Σάββατο, 8 Σεπτεμβρίου 2012

Ταυτότητες πέρα από ληξιαρχικές - γραφειοκρατικές διατυπώσεις ( β΄ μέρος )


Το  β΄ μέρος της συνέντευξης του Τάκη Σπετσιώτη στη Μυρσίνη Σαμαρά 

(Το α΄μέρος εδώ )    (Το β΄μέρος εδώ )
 (Το τελευταίο μέρος  εδώ )

Μ.Σ. Ποιοι χώροι, γενικά, σου δίνουν υλικό για να δημιουργείς; Τι συγκεκριμένα σου δίνουν; Έχω την αίσθηση ότι δημιουργείς την εντύπωση ενός ανθρώπου ήσυχου και χαμηλού προφίλ αλλά τα έργα σου δεν είναι καθόλου εφησυχαστικά.

 Τ.Σ. Δε σκηνοθετώ ούτε γράφω εμπνεόμενος από και εκφράζοντας μόνο τον εαυτό μου. Συνεισφέρω λίγο ή πολύ στις εμπειρίες του κοινού, με το οποίο ψάχνω να επικοινωνήσω. Δεν είμαι στη ζωή μου, όπως στις ταινίες  και στα βιβλία μου. Σίγουρα υπάρχουν πάνω μου κρίκοι μιας αλυσίδας που με ενώνουν με τα κατά καιρούς δημιουργήματά μου αλλά και που συχνά είναι εξαιρετικά ανόμοιοι. Είναι αρχή μου να γράφω όχι μόνο όταν είμαι ήρεμος κι ευτυχισμένος αλλά και όταν βρίσκομαι σε αυτό που λέμε «δύσκολη θέση», προδομένος, εξεγερμένος, δυστυχής. Αν η τέχνη δεν αποτελεί πολλές φορές ένα μέσο διαμαρτυρίας, τότε μου φαίνεται ρηχά καλολογική  και χωρίς νόημα. Πιστεύω στην κλασική αρχή ότι ο πόνος γεννά τα έργα τέχνης. Παρόλο που απεύχομαι τη δογματική διδασκαλία μέσω των έργων τέχνης, δεν παύω να πιστεύω πως η τέχνη οφείλει να αναθεωρεί τη ζωή και, λέγοντας την αλήθεια του καλλιτέχνη, να δείχνει  στους ανθρώπους τι τους συμβαίνει, ποιοι είναι στην πραγματικότητα.

Μ.Σ. Αγαπάς απ’ ό,τι φαίνεται πολύ την πατρίδα σου, την Ερμιόνη. Ωστόσο στο βιογραφικό σου έχεις προτάξει τον Πειραιά ως τόπο γέννησης. Είναι απλή επιλογή  ή η Ερμιόνη είναι το alter ego σου στο οποίο επιστρέφεις συνεχώς;

(Φωτ: Με την κα Ανθούλα Δουρούκου)
Τ.Σ. Η επιλογή του Πειραιά στο βιογραφικό γίνεται για λόγους ακριβείας. Να πιστεύουμε καμιά φορά και τις αστυνομικές ταυτότητες. Αυτό λέει η ταυτότητά μου, ότι γεννήθηκα στον Πειραιά. Πέραν αυτού έχω πολλές αναμνήσεις από τον Πειραιά εξαιτίας του ότι εκεί μεγάλωσε, σπούδασε και εργάστηκε ένα μεγάλο διάστημα ο πατέρας μου και τ’ αδέλφια του. Πέρασα κάτι αξέχαστους Σεπτεμβρίους των εφηβικών μου χρόνων κι εγώ στην Καστέλα, πριν ανοίξουν κάθε χρονιά τα σχολεία.
( Φωτ: Στην επιτροπή του διαγωνισμού φωτογραφίας της "Πρωτοβουλίας" 2011)
Πράγματι,  εδώ στην Ερμιόνη έζησα τα παιδικά και τα πρώτα εφηβικά μου χρόνια. Οι εικόνες  εκείνης της εποχής, οι πρώτες της ζωής μου, δύσκολα σβήνουνε ή δύσκολα αντικαθίστανται με άλλες εξίσου αρχετυπικές. Η οικογένειά μου είναι ακόμη εγκατεστημένη εδώ. Την επισκέπτομαι με την ίδια αγάπη των άρρηκτων δεσμών, την αγάπη προς τα δικά μας πράγματα και τον εαυτό μας.
Ωστόσο προσπαθώ πάντα να μένω αποστασιοποιημένος, γιατί η τυφλή αγάπη δε βοηθάει να βλέπει κανείς τα στραβά τόσο του εαυτού του όσο και του περίγυρού του και να προσπαθεί να τα ξεπεράσει.

 Μ.Σ. Η Επίδαυρος και ο αρχαιοελληνικός λόγος (αρχαία τραγωδία και κωμωδία) είναι πολύ κοντά σου γεωγραφικά και σκηνοθετικά. Αυτό σε κάνει πιο απαιτητικό ως συγγραφέα και αναγνώστη – θεατή;

"Βουλιάζουν" τα νησιά του Αργοσαρωνικού!

Σε κατάσταση πανικού βρίσκονται 2,5 εκατ. επιβάτες που διακινούνται ετησίως από τον Πειραιά στα νησιά του Αργοσαρωνικού (Αίγινα, Πόρος, Μέθανα, Ύδρα, Σπέτσες)! Η περικοπή των δρομολογίων των συμβατικών πλοίων σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών εισιτηρίων έχουν οδηγήσει σε απόγνωση κατοίκους και επισκέπτες.
Καθημερινά, στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και στα υπόλοιπα λιμάνια του Αργοσαρωνικού, δημιουργούνται τεράστια προβλήματα, τόσο στις μετακινήσεις των επιβατών όσο και στην τροφοδοσία των νησιών.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες επικαλούνται το υψηλό μεταφορικό κόστος -ως επιχείρημα για τις περικοπές- αλλά οι κάτοικοι στα νησιά βρίσκονται σε απόγνωση καθώς, για πολλούς, οι μετακινήσεις προς και από τον Πειραιά είναι καθημερινή ανάγκη.
Τις ζημίες που έχουν προκληθεί στην τοπική κοινωνία παρουσιάζει στο capitalTV και τον Στέλιο Κράλογλου ο κ. Παύλος Πολιτάκης, μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά. Πηγή:www.capital.gr

 
 


Πηγή:www.capital.gr

Λοιπόοον... Ο Γιώργος (Κυρίτσης) κι εγώ παντρευτήκαμε!

Χτες Παρασκευή, στις 8 το βράδυ, με πολιτικό γάμο στο Δημαρχείο Ψυχικού, σε πολύ στενό κύκλο. Μετά λίγοι συγγενείς και φίλοι περάσαμε στο σπίτι μια όμορφη βραδιά.
Είχαμε προαποφασίσει να το ανακοινώσουμε μια μέρα ΜΕΤΑ κι όχι μια μέρα ΠΡΙΝ για ευνόητους λόγους: Αυτό το 24ωρο κάνει την διαφορά. Κι ειλικρινά ευχαριστούμε όσους σεβάστηκαν την επιθυμία μας για απόλυτη εχεμύθεια και μας βοήθησαν να παντρευτούμε κάτω απ΄τη...μύτη της δημοσιότητας. Ζούμε στα χρόνια της αγοραίας συναλλαγής...
Στα χρόνια που οι δήθεν "αυθόρμητες" στιγμές με ψιλοσελέμπριτιζζζ και τηλεπερσόνες "όλως τυχαίως" απαθανατίζουν τηελοπτικές κάμερες και φωτογραφικοί φακοί με μπικίνι, με σακούλες, ή με τη μελιτζάνα της λαϊκής στο χέρι. Ο καθένας σε αυτή τη ζωή επιλέγει τον δρόμο του, προκαθορίζει το αξιακό του σύστημα κι ανάλογα πορεύεται. Κι εμείς κάναμε την δική μας επιλογή εδώ και πολλά χρόνια. Τώρα που ζήσαμε την

Αθανάσιος Κανακάρης

Του Γιάννη Λακούτση

Αθανάσιος Κανακάρης ( 1760- 1823)
Γόνος παλιάς αρχοντικής οικογένειας με Σικελική καταγωγή, ο Αθανάσιος Κανακάρης,  γιος του καθολικού Μπενιζέλου Ρούφου, και της Αγγελικής Κανακάρη, αδελφής πλούσιων Πατρινών εμπόρων. Το 1785 εκλέχτηκε προεστός της επαρχίας Πατρών. Η ισχύς του ήταν τέτοια, ώστε ο ιστορικός Φιλήμων να τον κατατάξει μέσα στους πέντε ισχυρότερους  προεστούς  του Μοριά. Το 1816 φυλακίστηκε στην Τρίπολη, επειδή αντιστάθηκε στον νόμο που φορολογούσε την ταφή των νεκρών. Κατόρθωσε να δραπετεύσει στην Κωνσταντινούπολη, όπου πέτυχε την ανάκληση του Πασά της Πελοποννήσου  και την κατάργηση του παράνομου φόρου. Στην Κωνσταντινούπολη παρέμεινε για πολλά χρόνια ως βεκίλης (αντιπρόσωπος) του Μοριά. Εκεί φαίνεται να μυήθηκε και στην Φιλική Εταιρεία από τον Παναγιώτη Σέκερη. Με την έναρξη της επανάστασης του 1821 οι Τούρκοι  εξέδωσαν φιρμάνι για την σύλληψη και την θανάτωσή του. Κρύφτηκε στην ρωσική πρεσβεία και στην συνέχεια δραπέτευσε με υδραίικο πλοίο στην Πάτρα. Εκλέχτηκε μέλος της Πελοποννησιακής Γερουσίας. Στην  Α εθνοσυνέλευση εκλέχτηκε αντιπρόεδρος και κατά διαστήματα αναπλήρωνε τον πρόεδρο Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο. Αρρώστησε τον χειμώνα του 1822 και απεβίωσε στις 14 Ιανουαρίου του 1823 στην Ερμιόνη. Ενταφιάστηκε στον ναό των Ταξιαρχών,όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα ο τάφος του(;)* Το 1823 η Εθνοσυνέλευση τον ανακήρυξε «γνήσιον τέκνον της πατρίδος του και άξιον πολίτην της».
Στις 17Φεβρουαρίου του 1911, το Δημοτικό συμβούλιο Πατρέων ζήτησε τον επαναπατρισμό των οστών του Αθανασίου Κανακάρη, χωρίς η προσπάθεια αυτή να έχει θετικά αποτελέσματα.  Ο Αθανάσιος Κανακάρης ήταν από τις ευγενέστερες μορφές της επανάστασης, πολλοί ιστορικοί έγραψαν γι αυτόν. Ο Σπυρίδων Τρικούπης τον χαρακτήρισε ως «τον δημοκρατικώτερΟν των προυχόντων», ενώ οι ποιητές, αδελφοί Σούτσοι, ο μεν Αλέξανδρος τον χαρακτήρησε « άριστο Αχαιό» ο δε Παναγιώτης Σούτσος του αφιέρωσε στίχους, στους οποίους θαυμάζει την προσωπικότητά του. Ο Αθανάσιος Κανακάρης, ήταν παντρεμένος και είχε δύο παιδιά, ένα κορίτσι και ένα αγόρι, τον  μετέπειτα πρωθυπουργό, Μπενιζέλο Ρούφο .

                                            ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΤΩΝ ΑΠΟΘΑΝΟΝΤΩΝ
                                                                  ΗΡΩΩΝ ΜΑΣ
                               Το ποτήρι μου στολίζω μ’ άνθη μύρτου και υάσμου,
                                Και μ’ ευλάβειαν αρχίζω τας θρησκευτικάς χοάς μου.
                               Εις την μνήμην των μαρτύρων της ελευθερίας πίνω,
                               Και δια μνημόσυνόν των το γλυκύ κρασί μου χύνω.
                               Χύνε, χύνε, μη λυπάσαι κι ας κενώσει το πιθάρι
                                                                Ερι πάρι.
                              …………………………………………………….
                               Δευτερεύω και τριτεύω, Κανακάρη, δια σε
                               Της Πελοποννήσου κλέος, αρετής αγνέ χρυσέ,
                               Όστις  έσωσας το έθνος επιμείνας εις ένα πλοίον
                               Εχθροί όταν επλημμύρουν το Αργολικόν πεδίον.
                               Χύνε, χύνε,μη λυπάσαι κι ας κενώσει το πιθαρι
                                                                 Ερι πάρι
    
  1. Βικιπαιδεια- 2.Ποιήματα  Παναγιώτη Σούτσου
3.  To (;)  δικό μου

Ω! του Θαύματος!

Υπάρχει λοιπόν και άλλη γλώσσα.

Του Βασίλη Γάτσου

Με ικανοποίηση την είδαμε να χρησιμοποιείται από την αντιπολίτευση, με λογικά επιχειρήματα, αντεπιχειρήματα, ειρμό, τεκμήρια και έγραφα. Ομοίως είδαμε ότι την κατέχει και την χρησιμοποίησε (επιτέλους) και ο Αντιδήμαρχος επί των απορριμμάτων, και φυσικά την κατέχει και ο Δήμαρχος Δήμου Ερμιονίδας και ο τέως Δήμαρχος Δήμου Ερμιόνης με την παράκληση (μάλλον καθολική) να την χρησιμοποιούν. Αυτή η γλώσσα δεν προσβάλει την νοημοσύνη μας και προάγει τις δίκαιες υποθέσεις του τόπου μας.

Αλλά ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά:

Οι ΧΑΔΑ Δήμου Κρανιδίου και Ερμιόνης ήταν ήδη παράνομοι και έπρεπε να κλείσουν. Η Νομαρχεία μέσω του ΦοΔΣΑ δημιούργησε την εγκατάσταση του δεματοποιητή στον Σταυρό Διδύμων. Φαίνεται όμως ότι για να γίνει αυτό το έργο απαιτείτο η έγκριση ή η γνωμοδότηση του Δήμου Κρανιδίου (Δήμαρχος κ. Σφυρής).
Ερώτημα: Ήταν η έγκριση ή γνωμοδότηση δεσμευτική; Δηλαδή αν ο κ. Σφυρής έλεγε ΟΧΙ το έργο δεν θα υλοποιείτο;
Μήπως δεν ήταν δεσμευτική αλλά τυπική; Δηλαδή είτε ΝΑΙ είτε
ΟΧΙ το έργο θα γινόταν, γιατί απλά ο νόμος επιβάλλει να υπάρξει εντός τακτής προθεσμίας γνωμοδότηση του Δήμου Κρανιδίου, χωρίς όμως αυτή να δεσμεύει κανέναν, όμως αν δεν σταλεί προς γνωμοδότηση στο Δήμο τότε είναι εύκολη η αναστολή του έργου μέσω δικαστικής οδού (ΣτΕ).
Ο κύριος Σφυρής είπε ΝΑΙ στο έργο και φυσικά ένας Δήμαρχος και Δήμος δεν το λέει προφορικά. Υπάρχει λοιπόν πρωτοκολλημένο σχετικό έγγραφο γνωμοδότησης ή έγκρισης που οφείλει να το φέρει στη δημοσιότητα είτε ο κύριος Σφυρής είτε ο κύριος Καμιζής.

Και το ΝΑΙ του κύριου Σφυρή δεν είναι απόλυτα κατακριτέο. Είχε μπροστά του την ΧΑΔΑ του Δήμου του η οποία τόσα προβλήματα

Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012

Ταυτότητες πέρα από ληξιαρχικές - γραφειοκρατικές διατυπώσεις (Συνέντευξη του Τάκη Σπετσιώτη)


Ταυτότητες

    Πέρα από ληξιαρχικές - γραφειοκρατικές διατυπώσεις


Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης αποθησαύρισε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του 2004, ενός δικού μας ανθρώπου, του Τάκη Σπετσιώτη στην συμπατριώτισσά μας φιλόλογο κ. Μυρσίνη Σαμαρά. Μιλώντας, ο γνωστός σκηνοθέτης -συγγραφέας εξαντλεί τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε στις ταινίες, τα βιβλία και τις παραστάσεις του, μ' ένα τρόπο που ξεπερνά το απλό  καλλιτεχνικό τους ενδιαφέρον και τους δίνει μια παιδαγωγική και ευρύτερα κοινωνική διάσταση.

Λόγω της έκτασής της η συνέντευξη θα δημοσιευτεί σε τρεις συνέχειες σήμερα, αύριο και μεθαύριο."
(Το α΄μέρος εδώ )       (Το β΄μέρος εδώ )
 (Το τελευταίο μέρος  εδώ )

Με τη συνέντευξη αυτή,  που πήρα από τον αγαπητό συμπατριώτη Τάκη Σπετσιώτη, θέλησα να καταγράψω τη δημιουργική πορεία του ως σκηνοθέτη και ως συγγραφέα και να τον αφήσω να μας μιλήσει από τη δική του οπτική για το έργο του, να αυτοπροσδιοριστεί, σε εποχές που η ελληνική κοινωνία βρισκόταν σε μια νέα τροχιά  ζυμώσεων και προσδοκιών, τόσο στον αστικό όσο και στον επαρχιακό τόπο. Γιατί ένα βιογραφικό στις στήλες των λεξικών ή μια επιμέρους εντύπωση δεν είναι αρκετά, αν δεν ακούσουμε τον ίδιο το δημιουργό να καταθέτει την ουσία του έργου του. Θέλησα, επίσης,να φτιάξω μια γέφυρα στη σχέση του κινηματογράφου με τη λογοτεχνία και την ελληνική παιδεία.
Μ.Σ.
     Μ.Σ. Είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα να σε παρακολουθούμε ως σκηνοθέτη σε ταινίες σου ή σε παραστάσεις σε αθηναϊκά θέατρα. Από αυτή την οπτική γωνία τι σε ενδιέφερε να δώσεις και πώς το εισέπραξε το κοινό;

      Τ.Σ. Από τα χρόνια των σπουδών μου σκηνοθεσίας κινηματογράφου, όπου είχα βρεθεί λίγο - πολύ τυχαία, δεν είχα αποφασίσει με τι ακριβώς θα ασχοληθώ. Με κάποιους συμφοιτητές μου μιλούσα περισσότερο για λογοτεχνία παρά για κινηματογράφο σε βαθμό που κάποιος κακεντρεχής συμφοιτητής να σχολιάσει: Ο Τάκης εξακολουθεί να βλέπει λογοτεχνικά τον κινηματογράφο; Έκανε περισσότερη εντύπωση μια ευχέρεια που είχα στο λόγο, στις λέξεις, όπως «χοϊκός», που θυμάμαι ότι είχα κάποτε χρησιμοποιήσει σε μια κουβέντα, παρά οι επιδόσεις μου στη φωτογραφία και στο φωτισμό.
Είχα διαβάσει από τα γυμνασιακά μου χρόνια αρκετά και -όπως ήταν επόμενο- είχα αρχίσει να γράφω πεζοτράγουδα και διηγήματα και πού και πού να τα δημοσιεύω σε βραχύβια περιοδικά. Ταυτόχρονα έκανα και τις σπουδαστικές μου ταινίες μικρού μήκους, τη «Λίζα και την Άλλη» και την «Καλλονή», επάνω στη σεξουαλικότητα, το φύλο, θέματα για τα οποία δεν ξεστομιζόταν κουβέντα ακόμα τότε, στα 1976 -’77, την άκρως πολιτικοποιημένη εποχή της μεταπολίτευσης. Κι όμως πολιτικά θέματα είναι και αυτά και μάλιστα η πολιτική ιστορία του σώματος.
Αναντίρρητα, παρά τις στιλιστικές μέριμνές μου, τις οποίες ποτέ δεν αμελούσα, το πώς δηλαδή εκφράζει κάποιος κάτι με το λόγο ή την εικόνα, αυτό που πρωτίστως με ενδιέφερε ήταν το περιεχόμενο για θέματα που δεν είχαν εκφραστεί από άλλους, όπως εγώ τα είχα βιώσει ή σκεφτεί και που είχα την αίσθηση πως κάτι έπρεπε να προσθέσω.
      Αργότερα, μετά τη στρατιωτική θητεία μου, κόλλησα για μια δεκαετία και πλέον στον κινηματογράφο. Τα θέματα που διάλεξα ήταν αποκλειστικά από το χώρο της λογοτεχνίας που με ενδιέφερε. Δεν έκανα ακριβώς προσωπικές ταινίες αλλά ταινίες που συνέδεαν τον κινηματογράφο με τη νεοελληνική παιδεία. Για το «Μετέωρο και Σκιά»,  το έτος 1985, ειπώθηκε ότι ήταν η πρώτη ελληνική ταινία που έγινε για τη ζωή ενός έλληνα ποιητή, του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, τον οποίο τότε γνώριζαν πολύ λιγότεροι άνθρωποι. Αλλά δεν έχει τόσο σημασία το να κάνεις ταινία έναν λιγότερο ή περισσότερο γνωστό ποιητή, όπως έκαναν σκηνοθέτες που με ακολούθησαν. Σημασία έχει το πώς συνδέονται μεταξύ τους η επιλογή σου, του ποιητή για ταινία, με την αγωνία του υπόλοιπου έργου σου και σίγουρα με τη θεματολογία σου, όπου  συνυφαίνεται και το ζήτημα του αυτοπροσδιορισμού. Π.χ. το στοιχείο του αυτόχειρα ομοφυλόφιλου ποιητή  του «Μετέωρου» και η σύνδεσή του με

"ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΝΟΤΕΣ" ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ 
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Φθινοπωρινές νότες
Συναυλία μουσικών χάλκινων οργάνων με ελληνικές και ξένες μελωδίες διοργανώνει ο Δημοτικός Οργανισμός Αθλητισμού Πολιτισμού Τουρισμού & Περιβάλλοντος (Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ.) στο χώρο της πλατείας Συντάγματος, την Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012 στις 21:00 το βράδυ.
Τη συναυλία θα απαρτίζουν οχτώ τρομπόνια δύο τούμπες και ένα ντραμς, με μουσικούς οι οποίοι είναι μέλη της Κ.Ο.Α, Ε.Λ.Σ. , Συμφωνικής της ΕΡΤ και του Δήμου Αθηναίων, υπό την διεύθυνση, συμμετοχή και καλλιτεχνική επιμέλεια του Χαράλαμπου Σουλιέ.
Έλλη Βασιλάκη

Εδώ τρίζουν τα οστά του Κολοκοτρώνη



Περνώντας πρόσφατα στην Πλατεία της Τρίπολης, είδαμε μια διόρθωση σε μια επιγραφή...

Φωτ.Ρ.Λ.

Υπογραφές για την προάσπιση της ελληνικής γλώσσας

Υπογραφές για την προάσπιση της ελληνικής γλώσσας
(3598 υπογραφές) 
Παρακαλούνται όλοι όσοι θέλουν να βοηθήσουν στην προάσπιση της ελληνικής γλώσσας και την απόσυρση του βιβλίου της γραμματικής της Ε' και ΣΤ'  τάξης δημοτικού, να υπογράψουν, συμπληρώνοντας την φόρμα.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ.
1. Την απόσυρση του εν λόγω βιβλίου «ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε ΚΑΙ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ» οριστικά και αμετάκλητα από την διδακτέα ύλη της νέας σχολικής περιόδου .
2. Την άντικατάσταση των μελών του νέου Διοικητικού συμβουλίου του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, που συγκροτήθηκε με σχετική απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κας Αννας Διαμαντοπούλου, και την απομάκρυνση τους με νέα υπουργική απόφαση από τον εν λόγω φορέα.
3. Την προσωρινή ισχύ του προηγουμένου βιβλίου Γραμματικής, ως διδακτέα ύλη για τους μαθητές των τάξεων της Ε και Στ τάξης των δημοτικών σχολείων στην Ελληνική επικράτεια, έως ότου συγκροτηθεί ειδική επιτροπή για την συγγραφή νέου βιβλίου μακριά από τις ιδεοληψίες περί φωνητικής γραφής, των προηγουμένων συγγραφέων.
4. Την σοβαρή και υπεύθυνη από το Υπουργείο Παιδείας, διενέργεια επιστημονικών συνεδρίων και μελετών ,υπό την αιγίδα και επίβλεψη της Ακαδημίας Αθηνών, για το παρόν και το μέλλον της Ελληνικής γλώσσας, και την επανεξέταση του γλωσσικού ζητήματος και εκπαίδευσης από ειδικές επιτροπές επιστημόνων σε όλες τις βαθμίδες, με βάση τα δεδομένα και πάλι σε όλα τα επίπεδα, μετά 30 χρόνια ενός κατά γενική ομολογία αποτυχημένου εκπαιδευτικού συντονισμού και αποτελέσματος.

Πέμπτη, 6 Σεπτεμβρίου 2012

Το 2ο Νηπιαγωγείο Ερμιόνης βραβεύτηκε από το Υπουργείο Παιδείας

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΕΡΙΦ. Δ/ΝΣΗ  ΠΕ & ΔΕ ΠΕΛ/ΣΟΥ
Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ  ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
2ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΡΜΙΟΝΗΣ 
Τηλέφωνο/Fax : 27540-31640
e-mail                : 2nip-ermion.arg.sch.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
     Το 2ο Νηπιαγωγείο Ερμιόνης βραβεύτηκε από το Υπουργείο Παιδείας, θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, στα πλαίσια του έργου «Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση»!
     Το Υπουργείο Παιδείας θέσπισε το 2010 τη δράση «Θεσμός αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
Η δράση αποτελεί μία πρωτοβουλία που επιχειρεί να ανοίξει το δρόμο σε ένα σχολείο που επιδιώκει τη συνεχή βελτίωση, την αλλαγή και την πολυμορφία .
     Η Τελετή βράβευσης θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα από το Υπουργείο Παιδείας, όπου θα παρουσιαστούν και θα βραβευτούν 100 έργα εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, από όλη τη χώρα, που διακρίθηκαν για την καινοτομία τους.  
Η ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων ενθάρρυνε μια διαφορετική προσέγγιση της γνώσης δημιουργώντας νέα περιβάλλοντα διδασκαλίας και μάθησης. Συντέλεσε στην ποιοτική διαφοροποίηση του κλίματος και της κουλτούρας του σχολείου μας, στην ανάπτυξη πνεύματος συλλογικότητας και στην σύνδεση του σχολείου με το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Η διδακτική και η παιδευτική ενέργεια βασίστηκε στο μαθητή, στις δυνάμεις του και την ψυχική του ιδιομορφία. Τα νήπια συμμετείχαν στη διαδικασία μάθησης με ενθουσιασμό και «έμαθαν πώς να μαθαίνουν» δημιουργικά.
     Μέσα απ’ όλες αυτές τις  δράσεις, που στηρίχτηκαν στην πρωτοβουλία και στα
ενδιαφέροντα των παιδιών και εξελίχθηκαν μέσα από τη συνεργασία εκπαιδευτικών,
νηπίων, γονέων και άλλων φορέων της τοπικής κοινωνίας, ενισχύθηκαν τα κίνητρά τους για την κατάκτηση δεξιοτήτων. 
 Αυτή η βράβευση, μας δίνει  Ελπίδα και Αισιοδοξία να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας  για μία ποιοτική Εκπαίδευση και Διαπαιδαγώγηση στο Νηπιαγωγείο, στοχεύοντας σε ένα ενταξιακό και πρωτοπόρο σχολείο.

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ
  2ου ΝΗΠ/ΓΕΙΟΥ ΕΡΜΙΟΝΗΣ

   ΒΛΑΣΣΗ  ΕΛΕΝΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ: ΔΗΜΑΡΧΕ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΑΝΑΛΑΒΕ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΟΥ


Δελτίο Τύπου

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
 
ΔΗΜΑΡΧΕ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ ΑΝΑΛΑΒΕ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΣΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΣ ΣΤΟ
<< ΣΤΑΥΡΟ ΔΙΔΥΜΩΝ>> ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
 
Κύριε Δήμαρχε,

Έφθασε η ώρα να αναλάβεις τις ευθύνες σου και να είσαι ειλικρινής απέναντι στους Δημότες.
Δεν είναι ηθικό να υποτιμάς την νοημοσύνη όλων, ακόμη και αυτών των συνεργατών σου που τους παρέσυρες σε  «κάλπικες» παραιτήσεις.
Κρύβεις την πραγματικότητα.
Αποκρύπτεις έγγραφα, επιστολές, εκθέσεις αυτοψίας, επιβολή προστίμων, που σε καθιστούν αποκλειστικά υπεύθυνο για την σημερινή κατάσταση και την δημιουργία της νέας ανεξέλεγκτης χωματερής στα Δίδυμα.
Θυσιάζεις συστηματικά από την πρώτη μέρα της θητείας σου την Δημόσια Υγεία και το περιβάλλον.
Δημιούργησες σοβαρή εστία μόλυνσης και ρύπανσης.
Βάζεις σε κίνδυνο τις δασικές εκτάσεις καταστρέφοντας το σύστημα πυρόσβεσης.
Κάλυψες τις αντιπυρικές ζώνες γύρω από το δεματοποιητή και έξω από την περίφραξη σε δασική περιοχή.
Κάλυψες με απορρίμματα τον βιολογικό καθαρισμό του δεματοποιητή και την δεξαμενή πυρόσβεσης.
Σταμάτησες όπως άλλωστε είχες δεσμευτεί προεκλογικά τον δεματοποιητή, δημιουργώντας την σημερινή ανεξέλεγκτη κατάσταση.
Δεν σεβάστηκες τις άδειες και τις προγραμματικές συμβάσεις για την εύρυθμη λειτουργία του χώρου.
Παρανομείς κατ΄ εξακολούθηση αντιβαίνοντας τους περιβαλλοντικούς όρους (Αποφ. 2823/7-8-2009 Γ.Γ.Π. ) με συνέπειες καταστροφικές.
Όλα αυτά αναφέρονται στις εκθέσεις αυτοψίας και τα έγγραφα

Επιτέλους!

Είδαμε το οφθαλμοφανές.

Του Βασίλη Γκάτσου

Η Συμπολίτευση του Δήμου μας κατανόησε αυτά που εδώ και αρκετό καιρό γράφω, ότι δηλαδή δεν έχει αρμοδιότητα και ευθύνη ο Δήμος μας για τη λειτουργία του δεματοποιητή και φυσικά για την εφαρμογή της ΜΠΕ του Δεματοποιητή. Κατανόησε ότι την πλήρη ευθύνη έχει ο ΦοΔΣΑ και η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ και ότι ο Δήμος μας απλά πηγαίνει εκεί τα απορρίμματά του (όπως θα τα πήγαιναν και οι άλλοι γειτονικοί δήμοι που όμως δεν τα πήγαν ποτέ), τα εναποθέτει χύμα σε συγκεκριμένο χώρο, και πληρώνει ετησίως ένα ποσό στον ΦοΔΣΑ ανάλογο των απορριμμάτων που εναποθέτει προς δεματοποίηση και εδώ τελείωσε η οποιαδήποτε ευθύνη και υποχρέωσή του. Έτσι πολύ σωστά απάντησε στην Περιφέρεια ο Δήμαρχος και μετά παρρησίας.
Φυσικά πρέπει για κάθε απορριμματοφόρο που μπαίνει μέσα στην εγκατάσταση του ΦοΔΣΑ, ο ΦοΔΣΑ ως κύριος του έργου του δεματοποιητή να εκδίδει Δελτίο Παραλαβής στο οποίο αναγράφεται ώρα παράδοσης, αριθμός οχήματος, όνομα οδηγού, και φυσικά ποσότητα απορριμμάτων, άρα ζύγιση και μετά απόβαρο οχήματος. Όταν πάνε τα απορριμματοφόρα στον ΧΥΤΑ Λιοσίων – Φυλής τέτοια δελτία παίρνουν στα χέρια τους.
Ερώτημα: Έχει ο Δήμος στα χέρια του αυτά τα Δελτία; Αν τα έχει είναι απόλυτα εντάξει.

Δεν θεωρώ βέβαια τόσο ανίδεους (κάθε άλλο μάλιστα) ούτε τον Δήμαρχο ούτε τον Αντιδήμαρχο, ούτε την Συμπολίτευση, ούτε την Αντιπολίτευση, ούτε τους Δημάρχους Δήμων Κρανιδίου και Ερμιόνης, ότι δεν γνώριζαν εξαρχής αυτό που και ένας μαθητής του δημοτικού μπορούσε αμέσως να καταλάβει.
Απλά, όλοι γνώριζαν εξαρχής, όπως γνώριζαν ότι δεν τους ανήκαν ούτε τα παραδοθέντα χύμα απορρίμματα στον δεματοποιητή, ούτε τα δέματα απορριμμάτων, ούτε η διαδικασία διάθεσής τους έξω από τον χώρο του δεματοποιητή προς οποιονδήποτε αποδέκτη, ούτε είχαν καμιά ευθύνη ή σχέση με την όλη λειτουργία του Δεματοποιητή.

Άρα οι φράσεις:
Εγώ παρέδωσα τον δεματοποιητή σε πλήρη λειτουργία και τάξη.
Εγώ παρέλαβα την κατάσταση αυτή από τους προηγούμενους.
Η εγκληματική αδιαφορία των μεν, και η ...στοργή των δε.
Θα πάω τα σκουπίδια στα Λιόσια.
Θα τα στείλω στη Γερμανία με πλοίο.
Εμείς ρίξαμε το κόστος λειτουργίας του δεματοποιητή και θα

Το σουξέ του Εσπερινού


Του Γιάννη Μακριδάκη
 Καφενείον «Η Ακρόπολις», χωρίον Παρπαριά, ορεινό και της αγόνου γραμμής, Χίος βορειοδυτική και έρημη, Αυγούστου 14η, παραμονή της Παναγιάς, σωτήριον έτος 2000 και ώρα περί την πέμπτη απογευματινή.
Μόλις έχω καθήσει στο ένα από τα δύο τραπέζια που βρίσκονται δεξιά κι αριστερά της πόρτας του καφενέ, στην άκρη του δρόμου. Η πλάτη ακουμπάει στον τοίχο σαν σαύρα που φυλάγεται από τον καυτό ήλιο. Η ευεργετική δροσιά της θάλασσας είναι πλέον παρελθόν μετά την επί αρκετά χιλιόμετρα διαδρομή μέχρι το χωριό. Εχω παραγγείλει τα συνήθη. Σούμα με σαλάτα, τυρί κατσικίσιο και μια ομελέτα με πατάτες, όλα ντόπιας παραγωγής και μερακλίδικης παρασκευής. Αναμένω τον φίλο μου τον παπα-Γιάννη να φανεί, να κάτσει παρέα μου, να πιούμε καμιά, όπως κάναμε συχνά εκείνο τον καιρό, χειμώνα - καλοκαίρι. Εκανε πάντα καλή παρέα ο παπα-Γιάννης διότι ήτανε του δόγματος πως άλλα λέμε στην εκκλησιά κι άλλα στο καφενείο. Το 'τσουζε κιόλας, ήτανε και μερακλής σε όλα του. Μια χαρά.
Καθόμουνα λοιπόν και τσιμπολογούσα μέχρι να φανεί, ήξερα πως ήτανε η ώρα του, εξάλλου μόλις έβγαινε από το τσαρδί του, στο καφενείο ερχότανε, δε χρειαζότανε ούτε ραντεβού ούτε ειδοποιήσεις.
Δεν λάθεψα καθόλου. Σε λιγάκι να τον και φάνηκε από την άκρη του δρόμου. Μα ήτανε αλλιώτικος, όχι όπως κάθε φορά που

Έκθεση φωτογραφίας του Κώστα Βέργα 7 - 16 Σεπτεμβρίου 2012 στην Ύδρα

Ο Δήμος Υδρας παρουσιάζει την έκθεση του γνωστού φωτογράφου Κώστα Βέργα. Η έκθεση περιλαμβάνει μία επιλογή από φωτογραφίες, με κοινή θεματική ενότητα την Υδρα, όπως αυτή αποτυπώθηκε από τον φακό του καλλιτέχνη σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.
Εγκαίνια: Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012 στις 20:00
Διάρκεια Εκθεσης: 7-16 Σεπτεμβρίου 2012
ΧΩΡΟΣ:

Αίθουσα Τέχνης και Συναυλιών "Μελίνα Μερκούρη" στην Υδρα.

Συνοπτικό Βιογραφικό

Ο Κώστας Βέργας γεννήθηκε στο Ναύπλιο. Σπούδασε μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Ασχολείται επαγγελματικά με τη φωτογραφία από το 1986. Συνεργάζεται με εκδοτικές και διαφημιστικές εταιρείες, ελληνικά και ξένα περιοδικά. Το 1987 τιμήθηκε με το Πρώτο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Τουριστικής Φωτογραφίας Ε.Ο.Τ.-ΗΕLLEXPO - Δ.Ε.Θ. Την υπογραφή του, εξάλλου, φέρουν και οι φωτογραφίες των διαφημιστικών καταχωρήσεων του Ε.Ο.Τ., που βραβεύτηκαν στο London International Advertising Awards και στο The New York Festivals. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί μέσα από ατομικές αλλά και συλλογικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Η.Π.Α., Ιταλία, Φινλανδία, Βέλγιο, Γαλλία, Τσεχία, Ρουμανία και Γερμανία. Από το 1997 διδάσκει φωτογραφία στην Ακαδημία της Leica στην Αθήνα.

Ατομικές Εκδόσεις: «Λατρεία στον κύκλο του χρόνου», «Ελλάδα συμφωνία της φύσης», «Ύδρα», «Περίπατος στην Αθήνα», «Ύδρα, Μονοπάτια Πίστης», «Σάμος» , «Σάμος, Μονοπάτια Πίστης», «Φωτογράφοι»


www.costasvergas.com