Σάββατο 4 Ιουνίου 2011
Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ...
“Έπρεπε να γεράσω , αγόρι μου, για να μάθω τι είναι ευτυχία. Τελικά ευτυχία είναι ένα ζευγάρι χέρια, δύο χέρια…
Αυτά που θα σε αγκαλιάσουν, θα σε κρατήσουν, θα σε κοιμήσουν, θα σε περιποιηθούν, θα σου μαγειρέψουν, θα σε χαιδέψουν και στο τέλος θα σου κλείσουν τα μάτια.
Τα πολλά χέρια απλά σε κατσιάζουν… Χάσιμο χρόνου. Θα το δείς κι εσύ όσο μεγαλώνεις…
Θανάσης Βέγγος
Αναμετ: Έλλη Βασιλάκη
Αυτά που θα σε αγκαλιάσουν, θα σε κρατήσουν, θα σε κοιμήσουν, θα σε περιποιηθούν, θα σου μαγειρέψουν, θα σε χαιδέψουν και στο τέλος θα σου κλείσουν τα μάτια.
Τα πολλά χέρια απλά σε κατσιάζουν… Χάσιμο χρόνου. Θα το δείς κι εσύ όσο μεγαλώνεις…
Θανάσης Βέγγος
Αναμετ: Έλλη Βασιλάκη
Σχετικά με το πρόσφατο κείμενο διανοουμένων και ανθρώπων του Πνεύματος υπέρ της απρόσκοπτης εφαρμογής του Μνημονίου
Μια πρόταση για ανάρτηση του Κώστα Κ.
Πηγή iskra
Τον ευχαριστούμε
«Θέλουμε να εκφράσουμε με τον πιο σαφή τρόπο την αγωνία μας για τη δραματική κατάσταση του τόπου».
Ως εδώ κανένα πρόβλημα. Πράγματι η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού που βιώνει πάρα πολύ δύσκολες καταστάσεις και είναι θετικό να το αναγνωρίζουν αυτό και οι πνευματικοί άνθρωποι του τόπου. Ωστόσο στην περίπτωσή μας μόνο αυτό δε συμβαίνει γιατί το κείμενο συνεχίζει ως εξής:
« Η ισότιμη ένταξή μας στην Ευρώπη, αναγκαία για την επιβίωση της Ελλάδας ως σύγχρονης προηγμένης χώρας, αλλά και οι σημαντικές πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές κατακτήσεις που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της, απειλούνται σήμερα σοβαρά».
Από εδώ και πέρα αρχίζει μια ασύστολη προσπάθεια διαστρέβλωσης της πραγματικότητας που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα στην καθημερινότητά τους. Θεωρείται ως δεδομένη μια θετική εξέλιξη, η ισότιμη ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ, η οποία βρίσκεται σε σοβαρό κίνδυνο - πράγμα που αν συνεχιστεί θα επιφέρει ακόμα μεγαλύτερη δεινά. Σε όλα αυτά τι να πρωτοπαρατηρήσει κανείς: Από πού κι ως πού η ένταξη της Ελλάδας, όπως και πολλών άλλων ευρωπαϊκών χωρών (χαρακτηριστικά παραδείγματα η Ιρλανδία και η Πορτογαλία) ήταν ισότιμη; Από την αρχή της ένταξής τους μια σειρά από χώρες είχαν πολύ μεγάλες διαφορές παραγωγικότητας σε σχέση με τον κεντρικό πυρήνα της ΕΕ, οι οποίες αναπαράχθηκαν, και σε περιόδους κρίσης εντάθηκαν, με αποτέλεσμα να έχουμε φτάσει στη σημερινή κατάσταση. Σε ότι αφορά την κοινωνική σύγκλιση η Ελλάδα συνέχισε να έχει (μέχρι το 2009 για να μην αναφερθούμε στη σημερινή κατάσταση) υψηλά επίπεδα φτώχειας και κοινωνικών
Πηγή iskra
Τον ευχαριστούμε
Του Σπύρου Σακελλαρόπουλου
Δημοσιεύτηκε την 1η Ιουνίου ένα κείμενο που υπογράφουν 32 άνθρωποι των Γραμμάτων και των τεχνών. Ποιο είναι το περιεχόμενό του; Ξεκινώντας με τον ενθαρρυντικό τίτλο «Τολμήστε!» αναφέρει πως«Θέλουμε να εκφράσουμε με τον πιο σαφή τρόπο την αγωνία μας για τη δραματική κατάσταση του τόπου».
Ως εδώ κανένα πρόβλημα. Πράγματι η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού που βιώνει πάρα πολύ δύσκολες καταστάσεις και είναι θετικό να το αναγνωρίζουν αυτό και οι πνευματικοί άνθρωποι του τόπου. Ωστόσο στην περίπτωσή μας μόνο αυτό δε συμβαίνει γιατί το κείμενο συνεχίζει ως εξής:
« Η ισότιμη ένταξή μας στην Ευρώπη, αναγκαία για την επιβίωση της Ελλάδας ως σύγχρονης προηγμένης χώρας, αλλά και οι σημαντικές πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές κατακτήσεις που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της, απειλούνται σήμερα σοβαρά».
Από εδώ και πέρα αρχίζει μια ασύστολη προσπάθεια διαστρέβλωσης της πραγματικότητας που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα στην καθημερινότητά τους. Θεωρείται ως δεδομένη μια θετική εξέλιξη, η ισότιμη ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ, η οποία βρίσκεται σε σοβαρό κίνδυνο - πράγμα που αν συνεχιστεί θα επιφέρει ακόμα μεγαλύτερη δεινά. Σε όλα αυτά τι να πρωτοπαρατηρήσει κανείς: Από πού κι ως πού η ένταξη της Ελλάδας, όπως και πολλών άλλων ευρωπαϊκών χωρών (χαρακτηριστικά παραδείγματα η Ιρλανδία και η Πορτογαλία) ήταν ισότιμη; Από την αρχή της ένταξής τους μια σειρά από χώρες είχαν πολύ μεγάλες διαφορές παραγωγικότητας σε σχέση με τον κεντρικό πυρήνα της ΕΕ, οι οποίες αναπαράχθηκαν, και σε περιόδους κρίσης εντάθηκαν, με αποτέλεσμα να έχουμε φτάσει στη σημερινή κατάσταση. Σε ότι αφορά την κοινωνική σύγκλιση η Ελλάδα συνέχισε να έχει (μέχρι το 2009 για να μην αναφερθούμε στη σημερινή κατάσταση) υψηλά επίπεδα φτώχειας και κοινωνικών
Μια στάλα δικαιοσύνης
protagon Άρης Δαβαράκης
Λίγο παράξενα ξεκίνησε η Πέμπτη: Είκοσι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σηκώνουν τα μανίκια και στην ουσία τρίζουν τα δόντια πριν την υπογραφή «νέου μνημονίου», βουλευτές φυγαδεύονται από «δείπνο για το μεταναστευτικό» (στην Κέρκυρα) με εξωλέμβιους για να μην αντιμετωπίσουν τους εκεί «αγανακτισμένους» που τους περικυκλώσανε – και «πνευματικοί ταγοί» προσπαθούν να παρέμβουν, λίγο νωθρά, λίγο αργά και καθόλου πειστικά – κατά την ταπεινή μου γνώμη. Ο Μίκης Θεοδωράκης παραληρεί, οι μετατάξεις απορρίπτονται ως λύση και, ναι μεν «θα το βγάλουμε το καλοκαιράκι» στα μουλωχτά απ’ ότι φαίνεται, αλλά από εκεί και πέρα όποιος πρόλαβε, τον Κύριον οίδε – για να καταφύγω και στα Θρησκευτικά μου.
Οι «Αγανακτισμένοι» δεν μειώνονται, αντιθέτως αυξάνονται, αρχίζουνε και φορτίζονται, ο θυμός μπαίνει στο σκηνικό φυσικά ανεμπόδιστος (και πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς όταν κάποιοι, μέσα στην Βουλή, συνεχίζουν να τρώνε με χρυσά κουτάλια ενώ απ’ έξω «ο λαός» προσπαθεί να αυτοσυγκρατηθεί, με μεγάλη ευγένεια προς το παρόν). Είμαι και εγώ ένας πολίτης αυτής τα χώρας και αναρωτιέμαι αν έχει σκεφτεί κανείς στα σοβαρά ότι ο κόσμος που έχει «αγανακτήσει» έχει ανάγκη από διάλογο με την «Δημοκρατία» του. Αυτά τα μεγάλα λόγια περί απειλών της κοινοβουλευτικής
Λίγο παράξενα ξεκίνησε η Πέμπτη: Είκοσι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σηκώνουν τα μανίκια και στην ουσία τρίζουν τα δόντια πριν την υπογραφή «νέου μνημονίου», βουλευτές φυγαδεύονται από «δείπνο για το μεταναστευτικό» (στην Κέρκυρα) με εξωλέμβιους για να μην αντιμετωπίσουν τους εκεί «αγανακτισμένους» που τους περικυκλώσανε – και «πνευματικοί ταγοί» προσπαθούν να παρέμβουν, λίγο νωθρά, λίγο αργά και καθόλου πειστικά – κατά την ταπεινή μου γνώμη. Ο Μίκης Θεοδωράκης παραληρεί, οι μετατάξεις απορρίπτονται ως λύση και, ναι μεν «θα το βγάλουμε το καλοκαιράκι» στα μουλωχτά απ’ ότι φαίνεται, αλλά από εκεί και πέρα όποιος πρόλαβε, τον Κύριον οίδε – για να καταφύγω και στα Θρησκευτικά μου.
Οι «Αγανακτισμένοι» δεν μειώνονται, αντιθέτως αυξάνονται, αρχίζουνε και φορτίζονται, ο θυμός μπαίνει στο σκηνικό φυσικά ανεμπόδιστος (και πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς όταν κάποιοι, μέσα στην Βουλή, συνεχίζουν να τρώνε με χρυσά κουτάλια ενώ απ’ έξω «ο λαός» προσπαθεί να αυτοσυγκρατηθεί, με μεγάλη ευγένεια προς το παρόν). Είμαι και εγώ ένας πολίτης αυτής τα χώρας και αναρωτιέμαι αν έχει σκεφτεί κανείς στα σοβαρά ότι ο κόσμος που έχει «αγανακτήσει» έχει ανάγκη από διάλογο με την «Δημοκρατία» του. Αυτά τα μεγάλα λόγια περί απειλών της κοινοβουλευτικής
Αγανακτισμένοι στο Άργος – Ημέρα 5η
στο θεατράκι της πλατείας του Αγίου Πέτρου Αυτη την φορά και με προτζέκτορα – οθόνη.
Ψηφίστηκαν κάποιοι κανόνες λειτουργίας της συνέλευσης προσπαθώντας να αντιμετωπιστούν κάποιες δυσλειτουργίες των προηγούμενων ημερών καθώς και ψήφισμα της Λαϊκής Συνέλευσης.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ
Εδώ και λίγες μέρες καταφέραμε να σπάσουμε την κατήφεια, τον φόβο και την απομόνωση.
Εκατοντάδες πολίτες του Άργους βρεθήκαμε στο θεατράκι της πλατείας και με απόλυτα δημοκρατικό τρόπο ανοίξαμε ένα διαρκή διάλογο για το μέλλον το δικό μας και της χώρας.
Είμαστε κομμάτι κι εμείς του Πανελλαδικού κινήματος των “αγανακτισμένων”. Βιώνουμε τη δραματική χειροτέρευση των όρων ζωής, την εξόντωση των ονείρων και προοπτικών των νέων ανθρώπων, τον καταιγισμών άδικων μέτρων, το ξεπούλημα της χώρας. Νιώθουμε ότι δε μπορεί να είμαστε άλλο θεατές ενός έργου που οδηγεί στην κοινωνική καταστροφή.
Λέμε ένα μεγάλο “δεν πάει άλλο”, στην κυβέρνηση, την τρόικα, τους τοκογλύφους δανειστές, το πολιτικό σύστημα της διαπλοκής, της χρεωκοπίας, της ατιμωρησίας.
Το τεράστιο χρέος δεν είναι του λαού.
Καλούμε τους πολίτες του Άργους να συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις της πλατείας. Να τη μετατρέψουμε σε μια πλατεία, συνάντησης, γιορτής, συντονσιμού, αγώνα.
kdrasi
Ψηφίστηκαν κάποιοι κανόνες λειτουργίας της συνέλευσης προσπαθώντας να αντιμετωπιστούν κάποιες δυσλειτουργίες των προηγούμενων ημερών καθώς και ψήφισμα της Λαϊκής Συνέλευσης.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ
Εδώ και λίγες μέρες καταφέραμε να σπάσουμε την κατήφεια, τον φόβο και την απομόνωση.
Εκατοντάδες πολίτες του Άργους βρεθήκαμε στο θεατράκι της πλατείας και με απόλυτα δημοκρατικό τρόπο ανοίξαμε ένα διαρκή διάλογο για το μέλλον το δικό μας και της χώρας.
Είμαστε κομμάτι κι εμείς του Πανελλαδικού κινήματος των “αγανακτισμένων”. Βιώνουμε τη δραματική χειροτέρευση των όρων ζωής, την εξόντωση των ονείρων και προοπτικών των νέων ανθρώπων, τον καταιγισμών άδικων μέτρων, το ξεπούλημα της χώρας. Νιώθουμε ότι δε μπορεί να είμαστε άλλο θεατές ενός έργου που οδηγεί στην κοινωνική καταστροφή.
Λέμε ένα μεγάλο “δεν πάει άλλο”, στην κυβέρνηση, την τρόικα, τους τοκογλύφους δανειστές, το πολιτικό σύστημα της διαπλοκής, της χρεωκοπίας, της ατιμωρησίας.
Το τεράστιο χρέος δεν είναι του λαού.
Καλούμε τους πολίτες του Άργους να συμμετέχουν στις συγκεντρώσεις της πλατείας. Να τη μετατρέψουμε σε μια πλατεία, συνάντησης, γιορτής, συντονσιμού, αγώνα.
kdrasi
ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΗ δήλωση
συμμετέχω σ΄ αυτή την κίνηση, συνομολογόντας ότι, όχι μόνο δεν πάνε καλά τα πράγματα, αλλά δρομολογούνται με συνοπτικές διαδικασίες -δηλ. έχουν ήδη καταδικαστεί- τα χειρότερα επί μακρόν.
Δεν λέγονται, αλλά γίνονται πράγματα χωρίς εμάς ΣΕ μας, απ΄ αυτούς Για αυτούς.
Λαμβάνονται δηλ. αποφάσεις εις βάρος μου/μας, χωρίς καν -όχι την συγκατάθεσή μας βέβαια, αστείο ποσόν... αλλά- την ενημέρωσή μας.
Από αυτούς, που επιλέξαμε να μας εκπροσωπήσουν. Δεν μας εκπροσωπούν πιά, ή μάλλον πιό σωστά, δεν μας αντιπροσωπεύουν. Και αυτό προσπαθούμε να πάρουμε πίσω τώρα. Το λάθος μας που θα κοστίσει σε γενιές και γενιές.
Οφείλουμε:
_ πρώτα μιά δική μας συγνώμη, έτσι που τα καταφέραμε και τους επιτρέψαμε να μας αγανακτήσουν,
_ ύστερα, έστω και αργά -αφού μας έτσουξε για τα καλά- υποχρεούμαστε "δικαιωματικά" να διαμαρτυρηθούμε για ότι σώζεται ακόμα και
_ διεκδικούμε άμεση και λεπτομερή ενημέρωση για τα κουμάντα τους στην πλάτη μας,
_ μετά την παρηγορητική δική τους συγνώμη για την έσχατη προδοσία.
Αφού λοιπόν δεν ελπίζουμε σε καμία εκ μέρους τους μεταμέλεια-"επαναφορά" και από κοινού παραδεχόμαστε την επιορκία τους, ας διατρανώσουμε την ένστασή μας υπεύθυνα και με συνέπεια, αφού πληροφορηθούμε και κατανοήσουμε πλήρως την κατάστασή μας, για ν΄ αποχαιρετίσουμε έγκαιρα και με αξιοπρέπεια τα χαμένα μας και να διαφυλάξουμε οργανωμένα και με ζήλο όσα σώζονται.
Δεν μοιρολογώ, ωμολογώ.
Δεν λέγονται, αλλά γίνονται πράγματα χωρίς εμάς ΣΕ μας, απ΄ αυτούς Για αυτούς.
Λαμβάνονται δηλ. αποφάσεις εις βάρος μου/μας, χωρίς καν -όχι την συγκατάθεσή μας βέβαια, αστείο ποσόν... αλλά- την ενημέρωσή μας.
Από αυτούς, που επιλέξαμε να μας εκπροσωπήσουν. Δεν μας εκπροσωπούν πιά, ή μάλλον πιό σωστά, δεν μας αντιπροσωπεύουν. Και αυτό προσπαθούμε να πάρουμε πίσω τώρα. Το λάθος μας που θα κοστίσει σε γενιές και γενιές.
Οφείλουμε:
_ πρώτα μιά δική μας συγνώμη, έτσι που τα καταφέραμε και τους επιτρέψαμε να μας αγανακτήσουν,
_ ύστερα, έστω και αργά -αφού μας έτσουξε για τα καλά- υποχρεούμαστε "δικαιωματικά" να διαμαρτυρηθούμε για ότι σώζεται ακόμα και
_ διεκδικούμε άμεση και λεπτομερή ενημέρωση για τα κουμάντα τους στην πλάτη μας,
_ μετά την παρηγορητική δική τους συγνώμη για την έσχατη προδοσία.
Αφού λοιπόν δεν ελπίζουμε σε καμία εκ μέρους τους μεταμέλεια-"επαναφορά" και από κοινού παραδεχόμαστε την επιορκία τους, ας διατρανώσουμε την ένστασή μας υπεύθυνα και με συνέπεια, αφού πληροφορηθούμε και κατανοήσουμε πλήρως την κατάστασή μας, για ν΄ αποχαιρετίσουμε έγκαιρα και με αξιοπρέπεια τα χαμένα μας και να διαφυλάξουμε οργανωμένα και με ζήλο όσα σώζονται.
Δεν μοιρολογώ, ωμολογώ.
Κατʼ οίκον εγκλεισμός
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΣΑΠΗ*
Εδώ και μήνες η κυβέρνηση έχει διακόψει μια οφειλόμενη πενιχρή οικονομική ενίσχυση στα Κέντρα εκπαίδευσης και υποστήριξης ατόμων με ψυχικές και σωματικές αναπηρίες, με διαδικαστικά προσχήματα, τα οποία οξύνθηκαν από την κατάργηση των νομαρχιών και την ανάληψη των αρμοδιοτήτων τους από τις περιφέρειες. Εδώ και μήνες το έργο των φορέων αυτών στηρίζουν οι εργαζόμενοι δουλεύοντας χωρίς να εισπράττουν τους μισθούς τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις συνθήκες διαβίωσης τους. Εδώ και μήνες διεξάγεται από τους εργαζόμενους, τους γονείς των παιδιών με ειδικές ανάγκες και ομάδες υποστήριξης τους ένας αγώνας για να αποτραπεί η διακοπή λειτουργίας των εκπαιδευτικών κέντρων και των ιδρυμάτων αυτών, γεγονός το οποίο θα σημάνει την καταδίκη των παιδιών με αναπηρία στον κατʼ οίκον εγκλεισμό τους. Εδώ και μήνες, αυτή η κυβέρνηση, η οποία αυξάνει τα έξοδα λειτουργίας της, μειώνοντας μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές παροχές, διαγράφει άλλη μια κοινωνική δαπάνη επιβάλλοντας ένα νέο Καιάδα για κάποια παιδιά αυτής της χώρας και καταπατώντας το βασικό τους δικαίωμα στην ισότιμη συμμετοχή στην κοινωνική ζωή. Με πρώτα
Εδώ και μήνες η κυβέρνηση έχει διακόψει μια οφειλόμενη πενιχρή οικονομική ενίσχυση στα Κέντρα εκπαίδευσης και υποστήριξης ατόμων με ψυχικές και σωματικές αναπηρίες, με διαδικαστικά προσχήματα, τα οποία οξύνθηκαν από την κατάργηση των νομαρχιών και την ανάληψη των αρμοδιοτήτων τους από τις περιφέρειες. Εδώ και μήνες το έργο των φορέων αυτών στηρίζουν οι εργαζόμενοι δουλεύοντας χωρίς να εισπράττουν τους μισθούς τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις συνθήκες διαβίωσης τους. Εδώ και μήνες διεξάγεται από τους εργαζόμενους, τους γονείς των παιδιών με ειδικές ανάγκες και ομάδες υποστήριξης τους ένας αγώνας για να αποτραπεί η διακοπή λειτουργίας των εκπαιδευτικών κέντρων και των ιδρυμάτων αυτών, γεγονός το οποίο θα σημάνει την καταδίκη των παιδιών με αναπηρία στον κατʼ οίκον εγκλεισμό τους. Εδώ και μήνες, αυτή η κυβέρνηση, η οποία αυξάνει τα έξοδα λειτουργίας της, μειώνοντας μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές παροχές, διαγράφει άλλη μια κοινωνική δαπάνη επιβάλλοντας ένα νέο Καιάδα για κάποια παιδιά αυτής της χώρας και καταπατώντας το βασικό τους δικαίωμα στην ισότιμη συμμετοχή στην κοινωνική ζωή. Με πρώτα
Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011
Διακήρυξη
ανθρώπων των γραμμάτων και των τεχνών για τη δύσκολη ελληνική πραγματικότητα
Αναμετ:Έλλη Βασιλάκη
Την αγωνία τους για την δύσκολη πορεία της χώρας, αλλά και την αντίθεσή τους στις φωνές λαϊκισμού που κυριαρχούν στο δημόσιο λόγο σε μια δραματική συγκυρία, εκφράζουν με διακήρυξή τους 32 άνθρωποι των γραμμάτων, των τεχνών και της επιστημονικής κοινότητας.
Το κείμενο υπογράφουν οι:
Θανάσης Βαλτινός, Κική Δημουλά, Απόστολος Δοξιάδης, Τάκης Θεοδωρόπουλος, Αθηνά Κακούρη, Μένης Κουμανταρέας, Γιάννης Κουνέλης, Πέτρος Μάρκαρης, Τάσος Μπουλμέτης, Βασίλης Παπαβασιλείου, Διονύσης Σαββόπουλος, Γιώργος Σκαμπαρδώνης, Αλέκος Φασιανός, Νίκος Αλιβιζάτος, Νάσος Βαγενάς, Γιάννης Βούλγαρης, Γιώργης Γιατρομανωλάκης, Άγγελος Δεληβοριάς, Γιώργος Δερτιλής, Αρίστος Δοξιάδης, Ορέστης Καλογήρου, Στάθης Καλύβας, Βάσω Κιντή, Ανδρέας Κούρκουλας, Νίκος Μουζέλης, Χαράλαμπος Μ. Μουτσόπουλος, Γιώργος Παγουλάτος, Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Παύλος Σούρλας, Γιάννης Στουρνάρας, Σταύρος Τσακυράκης, Χαρίδημος Τσούκας.
Τολμήστε!
Θέλουμε να εκφράσουμε με τον πιο σαφή τρόπο την αγωνία μας για τη δραματική κατάσταση του τόπου. Η ισότιμη ένταξή μας στην Ευρώπη, αναγκαία για την επιβίωση της Ελλάδας ως σύγχρονης προηγμένης χώρας, αλλά και οι σημαντικές πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές κατακτήσεις που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της, απειλούνται σήμερα σοβαρά. Ως υπεύθυνοι πολίτες νοιώθουμε την ανάγκη να μιλήσουμε, καθώς οι φωνές του λαϊκισμού και της ανευθυνότητας κυριαρχούν στο δημόσιο λόγο, κρύβοντας από τους περισσότερους Έλληνες τη σοβαρότητα της κατάστασης και προτείνοντας λύσεις καταστροφικές, ανεδαφικές ή εξωπραγματικές σε στιγμή κρίσης.
Απευθύνουμε έκκληση σε όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, σε όποια θέση και αν βρίσκονται: στον πρωθυπουργό, την κυβέρνηση και τους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, αλλά και τον αρχηγό και τους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τους αρχηγούς και τους βουλευτές των άλλων κομμάτων. Τους καλούμε όλους να αλλάξουν νοοτροπία, να παραμερίσουν τις ιδιοτέλειες, τις προσχηματικές αντιμαχίες, εσωκομματικές και εξωκομματικές, τους υπολογισμούς, τους συμψηφισμούς, καθώς και τις αγκυλωμένες στο παρελθόν ιδεολογικές και πολιτικές περιχαρακώσεις και να αναλάβουν επιτέλους στο ακέραιο τις ευθύνες τους. Τους ζητούμε να μιλήσουν με ειλικρίνεια στους έλληνες πολίτες για τους κινδύνους που απειλούν τη χώρα, για τον αγώνα και τις θυσίες που απαιτεί η σωτηρία και η ανάκτηση της αξιοπρέπειάς της, και να εργαστούν σκληρά και συστηματικά για τη νέα στροφή. Ο τόπος χρειάζεται μια ηγεσία ευθύνης και εθνικής ανασυγκρότησης που, σε συνεργασία με τους ευρωπαίους εταίρους μας, θα κάνει τα απαραίτητα για τη σωτηρία. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, και μόνο συντονισμένες ενέργειες, βασισμένες σε ένα νέο πνεύμα ομοψυχίας μπορούν να αποτρέψουν πλέον την καταστροφή. Όσοι αγνοούν προκλητικά τα σημεία των καιρών και, επιδεικνύοντας ασυγχώρητη ιδιοτέλεια, επιμένουν να επενδύουν στην κατάρρευση με οδηγό το δικό τους προσωπικό ή κομματικό συμφέρον, θα χρεωθούν στο ακέραιο την καταστροφή της χώρας. Υπάρχει ακόμη καιρός να σωθούμε, αν αυτοί που εκπροσωπούν τον λαό και παίρνουν τις αποφάσεις για λογαριασμό του, όπου κι αν βρίσκονται, είτε στην κυβέρνηση είτε στην αντιπολίτευση, είτε σε άλλους συλλογικούς φορείς ή όργανα, τολμήσουν να κάνουντο καθήκον τους.
Οι κατακτήσεις της σημερινής Ελλάδας στηρίχθηκαν σε κόπους και θυσίες γενεών. Δεν έχουμε δικαίωμα, πολιτικοί και πολίτες, να τις εγκαταλείψουμε ούτε να αφήσουμε κανέναν να τις καταστρέψει. Δεν έχουμε δικαίωμα να υποθηκεύσουμε το μέλλον και τα όνειρα των νέων και των επερχόμενων γενεών.
Επιστροφή του κατοχικού δανείου ζητά το ΤΕΕ Πελοποννήσου
Ψήφισμα για τις γερμανικές αποζημιώσεις
Τα οφειλόμενα της Γερμανίας προς την Ελλάδα, λόγω των αποδεδειγμένων επιπτώσεων που προκλήθηκαν στη χώρα μας από τη γερμανική κατοχή, επαναφέρει στο προσκήνιο το Τμήμα Πελοποννήσου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.Συγκεκριμένα, με ψήφισμα που εξέδωσε, ως ισχυροποίηση των νόμιμων διεκδικήσεων της χώρας μας από τη Γερμανία, ζητά από την ελληνική κυβέρνηση την προώθηση και διεκδίκηση:
- Της επιστροφής του κατοχικού δανείου που οι κατοχικές δυνάμεις υποχρέωσαν τη χώρα μας να τους παράσχει πέραν των εξόδων συντήρησης των κατοχικών στρατευμάτων.
- Των γερμανικών επανορθώσεων που μας επιδίκασε η Διεθνής Διάσκεψη Ειρήνης των Παρισίων (1946) για τις καταστροφές που προξένησαν τα ναζιστικά στρατεύματα στην υποδομή της χώρας μας.
- Της επιστροφής των αρχαιολογικών θησαυρών που αφαίρεσαν τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής από τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας μας.
- Των γερμανικών αποζημιώσεων, δηλαδή των αποζημιώσεων προς τα θύματα της θηριωδίας των ναζιστικών στρατευμάτων κατοχής εις βάρος των κατοίκων εκατό περίπου ολοκαυτωμάτων πόλεων και χωριών της χώρας, αλλά και γενικότερα για τα εγκλήματα εις βάρος του άμαχου πληθυσμού.
Το ΤΕΕ Πελοποννήσου δηλώνει τέλος την επιθυμία του, τα οποιαδήποτε σχετικά ποσά που θα επιστραφούν στη χώρα μας από τη Γερμανία να διατεθούν κατά προτεραιότητα για τη δημόσια Παιδεία, την Υγεία και την υποστήριξη του Συστήματος Δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης.
http://www.lakonikos.gr
Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011
Χάρις Αλεξίου «Η χώρα μου περνάει δύσκολες ώρες . Ζητώ τη συμπαράσταση σας!»
Της Σμαράγδας Μιχαλιτσιάνου avecnews
Μάγεψε προχθές τη Βιέννη η Χάρις Αλεξίου!Χίλια εξακόσια άτομα στο Consert House σηκώθηκαν από τη θέση τους για να αποθεώσουν την μεγάλη Ελληνίδα ερμηνεύτρια. Το χειροκρότημα ήταν παρατεταμένο και οι αυλαίες πολλές. Την έβγαλαν και την ξανάβγαλαν στη σκηνή επτά τουλάχιστον φορές . Κι εκείνη για να τους ευχαριστήσει τραγούδησε ένα παλιό γερμανικό τραγούδι και υποκλίθηκαν μπροστά της.
Η πιο συγκινητική στιγμή αυτής της μουσικής επικοινωνίας της Χαρούλας με το Αυστριακό κοινό, ήταν όταν πήρε το μικρόφωνο να μιλήσει για την Ελλάδα.
«Η χώρα μου περνάει δύσκολες ώρες . Ζητώ τη συμπαράσταση σας!» τους είπε και οι ακροατές που είχαν κατακλύσει το Μέγαρο Συναυλιών της Βιέννης ανταποκρίθηκαν με δυνατό χειροκρότημα.
Αυτή τη στιγμή κράτησε βαθιά στη ψυχή της η Χάρις Αλεξίου, που προσπαθεί να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί κατά της Ελλάδας, τουλάχιστον από μερίδα του Ευρωπαϊκού Τύπου.
Και τα καταφέρνει , αφού η ανταπόκριση των ξένων είναι μοναδική και οι περισσότεροι στηρίζουν τη χώρα μας.
Σας πρέσβειρα του Ελληνισμού λειτουργεί η Χαρούλα, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής της περιοδείας αυτή την κρίσιμη για την Ελλάδα περίοδο.
Χθες με τους συνεργάτες της αναχώρησαν με το πούλμαν για της Γερμανία όπου έχει τέσσερις προγραμματισμένες συναυλίες: στο Μόναχο, τη Στουγκάρδη, στο Ντύσσλεντορφ και στη Φραγκφούρτη.
«Εκεί θα είναι κάπως δύσκολα» σχολίασε συνεργάτης της στην «Αvecnews».
Την περιοδεία της θα ολοκληρώσει στις 11 Ιουνίου στη Χάγη της Ολλανδίας.
Μάγεψε προχθές τη Βιέννη η Χάρις Αλεξίου!Χίλια εξακόσια άτομα στο Consert House σηκώθηκαν από τη θέση τους για να αποθεώσουν την μεγάλη Ελληνίδα ερμηνεύτρια. Το χειροκρότημα ήταν παρατεταμένο και οι αυλαίες πολλές. Την έβγαλαν και την ξανάβγαλαν στη σκηνή επτά τουλάχιστον φορές . Κι εκείνη για να τους ευχαριστήσει τραγούδησε ένα παλιό γερμανικό τραγούδι και υποκλίθηκαν μπροστά της.
Η πιο συγκινητική στιγμή αυτής της μουσικής επικοινωνίας της Χαρούλας με το Αυστριακό κοινό, ήταν όταν πήρε το μικρόφωνο να μιλήσει για την Ελλάδα.
«Η χώρα μου περνάει δύσκολες ώρες . Ζητώ τη συμπαράσταση σας!» τους είπε και οι ακροατές που είχαν κατακλύσει το Μέγαρο Συναυλιών της Βιέννης ανταποκρίθηκαν με δυνατό χειροκρότημα.
Αυτή τη στιγμή κράτησε βαθιά στη ψυχή της η Χάρις Αλεξίου, που προσπαθεί να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί κατά της Ελλάδας, τουλάχιστον από μερίδα του Ευρωπαϊκού Τύπου.
Και τα καταφέρνει , αφού η ανταπόκριση των ξένων είναι μοναδική και οι περισσότεροι στηρίζουν τη χώρα μας.
Σας πρέσβειρα του Ελληνισμού λειτουργεί η Χαρούλα, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής της περιοδείας αυτή την κρίσιμη για την Ελλάδα περίοδο.
Χθες με τους συνεργάτες της αναχώρησαν με το πούλμαν για της Γερμανία όπου έχει τέσσερις προγραμματισμένες συναυλίες: στο Μόναχο, τη Στουγκάρδη, στο Ντύσσλεντορφ και στη Φραγκφούρτη.
«Εκεί θα είναι κάπως δύσκολα» σχολίασε συνεργάτης της στην «Αvecnews».
Την περιοδεία της θα ολοκληρώσει στις 11 Ιουνίου στη Χάγη της Ολλανδίας.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ (4)
Του Βασίλη Γκάτσου
Προεπαναστατικά οι κάτοικοι της Ερμιονίδας χρησιμοποιούνται ως πληρώματα στα πλοία κυρίως των Υδραίων. Η Ερμιονίδα παρέμεινε στη δικαιοδοσία του πασά της Τρίπολης και έτσι δεν ακολούθησε το οικονομικό θαύμα των νησιών της.
Όμως μετά το 1828 ο Καποδίστριας μοιράζει γη, παρακινεί για εκχερσώσεις και δενδροφυτεύσεις, και σύντομα οι κάτοικοι της Ερμιονίδας γίνονται κύριοι και καλλιεργητές των ιδιόκτητων κτημάτων τους.
Όμως όλα στην Ερμιονίδα είναι όμορφα, αλλά μικρά και λιγοστά. Μικρός οικογενειακός κλήρος, λιγοστό νερό, μεγάλη απόσταση από τα αστικά κέντρα. Οικονομικά σημαντικοί είναι λίγοι που έχουν αλώνια, μύλο, λιοτρίβι, ιστιοφόρο. Γεννιέται λοιπόν ένα παραγωγικό πρότυπο «πολυπραγμοσύνης». Το καλοκαίρι στη θάλασσα και στη Μπαρμπαριά, το φθινόπωρο στο αμπέλι, στις ελιές, στο περιβόλι, στα οργώματα, μετά κλαδέματα και πάλι στη θάλασσα, και το μπαρμπέρικο ανοικτό, και η ταβέρνα και το μπακάλικο. Σπανίζει η οικογένεια που έχει μία και μόνη δραστηριότητα. Και η μετανάστευση και το μπάρκο, μέσα στο πρόγραμμα. Αυτό το παραγωγικό πρότυπο λειτουργεί θαυμάσια και προάγει τις παραγωγικές και ανταλλακτικές σχέσεις γιατί ο ένας έχει ανάγκη τον άλλο.
Συντηρείται από έναν ανάλογο παραγωγικό μύθο. Η παιδεία η σχολική, η οικογενειακή, η κοινωνική,
Το παραγωγικό πρότυπο της Ερμιονίδας.
Προεπαναστατικά οι κάτοικοι της Ερμιονίδας χρησιμοποιούνται ως πληρώματα στα πλοία κυρίως των Υδραίων. Η Ερμιονίδα παρέμεινε στη δικαιοδοσία του πασά της Τρίπολης και έτσι δεν ακολούθησε το οικονομικό θαύμα των νησιών της.
Όμως μετά το 1828 ο Καποδίστριας μοιράζει γη, παρακινεί για εκχερσώσεις και δενδροφυτεύσεις, και σύντομα οι κάτοικοι της Ερμιονίδας γίνονται κύριοι και καλλιεργητές των ιδιόκτητων κτημάτων τους.
Όμως όλα στην Ερμιονίδα είναι όμορφα, αλλά μικρά και λιγοστά. Μικρός οικογενειακός κλήρος, λιγοστό νερό, μεγάλη απόσταση από τα αστικά κέντρα. Οικονομικά σημαντικοί είναι λίγοι που έχουν αλώνια, μύλο, λιοτρίβι, ιστιοφόρο. Γεννιέται λοιπόν ένα παραγωγικό πρότυπο «πολυπραγμοσύνης». Το καλοκαίρι στη θάλασσα και στη Μπαρμπαριά, το φθινόπωρο στο αμπέλι, στις ελιές, στο περιβόλι, στα οργώματα, μετά κλαδέματα και πάλι στη θάλασσα, και το μπαρμπέρικο ανοικτό, και η ταβέρνα και το μπακάλικο. Σπανίζει η οικογένεια που έχει μία και μόνη δραστηριότητα. Και η μετανάστευση και το μπάρκο, μέσα στο πρόγραμμα. Αυτό το παραγωγικό πρότυπο λειτουργεί θαυμάσια και προάγει τις παραγωγικές και ανταλλακτικές σχέσεις γιατί ο ένας έχει ανάγκη τον άλλο.
Συντηρείται από έναν ανάλογο παραγωγικό μύθο. Η παιδεία η σχολική, η οικογενειακή, η κοινωνική,
μονολογώ κι εκτείθεμαι
ΝΑ ΜΟΙΑΖΕΙ άραγε;...
ΜΟΙΑΖΕΙ τίποτα,
μες στον κόσμο που κληρωθήκαμε να κοινωνούμε;
Μπα... προφανώς μάλλον θυμίζει μόνο.
Αφού τ΄ απέξω του μας αποσπά την προσοχή
και προς τα μέσα δεν καθόμαστε να δούμε.
Υπάρχει κάτι, που
-με το ζόρι απ΄ τα χρόνια-
με σιγούρεψε,
γιά την κρισιμότητά του.
Το γύρω-γύρω. που το ανέθρεψε
- τα πάνω-κάτω να του φέρει, αν απέτρεψε -
κι άμα συστάσεις και λοιπά χαριτωμένα, δεν επέτρεψε
στους προσπερνόντες!
____________________________________________________
ΕΛΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
Πάμε πλατεία;
Ας βγούμε και εμείς στην πλατεία, άνεργοι, συνταξιούχοι, μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενοι, γιατί να ανεχόμαστε το μέλλον που φτιάχνουν για την Ελλάδα, για τον καθένα μας, για τα παιδία μας. Χωρίς να μας υπολογίζουν. Χωρις κόμματα, χωρίς παρατάξεις ας βγουμε και εμείς στην πλατεία του Κρανιδίου να διαμαρτυρηθούμε, συμμετέχοντας παράλληλα στον αγώνα που ξεκίνησαν οι συμπολίτες μας στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και σε άλλα 38 μέρη, να γίνουμε όλοι μαζί μια προειδοποίηση σε όλους αυτούς που δεν ενδιαφέρονται ούτε για μας, ούτε για τις ζωές μας, ούτε για το μέλλον μας...Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011 στην κεντρική πλατεία Κρανιδίου στις 18.00
Χωρίς κόμματα, χωρίς διαχωρισμούς, ας κατέβουμε και εμείς όλοι μαζί στους δρόμους!
Χωρίς κόμματα, χωρίς διαχωρισμούς, ας κατέβουμε και εμείς όλοι μαζί στους δρόμους!
Η Σοφία και Μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας
Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις… είναι από την Ελληνική γλώσσα.. (Bιβλίο Γκίνες)
Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ' αυτήν δεν υπάρχουν όρια.
(Μπιλ Γκέιτς, Microsoft)
Η Ελληνική και η Κινέζικη… είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και.....στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από την μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική.
(Francisco Adrados, γλωσσολόγος).
Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από τον βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον.
Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πως να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει.
Το «πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «ει» και όχι με «ι» όπως πολύ άστοχα το γράφουμε σήμερα. Ο λόγος είναι
Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ' αυτήν δεν υπάρχουν όρια.
(Μπιλ Γκέιτς, Microsoft)
Η Ελληνική και η Κινέζικη… είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και.....στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από την μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική.
(Francisco Adrados, γλωσσολόγος).
Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από τον βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον.
Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πως να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει.
Το «πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «ει» και όχι με «ι» όπως πολύ άστοχα το γράφουμε σήμερα. Ο λόγος είναι
Την Κυριακή 5 Ιουνίου και ώρα 9:30 "Καθαρίζουμε τις ακτές μας και τις διατηρούμε καθαρές"
Την Κυριακή 5 Ιουνίου και ώρα 9:30 το πρωί ο Δήμος μας με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος
Εθελοντικός καθαρισμός :
- Της παραλίας "Βερβερόντα" στο Κρανίδι και στο Πόρτοχελι
- Της παραλίας "Κουβέρτας" στην Ερμιόνη
- Της παραλίας "Λεπίτσα" στην Κοιλάδα
Τόπος συνάντησης οι τρεις παραλίες (συμμετέχετε σε όποια παραλία θέλετε)
Η συμμετοχή μας ενισχύει την περιβαλλοντική συνείδηση και δίνει το μήνυμα για ένα καλύτερο περιβάλλον στο οποίο θέλουμε να ζούμε.
Σας περιμένουμε
Τρίτη 31 Μαΐου 2011
Μια απο τα ίδια.
Του Βασίλη Γκάτσου
Γύρω στα 300 000 € για ‘ανάδειξη’ του σπηλαίου Φράχθι = πεταμένα λεφτά.
Το σπήλαιο Φράχθι είναι ελεύθερο σπήλαιο όπως ήταν και πριν τις ανασκαφές. Το επισκέπτεται ο καθένας ανεμπόδιστα με δική του ευθύνη, όπως επισκέπτεται το κάστρο στο Θερμήσι, τη μικρή και μεγάλη σπηλιά των Διδύμων, όπως και οποιοδήποτε γκρεμό και χαράδρα της Ερμιονίδας. ΜΕ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΥΘΥΝΗ.
Από την στιγμή όμως που το σπήλαιο Φράχθι χαρακτηριστεί επισήμως ως επισκέψιμος χώρος, τότε παύει να είναι ελεύθερο σπήλαιο και το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι να ανακηρυχθεί αρχαιολογικός χώρος. Στη συνέχεια πρέπει να γίνει επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος, άρα ένας συγκεκριμένος φορέας έχει την ευθύνη και τον έλεγχο. Δηλαδή ο χώρος έχει φύλακα, όταν δεν λειτουργεί κλειδώνει, οι πορείες των επισκεπτών είναι ασφαλείς, υπάρχουν πολλά αυστηρώς απαγορεύεται, ο εσωτερικώς χώρος και οι επισκέπτες επιτηρούνται κ.λ.π., κ.λ.π. Όπως σε κάθε επισκέψιμο επίσημο αρχαιολογικό χώρο ή σπήλαιο. Δεν νοείται να επιτρέπεται η ελεύθερη επίσκεψη.
Γιατί να είναι επισκέψιμο το καλοκαίρι και ελεύθερο το χειμώνα, δεν γίνεται.
Ποιος φορέας έχει σήμερα τα μέσα (χρήματα) να λειτουργήσει το σπήλαιο Φράχθι ως επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο; Μήπως ο Δήμος; Αστείο πράγμα.
Ποια μελέτη βιωσιμότητας του όλου εγχειρήματος έχει γίνει; Πόσοι είναι αυτοί που θα το
ΞΕΚΙΝΟΥΝ εργασίες ανάδειξης στο ΦΡΑΓΧΘΙ
Ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου–Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου κ. Τάσος Αποστολόπουλος, ύστερα από την θετική αξιολόγηση της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Πελοποννήσου, υπέγραψε τις αποφάσεις ένταξης για χρηματοδότηση έργων στο Δ.Ε.Π.Ι.Ν. – Πελοποννήσου 2007–2013 συνολικού προϋπολογισμού 2.165.000,00 €.
Ειδικότερα, ενδιαφέροντος Αργολίδας είναι το εξής έργο:
Σπήλαιο Φράγχθι Δήμου Ερμιονίδας: Ανάδειξη και αξιοποίηση σπηλαίου και του περιβάλλοντος χώρου» συνολικού προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης 295.000 €.
Το έργο αφορά στην ανάδειξη και αξιοποίηση του σπηλαίου «Φράγχθι» Δήμου Ερμιονίδας, το οποίο αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι της προϊστορίας του ευρύτερου μεσογειακού χώρου που σήμερα παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης.
Η πρόταση αφορά καταρχήν στην ήπια διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου του σπηλαίου με την κατασκευή χαμηλού διαδρόμου κίνησης, ο οποίος θα παρέχει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να περιηγηθεί με ασφάλεια στο χώρο και να παρατηρήσει τις ανασκαφικές τομές, καθώς και στην τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων που θα δίνουν πληροφορίες για την ιστορία του χώρου και των ανασκαφών. Στο πλαίσιο αυτών των επεμβάσεων προβλέπεται και μικρής κλίμακας ανασκαφική έρευνα σε
Σπήλαιο Φράγχθι Δήμου Ερμιονίδας: Ανάδειξη και αξιοποίηση σπηλαίου και του περιβάλλοντος χώρου» συνολικού προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης 295.000 €.
Το έργο αφορά στην ανάδειξη και αξιοποίηση του σπηλαίου «Φράγχθι» Δήμου Ερμιονίδας, το οποίο αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι της προϊστορίας του ευρύτερου μεσογειακού χώρου που σήμερα παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης.
Η πρόταση αφορά καταρχήν στην ήπια διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου του σπηλαίου με την κατασκευή χαμηλού διαδρόμου κίνησης, ο οποίος θα παρέχει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να περιηγηθεί με ασφάλεια στο χώρο και να παρατηρήσει τις ανασκαφικές τομές, καθώς και στην τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων που θα δίνουν πληροφορίες για την ιστορία του χώρου και των ανασκαφών. Στο πλαίσιο αυτών των επεμβάσεων προβλέπεται και μικρής κλίμακας ανασκαφική έρευνα σε
"Ελληνικές Αφίσες" στο Ναύπλιο
Εγκαίνια έκθεσης "Ελληνικές Αφίσες"
Την 1η Ιουνίου 2011 και ώρα 20.00 εγκαινιάζεται στον Εκθεσιακό Πολιτιστικό Χώρο της Alpha Bank στο Ναύπλιο η έκθεση “ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΦΙΣΕΣ”,η οποία για δύο συνεχή έτη (2008 - 2009) περιόδευσε σε πολλές πόλεις της Ελλάδος και της Κύπρου.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η έκθεση αποτελείται από 60 περίπου μεγάλες αφίσες και πρωτότυπες μακέτες αφισών που συνθέτουν ένα σύνολο ιδιαίτερης ιστορικής και καλλιτεχνικής αξίας, καθώς περιλαμβάνονται σε αυτό αφίσες που έχουν φιλοτεχνηθεί από σημαντικούς Έλληνες δημιουργούς
(Γύζης, Παρθένης, Γουναρόπουλος, Τάσσος, Βασιλείου, Τέτσης, κ.ά.) και καλύπτουν μία περίοδο εκατό περίπου ετών (1888 -1980).
argoliki
Την 1η Ιουνίου 2011 και ώρα 20.00 εγκαινιάζεται στον Εκθεσιακό Πολιτιστικό Χώρο της Alpha Bank στο Ναύπλιο η έκθεση “ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΦΙΣΕΣ”,η οποία για δύο συνεχή έτη (2008 - 2009) περιόδευσε σε πολλές πόλεις της Ελλάδος και της Κύπρου.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η έκθεση αποτελείται από 60 περίπου μεγάλες αφίσες και πρωτότυπες μακέτες αφισών που συνθέτουν ένα σύνολο ιδιαίτερης ιστορικής και καλλιτεχνικής αξίας, καθώς περιλαμβάνονται σε αυτό αφίσες που έχουν φιλοτεχνηθεί από σημαντικούς Έλληνες δημιουργούς
(Γύζης, Παρθένης, Γουναρόπουλος, Τάσσος, Βασιλείου, Τέτσης, κ.ά.) και καλύπτουν μία περίοδο εκατό περίπου ετών (1888 -1980).
argoliki
από Άαχεν
ο εξάδερφος παραπέμπει εύστοχα
Έλλη Βασιλάκη
Και τι πταίει η γλαυξ, η θρηνούσα επί ερειπίων; Πταίουν οι πλάσαντες τα ερείπια. Και τα ερείπια τα έπλασαν οι ανίκανοι κυβερνήται της Ελλάδος.
Αυτοί οι πολιτικοί, αυτοί οι βουλεπταί, εκατάστρεψαν το έθνος, ανάθεμά τους. Κάψιμο θέλουν όλοι τους! Τότε σ' εξεθέωναν οι προεστοί κ' οι 'γυφτοχαρατζήδες', τώρα σε 'αθεώνουν' οι βουλευταί κ' οι δήμαρχοι.
Αυτοί που είχαν το λύειν και το δεσμείν εις τα δύο κόμματα, τους έταζαν 'φούρνους με καρβέλια', δώσαντες αυτοίς ουχί πλείονας των είκοσι δραχμών μετρητά, απέναντι, καθώς τους είπαν, και παρακινήσαντες αυτούς να εξοδεύσουν κι απ' τη σακκούλα τους όσα θέλουν άφοβα, διότι θα πληρωθούν μέχρι λεπτού, σύμφωνα με τον λογαριασμόν, όν ήθελαν παρουσιάσουν.
Το τέρας το καλούμενον επιφανής τρέφει τη φυγοπονίαν, την θεσιθηρίαν, τον τραμπουκισμόν, τον κουτσαβακισμόν, την εις τους νόμους απείθειαν. Πλάττει αυλήν εξ αχρήστων ανθρώπων, στοιχείων φθοροποιών τα οποία τον περιστοιχίζουσι, παρασίτων τα οποία αποζώσιν εξ αυτού…
Μεταξύ δύο αντιπάλων μετερχομένων την αυτήν διαφθορά, θα επιτύχει εκείνος όστις ευπρεπέστερον φορεί το προσωπείον κ' επιδεξιώτερον τον κόθορνον.
Άμυνα περί πάτρης θα ήτο η ευσυνείδητος λειτουργία των θεσμών, η εθνική αγωγή, η χρηστή διοίκησις, η καταπολέμησις του ξένου υλισμού και πιθηκισμού, του διαφθείροντος το φρόνημα και εκφυλίσαντος σήμερον το έθνος, και η πρόληψις της χρεοκοπίας.
Αλέξανδρός Παπαδιαμάντης στην εφημερίδα «Ακρόπολις» 115 χρόνια πριν…..
Έλλη Βασιλάκη
Τις ημύνθη περί πάτρης;
Και τι πταίει η γλαυξ, η θρηνούσα επί ερειπίων; Πταίουν οι πλάσαντες τα ερείπια. Και τα ερείπια τα έπλασαν οι ανίκανοι κυβερνήται της Ελλάδος.
Αυτοί οι πολιτικοί, αυτοί οι βουλεπταί, εκατάστρεψαν το έθνος, ανάθεμά τους. Κάψιμο θέλουν όλοι τους! Τότε σ' εξεθέωναν οι προεστοί κ' οι 'γυφτοχαρατζήδες', τώρα σε 'αθεώνουν' οι βουλευταί κ' οι δήμαρχοι.
Αυτοί που είχαν το λύειν και το δεσμείν εις τα δύο κόμματα, τους έταζαν 'φούρνους με καρβέλια', δώσαντες αυτοίς ουχί πλείονας των είκοσι δραχμών μετρητά, απέναντι, καθώς τους είπαν, και παρακινήσαντες αυτούς να εξοδεύσουν κι απ' τη σακκούλα τους όσα θέλουν άφοβα, διότι θα πληρωθούν μέχρι λεπτού, σύμφωνα με τον λογαριασμόν, όν ήθελαν παρουσιάσουν.
Το τέρας το καλούμενον επιφανής τρέφει τη φυγοπονίαν, την θεσιθηρίαν, τον τραμπουκισμόν, τον κουτσαβακισμόν, την εις τους νόμους απείθειαν. Πλάττει αυλήν εξ αχρήστων ανθρώπων, στοιχείων φθοροποιών τα οποία τον περιστοιχίζουσι, παρασίτων τα οποία αποζώσιν εξ αυτού…
Μεταξύ δύο αντιπάλων μετερχομένων την αυτήν διαφθορά, θα επιτύχει εκείνος όστις ευπρεπέστερον φορεί το προσωπείον κ' επιδεξιώτερον τον κόθορνον.
Άμυνα περί πάτρης θα ήτο η ευσυνείδητος λειτουργία των θεσμών, η εθνική αγωγή, η χρηστή διοίκησις, η καταπολέμησις του ξένου υλισμού και πιθηκισμού, του διαφθείροντος το φρόνημα και εκφυλίσαντος σήμερον το έθνος, και η πρόληψις της χρεοκοπίας.
Αλέξανδρός Παπαδιαμάντης στην εφημερίδα «Ακρόπολις» 115 χρόνια πριν…..
«Ναύπλιος Έρωτας». Έκθεση φωτογραφίας στο Ναύπλιο απο το Εσπερινό Γενικό Λύκειο
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Ναυπλίου εκτός από τις άλλες δραστηριότητες για το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, διοργανώνει έκθεση φωτογραφίας στο Ναύπλιο στις 5, 6 και 7 Ιουνίου καθημερινά από τις 11 το πρωί ως τις 11 το βράδυ στο χώρο της αίθουσας του Βουλευτικού με θέμα «Ναύπλιος Έρωτας».
Η έκθεση θα είναι ένα ταξίδι στην πόλη μας που θα αποτυπώνει στιγμές απ’ την καθημερινότητά της. Εικόνες αισθητικές που θα αφυπνίζουν και θα οδηγούν στο όνειρο του ωραίου, του μεγάλου, του ερωτικού.
Η επίσημη έναρξη των εκδηλώσεων θα γίνει την Κυριακή 5 Ιουνίου στις 8 το βράδυ. Σας περιμένουμε και ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
Την πρώτη ημέρα (5 Ιουνίου) στις 8 το βράδυ, στην ίδια αίθουσα, θα παρουσιάσουμε μαζί με τις εκδόσεις « Νότιος Άνεμος» το ποίημα του καθηγητή του σχολείου μας Πέτρου Λυγίζου «Ναύπλιος Έρωτας».
Ναύπλιο 30/05/2011
Ταμπάκης Αναστάσιος
Δ/ντής Εσπερινού ΓΕΛ Ναυπλίου
Δευτέρα 30 Μαΐου 2011
Θα σημάνουν οι καμπάνες ;
Με τόσα φύλλα σου γνέφει ο ήλιος καλημέρα με τόσα φλάμπουρα λάμπει, λάμπει ο ουρανός
και τούτοι μέσ' τα σίδερα και κείνοι μεσ' το χώμα.
ΕΤΟΥΤΟΙ ΄ΔΩ ΟΧΙ ΑΚΟΜΑ. ΣΤΑ ΣΙΔΕΡΑ.
ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΜΑ ΠΙΑ, ΝΤΟΥΓΡΟΥ, ΠΟΥ ΛΕΝΕ...
ΜΟΝΟ ΠΟΥ, ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΨΑΜΕ ΝΑ ΞΕΠΑΣΤΡΕΨΟΥΝ ΜΕ ΔΟΣΕΙΣ ΕΜΑΣ ΠΡΩΤΑ...
ΡώΤα όπου να 'ναι:
θα σημάνουν οι καμπάνες;;;
Αυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας.
ΑΥΤΟΙ ΔΕ ΣΚΑΨΑΝΕ ΒΕΒΑΙΑ, ΜΟΝΟ ΚΑΤΑ(Σ)ΠΑΤ(ΑΛ)ΗΣΑΝΕ,
ΑΛΛ΄ ΑΣ ΕΙΝΑΙ... ΚΙ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΠΑΤΡΙΔΑ.
Κάτω απ' το χώμα μες στα σταυρωμένα χέρια τους
κρατάνε της καμπάνας το σχοινί,
προσμένουνε την ώρα, προσμένουν να σημάνουν την ανάσταση
τούτο το χώμα είναι δικό τους και δικό μας
δεν μπορεί κανείς να μας το πάρει
ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;
μπορεί κανείς να μας το πάρει; ΕΕΕ;
ΡώΤα όπου να 'ναι: θα σημάνουν οι καμπάνες ;;;;
Ει, Ρίτσο, ρώτα... προσμένουμε!
ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ;...
θΕΛΛΗ ρώτημα
ΒΑΣΙ luck ή ευχολογίων δε γίνεται τίποτα
(δε φτάνει να κρατάει κάποιος το σχοινί, πρέπει να το τραβήξει κιόλας)
και τούτοι μέσ' τα σίδερα και κείνοι μεσ' το χώμα.
ΕΤΟΥΤΟΙ ΄ΔΩ ΟΧΙ ΑΚΟΜΑ. ΣΤΑ ΣΙΔΕΡΑ.
ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΜΑ ΠΙΑ, ΝΤΟΥΓΡΟΥ, ΠΟΥ ΛΕΝΕ...
ΜΟΝΟ ΠΟΥ, ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΨΑΜΕ ΝΑ ΞΕΠΑΣΤΡΕΨΟΥΝ ΜΕ ΔΟΣΕΙΣ ΕΜΑΣ ΠΡΩΤΑ...
ΡώΤα όπου να 'ναι:
θα σημάνουν οι καμπάνες;;;
Αυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας.
ΑΥΤΟΙ ΔΕ ΣΚΑΨΑΝΕ ΒΕΒΑΙΑ, ΜΟΝΟ ΚΑΤΑ(Σ)ΠΑΤ(ΑΛ)ΗΣΑΝΕ,
ΑΛΛ΄ ΑΣ ΕΙΝΑΙ... ΚΙ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΕΙΧΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΠΑΤΡΙΔΑ.
Κάτω απ' το χώμα μες στα σταυρωμένα χέρια τους
κρατάνε της καμπάνας το σχοινί,
προσμένουνε την ώρα, προσμένουν να σημάνουν την ανάσταση
τούτο το χώμα είναι δικό τους και δικό μας
δεν μπορεί κανείς να μας το πάρει
ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;
μπορεί κανείς να μας το πάρει; ΕΕΕ;
ΡώΤα όπου να 'ναι: θα σημάνουν οι καμπάνες ;;;;
Ει, Ρίτσο, ρώτα... προσμένουμε!
ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ;...
θΕΛΛΗ ρώτημα
ΒΑΣΙ luck ή ευχολογίων δε γίνεται τίποτα
(δε φτάνει να κρατάει κάποιος το σχοινί, πρέπει να το τραβήξει κιόλας)
«New Wines of Greece» Συμπόσιο στο Ναύπλιο για το Ελληνικό κρασί
Αναμετ: Έλλη Βασιλάκη
Συμπόσιο στο Ναύπλιο
διοργανώνεται την Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011 στο Ναύπλιο (ξενοδοχείο Nafplia Palace), με προσκεκλημένους σημαντικούς ξένους δημοσιογράφους και αγοραστές οίνου, οινοχόους, bloggers κ.ά., από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Ρωσία.
Στο πλαίσιο του Συμποσίου θα προβληθεί το νέο βίντεο για το ελληνικό κρασί, «new wines of Greece» και θα γίνει συζήτηση στρογγυλής τραπέζης μεταξύ των Πρεσβευτών του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό. Προβλέπονται ακόμα γευστικές δοκιμές κρασιών, «ζωντανή μαγειρική» πιάτων της ελληνικής κουζίνας, από καταξιωμένους έλληνες chefs και κοκτέιλ πάρτι.
Πιο συγκεκριμένα, τη συζήτηση (στην αγγλική), στην οποία θα λάβουν μέρος οι Veronique Rivest, Doug Frost MW, MS, John Szabo MS, Steve Olson, Bisso Attanassov και Michael Psillakis, θα προλογίσει η Πρέσβειρα του επώνυμου ελληνικού κρασιού, Μάγια Τσόκλη. Συντονίστρια του τραπεζιού θα είναι η Σοφία Πέρπερα, διευθύντρια του ελληνικού γραφείου οίνου στην Αμερική.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)