Σάββατο, 7 Σεπτεμβρίου 2013

Η απόφαση του Δ.Σ. του Δήμου Ερμιονίδας για το «ΜΕΤΟΧΙ» Θερμησίας

28η εκδήλωση Δημοτικής Βιβλιοθήκης Ερμιόνης "Απόστολος Γκάτσος"

Δευτέρα,9 Σεπτεμβρίου, 6.00 – 7:30 το απόγευμα
Η υπόσχεση
Διαβάζουμε το βιβλίο της  Αννα  Κονόμος ,εκδ. Ποταμός  και  αναζητούμε τη σχέση ανάμεσα στις φωτογραφίες και τις μνήμες.
Με την  Παρασκευή  Σκούρτη-Δαγρέ
Στη βιβλιοθήκη. Για παιδιά  8-12 ετών. Χωρίς προεγγραφή.


τσούρμο, πετάει ο γάϊδαρος ;

2 + 2 = 5  

Πρόταση της Έλλης Βασιλάκη


Συρία

Yasar Qabbani

Δημοσιεύθηκε στις 9 Ιούλ 2012



Αλληλεγγύη στο Συριακό λαό.

Μια ταινία μικρού μήκους που τα λέει όλα.

Σε ένα μονότονο, ανώνυμο γκρίζο σχολείο που διέπεται από ένα αυστηρό αυταρχικό καθεστώς, σε μια εκ πρώτης όψεως καθημερινή συνηθισμένη ημέρα γυρίζουν τα πάνω κάτω μετά από μια φαινομενικά γελοία ανακοίνωση.

Δύο & Δύο είναι μια αλληγορία για το παράλογο της δικτατορίας και της τυραννίας και για την προσαρμοστικότητα του ανθρώπινου πνεύματος.


Ο εορτασμός της Αρμάτας

Μια μεγαλειώδης γιορτή, πλούσια σε πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις θα πλημμυρίσει λάμψη και ζωντάνια το ηρωικό και κοσμοπολίτικο νησί των Σπετσών αυτό το Σαββατοκύριακο. Το δημοφιλές φεστιβάλ της Αρμάτας, συνεχίζοντας την επιτυχημένη του πορεία, πραγματοποιείται φέτος από την 1η έως τις 8 Σεπτεμβρίου.
Ο εορτασμός της Αρμάτας πραγματοποιείται κάθε χρόνο το δεύτερο σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου με αποκορύφωμα την αναπαράσταση της πυρπόλησης ομοιώματος της τούρκικης ναυαρχίδας.
Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στη μεγαλειώδη νίκη των Ελλήνων απέναντι στους Τούρκους, μια από τις σημαντικότερες της επανάστασης του 1821, που επιτεύχθηκε χάρη στην πράξη γενναιότητας του Σπετσιώτη Καπετάνιου Κοσμά Μπαρμπάτση, ο οποίος την κρίσιμη στιγμή του αγώνα κατάφερε να εισέλθει στο κέντρο του τουρκικού σχηματισμού και να πυρπολήσει την τούρκικη ναυαρχίδα.

Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου 2013

Άνθρωπoς αγράμματος, πνεύμα ανυπότακτο

Charlie_Chaplin_circa_1916
Κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι είτε δεν πήγαν καθόλου στο σχολείο είτε έμειναν τόσο λίγο σε αυτό ώστε δεν πρόλαβαν να μάθουν τίποτα, και όμως κατάφεραν –αντικειμενικά- πολύ περισσότερα από δέκα –και λίγους βάζω- διδάκτορες μαζί.

Ας ξεκινήσουμε με τον άνθρωπο που δημιούργησε τον εικοστό αιώνα!
Ο Τόμας Έντισον πήγε στο σχολείο σε ηλικία οκτώ χρονών και έμεινε τρεις μήνες. Ήταν ο τελευταίος στην τάξη και ο δάσκαλος «δε τον χώνευε». Ο πατέρας του Έντισον πίστευε ότι ο γιος του ήταν κουτός (μάλλον εκείνος δεν ήταν ιδιαίτερα ευφυής).
Κάποια μέρα ο δάσκαλος είπε στον Έντισον -μπροστά σε όλη την τάξη- ότι είναι αδειοκέφαλος. Ο Τόμας, που δεν ήταν το πιο πειθήνιο παιδί, εγκατέλειψε αμέσως στην τάξη και στο σπίτι είπε ξεκάθαρα στη μητέρα του ότι δε θα ξαναγυρίσει ποτέ στο σχολείο. Και πράγματι έτσι έκανε (το σχολείο δεν ήταν υποχρεωτικό το 1855).
Έμεινε να διαβάζει στο σπίτι, έχοντας ως δασκάλα τη μητέρα του, όσα εκείνη μπορούσε να του μάθει.
200px-Young_Thomas_Edison(Σε ηλικία δεκαεννιά χρονών ο Έντισον έγραφε τις επιστολές χωρίς να χρησιμοποιεί καθόλου σημεία στίξης. Και αυτό μπορεί να μη μας φαίνεται περίεργο στον Οδυσσέα του Τζόις, αλλά τι εντύπωση θα μας έκανε αν κάποιος μας έστελνε ένα γράμμα χωρίς κόμματα και τελείες;)
Ο μικρός Έντισον, πέρα από τα σημεία στίξης, έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για το διάβασμα. Διάβαζε ολημερίς Σαίξπηρ, Ντίκενς και ό,τι άλλο έπεφτε στα χέρια του. Μέχρι που μια μέρα η μητέρα του έφερε το βιβλίο «Σχολή της φυσικής», και τότε ουσιαστικά γεννήθηκε ο εφευρέτης Έντισον.
Έστησε ένα μικρό εργαστήριο στο υπόγειο του σπιτιού και όλη μέρα έκανε πειράματα.
Σε ηλικία δώδεκα χρονών, ενώ είχε συναρμολογήσει μόνος του έναν τηλέγραφο και είχε φτιάξει μια ηλεκτρική παγίδα για ποντίκια, κατάλαβε ότι χρειαζόταν λεφτά για να βελτιώσει το εργαστήριο του και ξεκίνησε να ψάχνει για δουλειά.
Βρήκε σε μια γειτονική πόλη. Για να πηγαίνει ως εκεί έπρεπε να ταξιδεύει με το τρένο τρεις ώρες καθημερινά. Ο Έντισον εκμεταλλεύτηκε αυτό το χρόνο για να διαβάζει και για να κερδίζει χρήματα, αφού πουλούσε στους επιβάτες φρούτα, ξηρούς καρπούς και καραμέλες.
Λίγο μετά ξεκίνησε να πουλάει στους επιβάτες και την εφημερίδα του! Αγόρασε από ένα παλαιοπώλη ένα παλιό χειροκίνητο πιεστήριο και κατά τον πηγαιμό έγραφε, στοιχειοθετούσε και τύπωνε μια μικρή εφημερίδα που είχε ως ύλη τα δρομολόγια των τρένων και μερικά πολιτικά νέα. Στο γυρισμό την πουλούσε.
Ο Έντισον συνέχισε έτσι (να κερδίζει χρήματα και να τα επενδύει στο εργαστήριο του) και έκανε μερικές από τις σημαντικότερες εφευρέσεις: Το μικρόφωνο, το φωνογράφο, την ηλεκτρική λυχνία, το μπετόν και τελειοποίησε το τηλέφωνο, τη μηχανή λήψης φωτογραφιών, την ηλεκτρική γεννήτρια.
Το 1882, σε ηλικία 35 χρονών, έθεσε σε λειτουργία το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρισμού

Ξεκίνησαν οι πωλήσεις «ληγμένων» προϊόντων

Κέρδος 40% με «έξυπνα» ψώνια στα σούπερ μάρκετ

στα σούπερ μάρκετ 

Τι πρέπει να προσέχουμε

Ξεκίνησαν από τις αρχές του μήνα οι πωλήσεις προϊόντων
« περασμένης διατηρησιμότητας »
κάτω από συγκεκριμένους όρους, όπως προβλέπεται από τους «Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών» (ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.) που αποτελούν μετεξέλιξη του Αγορανομικού Κώδικα.

Πρόκειται για προϊόντα πάνω στα οποία αναγράφεται η ένδειξη «ανάλωση κατά προτίμηση μέχρι» και όχι για αυτά που αναγράφουν ημερομηνία λήξης.

Ωστόσο, μεγάλοι όμιλοι σουπερμάρκετ της χώρας διατηρώντας σταθερή την πολιτική τους για τη διάθεση τροφίμων που πλησιάζουν την ημερομηνία λήξης τους, αρνούνται να προχωρήσουν σε διάθεση προς πώληση προϊόντων που έχουν ξεπεράσει την αναγραφόμενη ημερομηνία λήξης τους, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Σημειώνεται ότι ο χρόνος διάθεσης των προϊόντων περασμένης διατηρησιμότητας δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά περίπτωση:
  • Τη μία εβδομάδα στην περίπτωση προϊόντων των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή ημέρας

Πανεπιστήμιο σε άλλη πόλη - ψάχνοντας για σπίτι

Πέρασε το παιδί σου στο Πανεπιστήμιο σε άλλη πόλη;
Τι να προσέξεις ψάχνοντας για σπίτι!



Μια καινούργια σελίδα ανοίγει για πολλά παιδιά και τις οικογένειές τους που πέρασαν στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας...

Αν και το δικό σου παιδί είναι από τα τυχερά καταρχήν συγχαρητήρια!

Αν πέρασε σε άλλη πόλη, το στεγαστικό είναι το μεγάλο ζήτημα της οικογένειας και σίγουρα πριν ξεκινήσεις την αναζήτηση της κατάλληλης στέγης καλό θα ήταν να έχεις υπόψη σου τα εξής χρήσιμα όπως τα καταγράφει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή:

Πού ψάχνουμε για σπίτι;

Για την εύρεση κατοικίας, υπάρχουν, σε κάθε πόλη, μεσιτικά γραφεία, αγγελίες, ιστοσελίδες, ενοικιαστήρια, ανακοινώσεις κ.λπ.
Καλό θα ήταν να ξεκινήσουμε, από τις τοπικές εφημερίδες, να αξιολογήσουμε τις μικρές αγγελίες που υπάρχουν, στους ειδικούς πίνακες ανακοινώσεων των σχολών, να επισκεφτούμε μεσιτικά γραφεία, να κάνουμε μια βόλτα στην πόλη.

Τι προσέχουμε

Σε κάθε περίπτωση, όμως, ψάχνοντας για σπίτι πρέπει να γνωρίζουμε:

- Τα σπίτια στο κέντρο των πόλεων είναι κατά κανόνα παλαιότερα και πιο ακριβά σε σχέση με αυτά που βρίσκονται εκτός κέντρου.

- Ελέγχουμε την τοποθεσία του σπιτιού, τη γειτονιά και τι μας παρέχει αυτή (supermarket, τράπεζες, τακτική αστική συγκοινωνία, πρόσβαση στην πανεπιστημιούπολη κ.λπ.).

- Ελέγχουμε, καλά το σπίτι, για να διαπιστώσουμε τυχόν βλάβες και να τις επισημάνουμε στον ιδιοκτήτη, ώστε να τις διορθώσει πριν αρχίσουμε να κατοικούμε στο σπίτι.

- Εάν απευθυνθούμε σε μεσιτικό γραφείο, προσέχουμε να είναι νόμιμο. Ο μεσίτης δικαιούται αμοιβή γι’ αυτό ρωτούμε ποια είναι η αμοιβή του και καταβάλουμε την αμοιβή μόνο αν ενοικιάσουμε το σπίτι που μας πρότεινε. Επομένως, πληρώνουμε αφού υπογράψουμε το συμβόλαιο με τον ιδιοκτήτη.

- Τα σπίτια τα επισκεπτόμαστε και τα ελέγχουμε μέρα.

- Πριν αποφασίσουμε να υπογράψουμε συμβόλαιο, ενημερωνόμαστε για τα κοινόχρηστα τους λογαριασμούς του σπιτιού και όλα τα έξοδα που θα επιβαρύνουν το σπίτι, πέραν του ενοικίου.

Διαπραγματεύσεις με τον ιδιοκτήτη 

Μεγάλη προσοχή χρειάζεται όταν αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις

Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑΙ




Του Γιάννη Λακούτση

Ρεκόρ στις αυτοκτονίες στην Ελλάδα

Το παγκόσμιο ποσοστό  αυτοκτονιών είναι 10,07 / 100.000 άτομα. Περίπου 
1 εκατομμύριο είναι οι αυτοκτονίες, σε όλο τον κόσμο, κάθε χρόνο ενώ 15 εκατομμύρια άνθρωποι  πραγματοποιούν απόπειρα αυτοκτονίας.
Κάθε 40 δευτερόλεπτα αυτοκτονεί κάποιος, ενώ 60% είναι  σε ποσοστά η αύξηση των αυτοκτονιών τα τελευταία 45 χρόνια. Την θλιβερή πρωτιά την έχει η Γροιλανδία με 108 αυτοκτονίες ανά  100.000 κατοίκους. Ακολουθούν η Λιθουανία, με 31, Νότια Κορέα με 31, Γουινέα 26, Καζακστάν 25 κ.λ.π. Την πρώτη θέση παγκοσμίως σε αυτοκτονίες εφήβων την έχει η Ρωσία. Κάθε χρόνο στην Ρωσία 20 έφηβοι,/ 100.000 βάζουν τέλος στη ζωή τους , ποσοστό τριπλάσιο από τον μέσο όρο στον υπόλοιπο κόσμο. Στην Ε.Ε κατά την διάρκεια της περιόδου 2007-2009, που η ανεργία αυξήθηκε, το ποσοστό των αυτοκτονιών αυξήθηκε επίσης (εκτός της Αυστρίας) κατά 5%. Η οικονομία είναι ο κύριος λόγος των αυτοκτονιών παγκοσμίως. Το φαινόμενο σε αυτήν την έκταση, έκανε πρώτη φορά την εμφάνιση του το 1998
στην Ν. Κορέα και ονομάστηκε από τον Τύπο « αυτοκτονίες του ΔΝΤ».
Η Ελλάδα το 2000 κατείχε μια από τις χαμηλότερες θέσεις με 2,5 / 100.000 και το 2009  3,5 / 100.000. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης, από το 2009-2011 το ποσοστό αυτοκτονιών στη Ελλάδα αυξήθηκε κατά 37%.
Το ποσοστό όμως αυτό είναι ακόμα υψηλότερο, καθώς θάνατοι δεν δηλώνονται ως αυτοκτονία, λόγω της στάσης της εκκλησίας να μην δέχεται την θρησκευτική ταφή στους αυτόχειρες.
Πηγή: Iatropedia.gr


ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑΙ

Αυτοκτονούν εδώ κι εκεί / συχνά πυκνά πολίται…
Μα δε μου λέτε, άνθρωποι / γιατί αυτοκτονείτε;
Γιατί μονάχοι  κόβετε / του βίου σας το νήμα
γιατί η τόση βιάση σας / να μπείτε μεσ’ στο μνήμα;
Τι βρίσκεται καλλίτερο / εκεί στο μαύρο χώμα,
Όπου για πάντα απλώνετε / αναίσθητο το σώμα;
Εδώ κι αν βασανίζεστε / ην’ η ζωή ελπίδα
Και τα πιο μαύρα σύγνεφα / σε ηλίου μιαν αχτίδα,
Γλυκά ξανθοχρυσώνονται, / μερεύουν τη θωριά τους
Και φως μεσ’ στη μαυράδα τους / σκορπούν ολόγυρά τους.
Και νύχτα ακόμα σαν φωτά / τ’ασημωτό φεγγάρι,
Οπού στον ήλιο της ζωής / χρουστά το φως του χάρη.
Όσο πιο μαύρο σύγνεφο / στο δρόμο τ’απαντήση,
Τόσο το φως του χύνεται / να τ’ασημοκαπνίσει.
Κι εκεί οπού τα σύγνεφα / περνούνε μουσκλωμένα,
Γύρω τους κρόσσια  κρέμουνται / φεγγαρασημωμένα!...
Κι εδώ στον ήλιο της ζωής / ανέφαλο κυλιέται,
Το φως απ’ την αχτίδα του / δεν χάνεται δε σβυέτα,
Σκορπά το μαύρο νέφαλο / κι ο ήλιος πάλι λάμπει
Και τότε χαίρονται βουνά / και λαγκαδιές και κάμποι!
Αλίμονο, αν σ’ οληνα / τη θειοπλασμένη φύση
μπορούσε κάθε πλάσμα της /με μιας ν’ αυτοκτονήσει,
γιατί είναι βάσανο βαρύ /στον κόσμο η ζωή του…
Ο άνθρωπος τι θάχανε / από την ύπαρξή του!
Θ’αυτοκτονούσε το γατί, ο σκύλος, τ’ άλογο σου,
Το πρόβατο, το γίδι σου, / τ’ ορνίθι, ο πετεινός σου,
Το βόδι σου που στο ζυγό /στ’ αλέτρι σου στενάζει,
Ψοφά για σένα μια ζωή / στ’αυλάκι σου χαράζει…
Μα τι λέω;…Ήρθαμε,/ θαρρώ, σε τέτοιο χάλι
Από το οικονομικό / μεγάλο μας κεφάλι.
Κι αντί να βγεις το καύχημα / των Χρηματιστηρίων,
Ελλάς μου, στην Ανατολή / θα βγεις Α υ τ ο κ τ ο ν ε ί ο ν!
                                               Εφημ. ΡΑΜΠΑΓΑΣ 1882



Ματ


Παρά τις προσπάθειες να τηρηθούν συμβολικά τα προσχήματα σε πολιτικό και συνταγματικό επίπεδο, η σταδιακή ιστορική παρακμή των εθνικών κρατών ως θεσμικών οντοτήτων, αναπόφευκτη συνέπεια της παγκοσμιοποίησης, επιταχύνεται οπουδήποτε και αν κοιτάξει κανείς, αρχής γενομένης από τα μεγάλα εθνικά συγκροτήματα του δυτικού κόσμου.
Φυσικά, η παγκοσμιοποίηση δεν θα είναι θεσμική παρά μόνον εκ των υστέρων - κατ' ουσίαν, ο ενοποιητικός μετασχηματισμός κυριεύει την ανθρωπότητα με τη μορφή της αστραπιαίας πλέον διάδοσης των στερεοτύπων ενός ορισμένου είδους ζωής, συνώνυμης με τη χρήση της τεχνολογίας των επικοινωνιών και της κατανάλωσης των εικόνων που αυτή διακινεί.
Ετσι, πέριξ του μητροπολιτικού κέντρου των ΗΠΑ, οι σημαίες και τα σύνορα τείνουν να αποτελέσουν σημεία απλώς διακοσμητικά: δισεκατομμύρια ατόμων με διαφορετικά διαβατήρια σκέφτονται, κινούνται, εργάζονται, συναλλάσσονται, ντύνονται, τρώνε, διασκεδάζουν, ταξιδεύουν, νοσηλεύονται και πεθαίνουν κατά τρόπο πανομοιότυπο. Απ' αυτή τη σκοπιά, ο όρος «ιμπεριαλισμός», που μεταχειρίζεται η Αριστερά στη ρητορική της για να χαρακτηρίσει την αμερικανική επέμβαση στη Συρία, στερείται νοήματος: ο ιμπεριαλισμός είναι «πολιτισμικός», τουτέστιν

να φύγουνε; να πάνε αλλού; ... !

«Φρένο» από την Ελληνική νομοθεσία

σε επαναστατικό όχημα του Πολυτεχνείου Κρήτης

Φωτογραφία για «Φρένο» από την Ελληνική νομοθεσία σε επαναστατικό όχημα του Πολυτεχνείου Κρήτης

Το αυτοκίνητο είναι 100% ελληνικής σύλληψης, σχεδίασης και κατασκευής
και «γεννήθηκε» στα εργαστήρια του Πολυτεχνείου Κρήτης
από μια ομάδα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών.

Κινείται με υδρογόνο και με εξωπραγματικές επιδόσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας, αφού χρειάζεται ένα λίτρο καύσιμου για 434 χιλιόμετρα!.

Το Eco Racer θα μπορούσε κάλλιστα να περάσει στη μαζική παραγωγή με κάποιες τροποποιήσεις, ακόμη και με κόστος κάτω των 10.000 ευρώ, ώστε να κατασκευάζεται πλήρως στη χώρα μας και να εξάγεται, αλλά οι αγκυλώσεις της ελληνικής νομοθεσίας, αποτελούν τροχοπέδη στην εμπορική του εξέλιξη, ακόμα κι αν εμφανιστεί επενδυτής για να χρηματοδοτήσει το project.

Το αμάξωμα του Eco Racer είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα για να έχει χαμηλό βάρος, διαθέτει σασί αλουμινίου από ειδικά κράματα και κινείται από κυψέλες υδρογόνου, είναι αθόρυβο, και αυτό που παράγει ως αποτέλεσμα της κίνησης του είναι απλώς νερό, δηλαδή εκπέμπει μηδενικούς ρύπους.

Το όχημα έχει διαπρέψει σε δοκιμασίες ασφάλειας και οικονομίας και έχει πάρει παγκόσμια την δεύτερη θέση.

briefingnews.gr


Έλλη Βασιλάκη

ΣΩΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΟΥΤΖΟΥ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΝΑΥΠΛΙΟΥ

ΣΩΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Σύγχρονη Ελληνική Ζωγραφική από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου


Το Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου στο Ναύπλιο διοργανώνει την έκθεση «ΣΩΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - Σύγχρονη ελληνική ζωγραφική από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου», όπου παρουσιάζονται έργα

Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2013

Στη γιορτή της Αγίας Ερμιόνης



Αγία Ερμιόνη, αγία της Ορθόδοξης και της Καθολικής εκκλησίας.

 Ήταν κόρη του Αποστόλου Φιλίππου και έζησε κατά την Ρωμαϊκή περίοδο στην Έφεσο, την εποχή που αυτοκράτορας της Ρώμης ήταν ο Τραϊανός.

 Υπήρξε ανάργυρος ιατρός και Χριστιανή μάρτυρας την εποχή των διωγμών των Χριστιανών. Γνώριζε   πολύ καλά την ιατρική επιστήμη και την ασκούσε με πολλή  επιμέλεια. Φρόντιζε μαζί με τα υλικά φάρμακα να χορηγεί στους ασθενείς και τα πνευματικά φάρμακα των αγίων συμβουλών των εντολών του Χριστού.

Γιορτάζει  σήμερα 4 Σεπτεμβρίου.

Στην κορυφή το λόφου της Ερμιόνης βρίσκεται το εκκλησάκι της Αγίας Ερμιόνης, χτισμένο στα ερείπια αρχαίου ναού της Ήρας.

Σύμφωνα με τις  επιγραφές  που βρίσκονται  στον τοίχο του «Ο ΘΕΜΕΛΙΟΣ ΛΙΘΟΣ ΚΑΤΕΤΕΘΗ ΤΗ 4-9-66» και «ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΟΧΙΟΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΛΙΑ ΒΙΛΛΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ».

Από χθες παραμονή της εορτής, πλήθος κόσμου ανέβηκε για να τιμήσει τη μνήμη της.


Το εκκλησάκι μας φροντισμένο, λαμπερό τους υποδέχτηκε.


Ήρεμα, όμορφα τελέστηκε η Θεία Λειτουργία.



Η μόνη παραφωνία, η εμμονή του Αρχιμ. Νικόδημου Αεράκη σε κάθε του λόγο να αναφέρεται στην όχι ευπρεπή, κατά τους ισχυρισμούς του, ενδυμασία των γυναικών.

Αναφορές που ενοχλούν και θυμώνουν  τις γυναίκες που ευλαβικά  και ανελλιπώς πηγαίνουν να προσκυνήσουν και που αυτές κρατάνε «ανοιχτές» τις εκκλησίες.

Στη  Βουλγαρία και στη Ρουμανία που επισκέφθηκε μας είπε, οι γυναίκες σε όλη τη λειτουργία  ήταν γονατιστές και φορούσαν μαύρη μαντήλα.

Μάλλον ο πάτερ Νικόδημος αντιλαμβάνεται, πως το σοβαρότερο πρόβλημα  σ αυτό που ζούμε σήμερα, άξιο να αναφερθεί στο λόγο του, είναι η «μπούργκα»  που καταργήσαμε.

Και του χρόνου.

Ρίνα Λουμουσιώτη 


Παρέμβαση Πολιτών Ερμιονίδας σήμερα η 3η τακτική συνέλευση


27η εκδήλωση Δημοτικής Βιβλιοθήκης Ερμιόνης "Απόστολος Γκάτσος"

Πέμπτη,5 Σεπτεμβρίου, 6:00 – 8:00 μ.μ.
Πράσινοι ντετέκτιβ
 Τα παιδιά της βιβλιοθήκης «πρασινίζουν» τη γειτονιά τους
Με την  Αναστασία Γιαγκιόζη Στη βιβλιοθήκη.  Για παιδιά από 9 ετών. Με  προεγγραφή.Τηλ.  2754032416 

βρέθηκε -λέει- ο τάφος της Γοργόνας, της αδελφής του Μ. Αλεξάνδρου ...



ΖΕΙ


   - Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;
   
    Ρώτησε η γοργόνα τον ναύτη
    Κι εκείνος
    πούδενε τα σχοινιά ψηλά στα κατάρτια
    φώναξε
     

   - Ζει !
                            
      Ζούσε δε ζούσε, δεν ήξερε
     

Μα ήταν ναύτης μόνος στη θάλασσα
      και τα σχοινιά ήταν γεμάτα αλάτι
      και φυσούσε πολύ.


Γιώργου Χρονά (γ.1948)


'Ελλη Βασιλάκη