Σάββατο, 2 Μαρτίου 2013

ΑΠΟΦΑΣΗ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΠΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΔΙΔΥΜΩΝ 1 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013


ΑΠΟΦΑΣΗ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
ΤΟΠΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΔΙΔΥΜΩΝ
1 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013


ΠΡΟΣ :   - Περιφέρεια Πελοποννήσου
    -  Δήμο Ερμιονίδας
    -  Αστυνομικό Τμήμα Κρανιδίου


Μετά την ανακοίνωση του Δημάρχου Δημήτρη Καμιζή την
Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013 ότι :
 Με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ  πλέον η μεταφορά των απορριμμάτων σε οργανωμένους ΧΥΤΑ για όσους Δήμους έχουν παράνομους ΧΑΔΑ και Δεματοποιητές σύμμεικτων απορριμμάτων. Το κόστος μεταφοράς και εισόδου στο ΧΥΤΑ, θα βαρύνει τους Δήμους. Ταυτόχρονα, οι Δήμοι θα επιλέξουν, μέσα από σύντομες διαδικασίες του Φορέα Διαχείρισης  Στερεών Αποβλήτων, τους ΧΥΤΑ αποδέκτες των σύμμεικτων απορριμμάτων, ανάλογα με το κόστος μεταφοράς (απόσταση) και τα τέλη εισόδου στον ΧΥΤΑ.
 Κατά συνέπεια, πλέον, δεν έχει νόημα η λειτουργία της  δεματοποίησης σύμμεικτων απορριμμάτων, απλά και μόνο για να ανεβάζει το κόστος της διαχείρισης των απορριμμάτων.
Άρα από την στιγμή που σταματάει η λειτουργία του δεματοποιητή στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο δεματοποίησης και προσωρινής αποθήκευσης των δεμάτων.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΈΠΕΤΑΙ η είσοδος των απορριμματοφόρων στο χώρο παρά μόνο τα φορτηγά αυτοκίνητα μεταφοράς απορριμμάτων προς τους ΧΥΤΑ και με την πρωτοβουλία που πήρε η κυβέρνηση να επιβάλλει πλέον τη μεταφορά των απορριμμάτων σε οργανωμένους ΧΥΤΑ
ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΆΜΕΣΗ  αποκατάσταση  της χωματερής στο χώρο του δεματοποιητή 
Κατά συνέπεια πλέον δεν έχει νόημα να επιχειρούν τα απορριμματοφόρα
να εισέλθουν στο χώρο της χωματερής και να οδηγούνται οι οδηγοί στο αυτόφωρο μετά από καταγγελίες πολιτών.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ τα φορτηγά αυτοκίνητα  του Δήμου  Ερμιονίδας που θα μεταφέρουν τα απορρίμματα στους οργανωμένους  ΧΥΤΑ  που θα επιλέξει ο Δήμος σύμφωνα με το κόστος μεταφοράς (απόσταση και τέλη εισόδου στο ΧΥΤΑ) να φορτώνονται στο κέντρο της Ερμιονίδας  σε ράμπα μεταφόρτωσης απευθείας από τα απορριμματοφόρα στα  φορτηγά αυτοκίνητα χωρίς τα απορρίμματα να έρχονται σε επαφή με το έδαφος  όπως γίνετε σήμερα στο Σταυρό Διδύμων.
Έτσι ο Δήμος θα εξοικονομήσει και χρόνο και χρήμα αφού τα απορριμματοφόρα  δεν θα χρειάζεται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις.

Με εκτίμηση η επιτροπή αγώνα


Μπαίνοντας στην Ερμιόνη















Μπαίνοντας στην Ερμιόνη από την Κάπαρη σας καλωσορίζουν, η αβάσταχτη ανικανότητα διαχείρισης των  σκουπιδιών  της Ερμιονίδας  και η   ασυνειδησία μας ..

ΠΡ.Ε.Π.Ερμιόνης



.

Τα 100 καλύτερα βιβλία όλων των εποχών

Ακολουθεί ένας κατάλογος «των 100 καλύτερων βιβλίων», όπως αυτά προτάθηκαν από 100 συγγραφείς 54 χωρών, που συντάχθηκε το 2002 από τη Νορβηγική Λέσχη του Βιβλίου. Ο κατάλογος αυτός προσπαθεί να απεικονίσει την παγκόσμια λογοτεχνία με βιβλία από όλες τις χώρες, πολιτισμούς και χρονικές περιόδους. Ένδεκα από τα βιβλία αυτά έχουν γραφεί από γυναίκες και τεσσάρων οι συγγραφείς είναι άγνωστοι. Καθένας από τους προτείνοντες συγγραφείς υπέβαλε τον δικό του κατάλογο από δέκα βιβλία. Δεν υπάρχει καμιά κατηγοριοποίηση και, προ παντός, αξιολόγηση στην παρουσίαση των εκατό βιβλίων που επελέγησαν με την διαδικασία αυτή. Οι οργανωτές διακήρυξαν ότι «όλα είναι στην ίδια σειρά», με την εξαίρεση του Δον Κιχώτη που του απονεμήθηκε η διάκριση του «καλύτερου λογοτεχνικού έργου που γράφηκε ποτέ». Ο παρών κατάλογος καταρτίστηκε βάσει της χρονολογίας συγγραφής των έργων, με μιαν ελαστικότητα προκειμένου να μη απομακρυνθούν απ’ αλλήλων έργα του ιδίου συγγραφέα (βλ. π.χ. Φλομπέρ και Ντίκενς, Τολστόι και Ντοστογιέφσκι).

To Be Greek

Προτείνει η Έλλη Βασιλάκη

Παρασκευή, 1 Μαρτίου 2013

Λαϊκή συνέλευση σήμερα στις 7 στη πλατεία ‘ Ιατρού Ιωάννη Πέτρου’ στα Δίδυμα


Πηγή:villadidimo 

Οργή και αγανάκτηση επικρατούν αυτήν την ώρα στα Δίδυμα.

Αιτία οι χειρισμοί τα θέματος της χωματερής στον Σταυρό, από πλευράς Δήμου.
Οι οποίοι χειρισμοί δεν έχουν καμία  … πρωτοτυπία.
Απειλές  χωρίς ουσία, αθέτηση υπεσχημένων, εξυπναδούλες, …
Απάντηση σε όλα αυτά έχουν δώσει ο Πρόεδρος και οι Διδυμιώτες δημοτικοί σύμβουλοι, αλλά, το Χωριό, απαίτησε να δώσει αυτό την δική του απάντηση.
Το βράδυ λοιπόν.

Η Άνοιξη κατοικείται, κι αλλιώς

ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΡΟΥΛΗΣ ΜΠΟΥΑ

Καλό μήνα!!

Ό,τι αργεί κι ό,τι στη Γη είναι βαθιά κρυμμένο..

 ...πάλι στο φως θα βαφτιστεί και θα’ ρθει ευλογημένο.

Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Μουσική – Εκτέλεση: Παντελής Θαλασσινός

Γραφείο Τύπου

Και Δελτίο Τύπου

Του Βασίλη Γκάτσου
Στο παρακάτω μπλογκ «Ύδρας Πολιτεία» μπορείτε να διαβάσετε το Δελτίο Τύπου του Δήμου Ύδρας το οποίο προέρχεται από το Γραφείο Τύπου του Δήμου Ύδρας. Πληροφορεί για σημαντικές κινήσεις, συναντήσεις, αποφάσεις, κ.λ.π. του Δημάρχου και άλλων προσώπων. Και είναι πάρα πολύ σωστό να γνωρίζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι δημότες τη βασική δραστηριότητα του Δημάρχου, των Αντιδημάρχων, των Προέδρων Τοπικών Κοινοτήτων, των Προέδρων ΝΠΔΔ του Δήμου. Είναι στοιχείο ορθής λειτουργίας του δήμου αλλά και σεβασμού προς τον δημότη. Το Δελτίο Τύπου είναι η βασική και ουσιαστική πληροφόρηση. Η Διαύγεια, το site του Δήμου, τα μπλογκ που συντηρούν Δήμαρχος και Αντιδήμαρχος δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τα δελτία τύπου τα οποία περιλαμβάνουν και τακτικές σημαντικές αναφορές, όπως θέματα αναλύσεων υδάτων, καταναλώσεων νερού, εσόδων – εξόδων, διάφορα συμβάντα κ.λ.π., κ.λ.π.


Ο Δήμος Ερμιονίδας δεν έχει Γραφείο Τύπου ή αν έχει το έχει ...τύποις. Δεν ενημερώνει με τακτικά δελτία τύπου, αλλά ανασύρει έγγραφα κατά το δοκούν και τα αναρτά για να στηρίξει θέσεις και αποφάσεις του, συνήθως παραταξιακού ενδιαφέροντος. Στοιχείο

Πορτοχελιώτικο καρναβάλι


Το Πορτοχελιώτικο καρναβάλι αποτελεί μια παράδοση 24 χρόνων. Είναι μια εκδήλωση που ενώνει τους ανθρώπους της περιοχής μας, προβάλει τον τόπο μας και τον πολιτισμό μας και προσελκύει επισκέπτες.

Ο εθελοντισμός είναι η πιο σπουδαία παράμετρος αυτού του θεσμού. Οι εθελοντές με τις πρωτότυπες ιδέες τους, την προσφορά εργασίας τους, την αγάπη τους είναι αυτοί που το εμψυχώνουν και υλοποιούν κάθε εκδήλωσή του.

ΤΟ ΠΟΡΤΟΧΕΛΙΩΤΙΚΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ 2013 θα προσπαθήσει να εμπλουτίσει και φέτος το θεσμό με δρώμενα ,περισσότερες μέρες και ποικιλία δραστηριοτήτων.

Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013

Πολυεθνικές εταιρείες τσοπάνηδων φοβούνται οι ντόπιοι

Μεγάλες κτηνοτροφικές εταιρείες από το εξωτερικό που ετοιμάζονται να εγκατασταθούν στην Ελλάδα φοβούνται οι ντόπιοι κτηνοτρόφοι, θεωρώντας ότι το έτος 2013 αποτελεί έτος – σταθμό για μεγάλες αλλαγές στον κλάδο τους. Οι ντόπιοι κτηνοτρόφοι δηλώνουν έτοιμοι να αντισταθούν.
Ο εκπρόσωπος του μπλόκου της Αργολίδας Νίκος Αγγέλου, μετά την  συνάντηση που είχε μαζί με συναδέλφους του με τους αρμόδιους υπουργούς αναλύει τις θέσεις του κλάδου και τους φόβους των κτηνοτρόφων για το μέλλον.


moriasnow 

Πίσω δε θα κάνω ούτε για να πάρω φόρα.

Απολύτως αποκαλυπτικό το σημερινό δημοσίευμα της Εφημερίδας ΕΘΝΟΣ  που χρόνια τώρα δίνει την μάχη κατά της διαπλοκής .
 Στο σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας με τίτλο «ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΙΝΕ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΝΙΚΟΛΟΥΔΗ» φωτογραφίζει δημοσιογράφο της πρωινής ζώνης της κρατικής τηλεόρασης με αριστερό προφίλ ο οποίος σύμφωνα με το ανυπόγραφο κείμενο αφορά περιπτώσεις διακίνησης μαύρου χρήματος και φοροδιαφυγής .
Αν αφορά στην εκπρόθεσμη κατάθεση του ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ του δημοσιογραφου καλό θα είναι να αναφερθεί  το ακριβές αδίκημα.
Αν ο συντάκτης - ο οποίος δε είναι και πολύ περήφανος για το ρεπορτάζ  του γι αυτό και δεν το υπογράφει -έχει περισσότερα στοιχεία που αφορούν στις εμετικές κατηγορίες  καλό θα είναι  να τις αναφέρει συγκεκριμένα.
 Ο δημοσιογράφος της πρωινής ζώνης του κρατικού καναλιού εργάζεται ή εργάζονταν σε Γραφεία Τύπου Εταιριών ή Υπουργείων;
Ήταν μεσολαβητής αγοροπωλησιών δημόσιας περιουσίας σε ιδιώτες ;
Ήταν μεσολαβητής  ή συνεργάτης σε γραφεία τύπου ή σε άλλες θέσεις φανερές ή κρυφές  του ιδιωτικού τομέα ;
Μήπως  ο τραπεζικός λογαριασμός  περιείχε μόνο τον παχυλό μισθός που ελάμβανε από την Κρατική τηλεόραση (1200 μικτά);
Ποια είναι τελικά τα περουσιακά στοιχεία αυτού του περιβόητου δημοσιογράφου με αριστερό προφίλ, και ποιο είναι τελικά το έγκλημα του.
Το αυτοκίνητο χρώματος κόκκινου 1400 cc η βάρκα των 6.50 μέτρων και το σπίτι ιδιοκατοίκησης(της Ζηνοβίας) , ή το αριστερό προφίλ της δημοσιογραφικής γραφής.
 Γιατί δε γίνεται  τελικά αδίκημα η διαφορετική οπτική πόσο μάλλον η αριστερή για να τελειώνουμε ;
 Είναι φανερό καιρό τώρα ότι όσοι δημοσιογράφοι δεν μπαίνουν στο κοπάδι συγκεκριμένων πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων θα διώκονται  με κάθε μέσο και με κάθε τρόπο.
Να είναι φανερό όμως και στα χαλκεία ότι πίσω δε θα κάνω ούτε για να πάρω φόρα.
Και μόνος   σίγουρα δεν είμαι.
Έχω τους συναδέλφους μου και το Σωματείο μου.

Κώστας Αρβανίτης
Δημοσιογράφος Τακτικό μέλος  της ΕΣΗΕΑ 

Της τελευταίας στιγμής πράγματα

Του Βασίλη Γκάτσου
«.....Ο Πρόεδρος του Περιφερειακού ΦΟΔΣΑ  κ. Σμυρνιώτης Ιωάννης ενημέρωσε τα μέλη του Δ.Σ. για τη σημαντική απόφαση που έλαβε το ΥΠΕΚΑ και αφορά στην έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, με την οποία θα υποχρεούνται οι Δήμοι που δε διαθέτουν ΧΥΤΑ στη μεταφορά των σύμμεικτων απορριμμάτων σε αδειοδοτημένους ΧΥΤΑ άλλων περιοχών. Επίσης το Υπουργείο για την αποφυγή των προστίμων αποφάσισε να προχωρήσει άμεσα στο κλείσιμο και στην αποκατάσταση όλων των ενεργών ΧΑΔΑ.....»

Είναι προφανές ότι η ξαφνική ενεργοποίηση για προσωρινή λύση προέρχεται από τον κόμπο που έφτασε στο χτένι. Αρχίζουν να πέφτουν τα πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα, δεν γίνεται να τα αποφύγουμε, και έτσι άρον άρον το ΥΠΕΚΑ αποφάσισε να κλείσουν όλοι οι ενεργοί ΧΑΔΑ οι οποίοι πρέπει να αποκατασταθούν.
Πρόκειται μάλιστα να βγει σχετική ΚΥΑ με την οποία θα υποχρεούνται οι Δήμοι που δεν διαθέτουν ΧΥΤΑ στη μεταφορά των συμμείκτων απορριμμάτων σε αδειοδοτημένους ΧΥΤΑ άλλων περιοχών.
Η χώρα μας είναι χώρα της τελευταίας στιγμής. Όταν δεν πάει άλλο, προσπαθούμε με προχειρότητες να αποφύγουμε τα πρόστιμα. Το ίδιο θα κάνουμε και με την οδηγία 60 για την καλή κατάσταση των υδάτων κατά λεκάνη απορροής, το ίδιο θα κάνουμε και για όλες τις οδηγίες της ΕΚ για την θάλασσα και την αλιεία, γιατί ο μόνος σταθερός θεσμός είναι: όλα την τελευταία στιγμή, όταν δεν πάει άλλο, πάντα με πρόχειρο τρόπο.
Άρα όλοι ξέρανε ότι έτσι θα εξελιχθούν τα πράγματα, γιατί πάντα
έτσι γίνεται στη χώρα μας.

Ερωτήματα:
1). Γιατί δεν κρατάγαμε για 3-4 χρόνια τους ΧΑΔΑ που είχαμε στην Ερμιονίδα με όλα τα προβλήματά τους, ώσπου να δοθεί η ως άνω αναμενόμενη προσωρινή λύση;
2). Τόσοι Δήμοι στη χώρα κράτησαν μέχρι σήμερα τους ΧΑΔΑ τους, ο Δήμος Κρανιδίου γιατί έπρεπε να διαφέρει;
3). Τι κέρδισε η Ερμιονίδα με το να μεταφέρει το πρόβλημα των ΧΑΔΑ της στον Σταυρό, δημιουργώντας με μαθηματική ακρίβεια έναν νέο πολύ πιο επικίνδυνο ΧΑΔΑ, αναστατώνοντας την περιοχή και τα γύρω χωριά που δεν φταίγανε σε τίποτα;
4). Γιατί να πληρώσουν τόσα λεφτά οι δημότες για να δεματοποιείται η περιφερειακή και δημοτική βλακεία;
5). Αν ήθελε να διαφέρει ο Δήμος Κρανιδίου, γιατί δεν έφτιαχνε έναν ΧΥΤΑ δικό του;
6). Πόσο υπεύθυνη στάση ήταν η απόφαση του Δήμου Ερμιόνης να μεταφέρει στον ΧΑΔΑ του Σταυρού τα απορρίμματά του, έναντι των γύρω χωριών; Γιατί δεν έφτιαξε έναν δικό του ΧΥΤΑ αν ήθελε να διαφέρει;
7). Πώς ο νυν Δήμαρχος προεκλογικά προγραμμάτιζε μεταφορά των απορριμμάτων του Σταυρού σε άλλους ΧΥΤΑ, όταν κανένας νόμος δεν υποχρέωνε τους ξένους ΧΥΤΑ να πάρουν τα απορρίμματα;

Ασυνήθιστες φωτογραφίες,

σε περίεργες καταστάσεις!


Επιλέγει η Έλλη Βασιλάκη
Με μια φωτογραφική μηχανή στο χέρι, ο ανώνυμος φωτογράφος του κόσμου απαθανατίζει σκηνές που ξεχωρίζουν είτε γιατί μεταφέρουν μηνύματα στους θεατές είτε επειδή παρουσιάζουν το μεγαλείο του κόσμου που ζούμε και την ομορφιά της φύσης, όπως δεν την έχουμε ξαναδεί. Ζώα και άνθρωποι γίνονται χωρίς να το θέλουν οι μεγάλοι «πρωταγωνιστές» της εικόνας και τη «μεταμορφώνουν» σε μια ασυνήθιστη φωτογραφία…

1. Καταστρέφοντας την ομοιομορφία!

perierga.gr - Κάτι περισσότερο από μια απλή εικόνα...


2. Κάνοντας μια στάση για νερό…

Χαριστικό παζάρι αλληλεγγύης απο το Αντιφασιστικό Αντιρατσιστικό Μέτωπο Αργολίδας





xaristiko-pazari_3-3-2013_antifasistiko_argolidas
.
Σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ένα κομμάτι της κοινωνίας μας
βάλλεται απάνθρωπα και χρειάζεται τη στήριξη και την αλληλεγγύη όλων.
Τα χαριστικά παζάρια είναι μορφή κοινωνικής αντίστασης για αξιοπρεπή
διαβίωση και διεκδίκηση των δημοκρατικών μας δικαιωμάτων, είναι έκφραση
αλληλεγγύης απέναντι στην απειλή του εκφασισμού και της διάσπασης της
κοινωνίας μας, είναι πρόταση και στόχος!
Προσφέρουμε κάτι που δεν χρειαζόμαστε και είναι σε καλή κατάσταση για να

ΠΟΥ Η ΑΓΑΠΗ ΚΑΤΟΙΚΕΙ


ΜΟΥΣΙΚΟΥΛΑ !!
Μαίρη  Φασιλή.


Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2013

Καμπανούλες

της άνοιξης, στους Μύλους.



.

Π Α Ι Δ Ο Μ Α Ζ Ω Μ Α


Μια ανατριχιαστική φωτογραφία
Παιδιά προσηλυτίζονται στα γραφεία της Χρυσής Αυγής. Το να εκθέτεις παιδιά του δημοτικού στη κομματική προπαγάνδα ενός ναζιστικού κόμματος είναι ηθικά εγκληματικό. Θυμίζει τη χιτλερική νεολαία και όλα αυτά τα παιδιά που χαιρετούσαν ναζιστικά.
Υπόβαλε κι εσύ καταγγελία στο Συνήγορο του Παιδιού  http://www.0-18.gr/contact-info

.
κατήχηση της Χρυσής Αυγής στα παιδιά Πηγή: www.lifo.gr
κατήχηση της Χρυσής Αυγής στα παιδιά Πηγή: www.lifo.gr

Το brand name Πελοπόννησος

Και το δικό μας του Αργοσαρωνικού

Στην παρουσίαση του κυρίου Τατούλη παραβρέθηκαν όλοι οι αντιπρόσωποι των Πελοποννησίων, για να δηλώσουν ότι όλοι  φέρουν αυτό το όνομα και το στηρίζουν, το όνομα της ομορφότερης περιοχής της Ελλάδας. Η κάθε επί μέρους περιοχή ξεχωρίζει, αλλά όλοι μαζί κοιτάνε να φέρουν τον επισκέπτη, τον τουρίστα, τον παραθεριστή, από θάλασσα, στεριά και αέρα πρώτα στην Πελοπόννησο.
Και μεις εδώ, οι του Αργοσαρωνικού, του ωραιότερου εκ των ωραιότατων μερών της Πελοποννήσου, έχουμε το δικό μας brand name και πρέπει να το στηρίξουμε με αγαστή συνεργασία και ενθουσιασμό.
Απαιτούνται ΚΟΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ των Δήμων Ερμιονίδας, Ύδρας, Σπετσών για να λυθούν ζωτικά προβλήματα του τόπου μας και αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε η παρουσία της Μητροπόλεώς μας.
Να ξανακάνουμε τη θάλασσά μας παραγωγική, να δώσουμε λύσεις μόνιμες για τα απορρίμματα, το νερό ύδρευσης και άρδευσης, την καλλιεργήσιμη γη και τη μεταποίηση των προϊόντων της, την προστασία των δασών και τόσα άλλα. Να ξαναρχίσουμε να ζούμε από πραγματικά εισοδήματα πραγματικής εργασίας και όχι από την εκποίηση των πάντων. Να ζήσουμε την ζωή μας, όπως την ζούσανε οι παππούδες και πατεράδες μας, και όχι σαν παρακολουθουθητές της ζωής των άλλων.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος
 

"Η Μυθική Πελοπόννησος" παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής


Σε μία κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και με την παρουσία της υπουργού τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη παρουσιάστηκε από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη το brand name της Πελοποννήσου "Η Μυθική Πελοπόννησος".
Μία παρουσίαση που κατέπληξε το κοινό και καταχειροκροτήθηκε, ενώ αίσθηση προκάλεσε η προβολή δύο πολύ πετυχημένων βίντεο για την Περιφέρεια Πελοποννήσου ως τόπου προορισμού που μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις όλων των επισκεπτών και να προσφέρει την ευκαιρία για μοναδικές εμπειρίες.
Πολιτισμός, φυσικό περιβάλλον, γαστρονομία, άνθρωποι, τοπία,

Φρανσουα Βιγιόν:Ο «αλήτης» ποιητής


Του Γιάννη Λακούτση
Francois Villon,σκιά μου φίλη,
που ταπεινά καθώς οι γρύλλοι
ετραγουδούσες,
πόσο η ψυχή μου θα σ’ επόνει,
όταν σ’ επρόσμενε η αγχόνη
κι έκλαιαν οι Μούσες!

(Κόμησσα Άννα ντε Νοάιγ
Οι Σκιές μτφρ. Καρυωτάκης)


Ο Φρανσουά ντε Μονκορμπιέ, γεννήθηκε το 1431 σε μια φτωχή οικογένεια, στο Παρίσι. Σε μικρή ηλικία έμεινε ορφανός και την μόρφωσή του ανέλαβε ο μακρινός συγγενής του, Γκιγιόμ Βιγιόν,ιερέας, άνθρωπος των γραμμάτων. Από το 1456 και ύστερα ο ποιητής χρησιμοποιεί το επίθετο του θετού του πατέρα. Στην ηλικία των 12 ετών, φοιτά στο πανεπιστήμιο και 21 ετών, παίρνει πτυχίο ως Δάσκαλος των Τεχνών, και συνεχίζει τις σπουδές του, σε κάποια ανώτατη σχολή πιθανώς στη Νομική. Η ανεμελιά και η σκανταλιά θα δώσουν γρήγορα τη θέση τους στο έγκλημα, στη ληστεία, στην προστασία γυναικών.
Η παρέα του, είναι όλα τα μέλη του Παρισινού υπόκοσμου.
Μπλέκει με τη φοβερή συμμορία των «Κοκιγιάρ» από τους οποίους μαθαίνει το γλωσσικό ιδίωμα « ζαργκόν» στο οποίο έγραψε και ορισμένες από τις μπαλάντες του. Σ’ αυτές δίνει συμβουλές στους φίλους, πώς να κάνουν τις δουλειές τους, χωρίς να τους πιάνει η αστυνομία.
Ο «αλήτης» ποιητής φτάνει σε άθλια κατάσταση στην πόλη Μπλουά.
Εκει ο Κάρολος , Δούκας της Ορλεάνης, αξιόλογος ποιητής, του προσφέρει άσυλο. Η περίφημη «Μπαλάντα του ποιητικού διαγωνισμού του Μπλουά», γράφτηκε εκείνη την περίοδο, σε ποιητικό διαγωνισμό που οργάνωσε ο Κάρολος.
Το 1462, καταδικάζεται σε απαγχονισμό, ο οποίος μετατρέπεται σε δεκάχρονη εξορία. Μετά από αυτό το σημείο κανείς δεν έμαθε που, πότε και πως πέθανε.
Ανάμεσα στις μπαλάντες ξεχωρίζουν η « Μπαλάντα των Παροιμιών»,