Σάββατο, 13 Μαρτίου 2010

Διεθνής ιστιοπλοϊκή εβδομάδα

Από την Κική Βεντουρή - Σέρφα
(Μέλος της οργανωτικής επιτροπής της AEW 2010, της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας)

  Σαλπάρισαν και σήμερα ανοιχτά του Φαλήρου τα ελληνικά και ξένα σκάφη που μετέχουν στην διεθνή ιστιοπλοϊκή εβδομάδα των Αθηνών 2010.
  Οι πρώτες μονομαχίες ήταν συναρπαστικές παρά το γεγονός που υπήρχε αστάθεια του καιρού.
  Η μεγάλη διεθνής ιστιοπλοϊκή εβδομάδα ATHENS EUROLYMP WEEK 2010, η οποία διεξάγετε στο Φαληρικό όρμο από 10 έως14 Μαρτίου, κεντρίζει το ενδιαφέρον ξένων διεθνών ιστιοπλόων.
  Στο Athens Eurolymp Week 2010 συμμετέχουν :
Ιταλία,Τουρκία,Κροατία,Βουλγαρία,Ρωσία,Δανία,Ισπανία,Σουηδία,Σλοβενία,
Ολλανδία, Πολωνία, Γερμανία, Γαλλία, Κύπρος και η διοργανώτρια Ελλάδα.
   Σημείο αναφοράς στη φετινή διοργάνωση, η παρουσία του παγκόσμιου πρωταθλητή της ολυμπιακής κλάσης 470 Fantella Marenich από την Κροατία.
Να αναφερθεί ακόμη ότι ύστερα από το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για το match race, με την σύμφωνη γνώμη των διεθνών διαιτητών, αυξήθηκε ο αριθμός των συμμετοχών από τα 12 αρχικά σκάφη, σε 14.



Μιούζικαλ για τη Μαρινέλλα


  Λαμπερή περσόνα, δεκαετίες on stage, η Μαρινέλλα γεμίζει ένα ολόκληρο στάδιο με συναίσθημα - γιατί όχι και το Παλλάς; Ο Μιχάλης Ρέππας και ο Θανάσης Παπαθανασίου έγραψαν και θα παρουσιάσουν σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, παρουσία της ίδια της Μαρινέλλας επί σκηνής, το μουσικό έργο «Μαρινέλλα - Το Μιούζικαλ», το οποίο διατρέχει τις δεκαετίες από το '50 μέχρι σήμερα και αφηγείται την ιστορία τριών γυναικών. Είναι η πρώτη φορά που ένας καλλιτέχνης ανεβαίνει στη σκηνή και ζωντανά «μιλά» για τη ζωή του, την επαγγελματική και την προσωπική. Συμμετέχουν οι ηθοποιοί Αντώνης Λουδάρος, Ευαγγελία Μουμούρη, Μέμος Μπεγνής, Τζένη Μπότση κ.ά. Με το που άνοιξε το box office δόθηκαν 13.000 εισιτήρια. Οι παραστάσεις ξεκινούν στις 15/4 και κρατούν μόνο είκοσι ημέρες.

Αθηνόραμα

Υδρα και τέχνη

 Η έκθεση που διοργανώνει κάθε χρόνο ο εικαστικός Δημήτρης Αντωνίτσης στο χώρο του Σαχτούρειου Γυμνασίου Ύδρας έχει εξελιχτεί σε σταθερό καλοκαιρινό ραντεβού μέρους της τοπικής και της διεθνούς εικαστικής κοινότητας χάρη στις ενδιαφέρουσες επιλογές καλλιτεχνών σε συνομιλία με το χώρο. Η έκθεση «Celebration», την οποία διοργανώνουν από τις 13 του μηνός το Μουσείο 'Αλεξ Μυλωνά-Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και ο Δημήτρης Αντωνίτσης, έχει το χαρακτήρα μιας γιορτής για τα 10 χρόνια του θεσμού και συγκεντρώνει έργα καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό που έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα στο πλαίσιό του. Παράλληλα, ανακοινώνει την ίδρυση του προγράμματος «Artist in residence», το οποίο θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά φέτος με την υποστήριξη του Δήμου Ύδρας. Την έκθεση θα συνοδεύσει επετειακός κατάλογος από τις εκδόσεις Παπασωτηρίου.

Αθηνόραμα

Παρασκευή, 12 Μαρτίου 2010

Απο τις βόλτες μας στα περιβόλια..

Το κλάδεμα της ελιάς στον κάμπο, συνεχίζεται..

Ας είμαστε περισσότερο υποψιασμένοι..

 Σκέψεις μας..

Νομίζετε είναι τυχαίο, ότι στις μεγάλες απεργίες απεργούν παράλληλα και οι δημοσιογράφοι (ΕΣΗΕΑ).  Δεν θα μπορούσαν να απεργήσουν μια οποιαδήποτε άλλη μέρα; Ή μήπως αυτές είναι οι εντολές που έχουν από το σύστημα για να υποτιμηθούν οι απεργίες διαμαρτυρίας, με σιωπές..Όλα τελειώνουν με το να μας πουν σήμερα, ότι υπήρχε μεγάλη συμμετοχή..
Για να είμαστε περισσότερο υποψιασμένες-νοι..

Βασίλης Γκάτσος ΛΥΜΑΤΑ ΜΑΝΤΡΑΚΙΩΝ ΛΥΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΟ ΘΕΜΑ

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΜΑΝΤΡΑΚΙΩΝ

Υπάρχουσα κατάσταση:
 Ο κεντρικός αγωγός έχει μήκος περί τα 300 μέτρα και διάμετρο περί το 1 μέτρο. Η κλίση του όμως είναι ελάχιστη, είναι σχεδόν ένας οριζόντιος αγωγός.
Το αντλιοστάσιο αντλεί τα λύματα που συγκεντρώνονται σε μια στεγανή και χωρίς διαφυγή δεξαμενή και τα διοχετεύει μέσω αγωγού στον κεντρικό αγωγό του Λιμανιού.
 Αν το αντλιοστάσιο πάψει να λειτουργεί (βλάβη αντλίας, διακοπή ρεύματος και αδυναμία λειτουργίας αμοιβού ηλεκτροπαραγωγικού ζεύγους) τότε τα λύματα γεμίζουν την δεξαμενή και αρχίζει να υψώνεται η στάθμη των λυμάτων στον κεντρικό αγωγό Μαντρακίων. Μετά από ορισμένες ώρες υπερχειλίζει ο αγωγός και βγάζει τα λύματα από τα φρεάτια και αυτά απλώνουν στον παραλιακό δρόμο ψάχνοντας για διέξοδο προς θάλασσα.

ΛΥΣΗ ΠΡΩΤΗ:
Το αποχετευτικό δίκτυο και ο βιολογικός σταθμός μιας πόλης πρώτιστο στόχο έχουν την υγεία των κατοίκων και την αποφυγή εστιών μολύνσεων στον οικισμό λόγω των λυμάτων. Αν για οποιαδήποτε αιτία δεν λειτουργεί το όλο σύστημα (αυτή η κατάσταση καλείται περιβαλλοντικό ατύχημα) πρέπει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του όλου έργου να προβλέπει πώς θα αντιμετωπιστεί αυτό το έκτακτο περιστατικό. Στους παραθαλάσσιους οικισμούς η πρόβλεψη είναι πάγια: διοχέτευση των λυμάτων στη θάλασσα μέχρι να τεθεί σε κανονική λειτουργία το όλο σύστημα. Αν η Ψυτάλλεια δέχεται τα λύματα της πρωτεύουσας και δεν μπορεί να τα επεξεργαστεί, έχει σύστημα να τα διοχετεύσει στη θάλασσα. Δηλαδή δεν μπορεί να μη τα δέχεται και να πλημμυρίσει λύματα όλη η Αθήνα.
  Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έχει προβλεφθεί για τον αγωγό και το αντλιοστάσιο των Μαντρακιών και ως «λύση» θεωρούμε την διαφυγή των λυμάτων από τα φρεάτια και μέσω του δρόμου προς θάλασσα.
  Άρα πρέπει να κατασκευαστεί στο άνω σημείο της δεξαμενής του αντλιοστασίου ένας αγωγός που θα διοχετεύει τα λύματα στη θάλασσα όταν υπάρχει πρόβλημα. Αυτό είναι απολύτως νόμιμο. Το να βγάζουμε κραυγές του τύπου «ο Δήμαρχος πετάει πάλι τα λύματα στη θάλασσα» και συγχρόνως να θεωρούμε λογικό την υπερχείλιση των φρεατίων που στέλνει επίσης τα λύματα στη θάλασσα αφού πρώτα τα απλώσει στο δρόμο και με τις ρόδες των αυτοκινήτων σ’ όλο τον οικισμό, αυτό λέγεται στρουθοκαμηλισμός.

  ΛΥΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ:
  Το πρόβλημα κάθε αντλίας και μάλιστα εμβαπτιζόμενης είναι ότι ο κατασκευαστής την έφτιαξε για να αντλεί υγρά λύματα και όχι λύματα με σερβιέτες, χαρτιά, φαγητά και ό,τι άλλο πετάμε στις λεκάνες και τους νεροχύτες των σπιτιών μας. Η αντλία φράζει, βγαίνει εκτός λειτουργίας και παθαίνει συχνές βλάβες. Μια προστατευτική εσχάρα στην είσοδό της την προστατεύει μεν αλλά φράζει εύκολα και αυτή και δημιουργεί με τη σειρά της τη γνωστή υπερχείλιση των φρεατίων.
Μόνιμη λύση υπάρχει και είναι βιομηχανικού επιπέδου. Περιγράφεται στο παρακάτω σχέδιο:

  Η δεξαμενή του αντλιοστασίου χωρίζεται στα δύο και στο μέσο περίπου μπαίνουν δύο πλέγματα (σήτες) με οπές κατάλλήλου διαμέτρου. Τα λύματα πέφτουν στο πρώτο διαμέρισμα, κάτω κάθεται η λάσπη και το νερό περνά μέσα από τις σήτες στο χώρο της αντλίας. Επειδή οι οπές στις σήτες φράσσουν σιγά σιγά, η στάθμη στο πρώτο διαμέρισμα ανεβαίνει και το νερό περνά από τις από πάνω τρύπες.
   Ένα ΑΛΑΡΜ παρακολουθεί τη στάθμη στο πρώτο διαμέρισμα και κτυπάει για να πει στους αρμόδιους ότι πρέπει να βγάλουν και να καθαρίσουν τις σήτες. Βγάζουν την Α σήτα την καθαρίζουν και την επανατοποθετούν. Μετά κάνουν το ίδιο με την Β σήτα. Μετά από κάποιο διάστημα έχει μαζευτεί λάσπη και αντικείμενα στο πυθμένα του πρώτου διαμερίσματος της δεξαμενής και πρέπει να τα αντλήσει βυτιοφόρο. Το ίδιο θα γίνει και για τον πυθμένα του δεύτερου διαμερίσματος όπου
συσσωρεύεται λεπτή λάσπη, αλλά σε μεγαλύτερο διάστημα. Αν κάτι δεν πάει καλά, υπάρχει στο άνω μέρος της δεξαμενής αγωγός διαφυγής λυμάτων προς θάλασσα.

  Το έργο αυτό είναι βιομηχανικό, δηλαδή θέλει επίβλεψη και εργασία, αλλά με αυτό πετυχαίνουμε:
  1. Ποτέ δεν θα πλημμυρίζουν τα φρεάτια.
  2. Ποτέ δεν θα φράσσει η αντλία.
  3. Ελαχιστοποιούνται οι ζημιές στην αντλία.
  4. Υπάρχει τελική διαφυγή προς θάλασσα η οποία όμως, εφόσον λειτουργεί το όλον σωστά και με επιμέλεια, σπάνια θα χρησιμοποιηθεί.

Φυσικά ένα τέτοιο σύστημα χρειάζεται και στο αντλιοστάσιο που από τα τη θέση Αλώνια διοχετεύει τα λύματα ψηλά στον Βιολογικό Σταθμό.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

12.03.2010

Τετάρτη, 10 Μαρτίου 2010

Αντικατοπτρισμοί

Στην Ερμιόνη
Φωτ: Ρίνα Λουμουσιώτη

ΔΗΜΟΣ ΕΡΜΙΟΝΗΣ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο Δήμος Ερμιόνης σε συνεργασία με την Ν.Ε.Λ.Ε. Ν.Α. Αργολίδας
διοργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :

«Οικοτεχνία – Χειροτεχνία»

(λαμπάδες, στεφάνια, κορνίζες, διακοσμητικά, κατασκευή εικόνων κ.λ.π)
• Τα σεμινάρια θα έχουν διάρκεια 75 ώρες και θα πραγματοποιηθούν στην αίθουσα του Καποδιστριακού Σχολείου.
• Για την ένταξη των εκπαιδευόμενων στο παραπάνω τμήμα επιμόρφωσης απαιτείται η συμπλήρωση της ειδικής αίτησης που υπάρχει στα γραφεία του Δήμου Ερμιόνης.
• Οι εκπαιδευόμενοι οι οποίοι θα ολοκληρώσουν με επιτυχία το επιμορφωτικό πρόγραμμα θα λάβουν «Πιστοποιητικό επιμόρφωσης».
• Για περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής απευθυνθείτε στο Δημαρχείο Ερμιόνης στο τηλέφωνο 2754360223.

Η πρώτη συνάντηση, για γνωριμία και την δημιουργία τμημάτων θα πραγματοποιηθεί στον προαναφερθέντα χώρο, τη Δευτέρα 15/03/2010 στις 16:30μμ.

Μάθαμε τι είναι το spread..

   Της Ρίνας Λουμουσιώτη

Οι καιροί γίναν δύσκολοι, νιώθουμε πως πρέπει να είμαστε σε  συνεχή επαγρύπνηση.
  Όσο κοιμηθήκαμε κοιμηθήκαμε..
  Όχι ότι τώρα που ξυπνάμε σιγά σιγά μπορούμε να σώσουμε πολλά, ας έχουμε όμως προσπαθήσει.
  Ας ξέρουμε τουλάχιστον ψάχνοντας για αλήθειες, όχι στα γνωστά και πληρωμένα ΜΜΕ, τα πως και τα γιατί φτάσαμε ως εδώ και ας αντισταθούμε.
  Βιώνουμε έναν πόλεμο με νέα όπλα, σύγχρονα .
  Πρέπει να τα μάθουμε.
  Ένα απ αυτά ,που τελευταία με αυτό μας πυροβολούν, είναι το spread.
  Ψάξαμε στο διαδίκτυο να βρούμε τις απαντήσεις από πιο ειδικούς και μάλλον τώρα ξέρουμε με τι όπλο έχουμε να κάνουμε.
  Spread λοιπόν είναι η διαφορά στην απόδοση δύο πραγμάτων. Στην προκειμένη περίπτωση που μας ενδιαφέρει, spread είναι η διαφορά μεταξύ των επιτοκίων που δανείζονται δύο χώρες. Για τα ελληνικά ομόλογα λοιπόν, με την έκδοση των οποίων δανείζεται η Ελλάδα, χρησιμοποιούνται ως μέτρο σύγκρισης τα γερμανικά ομόλογα, αφού η Γερμανία θεωρείται μια από τις πιο υγιείς οικονομίες στην ευρωζώνη.
  Η διαφορά των επιτοκίων που δανείζονται οι δύο αυτές χώρες είναι το spread. Δηλαδή αν δανείζεται η Γερμανία με ετήσιο επιτόκιο 3,50% κι εμείς με 6,50% τότε το spread είναι 6,50-3,50=3,00 ή 300 μονάδες βάσης.

  Όσο υποχωρεί το spread νικάμε , ενώ αν ανεβαίνει, χάνουμε.

Τρίτη, 9 Μαρτίου 2010

Πρωινό κάλεσμα..

                                           στα Μαντράκια


Φωτο Ρίνα Λουμουσιώτη

Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμιόνης Σάββατο 13-3-10 στις 6 μ.μ.


Επειδή ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος, δηλώστε τη συμμετοχή σας στα τηλέφωνα  2754022222  /  2754023806  και  2754032416 (απόγευμα 5.00-7.30)
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

Ελληνικό Όσκαρ για τη σφαγή των δελφινιών

Το «The Cove» (ο όρμος) του δικού μας Λούη Ψυχογιού, κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ. Πρόκειται για ένα οικολογικό θρίλερ που γυρίστηκε κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες στην ιαπωνική πόλη Taiji, όπου ακόμα και σήμερα συνεχίζεται καθημερινά η σφαγή εκατοντάδων δελφινιών. Ο Λούης Ψυχογιός για να μπορέσει να καταγράψει τη σφαγή των δελφινιών χρησιμοποίησε δύτες με υποβρύχιες κάμερες, ενώ έστησε ακόμα και κρυφές κάμερες στα δέντρα.Οι Ιάπωνες συνεχίζουν να σκοτώνουν δελφίνια με την δικαιολογία, ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφικής κουλτούρας τους. Η πραγματικότητα είναι, όμως, διαφορετική. Οι συντελεστές του «The Cove», επισημαίνουν, ότι ο βασικότερος λόγος που συνεχίζεται το κυνήγι των δελφινιών είναι για να τροφοδοτεί την βιομηχανία του θεάματος, δηλαδή, τα δελφινάρια, τα πάρκα και τους ζωολογικούς κήπους. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι κάτοικοι της πόλης Taiji πωλούν προς 146.000 δολάρια ένα ζωντανό δελφίνι και προς 500 δολάρια ένα δελφίνι που θα καταλήξει στην ψαραγορά… Συνολικά στην Ιαπωνία υπολογίζεται ότι σκοτώνονται κάθε χρόνο περισσότερα από 20.000 δελφίνια…

Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2010

Ημέρα γυναίκας

Γυρίζοντας απο τον σταμνά..

Κική Δημουλά Άγαλμα γυναίκας..

Όλοι σε λένε κατευθείαν άγαλμα,
εγώ σε προσφωνώ γυναίκα κατευθείαν.
Στολίζεις κάποιο πάρκο. Από μακριά εξαπατάς.
Θαρρεί κανείς πως έχεις ελαφρά ανακαθίσει
να θυμηθείς ένα ωραίο όνειρο που είδες,
πως παίρνεις φόρα να το ζήσεις.
Από κοντά ξεκαθαρίζει τ' όνειρο: δεμένα είναι πισθάγκωνα τα χέρια σου μ' ένα σκοινί μαρμάρινο
κι η στάση σου είναι η θέλησή σου κάτι να σε βοηθήσει να ξεφύγεις την αγωνία του αιχμαλώτου.
έτσι σε παραγγείλανε στο γλύπτη: αιχμάλωτη.
Δεν μπορείς ούτε μία βροχή να ζυγίσεις στο χέρι σου,
ούτε μία ελαφριά μαργαρίτα.
Δεμένα είναι τα μάτια σου.
Και δεν είν' το μάρμαρο μόνο ο Άργος.
Αν κάτι πήγαινε ν' αλλάξει στην πορεία των μαρμάρων,
αν άρχιζαν τ' αγάλματα αγώνες για ελευθερίες και ισότητες,
όπως οι δούλοι, οι νεκροί και το αισθημά μας,
εσύ θα πορευόσουνα μες στην κοσμογονία των μαρμάρων
με δεμένα πάλι τα χέρια, αιχμάλωτη.
Όλοι σε λένε κατευθείαν άγαλμα, εγώ σε λέω γυναίκα αμέσως.
όχι γιατί γυναίκα σε παρέδωσε στο μάρμαρο ο γλύπτης κι υπόσχονται οι γοφοί σου ευγονία αγαλμάτων, καλή σοδειά ακινησίας.
Για τα δεμένα χέρια σου, που έχεις όσους πολλούς αιώνες σε γνωρίζω, σε λέω γυναίκα.
Σε λέω γυναίκα γιατί είσαι αιχμάλωτη.

Γυναίκες, της Λευκής Μολφέση

Υπάρχουν γυναίκες που φοράνε την ομορφιά τους σαν πένθος, γυναίκες φωτεινές και σκιασμένες, διπλά δρεπάνια της αψίδας, με το παιδί ασάλευτο στα σταυρωμένα χέρια. Άλλες είναι χάρτινες, στοιχειά νηπιαγωγείων, άλλες πάλι, ζωγραφιές με κιμωλία, όρθια τα μαλλιά και μεγάλη μαύρη τσάντα. Υπάρχουν γυναίκες ακροκέραμα ανάμεσα στις άλλες, γυναίκες με το μακρύ λαιμό, το χείλος της κανάτας, άλλες που είναι ωδικά πτηνά κι άλλες που είναι χήνες. Υπάρχουν γυναίκες που τις φωνάζει ο φονιάς να βγάλουν τον θάνατο περίπατο μες στ' αραιό το δάσος. Υπάρχουν γυναίκες που τις φωνάζει το παιδί Μαμά και αυτές δεν απαντάνε... Υπάρχουν γυναίκες που κάθε τρίχα της κεφαλής τους είναι κι ένας όρκος. Είναι εκείνες που σέβονται το όνομα τους. Κι οι άλλες που το εξευτελίζουν, εκείνες που με τα χρόνια βαραίνουν, κι οι άλλες που ξεφτίζουν, εκείνες που στέκουν στο κήπο ρόδινες σαν τη μυγδαλιά, εκείνες που άγρια χόρτα γεμίζουν, εκείνες που χάνουν το φως τους, εκείνες που απ' τον καημό λυγίζουν, εκείνες που κλωτσάει ο θάνατος από μικρά παιδιά. Εκείνες που κλείνουν μια τελευταία φορά το παράθυρο και καθαρίζουν μια τελευταία φορά το σπίτι και ταΐζουν τον σκύλο μια τελευταία φορά και μας αφήνουν δίχως να πούνε λέξη, έτσι σκληρά και μαγικά, σαν το κερί που κρατάς στο χέρι και σου σβήνει

Κυριακή, 7 Μαρτίου 2010

Εκεί, στα καταφύγια μας




 Σήμερα στις κοντινές μας βουνοπλαγιές ..Στην ομορφιά και στο μεγαλείο της απλότητας…
Μια γυναίκα να μαζεύει χόρτα. Εκεί, στα καταφύγια μας, για να μην αφήσουμε την καταχνιά της ψυχής και τον φόβο για το αύριο,  να απλώνεται στην κάθε μέρα μας.

Φωτ:  Ρίνα Λουμουσιώτη