Σάββατο 18 Αυγούστου 2012

Κυνηγητό & ομηρία στην Ύδρα

Πρωτοφανή επίθεση από επιχειρηματίες και κατοίκους δέχτηκε το μεσημέρι της Παρασκευής στις 14:00 κλιμάκιο της οικονομικής Αστυνομίας στην Ύδρα, όπου έκανε ελέγχους για φοροδιαφυγή και διαπίστωσε ότι μια ταβέρνα δεν εξέδιδε αποδείξεις για ενδέκατη φορά.
Οι ελεγκτές ζήτησαν από την ιδιοκτήτρια της επιχείρησης να τους ακολουθήσει στο τμήμα ώστε να παραπεμφθεί στο αυτόφωρο, όπως προβλέπεται. Ωστόσο, η 60χρονη γυναίκα λιποθύμησε στη διαδρομή και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, ενώ στη συνέχεια συνελήφθη ο γιός της.
Οι παραβάτες, επιτέθηκαν εναντίον των ανδρών της οικονομικής Αστυνομίας που φυγαδεύτηκαν στο Αστυνομικό τμήμα, ενώ

Το έγκλημα και οι δολοφόνοι της Ελλάδας

της Μαρίας Γιαχνάκη Πηγή: briefingnews 

Πολλές φορές σίγουρα αναρωτηθήκαμε ποιοι και πως οργάνωσαν το έγκλημα κατά της χώρας μας! Ποιες είναι οι αγορές, τα ονόματα και οι εταιρίες που έκαψαν την Ελλάδα. Δυστυχώς όμως στο παιχνίδι των εγκληματιών μπήκαν αι ντόπιοι ανθέλληνες με αποτέλεσμα να κρύβουν συστηματικά την αλήθεια και τους δολοφόνους του έθνους.

 

Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα δέχθηκε μια ισχυρή επίθεση και το σχέδιο της επίθεσης είχε στόχο μια οικονομική κρίση που θα έφερνε τα πάνω κάτω στην χώρα με αποτέλεσμα την αποδυνάμωσή της και την πλήρη κατάκτησή της σε όλα τα επίπεδα από τους ξένους.
Βεβαίως από αυτήν την κρίση κάποιοι θα ήταν οι κερδισμένοι και δυστυχώς όχι μόνο ξένοι. Κάποιοι Δούρειοι Ίπποι που ήταν σε θέσεις κλειδιά διευκόλυναν την εφαρμογή του σχεδίου.

Όσο καιρό μάλιστα ο Ελληνικός λαός δέχεται την καταστροφική αυτή  επίθεση, κάποιοι στην Ελλάδα, εξακολουθούν να κρύβουν από τους Έλληνες ακόμη και το όνομα του «εχθρού»! Οι γειτονικές όμως  χώρες, γνωρίζουν πολύ καλά ποιοι είναι οι επιτιθέμενοι και ποιο είναι το σχέδιο τους!
 
Δυστυχώς  έγκριτοι συνάδελφοι συνεχίζουν να ονομάζουν  γενικά κι αόριστα τους εχθρούς αυτούς  ως «αγορές» διότι η διαπλοκή των πολιτικών με τον δημοσιογραφικό κόσμο, μέσω της διαφημιστικής πίτας, δεν επιτρέπει ούτε καν το όνομα τους να αναφερθεί!!!

Και ναι μεν η Ευρώπη είναι συνένοχη και συμμέτοχη στο έγκλημα κατά της χώρας μας, στην Ελλάδα, με μεγάλη ευκολία αναφερόμαστε στον … «εχθρό» όταν είναι made in USA αλλά με μεγάλη δυσκολία αναφερόμαστε στον εχθρό όταν είναι … ευρωπαίος και μοιράζει διαφημίσεις στα κανάλια και στις εφημερίδες!!
 
Στις 3 Μαρτίου 2010, το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατηγόρησε επίσημα , τους Τζορτζ Σόρος, Τζον Πόλσον, Στίβεν Κοέν και Ντέιβιντ Αϊχορν, διότι σχεδίασαν την επίθεση στο ευρώ και κατ επέκταση και την επίθεση στην Ελλάδα!
Θα περίμενε κανείς ότι στην Ευρώπη αλλά στην Ελλάδα, θα

Κραυγή για τα μάρμαρα του Παρθενώνα

Η προσπάθεια του δικού μας Άρη Καλογερόπουλου αγκαλιάζεται συνεχώς. 


Σημερινό δημοσίευμα:
Επιμέλεια: Σωτήρης Σκουλούδης zougla
 Αίσθηση, συγκίνηση και σίγουρα ένα μεγάλο λιθάρι στις πολύχρονες προσπάθειες επιστροφής των κλεμμένων μας γλυπτών του Παρθενώνα, έρχεται να προσθέσει με τη διαδικτυακή καμπάνια του ο ομογενής εκ Γερμανίας φωτογράφος και συνθέτης, Άρης Καλογερόπουλος.

Όλα ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2009, οπότε και ο Άρης επισκέφτηκε το Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο. Περιδιαβαίνοντας τις δαιδαλώδεις αίθουσες, στάθηκε σε μία που του προκάλεσε μεγάλο θαυμασμό και πόνο ταυτόχρονα. Ήταν η αίθουσα 18, όπου έχουν τοποθετηθεί τα λεγόμενα «Ελγίνεια».
«Θαυμασμός για την αιώνια ομορφιά των κλασσικών ελληνικών δημιουργιών και πόνο για το γεγονός ότι αυτά τα γλυπτά βρίσκονται τόσο μακριά από τον τόπο που γεννήθηκαν», ήταν αυτό που ένιωσε ο φωτογράφος. Τότε, έβγαλε την κάμερα του και ξεκίνησε αυτό που ξέρει να κάνει καλά. «Μακριά από τον αθηναϊκό ήλιο, σπασμένα, ταπεινωμένα, στέκονται χωρίς κανένα νόημα», είναι μερικά από τα λόγια που
συνοδεύουν τις λεζάντες των φωτογραφιών του στη διαδικτυακή καμπάνια που ξεκίνησε στις αρχές του 2012.

Η αρχή έγινε με το πρώτο «ανέβασμα» φωτογραφίας στο facebook. Χιλιάδες κόσμου ενδιαφέρθηκαν για μια σελίδα της οποίας το μήνυμα ήταν μικρό και… σαφές: «Είμαι Έλληνας και θέλω να γυρίσω σπίτι μου». Μια καλλιτεχνική, αρχικά, έμπνευση, μετουσιώθηκε σε κίνημα χάρη στην υποστήριξη και στη συγκίνηση που προκάλεσε σε Έλληνες και ξένους.


Έτσι, από τις 14 Ιουλίου του 2012 ο ιστότοπος «I am Greek and I want to go home» (
www.iamgreek.gr), που δημιουργήθηκε μαζί με τον Αλέξη Μανθεάκη, είναι γεγονός.

Πρώτη επαφή του εικονικού επισκέπτη είναι ένα βίντεο με φωτογραφίες, στις οποίες περίοπτη θέση έχει η εικόνα της Καρυάτιδας, της μοναδικής Κόρης του Ερεχθείου που βρίσκεται

Δεν είμαστε τόσο Νεάντερταλ

Μια νέα μελέτη ρίχνει και πάλι «λάδι στη φωτιά» στη συνεχιζόμενη διαμάχη μεταξύ των επιστημόνων σχετικά με το αν ο σύγχρονος άνθρωπος «διασταυρώθηκε» με τους Νεάντερταλ.
Σύμφωνα με τα νέα ευρήματα τα οποία δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «Proceedings of the National Academy of Sciences» οι ομοιότητες που εμφανίζονται στο DNA σύγχρονων ανθρώπων και Νεάντερταλ είναι πιθανότερο να έχουν προκύψει εξαιτίας κάποιου κοινού προγόνου των δύο ειδών παρά λόγω επιμειξίας τους.
Προηγούμενες μελέτες ανέφεραν ότι τα κοινά στοιχεία του γονιδιώματος ανθρώπων και Νεάντερταλ ήταν το αποτέλεσμα επιμειξίας. Ωστόσο τώρα, ερευνητές του Πανεπιστημίου Κέιμπριτζ δίνουν μια διαφορετική εξήγηση.

Κοινός πρόγονος


Οι εξελικτικοί βιολόγοι Αντερς Ερικσον και Αντρέα Μάνικα χρησιμοποίησαν προσομοιώσεις σε υπολογιστή προκειμένου να ανακαλύψουν πόση ισχύ έχουν οι επιστημονικές υποθέσεις σχετικά με επιμειξία μεταξύ ανθρώπων και Νεάντερταλ. Με βάση τα ευρήματά τους οι δύο ειδικοί υποστηρίζουν ότι το ποσοστό DNA

Παρασκευή 17 Αυγούστου 2012

Αύριο η εκδήλωση του Ερμιονικού Συνδέσμου για την τραγωδία του 1922 και τη ζωή των προσφύγων στην Ερμιόνη


Ανάπλαση παιδικής χαράς απέναντι από τον Άγιο Αθανάσιο στην Ερμιόνη

Ξεκίνησε η ανάπλαση της παιδικής χαράς που βρίσκεται στην Δημοτική Κοινότητα Ερμιόνης, απέναντι από τον Άγιο Αθανάσιο. Αντικαταστάθηκαν όλα τα όργανα με καινούργια και τοποθετήθηκε σύγχρονο ελαστικό δάπεδο.Προβλέπεται η διαμόρφωση του χώρου με παγκάκια, φύτεμα λουλουδιών κλπ.

Ο Αντιδήμαρχος
 Κολυμπάδης Παντελής 


Το λιμάνι του Πόρου ανήκει στους Ποριώτες

Η δημοτική αρχή όχι μόνο γνώριζε τις προθέσεις της Πολιτείας, αλλά συνεργάστηκε με τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες οι οποίες διενήργησαν εξονυχιστικό έλεγχο στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο προτού ανακοινωθεί η τελική επιλογή των 23 λιμένων.
Αυτό υποστηρίζει η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας του Δ.Σ. Πόρου «Αλλαγή Πορείας» με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα, σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πόρου.
Η παράταξη του Γιάννη Δημητριάδη, καταγγέλλει τη δημοτική αρχή Πόρου για ενδοτισμό και ότι με την ανικανότητα της, έδωσε άλλοθι στην Πολιτεία να επιλέξει το λιμάνι του Πόρου, ανάμεσα στα λιμάνια που ιδιωτικοποιούνται.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της «Αλλαγής Πορείας» έχει ως εξής:
Όπως ανακοινώθηκε, το λιμάνι του Πόρου επιλέχθηκε, μαζί με άλλα 22 από τα εκατοντάδες λιμάνια της χώρας, για να δοθεί προς εκμετάλλευση σε ιδιώτες. Σύμφωνα με το Ν.3986/2011 (Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο), η παραχώρηση θα έχει διάρκεια μέχρι 50 χρόνια και ο ιδιώτης επενδυτής θα έχει την πλήρη χρήση της χερσαίας ζώνης λιμένα,

Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

Αύγουστος 2012 Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού φωτογραφίας στην Ερμιόνη

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού φωτογραφίας  στην Ερμιόνη
 Θέμα: Ελεύθερο

Για πέμπτη συνεχή χρονιά διοργανώθηκε από την Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης ο διαγωνισμός και η έκθεση φωτογραφίας που παρουσιάσθηκε από τις 11 έως τις 14 Αυγούστου 2012 στα Μαντράκια Ερμιόνης.
Συμμετείχαν 49 ερασιτέχνες φωτογράφοι με 133  φωτογραφίες.
Νέα παιδιά  τα περισσότερα που συμμετείχαν  σ αυτόν το διαγωνισμό, με τις αξιόλογες δημιουργίες τους και τη φρέσκια ματιά τους  μας ενθάρρυναν για την συνέχεια αυτής της προσπάθειας.
Στο κάλεσμά μας για την στελέχωση της κριτικής επιτροπής με προθυμία ανταποκρίθηκαν και τους ευχαριστούμε οι :

Ανθούλα Λαζαρίδου-Δουρούκου , η λαϊκή ζωγράφος μας,
Παντελής Μπαλής γνωστός φωτογράφος,
Γιώργος και Σίγκι Αγάθου, δημιουργοί κοσμημάτων και γνώστες της φωτογραφίας,
Ανάργυρος Πασχάλης ζωγράφος,
Απόλλωνας Γλύκας ζωγράφος.

Λόγω των πολλών και αξιόλογων δημιουργιών, η επιτροπή προβληματίστηκε να επιλέξει τις καλύτερες.  Τα βραβεία:
1ο βραβείο
Δανάη Πάτσιου  «Blue»

2o Βραβείο
Αναστασία Γιαγκιόζη     «Stairways to heaven»

3ο Βραβείο
Δημήτρης Σαραντόπουλος   «Άγ. Αχίλλειος Πρεσπών»


Την έκθεσή μας τίμησαν με την παρουσία τους άνθρωποι κάθε ηλικίας, ντόπιοι και παραθεριστές και συμμετείχαν με την ψήφο τους.
Πάντα  συγκινούν τους επισκέπτες της έκθεσης και παρακολουθούν με ενδιαφέρον κάθε χρονιά, τις προβολές από το αρχείο που δημιουργούμε των ασπρόμαυρων φωτογραφιών της Ερμιόνης.
Τους ευχαριστούμε όλους ..
Ευχαριστούμε  επίσης τη Σίγκι Αγάθου για το κόσμημα δώρο στον πρώτο βραβευθέντα, τον  Κώστα Κουτούβαλη που μας παραχώρησε το χώρο για την καθημερινή αποθήκευση της έκθεσης, τον  Τάσο Κερεμέζη και τον Δημήτρη  Δουρούκο για την παροχή ρεύματος, την  Βαγγελίτσα Αραπάκη για τα  λουλούδια, το μικρό  Ζαχαρία, το  Δημήτρη Βενάρδο για το γραφικό υλικό και  τη Δημοτική Κοινότητα Ερμιόνης για τα καθίσματα.
 Και του χρόνου!
Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης
Στιγμιότυπα από την έκθεση

Τρία από τα 6 μέλη της επιτροπής: Δουρούκου, Γλύκας, Πασχάλης

Από ψηλά..


Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012

«The Designer»: Ταινία δράσης με μηδενικό budget

Η ταινία μεσαίου μήκους (32 λεπτά) με τίτλο «The Designer» που γυρίστηκε στην Άρτα από τον Γιώργο Παπανικολάου με μουσική του αρτινού συνθέτη Νίκου Σαλωνίτη θα προβληθεί στην Αθήνα στα πλαίσια του 1st Donation Film Festival.  
 


Η προβολή θα πραγματοποιηθεί στον κινηματογράφο ΑΝΕΣΙΣ (Λεωφόρος Κηφισιάς 16, Aμπελόκηποι) στις 15 Αυγούστου 2012 και ώρα 10:30 μ.μ.
Θα παίξουν και άλλες ταινίες νωρίτερα και οι ενδιαφερόμενοι καλό θα ήταν να βρίσκονται εκεί νωρίτερα από τις 8μμ.   

ΥΠΟΘΕΣΗ:
Ο Νίκος, ένας διάσημος σχεδιαστής αυτοκινήτων, μετακομίζει με την γυναίκα του στην πόλη όπου μεγάλωσε. Εκεί θα συναντήσουν τον παιδικό του φίλο. Σύντομα θα ανακαλύψουν ότι η πόλη έχει ένα σοβαρό πρόβλημα με μία συμμορία που διοργανώνει παράνομους αγώνες αυτοκινήτων. Η τραγωδία χτυπά το ζευγάρι όταν η γυναίκα του Νίκου πέφτει θύμα τροχαίου από την συμμορία. Λίγο αργότερα πέφτει σε κώμα. Ο Νίκος τώρα, με την βοήθεια του φίλου του, θα προσπαθήσει να εκδικηθεί για τον χαμό της γυναίκας του όμως πολλές εκπλήξεις περιμένουν να αποκαλυφθούν.

EIΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΛΙΜΑΚΩΝΕΤΑΙ

Σε συνέχεια του πραξικοπηματικού ξεπουλήματος-χαρίσματος, με "προίκα", της Αγροτικής Τράπεζας, και της επικείμενης καταστροφικής πώλησης των ΕΛΤΑ, της ΕΛΒΟ, του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου,  της ΔΕΠΑ, της ΔΕΣΦΑ, των Κρατικών λαχείων και πολλών ακινήτων "φιλέτων" του ελληνικού δημοσίου, η τρικομματική συγκυβέρνηση, σε συνεργασία με την ΕΕ, το ΔΝΤ και την ΕΚΤ οδηγεί στο απόσπασμα του ξεπουλήματος 23 σημαντικά λιμάνια της χώρας!
Η δημόσια περιουσία η οποία δημιουργήθηκε με τα λεφτά των φορολογουμένων χαρίζεται καθημερινά σε εγχώριες και ξένες πολυεθνικές! Η επιχείρηση εκποίηση της χώρας, εν μέσω θέρους, εντατικοποιείται εν όψη και των συναντήσεων του Α. Σαμαρά με Γιούνκερ, Μέρκελ και Ολάντ στις οποίες ο πρωθυπουργός του ξεπουλήματος θέλει να δείξει καλή διαγωγή.
Η συγκυβέρνηση με διαρκείς ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις παραδίδει στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις και υποδομές στα χέρια ντόπιων και ξένων επιχειρηματικών ομίλων οι οποίοι περιμένουν σαν αρπακτικά να τις κατασπαράξουν.
Η τακτική των πραξικοπηματικών εκποιήσεων συνεχίζεται καθώς με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, μεταφέρεται στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους -μέσω συμβάσεων παραχώρησης- κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 23 βασικών λιμένων και τουριστικών λιμένων της χώρας.
Πρόκειται για λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Πύλο Μεσσηνίας, Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδος, Καλαμαριά (Αρετσού), Κω, Άλιμο, Ύδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι), Σούδα (Λιμάνι Χανίων) και Αργοστόλι.

Μια Παναγιά

                             

Χρόνια πολλά!

Ένα από τα ομορφότερα τραγούδια των Μ.Χατζιδάκι - Ν.Γκάτσου
Τραγούδι που γράφτηκε για την ταινία του Ηλία Καζάν AMERICA AMERICA (1963), αλλά στην ταινία ακούγεται η ορχηστρική του μορφή. Η εκτέλεση του τραγουδιού "Μια Παναγιά" από το Λάκη Παππά ηχογραφήθηκε τον Ιανουάριο του 1964,με τους στίχους του Ν.Γκάτσου.
Στη δεκαετία του 80 το τραγούδι ερμηνεύεται από τον Ηλία Λιούγκο στον κύκλο τραγουδιών "Ο Μάνος Χατζιδάκις στη ρωμαϊκή αγορά",με 35 τραγούδια από το 1947 έως το 1985,σε νέες ενορχηστρώσεις και ερμηνείες.
Έχει τραγουδηθεί ακόμα από τον Κ.Χατζή,τον Γ.Πουλόπουλο και τον Γ.Μούτσιο.

"Γιορτή του ψαρά" Κοιλάδα 2012 (video)


Ναύπλιο: νέοι καλλιτέχνες μεταμορφώνουν τους μετρητές της ΔΕΗ


Εικαστικές παρεμβάσεις σε ρολόγια μέτρησης ηλεκτρικού ρεύματος στο Ναύπλιο θα πραγματοποιήσουν νέοι καλλιτέχνες, street artists της περιοχής, με στόχο να τα μετατρέψουν σε «έργα τέχνης».
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, η δράση, που θα ξεκινήσει τη Δευτέρα 20 Αυγούστου και θα ολοκληρωθεί στις 30 Αυγούστου,  διοργανώνεται από τον δήμο Ναυπλιέων για να ζωντανέψουν τα γκρίζα κουτιά της πόλης με χρώμα και ευρηματικά σχέδια.

Τρίτη 14 Αυγούστου 2012

Ο κουρέας


Του Ιωάννη Λακούτση

« Δεν είναι παράξενο που οι κουρείς είναι φλύαρη τάξη, οι πιο φλύαροι άνθρωποι μπαίνουν στο μαγαζί τους καθημερινά και κάθονται στις καρέκλες τους κι έτσι γεμίζουν κι εκείνους από αυτή τους τη συνήθεια. Επί παραδείγματι ήταν πολύ επιτυχημένη η απάντηση που έδωσε ο βασιλιάς Αρχέλαος σε κάποιον φλύαρο κουρέα, ο οποίος καθώς του έβαζε την πετσέτα, τον ρώτησε: “ Πώς να σε κουρέψω βασιλιά;”
“ Σιωπηλά” είπε ο Αρχέλαος». (Πλούταρχος-Ηθικά).

Ήδη από το 2500 π.χ οι κομμώσεις των ανδρών και γυναικών ήταν μέρος της εμφάνισης και της εν γένει εικόνας του ατόμου. Τα κουρεία καθώς αναφέρει ο Όμηρος, ήταν κινητά εγκατεστημένα στην ύπαιθρο. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν ήταν το ξυράφι (ξυρόν) και το ψαλίδι(ψαλίς). Αλλά και η βαφή των μαλλιών δεν ήταν άγνωστη. Ήδη από τον Ε αιώνα π.χ  ήταν αρκετά διαδεδομένη η συνήθεια του « μελαίνεσθαι ή ξανθίζεσθαι την κόμην».Αλλά και οι περούκες  ήταν γνωστές. Η συνήθεια αυτή πρέπει να ήρθε από την Ασία, διότι ο Ξενοφών στην «Κύρου Παιδεία» αναφέρει ότι ο Αστυάγης,  παππούς του Κύρου, είχε βαμμένα  φρύδια και φορούσε ψεύτικα μαλλιά. Στην Ιλιάδα του Ομήρου, ο Αχιλλέας και οι Μυρμιδόνες του, έκοβαν τα μαλλιά τους μπροστά στον νεκρό Πάτροκλο, αλλά και οι γυναίκες σε περιπτώσεις συμφοράς μαδούσαν τα μαλλιά τους.
Οι Ρωμαίοι για πολλούς αιώνες είχαν μαλλιά μακριά. Και μόνο το 454 π.χ ήρθαν στη Ρώμη κουρείς από τη Σικελία, οι οποίοι εισήγαγαν το ξύρισμα, που έγινε μόδα και τα κουρεία τόπος συνάντησης για τους Ρωμαίους. Από τότε απαλλάχτηκαν από τα μακριά μαλλιά και τα γένια. Στην Βυζαντινή εποχή, τα πλούσια μαλλιά, ή μαλλίτζια, όπως τα έλεγαν οι Βυζαντινοί, θεωρούνταν κόσμημα όχι μόνον των γυναικών, αλλά και των ανδρών. Απέφευγαν όμως τα συχνοκτενίσματα, διότι θεωρούνταν ως κάτι προσβλητικό, όπως και το να είναι κανείς αχτένιστος.  Από τους περισσότερους το ξανθό χρώμα των μαλλιών θεωρείτο το ωραιότερο και γι αυτό χρησιμοποιούσαν διάφορα μέσα για να τα ξανθαίνουν. Για να κατσαρώνουν, τα άλειφαν με λάδι η με μια αλοιφή που αποτελείτο από ρίζες ασφόδελου  ανακατεμένες  με κρασί ή τα πίεζαν πάνω σε ζεστό σίδερο ή τα τύλιγαν γύρω από καλάμια.
Μια από τις ιδιότητες του κουρέα, αφορά τη σχέση του επαγγέλματος με την Ιατρική. Κατά τον Μεσαίωνα, όταν δεν υπήρχαν επαγγελματίες χειρουργοί, οι αφαιμάξεις
(που  έκαναν οι κουρείς ως βοηθοί των ιερέων ) αποτελούσαν την πιο προσφιλή μέθοδο θεραπείας. Όταν δε η σύνοδος της Τουρ το 1163 απαγόρευσε στους κληρικούς να αντλούν αίμα, η χειρουργική τέχνη πέρασε στα χέρια των κουρέων και άντεξε έξι αιώνες.
Με την απελευθέρωση της Ελλάδας η ελληνική κοινωνία περνάει μια περίοδο μεταβατικότητας. Οι Έλληνες αρχίζουν να έρχονται σε στενότερη επαφή με την υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζει σιγά σιγά ο τρόπος ζωής, ένδυσης, κόμμωσης. Οι άνδρες είναι πιο κομψοί με κοντά μαλλιά και περιποιημένα γένια (πώγωνα).
Στα χωριά μας, μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, υπήρχαν υπαίθριοι κουρείς αλλά και πλανόδιοι, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους σε όποιον τις είχε ανάγκη. Ένας τέτοιος πλανόδιος κουρέας ήταν και ο Γεώργιος Δεστές από το Ηλιόκαστρο Ερμιονίδος.
Βλέποντας ότι έβγαινε το μεροκάματο έφτιαξε τον δικό του χώρο. «…Το κουρείο ήταν στην πλατεία και ήταν ισόγειο. Είχε δύο πολυθρόνες. Το ταβάνωμα ήτανε άσπρο και στον τοίχο είχε την ποδοσφαιρική ομάδα του Ηλιοκάστρου. Χρησιμοποιούσα κολόνια «Μυρτώ» και πούδρα που την αγοράζαμε με το κιλό από τον Πειραιά. Σαν κτήριο υπάρχει ακόμα αλλά είναι εγκαταλειμμένο», λέει ο γιος του Δημήτρης, που ανέλαβε το κουρείο μετά το θάνατο του πατέρα του.
To Σωματείο « Αδελφότης Καταστηματαρχών Κουρέων- Κομμωτών Νομού Αττικής», είναι το παλιότερο επαγγελματικό σωματείο του ελληνικού κράτους, με αύξοντα αριθμό καταστατικού Πρωτοδικείου 1 (ένα).
( 1. «Τα Μπαρμπέρικα» Ζωή Ρωπαϊτου. 2. εφημ. Ελευθεροτυπία.)

ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ & ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Μπουζούκι & λαϊκό τραγούδι»
Ο Γεράσιμος Ανδρεάτος  θα συμμετέχει στη μουσική παράσταση του Βαγγέλη Τρίγκα με τίτλο «Μπουζούκι & λαϊκό τραγούδι» στην πλατεία Αγίου Γεωργίου στο Ναύπλιο την Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012 και ώρα 21:00 την οποία διοργανώνει ο ΔΟΠΠΑΤ συνεχίζοντας τις καλοκαιρινές εκδηλώσεις του..
Πρόκειται για μια ιστορική αναδρομή, με τραγούδια  και οργανικά κομμάτια της περιόδου 1935- 60’ . Η παράσταση που συνοδεύεται και από σχόλια του Βαγγέλη Τρίγκα, αναδεικνύει την παράλληλη διαδρομή και την άρρηκτη σχέση που είχαν το μπουζούκι με το λαϊκό τραγούδι στις τρείς πρώτες δεκαετίες, καθώς και τα στάδια εξέλιξης τους, από το

Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Ξενάγηση από το Ι.Λ.Μ.Ε. στο Μπίστι

ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ  ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ

               Το Σάββατο, 11-8-2012, πραγματοποιήθηκε και ο δεύτερος «ιστορικός περίπατος» στο Μπίστι, το κατά Παυσανία «Ποσείδαιον», που οργανώθηκε από το Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Ερμιόνης.
               Η συνάντηση έγινε στη «σκάβιζα ε Γαλιότη» δηλαδή στη σκάλα του Γαλάτη, λίγο πριν τη βόρεια είσοδο του Μπιστιού, όπου ο αμφιλεγόμενος φιλικός Νικόλαος Γαλάτης δολοφονήθηκε το 1819 από το φίλο του Πάνο Δημητρόπουλο. Η εντολή δόθηκε από την ηγεσία της Φιλικής Εταιρείας υπό το κράτος του φόβου αποκάλυψης του μυστικού της οργάνωσης από την πληθωρική αλλά παρορμητική προσωπικότητα του Ιθακήσιου φιλικού.
               Το αρχαίο τείχος του Μπιστιού σε πολλά σημεία του οποίου αντί χαλικιού έχουν χρησιμοποιηθεί κελύφη πορφύρας και τα λείψανα του ενετικού τείχους με τους ισχυρούς πύργους του, που λεηλάτησε και κατεδάφισε ο Αββάς Fourmont το 1729, αποτέλεσαν την πρώτη αναφορά της ξενάγησης.
               Το εσωτερικό δρομάκι του Μπιστιού, οριοθετημένο με πέτρες με εμφανή τα σημεία, που άφησαν οι ρόδες των κάρων του παρελθόντος, οδήγησαν και εμάς στην πλατεία του Μπιστιού. Ξαπλωμένα εκεί κείτονται τα ερείπια του αρχαίου δωρικού ναού αφιερωμένου στον Ποσειδώνα ή στην Αθηνά, όπως τα αποκάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη του Φιλαδελφέα, του μοναδικού αρχαιολόγου ο οποίος ανέσκαψε το Μπίστι το 1908. Η προσθήκη αργότερα του βυζαντινού ναού στο ίδιο σημείο έχει αφήσει και αυτή τα αρχαιολογικά χνάρια της.

               Ο ιστορικός μοναχικός μύλος των Μητσαίων, που στέκει αγέρωχος με τις πολεμίστρες του, που δεν άλεθε μόνο στάρι αλλά λειτουργούσε και ως παρατηρητήριο της πειρατικής δράσης της περιοχής, η σπηλιά της Βιτόριζας, του κακού στοιχειού και των θρύλων, η ιστορία της πορφύρας, η παραγωγή της πορφυροβαφής, τα πορφυροβαφεία καθώς και οι στέρνες με τα ανοικτά στόμια, αξιοποιήθηκαν επαρκώς από την ξενάγηση.
               Η Πρόεδρος του Ι.Λ.Μ.Ε. κ. Ήρα Φραγκούλη με γνώση και παραστατικότητα πραγματοποίησε την ξενάγηση του Μπιστιού συνεπικουρούμενη από τον κ. Βασίλη Γκάτσο το αξιόλογο βιβλίο του οποίου «Η των Ερμιονέων πόλις» χρησιμοποιήθηκε ως ιστορική πηγή και σ’ αυτό κυρίως στηρίχθηκε η ξενάγηση.
               Τα αρχαιοελληνικά αλλά και μεταγενέστερα ερείπια του Μπιστιού, αγέρωχα μνημεία ομορφιάς και αρμονίας, μάρτυρες του πολιτιστικού παρελθόντος και της ιστορίας μας, προκαλούν όλους τους Ερμιονίτες και δημιουργούν κίνητρο για μελέτη της τοπικής κληρονομιάς και ιστορίας μας.

Τίνα Αντωνοπούλου - Δημαράκη 

Ξανά δωρεάν η είσοδος για εκπαιδευτικούς σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

«Ανταποκρινόμενος στο δίκαιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας» όπως αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, ο αναπληρωτής υπουργός ΠΑΙ.Θ.Π.Α, Κώστας Τζαβάρας, αποφάσισε την ελεύθερη είσοδο σε μνημεία, οργανωμένους αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και μουσεία που ανήκουν στο Δημόσιο. Η απόφαση θα έχει ισχύ από τη νέα σχολική χρονιά, δηλαδή, αρχές Σεπτεμβρίου.
Η προηγούμενη κοινή απόφαση των υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ της 15ης Ιουνίου, για κατάργηση της ελεύθερης εισόδου των εκπαιδευτικών στους αρχαιολογικούς χώρους δεν είχε αφήσει ασυγκίνητη την ΟΛΜΕ.
Σχολιάζοντας τότε με αγανάκτηση τα όσα κατά τη γνώμη της

Στέλεχος ΔΝΤ: "Εφορμούσα σα γεράκι στους λαούς"

Η κυνική  δήλωση  του  επικεφαλής οικονομολόγου της Παγκόσμιας Τράπεζας Μάϊκλ Μπρούνο  και η  σοκαριστική ομολογία  του παραιτηθέντος  απο το ΔΝΤ  Ντέϊβ Μπαντού.

Μάϊκλ Μπρούνο

Ο ισραηλινός οικονομολόγος Peter Michael Bruno (Εβραϊκά: מיכאל ברונו)γεννήθηκε στις 30 Ιουλίου  του 1932 και  πέθανε τα  χριστούγεννα (25η Δεκεμβρίου) του 1996. Ήταν διοικητής της κεντρικής τράπεζας του Ισραήλ και πρώην επικεφαλής οικονομολόγοςτης Παγκόσμιας Τράπεζας .Το "έργο" του  ήταν τόσο  ...σημαντικό,που  το πασίγνωστο   για τις  παρακρατικές και  παραοικονομικές  δραστηριότητές του "Ίδρυμα Rothchild" καθιέρωσε το  ειδικό βραβείο  "Michael Bruno" το οποίο  απονέμεται φυσικά  στους "ικανότερους" και "ευφυέστερους"  οικονομικούς   δολοφόνους της Παγκόσμιας

Κυριακή 12 Αυγούστου 2012

Ξεκινήσαμε χθες το διαγωνισμό-έκθεση φωτογραφίας



















Ξεκινήσαμε χθες το διαγωνισμό-έκθεση φωτογραφίας. 
Νέοι οι περισσότεροι ερασιτέχνες φωτογράφοι,  από τους 49 που συμμετέχουν με 133 φωτογραφίες, γέμισαν με χρώματα τα Μαντράκια.
Πολύς ο κόσμος που αγκαλιάζει αυτή την εκδήλωση και συμμετέχει με την ψήφο του.

Μια αναφορά για την έκθεση, απο τον Ιχνηλάτη που ήταν μαζι μας χθες, εδώ

Σας περιμένουμε μέχρι την Τρίτη 14 Αυγούστου, ημέρα λήξης της έκθεσης.