάρχουν βέβαια ελιές και μέσα στην έκταση του χωριού και κάτω από το χωριό. Είναι γνωστό ότι η καλύτερη ποιότητα λαδιού βγαίνει πάνω από το χωριό, γιατί το ελαιόδεντρο θέλει στεγνό και όχι υγρό τόπο.

Όταν, λοιπόν , κατά το Νοέμβριο, άρχιζε η συγκομιδή της ελιάς, οι γεωργοί «καιροφυλακτούσαν» όλοι να έρθουν καλές μέρες και να ριχτούν με εργάτες, με γυναίκες - μαζώχτρες και ραβδίστριες -

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Οι 24 μαθητές λυκείων της Πελοποννήσου που θα επισκεφθούν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο


Πραγματοποιήθηκε η  επιλογή των παρακάτω μαθητών ως εκπροσώπων της Περιφερειακής Δ/νσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου στην ημερίδα EUROSCOLA, που θα πραγματοποιηθεί στο Στρασβούργο την 14η/11/2013, (με αξιολογική σειρά σύμφωνα με την κατάταξη αυτών, βάσει της μοριοδότησης που έλαβαν) :

1 ΚΑΠΑΣΟΥΡΗ  ΕΥΘΥΜΙΑ - ΜΑΡΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ2ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑ
2 ΠΛΑΤΑΝΙΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΓΕΛ ΤΕΓΕΑΣ ΑΡΚΑΔΙΑ
3 ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΕΛ ΕΛΟΥΣ ΛΑΚΩΝΙΑ
4 ΝΙΚΗΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 2Ο ΓΕΛ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑ
5 ΦΡΑΓΚΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ 3ο ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑ
6 ΜΑΣΟΥΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΛ ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑ
7 ΖΕΡΒΑΚΟΥ ΣΟΦΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΕΛ ΜΟΛΑΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑ
8 ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΥ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ-ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 3ο ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑ
9 ΠΑΠΑΤΣΙΡΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ 3ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑ
10 ΜΠΙΤΣΑΚΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΛ ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑ
11 ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 4ο ΓΕΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑ
12 ΚΑΣΤΗ ΜΑΡΙΑ-ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΗΛΙΑΣ 4ο ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑ
13 ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 3ο ΓΕΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑ
14 ΠΑΠΑΚΟΝΔΥΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 3ο ΓΕΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑ
15 AΝΥΦΑΝΤΗ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 1ο ΓΕΛ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑ
16 ΤΙΤΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΓΕΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑ
17 ΛΕΤΣΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 1ο ΓΕΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑ
18 ΤΣΟΥΚΑΛΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ 4ο ΓΕ.Λ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑ
19 ΚΑΡΑΛΕΚΑ ΑΝΤΩΝΙΑ- ΝΕΦΕΛΗ ΙΩΑΝΝΗΣ 2Ο ΓΕΛ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΑ
20 ΤΖΙΜΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ 4ο ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑ
21 ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ-ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΛ ΜΟΛΑΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑ
22 ΜΠΟΡΟΒΗΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 3ο ΓΕΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑ
23 ΓΚΑΝΙΟΥ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ ΣΩΤΗΡΙΟΣ 2ο ΓΕΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑ
24 ΤΣΙΟΓΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΣ 3ο ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΙ
1 ΡΕΚΛΕΙΤΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 1ο ΓΕΛ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑ
2 ΠΑΠΑΣΑΡΑΝΤΟΥ ΑΝΝΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 3ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑ
3 ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 2Ο ΓΕΛ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑ
4 ΖΟΥΖΟΥΛΑ ΛΥΔΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 4ο ΓΕΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑ
5 ΣΕΦΕΡΛΗ ΝΙΚΗ ΧΡΗΣΤΟΣ 3ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑ
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΠΕΤΡΟΣ Δ. ΜΙΣΘΟΣ

Παιδική Αθωότητα: έκθεση φωτογραφίας στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Παιδική Αθωότητα: έκθεση φωτογραφίας στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιαννης φιλοξενεί την έκθεση Φωτογραφίας, με τίτλο Παιδική Αθωότητα, στην οποία παρουσιάζονται έργα 10 φωτογράφων με θέμα το παιδί.

Παιχνίδι, Ανεμελιά, Ιδιοσυγκρασία, Δικαιοσύνη, Ικανοποίηση, Κάλεσμα,Ηθική, Αγάπη, Θυμός, Ωραιοποίηση, Όνειρα, Τρυφερότητα Ηρεμία, Ταλάντωση, Αγκαλιά.

Λέξεις. Εικόνες. Συναισθήματα. Θυμάσαι όταν ήσουν παιδί; -Θυμάμαι. Πόσο απλά ήταν όλα γύρω; Αναπολώ τις στιγμές...

10 φωτογράφοι:

Νίκος Βαρδακαστάνης, Μάρα Δεσύπρη, Ναταλία Δοκουμετζίδη, Γιώργος Καπλανίδης, Κοσμάς Κουμιανός, Ολυμπία Κρασαγάκη, Στέφανος Σάμιος , Χρήστος Σαρρής, Τάκης Σπυρόπουλος, Χρήστος Τζήμας

Μια ιδέα: Παιδική Αθωότητα

Τα έσοδα από την πώληση των φωτογραφιών θα προσφερθούν στην Πρότυπη Στέγη Ανηλίκων

«To be Greek»

Ένα βίντεο με τον τίτλο «To be Greek» κάνει το γύρο του διαδικτύου και τονώνει το ηθικό των Ελλήνων όπου κι αν βρίσκονται. Απλοί αλλά και πετυχημένοι στον τομέα τους Έλληνες που μετανάστευσαν δίνουν το δικό τους ορισμό για το «τι σημαίνει να είσαι Έλληνας».


Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Στη δημοσιότητα στοιχεία και φωτό των Ρομά που είχαν τη μικρή Μαρία



Στη δημοσιότητα έδωσε η Ελληνική Αστυνομία, μετά από σχετική εισαγγελική διάταξη, τις φωτογραφίες και τα στοιχεία του ζεύγους ρομά, στην κατοχή των οποίων βρέθηκε η μικρή Μαρία
Πρόκειται για τους: ΣΑΛΗ Χρήστο του Γεωργίου και της Μαρίας, ο οποίος γεννήθηκε την 15/08/1974 στη Λάρισα και ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ Ελευθερία του Αργυρίου και της Σοφίας, η οποία γεννήθηκε την 22/06/1973 στα Τρίκαλα ή ΣΑΛΗ Σελήνη του Παύλου και της Μαρίας, η οποία γεννήθηκε την 08/06/1972 στη Λάρισα.
Σε βάρος των δυο ρομά, έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για αρπαγή ανηλίκου, που δεν έχει συμπληρώσει τα δεκατέσσερα έτη από κοινού και υφαρπαγή ψευδών βεβαιώσεων κατ’ εξακολούθηση από κοινού.
Η δημοσίευση των παραπάνω στοιχείων ταυτότητας και των φωτογραφιών αποσκοπεί στην προστασία του κοινωνικού συνόλου, των ανηλίκων, των ευάλωτων ή ανίσχυρων πληθυσμιακών ομάδων και προς ευχερέστερη πραγμάτωση της αξίωσης της Πολιτείας για τον κολασμό του αδικήματος της αρπαγής ανηλίκων.
*Παρακαλείται όποιος πολίτης γνωρίζει οτιδήποτε σχετικά με τα άτομα που απεικονίζονται στις δημοσιευθείσες φωτογραφίες και γενικότερα με την συναφή υπόθεση του ανήλικου κοριτσιού να επικοινωνήσει στους αριθμούς κλήσης 2410-683171 και 2410-683184-5 της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Λάρισας. Υπενθυμίζεται ότι εξασφαλίζεται η ανωνυμία και το απόρρητο της επικοινωνίας.

ΕΠΕΙΓΟΝ! 30 ακτιβιστές βρίσκονται στη φυλακή γιατί πιστεύουν ότι η Αρκτική πρέπει να σωθεί. ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟΥΣ

Απαιτούμε την άμεση απελευθέρωση όλων των ακτιβιστών μας και την οριστική απαγόρευση των εξορύξεων πετρελαίου στην Αρκτική που είναι πραγματική απειλή για ολόκληρο τον πλανήτη.

Ζήτα από την Πρεσβεία της Ρωσίας την απελευθέρωση των ακτιβιστών μας ΕΔΩ

Η αρρυθμία δεν μας είναι σπανία αγάπη



Του Γιάννη Λακούτση
Η Αθήνα του 1923
( με λόγια)

«Η πολυανθρωπία έφερε  και την ασχημίαν μαζί της. Η παράγκα το πολύ να ενεφανίζετο άλλοτε εις τα άκρα της πόλεως, ευδοκιμεί εις τα κέντρα μας. Πολλά είχομεν επιτύχει εις την πόλιν μας, αν και υπήρχον δι αυτήν οι πλέον δυσμενέστεροι όροι. Και προπαντός είχομεν πραγματοποιήσει κάποιαν τάξιν, ευπρέπειαν, ανθρωπισμόν. Κουρελόπανα δεν ενεφανίζοντο εις τα κέντρα της πρωτευούσης, ούτε οι εμπορικοί δρόμοι  είχον όψιν εμποροπανηγύρεως. Κωλόπανα κυματίζουν, σανιδώματα πρόχειρων ικριωμάτων τοποθετούνται εις τα καλύτερα μας πεζοδρόμια, κανδήλια, τσεμπέρια, βλαχόκαλτσες, τηγάνια, παλιοπάπουτσα, αντεριά κρεμούνται εις καλύβας  του αθιγγανοτέρου είδους. Την στιγμήν όπου η πόλις μας έβαινε προς την ευπροσωποτέραν εμφάνισήν της, επήλθον η αρρυθμία, η τσαπατσουλοσύνη,η ασχημία, η βαρβαρότης και έστησαν βάναυσον χορόν εις τα πλέον συχνάζόμενα ευπρεπή μέρη της. Ευθήνην δεν δυνάμεθα να αποδώσωμεν εις τους διαπράτοντας
τας ασχημίας ταύτας. Αυτοί όπως ήξεραν και όπως ηδυνήθησαν έπραξαν.
Μη έχοντας το αίσθημα της τάξεως δεν ηδύναντο να την εκδηλώσουν.
Την ευθύνην την έχουν οι αρμόδιοι, οι εντεταλμένοι δια την υγιεινήν, την τάξιν,την ευπρέπειαν. Αυτών η θέλησις, η μέριμνα έπρεπε να επιβληθή, όπως μη γίνει εμποροπανήγυρις η πρωτεύουσα. Αλλά αφήκαν να ακολουθήσουν την πλέον τυχαίαν φοράν, να επιβάλλουν την ιδικήν των σφραγίδα της αταξίας, της αρρυθμίας, της ακαταστασίας. Αφήκαν τους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους να κατακτηθούν υπό του ψιλικατσιδισμού, αδιαφορήσαντες όχι μόνον προς την ευπρέπειαν, αλλά και προς τα συμφέροντα των εμπόρων καταστηματαρχών, οι οποίοι πληρώνουν ακριβά ενοίκια, βαρείς φόρους, μεγάλους δασμούς, ριψοκινδυνεύουν κεφάλαια.
Ταυτοχρόνως δια της μεταβολής των εμπορικών μας οδών εις μπαγιατοπάζαρα κατέστησαν δυσχερεστάτην την κυκλοφορίαν των διαβατών και των τροχοφόρων.
Εφθάσαμεν ούτω να γίνωμεν πόλις του Αφγανιστάν, ενώ δεν υπήρχε κανείς λόγος
και ενώ μία τοιαύτη κατάστασις δεν είναι αρεστή.
Συνιθίσαμεν τόσον εις τας αθλιότητας ταύτας ως εις κανονικήν εκδήλωσιν
του αθηναϊκού βίου, ώστε νομίζω, ότι πρέπει να θεωρούμεν ως αντινομίαν
την εμφάνισιν των αρμοδίων χωρίς σαρίκι. Προτείνομεν, λοιπόν να φορέσουν τούτο όλοι οι δημοτικοί μας άρχοντες, αλλά και μπουρνούζια με το μαρκούτσι του ναργιλέ εις το χέρι. Τι διάβολο άρχοντες της αφγανιστουπόλεως είναι ούτοι φορούντες λαιμοδέτην και καπέλλο».

Εφημ. Η βραδυνή 3 Δεκ. 1923.

Η Αθήνα του 2013
( χωρίς λόγια)



3η Γιορτή Ελιάς & Ελαιόλαδου στο Κρανίδι



Ο Δήμος Ερμιονίδας στην προσπάθεια ανάδειξης των τοπικών παραδοσιακών προϊόντων του, συνεχίζει για συνεχή χρονιά την Γιορτή Ελιάς & Ελαιόλαδου που ξεκίνησε και καθιερώθηκε από το 2011.
Η γιορτή θα πραγματοποιηθεί στις 2 & 3 Νοεμβρίου 2013.
          Οι εκδηλώσεις θα έχουν διήμερη διάρκεια  :
     
          Το Σάββατο 2/11 και ώρα 6:30μμ θα γίνει ενημερωτική ομιλία με θέμα «Το μέλλον της καλλιέργειας, τις προκλήσεις και τις δυνατότητες της Ελληνικής Ελαιοκομίας» από τον Γεωπόνο κ. Κωστελένο Γεώργιο και «Νέοι Αγρότες και Αγροτική Πολιτική» από τον Πρόεδρο των Νέων Αγροτών Αργολίδας (Ε.Ν.Α.) κ. Μπινιάρη Βαγγέλη στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού Κρανιδίου και στην συνέχεια στις 8:30μμ θα διασκεδάσουμε με ζωντανή μουσική από ντόπιους καλλιτέχνες στο προαύλιο του  1ου Δημοτικού  Κρανιδίου .
          Η Κυριακή 3/11 και ώρα 11:00πμ θα περιλαμβάνει το εορταστικό κομμάτι με πολλές εκπλήξεις και ποικιλία τοπικών εδεσμάτων με βάση το ελαιόλαδο μας, που είναι παρασκευασμένα με μεράκι από γυναίκες του Κρανιδίου, αλλά και από επαγγελματίες από όλο τον Δήμο μας.

             Η γιορτή από την πρώτη χρονιά που ξεκίνησε έχει σαν σκοπό την αναγνώριση του πρωταγωνιστικού ρόλου της ελιάς στην οικονομία του τόπου μας και την ανάδειξη και προώθηση του τοπικού ελαιολάδου του Δήμου Ερμιονίδας για την εξαιρετική του ποιότητα με την ονομασία ΠΟΠ “ΚΡΑΝΙΔΙ ΑΡΓΟΛΟΔΑΣ” (1994).
       Το χαρακτηριστικό του ελαιολάδου μας είναι το χρυσοκίτρινο χρώμα, η γλυκόπικρη γεύση του και ο τρόπος επεξεργασίας του (σε φυγόκεντρα ελαιοτριβεία), που παράγεται από τις ντόπιες ποικιλίες ελιάς “Μανάκι” και “Κορωνέϊκη”.
      Επίσης στην εκδήλωση θα συμμετέχουν παραγωγοί και τυποποιητές, επαγγελματίες του χώρου εστίασης, σχολεία και αρκετές εθελοντικές ομάδες του Δήμου μας.

          Σας περιμένουμε όλους να γευτείτε τα τοπικά μας προϊόντα και να απολαύσετε τις ομορφιές του τόπου μας!

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2013

«Drop It»

Βραβεύτηκε η ελληνική ταινία μικρού μήκους «Drop It»

Στο φεστιβάλ Plural+ των Ηνωμένων Εθνών
 
 
 
Η ταινία μικρού μήκους «Drop it», είναι μια δημιουργία στο πλαίσιο του φεστιβάλ PLURAL+ 2013 του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τη Συμμαχία των Πολιτισμών (UNAOC) και του Διεθνούς Οργανισμού για τη Μετανάστευση (IOM). Στόχος του φεστιβάλ ήταν να ανιχνεύσει την αντίληψη και τη ματιά με την οποία προσεγγίζουν οι νέοι ανά τον κόσμο την διαφορετικότητα, τη μετανάστευση και την κοινωνική ένταξη.
Με βάση αυτό το τρίπτυχο εκφράστηκε η ελληνική ματιά στο θέμα που απασχολεί έντονα τη διεθνή κοινότητα σήμερα.

Με βασικούς συντελεστές νέους ηλικίας κάτω των 25 ετών, η ταινία πέτυχε να διακριθεί μεταξύ 254 προτάσεων από 71 χώρες και να αποσπάσει το UNIVERSAL FORUM OF CULTURES FOUNDATION AWARD, η απονομή του οποίου θα γίνει την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου, στο Paley Center for Media, στη Νέα Υόρκη. 
 
Έλλη Βασιλάκη

... πολλοστημόρια!


Το λυπημένο τραγούδι της νιότης μου
 
Είμαι κι εγώ
μια μικρή λεπτομέρεια
μέσα στην τραγική
ιστορία του σύμπαντος.
 
Τα κύτταρά μου διεχώρισα
σε άπειρα πολλοστημόρια
για να τ’ αγαπήσω όλα
όσα κινούνται στη γη,
όσα στων θαλασσών τα βάθη αναπαύονται
κι όσα στ’ αχανή μού διαφεύγουν.
 
Μα δε βρέθηκε τίποτε
μέσα στ’ άπειρα πλάσματα
μιαν αχτίδα τού ήλιου
να μου βάλει στο μέτωπο.
 
Χάνομαι τόσο νωρίς
στη γλαυκή απεραντοσύνη
γιατί δε μ’ αγάπησε τίποτε.
 
Νικηφόρος Βρεττάκος
 
Έλλη Βασιλάκη