Σάββατο, 22 Ιουνίου 2013

Μυστήριο

Κοτζάμ Υφυπουργός Ανάπτυξης επισκέφτηκε την Υπερχωματερή (αν δεχθούμε ότι ο Δήμος Κρανιδίου εποίησεν χωματερή εν τω Σταυρώ, το Υπέρ το πρόσθεσε η νυν διοίκηση Δήμου Ερμιονίδας) για να δει .... αυτοπροσώπως την κατάσταση.
Καλά δεν είπε τίποτα; Στάθηκε άλαλος μπροστά σε αυτό το θαύμα; Δεν του είπε τίποτα ο Δήμαρχος και η Συνοδεία του; Δεν αντάλλαξαν λέξη; Ήλθε είδε και απήλθε;
Εδώ και η κουτσή Μαρία να πήγαινε στη χωματερή, ηχούσαν τα τύμπανα και ανάβανε καπνό οι φρυκτωρίες. 
Τι ήλθε να διαπιστώσει με τα μάτια του ο Υφυπουργός;
Κοτζάμ Υφυπουργός μάς επισκέφτηκε και ο Δήμος δεν βγάζει δελτίο τύπου;
Εμ, δεν έχουν τότε δίκαιο να ανησυχούν όλοι, ότι κάτι εξυφαίνεται, κάτι που πρέπει να το μάθει ξαφνικά ο κόσμος, δηλαδή να τούρθει κεραμίδα;

Κι άλλο μυστήριο:
Η ΔΕΥΑΕΡ όντως έχει την ευθύνη για το πόσιμο νερό που διανέμει και όχι για το νερό άρδευσης, ή γενικά για την ποιότητα των επιφανειακών, υπογείων και παράκτιων υδάτων, δηλαδή για την εφαρμογή της οδηγίας 60 της ΕΚ που πρέπει να εφαρμόσουμε μέχρι το 2015, αλλιώς θα πέσουν πρόστιμα (αν έχετε κέφι μπορεί κάποιος εδώ να κάνει μια παραπομπή σε παλιό άρθρο μου που εκλαϊκεύει την οδηγία αυτή).
 Όμως ενώ διαπιστώνει από τις αναλύσεις στο πόσιμο νερό ύπαρξη βαρέων μετάλλων κ.λ.π.,  ενώ αυτό το πόσιμο προέρχεται από πολλές γεωτρήσεις σκορπισμένες στην Ερμιονίδα, άρα οι αναλύσεις δείχνουν και την ποιότητα των υπογείων υδάτων που πάνε και για άρδευση, ταμπουρώνεται πίσω από νόμους και όλα έχουν καλώς. Γιατί δεν ανησυχεί; Ή ανησυχεί αλλά υπάρχει λόγος να μην εκφράζει την ανησυχία της;
Το ένα μυστήριο είναι η συναίνεση της Αντιπολίτευσης για την τοποθέτηση της Προέδρου ΔΕΥΑΕΡ, η οποία όχι μόνον είχε φύγει από την Παράταξη αλλά για μεγάλο διάστημα έγραψε στο μπλοκ της κείμενα καθόλου κολακευτικά για την Παράταξη. Και η Παράταξη την στηρίζει μέχρι σήμερα, δηλαδή είναι όντως πρόσωπο, θα λέγαμε, κοινής εμπιστοσύνης. Μυστήριο!
Όμως μυστήριο είναι και το γεγονός ότι ενώ έχουν συσταθεί και λειτουργούν οι φορείς που εφαρμόζουν την οδηγία 60, και σε πολλές περιοχές η εφαρμογή έχει πολύ προχωρήσει, η ΔΕΥΑΕΡ δεν έχει αποστείλει ούτε ένα έγγραφο, ανησυχίας θα λέγαμε, ούτε μια έγγραφη απαίτηση για έλεγχο και παρακολούθηση των υπογείων υδάτων μας. Γιατί; Μυστήριο! Και όμως έχει στα χέρια της αναλύσεις με μεγάλη αύξηση εξασθενούς Χρωμίου, έχει στα χέρια της την περιβαλλοντική ...βόμβα της Υπερχωματερής Σταυρού που απειλεί τα υπόγεια νερά.

Είπαμε, άλλον να ενεργούμε πανικοβάλλοντας τον κόσμο για πολιτικούς ή προσωπικούς σκοπούς, τακτική καταδικαστέα απ' όλους, και άλλο να ενεργούμε με σύνεση και με μέτρο.

Σημείωση: Η βάση του πολιτισμού είναι το άφθονο και καλό νερό, η οικολογική παραγωγή, η αφθονία ρεύματος, η καλή κατάσταση του περιβάλλοντος, η παιδεία, κ.λ.π. Η επισκεψιμότητα του Φράχθι είναι το κερασάκι στην τούρτα, πολύ φοβάμαι όμως ότι μας λείπει η τούρτα!

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

«Διάπλαση των παίδων»



Ο Ναπολέων Λαπαθιώτης

                              στην «Διάπλαση των παίδων»




Του Γιάννη Λακούτση
Το περιοδικό « Διάπλασις των παίδων, έτσι όπως το διαμόρφωσε ο Γρηγ. Ξενόπουλος από το 1896 που το ανέλαβε, υπολόγιζε στην συμμετοχή των συνδρομητών του. Οι συνδρομητές έπαιρναν ένα ψευδώνυμο και στην συνέχεια μπορούσαν να αλληλογραφούν με το περιοδικό και να παίρνουν μέρος σε διαγωνισμούς που οργάνωνε ο Ξενόπουλος. Ανάμεσα στους φανατικούς συνδρομητές της Διάπλασις ήταν και ο Ναπολέων Λαπαθιώτης, που γράφτηκε συνδρομητής εννέα χρόνων με το ψευδώνυμο « Αιθήρ» μέχρι το 1906. Αργότερα, ενήλικας πια έγραφε με το ψευδώνυμο « Όψιμος κρίνος». Ο Ξενόπουλος διοργάνωνε μια η δυο φορές τον χρόνο τις «Κυριακές της Διαπλάσεως», με ένα διπλό τεύχος στο οποίο έβαζε ένα θέμα και ζητούσε από τους συνδρομητές να γράψουν γι αυτό.Στο φύλλο της 18-25 Μαρτίου του 1906, το θέμα ήταν: «Πως φαντάζεστε τον κόσμο το 4000 μ.Χ.».

Ο Συνδρομητής με το ψευδώνυμο, Μικρός Λέσβιος,  έγραψε: « άμε ρώτα κι έλα πες μου». Το Σπίρτο Μονάχο, έγραψε ότι «αι γυναίκες, δια της Δαρβινείου εξελίξεως θα έχουν ως τότε μουστάκι.» Η Τρέμουσα,  νομίζει ότι «με τον καιρόν και με την χειραφεσίαν αι γυναίκες θα καταντήσουν άνδρες και οι άνδρες γυναίκες».

Το Λεσβιακόν άνθος, φαντάζεται διάφορα πράγματα μεταξύ των οποίων και «την ενότητα των εθνών, εις μίαν θρησκείαν και μιαν γλώσσαν». Το Νεραιδολούλουδο και άλλοι,  φαντάζονται ότι θα έχει επέλθει η συντέλεια του κόσμου. Το ίδιο πιστεύει και ο Αιθήρ ( Λαπαθιώτης), ο οποίος μάλιστα φαίνεται ότι το επιθυμεί και απαντά με το παρακάτω άτιτλο ποίημα.



Γιατί να βασανίζωμε το νου,/ να τυραννούμε άδικα τη σκέψη;

Ως τοτ’  ένας κομήτης τ’ ουρανού/ Θαρρώ πως θα μας έχει ξεμπερδέψη.

Θα λείψει κάθε πίκρα και πληγή,/ θα λείψουνε τα βάσανα κι οι πόνοι

έτσι και μεις γλυτώνουμε απ’ τη γη/ κι η γη απ’ το μπελά μας ξεγλυτώνει.



Νομίζετε καλέ πως ημπορεί /η σφαίρα μας η κακομοίρα να’χει

μια τέτοια κοινωνία πονηρή/ και δύστροπη, για φόρτωμα στη ράχη;

Και τ’ Άπειρο μπορεί στην αγκαλιά /να σέρνει τέτοια οχληρά στοιχεία,

που όλο το σκαλίζουν και σταλιά/ να ζήσει δεν τ’ αφήνουν σε ησυχία;



Τότε θα σβήσουν πόθοι, στεναγμοί/ κακίες, μίση, δάκρυα και θλίψη,

και τ’ Άπειρο το δόλιο στη στιγμή/ από τρανή ενόχλησι θα λείψει.

Έλα, κομήτη, ελ’ απ’ τα ψηλά/ και-στο Θεό σου- κάψε τέτοια σφαίρα,

που όλο μας σκοτίζει τα μυαλά/ και γύρω παραδέρνει στον

                                                                                               Αιθέρα



( Η τελευταία λέξη είναι και η υπογραφή του).




Maria Cristina Craciun - Caruso

Υπέροχο!
Μαίρη Φασιλή
Τραγουδάει η μικρή MARIA CRISTINA CRACIUN
(γεννήθηκε την 12.02 2000 στη Ρουμανία)
Ακούστε το κοριτσάκι να τραγουδά  και απολαύστε την!
"Caruso"
Το Ιταλικό Μουσικό Αριστούργημα που έγραψε ο Lucio Dalla για τον  μεγάλο Ιταλό τενόρο Ενρίκο Καρούζο (1873 - 1921)




πηγή

Παρασκευή, 21 Ιουνίου 2013

Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΤΗΣ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗΣ



Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΤΗΣ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗΣ
του Γιάννη Μ. Σπετσιώτη
Τη Δευτέρα, μετά την Κυριακή της Πεντηκοστής, της Γονατιστής, όπως ο λαός την ξέρει, είναι η ιδιαίτερη γιορτή προς τιμή του Αγίου Πνεύματος. Ονομάζεται και της Αγίας Τριάδας, γιατί παρατείνεται η μεγάλη ημέρα της Πεντηκοστής.
Με τη γιορτή αυτή τελειώνει η εκκλησιαστική περίοδος του Πεντηκοσταρίου, (διάρκειας 50 ημερών) που ξεκινά από το Πάσχα και περιλαμβάνει όλες τις κινητές γιορτές του χρόνου. Αξιοσημείωτο είναι πως στους ύμνους της ημέρας του Αγίου Πνεύματος, υπάρχει η λέξη «Ακτιστοσυμπλαστουργοσύνθρονον» (όγδοη ωδή, τροπάριο γ΄), η μεγαλύτερη λέξη, σε συλλαβές, της Βυζαντινής υμνολογίας που θα πει «τούτο το άκτιστο που δημιούργησε μαζί με Σένα την πλάση και απολαμβάνει την ίδια τιμή και δόξα μαζί Σου».
Στην πατρίδα μας υπάρχει μικρή σταυρεπίστεγη εκκλησία της Αγίας Τριάδας πάνω σε λόφο, δυόμιση χιλιόμετρα από το «Ποδάρι», στον εσωτερικό δρόμο1 που οδηγεί στο Κρανίδι. Είναι χτισμένη το 1245 μ.Χ., καθώς μας πληροφορεί ο καθηγητής της Θεολογίας Γεώργιος Αγγ. Σωτηρίου από τις Σπέτσες, ο πρώτος μελετητής του σπουδαίου αυτού μνημείου της Βυζαντινής Τέχνης, στα 1926. Θυμάμαι, μάλιστα, χρόνια αργότερα, την έκπληξη που δοκίμασα διαβάζοντας το σχετικό κείμενο δημοσιευμένο στο ογκώδες βιβλίο του, «Βυζαντινή Αρχαιολογία».
Από άποψη αρχιτεκτονικής ο Ναός είναι χτισμένος με τον απλό βυζαντινό τύπο των σταυρεπίστεγων (με θόλο σε σχήμα σταυρού) βασιλικών, «που η καμάρα διακόπτει την κατά μήκος καμάρα του ναού». Στο νότιο εσωτερικό τοίχο του Ναού διασώζεται επιγραφή, η οποία μας πληροφορεί ότι χτίστηκε από τα θεμέλια και ιστορήθηκε (αγιογραφήθηκε) με έξοδα και αμοιβή του Εμμανουήλ

Ο Ιούνιος

..στριμώχτηκε ανάμεσα στα τόσα εξοχικά στην Ερμιόνη, προσπαθώντας να διατηρήσει τον τίτλο του Θεριστή.

Ρίνα Λουμουσιώτη

Η ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥ ΟΧΛΟΥ

«Ο λαός παραπλανημένος από απατηλά αγαθά, επιδιώκει πολλές φορές την αυτοκαταστροφή του, προκαλώντας, κινδύνους και καταστροφές στις Δημοκρατίες. Εκτός και αν κάποιος, τον οποίο εμπιστεύεται. Τον καθοδηγεί, ώστε να αναληφθεί τι είναι καλό και τι είναι κακό γι' αυτόν. (. . .) Τα κράτη εκείνα, στα οποία η πολιτική ζωή δεν έχει διαφθαρεί, δεν επιτρέπουν στους πολίτες τους να διάγουν ως αργόσχολοι ευγενείς» 
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
Εκδότης  ΡΟΕΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΓΚΑΝΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΔΥΜΩΝ


Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2013

Μερικοί βολεμένοι στην ΕΡΤ. Ονόματα και διευθύνσεις

Ψέματα και αλήθειες για την ΕΡΤ
 

Του Γιώργου Κογιάννη*
Κύριε πρωθυπουργέ,
Διάβασα με ιδιαίτερη προσήλωση το άρθρο σας στην εφημερίδα «Καθημερινή» και αναρωτήθηκα: Γιατί ξαφνικά γίνατε τόσο σκληρός με τα ίδια τα «παιδιά σας» στα οποία εδώ κι ένα χρόνο παραδώσατε, εν λευκώ, την ΕΡΤ;
Ρωτάτε κύριε πρωθυπουργέ: «Μπορείς να κάνεις μεταρρυθμίσεις χωρίς να ξεβολευτούν οι βολεμένοι»;
Υποθέτω ότι αναφέρεστε σε εκείνους που βολέψατε είτε εσείς ο ίδιος, είτε οι συνοδοιπόροι και εταίροι σας στην κυβέρνηση. Αναφέρεστε, προφανώς, στους 30 – αργόμισθους στην πλειοψηφία τους – ειδικούς συμβούλους και Προσωπικό Ειδικών Θέσεων, που διορίσατε στην ΕΡΤ, από την πρώτη κιόλας μέρα της ανάληψης των καθηκόντων σας.
Υποθέτω ότι αναφέρεστε στον κουμπάρο σας κ. Γιώργο Αντωνίου, τον οποίο διορίσατε με μηνιαίες..
αποδοχές 3.500 ευρώ το μήνα. 
Υποθέτω ότι αναφέρεστε, επίσης, στον κουμπάρο του διευθυντή του Γραφείου Τύπου σας κ. Γιώργου Μουρούτη, τον κ. Μενέλαο Σεβαστιάδη, ο οποίος επίσης λαμβάνει 3.500 ευρώ το μήνα.
Υποθέτω ότι αναφέρεστε ακόμη στην συντοπίτισσα του υπουργού σας, αρμόδιου για τον Τύπο, κ. Σίμου Κεδίκογλου και υποψήφια – πότε με το ΠΑΣΟΚ και πότε με τη ΝΔ – κυρία Ματίνα Ρέτσα, που αμείβεται με 3.000 ευρώ το μήνα. Η εν λόγω κυρία ουδέποτε έχει εμφανιστεί στην ΕΡΤ, από την οποία πληρώνεται, και σηκώνει απλά, όποτε το καλέσεις, το προσωπικό κινητό τηλέφωνο του κ. Κεδίκογλου.
Υποθέτω ότι αναφέρεστε επίσης στον εκ Μεσσηνίας ορμόμενο – τυχαίο, άραγε; – κ. Σταύρο Οικονομόπουλο, ο οποίος αμείβεται με 3.500 ευρώ το μήνα.
Υποθέτω ότι αναφέρεστε στον, γυμναστή στο επάγγελμα, κ. Μανούσο Καμπανέλη, εξ Ευβοίας ορμόμενο – τυχαίο κι αυτό; – και κομματάρχη του κ. Κεδίκογλου, τον οποίο τοποθετήσατε διευθυντή του γραφείου του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΤ με 3.500 ευρώ το μήνα. Κάποιος έπρεπε να είναι το «μάτι» και το «αυτί» του υπουργού στη Διοίκηση, προφανώς…
Ρωτάτε κύριε πρωθυπουργέ εάν «μπορείς να ζητάς από τον κόσμο να βλέπει να μένουν άθικτα γύρω του προπύργια αδιαφάνειας και διαφθοράς;».
Φαντάζομαι ότι αναφέρεστε στις καταγγελίες που έχουν κάνει συνάδελφοί μου, με την υπογραφή «Εργαζόμενοι ΕΡΤ», στον εισαγγελέα και τον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, για τα πεπραγμένα της Διοίκησης που εσείς τοποθετήσατε στην ΕΡΤ.
Φαντάζομαι αναφέρεστε στο 1 εκατομμύριο ευρώ το χρόνο που κόστιζε η εκπομπή «Μεσογείων 136» η οποία στήθηκε για να βρει βήμα έκφρασης η κυρία Ανθή Σαλαγκούδη (υποψήφια με τη ΝΔ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ΤΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ:ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Αθήνα, 19 Ιουνίου 2013

 Αριθμ. Πρωτ.: 612 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.) παρουσίασε σήμερα, Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013, σε κεντρικό Ξενοδοχείο της Αθήνας, το ντοκιμαντέρ με θέμα: «Εργοστάσια Απορριμμάτων: Το μεγάλο φαγοπότι των εργολάβων». Η Ομοσπονδία των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση προχώρησε στην παραγωγή του ντοκιμαντέρ σχετικά με το ανεπανόρθωτο πλήγμα που θα επέλθει στο Δημόσιο συμφέρον αν προχωρήσουν τα σχέδια της κυβέρνησης αλλά και πολλών αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την κατασκευή των ιδιωτικών εργοστασίων διαχείρισης απορριμμάτων, όχι μόνο στην Αττική αλλά σε ολόκληρη τη χώρα.

Στο ντοκιμαντέρ, με αλφαβητική σειρά μιλούν οι: Σπύρος Δανέλλης (Ευρωβουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ.), Ηρώ Διώτη (Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α.) Φίλιππος Κυρκίτσος (Περιβαλλοντολόγος), Θέμης Μπαλασόπουλος (Πρόεδρος της Π.Ο.Ε.–Ο.Τ.Α.), Αλέξανδρος Οικονομόπουλος (τέως καθηγητής Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου Κρήτης) και Νίκος Χαραλαμπίδης (Διευθυντής στο Ελληνικό Γραφείο της Greenpeace). Με βάση τις δικές τους γνώσεις και τη διεθνή

Της Ύδρας τέκνον

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ

Τον γνώρισα μέσα από τα θαυμάσια βιβλία του.
Υπεραγαπούσε της ιδιαιτέρα του πατρίδα, γι' αυτό και ήταν ειλικρινής μαζί της. Δεν ωραιοποιούσε.
Όλο το νησί τον συνόδεψε στην τελευταία του κατοικία τιμώντας τον, όπως και αυτός τίμησε κι αγάπησε την Ύδρα και τους Υδραίους.
Άξιο τέκνο της Ύδρας καλό σου ταξίδι.

Βασίλης Γκάτσος

Επίσημη καταγγελία για τον Λαζόπουλο

Προτείνει ο Γιάννης Λακούτσης

Διαβάστε το άρθρο:
«O κ. Λαζόπουλος στάθηκε αλληλέγγυος στους, απολυμένους πια, εργαζομένους της ΕΡΤ την ίδια ώρα που απέλυε τους δικούς του εργαζόμενους επειδή στάθηκαν αλληλέγγυοι στους απολυμένους εργαζόμενους της ΕΡΤ!» Με αυτά τα λόγια οι απολυμένοι και οι απολυμένες της εκπομπής «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» αναφέρονται στην απομάκρυνσή τους από την τηλεοπτική εκπομπή, μετά το επεισόδιο της περασμένης Τρίτης στον Alpha, το οποίο συνέπεσε με το λουκέτο στην ΕΡΤ. «Οταν στις 11 Ιουνίου έπεσαν πολύχρωμες μπάρες στην ΕΡΤ, οι πέντε ταξιθέτες / ταξιθέτριες της εκπομπής «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» αποφασίσαμε συλλογικά και ομόφωνα να συμμετάσχουμε στην στάση εργασίας που κήρυξε η ΠΟΣΠΕΡΤ, η ΠΟΕΠΤΥΜ η ΠΟΕΣΥ και η ΕΤΙΤΑ» γράφουν, συμπληρώνοντας πως γνώριζαν ότι «δεν καλύπτονταν θεσμικά, αφού ανήκουν στο πλήθος των χιλιάδων ανασφάλιστων-αφανών εργατών». Οι εργαζόμενοι ενημέρωσαν την παραγωγή της εκπομπής και αποχώρησαν για το Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής «σε ένδειξη αλληλεγγύης και Πηγή: www.lifo.gr

Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2013

Άραγε μετά την επίγνωση η φρόνηση;;;

Διάβασα το πρώτο μέρος της συνέντευξης του Δημάρχου, (εδώ )διάβασα και τα όσα γράφει στο μπλόγκ του (κακά τα ψέματα, το μπλοκ του πολύ μικρή σχέση έχει με την παράταξη), διαβάζω και το μπλογκ του Αγαπητού Αντιδημάρχου (εννοώ τη ..., Σιωπή του) και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω σε πολλά πράγματα. Φυσικά η συμφωνία μου δεν έχει καμιά αξία, απλά στο πεδίο της γνώμης κινείται.
Τον Δήμο τελικά δεν τον αλλάξαμε. Μάλλον αυτός μας προσγείωσε. Την κοινωνία δεν την αλλάξαμε. Μάλλον αυτή μας άλλαξε.
'Οντως το προσωρινό όνειρο (δεν το λέω όραμα) ότι μετά την πτώση της Χούντας θα κάναμε την χώρα ένα σύγχρονο κράτος, έμεινε όνειρο και η πραγματικότητα είναι αυτή της υπερδανεισμένης χώρας που δεν της δανείζουν άλλα, ενός υπερτροφικού δημόσιου τομέα σε άμεση διαπλοκή με την 'τάξη' των πολιτικών και γενικά των αντιπροσώπων της κάθε βαθμίδας και την 'τάξη' των νεόπλουτων της μεταπολίτευσης, φυσικά και την 'τάξη' του τύπου και της πληροφόρησης. Ένα κύκλωμα εξουσίας που δυστυχώς πολύ λίγα πράγματα έχει καταλάβει, λίγη η επίγνωση, λίγη η φρόνηση. Μια ωρίτσα στο χαζοκούτι παρακολουθείστε το ύφος, τους μορφασμούς, τις χειρονομίες τους. Αψευδείς μάρτυρες.. ότι το σαπούνι χαλάει ο λαός.
"Τότε που νομίζαμε ότι θα αλλάζαμε τον κόσμο". Έ, κάτι είναι και αυτό, να παραδεχόμεθα ότι δεν τον αλλάξαμε (του αλλάξαμε .... τα φώτα βέβαια), αρκεί να μη νομίσουμε ότι με μία μεταπήδηση σε άλλο πολιτικό σπίτι ... θα τον αλλάξουμε.
Και όσοι τέως, νυν, πρώην, υπόσχονται ότι αυτοί, επειδή έκαναν ορισμένα έργα μέσα στο γενικό κλίμα της μεταπολίτευσης, αν έρθουν στην εξουσία θα τα ξανακάνουν, ας σκεφτούν ότι έπραξαν σε μία Ελλάδα της διαπλοκής και του υπερδανεισμού, σε μια εποχή που οι έχοντες εξουσία σκόρπαγαν ασύστολα το δημόσιο χρήμα, τις επιδοτήσεις και επιχορηγήσεις, ή μεσολαβούσαν στα διάφορα ιδρύματα για βοήθεια.
Η χώρα, φυσικά και η Ερμιονίδα, οικονομικά έρχονται στο επίπεδο πριν το Ευρώ, ακόμη και πριν την προσπάθεια να μπούμε στο Ευρώ, και ό,τι καταφέρουμε από δω και μπρος θα είναι χωρίς δανεικά, μόνο με τις δυνάμεις μας.
Και ο Καποδίστριας και ο Καλλικράτης, γραφειοκρατεία αποδείχθηκαν.
Το μεγάλο κακό είναι όμως, ότι με την παιδεία, οικογενειακή, σχολική, κοινωνική, βλάψαμε και την ερχόμενη γενιά. Αυτό όμως δεν είναι άλλοθι. Τι να πει η γενιά που διαμορφώθηκε την εικοσαετία 1920 - 1940 και που την παρέδωσε η προηγούμενη στην Κατοχή; Και όμως όχι μόνον δεν αναζήτησε άλλοθι, αλλά μπήκε μπροστά και δημιούργησε το Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο. Η νέα γενιά εξ ορισμού είναι Η ελπίδα.
Και τώρα τι κάνουμε στην Ερμιονίδα; Οι σωτήρες και οι από μηχανής θεοί μας τελείωσαν. Και στα δύσκολα ο δρόμος είναι ένας και μόνος: ΕΝΟΤΗΤΑ.
Ένα ψηφοδέλτιο κοινό για τη σωτηρία του τόπου, για να μην γίνουμε οι παρίες του τόπου μας, που το μόνο που θα μας έχει απομείνει θα είναι να χαζεύουμε και σχολιάζουμε τη ζωή των άλλων, της στον τόπο μας εγκατεστημένης παραθερίζουσας πλουτοκρατίας. Να ξαναγίνουμε ένας παραγωγικός τόπος, να ξαναορίσουμε την τύχη και την πορεία αυτού του τόπου, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ με μπροστάρηδες τα νέα παιδιά.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

Πρόσκληση απο το θεατρικό εργαστήρι


Summer Dance House Edition Festival: έρχεται τον Ιούλιο στην Ερμιόνη

athinorama 
Ένα τριήμερο για τους λάτρεις της house μουσικής και της πολυτέλειας διοργανώνεται από τις 12 έως τις 14 Ιουλίου στο Barcelo Hydra Beach Resort της Ερμιόνης με γνωστούς Έλληνες DJs να αναλαμβάνουν το κομμάτι του party σε ένα πακέτο το οποίο περιλαμβάνει και την μετακίνηση εν πλω πάντοτε με τη συνοδεία χορευτικών beats. Οι Βασίλης Τσιλιχρήστος, CJ Jeff, Θοδωρής Τριανταφύλλου, Lefty D, Alceen και Consoul Trainin θα είναι εκεί για να βάλουν το στίγμα τους στο τριήμερο. Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου περιλαμβάνει party εν πλω στο κατάστρωμα το πλοίου το οποίο αναχωρεί από τον Πειραιά στις 12/7 στις 4 μ.μ. Το ίδιο βράδυ οι Lefty D & Θοδωρής Τριανταφύλλου θα παίξουν στο Barcelo Hydra Beach. Η δεύτερη,

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Ξεκινούν τα Θεατρικά Εργαστήρια που διοργανώνουν o Δήμος Ναυπλιέων και ο ΔΟΠΠΑΤ
Την Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013 ξεκινούν τα θεατρικά εργαστήρια, που διοργανώνουν ο Δήμος Ναυπλιέων και ο Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ., για παιδιά και νέους ηλικίας 13 έως 18 ετών.
Στόχος των  θεατρικών εργαστηρίων, είναι ή μύηση των συμμετεχόντων τόσο στο θέατρο σαν συνδυαστική τέχνη όσο και στις επιμέρους τέχνες που το συνιστούν. Τα εργαστήρια περιλαμβάνουν, ασκήσεις, θεατρικά παιχνίδια και τεχνικές που αφορούν την δυναμική της ομάδας, την ενεργοποίηση και το ζέσταμα, την σωματική έκφραση, αυτοσχεδιασμούς, δημιουργική γραφή, δραματοποίηση κ.ά. Οι συναντήσεις θα γίνονται τις Πέμπτες από 20 Ιουνίου έως 22 Αυγούστου στο θεατράκι του ΟΣΕ.
Θα υπάρξουν δύο ηλικιακές ομάδες  α. ηλικίες 13-15, ώρες 18:30-20:00 και β. ηλικίες 16-18, ώρες 20:30-22:00
Τις ομάδες θα συντονίζει-εμψυχώνει η θεατρολόγος Ζηκίδου Ρίτα.

Για πληροφορίες και συμμετοχές καλείτε στο τηλέφωνο 27520 26461 και ώρες 8:30-14:30. 
Έλλη Βασιλάκη

Η μαγεία της επικονίασης


Έλλη Βασιλάκη

Τρίτη, 18 Ιουνίου 2013

Ντίνος Χριστιανόπουλος - Είμαστε αλάνια (στην ΕΤ3)

Ο κόσμος υποδέχεται την απόφαση του ΣτΕ για την ΕΡΤ και ο Ντίνος Χριστιανόπουλος τραγουδάει Τσιτσάνη.

ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ;



ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ;

Η ρεαλιστική γαλλική ταινία, «ΣΩΜΑ ΜΕ ΣΩΜΑ», του Ζακ Οντιάρ, ένα ερωτικό δράμα γεμάτο ένταση, συμμετείχε «στο διαγωνιστικό» του φεστιβάλ των Καννών. Επιχειρεί να δείξει πώς οι σωματικά ή ψυχικά τσακισμένοι ήρωές της, ζώντας στο δικό τους περιθώριο (για διαφορετικούς λογούς ο καθένας), μπορούν να συνυπάρξουν. Nα σταθούν, ξανά, όρθιοι στα …πόδια τους, δίνοντας δύναμη και αγάπη ο ένας στον άλλο.
Ένας περιπλανώμενος πατέρας, ο Αλί, μόνος με το μικρό του γιο, άστεγος, άφραγκος, χωρίς φίλους, βρίσκει καταφύγιο και …φροντίδα στην αδερφή του, στο νότο της Γαλλίας. Συναντά στο κλαμπ της πόλης μια όμορφη και με πολλή αυτοπεποίθηση γυναίκα, τη Στεφανί, που εκπαιδεύει όρκες (φάλαινες) στη Marineland.
Το λαϊκό παιδί και η όμορφη νεαρή γυναίκα συναντώνται για δεύτερη φορά μετά από μερικές μέρες, με τη Στεφανί να «κινείται» με αναπηρικό καροτσάκι, έχοντας χάσει τα δυο της πόδια σε ένα φριχτό ατύχημα.
Ο Αλί αναλαμβάνει να τη βοηθήσει, απλά, «χωρίς συναίσθημα ή οίκτο», ενώ παράλληλα, προκειμένου να κερδίσει χρήματα, χρησιμοποιεί τα χέρια του και τη δύναμή του σε πυγμαχικούς αγώνες του δρόμου.
Η Στεφανί (εκπληκτική η Μαριόν Κοτιγιάρ), με τη βοήθεια του Αλί, ξαναβρίσκει τη χαμένη της αυτοπεποίθηση και την προηγούμενη ζωή της, ως εκπαιδεύτρια. Ο Αλί ξεκινά με γνώμονα τα ένστικτά του και σταδιακά "εξελίσσεται"... Μαθαίνει κοντά της την τρυφερότητα, την υπομονή, την αγάπη. Στη συγκλονιστική σκηνή στον πάγο πριν το τέλος, βιώνοντας ο ίδιος το φόβο της απώλειας, πετυχαίνει τον «πλήρη εξανθρωπισμό του».
Η ταινία ξεκινά με την εικόνα των σωμάτων, τη γυμνασμένη πλάτη του ήρωα και την έλλειψη των άκρων της ηρωίδας. Στη συνέχεια ο σκηνοθέτης δείχνει, μεθοδικά, την εξέλιξη της σχέσης των δυο πρωταγωνιστών που καταλήγει σε «ισοδύναμη ένωση και όχι δεσμό ανάγκης».
Βρήκαμε την ταινία δυνατή, δραματική και σκληρή, συγκινητική, χωρίς, ωστόσο, να πέφτει στην παγίδα του μελό, με ωμότητα και ευαισθησία που τελικά κερδίζουν το θεατή.
Θυμηθήκαμε τους "Άθικτους", που διαπραγματεύονται το ίδιο θέμα με περισσότερη αισιοδοξία.
Παρακολουθήσαμε τον αγώνα δύο ανθρώπων, που δεν είναι «ολόκληροι», να επιβιώσουν, βρίσκοντας τον τρόπο, διστακτικά και επώδυνα αρχικά, να συμπληρώσουν ο ένας τον άλλο.
Πήραμε ουσιαστικά μηνύματα ανθρωπιάς, εμπιστοσύνης και άντλησης δύναμης μέσα από τις σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους.

Το σώμα μας

Το σώμα είναι ναός του πνεύματος και της συγκίνησης. Πηγή των συναισθημάτων, της γνώσης και της ευτυχίας. Είναι πάντα επίκαιρο, διαχρονικό και το υλικό του στοιχείο μπαίνει βαθιά μέσα στο νου και την ψυχή. Είναι πηγή ενέργειας.
Η έλλειψη αρτιμέλειας, ωστόσο, δεν μπορεί να είναι ταπείνωση του ανθρώπινου σώματος, καθώς «η ομορφιά είναι κάτι περισσότερο από ένα τέλειο κορμί. Είναι η δύναμη και η θέληση για ζωή. Είναι η αυτοπεποίθηση που δίνουν οι επιλογές μας».1
Δεν παραγνωρίζουμε, βέβαια, το γεγονός ότι ενήλικες και παιδιά που κατά τη διάρκεια της ζωής τους υπέστησαν ακρωτηριασμούς των άκρων, όπως στην ταινία, μπορεί να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στο σωματικό, γνωστικό και συναισθηματικό τομέα,2 αφού:
Η απώλεια των άκρων επιφέρει μεγάλες αλλαγές στην ισορροπία του σώματος, τη βάδιση, την αυτοεξυπηρέτηση, τις δραστηριότητες του ατόμου (γραφή, άθληση κ.λπ.)
Περιορίζονται οι δυνατότητές του για διεκπεραίωση της ανάγκης για επαφή με άλλα πρόσωπα, με αποτέλεσμα την ψυχολογική επιβάρυνση. Έτσι δημιουργούνται συναισθήματα ντροπής, θυμού, αποστροφής για διαπροσωπικές/ κοινωνικές σχέσεις, έλλειψη αυτοεκτίμησης, άγχος κ.λπ.
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας η υποκατάσταση των λειτουργιών των άκρων είναι εφικτή, με ενθαρρυντικά αποτελέσματα, κατά περίπτωση, σε παιδιά και ενήλικες. Σύμφωνα με μελέτες ένα άτομο που δεν έχει πόδια, μπορεί να χρησιμοποιήσει μηχανικά, με προσομοίωση στην κίνηση που ξεπερνά το 80%.
Συγκλονιστικές λογοτεχνικές περιγραφές με σχετικό περιεχόμενο υπάρχουν στα βιβλία:
«Η Αργυρώ», «Η κόλαση των παιδιών», «Ο μικρός Ντούπ», «Το ποτάμι ζήλεψε», «Η Στραβοκώσταινα», «Η κουκουβάγια με τα χρυσά φτερά», «Τα παπουτσάκια που λένε παραμύθια», «Η έκλειψη του ήλιου» κ.α.
Στη ζωή μας καθημερινά συναντάμε ανθρώπους που συμφιλιωμένοι με το πρόβλημά τους εργάζονται, σπουδάζουν, αθλούνται, καθώς και άλλους που, επηρεασμένοι αρνητικά, οδηγούνται στην απομόνωση και ενίοτε σε ακραίες συμπεριφορές.

ΣΗΜ.
1.Σχόλιο Ν. Καραμανλή με αφορμή τη δημοσιοποίηση του προβλήματος της Α. Τζολί, 15-05-2013.
2.Γιάννης Σπετσιώτης & Σταύρος Σταθόπουλος: «Παιδαγωγική και Διδακτική των παιδιών με κινητικές αναπηρίες», Εκδ. ΩΡΙΩΝ, Αθήνα 2003


Γιάννης Σπετσιώτης – Τζένη Ντεστάκου

.