Σάββατο, 11 Αυγούστου 2012

Τίτος Πατρίκιος:

Εγώ δεν είμαι μονάχα αυτός που βλέπεις


Εγώ δεν είμαι μόνο αυτός που βλέπεις, αυτός που ξέρεις
δεν είμαι μόνο αυτός που θα’ πρεπε να μάθεις.
Κάθε επιφάνεια της σάρκας μου κάπου τη χρωστάω
αν σ’ αγγίξω με την άκρη του δαχτύλου μου
σ’ αγγίζουν εκατομμύρια άνθρωποι,
αν σου μιλήσει μια λέξη μου
σου μιλάνε εκατομμύρια άνθρωποι -
Θ’ αναγνωρίσεις τ’ άλλα κορμιά που πλάθουν το δικό μου;
Θα βρείς τις πατημασιές μου μες σε μυριάδες χνάρια;
Θα ξεχωρίσεις την κίνησή μου μες τη ροή του πλήθους;
Είμαι κι ότι έχω υπάρξει και πια δεν είμαι -
τα πεθαμένα μου κύτταρα, οι πεθαμένες
πράξεις, οι πεθαμένες σκέψεις
γυρνάν τα βράδια να ξεδιψάσουν στο αίμα μου.
Είμαι ο,τι δεν έχω γίνει ακόμα -
μέσα μου σφυροκοπάει η σκαλωσιά του μέλλοντος.
Είμαι ό,τι πρέπει να γίνω-
γύρω μου οι φίλοι απαιτούν οι εχθροί απαγορεύουν.
Μη με γυρέψεις αλλού
μονάχα εδώ να με γυρέψεις
μόνο σε μένα   

Έλλη Βασιλάκη

ιστορίες φωτογραφίας

Εξαιρετική φωτογράφηση.

 Αν και με μια πρώτη ματιά η φωτογραφία που βλέπετε αριστερά παραπέμπει σε μακρινούς πλανήτες, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική:
αυτό που βλέπετε είναι οι πάτοι από δύο ...κακομεταχειρισμένες κατσαρόλες.
 
Ο Christopher Jonassen δημιούργησε ένα ολόκληρο βιβλίο από τέτοιες λήψεις το οποίο ονόμασε “Devour”.
Ένα δείγμα από τις φωτογραφίες του θα βρείτε στο  flickr.
ΠΗΓΗ: Photojojo
Έλλη Βασιλάκη

Παρασκευή, 10 Αυγούστου 2012

Αναβάλεται η έκθεση φωτογραφίας λόγω καιρικών συνθηκών

Λόγω των καιρικών συνθηκών, η προγραμματισμένη για σήμερα υπαίθρια έκθεση φωτογραφίας στα Μαντράκια ακυρώθηκε.
Ελπίζουμε αύριο να τα καταφέρουμε..

Ξεκινάει σήμερα ο διαγωνισμός και η έκθεση φωτογραφίας στην Ερμιόνη

Σας περιμένουμε στη γιορτή της φωτογραφίας
με εικόνες, μουσική, προβολές !
Θα είμαστε στα Μαντράκια της Ερμιόνης έως και τη Δευτέρα.
Στο διαγωνισμό μας τίμησαν συμμετέχοντας 49 ερασιτέχνες φωτογράφοι, με 133  φωτογραφίες.
Η ψήφος σας διαμορφώνει το αποτέλεσμα.

Οι συμμετέχοντες:

ΕΛΕΝΗ ΦΑΣΙΛΗ
IΩΑΝΝΗΣ ΚΟΤΤΑΡΑΣ
ΙΩΣΗΦ    ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΔΑΝΑΗ ΠΑΤΣΙΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΛΙΝΑΡΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΒΛΑΣΗΣ ΣΤΑΝΙΟΣ
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΔΗΜΟΤΣΗ

Η απόφαση του ΦοΔΣΑ Πελοποννήσου ενισχύει το διεθνή διαγωνισμό της Περιφέρειας για τα απορρίμματα

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου χαιρετίζει την χθεσινή απόφαση του ΦοΔΣΑ Πελοποννήσου με την οποία αποφασίστηκαν οι θέσεις για την προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων. Η σημαντική αυτή απόφαση βάζει τέλος στην άγονη και επικίνδυνη τακτική της παράνομης απόρριψηςτων απορριμμάτων σε Χώρους  ΑνεξέλεγκτηςΔιάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ) και αποτελείσημαντικό βήμα προσαρμογής στις απαιτήσεις τουΠεριφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) και της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας.

Συγχρόνως, αναδεικνύει την ορθότητα του σχεδιασμού και της επιμονής της Περιφέρειας τόσο στο θέμα της παύσης λειτουργίας των ΧΑΔΑ ως απαίτηση για την νόμιμη προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων, όσο και στην ταχύτατη και έγκαιρη δημοπράτηση του έργου της διαχείρισης των απορριμμάτων σε επίπεδο Περιφέρειας.

Ο διαγωνισμός, που θα ολοκληρωθεί στους επόμενους 6-8 μήνες, θα δώσει λύση όχι μόνο στην οριστική διαχείριση αλλά και στην προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων. Καθίσταται λοιπόν σαφής η σημασία της χθεσινής απόφασης του ΦοΔΣΑ
να προχωρήσει άμεσα στη χωροθέτηση των θέσεων προσωρινής διαχείρισης (κομποστοποίησης και δεματοποίησης) σε συμμόρφωση  με τις απαιτήσεις του ΠΕΣΔΑ, αφού αυτές οι θέσεις θα αποτελέσουν σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΠΕΣΔΑ τις θέσεις των Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων όπου οι Δήμοι θα μεταφέρουν τα απορρίμματά τους και θα τα παραδίδουν στο σύστημα επεξεργασίας.

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου αναμένει ως επόμενο βήμα του ΦοΔΣΑ την ταχύτατη αδειοδότηση και λειτουργία της προσωρινής διαχείρισης και την ουσιαστική συμμόρφωση με την νομιμότητα και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων.

Ο Σωκράτης αναστατώνει την Κάτω Ιταλία

Καινά δαιμόνια κατηγορείται ότι εισάγει δήμαρχος σε πόλη της Απουλίας επειδή επιδιώκει να κάνει την αρχαία και σύγχρονη φιλοσοφία μέρος της καθημερινής ζωής των δημοτών της
Το Κοριλιάνο ντ' Οτράντο είναι μια κωμόπολη κάπου 6.000 κατοίκων κοντά στο Λέτσε και είναι ένας από τους εννέα ελληνόφωνους δήμους της ιταλικής Απουλίας που συνθέτουν την Γκρέτσια Σαλεντίνα (Ελλάδα του Σαλέντο). Η ήσυχη ζωή της τελευταία αναστατώθηκε από την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να προκηρύξει και να καλύψει θέση δημοτικού φιλοσοφικού συμβούλου που θα προσφέρει στους δημότες υπηρεσίες και μάλιστα επ' αμοιβή.
Η Αντα Φιόρε, η κεντροαριστερή δήμαρχος του δήμου αυτού της Κάτω Ιταλίας, είχε εμπνευστεί ένα φιλόδοξο σχέδιο: να καταστήσει την πόλη της φιλοσοφικό κέντρο, όχι μόνον της ευρύτερης περιοχής αλλά και ολόκληρης της Ιταλίας.
Με ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου, στο οποίο εμπεριέχονται αναφορές στον αρχαίο έλληνα φιλόσοφο Σωκράτη, τον ολλανδό

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ BAZAAR ΦΙΛΟΖΩΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Καλοκαιρινό bazaar φιλοζωικού συλλόγου Ναυπλίου
Ένα καλοκαιρινό bazaar διοργανώνει τo Σάββατο και την Κυριακή 11 και 12 Αυγούστου 2012 ο φιλοζωικός σύλλογος Ναυπλίου «Οι αδέσποτοι» στο λιμάνι Ναυπλίου.
Τα έσοδα θα διατεθούν προκειμένου να γίνουν εμβολιασμοί και στειρώσεις σε αδέσποτα ζώα.
Το bazaar θα λειτουργεί από τις 5 το απόγευμα μέχρι τα μεσάνυχτα.
Υποστηρικτές αυτής της προσπάθειας είναι ο Δήμος Ναυπλιέων και ο ΔΟΠΠΑΤ.

Γιάννης Χαρούλης και Imam Baildi στην Καραθώνα

Την Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012 θα πραγματοποιηθεί στην παραλία της Καραθώνας στο Ναύπλιο μεγάλη συναυλία -με ελεύθερη είσοδο- με την συμμετοχή του Γιάννη Χαρούλη και των Imam Baildi!

Περί αυτού που είμαι


Περί αυτού που είμαι

Σ’ αυτό το σώμα
όπου ήδη η ζωή νυχτώνει
ζω εγώ
Στομάχι πλαδαρό, η κεφαλή γυμνή
Λίγα δόντια
Και μέσα εγώ
σαν κατάδικος
Είμαι μέσα κι ερωτευμένος είμαι
κι είμαι γέρος
Τον πόνο μου ερμηνεύω με την ποίηση
και το αποτέλεσμα ιδιαιτέρως οδυνηρό
φωνές που αναγγέλλουν: ιδού, οι φόβοι σου καταφθάνουν
Φωνές σπασμένες: ήδη περάσαν οι μέρες σου
Η ποίηση είναι η μόνη σύντροφος
συνήθισε στις μαχαιριές της
γιατί είναι η μόνη.
                        Ραούλ Γκόμες Χάτιν
                                       (Κολομβία)

Γιάννης Λακούτσης

Πέμπτη, 9 Αυγούστου 2012

Ερμιόνη Έκθεση Ζωγραφικής 9-8-1987

Πέρασαν 25 χρόνια από τότε!
Όμως οι μνήμες,οι εικόνες,τα χρώματα,οι ήχοι, παραμένουν αναλλοίωτα.
Είναι σκηνές από την έκθεση που οργάνωσε ο  Ερμιονικός Σύνδεσμος.
  Στις  9–8–1987 στο Καποδιστριακό Σχολείο με έργα Ερμιονιτών  ζωγράφων.
Από το αρχείο  του Μιχάλη Οικονόμου
Με αγάπη Μιχάλης Οικονόμου

.

«Τρωάδες» από το Θ.Ο.Ε.

«Τρωάδες»  από το Θ.Ο.Ε.
ΛΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
               Ανηφορήσαμε στους Μύλους, μνημείο της ακμάζουσας οικονομικής ζωής της μεταεπαναστατικής Κρανιδιώτικης Πολιτείας, για να παρακολουθήσουμε την παράσταση «Τρωάδες» του Ευριπίδη από το Θεατρικό Όμιλο Ερμιονίδας.
               Ωδή σπαραγμού θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η τραγωδία ή ένας ατέλειωτος «κομμός» για να χρησιμοποιήσουμε τον Αριστοτελικό όρο. Το θέμα της, επιγραμματικά, «η ακμή του πολέμου και η παρακμή της ανθρωπιάς» όπως ο Αλέξης Σολωμός επιτυχώς την έχει χαρακτηρίσει.
               Ο Ευριπίδης που έζησε το μένος του Πελοποννησιακού πολέμου εμφανίζεται και σ’ αυτήν την τραγωδία άκρως αντιπολεμικός. Οι συνέπειες του πολέμου είναι ολέθριες όχι μόνο για τους ηττημένους αλλά και για τους νικητές αφού οι πρώτοι ταπεινώνονται, λοιδορούνται, εξευτελίζονται και ισορροπούν ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο ενώ οι δεύτεροι χάνουν το ανθρώπινο μέτρο, την ανθρωπιά τους, τον έλεο διαπράττοντας την «Ύβριν» και περιφρονώντας την «Νέμεσιν».
               Επηρεασμένος ο Ευριπίδης από το σύγχρονο της εποχής του γεγονός της σφαγής του ανδρικού πληθυσμού της Μήλου, που οι Αθηναίοι το 416 π.Χ. επέβαλαν ως τιμωρία για την αποστασία των Μηλίων από την Αθηναϊκή Συμμαχία βρίσκει την ευκαιρία να μιλήσει για τον όλεθρο που προκαλεί ο εκάστοτε πόλεμος. Βεβαίως αυτό που πρωτίστως τον παρακινεί να γράψει την τραγωδία, αντλώντας το θέμα του από τον Τρωικό Πόλεμο, είναι η Σικελική εκστρατεία (415 – 413 π.Χ.) αφού η διδασκαλία των «Τρωάδων» (415 π.Χ.) συμπίπτει με την προετοιμασία της Σικελικής εκστρατείας. Προειδοποιεί λοιπόν ο Ευριπίδης τους Αθηναίους για τις οδυνηρές συνέπειες του επικείμενου πολέμου σε μια ύστατη προσπάθεια αποτροπής του.
               Στο μικροσκόπιο του τραγικού ποιητή τίθεται επίσης η παρακμή της Αθηναϊκής δημοκρατίας, η ηθική κατάπτωση, η περιφρόνηση των αξιών.
               Οι Τρωαδίτισσες γυναίκες, φιγούρες τραγικές αλλά αξιοπρεπείς προσπαθούν να διαφυλάξουν ό,τι τους απόμεινε λίγο πριν πάρουν το δρόμο της προσφυγιάς και της ατίμωσης.
               Ο Ευριπίδης εξυψώνοντας τη γυναικεία υπόσταση σ’ αυτήν την τραγωδία βάζει τις Τρωαδίτισσες να υπερασπίζονται υπέρτατες αξίες, αυτές της τιμής και της αξιοπρέπειας κυρίως μέσα από το λόγο της Εκάβης, της αλαφροΐσκιωτης Κασσάνδρας, που ζει την οιστρήλατη μέθη της και της τραγικής Ανδρομάχης.
               Η μετάφραση του Μιχάλη Κακογιάννη γεμάτη λυρισμό αποδόθηκε εξαιρετικά κυρίως από τους ηθοποιούς που υποδύθηκαν την Εκάβη (Γιούλα Καράμπελα), το Μενέλαο (Αντώνης Νικολόπουλος), τον Ταλθύβιο (Γιώργος Μιχαλόπουλος), την Κασσάνδρα (Λίτσα Λαμπίρη) και την Ανδρομάχη (Βίκυ Παπάζογλου).
               Ο Χορός συγχρονισμένος στην κίνησή του θρήνησε την ερειπωμένη Τροία, την αδικία, το θάνατο σε μια νοητή ορχήστρα που επέβαλε η λιτότητα του χώρου με σκηνοθετικό πυρήνα το άχυρο των μύλων. Το μοιρολόι της κ. Νάντιας Κωστελένου, ως ηχώ θρήνου συγκίνησε τους θεατές.
               Η παρθενική ενασχόληση του κ. Δημήτρη Σίδερη σκηνοθετικά με την τραγωδία και η σκηνική κίνηση που δίδαξε η κ. Μόνικα Κολοκοτρώνη θεωρούνται επιτυχείς αφού κατάφεραν να υποβάλουν τους θεατές στην τραγική ατμόσφαιρα του έργου και να πετύχουν την Αριστοτελική «μέθεξη».
               Η μουσική του κ. Τάκη Μανιάτη, ο φωτισμός του κ. Ίωνα Ξυπολιά και τα κοστούμια του κ. Σίδερη και της κ. Κολοκοτρώνη υπηρέτησαν αξιοπρεπώς τις ανάγκες του Ευριπίδειου δράματος.
Τίνα  Αντωνοπούλου – Δημαράκη

Τετάρτη, 8 Αυγούστου 2012

23η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ερμιονίδας στις 7.30

Παρακαλούμε να προσέλθετε σε αίθουσα του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου του Δήμου Ερμιονίδας, για συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα με τις διατάξεις  των άρθρων του Ν. 3852/10  στις 08/08/2012 ημέρα Τετάρτηώρα 19:30 για συζήτηση και λήψη απόφασης στα παρακάτω θέματα :
1ο ΘΕΜΑ :  Σχετικά  με την πορεία της αναγκαστικής εκκαθάρισης της πρώην Δ.Ε.ΣΦΑ.Κ   ( Ν.3613/2007 και Ν.3812/2010)  – λειτουργική βιωσιμότητα των δημοτικών σφαγείων.
2ο ΘΕΜΑ : Διαχείριση απορριμμάτων στον Δήμο Ερμιονίδας.
3ο ΘΕΜΑ : Αποδοχή μελέτης με τίτλο: «Επισκευές – συντηρήσεις σχολικών συγκροτημάτων».
4ο ΘΕΜΑ : Αποδοχή μελέτης με τίτλο: «Επισκευή Δημοτικού καταστήματος»
5ο ΘΕΜΑ :  Αναμόρφωση προϋπολογισμού
6ο ΘΕΜΑ : Σχετικά με το έργο: «Τσιμεντοστρώσεις τμήματος δημοτικής οδού Κρανιδίου – Ιεράς Μονής Αγ. Αναργύρων

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ  ΛΑΜΠΡΟΥ

ΤΟ ΣΠΙΡΑΛ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ

Δεν έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στην πολιτική ηγεσία, όταν ακολουθεί τις εντολές των εισβολέων, ενάντια στις προεκλογικές της δεσμεύσεις - πόσο μάλλον όταν φαίνεται πως μας οδηγεί στην λεηλασία, στην εξαθλίωση, στη χρεοκοπία και στην πληθωριστική δραχμή...

Η Μεγάλη Ύφεση στο ζενίθ της, το χειμώνα του 1933, θα μπορούσε εύλογα να χαρακτηρισθεί ως ένα είδος συλλογικού παραλογισμού – ενώ κάτι ανάλογο θα μπορούσε να ισχυρισθεί κανείς και για την Ελλάδα σήμερα.
Ειδικότερα, οι εργαζόμενοι δεν είχαν καμία απασχόληση, επειδή οι επιχειρήσεις δεν προσελάμβαναν κανέναν…….οι επιχειρήσεις δεν προσελάμβαναν κανέναν, επειδή δεν υπήρχε αγορά για τα προϊόντα τους…...δεν υπήρχε καμία αγορά για τα προϊόντα τους, επειδή οι εργαζόμενοι δεν είχαν κανένα εισόδημα, με το οποίο θα μπορούσαν να αγοράσουν τα προϊόντα των επιχειρήσεων,για να αντιστρέψουν το σπιράλ του θανάτου – ένας καταστροφικός φαύλος κύκλος, χωρίς καμία δυνατότητα εξόδου.
Οι συναλλαγματικές υποτιμήσεις, η αύξηση των κρατικών ελλειμμάτων με στόχο τις δημόσιες επενδύσεις, την απασχόληση και τη ζήτηση, κατά τις προσταγές της θεωρίας του Keynes, καθώς επίσης η υπομονετική αναμονή αντιστροφής της τάσης, έμοιαζαν να είναι παρόμοιες αναποτελεσματικές στρατηγικές επίλυσης της κρίσης. 
Περαιτέρω, οι σε μεγάλο βαθμό κεντρικά κατευθυνόμενες και συνδικαλιστικά άριστα οργανωμένες αγορές εργασίας, όπως αυτή

Τα πλοία που αγαπήσαμε..


Η δραματική υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών του Αργοσαρωνικού με τον Πειραιά, προκάλεσε νοσταλγία στους νησιώτες, για τα ιστορικά πλοία που ταξίδευαν με συνέπεια κάποτε, στη θάλασσα του Σαρωνικού.
Με αυτά τα πλοία, οι νησιώτες δέθηκαν συναισθηματικά περισσότερο, ακόμη κι από τους εφοπλιστές που τα ναύλωσαν και πλούτισαν από αυτά.
Στη σελίδα «Πόρος, παλιές φωτογραφίες» στο facebook, ο Χρήστος Βίκος, ο Κυριάκος Δρουδες και άλλοι συμπολίτες μας, βοηθούν στην έρευνα, ανεβάζοντας φωτογραφίες από τα πλοία που πέρασαν από το νησί μας και αγαπήθηκαν σα να είχαν και αυτά ψυχή.
Με την ίδια αγάπη και νοσταλγία, συγκεντρώσαμε τις φωτογραφίες και τις πληροφορίες από αυτή την έρευνα και μαζί με τις πολύτιμες πληροφορίες από την Σοφία Μωρές και τον Βασίλη Κουτουζή, σας παρουσιάζουμε μερικά από αυτά τα πλοία σε αυτό το αφιέρωμα. Για να θυμούνται οι μεγαλύτεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι τις εποχές, που το ταξίδι Πειραιάς- Πόρος, ήταν μια μικρή κρουαζιέρα.

ΚΑΜΕΛΙΑ
Το ΚΑΜΕΛΙΑ του Βατικιώτη (1962−2005, 489 τόνοι, 17 κόμβοι, ναυπηγημένο στα ναυπηγεία των Αναστασιάδη και Τσορντανίδη), είχε τη διάκριση να είναι το πρώτο “μεγάλο” επιβατηγό που έφτιαξαν ελληνικά χέρια.

Μεγάλο και πολυαγαπημένο πλοίο του Αργοσαρωνικού, το ΚΑΜΕΛΙΑ άρχισε τα δρομολόγια του το 1962. . Έκανε πάνω από 7.500 ταξίδια στον Αργοσαρωνικό μέχρι το 1982. Μετά το 1982 ονομάστηκε ΚΟΛΟΣΣΟΣ και μεταφέρθηκε στην Ρόδο για ημερησία δρομολόγια και εκδρομές προς την Σύμη. Αργότερα πήγε στο Ηράκλειο. Εθεάθη το 2006 σκουριασμένο και παρατημένο σε άθλια κατάσταση.
ΠΙΝΔΟΣ
Το «ΠΙΝΔΟΣ» ήταν ένα από τα παλιά όμορφα πλοία του Αργοσαρωνικού, που άφησε πολλές αναμνήσεις στο νησί μας και άρχισε το δρομολόγιο στην θαλάσσια “γραμμή” των νησιών την δεκαετία του ’50.

Το ιστορικό του πλοίου
Ο Γεώργιος Ν. Βατικιώτης, το 1951 αγοράζει μαζί με άλλους από τον Ποταμιάνο το ατμόπλοιο ΠΙΝΔΟΣ ΙΙ Το ατμόπλοιο αυτό ναυπηγήθηκε το 1907 και το 1922, ως γιότ, είχε το όνομα «SYLVANA». Ήταν στην «Ηπειρωτική» του Ποταμιάνου από το

Μονακό της Ελλάδας το Πόρτο Χέλι

Ελληνες και ξενοι μεγιστανες  αλλα και αρκετοι γαλαζοαιματοι κατακλυζουν και αυτο το καλοκαιρι την περιοχη ενω πολλοι απο εκεινους που την επισκεπτονται επενδυουν σε γη και ακινητα

Eνώ οι συνέπειες της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης απλώνονται με μορφή επιδημίας σε όλη τη χώρα έχοντας παγώσει κάθε αγοραπωλησία και βυθίζοντας κατακόρυφα τις τιμές των ακινήτων, υπάρχουν ακόμα περιοχές που κρατούν γερά ενάντια στο κλίμα της εποχής.
Το Πόρτο Χέλι, ή αλλιώς η επονομαζόμενη «Ελληνική Ριβιέρα», το γειτονικό νησί των Σπετσών και η ευρύτερη περιοχή του Κρανιδίου ζουν σε έναν άλλο ρυθμό ανάπτυξης, μακριά από τη σκιά της κρίσης. Σήμερα εκεί φιλοξενούνται οι εξοχικές κατοικίες των πλουσιότερων Ελλήνων, ξένων μεγιστάνων, αλλά και γαλαζοαίματων.Το Πόρτο Χέλι χτίζει σταδιακά τον δικό του μύθο, και είναι ήδη πασίγνωστο στους κύκλους του διεθνούς τζετ σετ.
Κάθε καλοκαίρι η περιοχή κατακλύζεται από επώνυμους Ελληνες και διάσημους φιλοξενούμενούς τους, ενώ τα δεκάδες γιοτ, καθώς και τα ιδιωτικά ελικόπτερα που πετούν συχνά στον ουρανό σε κάνουν γρήγορα να αντιληφθείς τη διαφορά.
Eξαίρεση στον κανόνα
Ο διάδοχος του ολλανδικού θρόνου πρίγκιπας Γουίλιαμ Αλεξάντερ και η σύζυγός του Μάξιμα (κάτω) είναι λάτρεις της περιοχής. Πρόσφατα, μάλιστα, απέκτησαν μια εντυπωσιακή βίλα (πάνω) στο Πόρτο Χέλι, για τ
Ο διάδοχος του ολλανδικού θρόνου πρίγκιπας Γουίλιαμ Αλεξάντερ και η σύζυγός του Μάξιμα (κάτω) είναι λάτρεις της περιοχής. Πρόσφατα, μάλιστα, απέκτησαν μια εντυπωσιακή βίλα (πάνω) στο Πόρτο Χέλι, για την αγορά της οποίας λέγεται ότι διέθεσαν 4,5 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, οι εκεί πωλήσεις γης και ακινήτων όχι μόνο δεν έχουν υποστεί μείωση, αλλά βρίσκονται στα ύψη, με τη ζήτηση να εξακολουθεί να είναι εντυπωσιακή.
Οπως τονίζει στο «Εθνος της Κυριακής» ο μεσίτης Κώστας Γούτος της Golden Land Goutos: «Πρόκειται ίσως για τη μοναδική περιοχή της χώρας που η κρίση την άγγιξε στο απειροελάχιστο, ίσως γιατί απευθύνεται στους πιο ισχυρούς οικονομικά, ενώ οι τιμές διατηρήθηκαν στα υψηλά επίπεδα του παρελθόντος. Μπορεί το 2010 και 2011 να υπήρχε μια μικρή στασιμότητα στις αγοραπωλησίες, φέτος όμως η αύξησή τους είναι κάτι το εντυπωσιακό.
Η πριγκίπισσα Καρολίνα του Μονακό (στη φωτό με την αδελφή της, Στεφανί) έχει φιλοξενηθεί αρκετές φορές από την οικογένεια Νιάρχου στη γειτονική Σπετσοπούλα.
Η πριγκίπισσα Καρολίνα του Μονακό (στη φωτό με την αδελφή της, Στεφανί) έχει φιλοξενηθεί αρκετές φορές από την οικογένεια Νιάρχου στη γειτονική Σπετσοπούλα.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι υπάρχει τεράστια ζήτηση για

Τρίτη, 7 Αυγούστου 2012

Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με

Η διανομή τροφίμων από τη Χρυσή Αυγή, στην πλατεία Συντάγματος, μόνο σε όσους επεδείκνυαν ελληνική ταυτότητα και κατεγράφοντο τα στοιχεία του αίματός τους, προσημαίνει την ώρα μηδέν για την ελληνική κοινωνία, την ώρα της ηθικής και ψυχικής της αποσάθρωσης.
Μόνο ντροπή μπορεί να νιώσει ένας Ελληνας, ακόμη και στην πληγωμένη Ελλάδα του 2012, όταν μελανοχίτωνες μοιράζουν μακαρόνια εξετάζοντας το αίμα του πεινώντος. Ντροπή, γιατί αυτή η ωμά ρατσιστική ενέργεια διεξάγεται υπό την σκιά της δημοκρατικής Βουλής των Ελλήνων.
Ντροπή, γιατί η διάκριση αίματος ποδοπατά όλες τις παραδόσεις ελληνικού πολιτισμού, όπως κι αν τις δει κανείς, από τον Ξένιο Δία και την Αθηνά Ξενία των ομόγλωσσων αρχαίων προγόνων έως τον Καππαδόκη Μέγα Βασίλειο τον ελληνοχριστιανό ομόδοξο: «Εάν εύρης εχθρόν που ευρίσκεται εις δυσκολίαν μη προσθέσης εις την οργήν που σε κατέχει την εκδίκησιν, αλλά να τον θρέψης όπως εκείνος έθρεψε τους αδελφούς που τον επώλησαν.» (Μ. Βασίλειος, Εν λιμώ και αυχμώ).
Ντροπή. Και δέος για το τι περιμένει όποιον περιφρονεί ιδρυτικές συνθήκες της ανθρωπιάς: «ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με, γυμνός και ου περιεβάλετέ με, ασθενής και εν φυλακή και ουκ επεσκέψασθέ με». Ας μην αναρωτηθεί κανείς μωρός σήμερα: «Κύριε, πότε σε είδομεν πεινώντα ή διψώντα ή ξένον ή γυμνόν ή ασθενή ή εν φυλακή και ου διηκονήσαμέν σοι;» Η απάντηση θα είναι πάντα η ίδια, τρομερή και ισχύουσα: «Εφ’ όσον ουκ εποιήσατε ενί τούτων των ελαχίστων, ουδέ εμοί εποιήσατε. Και απελεύσονται ούτοι εις κόλασιν αιώνιον» (Ματθ. 25:41-46)
Κόλαση είναι ο κόσμος του αρχέγονου αίματος και της ωμής βίας, τα μακαρόνια του μελανοχίτωνα φουσκωτού. Κι όσοι προσπερνούν τέτοιες ωμότητες, με μικροδικαιολογίες και μουρμουρητά, ας ετοιμαστούν να δείχνουν εφεξής ταυτότητα και αίμα, για να μιλούν, να σκέφτονται, να αναπνέουν.

«Σμυρνέϊκο Μινόρε» με τη Γλυκερία στη Νέα Κίο

Στο πλαίσιο του «Φεστιβάλ 2012 Άργους Μυκηνών» που διοργανώνει η ΚΕΔΑΜ, οι σύλλογοι της Νέας Κίου, Μορφωτικός και ο Πολιτιστικός, παρουσιάζουν το «Σμυρνέϊκο Μινόρε»

Με αφορμή τα 90 χρόνια απ’ την καταστροφή της Σμύρνης, η Γλυκερία, αυθεντική ερμηνεύτρια αυτού του είδους, παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στους μουσικούς δρόμους της Μικράς Ασίας. Το «Αχ και το Αμάν», ο «Αμανές και το Μινόρε», έτσι όπως διαμόρφωσαν τη μουσική εκείνης της εποχής, συνδέοντας δύο λαούς και κάνοντας τους να μοιράζονται τις χαρές και τις λύπες τους.

Συνήθως με συνοδεία παραδοσιακών εγχόρδων, ο αυτοσχεδιασμός του αμανέ ακούγονταν παντού. Σε γιορτές, σε πανηγύρια, στα καφενεία - τα λεγόμενα «καφέ αμάν» - αλλά ακόμη και σε αυλές σπιτιών και στους δρόμους, αφήνοντας έτσι έναν αέρα από

Δευτέρα, 6 Αυγούστου 2012

Πέρασε η πρόταση των δημάρχων της Πελοποννήσου - Λύση για τα σκουπίδια με 7 συγκροτήματα;

Πηγή Την πρόταση των δημάρχων της Πελοποννήσου για τον τρόπο διαχείρισης των σκουπιδιών στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου αποδέχθηκε -σύμφωνα με πληροφορίες- το υπουργείο Περιβάλλοντος, στη σύσκεψη που έγινε  στην Αθήνα, εν μέσω εντάσεων και συγκρούσεων μεταξύ πρωτοβάθμιων αιρετών και Περιφέρειας.
Ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης -υπό τον οποίον έγινε η σύσκεψη- θα έχει τον απόλυτο συντονισμό ως προς τη διαχείριση και ήδη ζήτησε από τον ΦοΔΣΑ Πελοποννήσου προτάσεις χωροθέτησης 7 ολοκληρωμένων συγκροτημάτων διαχείρισης των απορριμμάτων.


Στη σύσκεψη, αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, οι δήμαρχοι έκαναν κάτι παραπάνω από σαφές ότι δεν αποδέχονται σε καμία περίπτωση την εγκατάσταση δεματοποιητών και μόνο, όπως επιδιώκει η Περιφέρεια.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι προτεραιότητα στις προτάσεις χωροθέτησης θα έχουν πρώτιστα το Κρανίδι -όπου η κατάσταση με τα χιλιάδες σκουπιδοδέματα έχει γίνει απελπιστική- και η Πύλος, όπου επίσης έχουν αρχίσει να σωρώνονται δεματοποιημένα σύμμικτα σκουπίδια.
Το υπουργείο ΠΕΚΑ, επομένως, φαίνεται ότι υιοθετεί τη θέση των δημάρχων της Πελοποννήσου ως προς το θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών -στο μεταβατικό διάστημα μέχρι την εφαρμογή της όποιας λύσης.
Οι σχετικές πληροφορίες, ειδικότερα, αναφέρουν ότι το υπουργείο αποδέχθηκε την πρόταση των πρωτοβάθμιων αιρετών για χωροθέτηση και λειτουργία, σε κάθε νομό, όχι μόνο

Ερμιονίδα: Ιδανικός συνδυασμός

Ένα αφιέρωμα για την Ερμιονίδα απο το ΕΘΝΟΣ 
Με απρόσμενες εναλλαγές τοπίων, πανέμορφους νησιώτικους οικισμούς που λες και μεταφέρθηκαν από τον Αργοσαρωνικό σε ένα ευλογημένο κομμάτι της στεριάς, απίστευτο αρχαιολογικό και ιστορικό πλούτο και αξιοπρεπέστατες τουριστικές υποδομές, δεν είναι να αναρωτιέσαι γιατί προσελκύει όλο και περισσότερο «καλό κόσμο» στα τιρκουάζ νερά της - και τις καταπράσινες πλαγιές με τις, κάπως σεμνές πάντως, βίλες τους. Στην Ερμιονίδα η φύση διάλεξε λίγο απ' όλα για να ξεπλύνεις την πόλη απ' το μυαλό σου.

Ερμιονίδα: Ιδανικός συνδυασμός
Εδώ μπορείς να εκτονωθείς με θαλάσσια σπορ και καταδύσεις, να χαλαρώσεις με ψάρεμα ή να διαλέξεις την πεζοπορία σε ορεινά μονοπάτια γεμάτα οξυγόνο.
Να ξεχαστείς με ωραίες βόλτες σε αξιοθέατα και να χαζέψεις τοπικά πανηγύρια και εκδηλώσεις. Θα πιεις αξέχαστα ουζάκια με μεζεδάκια που μοσχομυρίζουν θάλασσα, και από το απόλυτο χάσιμο σε μυστικές αμμουδιές μπορεί να βρεθείς σε κοσμικά to know us better με φόντο πολυτελή σκάφη και κότερα.
Με αρχιτεκτονική και αρχοντιά που ήρθαν κατευθείαν από την Υδρα και τις Σπέτσες, η αργολική ριβιέρα τα έχει όλα και για όλους.
Κρανίδι
Καπετανόσπιτα και πλακόστρωτα σοκάκια
Χτισμένο αμφιθεατρικά στους πευκόφυτους λόφους της Αγίας Αννας, είναι η πρωτεύουσα της Ερμιονίδας από το 1841.
Το Λαογραφικό Μουσείο Κρανιδίου.
Το Λαογραφικό Μουσείο Κρανιδίου.
Αρχοντικά καπεταναίικα με φεγγίτες πάνω από πόρτες και παράθυρα, πλακόστρωτα σοκάκια, παλαιικές κρήνες και αρχιτεκτονικές καμάρες, θυμίζουν πως το Κρανίδι γνώρισε τις δικές του δόξες, την εποχή που οι κάτοικοι πλούτιζαν από τη ναυτιλία και το εμπόριο, παίζοντας παράλληλα ενεργό ρόλο κατά

Πέντε φίλοι βγαίνουν την ίδια ακριβώς φωτογραφία, κάθε πέντε χρόνια, από το 1982!

Ένα ιδιότυπο, όσο και συγκινητικό reunion. Ή αλλιώς, η φιλία όπως θα έπρεπε να είναι! lifo

φιλοι

Πέντε φίλοι από την Σάντα Μπάρμπαρα της Καλιφόρνια πάνε διακοπές κάθε πέντε χρόνια στο ίδιο μέρος, και βγάζουν την ίδια ακριβώς ομαδική φωτογραφία που πρωτοβγάλανε το 1982, σε ηλικία μόλις 19 χρονών!

Επισκέπτονται την ίδια λίμνη. Μένουν στην ίδια καμπίνα. Κάθονται στον ίδιο πάγκο. Με την ίδια ακριβώς σειρά. Κάνουν την ίδια στάση. Κάνουν ακόμη και τις ίδιες εκφράσεις του προσώπου.
Και, αρχής γενομένης το 2002, μερικοί από αυτούς άρχισαν να φορούν και τα ίδια ρούχα!

Το 2012, σε ηλικία 48 ετών, τράβηξαν την έβδομη φωτογραφία

Κυριακή, 5 Αυγούστου 2012

Οι κανταδόροι της Ερμιόνης

Με νοσταλγία και συγκίνηση τραγουδήσαμε χθες στου Συγγρού, μαζί με τους κανταδόρους της Ερμιόνης. Μια  εκδήλωση άψογα οργανωμένη.

Ένα μικρό video απο τους Ιχνηλάτες

Ανάλογο αφιέρωμα στο Εικονοσκόπιο

.

"Κλειστό λόγω αγάπης"

Ένα  τραγούδι  ακυκλοφόρητο, για μιά κοπελιά στα Χανιά που τη λέγανε Ακριβή κι' είχε ένα μαγαζί με βότανα..

Στίχοι : Μαρία Παπαδάκη
Συνθέτης : Βάσω Αλαγιάννη
Ερμηνεία : Βασίλης Λέκκας

Στη σκεπαστή την αγορά μεσ' τα Χανιά
η Ακριβή είχε το ίδιο στέκι χρόνια
πουλούσε βότανα , ματζούνια , γιατρικά
και για ξελόγιασμα κυκλάμινο κολόνια.

Γιάτρευε πόνους του κορμιού η Ακριβή,
γιάτρευε πόνους της καρδιάς με παραισθήσεις
κι έλεγε σ'όλους μια σταλιά είναι η ζωή
και δεν αξίζει λυπημένος να την ζήσεις .

Στην σκεπαστή την αγορά μεσ' τα Χανιά
της Ακριβής ήμουν ο πιο καλός πελάτης
πάντα ξεστράτιζα και πέρναγα από κει
να τυλιχτώ στην μυρωδιά απ' τα μαλλιά της .

Κάποτε μου 'πε πως την τρώει ένας καημός
γιατί αγάπησε με πάθος ένα ψέμα
και καθισμένη στα σκαλιά της αγοράς
κάπνιζε σέρτικα και κέρναγε και μένα .

Έφυγε μου 'πε ξάφνικα ένα πρωί
κι ας ήταν έρωτας σαν πέλαγο μεγάλος
με μαγιοβότανα δέμενος και φιλί
που σαν κι' αυτόν στον κόσμο δεν γεννήθηκε άλλος .

Στην σκεπαστή την αγορά μεσ' τα Χανιά
της Ακριβής ήμουν ο πιο καλός πελάτης
μα όταν πέρασα απο κει κάποια βραδιά
στην πόρτα έγραφε "ΚΛΕΙΣΤΟ ΛΟΓΩ ΑΓΑΠΗΣ "
 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΤΣΗΣ ΣΤΟ «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΥΔΡΑΣ»

Η έκθεση θα εγκαινιαστεί στις 11 Αυγούστου στο Ιστορικό-Αρχείο Μουσείο Ύδρας.
Στο πλαίσιο του πολιτιστικού φεστιβάλ που έχει θεσμοθετήσει το ΙΑΜΥ και διεξάγεται τους θερινούς κυρίως μήνες στο χώρο του, με τίτλο «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΥΔΡΑΣ» θα τιμηθεί το έργο του Υδραίου ζωγράφου, ακαδημαϊκού και δασκάλου Παναγιώτη Τέτση, ενός από τους μεγαλύτερους Έλληνες σύγχρονους εικαστικούς.  Ο Τέτσης, «εραστής» του χρώματος και του ελληνικού φωτός, λατρεύει τη ζωή, θαυμάζει την αέναη κίνησή της, τη συνεχή δημιουργία της. Το έργο του εκτυλίσσεται ζωντανό και κυρίαρχο σε όλη τη διάρκεια της 60χρονης δημιουργικής πορείας του.
Η παρουσίαση της έκθεσης των έργων του, περιλαμβάνει κυρίως υδατογραφίες, λάδια αλλά και μαυρόασπρα έργα του καλλιτέχνη.
Κεντρικό θέμα των έργων της έκθεσης αποτελούν όψεις και απόψεις της Ύδρας αλλά και της Σίφνου. Στην έκθεση παρουσιάζονται 10 συνολικά ακουαρέλλες και 6 ελαιογραφίες του Π. Τέτση, μεταξύ των οποίων και 3 από τις νέες ασπρόμαυρες καλλιτεχνικές του συνθέσεις.


Η έκθεση θα εγκαινιαστεί στις 11 Αυγούστου 2012, ημέρα Σάββατο και ώρα 9.00 μ.μ. και θα διαρκέσει από τις 11 Αυγούστου μέχρι τις 15 Οκτωβρίου 2012.
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά: 9 π.μ. -4μ.μ. Απογεύματα:7.30-9.30 μ.μ.

Είσοδος Ελεύθερη