Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Eπιβίβαση σε πλοίο στην Κίμωλο με ανέμους 9 μποφόρ


Εικόνες που προκαλούν σοκ κατέγραψε ερασιτεχνικό βίντεο την ώρα που το οχηματαγωγό πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής» προσπαθεί να προσεγγίσει το λιμάνι της Κιμώλου με τους ανένους να φτάνουν τα 9 μποφόρ.
Ο καπετάνιος κατάφερε με αρωγούς τους λιμενικούς να «δέσει» και τότε είναι που ξεκινά το θρίλερ. Αυτοκίνητα και φορτηγά και κάτοικοι αποβιβάζονται και επιβιβάζονται την ώρα που τα κύματα χτυπούν την αποβάθρα.
Το συγκεκριμένο βίντεο, όπως γράφει το NewsAuto.gr  έχει κάνει το γύρο του κόσμου, με τις εικόνες να προβάλλονται σε πολλά μέσα μαζικής ενημέρωσης του εξωτερικού.
Πάντως όπως λένε οι κάτοικοι η εικόνα αυτή είναι σύνηθες στα μικρά και σε πολλές περιπτώσεις ακατάλληλα λιμάνια των νησιών.

Πηγή:  iefimerida.gr

Κουρνιαχτός στα Δίδυμα

Φωτιά εκδηλώθηκε την νύχτα στην χωματερή στον Σταυρό.
Οι καπνοί, σε συνδυασμό με την άπνοια, γέμισαν τον κάμπο δημιουργώντας κατάσταση αποπνικτική!
Ελπίζω ο Δήμος μας να μην περιοριστεί, ως Πόντιος Πιλάτος στην αποστολή επιστολής, τα δικά του σκουπίδια καίγονται εκεί.
Ελπίζω και τα όσα έγραψε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Τσαμαδός να ισχύσουν στην πράξη, να μην ισχύουν τα όσα έγραψα και να μην του φταίει και αυτουνού ο …. Κούστας.
Θα επανέλθω.
villadidimo

ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΚΚΑ


ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ
ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΚΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΜΙΟΝΗΣ
H Πολιτιστική Ομάδα του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου σε συνεργασία με το Μουσικό Σύλλογο Ερμιόνης διοργανώνει μουσική βραδιά με τον τραγουδιστή Βασίλη Λέκκα και την ορχήστρα του Μουσικού Συλλόγου.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 31-3-2013, ώρα 20:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου.
Κρατήσεις θέσεων: κα. Βάθη Χαρά, τηλ.  6944371107

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΦΥΡΗΣ: Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΑΕΡ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ

Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΑΕΡ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ


ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς
Πρόεδρο Κα Αλεβίζου και Μέλη  Δ.Σ. ΔΕΥΑΕΡ

ΚΟΙΝ.
Δήμαρχο Ερμιονίδας  κ. Καμιζή Δημ.
Πρόεδρο και  Μέλη Δ.Σ. Δήμου Ερμιονίδας

Πληροφορηθήκαμε από το Δημοτικό Σύμβουλο και εκπρόσωπο της παράταξης μας στο Δ.Σ της ΔΕΥΑΕΡ κ. Αποστόλου Παναγιώτη, ότι έχετε ενημερωθεί επανειλημμένως από τον Αύγουστο του 2012 για δύο βλάβες του κεντρικού δικτύου παροχής νερού, και εφόσον δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση αναγκάστηκε να ενημερώσει προ τριμήνου τον Δήμαρχο κ. Καμιζή.
Οι βλάβες αυτές  βρίσκονται η μεν πρώτη εκατό μέτρα από την διασταύρωση  του επαρχιακό δρόμο Τραχιάς – Κρανιδίου με τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο του οικισμού της Πελεή και η δεύτερη πριν την είσοδο του οικισμού .
Η καθυστέρηση της αποκατάστασης  των βλαβών από την ΔΕΥΑΕΡ δημιουργεί τα παρακάτω προβλήματα.
1) την απώλεια νερού επί οκτώ συνεχείς μήνες, όταν μάλιστα οι βλάβες βρίσκονται στο κεντρικό αγωγό και μεταφέρουν νερό από δύο μισθωμένες γεωτρήσεις
( Παπαθανασίου και Θηβαίου)  και μία Δημοτική γεώτρηση.
2) Τα χρήματα για το νερό που χάνεται το πληρώνουν οι Δημότες χωρίς να το καταναλώνουν.
3) Η συνεχής ροή των υδάτων έχει καταστρέψει το οδόστρωμα και έχει δημιουργήσει καθίζηση σε αρκετά σημεία, με αποτέλεσμα να καθίσταται  επικίνδυνη η διέλευση των οχημάτων.
4) Η συνεχιζόμενη κατάσταση προκαλεί   τις διαμαρτυρίες των διερχομένων και των κτηνοτρόφων που εξυπηρετούνται από αυτό το δρόμο (κάτοικοι Πελεή αγρότες κτηνοτρόφοι και επισκέπτες της Μονής Αυγού)  καθώς και των ιδιοκτητών των αγροτεμαχίων  που γειτνιάζουν με τα σημεία των βλαβών.
5) Εκτός από το κόστος   του νερού που χάνεται οι δημότες επιβαρύνονται την κατανάλωση  ρεύματος από την συνεχή λειτουργία των μοτέρς και τα έξοδα συντήρησης τους.
6) Η μη αποκατάσταση επί μήνες των βλαβών έχει δημιουργήσει εστίες μόλυνσης  που διοχετεύονται στο κεντρικό δίκτυο πλήρωσης της κεντρικής δεξαμενής που υδρεύει τα Δίδυμα και τον οικισμό της Πελεής.
Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι εκτός των  ανωτέρω επισημάνσεων, η καταστροφή του δρόμου εγκυμονεί  κινδύνους για ατύχημα  και καθιστά υπεύθυνο το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΕΡ και όχι μόνο την Πρόεδρο της κ. Αλεβίζου η οποία συνεχίζει να αδιαφορεί, παρ΄ όλες τις επίμονες και συνεχείς οχλήσεις του Δημοτικού Συμβούλου και Μέλους της ΔΕΥΑΕΡ, κ. Αποστόλου Παναγιώτη

Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ της
ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
και ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΥ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ   ΣΦΥΡΗΣ

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ


εναλλακτικές πρακτικές εκπαίδευσης και αντισυμβατικά σχολεία

Προτείνει η Έλλη Βασιλάκη


Απαγόρευση ψεκασμών μέχρι και τα μέσα Μαίου ζητά ο Σύλλογος Επαγγελματιών Μελισσοκόμων

 
Την απαγόρευση ψεκασμών μέχρι και τα μέσα Μαίου κυρίως στα εσπεριδοειδή, λόγω της έναρξης της ανθοφορίας ζητά με επιστολή του ο Σύλλογος Επαγγελματιών Μελισσοκόμων Αρκαδίας- Μεσσηνίας. Κυρίως η απαγόρευση αφορά στο Νομό Αργολίδας όπου υπάρχουν οι μεγαλύτερες εκτάσεις με εσπεριδοειδή και συρρέουν μελισσοσμήνη από όλα τα μέρη της Πελοποννήσου.

Οι οδηγίες που δίνονται είναι για την φυτοπροστασία των καλλιεργειών όπου δεν είναι εφικτή η απαγόρευση ψεκασμών, να γίνονται από την καθ’ ύλη αρμόδια υπηρεσία δηλαδή τη ΔΑΟΚ της Π.Ε. Αργολίδας, συστάσεις για την εφαρμογή των απολύτως αναγκαίων επεμβάσεων, με προτεινόμενα σκευάσματα που σύμφωνα με τη σήμανση της ετικέτας τους, δεν είναι επικίνδυνα ή τοξικά για τις μέλισσες, με την προϋπόθεση σχολαστικής τήρησης των οδηγιών χρήσης, των υποδεικνυόμενων περιορισμών ή και απαγορεύσεων.

Επίσης ζητείται οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΠΕ Αργολίδας να ενημερώσουν έγκαιρα τους μελισσοκόμους προκειμένου αυτοί να απομακρύνουν τα μελισσοσμήνη τους από τις ευρισκόμενες σε φάση ανθοφορίας, καλλιέργειες εσπεριδοειδών, σε περίπτωση ανωτέρας ανάγκης εφαρμογής ψεκασμών.Μάλιστα μετά από την επιστολή του Συλλόγου και στον Αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας Παναγιώτη Αλευρά ζητείται από τον Αντιπεριφεριφερειάρχη Αργολίδας Τάσο Χειβιδόπουλο « Λόγω της σημαντικής οικονομικής διάστασης που ενέχει ο κλάδος της μελισσοκομίας για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, αλλά και εκ του γεγονότος της θετικής συνέργειας που υπάρχει ανάμεσα στη δραστηριοποίηση στον κλάδο της μελισσοκομίας και την παραγωγή εσπεριδοειδών ως απόρροια του σπουδαίου ρόλου των μελισσών στην καρπόδεση, ζητάμε να επιληφθείτε άμεσα του θέματος».

λίγο πριν ξημερώσει στην Ερμιόνη






















Φωτογραφία του Τίμου Μποζίκη

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Οι καλύτερες εικόνες για καθένα πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος

Οι καλύτερες φωτογραφίες που έχουν βγει για καθένα από τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Υποδεχτείτε τους γείτονές μας.
Ερμής
Η φωτογραφία βγήκε από το διαστημόπλοιο Messenger της NASA, στις 22 Φεβρουαρίου 2013. 
mercury980
NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Carnegie Institution of Washington
________
Αφροδίτη
Η φωτογραφία τραβήχτηκε το 1996 κατά τη διάρκεια της αποστολής του "Μαγγελάνου", επίσης γνωστού ως Venus Radar Mapper . Ήταν σε τροχιά από το 1989, αλλά αυτό το πλάνο είναι ένα από τα καλύτερα από το μακρύ του ταξίδι . Τα σκοτεινά σημεία σε όλο τον πλανήτη είναι από πτώσεις μετεωριτών και το μεγάλο φωτισμένο τμήμα ακριβώς στο κέντρο είναι το  Ovda Regio, μια τεράστια οροσειρά. 
venus980
NASA/JPL
________
Γη
40 χρόνια μετά την περίφημη φωτογραφία "Blue Marble" την εικόνα που έδειξε στον κόσμο πως  μοιάζει από μακριά ο πλανήτης μας, η NASA κυκλοφόρησε αυτή την ενημερωμένη έκδοσή της, που τραβήχτηκε από το δορυφόρο Suomi NPP. 
marblelarge

Εκλογές για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. του Εμπορικού&Επαγγελματικού συλλόγου Ερμιόνης

''Έκκληση για ενότητα απο τα παλιότερα μέλη, πρώτος σε ψήφους ο 23χρονος Αργύρης Τζιέρης. Ευχάριστη έκπληξη η συμμετοχή νέων επαγγελματιών στο νέο Δ.Σ.''

Ρεπορτάζ για το eikonoskopionews: Μίλτος Ιωαννίδης
"Μετά απο χρόνια και εν μέσω μιας οξύτατης οικονομικής κρίσης που πλήττει όλους μας, ενεργοποιούμε ξανά τον σύλλογό μας για την προστασία των κοινών μας συμφερόντων. Μας περιμένει πολλή δουλειά. Είμαστε όλοι μαζί και ενωμένοι".
Τα παραπάνω λόγια που μας είπε επαγγελματίας της Ερμιόνης, ήταν χαρακτηριστικά του κλίματος που επικρατούσε το βράδυ της Τετάρτης 27/3 στην καφετέρια "Ερωδιός" στο περιθώριο των εκλογικών διαδικασιών για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. που θα αναλάβει να ενεργοποιήσει έπειτα απο 6 χρόνια τον εμπορικό και επαγγελματικό σύλλογο Ερμιόνης, τελευταίος πρόεδρος του οποίου ήταν ο κ. Δημαράκης Δ.
Παρά τις όποιες αψιμαχίες που δημιουργήθηκαν και μολονότι χρειάστηκε να γίνουν 3 συγκεντρώσεις προκειμένου να βρεθεί μια "φόρμουλα συνεννόησης", τα παλιά

Smart Islands: Η Ύδρα πρώτη έξυπνη τηλεματική εφαρμογή της Μεσογείου

Με την Αρχόντισσα Ύδρα ξεκίνησαν Οι Τηλεματικές εφαρμογές του Ευρωπαϊκού Προγράμματος SMART-ISLANDS.
 Η Ύδρα είναι πλέον Δωρεάν διαθέσιμη σε όλους τους επισκέπτες και επιχειρηματίες του νησιού μας.
Διαθέσιμη για κάθε πληροφορία του νησιού, θέσεις θέας, ζωντανές κάμερες, τρισδιάστατες φωτογραφίες, εφαρμογές Τηλεϊατρικής και ότι άλλο υπάρχει στο χώρο της Τηλεματικής.
Υπεύθυνο για την Συλλογή στοιχείων από όλα τα ελληνικά νησιά πού θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα είναι Το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών και την όλη διαδικασία συλλογής επέβλεπε προσωπικά ο Πρόεδρος του ΕΔΜΝ Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου.
Η όλη εφαρμογή είναι αμφίδρομη και θα ανανεώνεται – εμπλουτίζεται συνεχώς.
Με μεγάλη μας χαρά σας ενημερώνουμε ότι το Smart -Hydra app είναι τώρα διαθέσιμο στην ταμπλέτα σας.
Το Smart-Hydra προσφέρει ένα πλήρες σύστημα ακριβής πληροφορίας για το μοναδικό νησί μας. Σύστημα πού βασίζεται σε τρισδιάστατη πλατφόρμα.
Το Smart-Hydra είναι μία δωρεάν εφαρμογή για πολυμέσα iPad και Android App που παρέχει τις πληροφορίες για το ταξίδι, τη στέγαση, την ψυχαγωγία, τον ελεύθερο χρόνο, την ιστορία, τον καιρό, την υγεία, τα δημόσια ζητήματα, και πολλά άλλα.

Δημοτικές και Τοπικές Κοινότητες

Τα παράδοξα, έξω από την ιστορική έννοια της Κοινότητας

Του Βασίλη Γκάτσου
Η μέχρι εδώ πορεία του Καποδιστριακού Δήμου και της μετεξέλιξης του σε Καλλικράτειο έδειξε ότι πρόκειται για ένα διοικητικό σύστημα με κυκεώνα αρμοδιοτήτων που κάθεται πάνω στις Κοινότητές μας και τις συμπιέζει στο απλό ρόλο του εισηγητή προς τον Δήμο.
Το κύριο χαρακτηριστικό είναι ότι η παλιά Κοινότητα χάνει την κυριαρχία στο έδαφός της, που είναι και το πλέον σημαντικό, οπότε ο Δήμος έχει την δυνατότητα να το εκμεταλλεύεται όχι για την Κοινότητα, αλλά υπέρ άλλης Κοινότητας, υπέρ ξένων συμφερόντων, υπέρ τάχατες του κοινού συμφέροντος του Καλλικράτειου. Αυτό έγινε στον τόπο μας με τα σκουπίδια και τη δημιουργία του αίσχους του Σταυρού, αυτό γίνεται με το νερό, αυτό γίνεται με τις ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά. Περιέργως επιλέγονται από τον Καλλικράτειο «οι κατάλληλοι χώροι» παλιών Κοινοτήτων έξω από κάθε έννοια ισοκατανομής των βαρών και των ωφελημάτων.
Από πολιτική άποψη ο Καλλικράτειος Δήμος με τα ΝΠΔΔ και τις άλλες αρμοδιότητές του, καθώς και με τα δορυφορικά συστήματα των τοπικών και δημοτικών Κοινοτήτων καταφέρνει να δημιουργεί μία στρατιά υποψηφίων, περίπου το 1/3 των κατοίκων και άλλη μία στρατιά δημοτών που θα συμμετέχουν σε επιτροπές κ.λ.π. Μία περιοχή 10000 μονίμων κατοίκων απόκτησε ένας μηχανισμό παραγωγής αντιπροσώπων πάρα πολύ μεγάλο, όπου τελικά χάνει η μάνα το παιδί και παιδί την μάνα. Και επειδή η εκλογή είναι αριστοκρατικό σύστημα, δηλαδή η εκλογή των αρίστων, τελικά ... λόγω πολυκοσμίας μόνο των αρίστων δεν είναι, αλλά των ατομικών και οικογενειακών συμφερόντων, των προσωπικών φιλοδοξιών και της κενής παρουσίας. Η πλέρια δημοκρατία, η μαζική δημοκρατία στην κορύφωση της. Μνημείο... επιπέδου γνώσεως και επιχειρημάτων, η απόφαση ΝΠΔΔ για την γλίστρα των Μαντρακίων, όπου φυσικά η τοπική κοινότητα Ερμιόνης δεν έχει κανένα λόγο.
Ένα από τα παράδοξα του Καλλικράτη:
Ας πούμε ότι στις εκλογές καταβαίνουν οι υπάρχουσες παρατάξεις και έχουμε τα ίδια αποτελέσματα στον Δήμο, δηλαδή βγαίνει η σημερινή πλειοψηφία. Όμως η Τοπική Κοινότητα Διδύμων (υποθετικό το παράδειγμα) άκρως δυσαρεστημένη συμφωνεί να

ΟΙ ΜΠΑΛΑΝΤΕΣ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ ΣΥΝΑΝΤΟΥΝ ΤΙΣ ΜΠΑΛΑΝΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ

ethnosimo

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Οι μπαλάντες του Ρομαντισμού συναντούν τις μπαλάντες του Κόσμου
To Σάββατο 30 Μαρτίου 2013, στις 19.30 το απόγευμα στην αίθουσα του Βουλευτικού ,το Δημοτικό Ωδείο “Κ.Νόνης” του ΔΟΠΠΑΤ Ναυπλίου και το ORFEUS TRIO θα παρουσιάσουν το πρόγραμμα  «Οι μπαλάντες του Ρομαντισμού συναντούν τις μπαλάντες του Κόσμου»
Στο πρώτο μέρος θ' ακουστούν έργα των: Schubert, Chopin, Mendelshon, Liszt, Satie, Piazzolla, Ginastera 
 
Στο δεύτερο μέρος θ' ακουστούν παραδοσιακά έργα από Ελλάδα, Ρωσία, Αρμενία, Περσία (γραμμένο και αφιερωμένο από τον Safa Shachidi στο Τρίο)
Το ORFEUS TRIO το απαρτίζουν τρεις μουσικοί από τρεις διαφορετικές χώρες και δύο διαφορετικές σχολές.
Γιούλα Ζωγράφου - Ελλάδα : πιάνο (κλασική γερμανική Σχολή)
Reiner Witzel- Γερμανία: σαξόφωνο, φλάουτο (τζαζ)
Ludmilla Witzel- Ρωσία : τσέλλο (κλασική ρωσική Σχολή)
Από το 1998 παίζουν μαζί διάφορα είδη μουσικής με πρωταρχική επιλογή την ελληνική μουσική και έχουν δώσει συναυλίες στη χώρας μας αλλά και σε Γερμανία, Βέλγιο, Αυστρία, Γαλλία, Αίγυπτο κ.ά
27/03/2013

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

δημοτικά τέλη

Της Έλλης Βασιλάκη
τα μειώνουν

Κόρινθος

Στην Κόρινθο θεσπίστηκαν ήδη ειδικά μειωμένα τιμολόγια σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ, ανάπηροι πολέμου κλπ), ενώ εγκρίθηκε και το νέο τιμολόγιο Ύδρευσης και Αποχέτευσης. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, επέρχονται σημαντικές μειώσεις στο σύνολο των καταναλωτών, η συντριπτική μειοψηφία των οποίων (73% των νοικοκυριών) θα λάβει μειωμένους λογαριασμούς , που θα φθάνουν μέχρι και το 10%. Όμως και οι υπόλοιποι καταναλωτές θα δουν μειώσεις στους λογαριασμούς τους που θα είναι της τάξης του 3%.

και Ναύπλιο

Αναλογιζόμενο τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στα νοικοκυριά, το δημοτικό συμβούλιο Ναυπλιέων αποφάσισε να προβεί στη μείωση των δημοτικών τελών.
Mε στραμμένο το βλέμμα ιδιαίτερα στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, αποφασίσθηκε η απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη, για τα άτομα με αναπηρίες, τους τρίτεκνους και πολύτεκνους του δήμου καθώς και απαλλαγή για έναν χρόνο όλων των νέων επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια του δήμου Ναυπλίου.
Η απόφαση του δήμου Ναυπλιέων αναμένεται να ανακουφίσει χιλιάδες πολίτες οι οποίοι καθημερινά βλέπουν τα έσοδά τους να μειώνονται και να μην επαρκούν για να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες.
Ο δήμαρχος Ναυπλιέων Δημήτρης Κωστούρος για την απόφαση αυτή σημείωσε:
«Θέλουμε ένα δήμο ζωντανό και είμαστε υποχρεωμένοι, ως δημοτική αρχή, να βρούμε λύσεις. Κάνουμε ό,τι μπορούμε προκειμένου να τονώσουμε την επιχειρηματικότητα και μέσα από αυτήν να στηρίξουμε την αγορά, να τονώνουμε την κίνηση, να συμβάλουμε στην τουριστική ανάπτυξη και να αμβλύνουμε την ανεργία, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.
 Δίνουμε κίνητρα στους νέους επαγγελματίες να τολμήσουν και να δραστηριοποιηθούν στον τόπο μας. Στεκόμαστε δίπλα στην τρίτεκνη και πολύτεκνη οικογένεια, που αποτελεί στολίδι που κοσμεί τον θεσμό της ελληνικής οικογένειας. Στις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν, οι πολύτεκνες οικογένειες έχουν ανάγκες και υποχρεώσεις που αδυνατούν οι περισσότερες ν' αντεπεξέλθουν και είμαστε υποχρεωμένοι να σταθούμε δίπλα τους. Με την απόφαση αυτή ο δήμος θα συμβάλει ώστε να υπάρξει ουσιαστική βοήθεια και ανακούφιση σ' αυτούς τους ανθρώπους».
moriasnow, protothema

Ελένη Αντωνιάδου


Η Ελένη Αντωνιάδου αναδείχτηκε «γυναίκα της χρονιάς» και βραβεύτηκε σε ειδική τελετή στο Λονδίνο για το ερευνητικό της έργο στα «2013 FDM Everywoman In Technology Awards».
Η Ελένη Αντωνιάδου ασχολείται με τις επιστήμες της ζωής, τις νανοεπιστήμες και την αναγεννητική ιατρική. Είναι από τους επιστήμονες που πιστεύουν ότι στο κοντινό μέλλον θα μπορούν να αναπτύσσονται ζωτικά όργανα από τα κύτταρα των ίδιων των ασθενών που χρειάζονται μοσχεύματα και τα οποία ο οργανισμός θα έχει λιγότερες πιθανότητες να απορρίψει.
Η ίδια πρωτοπορεί στην τεχνολογία της αναγεννητικής ιατρικής - που έχει φτάσει πλέον σε σημείο να επιτρέπει τη μελέτη της μεταμόσχευσης οργάνων χωρίς να υπάρχουν δωρητές - ενώ είναι συνιδρυτής της εταιρείας «Transplants Without Donors LLC» που δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο τομέα.
Το ενδιαφέρον της για την εξερεύνηση του διαστήματος την οδήγησε στη NASA, όπου διερευνά την επίδραση της ακτινοβολίας στο νευρικό σύστημα, προκειμένου να προστατεύσει τους αστροναύτες ενώ αυτοί ταξιδεύουν στο διάστημα.
πηγή 
πηγή φωτογραφίας:about.me/eleni.antoniadou 

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Το πλύσιμο των ρούχων στο Κρόθι


Η Ανθούλα Λαζαρίδου –Δουρούκου συνεχίζοντας το ζωγραφικό της έργο μας παραχώρησε τον πιο πρόσφατο πίνακά της με θέμα: «Γυναίκες στην πηγή στο Κρόθι πλένουν» και σας τον παρουσιάζουμε.


Είναι γεγονός πως οι συνεχόμενες αλλαγές του τοπίου στην τοποθεσία αυτή και οι επικείμενες μεταβολές χρήσης του χώρου σε marina μάς ώθησαν στη συλλογή μαρτυριών από την οικονομική και κοινωνική ζωή των κατοίκων της κωμόπολής μας με σκοπό τη διάσωσή τους. Επισκεφθήκαμε την κ. Ανθούλα η οποία, με αφορμή το έργο της, πρόθυμα μας πληροφόρησε για τα βιώματά της και για άλλες μαρτυρίες που την ενέπνευσαν. 

Το πλύσιμο  των ρούχων στο Κρόθι

Άλλοτε το νερό στην Ερμιόνη, όπως και σε όλα τα χωριά, ήταν δυσεύρετο και δεν υπήρχε υδραγωγείο για να μεταφέρεται στα σπίτια. Οι γυναίκες ήταν υποχρεωμένες κάθε μέρα να το μεταφέρουν με τη στάμνα στον ώμο από το πηγάδι, που ήταν έξω από την Ερμιόνη. Αυτό όμως  δεν αρκούσε  παρά μόνο για να πιουν  και να μαγειρέψουν, αφού οι οικογένειες είχαν πολλά μέλη και η λάτρα ήταν μεγάλη. Για το πλύσιμο των ρούχων και μάλιστα των μεγάλων κομματιών, τις κουρελούδες, τα σκεπάσματα κ.ά., οι νοικοκυρές είχαν βρει άλλο τόπο, την πηγή με το γλυκό νερό στο Κρόθι. Ίσως και η ονομασία Κρόθι (αρβανίτικη) αυτό να σημαίνει, δηλαδή το Κρόι-Κρόθι από τη λέξη ροή (εκροή)*.

 Έτσι για πολλά χρόνια,  από εκατoνταετίες, το Κρόθι, το βουνό που υψώνεται στη βορινή πλευρά της Ερμιόνης ήταν ο τόπος όπου οι γυναίκες έπλεναν τα ρούχα του νοικοκυριού τους. Μια πηγή που ξεκινούσε από ψηλά, από μια χαράδρα πήγαινε το νερό κατευθείαν στη θάλασσα. Εκεί ήταν οι λεγόμενες «πλύστρες», το πλυντήριο ρούχων, όπως θα λέγαμε σήμερα, ένας τόπος ανάμεσα στα βράχια όπου απόθεταν  οι νοικοκυρές τα ρούχα που είχαν για πλύσιμο  κυρίως κουβέρτες, κιλίμια, χράμια και κουρελούδες. Κάποιες έκαναν αυτή τη δουλειά για επάγγελμα και έπλεναν για λογαριασμό εκείνων που δεν μπορούσαν να πάνε. Είχαν μάθει  λοιπόν οι γυναίκες να εκμεταλλεύονται έξυπνα και αποτελεσματικά από τη μια το καλό νερό  του τόπου αυτού και  από την άλλη τη θάλασσα για πλύσιμο και ξέβγαλμα.  Με τον καιρό κατασκευάστηκε και ένα στέγαστρο για να τις προστατεύει από τον ήλιο το καλοκαίρι και από τη βροχή το χειμώνα. Κατά τη μαρτυρία ενός παλιού ψαρά, από μια βόμβα, στον Πόλεμο του ‘40 καταστράφηκε το στέγαστρο αυτό. 
Η μεταφορά στο Κρόθι ήταν μια μεγάλη διαδικασία που παρά το μόχθο της περιείχε και μια  κοινωνική εκτόνωση με την παρουσία των γυναικών για μια τελείως γυναικεία δουλειά. Οι Ερμιονίτισσες άξιες και εφευρετικές, ξεκινούσαν με κέφι και σε παρέες, νέες και ηλικιωμένες. Διάλεγαν  μέρες που δεν έβρεχε, που θα είχε ήλιο για να μπορούν να στεγνώσουν τα ρούχα και ξεκινούσαν για  το καθιερωμένο πια πλύσιμο. Τα ρούχα τα φόρτωναν στον ώμο και τα κρατούσαν με δυο λουριά. Αν είχαν ζώα, γαϊδουράκια ή μουλάρια, τότε ήταν πιο εύκολη η μεταφορά. Περπατούσαν μια μεγάλη απόσταση, πάνω από ένα χιλιόμετρο και για όσες έμεναν στα Μαντράκια ή στους Μύλους, ήταν ακόμη πιο μακριά. Άλλες πάλι τα μετέφεραν με τη βοήθεια των θαλασσινών αντρών,  που τα φόρτωναν στις βάρκες τους.
  Τα ρούχα τους έπρεπε να γίνουν λευκά και να είναι αφράτα. Γι’ αυτό δεν αρκούσε το καλό νερό. Χρειάζονταν και  καθαριστικό, το απορρυπαντικό της εποχής, που ήταν  τότε ο πηλός. Ήταν ένα ορυκτό  που το έφερναν με τα καΐκια τους από τα κυκλαδονήσια Μήλο και Κίμωλο, ο καπετάν Αποστόλης Κατσογιώργης, ο μπάρμπα Γιώργης Τέσης κ.ά. Οι γυναίκες  το προμηθεύονταν από το εμπορικό του κυρ Γιώργου του Μπουρνάκη, κάτω στο Λιμάνι και πουλιόταν σαν το σαπούνι.
Φρόντιζαν να φτάσουν νωρίς το πρωί για να προλάβουν να γίνουν όλα, πλύσιμο, άπλωμα και στέγνωμα μέχρι το απόγευμα. Είχε κόπο αλλά το γλεντούσαν οι κοπέλες, με αστεία, πειράγματα, τραγούδια. Συμπαρασύρονταν και οι ηλικιωμένες και  έτσι ξεχνιόταν η κούραση.
Οι φωνές,  τα γέλια, τα τραγούδια και το ρυθμικό γκαπ γκουπ από τον κόπανο, το κύριο εργαλείο καθαρισμού, ακούγονταν σε  όλο το χωριό. Αν ρωτήσετε παλιούς θα θυμούνται να σας πουν γι’ αυτούς τους χαρακτηριστικούς ήχους που αντηχούσαν και πληροφορούσαν πως στην απέναντι ακτή οι γυναίκες δούλευαν. 
Όταν έφτανε το μεσημέρι κάθονταν απόμερα στη σκιά του Άγιου Μηνά, του εξωκκλησιού που στέκεται ανάμεσα στα ευκάλυπτα και τους θάμνους στην πλαγιά του βουνού  και παίρνανε το κολατσιό τους τραγουδώντας. Τα ρούχα πεντακάθαρα στεγνώνανε απλωμένα στα βράχια και στους φουντωτούς θάμνους από τα βένια που υπάρχουν και σήμερα άφθονα στο Κρόθι. Τα πιο χοντρά και βαριά ρούχα, που θέλανε πιο πολύ χρόνο, τα άφηναν απλωμένα μέχρι το σούρουπο.  Το μάζεμά τους ήταν η τελευταία πράξη  πριν την αναχώρηση. 

Ολοκάθαρα και μυρωδάτα, διπλωμένα με τη σχολαστική φροντίδα της νοικοκυροσύνης τους τα φόρτωναν πάλι και ξεκινούσαν αργά το απόγευμα για το ταξίδι της επιστροφής.
Αυτός ο τρόπος πλυσίματος εγκαταλείφθηκε σιγά σιγά, όταν ήρθε το νερό στις γωνίες  στους δρόμους  με τις κοινοτικές βρύσες και μετά στα σπίτια. Το χωριό έμπαινε πια στην τεχνολογική πρόοδο. Λένε πως μια πολύ επαναστατική εφεύρεση του 20ου αιώνα ήταν το πλυντήριο ρούχων, αφού απελευθέρωσε πολύ χρόνο από τη ζωή της γυναίκας.
Κάποιες, ωστόσο, γυναίκες κράτησαν αυτή τη συνήθεια  περίπου  μέχρι το 1970.(Τη συγκεκριμένη μαρτυρία την έχουμε από την κυρία Χάιδω Αγγελή και με πολλή αγάπη την καταγράψαμε για να τη διασώσουμε).

Έτσι κάποτε εφάρμοζαν οι γυναίκες τις δικές τους τεχνικές, τη δική τους πείρα και τις συνταγές που ήξεραν από τις γιαγιάδες και πολλές γενιές πιο πίσω. Σήμερα ψάχνουμε να  τις ανακαλύψουμε και τις επαναφέρουμε γιατί προέρχονται από γνήσια υλικά της φύσης. Δυο από αυτές, για τα μαλλιά, ήταν οι παρακάτω: για να γίνουν τα μαλλιά μαύρα και λαμπερά χρειάζονται  νερό από βρασμένα φύλλα καρυδιάς και για ανοιχτόχρωμα ή ξανθά  από χαμομήλι. Και τα δύο  στο ξέβγαλμα των μαλλιών.
«Τώρα όλο αυτό φαίνεται σαν παραμύθι αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό από  όσα έχω ζήσει και από άλλες γνήσιες μαρτυρίες».

Οι μαρτυρίες είναι της Ανθούλας Λαζαρίδου – Δουρούκου.
Τη μεταγραφή σε κείμενο επεξεργάστηκε η  Μυρσίνη Σαμαρά.

Για να δημιουργήσουμε μια συλλογική αφήγηση σχετικά με διάφορες πτυχές της ζωής των κατοίκων της Ερμιόνης, ευπρόσδεκτα θα δεχτούμε και άλλες αφηγήσεις ή μαρτυρίες.
*  Προκύπτει από την αναζήτηση σε Αλβανικά τοπωνύμια, όπου βρήκαμε την ένδειξη Κρόθι (βρύση) και Κρόθι (Κρόι).

Φωτογραφίες:
-"Πλυντήριο Ερμιόνης μιας περασμένης εποχής" πίνακας της      Ανθούλας Λαζαρίδου Δουρούκου.
-Ότι απόμεινε.
-Απόγευμα,  για τις κοπέλες οι κόποι ξεχνιούνται στο δρόμο της επιστροφής. 
-Νερό από τις βρύσες στις γωνίες, η Καλομοίρα και η Ρινούλα  Λουμουσιώτη, από το αρχείο της οικογένειας Θεόδωρου και Καλομοίρας Λουμουσιώτη. 

Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Ερμιόνης

Ανοιχτή συνέλευση ΣΥΡΙΖΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ


Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

Ελεύθεροι Κατακτημένοι




Δεν θα πω για τους άλλους. Λίγο με ενδιαφέρει η ποιότητα και η στάση τους σε τέτοιες στιγμές. Ούτε και περίμενα καλύτερη αντιμετώπιση. Όσο και να τους βρίσω, χαϊδεύω τα αυτιά μας και τίποτα δεν αλλάζει. Θα πω για εμάς, και συγχωρήστε με:
Έρχεται η μέρα που η μάσκα τραβιέται βίαια. Η μέρα που το αληθινό μας πρόσωπο φανερώνεται, θέλουμε-δεν θέλουμε, αφτιασίδωτο και τρομακτικά αληθινό. Πρέπει να το κοιτάξουμε, είναι θέμα ζωής και θανάτου. Πρέπει να το ρωτήσουμε, να μας πει ποιοι είμαστε. Γιατί μόνο αυτό γνωρίζει.
Γυρνάμε απότομα, για να αντικρίσουμε μια τρύπα στον καθρέφτη. Πού απουσιάζει το πρόσωπό μας; Το ξεχάσαμε σε μικρά, ταπεινά, εγκαταλελειμμένα σπίτια, στη σκόνη χαμηλών, πλύνθινων ερειπίων, στους τάφους αγράμματων, ακατέργαστα σοφών παππούδων. Εκεί αφήσαμε θαμμένες τις αληθινές καλημέρες, τη συγκίνηση των στίχων, την αλληλεγγύη των ανθρώπων κι ότι πολύτιμο δεν μετριέται σε χρήμα. Έκτοτε, προχωρήσαμε στον «σύγχρονο κόσμο» απρόσωποι, γυμνοί, παλεύοντας να κρατήσουμε το νήμα της ύπαρξής μας άκοπο, μέσα σε εποχές δύσκολες, μέσα σε ένα τοπίο που δεν μας μοιάζει.
Γίναμε αρχοντοχωριάτες, επενδύοντας στα χειρότερα χαρακτηριστικά των δύο συνθετικών της λέξης. «Έχω γάμο», λέγαμε και στεκόμασταν καλοντυμένοι σε γκαζόν ξενοδοχείων, με φακελάκια στα

Λόρδος Βύρων


Λόρδος Βύρων 


Του Γιάννη Λακούτση

«Δικά μου ήταν τα λάθη,
δικά μου ας ειν’ και τα βραβεία τους.»

Ο Τζορτζ Γκόρντον Μπάιρον ο για τους Έλληνες λόρδος Βύρων, γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1788. Το όνομα του είναι στενά δεμένο με την Ελληνική ιστορία και οι Έλληνες οφείλουν σ’ αυτόν μεγάλο σεβασμό κι ευγνωμοσύνη. Γιατί ο Βύρων αγάπησε την Ελλάδα και πρόσφερε γι αυτή ακόμα και την ζωή του.
Άλλοι όμως έχουν διαφορετική άποψη. Περιγράφουν τον Λόρδο Βύρωνα σαν ένα κακομαθημένο, επιπόλαιο, εγωιστή, μεγαλομανή, αλκοολικό, εκκεντρικό αριστοκράτη.
 Έγραφε σε φίλο του: « οι Έλληνες είναι ίσως ο πιο διεφθαρμένος λαός του κόσμου. Είναι η πιο ματαιόδοξη και ανειλικρινής φυλή της γης».
« Μακρόν είναι να εκθέση λυπηρόν τις να δηλώση,
πως μετά τοσαύτην δόξαν ήλθεν αθλιότης τόση
αρκεί ότι κανείς ξένος δεν σου έκαμψε το γόνυ
ει μη ότε διεφθάρης και εταπεινώθης μόνη

Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

Los pájaros prohibidos



 
Το 1976, σε μια φυλακή με το όνομα "Ελευθερία"...
 
Οι πολιτικοί κρατούμενοι της Ουρουγουάης δεν μπορούν να μιλούν χωρίς άδεια,  
να σφυρίζουν, να χαμογελούν, να τραγουδούν, να βαδίζουν γρήγορα ή να χαιρετούν άλλον κρατούμενο.
Ούτε μπορούν να ζωγραφίζουν ή να λάμβάνουν ζωγραφιές με εγγύους γυναίκες, ζευγάρια, πεταλούδες,
αστέρια ή πουλιά.
 
Ο Ντιντοσκό Πέρες, δάσκαλος, που βασανίστηκε και φυλακίστηκε επειδή είχε "ιδεολογικές ιδέες",
δέχεται μια Κυριακή επίσκεψη της κόρης του Μιλάι, πέντε ετών.
Το κορίτσι του φέρνει μια ζωγραφιά με πουλιά. Οι λογοκριτές τη σχίζουν στην είσοδο της φυλακής.
Την επόμενη Κυριακή, η Μιλάι του φέρνει μια ζωγραφιά με δέντρα.
Τα δέντρα δεν απαγορεύονται και η ζωγραφιά περνάει.
 
Ο Ντιντοσκό την παινεύει για το έργο της και την ρωτά για τους μικρούς χρωματιστούς κύκλους
που φαίνονται πάνω στα δέντρα, πολλοί μικροί χρωματιστοί κύκλοι ανάμεσα στα κλαδιά:
- Είναι πορτοκάλια; Τι φρούτα είναι; 
Η μικρή τον κάνει να σωπάσει.
- Σσσστ.
Και συνωμοτικά του εξηγεί:
- Χαζούλη, δε βλέπεις ότι είναι μάτια; Τα μάτια των πουλιών που σου έφερα κρυφά.

________
~ Η ιστορία "Τα απαγορευμένα πουλιά" είναι από το βιβλίο
του Εντουάρντο Γκαλεάνο Días y noches de amor y de guerra
(Μέρες και Νύχτες αγάπης και πολέμου, 1976).

 proyectonumantino.

Έλλη Βασιλάκη

Κλοπές στην Μονή Αυγού!


Διαπιστώθηκαν χθές, πριν την Θεία Λειτουργία.
Ελειπαν η καμπάνα και το καλώδιο που την ηλεκτροδοτούσε, κάπου 100 μέτρα μήκος.
Ούτε Ιερό, ούτε Οσιο!
Και εγώ θα αναγνωρίσω την δυσκολία στην εύρεση των δραστών.
Των κλεπταποδόχων όμως;

http://villadidimo.brodimas.gr/

... προς γνώσιν και αναμόρφωσιν !

Απολογία νομοταγούς
Γράφω ποιήματα μέσα στα πλαίσια που ορίζουν οι υπεύθυνες υπηρεσίες
Που δεν περιέχουν τη λέξη: Ελευθερία, τη λέξη: Δημοκρατία
Δεν φωνασκούν: Κάτω οι τύραννοι ή: Θάνατος στους προδότες
Που παρακάμπτουν επιμελώς τα λεγόμενα φλέγοντα γεγονότα
Γράφω ποιήματα άνετα και αναπαυτικά για όλες τις λογοκρισίες
Αποστρέφομαι τετριμμένες εκφράσεις όπως: σαπίλα ή καθάρματα ή πουλημένοι
Εκλέγω σε πάσα περίπτωση την αρμοδιότερη λέξη
Αυτή που λέμε «ποιητική»: στιλπνή, παρθενική, ιδεατώς ωραία.

Γράφω ποιήματα που δεν στρέφονται κατά της καθεστηκυίας τάξεως.


Μανόλης Αναγνωστάκης, Προσχέδιο δοκιμίου πολιτικής αγωγής*

Οι τσαγκαράδες να φτιάνουν όπως πάντα γερά παπούτσια
Οι εκπαιδευτικοί να συμμορφώνονται με το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου
Οι τροχονόμοι να σημειώνουν με σχολαστικότητα τις παραβάσεις
Οι εφοπλιστές να καθελκύουν συνεχώς νέα σκάφη
Οι καταστηματάρχες ν' ανοίγουν και να κλείνουν σύμφωνα με το εκάστοτε ωράριο
Οι εργάτες να συμβάλλουν ευσυνείδητα στην άνοδο του επιπέδου παραγωγής
Οι αγρότες να συμβάλλουν ευσυνείδητα στην κάθοδο του επιπέδου καταναλώσεως
Οι φοιτητές να μιμούνται τους δασκάλους τους και να μην πολιτικολογούν
Οι ποδοσφαιριστές να μη δωροδοκούνται πέραν ενός λογικού ορίου
Οι δικαστές να κρίνουν κατά συνείδησιν και εκτάκτως μόνον, κατ' επιταγήν
Ο τύπος να μη γράφει ό,τι πιθανόν να εμβάλλει εις ανησυχίαν τους φορτοεκφορτωτές
Οι ποιητές όπως πάντα να γράφουν ωραία ποιήματα

* Πρόκειται περί προσχεδίου, ως ο τίτλος, και προσφέρεται εις ελευθέραν δημοσίαν συζήτησιν. Μετά τας ακουσθησομένας απόψεις θα γίνει τελική επεξεργασία υπό ομάδος εγκρίτων Ποιητών και θα παραδοθεί εις το κοινόν προς γνώσιν και αναμόρφωσιν.


(Κ.Π.:το σχόλιο με τον αστερίσκο ανήκει στο ποίημα)
 
Έλλη Βασιλάκη