Σάββατο, 2 Νοεμβρίου 2013

Σέχτα για μια αποτελεσματική προβοκάτσια

του Κώστα Βαξεβάνη
koutipandoras 
Είναι η Σέχτα; Είναι η “Ομάδα Λαϊκών Αγωνιστών”; Μήπως είναι μια νέα τρομοκρατική οργάνωση που θα αυτοχαρακτηριστεί με κάποιο όρο βγαλμένο από ξεχασμένο θεωρητικό βιβλίο ή ακόμη και απ τα αρχεία του παρακράτους και των ευφάνταστων αναλυτών του; Μήπως δεν είναι τίποτα από όλα αυτά και είναι απλώς τύποι που κάποτε διάβαζαν “Μάσκα” μέχρι που έπεσε στα χέρια τους κάποια ανάλυση του Σεργκέι Νετσάγιεφ και αποφάσισαν πως η βία δεν είναι το μέσο αλλά ο σκοπός ο ίδιος; Δεν έχει σημασία ποιοί είναι. Άλλωστε ακόμη και αν αποκαλυφθούν, ίσως και οι ίδιοι ανακαλύψουν πως δεν ήξεραν ποιοί είναι. Πως άλλοι τους κινούσαν χωρίς να το καταλάβουν.
Πριν από ένα χρόνο, όταν είχε διαφανεί η άνοδος του φασισμού στην Ελλάδα, είχα διατυπώσει την άποψη πως η Χρυσή Αυγή δεν θα χρησιμοποιηθεί ως κακό παράδειγμα για να θωρακιστεί η Δημοκρατία, αλλά ως ευκαιρία για να δημιουργηθεί μια “σιδηρά Δημοκρατία” καταστολής και “Ασφάλειας”. Είχα επίσης διακινδυνεύσει την πρόβλεψη πως η Ελλάδα υπάρχει κίνδυνος να

Ένα ισπανικό τραγούδι που περιλαμβάνει μόνο ελληνικές λέξεις



Ένα ισπανικό τραγούδι που περιλαμβάνει μόνο ελληνικές λέξεις κάνει το γύρο των ελληνικών social media και σαρώνει.
Πρόκειται για ένα τραγούδι που εμπνεύστηκε ο Αργεντίνος συνθέτης Ντανιέλ Αρμάντο, όταν κατά την διάρκεια επίσκεψης του στη Κούβα είδε σε ένα βιβλιοπωλείο ένα βιβλίο με τίτλο: Οι 17.000 Ελληνικές λέξεις στην Ισπανική γλώσσα.
Έτσι το τραγούδι του ενώ ακούγεται ισπανικό δεν έχει ούτε μία ισπανική αλλά μόνο ελληνικές οι οποίες λόγω της ισπανικής προφοράς ακούγονται σχεδόν ίδιες με την ελληνική προφορά!
Ο ίδιος δήλωσε ότι : Έζησα δύο χρόνια στην Ισπανία και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι οι Ελληνικές λέξεις είναι πολύ περισσότερες. Θα μού πείτε, πού το ξέρεις, τις μέτρησες; Δεν χρειάζεται. Όλες οι λέξεις πού υποδηλώνουν κάποια έννοια επιστημονική, κοινωνιολογική, ανθρωπιστική και όχι μόνο είναι Ελληνικές. Αυτό βέβαια συμβαίνει σε όλες τις γλώσσες, είπε...
Ακολουθούν οι στίχοι του τραγουδιού του Ντανιέλ Αρμάντο (Daniel Armando).
"Armonia neurotica en el microcosmο de la metropoli cultura narcisista en una monarquia dogmatica simfonia cacofonica, pandemonium en la atmosfera melodia simbolo, melodrama y tragedia.
Orgasmo ideologico del barbarismο a la teoria politico dislexico en parodia onirica tirania fantasma, dilema megalomano de un metabolismο retorico sin tesis ni antitesis.
Este mi ultimo tango en Atenas tango lloron, que corre por mis venas. (X2)
Patriota heroicο, tragicο, sistematico hipocrecia paranoica sin dialogo esotericο teatro ironicο, sindicato plasticο y epicentro de la epidemia, una quimera, una utopia.
Energia hyperbole, antidotο democraticο Laberinto critico sin entusiasmo, sin rima musica epidermica en un pentagrama masoquista y la simetria toxica de un epilogo necrologico.
Este mi ultimo tango en Atenas tango lloron, que corre por mis venas. (X2)
Hay un oasis aromatico, paralelo, fisiologico profeta enigmatico, fenomeno cronico y ortodoxo sin racismos ni extremismos, sin tabues etnicos en lirica extasis sus praxis es el melodico y fantastico antropo.
Este mi ultimo tango en Atenas tango lloron, que corre por mis venas. (X2)"
 
Γιάννης Λακούτσης

Παμπάλαιες Ελιές

Ευχαριστούμε τον  Γιώργο για τις φωτογραφίες των ελιών στη Μονή Αυγού. Παράκληση προς όλους τους συμπατριώτες να αναρτούν στο τοπικό διαδίκτυο παμπάλαιες ελιές αλλά και άλλα δέντρα. Είναι η φυτική ιστορία του τόπου μας, εξίσου σημαντική με την αρχιτεκτονική,ναυτική κ.λ.π. Σε πολλά κτήματα υπάρχουν ακόμη παμπάλαια κυπαρίσσια, πεύκα, μουριές, σκίντα και βένια πραγματικά δέντρα, πλατάνια, παλιές αχλαδιές, εσπεριδοειδή και άλλα δέντρα. Υπάρχουν και παμπάλαιες εγκαταστάσεις, πηγάδια, μαγκανοπήγαδα, μηχανές και μηχανισμοί, γεφύρια, αχούρια, λιτρίβια, αλώνια, στάνες, ξερολιθιές, κληματαριές, καλαμιές, ξύλινοι φράκτες, αντιπλημμυρικά έργα, και τόσα άλλα. Μη περιφρονείτε ούτε τη πιο μικρή και ασήμαντη κατασκευή των παππούδων μας και των προγόνων μας.

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος

Αύριο στις 11:45 sto AΡTIKI η ιδρυτική ανοικτή σύσκεψη της πρωτοβουλίας για τη νέα Δημοτική κίνηση

Υστερα απο επιθυμία πολιτών που συμμετεχουν στην πρωτοβουλία η ώρα της ιδρυτικής ανοικtής σύσκεψης μετατίθεται στις 11:45 λόγω της διεξαγωγής της γιορτής της ελιάς στο Κρανίδι.
 Η εκδήλωση είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες.

Το πείραμα του Negroponte


Προτείνει ο Γιάννης Λακούτσης 
 
Ένα εκπληκτικό πείραμα που μας δείχνει ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν γνωρίζει όρια όταν τον αφήνουν να αναπτυχθεί.
Η One Laptop Per Child“ ανήκει στον ελληνικής καταγωγής καθηγητή του ΜΙΤ, Νicholas Negroponte και η αποστολή της είναι να ενδυναμώσει τα φτωχότερα παιδιά του κόσμου μέσα από την εκπαίδευση.

Στόχος της είναι να παρέχει σε κάθε παιδί ένα στιβαρό, χαμηλού κόστους, χαμηλής ισχύος, συνδεδεμένο laptop. Για το σκοπό αυτό, έχουν σχεδιάσει το υλικό, το περιεχόμενο και το λογισμικό για τη συνεργάσιμη, χαρούμενη, και αυτο-εξουσία μάθηση. Με την πρόσβαση σε αυτό το είδος του εργαλείου, τα παιδιά μπορούν να ασχολούνται με την εκπαίδευσή τους, να μάθουν, να μοιράζονται και να δημιουργούν από κοινού, χωρίς καν τη βοήθεια ή υπόδειξη κάποιου δασκάλου. Συνδέονται μεταξύ τους, για τον κόσμο αυτό και για ένα λαμπρότερο μέλλον.

Έτσι λοιπόν οι άνθρωποι της OLPC έκαναν ένα τρομερά ενδιαφέρον πείραμα το 2012:

Έψαξαν να βρουν τη χώρα με το μεγαλύτερο αναλφαβητισμό,

(είναι δυστυχώς η Αιθιοπία) και έριξαν σε ένα απομακρυσμένο φτωχό χωριό 50 μίλια μακριά από την Αντίς Αμπέμπα δέκα κλειστά κουτιά χωρίς οδηγίες, που περιείχαν δέκα φορτισμένους φορητούς υπολογιστές (tablets). Τα κουτιά περιείχαν και δέκα ηλιακούς φορτιστές.


Υπάρχουν σημαντικές εκπαιδευτικές προκλήσεις στην Αιθιοπία. Αν και η Εκπαίδευση για Όλους (EFA) έχει προσπαθήσει να παγκοσμιοποιήσει την πρόσβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

ανθρωπο(υ)λόγος

μια μικρή πικρή διαπολιτισμική ιστοριούλα 

 “UBUNTU” 

Ένας ανθρωπολόγος πρότεινε το ακόλουθο παιχνίδι στα παιδιά μιας Αφρικάνικης φυλής:

Τοποθέτησε ένα καλάθι γεμάτο ζουμερά φρούτα δίπλα σʼ ένα δέντρο και είπε στα παιδιά ότι όποιο από αυτά φτάσει πρώτο στο καλάθι θα πάρει όλα τα φρούτα.
Όταν τους έδωσε το σινιάλο για να τρέξουν, πιάστηκαν χέρι χέρι και ξεκίνησαν να τρέχουν όλα μαζί. Ύστερα κάθισαν σʼ έναν κύκλο για να φάνε τα φρούτα.
Όταν ρώτησε τα παιδιά γιατί το έκαναν αυτό αφού κάποιο από αυτά θα μπορούσε να είχε καρπωθεί όλα τα φρούτα, τα παιδιά απάντησαν “UBUNTU” που σημαίνει «δεν μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι αν έστω ένας από εμάς είναι στενοχωρημένος!»
Η λέξη “UBUNTU”στην γλώσσα τους σημαίνει «Υπάρχω γιατί υπάρχουμε»


Έγινε λοιπόν το αντίστοιχο παίγνιο και σε ένα Γυμνάσιο χώρας-μέλους της Ευρωζώνης με την διαφορά ότι το καλάθι δίπλα στο δένδρο περιείχε ένα γυαλιστερό iPod, ένα iPad και ένα iPhone, πάλι με την εξήγηση ότι ο πρώτος τα παίρνει όλα.
Όταν λοιπόν δόθηκε το σινιάλο για να τρέξουν, έπεσαν αγκωνιές, τρικλοποδιές, μπουνιές και τελικά το πιο μεγαλόσωμο παιδάκι έφτασε πρώτο και πήρε και τα τρία gadgets. Ύστερα, μερικά παιδάκια κάθισαν γύρω από τον μεγαλόσωμο συμμαθητή τους και τον παρακολουθούσαν να χειρίζεται τα ηλεκτρονικά καλούδια με θαυμασμό, κάποια άλλα είχαν περικυκλώσει τον ανθρωπολόγο και διαμαρτύρονταν για τους άδικους κανόνες του παιγνίου απειλώντας τον ότι θα τον καταγγείλουν στον Διευθυντή του Σχολείου και στον τοπικό τηλεοπτικό σταθμό, ενώ κάποια άλλα δέχθηκαν μοιρολατρικά την τύχη τους, ψελλίζοντας ότι το όλο παίγνιο ήταν στημένο από ξένα κέντρα εξουσίας.

Όταν ο ανθρωπολόγος συνήλθε και επέβαλε την δέουσα τάξη, πλησίασε το παιδάκι που νίκησε και το ρώτησε γιατί κράτησε και τα τρία gadgets αντί να σκεφτεί να κρατήσει το ένα και να μοιράσει τα υπόλοιπα σε δυο φίλους του.
Εκείνο, του απάντησε μονολεκτικά ‘ZBOUTSAM’, που σημαίνει ‘Στο ....πέος μου’.
Η λέξη ‘ZBUTSAM’ στην γλώσσα της εν λόγω χώρας/φυλής σημαίνει ‘υπάρχω για να ζω σε βάρος των υπολοίπων, συγγενών, συμμαθητών, ντόπιων ή ξένων και το βρίσκω απολύτως φυσικό’.
Το σχολείο του πειράματος ήταν το 2ο Γυμνάσιο/Λύκειο Ελασσόνας και η χώρα του σχολείου, η Ελλάδα, έχει ήδη επίσημα χρεοκοπήσει από τις 19.05.2010.
Ανεπίσημα δε, πολλά χρόνια πριν.

 Την μικρή, πικρή διαπολιτισμική ιστοριούλα την δανείστηκα από εδώ
 
Έλλη Βασιλάκη

Μερική έκλειψη Ηλίου την Κυριακή

Μετά το μεσημέρι της Κυριακής 3 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί μια έκλειψη Ηλίου, η οποία θα είναι ορατή ως μερική στην Αφρική, τη νότια Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και περιοχές της Αμερικής. 

Στην Ελλάδα η έκλειψη θα είναι ορατή ως μικρή κάλυψη του ηλιακού δίσκου από τη Σελήνη. Σε άλλες περιοχές του κόσμου η έκλειψη θα γίνει αντιληπτή ως ολική.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά τη χώρα μας, σύμφωνα με τους αστρονόμους, ανάλογα με το γεωγραφικό πλάτος, η Σελήνη θα καλύψει σε ποσοστό έως 10% τον ηλιακό δίσκο στη νότια Ελλάδα, ενώ στη βόρεια Ελλάδα η κάλυψη θα είναι μικρότερη. Αντίστοιχα, η διάρκεια της έκλειψης θα είναι μεγαλύτερη στη νότιο Ελλάδα (π.χ. πάνω από μια ώρα στην Κρήτη) και μικρότερη στη Βόρεια Ελλάδα (π.χ. περίπου μισή ώρα στη Θεσσαλονίκη), όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Αναλυτικότερα, στην Αθήνα η έκλειψη θα διαρκέσει από 15:08 έως 16:05, στη Θεσσαλονίκη από 15:16 έως 15:47, στην Πάτρα από 15:06 έως 16:00 και στα Χανιά από 15:04 έως 16:17. Το μέγιστο της έκλειψης θα λάβει χώρα περίπου στο μέσον αυτών των χρονικών διαστημάτων.

Οι αστρονόμοι επισημαίνουν ότι η παρατήρηση της έκλειψης με κιάλια ή ερασιτεχνικά τηλεσκόπια πρέπει να γίνει μόνο με την προσθήκη ειδικών ηλιακών φίλτρων. Αν κανείς παρακολουθήσει την έκλειψη με γυμνά μάτια, διατρέχει κίνδυνο σοβαρής οφθαλμολογικής βλάβης. Τα απλά γυαλιά ηλίου δεν παρέχουν επαρκή προστασία.

Η έκλειψη θεωρείται σπάνια, επειδή είναι «υβριδική», δηλαδή στην Ελλάδα θα είναι ορατή ως μερική, αλλά σε άλλα μέρη της Γης θα είναι ορατή ως ολική. Οι υβριδικές εκλείψεις είναι ορατές ως ολικές σε κάποιες περιοχές του «μονοπατιού» της έκλειψης και ως δακτυλιοειδείς σε άλλες περιοχές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το μονοπάτι της ολικής έκλειψης θα διασχίσει τον Ατλαντικό ωκεανό, τη δυτική και την κεντρική Αφρική (η Γκαμπόν θα είναι η χώρα με την μεγαλύτερη ολική έκλειψη, διάρκειας περίπου ενός λεπτού). Η επόμενη έκλειψη ηλίου, που θα είναι ορατή από τη χώρα μας, θα γίνει τον Μάρτιο του 2015.
http://greek-weather.org/

Μαίρη Φασιλή

Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2013

Σήμερα τα εγκαίνια του Athens Photo Festival 2013



Τo Athens Photo Festival, το κορυφαίο φεστιβάλ φωτογραφίας της νοτιοανατολικής Ευρώπης και ένα από τα πέντε παλαιότερα στον κόσμο αφιερωμένα στην τέχνη της φωτογραφίας, κορυφώνεται με την έναρξη του κεντρικού εκθεσιακού προγράμματος, το οποίο εγκαινιάζεται την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου στην «Τεχνόπολις» του ∆ήμου Αθηναίων. 25 εκθέσεις φωτογραφίας με τη συμμετοχή καλλιτεχνών και επιμελητών από 20 χώρες και ένα ευρύ φάσμα δράσεων και παράλληλων εκδηλώσεων, τοποθετούν την Αθήνα στο επίκεντρο της διεθνούς φωτογραφικής σκηνής.

Εγκαίνια: Παρασκευή 1 Noεμβρίου, 20:00
Διάρκεια: 2 - 20 Νοεμβρίου
«Τεχνόπολις» ∆ήμου Αθηναίων (Πειραιώς 100, Γκάζι)


ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΕΚΘΕΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Enri Canaj, Shadows in Greece (AL), Reiner Riedler, Fake Holidays (AT), Augustin Rebetez (CH), Sascha Weidner, Do not alight here (DE), Jacob Aue Sobol, Close to you (DK), Salvi Danes, Black Ice, Moscow, Alvaro Laiz & David Rengel, Future Plans (ES), Cedric Delsaux, Here to stay, Charles Freger, Wilder Mann (FR), Νικόλας Βεντουράκης, Leaving Utopia (GR), Tamas Dezso, Notes for an epilogue (HU), Michal Chelbin, Sailboats and swans (IL), Michel Palazzi, Black Gold Hotel (IT), Andrea Gjestvang, One day in history, Hebe Robinson, Echoes (NO), Maciek Nabrdalik, Transphere, Adam Panczuk, Karczeby (PL), Jason Florio, Silafando - a gift to you on behalf of my journey (GB), Christopher Churchill, American Faith, Lucas Foglia, A natural order, Jonathan Torgovnik, Intended Consequences: Rwandan Children Born of Rape, Andrea Star Reese, Urban Cave (US) καθώς επίσης και οι ομαδικές εκθέσεις Νέοι Έλληνες Φωτογράφοι 2013, Athens Photo Inspiration 2013, Τα όρια της πόλης (GR)
Το κεντρικό πρόγραμμα εκθέσεων του Athens Photo Festival 2013 είναι αναρτημένο στη διεύθυνση: www.photofestival.gr/main-programme/

Τα παράπονα στον καθρέπτη μας!

Παρακολούθησα στο video που ανάρτησε ο Ιχνηλάτης την ομιλία του κ. Κόντου στην Γιορτή Ροδιού στην Ερμιόνη.
Και έχω μια σοβαρή ένσταση και ένα ερώτημα.
Πρώτα όμως να διευκρινίσω ότι τα όσα ακολουθούν δεν έχουν να κάνουν με τον ίδιο τον κ. Κόντο. Ως εκπρόσωπος μίλησε ο άνθρωπος.
Μεταξύ άλλων είπε: “ ….. και ενώ σε όλη την Ελλάδα φυταύονται χιλιάδες ροδιές,  λες και βρήκαν τον κόκκινο χρυσό, στην Ερμιόνη, ιδιαίτερα αυτή η ποικιλία μας προτιμάτε από τους καταναλωτές, παραμένει στάσιμη εδώ και χρόνια. Ο βασικός λόγος είναι ένας. Η αδιαφορία της Πολιτείας να δώσει λύση στο πρόβλημα του Νερού που αντιμετωπίζουμε εδώ και χρόνια. Κατά καιρούς πολλά έχουν ειπωθεί. Ανάβαλος, Φράγματα, Λιμνοδεξαμενές, τελικά τίποτα δεν έχει γίνει. ….”
Ετσι γενικά και αόριστα “η Πολιτεία”!
Και εδώ θα ήθελα να θυμίσω, ΣΕ ΟΛΟΥΣ, τα γεγονότα.

Η συνέχεια στο Villadidimo

Σύσκεψη για τη μεταφορά στερεών απορριμμάτων των Δήμων Ερμιονίδας και Τρίπολης

 Με πρωτοβουλία του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννη Μανιάτη, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με αντικείμενο τη συζήτηση επί του προβλήματος της μεταφοράς στερεών απορριμμάτων των Δήμων Ερμιονίδας και Τρίπολης στο ΧΥΤΑ της Φυλής.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Γενική Γραμματέας ΥΠΕΚΑ Νάντια Γιαννακοπούλου, ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και ΓΓ Συντονισμού του ΥΠΕΣ για θέματα Αποβλήτων Δημήτρης Καλογερόπουλος, ο Περιφερειάρχης Αττικής και Πρόεδρος της ΕΕ του ΕΔΣΝΑ Γιάννης Σγουρός συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Ποιότητας Ζωής, Γ. Οικονομόπουλο και υπηρεσιακούς παράγοντες, ο Αντιπρόεδρος της ΕΕ του ΕΔΣΝΑ, ΓΓ της ΠΕΔ Αττικής και Δήμαρχος Κηφισιάς Νίκος Χιωτάκης, συνοδευόμενος από το μέλος της ΕΕ της ΠΕΔ Αττικής και δημοτικό σύμβουλο Αγ. Παρασκευής Βασίλη Γιαννακόπουλο, ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΦοΔΣΑ Πελοποννήσου και Δήμαρχος Τρίπολης Γιάννης Σμυρνιώτης, και ο Δήμαρχος Ερμιονίδας Δημήτρης Καμιζής.

Στη σύσκεψη που διεξήχθη σε κλίμα εποικοδομητικού διαλόγου συμφωνήθηκε η κοινή βούληση όλων να παύσει το συντομότερο η μεταφορά των απορριμμάτων των δύο δήμων της Πελοποννήσου στο ΧΥΤΑ της Φυλής, που άλλωστε είχε προσωρινό χαρακτήρα λόγω της οξύτητας του προβλήματος. Συζητήθηκαν οι προϋποθέσεις γι’ αυτό και οι δέουσες ενέργειες και δεσμεύσεις όλων, στο πλαίσιο της ΚΥΑ που διευθετεί προσωρινά τη μεταφορά, της ισχύουσας νομοθεσίας και του υφιστάμενου προγραμματισμού
argolikeseidiseis 

Ερμιόνη Blue Cup 2013

Οι ιστιοπλόοι ήταν ίσως το κύριο στήριγμα της Ερμιόνης αυτό το καλοκαίρι.
Το φετινό Blue Cup έρχεται να επισφραγίσιε μαι καλή χρονιά για το θαλάσσιο τουρισμό στην περιοχή μας.Πολλά σκάφη ,με τα πληρώματα τους κατεκλυσαν την γραφική μας Ερμιόνη.
Μια απλή  αλλα ιδιαίτερα ζεστή εκδήλωση πρός τους ,ένα ζεστο καλωσόρισμα.
Η δημοτική αρχή παρούσα ,απένειμε τα βραβεία τους σκέλους πρός Ερμιόνη..

Οι χορευτές μας ακούραστοι και πάντα εγκάρδιοι  εκεί,ξεσήκωσαν τους τιμώμενους επισκέπτες..
Η συνέχεια στο Πόρτο Χέλι..
Eδώ μπορείτε να δείτε την μπροσούρα του αγώνα.

bareboat

Πηγή: ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ






Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2013

ΙΔΡΥΣΗ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ



ΙΔΡΥΣΗ  ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
                                         Δ Ι Α Κ Η Ρ Υ Ξ Η                              Οκτώβριος 2013
Δημότες του Δήμου Ερμιονίδας
Σήμερα βρισκόμαστε στην δίνη μιας πρωτοφανούς ολόπλευρης  κρίσης.  Οι πολιτικές που ασκούνται ως σήμερα οδήγησαν τα λαϊκά στρώματα στην φτώχεια και στα όρια της εξαθλίωσης.
Για να μην γίνει επίσημη κρατική χρεοκοπία,εφαρμόζονται  πολιτικές «μνημονίων» ,το ένα μετά το άλλο, χρεοκοπώντας  τελικά τον λαό μας.
Αποτέλεσμα αυτών ο κόσμος να χάνει εισοδήματα και δικαιώματα, η ανεργία να εκτινάσσεται στα ύψη .Οι νέοι μας να  φεύγουν πάλι για την ξενιτειά.   
Τα βασικά δικαιώματα:Υγεία – παιδεία –στέγη – ακόμη και  διατροφή για ορισμένους υποβαθμίζονται ή και χάνονται.
Η αγανάκτηση και η οργή στρέφει μερίδα της κοινωνίας σε ακραίες απόψεις βίας και εκφασισμού που δεν οδηγούν πουθενά.
Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον θεσμοί υπολειτουργούν ή διαλύονται.
Η τοπική αυτοδιοίκηση δεν μπορούσε ν’ αποτελέσει εξαίρεση.
Ειδικά μετά τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» αποτέλεσε μεγάλο θύμα της κρίσης.
Η λειτουργία της οδηγήθηκε σε υπερσυγκεντρωτισμό με μειωμένους και τους πόρους και την λαϊκή συμμετοχή.
Η κατεύθυνση είναι να γίνουν όλα ιδιωτικά (νερά, λιμάνια, διαχείρηση απορριμάτων) και οι κοινωνικές δομές και υπηρεσίες να συρρικνωθούν ή και να καταργηθούν ακόμα.
Σ΄ όλα αυτά τα θεμελιώδη ζητήματα γενικού πλαισίου, εντός του οποίου λειτουργεί και ο Δήμος μας,  αν προσθέσουμε την εκρηκτική κατάσταση σε ορισμένα  βασικά θέματα στην Ερμιονίδα, στον τόπο μας, κατάσταση την οποία ζούμε και δεν χρειάζεται να την παραθέσουμε εδώ, τότε γίνεται κατανοητό ότι είμαστε πλέον στα όριά μας.
Ότι κάτι διαφορετικό πρέπει να γίνει, ότι πρέπει να δράσουμε ΤΩΡΑ, όχι αύριο.
Οι παρακάτω υπογράφοντες, δημότες-πολίτες του Δήμου Ερμιονίδας οι οποίοι προερχόμαστε από διαφορετικές πολιτικές αφετηρίες, θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη ίδρυσης μιας Ενωτικής Ριζοσπαστικής Δημοτικής Κίνησης στο Δήμο Ερμιονίδας. Με στόχο την δημοκρατική ανατροπή στο  Δήμο μας, με ουσιαστική αλλαγή στη νοοτροπία, στις προτεραιότητες και την λειτουργία του προς όφελος όλων των Δημοτών –πολιτών του αλλά και των επισκεπτών του.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΜΑΣ
-Δήμος ανοιχτός στους πολίτες,  με διαφάνεια, χωρίς στεγανά, χωρίς εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων ή παραγοντικών συμφερόντων.
Αλληλέγγυος και υποστηρικτικός στα λαϊκά στρώματα.
Αγωνιστικά διακείμενος προς την κεντρική εξουσία, για ό,τι του αναλογεί ή για ό,τι αυτή του στερεί.
-Δημοτική αρχή που όχι απλά να σέβεται το όμορφο περιβάλλον μας, αλλά να το περιφρουρεί. Να μην το καταστρέφει με ενέργειές της ή παραλείψεις της-όπως με τα σκουπίδια-, να μην ανέχεται τις ενέργειες τρίτων(π.χ. κλείσιμο ακτών), αλλά δυναμικά και έμπρακτα να το προστατεύει. Να  διαχειρίζεται ορθολογικά τους πόρους του και τα πολύτιμα αγαθά του-όπως το νερό- και να ελαχιστοποιεί τις επιπτώσεις από παρεμβάσεις.
-Δημοτική αρχή που θα στηρίζει τις αυθεντικές προσπάθειες όλων των πολιτιστικών συλλόγων, ομάδων και βιβλιοθηκών που υπάρχουν και δρουν στην περιοχή και θα αναδεικνύει την ντόπια καλλιτεχνική δημιουργία.Θα προωθεί τον πολιτισμό-ως λαϊκή έκφραση της παράδοσης και των ηθών- με τις ιδιαιτερότητες της περιοχής μας. Θα υποστηρίζει τις αθλητικές  δραστηριότητες σ’ όλα τα αθλήματα (ποδόσφαιρο-μπάσκετ-βόλλευ-στίβο…) κυρίως στις  υλικές  υποδομές και στα φυτώρια για τους νέους της Ερμιονίδας.     
-Στόχος  είναι ο μετασχηματισμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε μια πραγματικά αποκεντρωμένη εξουσία, με λαϊκή συμμετοχή.
Να γίνει ο Δήμος βασικός φορέας των κοινωνικών δομών και υπηρεσιών.
Να συμβάλλει στην παραγωγική, κοινωνική και οικολογική ανασυγκρότηση της περιοχής μας.
-Στόχος είναι ο Δήμος να λειτουργεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να δίνεται ώθηση στην ισόρροπη ανάπτυξη της όμορφης περιοχής μας, για να μην λέγεται ότι «Η Ερμιονίδα είναι η περιοχή με τις βίλλες των πλουσίων», αλλά ότι «Η Ερμιονίδα είναι μια πλούσια περιοχή», αυτό και κοινωνικά και περιβαλλοντικά.
Δημότες της Ερμιονίδας
Απευθυνόμαστε σε κάθε πολίτη  καλής θέλησης που «πονά» τον τόπο μας.

Για όσους δεν ήσαν στη γιορτή ροδιού

Ρόδια Ερμιόνη


Του Βασίλη Γκάτσου
Φωτ:  Ροδιά σε παλιά περιβόλια της Ερμιόνης
Το ρόδι έχει πατρίδα την Περσία και είναι ένα από τα πρώτα φρούτα που καλλιεργήθηκαν, στις εύφορες παραποτάμιες εκτάσεις του Τίγρη, Ευφράτη, Νείλου και σε αυτές των ποταμών της Ινδίας, τουλάχιστον από το 3000 π.Χ.
Οι αρχαίοι πρόγονοί μας το σχετίζανε με τον θάνατο και τον Κάτω Κόσμο. Αυτό έχει ‘περάσει’ σε μας τους νεότερους από τον μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα.
«Πίστευαν ότι η ροδιά είχε πρωτοφυτρώσει από το αίμα του Ζαγρέα Διονύσου, στη Θήβα, στον τάφο του Μενοικέα, του γιου του Κρέοντα που είχε αυτοκτονήσει, φύτρωσε μια ροδιά (Παυσανίας) και στον τάφο του Πολυνείκη, του γιου του Οιδίποδα, οι Ερινύες είχαν αφήσει να φυτρώσει μια ροδιά, που οι καρποί της, όταν τους άνοιγες έσταζαν αίμα (Φιλόστρατος, Εικόνες 2.29).
Υπάρχει όμως και μια άλλη δυνατή ερμηνεία: Το ρόδι, με τα πολλά σποριά που κλείνει, ήταν για τους αρχαίους σύμβολο ευγονίας, όπως και για μας σήμερα, γι’ αυτό ιερό στην Ήρα, τη θεά του γάμου, και στην Αφροδίτη.
Με το να δώσει λοιπόν, ο Πλούτωνας στην Περσεφόνη να φάει από το ρόδι, την έδενε μαζί του με τους ασύντριφτους δεσμούς του γάμου (Ελληνική Μυθολογία, Τομ. Γ, σελ.113, εκδ. ΤΟ ΒΗΜΑ)».
Οι γιαγιάδες μας στην Ερμιόνη μάς καθάριζαν ρόδια: «φάτε βρε, να βάλετε αίμα!».
Έτσι το ρόδι είναι και σήμερα της χαράς, της γονιμότητας, της υγείας και του Κάτω Κόσμου.
Όμως αν η Μητέρα Γη, η Δήμητρα, ήταν η θεά της καλλιέργειας των καρπών και του κύκλου τους, ο Πλούτωνας δεν ήταν μόνο θεός του Κάτω Κόσμου, αλλά η ίδια η δύναμη του εδάφους που στηρίζει τις καλλιέργειες.
Και φαίνεται ότι η Περσεφόνη γίνεται ο δεσμός αρμονικής συνεργασίας της Δήμητρας και του Πλούτωνα. Το χειμώνα που φύση και έδαφος αργούν, ανεβαίνει η Κόρη στον Πάνω Κόσμο στη Μάνα, και τον υπόλοιπο χρόνο ‘πιάνει δουλειά’ με τον Πλούτωνα

Ο Κορτώ και το βιβλίο της Κατερίνας

 Ο Αύγουστος Κορτώ στη πιο γρήγορη συνέντευξη που του πήραν ποτέ (με στοίχημα)
Γιατί έγινες συγγραφέας;
Γιατί άπαξ κι ανακάλυψα τη χαρά της γραφής, δεν μπορούσα να τη χορτάσω. Και λίγο από ζήλια – ήθελα κι εγώ να προκαλέσω στον υποθετικό αναγνώστη μου την απόλαυση που ένιωθα διαβάζοντας συναρπαστικά βιβλία.
Οι σπουδές στην ιατρική σου έχουν αφήσει κάποιο «κουσούρι»;
Μιαν εμμονή με το σώμα και τη θνητότητα, που διατρέχει το σύνολο του έργου μου.
Ποιες είναι οι τρεις λέξεις που σε χαρακτηρίζουν ως άνθρωπο;
Παρορμητικός, πληθωρικός, εξαρτητικός.
Πως νιώθεις κάθε φορά που και ένα καινούργιο σου βιβλίο εκδίδεται;
Το όλο αίσθημα εξακολουθεί να έχει κάτι το εξωπραγματικό, παρόμοιο με την κατάπληξη της λεχώνας, που συνειδητοποιεί ότι το πλάσμα που κουβαλούσε μέσα της τόσον καιρό έχει πλέον αποκτήσει διακριτή, αυτόνομη ύπαρξη στον έξω κόσμο.
Η Κατερίνα, όταν θα έχω τελειώσει το βιβλίο, τι ελπίζεις πως θα μου έχει μάθει;
Ότι το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή, η κινητήριος δύναμη που μπορεί να παρηγορήσει κάθε καημό και τραύμα, είναι η αγάπη.
Πόσο δύσκολο ήταν να αγγίξεις ένα τέτοιο θέμα για το βιβλίο σου;
Χρειάστηκε πρώτα να απαλλαγώ από πολύ πόνο – κάτι που κατέστη δυνατόν μόνο χάρη στην αγάπη και τη στήριξη του συντρόφου μου, καθώς και μέσω της ψυχοθεραπείας.
Αν η ιστορία της Κατερίνας γινόταν σενάριο ποια ηθοποιός θα ήθελες να είναι η πρωταγωνίστρια;
Όσο αλλόκοτο κι αν ακουστεί, αφενός επειδή διαθέτουν τρομακτική ομοιότητα κι αφετέρου διότι πρόκειται για δυο απείρως τρυφερές ψυχές, η μόνη γυναίκα που μπορώ να φανταστώ στον ρόλο της Κατερίνας είναι η Λένα

Βρεφοκομείο η «Ελπίς» - Γηροκομείο η «Ελπίς»

Προτείνει η Μαίρη Φασιλή

Βρεφοκομείο η «Ελπίς» - Γηροκομείο η «Ελπίς»
Και λεγόμαστε άνθρωποι με μυαλό και με αισθήματα...

Αν έπαιρνα τα βάσανα του κόσμου τα μεγάλα
χίλιες μπαλάντες θα `γραφα πικρές
και τα τραγούδια θα `σβηνα που χω γραμμένα τ’ άλλα
που `ναι γεμάτα από έρωτες ελπίδες και χαρές







                                               Είπα λοιπόν το γράψιμο για πάντα πως θα πάψω
ένα τραγούδι αλλιώτικο αν δε γράψω
κι έτσι ξεκίνησα κάποιο πρωί
τους πόνους και τα βάσανα να βρω μες τη ζωή

Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου 2013

Φόρος 9.600.000 ευρώ σε offshore στο Κρανίδι

Ιδιώτης έλαβε έμβασμα από offshore ύψους 6,71 εκατ. ευρώ αλλά «ξέχασε» να το δηλώσει στην εφορία, μια offshore εταιρία δεν πλήρωσε φόρους ύψους 1,319 εκατ. ευρώ, μια άλλη offshore στο Κρανίδι δεν είχε πληρώσει ειδικό φόρο ακινήτων 9,6 εκατ. ευρώ για τα έτη 2003 -2013, ένα φαρμακείο απέκρυψε εισοδήματα ύψους 2,75 εκατ. ευρώ από παράνομη πώληση αναβολικών. Πρόκειται για ορισμένες χαρακτηριστικές περιπτώσεις φοροδιαφυγής που αποκάλυψε το ΣΔΟΕ στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργεί σε πρόσωπα μεγάλης περιουσίας.
Επίσης η Υπηρεσία δέσμευσε 92 πολυτελή αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες προκειμένου να γίνει ο φορολογικός και τελωνειακός έλεγχος νόμιμης κυκλοφορίας.

Ειδικότερα το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, στο πλαίσιο των ελέγχων για την πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου διενήργησε, με βάση επιχειρησιακό σχέδιο, ελέγχους σε όλη την επικράτεια σχετικά με την παράνομη κυκλοφορία αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες από μη δικαιούχα πρόσωπα.

Από τους ελέγχους που διεξήχθησαν, από 21-10-2013 έως 29-10-2013, ενενήντα δύο (92) πολυτελή αυτοκίνητα δεσμεύτηκαν, προκειμένου να γίνει ο φορολογικός και τελωνειακός έλεγχος νόμιμης κυκλοφορίας.
Συνεχίζονται οι έλεγχοι σε πρόσωπα μεγάλης περιουσίας. Σημειώνουμε χαρακτηριστικές περιπτώσεις φοροδιαφυγής:
1. Το ΣΔΟΕ Π.Δ. Πελοποννήσου, σε δύο περιπτώσεις, διαπίστωσε φοροδιαφυγή ύψους 2.926.000 ευρώ, καθόσον μία offshore εταιρεία, δεν κατέβαλε φόρους 1.319.000 ευρώ και ένας ιδιώτης έλαβε έμβασμα από offshore ύψους 6.710.000 ευρώ, το οποίο δεν δήλωσε.
2. Σε offshore εταιρεία στο Κρανίδι, καταλογίστηκε Ειδικός Φόρος Ακινήτων ύψους 9.600.000 ευρώ , για τα έτη 2003-2013.


Πηγές:
argolikeseidiseis
imerisia 

"Εν ονόματι του νόμου" Σενάριο σκηνοθεσία:Νίκος Φώσκολος


Διάρκεια: 102 λεπτά
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Τετ 1 Απρ 1970
Χρώμα: Έγχρωμο
Παραγωγή: Φίνος φιλμ
Σκηνοθέτης: Νίκος Φώσκολος
Σενάριο: Νίκος Φώσκολος

Ηθοποιοί:
Κώστας Καζάκος
Μαίρη Χρονοπούλου
Κώστας Καρράς
Νόρα Βαλσάμη
Νίκος Γαλανός
Άννυ Πασπάτη
Λιάκος Χριστογιαννόπουλος
Ρ Σακιώτου
Σπύρος Καλογήρου

4ος Πανελλαδικός Ταυτόχρονος Δημόσιος Θηλασμός στο Ναύπλιο



“Υποστηρίζουμε τον Θηλασμό, Υποστηρίζουμε τις Μητέρες”

Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Εβδομάδας Μητρικού Θηλασμού*, το Πανελλήνιο Δίκτυο Εθελοντικών Ομάδων Υποστήριξης Μητρικού Θηλασμού και Μητρότητας διοργανώνει τον 4ο Πανελλαδικό Ταυτόχρονο Δημόσιο Θηλασμό σε 39 πόλεις της Ελλάδας!

Για το Ναύπλιο την διοργάνωση έχει αναλάβει φέτος η

“Ομάδα Υποστήριξης Μητρικού Θηλασμού & Μητρότητας Ναυπλίου” (https://www.facebook.com/groups/NafplioThilasmos/)

και σας προσκαλεί την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013 και ώρα 11:00 πμ. (προσέλευση) σε μια εκδήλωση γιορτή για τον μητρικό θηλασμό! Καθώς ο θηλασμός είναι ελεύθερος και δεν υπακούει σε ωράρια, τα μωράκια που θα θέλουν να θηλάσουν γύρω στις 12.00 μ. θα καταμετρηθούν την ίδια ώρα

μεθεόρτιον

Πρότεινε η Έλλη Βασιλάκη

Τα ΟΧΙ του Αργύρη Χιόνη

γράφει ο Ανδρέας Ζάρρος
 
 
  
Στην αρχή λίγοι έδωσαν σημασία στον ομιλητή, ο οποίος σύντομα κέρδισε το ακροατήριό του επανακαθορίζοντας καταλυτικά τα νοήματα της 28ης Οκτωβρίου.
 
 Στις 28 Οκτωβρίου 2011 βραβεύτηκαν οι επιτυχόντες μαθητές του δήμου Ξυλοκάστρου Ευρωστίνης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο Αργύρης Χιόνης ήταν ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης και σε όλα τα παιδιά έδωσαν ένα βιβλίο του.
 
Ανέβηκα λοιπόν στο Θροφαρί για να τον πάρω και μετά την απαραίτητη στάση στο Intro Art Cafe, φτάσαμε στο θέατρο Άγγελος Σικελιανός. Καθίσαμε και περιμέναμε να τον καλέσουν στο βήμα.
Κάποια στιγμή βγάζει τα χαρτιά που είχε γράψει κι ενώ τους ρίχνει μια τελευταία ματιά με ρωτάει:
«Το κωλογλείψιμο είναι κακιά λέξη;»
«Όχι», απαντάω αμέσως και χαμογελάω πονηρά.
«Α, εντάξει» είπε και μετά από λίγο ανέβηκε στο βήμα.

Στην αρχή -τα παιδιά κυρίως- δεν μπορώ να πω ότι πρόσεχαν τον ομιλητή.
Λίγο μετά, όλο το θέατρο είχε βουβαθεί και άκουγε ευλαβικά. Δεν ήταν ένας συνηθισμένος λόγος.
Πώς θα μπορούσε άλλωστε να είναι; Ίσως αυτοί που δεν τον