Το Σάββατο 7 Οκτωβρίου, το ΦΟΥΓΑΡΟ εγκαινιάστηκε μια μεγάλη ατομική έκθεση ζωγραφικής του Μανώλη Χάρου με έργα της περιόδου 2011- 2017. Η έκθεση θα παρουσιάσει πολλά νέα έργα του γνωστού εικαστικού και θα διαρκέσει έως την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου.
Κάθε έργο της έκθεσης αυτής, μικρό ή μεγάλο σε κλίμακα, είναι ένα αυτοτελές σύμπαν. Άλλοτε φωτεινό και ζωντανό, ανοίγει στα μάτια του αποδέκτη του έναν ολόκληρο κόσμο που γιορτάζει φωνάζοντας την ίδια του την ύπαρξη. Άλλοτε πάλι πιο μυστηριακό και υποβλητικό, μαγνητίζει το θεατή, μιλώντας του ψιθυριστά σε μια συναισθηματική παγκόσμια γλώσσα συνειρμών και αναμνήσεων.
Ο συνεκτικός κρίκος ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους είναι το χρώμα που θριαμβεύει πανηγυρικά. Ο Μανώλης Χάρος φαίνεται να γνωρίζει καλά τη δύναμη του δυσκολότερου ζωγραφικού στοιχείου και με αυθόρμητη μαεστρία το ζεύει στο άρμα μιας ηρακλείτειας «παλίντονης» αρμονίας. Χρησιμοποιεί το χρώμα γενναιόδωρα, αλλά σοφά και οικονομημένα στην ουσία του, μεταρσιώνοντας τις ποιότητές του - τη διαλλακτική διαφάνεια, τη σίγουρη διαύγεια, τη λακωνική αδιαπερατότητα ή την εμπρηστική αντίθεση - σε αυτόφωτες αξίες.
Τέλος, η ζωγραφική αυτή διέπεται από έναν χαρακτηριστικά εύγλωττο κώδικα συμβόλων, που μπροστά στα μάτια μας αφήνουν το χέρι του δημιουργού και πιάνουν το δικό μας. Το πλοίο, το δέντρο, το λουλούδι, ο δρόμος, η θάλασσα, το σπίτι και ο άνθρωπος ξυπνούν νωρίς στην προσωπική «Αρκαδία» του καλλιτέχνη για να ταξιδέψουν στο προσωπικό και το συλλογικό μας υποσυνείδητο, υπογραμμίζοντας με ένα κλείσιμο του ματιού τη σημασία ενός οικείου καταφυγίου ονείρων και επιθυμίας.
Η έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο, prints και πολλαπλά του Μανώλη Χάρου, ενώ θα πλαισιωθεί από εργαστήρια και εκπαιδευτικά προγράμματα.
Ο συνεκτικός κρίκος ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους είναι το χρώμα που θριαμβεύει πανηγυρικά. Ο Μανώλης Χάρος φαίνεται να γνωρίζει καλά τη δύναμη του δυσκολότερου ζωγραφικού στοιχείου και με αυθόρμητη μαεστρία το ζεύει στο άρμα μιας ηρακλείτειας «παλίντονης» αρμονίας. Χρησιμοποιεί το χρώμα γενναιόδωρα, αλλά σοφά και οικονομημένα στην ουσία του, μεταρσιώνοντας τις ποιότητές του - τη διαλλακτική διαφάνεια, τη σίγουρη διαύγεια, τη λακωνική αδιαπερατότητα ή την εμπρηστική αντίθεση - σε αυτόφωτες αξίες.
Τέλος, η ζωγραφική αυτή διέπεται από έναν χαρακτηριστικά εύγλωττο κώδικα συμβόλων, που μπροστά στα μάτια μας αφήνουν το χέρι του δημιουργού και πιάνουν το δικό μας. Το πλοίο, το δέντρο, το λουλούδι, ο δρόμος, η θάλασσα, το σπίτι και ο άνθρωπος ξυπνούν νωρίς στην προσωπική «Αρκαδία» του καλλιτέχνη για να ταξιδέψουν στο προσωπικό και το συλλογικό μας υποσυνείδητο, υπογραμμίζοντας με ένα κλείσιμο του ματιού τη σημασία ενός οικείου καταφυγίου ονείρων και επιθυμίας.
Η έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο, prints και πολλαπλά του Μανώλη Χάρου, ενώ θα πλαισιωθεί από εργαστήρια και εκπαιδευτικά προγράμματα.